Pohjanmaan odottajat

NiQ
Kiitos Päivi :) Jotenki tuntee itsensä aika pöntöksi näin ensimmäistä odottaessa, kun ei tiedä mistään mitään eikä oo kokemusta. Kiva että on tällainen palsta tyhmille kysymyksille ja ihania kanssaodottajia tsemppaamassa :)
 
Heipat!

Mmilialle vaaleenpunasta oNnea! :) Ihana juttu että kaikki hyvin! Säikäyttää aina niin paljon jos on hiljainen päivä. Uskallatkos ostella nyt ihan tyttöjuttuja vai suhtaudutko varauksella?
Meillehän on kans tyttöä luvattu, ja kyllä unohtui neutraalit värit siinä vaiheessa! Esikoisen (tyttö) vanhat pikkupikku vaatteet on kaivettu esille. :) Mutta kivakiva jos tuo maha-asukki onkin poika.. :O Onneks sit äitiyspakkauksen kuteet pelastaa. hih.

Täälä poksuu tänään vk 37! Että vois sanoo et setti ois jo valmis! Mä oon kärsimätön.. Lantion seudun ja jalkojen kivut, tämä valasmaisuus ja väsymys jajaja.. hOh-hoIjjjaaa!!|O Sitten tuo lapsi punkaa niin kylkiluiden päälle ja kylkiin ja huihai. Mutta ihana se on että ainakin liikkeet tuntuu, ei tarvi sitä pohtia.
Synnytys ei sinällään jännitä/pelota, se menee kuinka menee, ite ei sille oikein mitää voi.. Mutta että vauvalla menis kaikki hyvin ja että se hengissä selviäis.. Se pelottaa. : / Kaikkee tulee mietittyä..

Onkos joku muuten käynyt avoimessa päiväkodissa? Entä Cafe Kurpitsassa? Onko ne millasia, minkälaista porukkaa, minkä ikäisiä lapsia, toimintaa..? Tarkoitus olis päästä käymään ainakin avoimessa ennen vauvan syntymää..

-unea & möntti 37-
 
unea: kyllä ne niin selvät häpyhuulet oli että lääkärikin sanoi että tarjoaa kahvit jos onkin poika B)
Eli saa hyvillä mielillä kaivaa esikoisen pienet vaatteet ja alkaa pesemään niitä.. nyt ei niin tarvi edes vaateostoksille mennä ;)

niQ: kyllä lääkäreille saa, ja pitää aina valittaa kaikesta ;)

flunssa iski päälle, pitäis lähteä teekoihin angiina ja poskiontelo testeihin, yök :x

mmilia ja prinsessa 28+0
 
Mmilialle onnittelut tyttölupauksesta ja onneksi kaikki oli vauvalla hyvin :heart:

Unea Mä kävin esikoisen kanssa siellä kasperin avoimessa päiväkodissa ennen töihin palaamista. Ihan mukava paikka, kannattaa käydä tutustumassa.

Päivi ja Pikkupoju 28+4
 
huutelen täältä että miten niQ:llä meni kasvukontrollissa, mites se pikkuruinen vauveli jakseli? :) :heart:

Ihana aurinko, vaikkakin tuulee ja tulee lunta :/ innoistuin kevät vaate ostoksille ja saa kyllä kiittää muotia että mahtuu normaaleihin (M)L-XL koon vaatteisiin ku täälä seinäjoella ei tuota mamma vaate valikoimaa ole.. seppälään pamahti useampi kymppi ;)
 
Mä kävin eilen illalla moneen kertaan katsomassa onko Niq käyny kertomassa ultrakuulumisia.

Mun tekis kans mieli tilata hennesiltä jo kevät-kesävaatteita kun tuli uus kuvasto tällä viikolla, täytyy varmaan malttaa vielä hetken =)
 
NiQ
Ou nou, unohdin tänne niitä kuulumisia kirjotella kun piti niin monelle eri taholle raportoida :) kiva kun jotain kiinnostaa <3

