:rolleyes: The Esikoishaaveista plussanneet 2012 & 2013 :rolleyes:

<3 <3 The Esikoisesta Haaveilevat –pinosta vuosina 2012 & 2013 plussanneet



:flower: Meitä on 13 odottajaa; poikalupauksia on 4 ja tyttölupauksia on 2 :flower:


Laskettu aika
Nimimerkki, ikä, synnytyssairaala ja mahdollinen sukupuoli lupaus



2013


24.7
eläväinen, 19, TAYS

1.8
Niiu, 26, LS

31.7
Ensimmäinen, 28, OYS

19.8
Catida, 28, TAYS poikalupaus

31.8
Dana-, 29, SatKs tyttölupaus

26.9
Vilijonkka, 27, Kät tyttölupaus

1.10
Miuyy, 22, JS poikalupaus

15.10
Luna85, JS

25.10
Sanja, 34, EKKS

1.12
Leonella, 29, KOKS

24.12
miranenn, 23, EKKS





Syntyneet 2013

1 tyttö ja 2 poikaa

Heidukka * Tyttö * 27.2 * 4100g / 51cm

Piimis * poika * 27.6 * 3400g / 53cm / 34,5cm

Babyfever1 * poika * 28.6 * 3842g / 51cm / 35cm



Syntyneet 2012

9 tyttöä ja 14 poikaa

sokruli * tyttö * 6.1. * 3595 g / 49,5 cm

Namppis88 * poika * 15.1. * 2130 g / 44 cm

Jomi * poika * 16.1. * 3740 g / 50 cm

"kuumeilija" * poika * 25.2. * 3320 g / 52 cm

Laretzki * tyttö * 1.3. * 4210 g / 51 cm

Memelisa * tyttö * 4.3. * 3165 g / 50 cm

PikkuHöttiäinen * tyttö * 28.3. * 3740 g / 51 cm

Epa_88 * poika * 31.3. * 3315 g / 50 cm

syysmyrsky * poika * 15.4. * 4010 g / 52 cm

mynttis * tyttö * 17.4. * 3490 g / 51 cm

tiuhti_ * poika * 23.4 * 3480 g / 50 cm

eskapismi * poika * 2.5. * 3420 g / 52 cm

viida * tyttö * 9.5. * 3565 g / 49 cm

atl * kaksoset * 10.5. * poika * 3130 g / 49 cm * tyttö * 2580 g / 47 cm

Emby^ * poika * 11.6. * 3290 g / 50 cm

Pikkumyy87 * poika * 4.7. * 3810 g / 52 cm

-pansku- * Tyttö * 7.8. * 3305 g / 49 cm

Taiteilijatar * Poika * 25.8. * 3710g / 52cm

Chiba * Poika * 5.10. * 3350g / 51cm

nellielli * Tyttö * 15.11. *

mirkkunen_ * Poika * 10.12 * 3146g / 50cm

yöperhonen- * Poika * 15.12 * 2694g / 47cm






Esikoishaaveista syntyneiden -keskustelu



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KPSHP = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

SAIRAALAKASSIIN MUKAAN =)

- NEUVOLAKORTTI
- Kännykkä + laturi
- Kamera + mahd.laturi siihen
- Läppäri pidempää oleskelua varten ?
- Liivinsuojia
- Imetysliivit
- Tarvittavat lääkkeet
- Rintakumi
- Hiusharja + pompuloita/panta tms
- Omat pesuaineet(shampoo, hoitoaine, saippua)
- Meikit, kasvovoiteet, dödö ym.
- Meikinpoistoaine
- Vanulaput
- Hammasharja + tahna
- Siteitä
- Evästä: pillimehuja, myslipatukoita, hedelmiä.. MYÖS MIEHELLE/tukihenkilölle
- Karkkia
- Käteistä rahaa (esim. parkkimaksut)
- Mukavat, rennot, ei-puristavat vaatteet itselle
- Omat sukat + mukavia pikkuhousuja
- Läpykkäät
- Lukemista
- Tutti
- Vauvan eka "unikaveri lelu"
- Vauvalle kotiintulovaatteet

MITÄ VASTASYNTYNYT TARVITSEE - LISTA


- Vaunut
- Sänky/nukkumapaikka
- Kaukalo
- Sitteri
- Hoitoalusta
- Amme

- Korviketta (hyvä olla ainakin varmuuden vuoksi)
- Tutti
- Tuttipulloja
- Sinkkivoide
- Perus-/hoitovoide
- Vaippoja
- Talkkia
- Puhdistuspyyhkeitä
- Kosteuspyyhkeitä
- Pehmeitä pumpulipuikkoja
- Desinfiointiainetta napatynkään: Desinfektol H
- Kuumemittari
- Hiusharja
- Ceridal-öljy
- Vanulaput
- Harsoja

Äidille: nännivoidetta ja Frantsila Vauvanilo -yrttiteetä :)






HUOM! Päivityspyynnöt lihavoituna tai punaisella tms.

