:rolleyes: The Esikoishaaveista plussanneet 2012 & 2013 :rolleyes:

On se kumma ku töitten jälkeen ku alkaa rauhottuu ni juilimiset ilmottaa itestään. Ja sit on iha sekasi onko se hyvä vai huono. Tänään töissä oli vuorotellen tosi energinen ja sit taas kuolemanväsyny olo :D

miranenn & muru 5+0 POKS :D
 
Supistusko, mitähäh?!? Olin tuossa sängyllä selällään, ja nousin ylös ihan niinku ennenkin, eli suoraan siitä selältään, nii ottipa mahasta pahasti ja sitten veti alavatsan ihan kovaksi, ja koskikin :O

Oon kyllä kuullu, että supistus on sellainen että alavatsa/kohtu menee ihan kivikovaksi, mutta miun käsityksen mukaan ne ois kivuttomia muutoin, paitsi sitten kun alkaa synnytys lähestymään? Ja jos oli kipeitä muulloin nii sillon ei sais rehkiä, vakavempaa?

Ei tuo onneks kauaa kestäny, mut säikäytti kyllä...
 
Tervetuloa uusille minunkin puolestani :)

Meillä elettiin kauhun hetkiä kun olin alkanut tuntea liikkeitä ja sitten ne pariksi päiväksi loppuivat. Mentiin sitten neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä, joita ei kuulunut vaikka 15 minuuttia pyöriteltiin. Haettiin ultra, ja silläkin pyöriteltiin vaikka kuinka kauan: ei sykettä, ei liikkeitä. Siinä kyllä oli jo itkut miehelläkin ja lääkäri tuli vielä katsomaan. Saatiin onneksi sydämen syke näkymään ja kaveri sielä vähän heiluikin. Istukka oli siinä sen verran edessä etuseinämässä, ettei sydämen sykettä saatu kuulumaan dopplerilla ollenkaan. Ensi viikon perjantaina onkin sitten oikea neuvola-aika, jota terveydenhoitaja varasikin pidemmäksi, että saadaan taas katsottua tarkasti sydämen sykkeet. Oli kyllä helpottavaa selvitä pelkällä säikähdyksellä.

Miuyy ja alivuokralainen 17+0
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn
Miuyy HUI, kun on ollut varmasti pelottava tilanne :( ONNEKSI kuitenkin kaikki hyvin :heart: mullakin aluksi tuntui liikkeitä vain ihan satunnaisesti, mut en kyllä huomannut huolestua siitä onneks yhtään, luulin, et on ihan normaalia :)

Sanja mulla sama ekalla harkkasupistus kerralla, et alavatsassa tuntu kovaa menkka kipua, otin ihan särkylääkettä siihen ja sen yhteydessä maha myös koveni! Neuvolalääkäri (naistentautien ylilääkäri) sano sit et se oli kans vaa jonkii näkönen harkkasuppari :) eikä sen jälkee ookkaa harkkarit sattuneet yhtään!! Jos se oli joku ekan harkkarin juttu :D

(.) Täällä huomenna vika harkkapäivä ja ma vielä se koulupäivä, sit se olis L-O-M-A!!! :p ihanaa! Ja tosiaan kun nyt oon tuolla äitipolilla/synnärillä harjottelees, ni ne ultras siel poitsun (vielä saatiin varmuus sukupuolelle, ettei oo kaikki poikien vaatteet tullu turhaan hankittua ;) ) ja koko arvio oli reilu 1800g eli ihan keskikäyrällä mentiin kasvussa! :) Ja raivotarjonnassa vieläkin oli, jes :p Sit eilen näin yhden synnytyksen, tänään yhden sektion ja yhden katastrofin; eli äiti ponnisti ensin 1,5 h jonka jälkee lääkäri päätti imukupittaa sen ulos, eli eppari leikattiin ja sit se imukuppikaan ei auttanut, ei vaan mahtunut tulee, ni lähti hätäsektioon :/ huhhuh, pitipäs sekin nähdä vielä tässä oman synnytyksen alla...... :/ Noooh..ehkä tää tästä, blokkaan sen jotenkin vaa mielestäni :D

BF & poitsu 31+3
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
Nyt olis menossa rv 5+1. Sain varattua ajan ultraan rv 7+6, eka neuvolakäynti sitten rv 8+4.

