:rolleyes: The Esikoishaaveista plussanneet 2012 & 2013 :rolleyes:

Miuyy: Onnittelut valmistumisesta!

miss_piggy: Hienoa että kaikki oli hyvin. Ei mullakaan ollu oikein mitään oireita koko alkuraskaudessa. (Eikä oo ollu nyt myöhemminkään, mutta siitä lähtien kun liikkeet alko tuntua niin ei oo enää tarvinnu kaipailla muita oireita.) Ymmärrän kyllä, että tuo aiempi km vielä lisää huolta.

Dana-: Piti oikein katsoa että miltä nuo värivaihtoehdot näyttää. Mun mielestä charleston on kivemman näköinen, mutta mahtaako siihen tarttua/näkyä mahdolliset kuraroiskeet tms.?

Mulla oli tänään viimeinen työpäivä! :) "Hemmo" on viime päivät ollu tosi aktiivinen, heilunu ja venytelly oikein urakalla pitkin päivää. Ehkä tää helle on saanu sen innostumaan. Itse taas oon onnellinen kun nyt iltapäivällä lämpötila on sateen myötä edes vähän laskenu. Mitään turvotusta tms. mulle ei oo tullu, mutta olo on vaan yleisesti tukala, kun meillä on kotona sisälläkin ihan tuhottoman kuuma.

Maanantaina (RV 33) on seuraava neuvola ja sieltä mahdollisesti tulee passitus synnytystapa-arvioon jos "Hemmo" ei ole suvainnut kääntyä päällensä. Oma käsitykseni on, että hengailee edelleen tiiviisti poikkiteloin.
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn
Pitkästä aikaa päivittämään kuulumisia :)

Loppusuoralla jo ollaan, en kyllä silloin talvella alkuraskaudessa arvaillut miltä tuntuisi olla viimeisillään kesähelteillä :D Turvotusta on ollut toukokuusta lähtien, parit ballerinat menee vielä jalkaan, jopa crocsit jäi jo pieniksi. Sormukset otin pois jo viikkoja sitten.

Maha on iso ja raskausarvet ovat saapuneet. Muksu on hengaillut pää alaspäin kolmisen viikkoa, pyllyä tungetaan mun navan oikealta puolelta ja jalat potkii vasemmalle kylkiluihin. Potkimista on kylläkin vähemmän, enemmän se on sitä venyttelyä ja pyllyn työntelyä mahasta läpi.

Ensi viikolla olemme menossa kasvukontrolliin. Muksu on kasvanut koko ajan alakäyrän tuntumassa ja nyt mennään varmuuden vuoksi tarkastamaan, että kasvaa tarpeeksi. Oma äitini on käynyt samoissa kontrolleissa minua odottaessani, olen kuitenkin syntynyt normaalipainoisena, joten en pahemmin tuosta stressaa. Lääkärin mukaan siro vauva tulossa :) Keskiviikkona menemme myös tutustumaan synnärille. Ihan passeli aika alkaakin jo olemaan kun torstaina ovella kolkuttelee jo 37. raskausviikko :D

Muuten täällä vietetään äitiyslomapäiviä, yritän pysyä ilmastoitujen tilojen läheisyydessä ja pikkuhiljaa rakentelen kotiin pesää pienelle tulokkaalle :heart: Aina välillä tuntuu, että synnytykseen on vielä pitkäpitkä aika ja toisinaan taas en millään malta odottaa, että saisin nähdä pienen vauvamme! Ristiriitaista, fiilikset vaihtelee päivittäin. Synnytystä en hirveästi stressaa etukäteen, minulla on tietoa mielestäni tarpeeksi ja uskon, että synnytys menee ihan hyvin.