Eli, meidän Pena voi ihan hienosti. Uusi kasvukontrolliaika kuukauden päähän. Reisiluun mitta oli kuronut kasvun kiinni, mutta nyt jätätti vartalon ympärys joka vastasi 1,5vk vähemmän. Mää en nyt kyllä oikeesti jaksa alkaa totakin stressaaan. Kaikki napanuoran virtaukset ym yli kuulemma hyvät, painoa oli Penalla 560g. Pieni hää on edelleen, mutta lääkäri vaan tokaisi ettei kaikki enää tässä vaiheessa mekään niillä keskikäyrillä ja yskilölliset erot alkaa tulla näkyviin. Muuten oli ärsyttävän tympee akka se lääkäri, mäkätti vaan ruokailutottumuksista ja liikunnasta ja käski mennä työterveyteen jos selkä ei lakkaa vaivaamasta (niin siis miten se vois lakata vaivaamasta ku kivut johtuu yliliikkuvista nivelistä??). Meni taas kaikki ylipainon piikkiin ku alaselkä on paskana. Tuossa masupäiviystä eilisen 24+0 kunniaksi
Aijaa.com - 7751253.jpg

Ps. Mmilialla ihana masu, kurkin tuolta loppupuoliskon masukuvista :)

NiQ & Pikkuruinen Pena 24+1
 
Ehkäpä minäkin nyt tänne viimeinkin ilmoittaudun. :)

Esikoista odotetaan ja laskettu olisi 7.7.
Seinäjoella asustellaan ja nt- sekä rakenneuä:t käytynä, asukilla jalat niin tiiviisti ristissä että sukupuoli on vielä arvoitus. Kaikki on mennyt tähän asti hyvin.. Jälkeen päin ajatellen oon päässyt aikasta helpolla koko kuluneen raskausajan. Alussa oli muutaman viikon pahoinvointia ja kaamea väsy, mutta oksentaa ei edes ole tarvinnut. Väsy on edelleen, mutta ei enään niin lamauttava. Tosin nyt on alkanut ihanaiset selkävaivat mistä muutkin jo täällä valitelleet. Vielä töissä pärjää, mutta shoppailut ja siivoilut saa jättää aika minimiin. :/
Että tälläistä täällä.. :)

Shaitanja & yksiön asukki 25+2
 
Hei Niq!
Kiva kun kaikki oli kunnossa =) Mulle lääkäri sanoi samoin sillon sydänultrassa rv 25+3, että yksilölliset erot rupeaa näkymään. Inhottavaan vaan että niin tympeän lääkärin saitte :|

Tervetuloa Shaitanja :wave:

Päivi ja Pikkupoju 28+6
 
Viimeksi muokattu:
NiQ
Päivi musta tuntuu että mein kohdalle osuu just ne lääkärit ja ultraajat jotka ei osaa olla muuta ku tympeitä tai hätäisiä :/

Steitanjalle tervetuloa joukkoon :) Kukas teillä on neuvolantätinä? Noi selkäongelmat on kyllä ärsyttäviä :/

Kävinpäs sitten hakemassa työterveydestä sitä saikkua. Selkä vihoitteli niin koko viime yön, etten saanut montaakaan tuntia nukuttua ja vähä väliä heräs kipuun. Kaksi viikkoa lääkäri kirjoitti ilman mitään kysymyksiä ja kehotti vaan tulla uudelleen jos haluaa lisää... okei, näinkö helppoo se oliki. Mulla oli sata ja yks selitystä ja valitusta mietittynä valmiiksi ja olinki 1,5minuutissa lekurista ulkona :eek:

Kävikö kukaan muu Nurmon MLL:n lastenkirppiksellä viikonloppuna? Mä löysin muovikassillisen kaikkea ihanaa sieltä meidän Penalle <3 ja rahaa sain kuluun 10e

NiQ & Pena 24+4
 
Neuvolatätinä toimii Elina Luikku, taisi olla jokin sijainen tällä hetkellä.. Oon kyllä ollut tyytyväinen siihen. Sijoittelee neuvola-ajatkin sellaisille päiville kun olen eräässä ikävämmässä paikassa töissä. On siis ottanut huomioon valitukseni! :)
Just tänään sanoin miehelle että muutaman viikon päästä saa varmaan illat olla itku kurkussa työpäivän päätteeksi, on niin ollut tänään tuo alaselkä, pakara ja toinen reisi kipeenä.. Saapi nähdä kuinka kehittyy. Onneksi kaikki lohduttelee että kyllä se siitä vielä pahenee! :D
Voihan, unohdin täysin tuon kirpparin mistä NiQ mainitsi. Tarkoitus oli käväistä..
 
Shaitanja Sulla oireelee selkä just samalla lailla kun mulla! Mulle kans lääkäri sanoi että tuskin paranee, mutta on se nyt paljon parempi, kun oon ollu jo viis viikkoa poissa töistä. Välillä tulee kipeeksi jos jotain raskaampaa tekee.