Pitäsköhän tässä vaiheessa olla jo jotain oloja? Kun mulla ei ole mitään muuta kuin turvonneet, todella kipeät rinnat, jotka vaikeuttaa jo nukkumistakin. Väkisin sitä vertaa muiden oireisiin ja miettii, onkohan itse vaan päässyt liian helpolla ja onkohan jotain vialla...

Mullahan testikin näytti vasta eilen (kp 36/rv 5+0) kahta selvää viivaa, testiviiva oli edelleen kontrolliviivaa haaleampi ja jotkut jossain varoitteli, että hidas hcg:n nousu saattaa kertoa tuulimunasta. Kiva.
 
Sanja, mulla on kans ollut jo harkkareita varsinkin kävellessä. Lenkillä käynti on mulla nykyään muutenkin tosi hidasta, vatsassa tuntuu kehnolta ja joutuu pysähtelemäänkin välillä. Rauhallisesti vaan jos harkkareita tulee :)

Miuyy, kyllähän tuollainen säikäyttää! Ei niinkään se, että ei liikkeitä koko ajan tunnu vaan jos ei meinaa sydänääniä löytää. Meillä meni neuvolassa myös aikaisemmin pitemmän aikaa ennen kuin sydänäänet paikallistettiin, mulla on istukka etuseinämässä. Ja siitä syystä kantsii sunkin aika rauhallisesti suhtautua liikkeiden tuntemiseen, mulla saatto kestää hyvinkin viikko etten tuntenut yhtään mitään, sitten taas vähän jotain ja sitten taas monta päivää hiljaisuutta. Näillä viikoilla liikkeet tuntuu jo päivittäin ja eteenkin on tuntunut niitä mojovampia potkuja. Mutta kyllä siinä paljon pitempään meni kuin takaistukkaisilla..

BF, onnea ihan kohta alkavaan LOMAAN!! Onko sulla suunnitelmia mitä kaikkea teet vai aiotko ihan ottaa rauhallisesti? Mulla on ainakin jo pitkä lista mitä kaikkea kesällä touhotan :D

ralliruutu, mä en niitä tikkutestejä tehny ku ihan ekan dpo 14 ja siihen tuli haamujen esiäiti. Sen jälkeen hankin kolme kpl digejä ja tein niitä viikon välein nähdäkseni onko hcg noussut tarpeeksi. Musta se oli paljon selkeämpää ku niitten pirun viivojen tulkitseminen :) Olotilat taisi mun kohdalla alkaa joskus viikoilla 8+ ja niitä on sen jälkeen riittänyt. Eiköhän siellä ole kaikki ihan mallillaan, hcg kuitenkin on vielä niin kovasti nousussa, että olotilatkin sitten seuraa sitä nousua viikkojen kuluessa :)

(.) Torstaiaamuna olin sokerirasituksessa! Glukoosijuomasta ei tullut sen kummempia oloja, vettä teki kovasti mieli, joten pari muovimukillista litkua meni ihan mukisematta. Olen perso makealle ja mun mielestä se vadelman makuinen setti oli ihan hyvääkin :D Mulla oli odotustilassa padi mukana, kaksi tuntia meni nopsaan kiitos mahjongin ja bejeweled blitzin :D Eilen soitin neuvolaan tuloksista ja kaikki sokereitten kanssa hyvin! JEE! Mua vähän jännitti, kun mitään hajua sokeriasioista ei ole enkä ole asiaan koskaan perehtynyt. Ihanaa!