Mukavia hellepäiviä masukkaille ja voikaahan hyvin!! :)

Niiu & Manteli 35+3
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn
Hei taas :)

Catida vitsi ku sieki nii pitkällä :) Tuntuu et vasta plussasit! Helpottaa aina kuulla muista oireettomista! :) Miul tissikipuki hävinny ja välillä vaa vihliilee tuol alamasussa. En kyl tietäis olevani raskaana ellen dopplerilla kuuntelis ku toine huitoo menemään ja sydän jumpsuttaa! :)

Pieniä liikkeitä oon tuntenu. Tärinää ja semmosia pieniä muljautuksia. En olis muuten varmaan niitä liikkeiks ees tajunnu ellen olis dopplerilla kuunnellu samalla. Korvia iha vihloo kun kuuntelee liikkeitä :D

Niiu siekin se vasta plussasit ja nyt jo viimisiä viedään! HUI! ei kyllä käy kateeks että joudut viimisilläs kärsiä näistä helteistä! Miula on kaameen tukala olo joka paikassa vaikka oon vasta näinkin "alussa".

Perjantaina kirpparilta tarttui mukaan kassillinen vauvanvaatteita. Aika neutraaleja värejä, ku ei uskalla vielä ostaa poika/tyttövaatteita. Aika hyvin imatran kirppiksiltä löyty vaatetta :)
H&M:stä parit legginsit ja paidan mammaosastolta löysin ja tänään isosiskolta sain hänen kymmenen vuoden takaisia äitiysvaatteita! Ihanaa ku saa alkaa mammailee ihan kunnolla :)

Voikaa hyvin! Miulla vielä kolme kuukautta töitä jäljellä ja sit kerkeeki parisen kuukautta kotona valmistautua tulevaan!

miranenn & joulutonttu 14+5
 
miss_piggy
Tänne ei mitään uutta. Oireetonta on melkeinpä liikaaki...toissa päivänä oli taas huono olo ja nyt ei oo ollu taas mitään. Tissit on arat mutta ei muuta :) Mun doppler taitaa tulla tänään tai huomenna.
Taidanki tästä lähteä myös kirppis-kierrokselle ja henkkamaukan äippäosastolle vähän tönkimään. Jos sitä jotain uskaltais ostaa vaikkei ookkaan tietoa että onko mahassa kaikki ok.

8+4
 
Heipähei! Mitäs tänne pitkästä aikaa? :)

Tänne ei töitä kummallisempaa. :)
Pienen liikkeet vahvistuu päivä päivältä voimakkaammiks ja helpommin huonattavammiksi :) tuntuu uskomattomalta! :) :heart:

Se alko sit 17. viikkokin ;)

miranenn & joulutonttu 16+0 POKS! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Babyfever1
miranenn: Kiva että tunnet liikkeitä jo noin hyvin :)

Mulla on ensimmäinen lomaviikko nyt takana. Oltiin viime viikolla maalla vanhempieni luona ja nyt lomailu jatkuu kotona kaupungissa. Tuntuu oudolta ajatella, että tätä kotona olemista tulee nyt sitten jatkumaan ties kuinka kauan. Olo mulla on edelleen hyvä. "Hemmo" venyttelee vatsaa urakalla, välillä tuntuu että yrittää tulla navasta läpi. Jalat tuntuu vasemmassa kyljessä heti kylkiluiden alapuolella, mutta muuten en saa tolkkua asennosta. Myöskään terveydenhoitaja ei viime neuvolassa oikein osannut sanoa muuta, kuin että "jotenkin poikittain se on". Ensi viikolla on neuvolalääkäri, ja sieltä sit lähete sairaalaan ultraan (ja mahd. synnytystapa-arvioon) jos asento on edelleen epäselvä. Ylihuomenna ois tarkotus mennä tutustumiskäynnille synnytysosastolle.

Nyt menossa RV 34.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miranenn
Catida toivottavasti pien asettuis lähtöasemiin :) ite ootan kovasti loppuvuotta! :) Täällä on maha kasvanu ihan valtavaksi palloksi. Paino ei oo noussu vielä yhtään. Meil on sukuvika nää jättimahat :D vissii vettä niin paljon :D
 
miranenn Mites sullakin viikot jo noin pitkällä on :D Ihan ku ottasit mua kiinni :D :D Hienoa että liikkeitä jo tuntuu. Mulla alko liikkeet tuntua aika myöhään, joskus rv 22, kun on istukka edessä. Nyt niitä tulee kyllä niin paljon pitkin päivää et tekis mieli sanoo vauvalle et oo nyt ees hetki paikallas :D

Mites Miss_piggy ? Kuuluuko dopplerilla jo sydänääniä? Viikkoja on kyllä niin vähän kuitenkin vielä, et ei kannata huolestua vaikak mitään ei viel kuuluiskaan..