Edelliset pinot:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1857778-esikoishaaveista-syksylla-2010-plussanneet/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1998778-esikoishaaveista-2010-2011-plussanneet/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2076602-esikoishaaveista-2011-2012-plussanneet/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2160869-esikoishaaveista-plussanneet-2011-2012-a/


 
Viimeksi muokattu:
Bf hienoo :) nyt on oma pino :)

Laita mut la 18.6.2012 (korjataan neuvolan jälkeen oikeaksi, vaikka oon päättänyt että se on ton 18.6.) Sit Naapurin tyttö, 28 ja TAYS ja voisko tänne laittaa ton kumpi tunne on ja kumpi sit on tulossa? Mulla olisi poika olo :)



Pistän tän tännekin <3 Eli ylin eilis aamulta ja alin tält aamulta :) :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Nyt tein tunnukset sinne, kun ei ole aikasemmin ollu, mut miten silti saan sen isomman kuvan? onko se isokuva; BBCODE1, 2 vai 3?? vaik lukeeks sulla suomeks jossaa, et iso kuva? mullakin joskus on lukenut, mut nyt ei :(
 
No niin, siitä se lähtee, siis mulla joo on kanssa ne koodit sivun alareunassa kun ennen ne kaikki koodit oli heti siinä kun lisäs sen kuvan niin siinä sen kuvan vieressä, mutta nyt siinä on kaikki muut paitti se isokuva vaihtoehto :D vaikeeta :D mut kyl se siitä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Naapurin tyttö;27363621:
No niin, siitä se lähtee, siis mulla joo on kanssa ne koodit sivun alareunassa kun ennen ne kaikki koodit oli heti siinä kun lisäs sen kuvan niin siinä sen kuvan vieressä, mutta nyt siinä on kaikki muut paitti se isokuva vaihtoehto :D vaikeeta :D mut kyl se siitä :)
Huomasin joo ihan saman, koska muistin, et olen varmasti ennen saanut laitettua ison kuva, mut nyt sitä linkkiä ei oo muutamaa viikkoo näkyny enää missää!! Mut kiitos tiedosta mistä sen saa :D
 
Repesin: Mitä miehelle mukaan: Omat sukat + mukavia pikkuhousuja :LOL: Pitääkin kysyä sit että "otaks sää nää pinkit pikkarit vai nää joissa on nalle puhin kuvia :LOL: (niin siis tuosta saa sen käsityksen että miehelle pitää kerätä noi mitä sen sanan ala puolella on jos nopiaa lukasee :D tutti :LOL:)

Mutta juuh, lista on mahtava :) Voi että, siihen on vain vielä piiiiitkä matka kun ollaan nuin pitkällä, tosin, tää vuos on mennyt niin nopeeta että kohta sitä huomaa jo työntävänsä vaunuja kylillä :)

Meillä miehen kanssa meinas tulla kunnon yhteen otto kun se ei ole vielä sisäistänyt sitä että saatan yks kaks saada kiukku kohtauksen :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Oonkohan mä taas liian väsynyt kun ajatus kulkee silmien kanssa eri polkuja :D

Hei, tuohon äidille voisi lisätä tämän: https://www.hyvinvoinnin.fi/frantsila-vauvanilo-yrttitee

Ahh.. mie ostin raskauskeijusta nuo pahoinvointirannekkeet ja oli muuten eilen enemmän kuin tarpeen :D autossa olisi muuten tullut huono olo, välillä tulikin mutta oli toinen pois paikoiltaa, mulla on välillä tajuttoman huono olo, vaikka yrittänyt pieniä eriä syödä. mulla nyt apuna alpenin myslipatukat pitämään nälän poissa ja täten huonon olon (ainakin osittain).
 