Olin käynyt verikokeissa myös viikko sitten ja niitä tuloksia soitin samalla. Olen reesusnegatiivinen ja sen takia on kontrolliverinäytteet viikoilla 26 ja 36. Tässä kontrollissa ei vasta-aineita näkynyt tulleen, joten sekin oli ok :) Kesällä sitten seuraavan kerran katsomaan.

Äitini sanoi, että hänen tietääkseen mulla ei ole koskaan ollut mitään rokkoja. Tämä testattiin vielä verikokeella ja siihen mulla olikin vasta-aineita, eli olen sen huomaamatta joskus sairastanut! Tämäkin tosi hyvä juttu, ei tartte jokaista köhivää lasta pelätä :D

Töitä on jäljellä enää kolme (!!) viikkoa ennen kesälomia! Yksikään viikko ei ole edes kokonainen kun pitelen plussapäiviäkin siinä välissä :) Ei kyllä ajatukset pysy töissä enää yhtään, onneksi mun ainut hommani on sijaisen perehdyttäminen. Menisipä kolme viikkoa nopeasti, pliiiis! :D

Niiu & Manteli 26+2
 
Täällä ollaan kukuttu hereillä jo seitsemästä lähtien, ihan sama mihin aikaan menee nukkumaan, silti herää viimeistään seiskalta :D

Miten miranenn sulla menee? Onko vihlonnat rauhoittuneet? Mulla oli alkuvaiheessa vihlontaa, juilintaa, kiristystä ja monta viikkoa kestäneet todella kivuliaat viillot kohdun tietämillä. Kaikki oli silti normaalisti ja kivut rauhoittuivat viikkojen mittaan. Alkuaika oli mulle tosi sekavaa, ihan kaikkea tuntui olevan ja sai olla huolestunut jatkuvasti. Niin ne olotilat on kuitenkin rauhoittuneet, uskon noitten kaikkien liittyneen vain kohdun kasvuun ensimmäistä kertaa. Toivottavasti siellä on kaikki hyvin :hug:

Eilen käytiin Helsingin keskustassa pyörimässä kaveriporukalla, tänään käydään ensin torilla (kunhan mies herää) ja sitten päivällä on takapihagrillaukset :) Aika rento vappu tällä kertaa!
 
miranenn Eiköhän nuo vihlonnat ole ihan normaaleja alkuvaiheessa. Kohtu totuttelee uuteen asukkaaseen :)

ON En huomannut tänne lainkaan kertoa RU kuulumisia..
Vauvalla oli kaikki hyvin ja vastas viikkoja. 410g oli painoarvio. Jalkojen väliinkin kurkattiin kahteen kertaan ja mitään varmaa ei kätilö luvannut, mutta sanoi, että tytöltä se näyttäis :) Ei ainakaan mitään vehkeitä näkynyt ;) En nyt ihan 100% varmasti uskalla siihen luottaa, mutta kyllä mä jo jotain pientä vaaleenpunasta olen hankkinut :heart:

Dana & mini 22+4
 
Meinasitteko muuten ottaa (tai oletteko ottaneet) miehen mukaan varhaisultraan?

Mä en jostain syystä edes halua. Jos se ultraus tehään emättimen kautta niin en todellakaan halua äijää sinne mukaan pällistelemään :D Mutta tietysti otan mukaan mielelläni sitten myöhemmissä ultrissa, jos niihin asti päästään.
 
Hei taas kaikki! :)

Välillä vihloo, jomottaa, nipistelee ja ties mitä ja välillä ei. Ärsyttää ku ei tiiä mitä tuolla tapahtuu!
Tiistai iltana tuli vaaleanpunaista pyyhittäessä ja itkin tietysti hysteerisesti. Ei nyt kuitenkaa kummemmin kipuja oo ollu, mut pistää se miettimään.

TIistaina onneks kuitenki selviää onko kaveri mukana. Mies yrittää saaha töistä varaslähdön että pääsis mukaan. Jännittää ihan törkeästi!