Me päästään tänään miehen kanssa vihdoin ja viimein jonnekin. Ihan vaan mennään kylläkin yöksi Turkuun Caribiaan kylpemään, mutta parempi sekin kun vaan olla kotona. Tää taitaa olla meidän viimeinen reissu mihinkään piiitkään aikaan, ainakaan kahdestaan ;)
Tän viikonlopun jälkeen saisi sitten alkaa viikot kulumaan nopeemmin. Nyt tuntuu taas että on joku pysähdys vaihe noiden viikkojen suhteen. Kai nää päivät vaan kotona alkaa tekee tehtävänsä ja aika käy pitkäks. Ja se kun tuntuu että kaikilla muilla elokuisilla on jo jotain merkkejä synnytyksestä, paitsi mulla. No eihän täs silti ole enää kuin noin max.10viikkoa jäljellä!

Dana & mini 32+6
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn
miss_piggy
Kyllä täällä on nyt dopplerilla jotain saatu kuulumaan, joka hakkaa yli 160krt/min ja tuolta vasemmalta alamahasta :D Olisko sitten syke? Välillä kyllä tosi hankala löytää ja katoaa aika nopeasti, mutta joka päivä olen kyllä löytänyt pienen etsimisen jälkeen :)

Eipä tänne muutoin kummempia, paha olo on kadonnut kokonaan, toissa päivänä oli tosi kaamea olo, mutta se onneks meni sitte ohi. Muutoin olo on oikeastaan täysin normaali. Jotain pientä pistelyä alamahassa välillä ja turvotusta mutta kummempia mahakipujakaan en ole kokenut.
Maanantaina olis neuvola, jossa varmaan ne sydänäänet kuunnellaan. Tai koitetaan ainakin :) Toivotaan parasta.

10+2
 
Hei taas! Vähän vähälle jäänyt täällä 2+ notkuminen.

Dana mites tein reissu meni? :) olis kiva iteki päässä johonkin! Perässä tullaan hitaasti mutta varmasti ;D

misspiggy mites meni neuvolassa? :)

Miulla on torstaina lääkäri ku ollu aika tuskaisaa töissä ku alapäätä vihloo. Issias vaivaa ja jotenki heikko olokin ollu. Jos tää tästä. Eiks tää keskiraskaus pitäis olla sitä auvoista aikaa? :D

miranenn & joulutonttu 17+0 POKS! :)
 
miss_piggy
Eilen ei saatu neuvolassa sydänääniä kuuluviin, mutta heti kotona löysin ne taas dopplerilla. Tänään sitten kävin uudestaan ja nyt syke löytyi :D Tosin ovelasti jotenkin omien äänien alta, ja neuvolan hoitaja naureskelikin että taitaa olla kaveri piilossa, kun äänet kuului jotenki tosi kaukaa. Syke oli joka tapauksessa 164-178, eli hengissä ainakin on.
Perjantaina sitten nt-ultra, eli sitä odotellessa.

10+5.
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn
miranenn Reissu meni hyvin. Oli kyllä ihana pulikoida siellä altaissa ja saada sitä aamupalaa!! Mä söin siellä varmaan tunnin ja ihan kaikkea! Lasten pöydästä hain vielä lättyjä ja meinasin alkaa kiljumaan kun näin siel SUKLAASUIHKULÄHTEEN ja vaahtokarkkeja :D :D Sinne kylpylään pitää kyllä mennä uudelleenkin kun mies ei antanut mun enää laskea vesiliukumäistä ja mä niitä niin odotin :) Oli sellanen paikka että vauvankin voi ottaa mukaan, niin jospa sit talvella menis uudelleen kun vauva vähän on ensin kasvanut.

