Pohjanmaan odottajat

Se olis nyt "kesäloma" ja 10.5 alkais äitiysloma :heart:
Ompas ollut outoa olla kotona likan kanssa kaksipäivää tekemättä mitään sen suurempaa.. Tänään oli kyllä nii ihana ilma että pihalla vierähti aamusta ja illasta melkein 1,5h! ainakin raitista ilmaa saatu.. vaikka puistoissa vielä hukkui nilkkoihin astin lumeen! :)

Niin kevät fiilis kun alkaa mittari pysymään 0:n yläpuolella yötä päivää.. paitsi nyt alkaa se inhottava, mitähän pukisi ulos ongelma B) siis tytsylle ei minulle!
Vielä ainakin muutaman päivän saa mennä toppahaalarilla ja kurapöksyillä! Mites muilla joilla on lapsia, joko ootte siirtyny kevyempiin?

Maha venyy minkä kerkeää, ja neitokainen viihtyy perätilassa tai poikkitilassa turhan hyvin.. mutta ei käänny, ei! On sillä vielä 5 viikkoa aikaa tehdä se temppu, ja toivottavasti kääntyisikin.. päätä työntelee niin että keuhkot rutistuuu. sitten saa puuskuttaa niin kun happea ei saisi, no eihän sitä saakkaan.. :D

niqillä: on niin suloisen pieni masu :)
Päivin massulla on kanssa hyvin kokoa!

tässä olisi maha kuva, joka on otettu 29.3 eli tuorein tällä hetkellä.. jos torstaina ottais sit kuvaa kun tulee 30+0 täyteen..

tutuille vaan terveisiä, tuo meidän pikku tirriäänen kun tunkee naamaansa joka paikkaan :D




mmilia ja karo 29+5 (ihan pian 6.)
 
Moi!
hah-hah-hAa, täälä vauva mahassa köllöttelee! Ei sillä tunnu olevan minkäänlaista hinkua ulkomaailmaan. Oliskin.. Mä niin herään lähtöä toivomaan aina kun on ees jotain tuntemuksia.

Niq, synnytysstrategia (mikä sana! o_O) on joo sellanen että kaikki kivunlievitykset mulle heti kiitos! Mä en oo miettinyt mitään kummempia, sinne menen synnyttämään, toivon että kaikki menee hyvin. Alkaa vaan pelottaa jos sitä liikaa alan pohtia ja suunnitella. Menee kuinka menee, mä en siihen itse pysty loppupeleissä paljon vaikuttaa.

Mulla on aina jokapäivälle mielessä kaikenlaista touhua, mutta sitten mua ei huvitakkaan.. Laiskottaa vaan.. Luulis että kämppä kiiltäis ja silleen, mut njääh, pakolliset villakoirat kun jaksaa imuriin karkoittaa niin hyvä.

Ihania mahoja teillä! :)
Se muuten vallan ärsyttää kun maha vie omasta pituudestakin pois, ei ylety ylähyllyille kun maha pökkää vastaan, ja sit lapsi parka saa aina mahasta päähänsä kun en niinku millään hahmota tätä suurta ulottuvuuttani. :xmas:

..jatkan kärvistelyjä..

-Unea & Möntti-kulta *POKS* 39+0-
 
Taas tuli tunnin kävelylenkki tehtyä, loppumatkasta vaan rupes supistelemaan ja kauhee pissahätäkin tietysti =)

mmilia Saman ongelman kanssa painitaan täällä. Mä laitoin eilen ja tänään pojalle välikausihaalarin, mutta alla oli vielä paksut fleeceasut ja niiden alla alusasu. Tänään kun sisälle tultiin niin huomasin että fleecetakki oli ainakin liikaa, kun oli aivan kuuma ylävartalo. Toi meidän poitsu on muutenkin sellanen kuumakalle :D

Meidän masupoju oli jo viime neuvolakäynnillä kääntynyt pää alaspäin, mutta tilaa on vielä kuulemma kääntyillä vaikka kuinkapäin. Ja sen on kyllä itsekkin huomannu, välillä on poikkipäinkin, silloin on kyllä aika tukala olo.
Eiköhän se teidän tytsykin sieltä käänny kun tila käy ahtaaksi :)

Meillä on varmaan aika samankokoiset masut, ainakin kuvien perusteella. Paitsi miksei olisi ku lasketuilla ajoillakin on vaan neljä päivää eroa =)
Hyvää kesälomaa!
Mä oon ainakin niin nauttinut kun ei oo tarvinnu olla töissä, vaikka oon jo kohta 7 viikkoa ollu kotona.