NiQ Sanotte sitte kun meette synnyttämään että nyt kaikista kivoin kätilö ja lääkäri tänne kiitos!!! :D
Nää raskausajan vaivat on siinä mielessä kivoja, että sairaslomaa saa ainakin helpolla!
Hö, mä en koko kirpparista edes ollu tietoinen :headwall:

Meitsillä on huomenna neuvola, jännittää joka kerta että onko pissas valkuaista, ainakin verenpaineet on pysyny vielä poissa...

Päivi ja Pikkupoju 29+1
 
NiQ
Haha, huomasin juuri, että keksin sulle shaitanja heti uuden nimimerkin :D :D sorry. Joku töiden jälkeinen lukihäiriökohtaus iski vissiin :LOL:
mukavaa, että sulla on kiva neuvolatäti ja jaksaa nähdä vaivaa sun asias eteen. Meillä on Johanna Koski, aivan ihana nuori nainen :) sekin tosin sijainen elokuulle saakka vain. Meillä oli aluksi Kaisu Ahokas, mut vaihtui parin ekan kerran jälkeen. Onko teillekin tulossa ensimmäinen lapsi? Saako udella minkä ikäinen olet? :)

Päivikin oli ehtinyt kirjoitella jo mun vastauksen aikana :) Joo, eikös se olisi sit meidän oikeus että saadaan talon mukavin kätilö synnytykseen edes, tosin nyt mä oon alkanu stressaan ihan hirveesti että jos mies ei pääsekään synnytykseen mukaan, kun on aloittanu juuri uudessä työpaikassa ja siellä tulee kauaskin keikkoja. Nytkin on Turussa eikä pääse yöksi kotiin :( eikä meillä oo ketään sukulaisia tai ystäviä täällä päin...
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Moi!

Tervetuloa Shaitanja! :)
Oon käyny lääkärineuvoloiden yhteydessä ton ELinan mittailtavana, ja mukava on. Se taitaa olla mun ekan raskauden aikasen terkkarin älomasijainen.

Mmilia, onneksi on tää nykymuotikin aika väljä ja pitkiä paitoja että saa verhottua ittensä ja tän pallon johonki. ;) Mä en tosin ois mammavaatteita ostanutkaan vaikka ois ollutkin tarjolla, oon niin pihi ja köyhä. :D Ihan paras on ollut Seppälästä lasten ale-rekistä löytynyt musta pitkä ja erittäin elastinen paita, ilman sitä oisin ollut monta kertaa pulassa! hih.

Niq, nyt en kyllä tajua mistä ylipainosta puhut, kun tota sun maha kuvaa katsoi! o_O Sievä pieni! Mulla oli noihin aikoihin jo ihan älytön kumpu. heh.
Ei tullut käytyä maalismarkkinoilla, mieli olis tehnyt, mutta hillitsin itseni koska sielä en olisi osannut hillitä. Kaikkea on, se on sitten vähän vaan turhaketta mitä tulis hankittua. Mutta kyllä nuo kehutut markkinat on, ehkä en niitä ens vuonna jätä väliin. :) Olikos siä muuta kuin kirppismeininki?

Selkäkivuista.. Mulla oli kans noihin aikoihin ihan samat paikat kipeenä, alaselkä, pakara(t) ja reidet. On ne vieläkin, mutta huomattavasti vähemmän mammaloman alkamisen jälkeen. Että kyllä ihan ilman huonoa omaatuntoa otan iisisti! Nyt kipeytyy tosin enemmän koko selkä ja niskat jumii. ja jalanpohjatkin väsyy tosi helposti. No joo ja pissattaa ja väsyttää ja turhauttaa ja plaapplaap. ;)

Meillä oli tänään pimulla 5v neuvola, ja saan olla kyllä hyvin ylpeä ja onnellinen lapsestani! :heart: Veteli testit hienosti läpi ja oli reipas. :)

Voi että, pitäis sairaalakassikin vissiin pakata pikkuhiljaa.. o_O Mutta kun en oo löytänyt viä vauvalle sellasia täydellisiä kotiutumispotkareita, niin en voi pakata mitään. :D Ne pitää olla nimenomaan sitä kotiutumista varten hankitut, erikois mukavat ja söpöt. ehh-heh.