Nyt sais todellakin alkaa viikot kulumaan, koska mulla on päivisin kotona niiiiin tylsää! Kaikki on jo valmista vauvaa varten. Ei vaan oo mitäääään tekemistä. Onneks huomenna on ees neuvola, että on ainakin puoleks tunniks jotain :D

Tylsistynyt Dana ja mini 33+3
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa! Anteeksi kovasti, kun oon ihan unohtanut teidät hetkeksi, niin se vauva-arki on vaan vetänyt mukaansa, ettei paljon kaksplussaa kerkee ajattelemaankaan :D :(

Tänne syntyi rv 40+4, eli 28.6 klo 20:03 pieni poika :heart: Pituutta oli syntyessä 51cm, painoa 3842g ja p.y oli 35cm. Synnytys sujui hyvin, voin tulla kertomaan synnytyskertomuksenkin, kun koneelle eksyn ettei tällä kännykällä tarvii näpyttää :D Poitsu siis perjantaina 3vkoa vanha ja hyvin on lähtenyt kasvamaan! :) 2vko neuvolassa oli painoa jo 4060g, pituutta 53,2cm! Tissimaidolla pärjää hyvin ja sitä tuleekin reilusti, ihan pakkaseen saakka :D Viime yön mies oli pojan kanssa alhaalla jo toistamiseen nukkumassa, et tää mamma sai nukuttua kokonaiset yöunet :p poitsu heräilee nimittäin muuten joka yö n. klo 04-10 väh. tunnin väliin kitisee ruokaa/mahaa, ni aamuyön unet meneekin sit ihan harakoille... Mut ei haittaa, kun hän on muuten niin ihana ja täydellinen :heart: sen takiahan tässä mammalomalla ollaan, et kerkee valvomaan ;)

Ihanaa, että täällä teillä sujuu raskaudet hyvin, monilla alkaa olemaan jo jännät paikat edessä, kuten eläväisellä ja niiulla, tsemppiä kovasti tulevaan koitokseen :p

BF & poitsu 2vko 5pv
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy ja Dana-
misspiggy hyvä että neuvolassa meni hyvin ja tsemppiä ultraan :heart:

Dana iiiik! Mieki tahon mussuttamaan ja pulikoimaan! Kuulosti tosi kivalta! Voin kuvitella et aika käy pitkäks. Miul alkaa lomailu jo kahen kuukauden päästä ku työt loppuu! Ni pää varmaa poksahtaa kotona :D

Babyfever suuuren suuuret onnittelut pojasta! :heart: Hienoa et kaikki mennee hyvin kitinöistä huolimatta! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Babyfever1
Babyfever1: Onnittelut vauvasta ja hienoa että teillä on arki lähtenyt sujumaan :) Laita vaan tarkempaa kertomusta synnytyksestä kunhan kerkiät!

Mä kävin tänään ultrassa kun neuvolassa ei käsikopelolla vauvan asennosta saatu varmuutta, että onko perätilassa vai ei. Ultralla näkyi kuitenkin että pää on lantiossa ja pylly kyljessä, eli ei tarvi lähteä kääntämään :) Nyt voi odotus jatkua hyvillä mielin. Tänään tasan 1kk jäljellä laskettuun aikaan.

Synnytys pyörii jo mielessä aika paljon. Toivon että synnytys vois sujua mahdollisimman "luonnollisesti", mutta ei mulla mitään ehdotonta suunnitelmaa ole ettenkö esim. epiduraalia ottaisi jos kivut menee aivan sietämättömiksi. Eniten pelkään sitä välilihan leikkausta, siltä toivon välttyväni.
 
Viimeksi muokattu:
Babyfever paljon onnea pojasta :heart:

Tänään oli neuvolalääkäri ja voi huoh :headwall: on se aina yhtä kummallista touhua... Mumiseva lääkäri mistä ei ota mitään tolkkua! Pari ihmeellistä kummallista asiaa, voiko olla näin; rakenneultrassa, mikä tehtiin keskussairaalassa, sanottiin että istukka ihan edessä ja melko alhaalla, kehottivat tarkastamaan sen tilanteen uudelleen vielä viikoilla 30 ja rapiat. No nyt tää paikallinen lekuri ultraili ja tuumaili että istukka mahdollisesti kaksilehtinen ja sijainti aivan ylhäällä ja takana? Siis voiko muka noin nopeesti siirtyä ihan toiseen ääripäähän?!?