Ja ärsyttää ku tuntuu et olis ovis päällä kokoajan, ku limaa puskee. Mahan toimintakin on ihan sekasin! :D

En oo kertaakaan oksentanu vielä, muutenki aika oireetonta ollu. Sekin pistää pään pyörälle. Huhhhuh..

Onneks töissä menee aika nopeasti.

miranenn & joulutonttu 6+2
 
ralliruutu Meilläkin tehtiin niskapoimu-ultra alakautta. Mieshän istuu siinä vieressä ja katselee samaan suuntaan olevaan ruutuun, ei ainakaan minusta tuntunut ahdistavalta vaikka mietinkin tuota samaa. Ihanaahan se on yhdessä nähdä alusta alkaen kun on yhdessä toivottu ja miehenkin mielestä alkoi tuleva isyys konkretisoitumaan ihan eri tavalla :)

Meillä oli tänään neuvola ja nyt oli kohtu kasvanut kasvanut sen verran, että saatiin sydänäänet kuulumaan dopplerilla kun istukka ei ollut tiellä.

Niiu Juu, oon kyllä osannu ottaa jo rauhallisesti vaikka ei liikkeitä päivittäin tuntuisikaan. Nyt on helpompaa kun tietää, että johtuu juuri istukasta :)

miranenn Mullakin oli alkuvaiheessa noita epämääräisiä kipuja ja jopa pari tippaa vertakin joskus pikkareissa. Mutta oli ihan normaalia kuitenkin :)

Mulle on iskenyt kauhea sektiopelko. Toivoisin että kaikki menisi sillä tavalla hyvin, että alateitse vauva pääsisi ulos. Onko kellään muulla mitään synnytyspelkoa tai sektiopelkoa?

Miuyy ja alivuokralainen 18+4
 
Niiu täällä myös ei hommat lopu, vaikka äippäloma alkaakin :D kaksi ensimmäistä päivää jo touhusin niin kovasti, et oli jalat kipeemmät, kun harkkapäivän jälkeen :D nyt on onneks osannut jo vähän rentoutua! Mut suurin tavoite, mitä loman aikana tulis tehdä/saada valmiiks, on opinnäytetyö, joten puuhaa riittää.....
Mut hienoa et rasitus meni puhtain paperein läpi! :)

miranenn täällä oli myös aluksi menkkaolot koko ajan päällä ja sai pelätä koko ajan pahinta, ja et milloin se vuoto oikein alkaa...no ei alkanut, kohtu se vaan siellä kasvaa :) yritähän siis olla stressaamatta, vaikka erittäin paljon helpommin sanottu kuin tehty!! ;) Eli onko sulla tiistaina varhaisultra? :p

Dana iiiihhhanaaaa..onneksi olkoon pienestä (mahdollisesta) tytöstä :heart: päivitän sen listaan :)

Catida ja hirmuisesti onnea sinne pikku pojasta, päivitetään :)

ralliruutu meillä mies oli jo heti varhaisultrassa mukana, kun sehän aina tehdään alakautta!! Mut eihän siinä mun mielestä mitään..onhan se nyt ennenkin mun värkin nähnyt :LOL: Samoin myös np-ultra tehdään useimmiten alakautta, mut multa ne ensin kokeili saako kuvaa kohdun päältä ja kun sai hyvin mitat ja kuvat, ni ei katsonut sit ollenkaan alateitse! :) JA meilläkin mies tykkäsin kovasti olla mukana, konkretisoittaa häntä paljon enemmän, että siellä joku pieni asustaa, kun missaa kaikki tuntemukset mitä meillä odottajilla on!! :)