Totta, kun nopeesti lukee :D meinasitko tuon yrittiteen tuohon nännivoiteen viereen?! :) Toimiiko ne pahoinvointirannekkeet OIKEESTI?!? :O Mulle maistuu ruoka paljon aikaisempaa huonommin, selvästi pienemmät annokset ja turvottaaturvottaa.. :/ pelottaa, ettei kukaa vielä ala epäilemään mitään tän turvotuksen vuoksi....
 
bf juu juuri siihen se sopisi siihen nännivoiteen kanssa :)
Kyllä mä uskon että ne toimii kunhan on molemmissa ranteissa ja KOHDILLAAN :) mulla tulee huono olo pienenkin syönnin/juonnin jälkeen/aikana...
Ja turvottaa kanssa, oon iso ihminen muutenkin ja sit vielä oikeesti nyt näytän kun olisin jo yli puolivälin raskaudessa :D Enää ei voi vattaa vetää ees sisään :p
 
Mua ei oo vielä turvottanu ihan mahdottomasti, iltaisin ny pikkusen, mutta oon juonu paljon enemmän vettä kuin normaalisti, niin se on varmasti auttanut. Mahasta nipistelee vähän väliä, varsinkin jos nousee nopeasti istumasta niin joutuu hetken haukkomaan henkeä ja olemaan kumarassa. Onkohan noi niitä repäisykipuja?

Hieno lista BF! :)

Täällä 25.6. 24 SatKS
 
Heippa! Pakko nyt kommentoida tuolta synnyttäneiden puolelta, että kannattaa mielummin pitää niitä sairaalan omia vaatteita, pikkareita ja siteitä, koska sitä verta tulee ja ihan kunnolla ne ekat päivät, vaatteita joutuu vaihtaa monta kertaa päivässä. ;) Ja ne pahoinvointirannekkeet kyllä auttaa, ja kannattaa muistaa syödä säännölisesti vaikka ihan pieniäkin määriä, ni se auttaa huonoon oloon. Mä söin mehujäitä ja join jäävettä huonoon oloon. Mut kasvissosekeitot ja tollaset kevyet ruuat ja hedelmät on just hyviä lievittämään pahaa oloa. :)

Ihanaa raskausaikaa teille kaikille :)

- Sokruli ja Iida 9,5kk -
 
  • Tykkää
Reactions: Piimis
Piimis en kyllä osaa kertoa noista kivuista, aika inhottavilta kuullostaa :/ mulla ollut vaan niitä ajottaisia menkkatuntemuksia...

Sokruli Joo, miekii mietin noita omia vaatteita siellä, et eiköhän siellä tule vasta ne vaihdettua, kun kotio lähtee?! Onneks mulla ei ole vielä pahoinvointia ollut, mutta kiitos vinkeistä, jos vielä tuleekin ;) Ja kiitos kovasti, ihanaa lapsiperheaikaa sinulle ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Sokruli
BF Siis kun mie puhuin jo ennen kuin tiesin olevanikaan raskaana että se on kohtalo jos tästä kierrosta tulen raskaaksi sillä edellisten menkkojen alkamisajan kohdan mukaan laskettu aika on 18.6.2013 joka on mun edesmenneen veljeni syntymäpäivä :)
Kun soitan neuvolaan niin sanon että mun menkat oli 11.9. ja että en tiiä oviksen ajankohtaa niin pääsen vielä nopeammin neuvolaan kun laskevat että oon jo 6 viikolla ( tod. soittoa tehdessäni olen 5+0) :D Juuh, juoni oon :p

Tänään ei oo niin pahaa huonoa oloa ollut mutta väsyttää ihan älyttömästi ja ruoka haisi ihan hikisille sukille :D
 
  • Tykkää
Reactions: Babyfever1
Älä nyt vielä heitä hanskoja tiskiin, monihan on puhunut vuodoista alkuraskauden aikana. Jos sullakin vaan punertavaa limaa, ni en olis huolissani!!! Tsemppiä ja jaksamisia, ja koita olla ajattelematta asiaa :heart: :hug: eli et oo soittanu vielä neuvolaan? onko piimis soittanut?
 
Bf Joo en oo soittanut vielä, maanantaina pitäs jos tarvii...

Toi vuoto on siis limaa mutta sit siinä on hieman todella vaaleaa ruskeaa, voiko olla vain jotain siitä johtuvaa kun kohtu kasvaa yms? tietämätön kun oon.. ei oo ainakaan kipuja, vielä. Mie toivon että tää on vaan vaikka sitä kiinnittymisestä tullutta vanhaa kuivunutta verta joka nyt runsautuneen valkovuodon mukana tulee ulos asti.... mie oon raskaana!!! ja pysyn!!! :)
 
Uusi pino, kivaa, kiitos :)

Mulle voisi päivittää tonne poikalupauksen..

Huomenna oiski sit aika taas poksua.. Hurjaa miten aika menee nopeesti!
Toivotan teille alkuraskauden aikoja eleleville voimia pahoinvoinnin yms kanssa! Lopussa se kiitos kuitenkin seisoo :)

YP & Fantti 29+6 :heart:
 

Yhteistyössä