Hyviä vOinteja! :heart:

-unea & Möntti 37+5-
 
NiQ
Unea niin siis mähän oon taulukoiden mukaan merkittävän ylipainoinen, bmi huitelee 35 :headwall: no, onneks ei oo tullu vielä kuin 1kg raskausaikana. Sullahan alkaa oleen jo lähtö lähellä :) hui! Joko jännittää? Onko sulla mitää stretagiaa hiottuna synnytykseen? :)
 
Hei vaan taas pitkästä aikaa :)

Tuolla Nurmon kirppiksellä oli vakaa aikomus käydä, viime vuonna tehtiin sieltä paljon löytöjä. Tänä vuonna osui vaan juuri meidän reissuviikonloppuun, joten väliin jäi : /

Selkäkipuja ei ollut esikoisesta eikä ole ainakaan vielä tullut tästä toisestakaan, mutta liitoskivut ovat jo kiitettäviä :headwall: Niiden takia olin ihan jumissa esikoisen aikaan, en päässyt sängystä ylös kun tosi varovasti ja hitaasti. Ja se toimisi tosi hyvin tuon 2v:n kanssa :D

Terkkareista vaikuttaisi siltä, että täälläpäin on pääsääntöisesti ihan kivoja ihmisiä neuvolapuolella :) Esikoisen odotusajalta jäi vaan mieleen, kun useampikin kaveri valitteli omaa tätiään ja lääkäriään.

Kävin itse alkuviikosta lääkärineuvolassa, ja ei voi sanoa kuin hyvää :) Minulla on ollut harjoitussupistuksia jo viitisen viikkoa ihan päivittäin ja verta on tullut kolmesti, viimeksi rv 12+0. Niistä aikani valitin ja kyllä korostin, että en ole tulehdusoireita huomannut, vaikka olen ihan tosissani tarkkaillut. Teki kuitenkin testin ja hupsista vaan, ab-kuurilla ollaan :D Tuntuu vaan tekevän aika paljon oireita tuo lääke : /
 
Shaitanja : tervetuloa ! :cool:

niQ: Joo, ei kyllä uskoisi että painoindeksisi on 35. Itellä 29, mutta oon valtava valas: ilman tätä vauvakumpuakin :D


Nurmon kirppari:
mentiin sinne heti 10.00 ja se väkimäärä, en jaksanu tällä mahalla kiinnostua sitten ollenkaan.. hetken oltiin ja ihmeteltiin, äkkiä kierrettiin mutta ei tehnyt mitään mieli jäädä tonkimaan ku populaaria oli niin paljon ja tää maha... huhh huhh. ei hyvä yhistelmä.. No löydettiin me ihanat mustat Gracon Spree matkarat limeillä saumoilla, hyväkuntoset 70€.. ne otettiin mukaan ja vein sinne ota-anna nurkkaan vähän sellasia ei niin tunne arvokkaita vaatteita että saa jonkun perheen iloiseksi.. ja meidän tyty bongas sieltä 4 my little ponya.. ja tuli onnelliseksi että se joka ne sinne jätti ei tiedäkkään kuinka kovassa käytössä ne ponit on :)

saan koputella puuta ja olla iloinen että oon vielä säästyny kaikilta säryiltä, yhtä-äkkiä on ollu nii oireetonta että jos maha ei olis näin valtava ja prinsessa ei potkis voisin totea: ai kuinka niin raskaana?

mmilia ja prinsessa 28+5
 
NiQ: Tunnistin itseni kuitenkin uudesta nimimerkistä huolimatta! :D Ensimmäinen on juu tulossa. Ja ikää itsellä 26 vuotta. Kaisu Ahokas oli mulla kans kerran, lääkärineuvolan yhteydessä, en osaa siitä sen kummemmin sanoa. Eka lääkärineuvola muuten oli pettymys, kauheella hopulla vaan "ronkkimaan" ja kotia..

Päivi28: Joo se varmasti helpottaa jos ei tarvitse juuri mitään tehdä. Itse teen päiväkoti töitä, joten siinä saa kyllä olla touhaamassa joka välissä.

Onko muilla alkanut närästykset näin aikaisessa vaiheessa? Itellä tuntuu et aina kun vähän kumartelee tai kyykkii alkaa närästys heti.