Miuyy varmasti ihanaa, kun kuuli sen ihanan pienen sydämen jumputuksen kaiuttimesta, itsekin sitä vieläkin niin mielellään aina kuuntelee, vaikka liikkeistä ei voi erehtyä onko kaikki ok :D Eli onko sulla etuseinäistukka? Mulla myös, täällä alkoi liikkeet tuntumaan vasta 20+ joskus sen vuoksi!! Täällä myös sektio pelottaa enemmän kun itse alatiesynnytys!! Harjoittelussa näki ja kuuli sen verran huonoja kokemuksia siitä ja kuinka kipeitä ne olikaan sen jälkeen :( ja kun ei saa kuukauteen mitään nostella vauvaa painavampaakaan... :/ mut pitää vaan toivoa hartaasti et kaikki menis hyvis ja vauva mahtuis alateitse tulemaan!! Onneks nyt tää ainakin rt:ssa ollut jo useamman viikon, et sekin lohduttaa jo paljon!! :)

(.) Eli täällä pyörähti vappuaattona käyntiin ÄIPPÄLOMA!!! :p :popcorn: :saint: tuntuu oikein että kesäkin alkoi tästä, kun on ollut niin mahtavat ilmat!! :) ja ensviikolle lupaa oli +20 astetta :O wau!!! :p Tosiaan, kuten tossa alussa selitin, et opparia pitäs jaksaa tässä silti, ilmoista huolimatta, vääntää...suunnitteluseminaarin lupauduin pitää 16.5, joten ensviikolla alkaa sit hommat! Vaikka sit pihalla aurinkotuolissa :D

HYVÄÄ VIIKONLOPPUA!!!! B)


BF & poitsu 32+4
 
Tervehdys!

Ralliruutu Täällä kans ollut mies mukana varhaiultrassa ja itseasiassa miekkonen on jo ennenki nähny ku mua on ultrailtu, sillon ku vasta haaveiltiin pikkuisesta. Ei siinä mun mielestä mitää ihmeellistä oo, kaikenhan se on nähny ja moneen kertaan :LOL: Miltä susta tuntuu ajatus synnytyksestä, pystytkö ajattelemaan sinne miehen mukaan? Toivottavasti mietteet ei vaivaa sua enempää, ois se varmaan aika ihana kokemus miehellekin se varjaisultrassa käyminen. Ja voihan se keskittyä siihen ruutuun tuijottamiseen ;) tsemiä!

Babyfever: ihanaa äippälomaa ja kauheesti tsemiä opparin tekemiseen. Pidän peukkuja et saat sen tehtyä ja varmasti saatki, on se vauveli aika hyvä motivaattori (samaa yritän vakuuttaa miehelleni, joka opparia vielä väsää ;)). nauti aurinkoisista päivistä ja muista levätäki!!

DanaOi, pikkuinen tyttö tulossa :heart: Ihana kuulla, että RU:ssa kaikki hyvin! Perässä tullaan ;)

Miranenn: Yritä olla huolimatta (joo, tiedän, vaikeaa ;)). Mulla oli ainaki alkuaikoinan koko ajan pitkään menkkamaisia kipuja ja ne yhdistettynä massiivisiin lorahduksiin valkkaria aiheutti monta paniikkiryntäystä vessaan. Tsemiä, kyllä ne viikot siitä nopsaa vierii :) toivottavasti miehesi ehtii ultraan sun kanssa! Pärjäile!

Niiun
vappu kuulosti mukavalta :) itse olin vappuleskenä miehen paiskiessa päivystyksessä töitä. En sitte yksin jaksanu lähteä keskustaan känniläisten sekaan, joten vietin leppoisen ja rennon illan miestä ootellen...säälittävää.

ON: Rakenneultraan vielä 1,5 vkoa..tuntuu et mitä lähemmäs se tulee, sitä hitaammin aika kuluu. Jotenki on luottavainen mieli, enkä oo yhtää semmoses paniikis ku ennen np-ultraa. Kaippa ne oikeestaan päivittäin tuntuvat liikeen saa mielen rauhottumaan :) Hyvä niin. Mielenkiinnolla vaan ootan kumpi meille tulee, et saa alkaa suunnitella lastenhuoneen maalauksia ym. En muista kerroinko jo täällä mut me ostettiin kämppä tällä viikolla, jee. Muuttamaan päästään jo tässä kuussa!