Ja toinen ihmetyksen aihe itelle; Sillon kuukausi sitten tarkistettiin myös tuo kohdunkaulan pituus kun oli supisteluja ollut, sillon ihan OK karvaa yli 4 cm pitkä. No nyt tarkistettiin taas koska supisteluja, kipeitäkin, ollu, ja sekin kasvanut pituutta 2 cm?!? Nyt mitta yli 6 cm?

Ei ymmärrä ei, kait nuo mahollisia juttuja on? Tuo lekuri muutenkin vähän jännä, siitä kuullu paljon juttuja mutta kun ei vaihtoehtojakaan ole, ellei yksityisen kautta... Töihin passitti kaikkine supisteluineen päivineen, vaikka vähän sanoin että tekee tiukkaa mummoja nostella kun koskee. Sano sitten että jos supistelut jatkuu niin katellaan tilannetta taas muutaman viikon päästä :( Kehotti olla nostelematta raskaita juttuja loppuraskauden aikana, ja taas totesin siinä ettei töissä niitä voi välttää, matalaltakin nostamisia, niin totesi että jos nyt muutaman viikon vielä jaksasit. Noh pakkohan se kait on :O

Jotain positiivista, kummatkin sokerirasitukset priima-arvoilla ohi =)
 
Babyfever ONNEA pienen pojan johdosta :heart: Voi kun itselläkin viikot kuluis nopsaan.

Sanja No on kyllä ollu erikoinen lääkäri. Mä ehkä kävisin jollain toisella uudelleen ja tuosta töissäolosta, niin aika outoa että ei antanut saikkua. Vaan käski pärjätä viel vähän aikaa.. Tsemppiä sulle sinne töihin ja jos yhtääkään tuntuu siltä ettet jaksa niin sit vaan lääkäriin ja vaadit sairaslomaa!!
Kuinkas paljon sulla muuten jo oli viikkoja??

Dana & mini 33+6 (etukäteispoksuminen huomiselle :D *poks* 34+0 :) )
 
Sanja: Onpas ikävän kuuloinen lääkäri :( Onko sulla mahdollisuutta kysyä vaikka työterveyden kautta vielä toisen lääkärin mielipidettä noihin nosteluihin? Ei kannata kyllä oman terveyden uhalla töissä sinnitellä jos nostot tuntuu pahalta eikä niitä voi välttääkään.
 
No niin, nyt sitten vihdoinkin sitä synnytyskertomusta :)

Keskiviikko iltana ja torstaina koko päivän (26.-27.6) supisteli epäsäännöllisesti (1-1,5h säännöllisiä ja sit aina lopahti), mut to illalla sit alkoi tulee 11 jälkeen vihdoinkin säännöllisesti. Valvoin sit tietty niiden kanssa koko yön; para-tabs 1g:lla sain nukuttua huimat 40min. koko yönä ja n. klo 3 otin Tens -laitteen käyttöön. Aamulla klo 6 lähdettii KOKSiin. Siellä sit olin mennessä 1,5cm auki ja kaulaa ihan ohut reuna vaan jäljellä. Sanoivat, et voidaa lähtee jonnee viel kävelee tai sit saadaa jäädä salii, kun on tilaa. Eli jäätiin sinne sit ku olin valvonu koko yön, ni hittooks mihkää jaksanu lähtee kävelee :D Sit testasin jumppapalloo, kauratyynyy, ammetta, oxynormii, kaasuu...kaikkee mitä tarjottiin vaan :D kaasu sopi kyl mulle tosi hyvin, kun sen toimivuudesta niin montaa mieltä myös ollaan! Sit ku olin 4cm auki, ni naapuriin mentii laittaa epiduraalia ni kysyivät haluunko samalla, ni otin sit sen jo silloin, vaikka kaasulla pärjäili ihan hyvin. Mut sehän meni sit johkii ihan väärään paikkaan, koska ei auttanut yhtään. Eli pyysivät sit anestesialääkärii laittaa uuden. No onneks 2. kerralla sit onnistui! Sit siinä vaan odoteltii, et pääsee ponnistaa ja vaille 8 sit alotettii illal ja 13min. ponnistuksella poitsu näki maailman! Epi-no -välilihatreeneriä käytettyä oli tosi helppo ponnistaa, kun tiesi tarkalleen sen suunnan minne ponnisti, joten kätilökään ei joutunut kertaakaan ohjeistamaan mihin suuntaan pitäis ponnistaa! Sit kun aina ennen ponnistamista sain ottaa vielä kaasusta rohkasua, ni se toimi mulla tosi hyvin! Muutama nirhauma paikattiin, mut sekin oli onneks ihan mukava kokemus, ku sain epiduraalii lisää siks aikaa + paikallispuudutteet! Eli välilihalle ei käynyt mitään ja uskon senkin olevan täysin treenien ansiota!! :)
 