Joku mainitsikin (olikohan NiQ) tuosta että raskausaikana saa tosi helpolla saikkua. Oon huomannut saman, pari tuttua on suurin piirtein samoilla viikoilla kuin itse ja hyvä ettei tuputeta saikkua. Ite oon niin kovapäinen että välillä pitää oikein muistuttaa ottamaan rauhallisesti ja hakemaan sitä sairaslomaa jos siltä tuntuu. :)

Shaitanja & yksiön asukki 25+5
 
Viimeksi muokattu:
NiQ Mun mies käy kans välillä helsingis kursseilla, ens viikollakin on koko viikon poissa :'(
Onneksi synnytykset, varsinkin ensimmäiset, ei kuitenkaan niin äkkiä tapahdu ettei helsingistä kerkeisi mukaan =)

Shaitanja Sulla tulee sitte kans ihan kivasti nostelua ja kyykistelyä. Mä oon postilla töissä lajittelussa ja mulla ainakin selkä huusi hoosiannaa ku sai niitä laatikoita rehailla. Mulla oli esikoisesta jo samat vaivat, sen takia niin helposti ja aikaisin tän sairasloman sain.

Tänään oli neuvolakäynti(rv 29+2) Kaikki kunnossa ja pissakin oli puhdas :D
Painoa +754g/vk Lähtötilanteesta +8kg
Paineet 128/81
Hemppa 133
Sf-mitta noin 27,5cm
Sykkeet +145 Liikkeet ++
Pää alaspäin köllöteltiin, mutta neukkutäti sanoi, että on vielä hyvin tilaa kääntyillä.
Kahden viikon päästä olis sitten se kasvukontrolli.

Hyviä vointeja kaikille :heart:

Päivi ja Pikkupoju 29+2
 
NiQ
Unealle unohdin vastailla että siellä oli kirppismeiningin lisäksi uusien tavaroiden myyjiä ja kestovaippayhditys ja pari muutakin kestovaippajuttua ja sit oli joku imetystukipöytä jossa sai esitteitä ja puhella mukavia.

mmilia Kai mä sit oon vaan sellanen kiinteempi läski :D oon kyl aina tykännyt liikkua ja käydä salilla ym, joten kai ne läskit on sit paketoitunu paremmin ja painavammaks :D :D Me mentiin kans vähä ennen kymmentä ja silloin oli oven takana noin 10 henkee ja päätettiin mennä hetkeks autoon istuskeleen ja sit ku mentiin kymmeneltä takasi niin oven edessä oli joku 100m jono :eek: ahdisti se väkimäärä kyllä itseeki mutta päätin vaan sisulla runnoo itseni sinne pöytien eteen tonkiin :p

Shaitanja Mulla kans jäi siitä Kaisusta vähä sellanen hoppu-olo. Ekalla kerrallaki ku käskettiin varata aikaa sinne 1,5h niin se Kaisu alko jo 45min jälkeen sanoon että eiköhän tästä lähdetän kotiin (oltiin siis päivän viimeiset asiakkaat). Ja sit ku aloin kyseleen omia kysymyksiäni ku se kerto aika huonosti näin ekakertalaiselle kaikkee niin se hätäseen vastas ja alko pakkaan kamojaan. Ja se toka kerta oli sit se lääkärineuvola, jolloin mulla piti olla Kaisulle aika 9.45 ja lääkäri 10.00. Lopputulos oli se että lääkäri huuteli mua sisälle ennen Kaisua ja sit jouduttiin sitä odottaan ja olin jonku 2min sisällä jolloin hyppäsin äkkiä vaakalle ja se otti hempan ja paineet ja samalla juoksulla sit lääkäriin ja se oli sen 10min operaatio. Mut toi Johanna oli kyl ihan eri maata, se ihan oikeesti kyseli mitä kuuluu ja kuunteli :)

Päivi Ehkä tää henkinen puoli on siinä pahempi tossa jos mies on kaukana :( Hää on niin ihanasti ollu kaikilla mahdollisilla käynneillä mukana missä on voinut ja hän on mun tuki ja turva joka asiassa, olis ihan hirvee ajatus mennä synnyttämään yksin sinne ilkeiden hoitajien keskelle (voi mitä draamaa ;) ). No joo, mutta ei sitä vielä kannata murehtia. Miksi muuten teillä on tuo kasvukontrolli? (mulla on ihan hirvee raskausdementia! :p )

NiQ & Pena 24+5
 
NiQ Ymmärrän hyvin... Mua on kans ruvennu vähän ahdistamaan, että jos syntyykin ennenaikaisesti. Tuola vau:n foorumilla on niillä joilla on kuukautta ennen la ollut paljon ennakoivia supistuksia ja kohdunsuukin jo aukeillut. Päätin eilen etten enää lue niitä, kun itelle vaan tuottaa päänvaivaa.
Mähän olin esikoisen syntymän aikana yksin sielä leikkauksessa. Päivystyssektioon ei saa tulla muita mukaan. Nyt olis kyllä mukava kun sais synnyttää normaalisti, ajallaan ja että mieskin olis mukana. Mutta kaikki selviää sitten ajallaan.