Vilijonkka+nöpö 19+1
 
Tänään kävin kirpparilla vauvanvaateostoksilla. Kassillinen hyväkuntoisia vaatteita (26 erilaista vaatekappaletta, mm. bodyja, potkuhousuja ja toppahaalari) maksoi yhteensä 30€. Suosittelen siis kirpparivisiittiä muillekin :) Jotkut vaatteista oli täysin käyttämättömiä, kun olikin ollut jo ostettaessa liian pieniä tms.

Sokerirasitukseen pitäis varata aika, blaah.

Vilijonkka: Teillä onkin sit vielä paljon hommaa edessä kun on vielä muuttoruljanssiakin :) Mutta varmaan kiva kun pääsee suunnittelemaan lastenhuonetta!

Meillä ei tosiaan vauvalle liikene omaa huonetta, joten sisustushommat on vähän pienimuotoisempia. Nyt oon miettiny että sutisin tuohon pinnasänkyyn jotain koristusta. Kyseessä vanha ja vähän rämä, tutulta ilmaiseksi saatu sänky, niin ei ainakaan tarvi pelätä että se menee pilalle :D
 
Vilijonkka, totta kai haluan että mies tulee sit synnytykseen mukaan. En ole ujo tai mitään, onhan se mun lettuni nähnyt ja tulee varmasti näkemään vielä monesti :D

Mä en tiedä miksi ajattelen näin, että haluan varhaisultrassa käydä yksin ilman miestä. Varmaan siksi, että se on tavallaan mun haluama, "ylimääräinen" ultra, jota ilman on vaikea kuvitella että lapsi on totta. Mies on todellakin tervetullut seuraaviin ultriin ja synnytykseen, jos niin pitkälle tässä päästään :)
 
Kiitos Vilijonkka :) Tsemppiä ultran odotteluun, muistan kyllä kuinka sitäkin tuli sitten lähempänä ajankohtana odotettua!!! :) Ja kovasti onnea kämpästä!!! :p Millanen kämppä on; kt, pt, lt? Monta huonetta, jne.?! :)

Mahtavaa alkanutta viikkoa kaikille mammoille, ihanaa ilmaa luvannut :heart:

BF & poitsu 33+0 POKSPOKS :p
 
BF Juu, minullakin juurikin etuseinämässä istukka. Mutta vauva tuntuu silloin tällöin viihtyvän vasemmassa reunassa niin on liikkeet sieltä tuntunut. Tsemppiä sinullekin oppariin :) Omani pitäisi olla valmis juurikin tuolloin 16.5. :)
 
Sallikaatte "taustailijan" (listalle vielä uskaltautumattoman) omanapailut... ;)


Huhhuh, kylläpä kivi vierähti sydämmeltä kun sain lääkärille puhelinajan! Saan jatkaa astmalääkitystä samaan malliin ja käyttää nenäsumutetta, mutta allergialääkettä en voi käyttää. Onneksi tuo nenäsumute näyttäisi tuovan helpotusta allergiaoireisiin...

Kilpirauhaslääkitystä nostettiin ja nyt pitäis käydä näyttämässä verta labrassa kilpirauhasen tiimoilta. Harmittaa kun arvoja ei saatu täysin kohdilleen ennen kuin raskaus alkoi, meillä kilpirauhashäiriöisillä on nimittäin kohonnut riski saada keskenmenoja :/

Mutta kylläpä oli jotenkin suurempaakin suurempi helpotus jutella lääkärin kanssa. Viikon päästä keskiviikkona sit samalle lääkärille ultrattavaksi :)

ralliruutu 6+5
 
  • Tykkää
Reactions: Miuyy

Yhteistyössä