Onnittelut Babyfever ja koko perhe pikkuisesta pallerosta <3 Kiva, kun ehdit synnytyskokemuksias kirjoitella, hyvä, että kaikki meni hyvin!

Sanja: kumma lääkäri sulla ollu kyllä! Oon kyllä samaa mieltä ku muut, eli mee jolleki toiselle lääkärille, kannattaa ne supistelut ottaa vakavasti! (paraski puhuja, kun itse koko ajan yritän elätellä, et töihin tästä vielä meen, vaikka muut ympärillä on ihan eri mieltä..)

Täällä on melko tukalat olot. Musta tuntuu et vauveli on kääntyny poikittain (myös äiskä tunnusteli ja on samaa mieltä, kun yksi siskoistani on ollu kans niin päin pitkään...). Harmi juttu, kun oli n. kk sitte lääkärineuvolas vielä oikein päin. No mua vaivaa hirmuiset supparit..ei pysty kaupassa käymään, 100 m kävelemään ilman niitä. nyt on menossa kolmas kesälomaviikko, mut sitä ennen olin yhden viikon saikulla supistusten takia.Vähän epäilen, ettei musta oikein enää työkykyistä tuu (liikkuva työ miljoonan kassin kanssa päiväkodista toiseen) :/ No, toivottavasti vauveli ehtis vielä ite oikeinpäin kääntyä. Välillä supistelee jo kipeemminki..oon aika huolissani tästä, mut toisaalta kk sitten paikat oli vielä ainaki kiinni... Ke on neuvola, jos saisin sieltä jotain vinkkiä, miten tehdä töiden kans yms. Lääkäriin sitte varmaan ens viikolla.. Turhauttaa, ku ei pysty yhtää mitää tehdä, ettei ala supistella! Hyviä vointeja teille kaikille!

Vilijonkka+maukkis 30+4
 
Kiitos Vilijonkka ja jaksamisia sinne supistusten kanssa..tosi ilkeetä, kun nyt jo häiritsevät noin paljon :( peukkuja, et vauva vielä sen 6 viikkoa pysyttelis masussa!! :) Ja TOIVOTAAN että saat lisää saikkua, eihän töitä pysty noilla suppareilla mitenkään tekemään!!! Tsemppiä!! :)

Olis muuten tosi kiva, jos joku teistä alkais tätä ketjua päivittelemään :) tietty olis hyvä sellanen kellä raskaus vasta alku vaiheissa, ettei päivittäjää tarvis heti vaihella! :) Mut tietty kuka tahansa homman itselleen saa! Eipä tän päivittely minultakaan paljon vaivaa vaatisi, mutta nyt syksyllä kun alan vauvanhoidon ohella opinnäytetyötä kirjottelemaan, ni ettei päivittelyt sit jäis ihan retuperälle :( nytkin olen jo saattanut tässä synnytyksen molemmin puolin jonkun vaikka unohtaa....(toivottavasti en)!! Eli siis uuden päivittäjän pitäis sitten tehdä uusi keskustelu kokonaan, että pääsee etusivua muokkaamaan! :) Halukkaita hommaan? ;)

BF & poitsu 3vk 4pv
 
Viimeksi muokattu:
oon ollu vähän nettipimennossa kun meillä oli tässä muutto, netti ei toimi ja oon vielä sairaslomallakin :)

Muru potkii kovasti, ja tuntuu sijoittavan pohdut kohdunsuulle päin joten tuntuu hieman inhalle :D

Mie voin kyllä päivittäjäks ruveta ainaski sinne joulukuulle :)

miranenn ja joulutonttu ööö.. 18+5! :D
 

Yhteistyössä