Kasvukontrollin lääkäri halus laittaa ihan sen takia vaan kun esikoinen oli syntyessään niin pieni.
Mä oon kans monelle sanonu että mulla on varmaan raskausdementia, sen verran on kyllä muisti hukassa :D

Päivi ja Pikkupoju 29+3
 
Piti tulla vähä nostamaan ku meni jo kolmossivulla.
Mä olen koko viikon kurssileskenä ku mies lähti helsinkiin :( Poika alkas heti aamulla kyselemään että koska iskä tulee kotia, pitkä odotus ku pitää perjantaille asti odottaa.
En tiedä meinasko yöllä pukata jotain mahatautia ku oli maha kipiä ja oksetti. Aamulla ei kuitenkaan ollu taas mikään jotta en tiedä sitte :confused:

Kuinkas Niqin selkä, joko alkaa helpottamaan? Mulla tuli viime viikolla selkä siivouksesta niin kipeeksi ettei meinannu kuinkaan pystyä olemaan :kieh:

Onkos Unean vauva jo syntynyt?

Laitettaisko tänne myös noita masukuvia? Mä katoin että Niq oli ainakin uuden kuvan laittanu tonne masukuvapinoon, mutta mulla se sivu ei ainakaan aukea niin että ne kuvatkin näkyis. Aukeeko muilla?

Tässä mun masukuva RV 30
[/URL][/IMG]

Päivi ja Pikkupoju 30+2
 
NiQ
Kovasti me aina tiputaan jos ei hetkeen kirjoittele :) Hyvin mun selkä voi, nyt kun ei oo viikkoon ollu töissä niin ei oo selän kanssa ollu mitää hätää vaikka kävin eilen jopa lenkilläkin :eek: eikä oo muuten koskaa vielä verenpaineetkaa ollu näin hyvät mitä nyt saikulla on ollu (110/55-tyyliä) :D lieneekö työstressilläkin osuutensa supisteluihin ja muuhun mukavaan....

Tuossapa Penan majasta uusin kuva Aijaa.com - 25+5 - 7826359.jpg
Nyt se kauan odotettu vauvamasu alkaa jo tulemaan näkyviin :) Mulla ainakin näkyi ongelmitta toi masukuvien pinon sivu :eek: mulla ainakin välillä iltaisin tää ihana mokkula toimii niin hitaalla ettei silloin näytä kuvia laisinkaan...

Päivi Joko teillä on ollut perhevalmennukset? meillä alkaa toukokuun alusta...

NiQ & Pena 25+5

*muoks* toi mun masu on ihan hassun alhaalla... mitä se mahtaa kertoa? :eek:
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Heippa NiQ!
Käytiin pojan kanssa äsken lenkillä, voi että kun hän oli iloinen kun pääsi taas pitkästä aikaa pyöräilemään. Vähän oli vielä sohjoa ja vesilätäköitä, mutta hyvin pääsi jo pyörällä. Ite ei vaan nyt meinaa päästä kävelemään, kun nivuset tuli taas kipeeksi.

Mukava kuulla että sulla on selkä jo ruvennu paranemaan :)
Kyllä se sairasloma vaan ihmeitä teettää :D Mulla on ainakin olotila parantunut huomattavasti, kun ei tarvi stressata töihin menosta. Mulla on vielä iltatyö ja poikaa piti kiikuttaa hoitoon joka toinen viikko. Se oli sellasta kellon vahtaamista joka ilta, että joko pitää lähtiä. Nyt ei tarvi paljo kelloa tarkkailla.
Mäkin joka aamu mittailen verenpainetta, kun oli se raskausmyrkytys viime raskaudessa. Ainakin vielä on paineet pysyneet hyvinä. Äippäpolin lääkäri oli kyllä sitä mieltä että tuskin se uusiutuu, mutta eihän sitä koskaan tiedä.

Ihanan pieni maja Penalla vielä, kun verrataan tätä mun pötsiä :D
Onko sulla pitkä selkä? Se voisi selittää miks masu on noin alhaalla.
Mulla on tosi lyhyt selkä, masu on kasvanu jo monta viikkoa ulospäin kun ei muualle enää pysty kasvamaan.

Ei oo perhevalmennuksista ollu mitään puhetta, mutta en mä tiedä onko niitä uudelleensynnyttäjille muutenkaan.
 

Yhteistyössä