Unealle onnea viime hetkille, jospa se Möntti sieltä jo viikon päästä malttain maailmaan tulla =)

Päivi ja Pikkupoju 30+3
 
NiQ
Neuvolassa käyty päivällä, kaikki oli kivasti siellä. Pikkuisen sydän löi 133-140, HB oli 143, pissa puhdas, sf-mitta 27cm, painoa tullut koko raskausaikana 0,2kg, paineet 128/87. Lääkäri oli ihan ihme mummeli, meinas että ei muuta ku töihin ja sitte työterveyteen jos ei selkä kestä työntekoo... okei! mikä hemmetin mekka se työterveys oikein on ku sinne vaan kaikki käskee eikä nää tän asian ammattilaiset puutu tohon saikkuun mitenkää?! ärsyttävää!

Unealle tsempit tulevaan :) saat sitten kertoa iiiiiiiihan kaikki kun palaudut ;)

NiQ & Pena 25+6
 
Kiitos tsempeistä! :)

Huomenna ois neuvola, ahistaa ku taas tullu painoa.. :/ Mutta nyt kyllä turvottaakin!

Eipä Niq tohon selkäkipuun oikein mikään muu auta ku synnytys sitte, siksi saikkua, saikkua vaan. No ei, kyllähän iisimmin ottaminen auttaa. Ainaki itellä. Käytä vaan mekan tarjoamat saikut hyväkses! :D
Ja juu, jotenki on jo vähä höppänänkin oloinen se vanhempi lääkäri täti. Mutta eikähän se asiansa osaa, ties kauanko on toisten alapäitä ronklaillu.. :rolleyes:

tjaah, pitäskähän unille..
 
NiQ
hih, mmiliallla on kyllä ihuna masu <3 Mä oon oikeesti vähä kade ku itellä on vasta tollanen vähä turvonnu löysä pallo :D mutta kaipa seki kerkiää vielä niin kasvaa että ahistaa...

Unea En mä sitä epäillytkää ettei se lääkäri asiaansa osannu ois, mutta mulla nyt näköjään ärsyttää vaan kaikki asiat mitkä ei mee niin ku mä olin suunnitellut :D :D Tuntuu vaan niin rasittavalta juosta siellä työterveydessä ku ei ne anna yleensä ku sen viikon kerrallaan eikä sit työmaallekaan voida hommata sijaista mun tilalle ku jos mä ehkä vielä palaan... ei oo kellekää kivaa. Ja toi työmaalla himmaaminen nyt vaan ei enää onnistu, ku oon jo talon kevyimmässä työssä joka silti on raskas ja koko päivä juosta jalkojen päällä ja nostella painavia (15-20kg) laatikoita... Mutta eipä kai se auta ku kumartaa mekkaa kohti ku lomalta palaa ;)

NiQ & Pena 26+0
 
Meinasin tänä aamuna saada sydärin, ku mittasin verenpaineet ja oikeastaan ekaa kertaa tän raskauden aikana oli huomattavasti koholla. Muutenkin oli huono olo, pää-ja maha kipeä. No siinä pari tuntia odottelin että lähtiskö laskemaan, no ei laskenu mut olo kyllä parani. Ajattelin kuitenkin soittaa neuvolaan, että olisko aiheellista käydä otattamas pissanäyte. Sain puolentunnin päähän ajan ja luojan kiitos pissa oli puhdas ja kaikki muutenkin hyvin. Tais jäädä nyt lenkkeilyt vähemmälle ku neukku käski himmailla tahtia. Sen verran kyllä pelästytti toi, että taidan tästä lähtien lenkkeillä etanavauhtia. Ja vauvanvaatteet laitoin koneeseen, on sitte pojulle edes puhdasta päällepantavaa jos tämä vielä toistuu.

NiQillä on kyllä huonoa tuuria noiden lääkäreiden kanssa, kun ei kukaan ymmärrä hommansa päälle :mad:

Päivi ja Pikkupoju 30+4
 
NiQ
Päivi mää en nyt kyllä tiiä pitäiskö itkeä vai nauraa noiden lääkäreiden kans... Ja toiki täti ensimmäisenä tokaisi kun mä sinne menin että "sä oot täällä nyt kyllä ihan turhaa ku oot äitiyspolilla ollu pari viikkoa sitte, sun olis pitäny perua tää aika ku meillä on täällä neuvolassa lääkäriajat niin kortilla ja kauhee kiire". Mä olin vaan sillai että just ja että mistäköhä mun nyt tollanenki olis pitäny tajuta... huoh. Kai mä oon sitte vaan liian kiltti tuolla tohtoreilla ku aina mun poljetaan vaan johonki kynnysmatoksi. Ai niin, unohdin kommentoida tohon sun aiempaan vielä että ei mulla tietääkseni mikään hirmu pitkä selkä oo, ite oon 173cm pitkä joten saattaa olla että se vähän vaikuttaa sekin. En mä nyt yhtäkkiä hoksannutkaa että kai ne perhevalmennukset on vaan ekakertalaisille :D Ja koitahan nyt muistaa ottaa rauhallisesti noiden paineides kanssa...

mmilialla on kovasti tuo masun muoto pyöristynyt parissa viikossa mitä kurkin tuolta masukuvista :)

Omaan napaan ei mitään ihmeitä. Tänään pidettiin miehen kanssa kunnon kevätsiivouspäivä ja lopputuloksena on ihana puhdas koti ja pirun kipeä selkä :( taas ei kävely meinaa onnistua mitenkään päin.... Että tuskin tässä mistään työnteosta pystyy haaveileen ku ei kestä ees reilun tunnin siivousta :( Ihanaa! Huomenna on kiva päivä kun näkee kouluaikaisia kavereita jotka tulee meille Rovaniemi-Helsinki akselilta ja pääse illan päälle katsoon vielä Apulantaa <3

NiQ & Pena 26+0
 
Heippa NiQ!
No voi herran ju....! Mistäs tollasta ny kukaan olis tajunnu että se aika olis pitäny perua jos justiin on polilla ollu! Sitäpaitsi ei kai ne sielä polilla mitään sisätutkimusta tee ja eikö tuon neuvolalääkärin tarkoitus oo just että sielä tehdään se sisätutkimus! Mä en kyllä kans oikeesti tiedä itkeäkkö vai nauraa!

Voihan se vähän vaikuttaa kun oot niin pitkä. En mä ookaan sua ku 20cm lyhyempi :LOL:
Ja en mä tiedä onko ne perhevalmennukset vain ekakertalaisille, ei vaan oo neuvolas tullu puheeksi niin ajattelin vain että ei kai niitä sitte järjestetä. Niihin mammapiirin tapaamisiin olis kyllä mukava osallistua (mistä Unea oli silloin aikaisemmin kirjoitellut ), mutta ei niistäkään oo vielä ollu puhetta.

Pitäis kyllä ruveta ottamaan vähän rauhallisemmin! Tuntuu vaan että pää hajoaa täälä pienes kämpäs ja aika kuluu koko ajan vaan hitaammin, kun haluais jo muuttaa sinne uuteen asuntoon.

Et sä taida kyllä oikein työkuntoinen vielä olla kun siivouksestakin tuli selkä noin kipeeksi. Mä en ainakaan töissä enää pystyisi olemaan, mulla on tän päivän huutanu nivuset ja häpyluu hoosiannaa, tais johtua niistä viime päivien lenkkeilyistä.

Mun tekis kans mieli mennä lauantaina rytmikorjaamolle katsomaan kotiteollisuutta mutta taitaa sohva voittaa =) Mukavaa keikkaa teille =)
 
NiQ
Päivi no kyllähän ne siellä äippäpolilla ronklas toosanki ku se äippäpolin lääkäri ei tienny miks mä olin siellä ja kiukutteli siitä mulle ku koneella ei ollu lähetettä niin se sit vissiin teki jonku kokonaisvaltaisen vuosihuoltokatsastuksen... :LOL: Ne oli muistaakseni viikoilta 34 lähtien ne neuvolan aamujorinat siellä. Etkä sit synnytä ennen ku mäkin ehdin sun kans sinne samaan aikaan :popcorn: Eipä se sunkaan keskivartalo niin kauheen hyväkuntoiselta vaikuta, jos lenkkeilystä kiukuttelee ;) eipä ois kyllä uskonu joskus ennen mikä tässäki kohtaa raskautta vaivaa...
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
NiQ
Unea no ei sun sit ainakaan synnyttämään kannata lähteä ettei mene liput hukkaan ;) Ei nyt, pidähän oikein kivaa ja nauti keikasta (Vaikka rytmikorjaamolla onkin tapana huudattaa aivan liian lujalla niitä volumeja). Munki pitäis vielä yrittää jostain pyydystää niitä Apulannan lippuja.. taidanpa poiketa Karmasta kyselemässä josko ne vielä myy vaikka illalla onkin keikka jo.
 
Kiits Niq. Vauvan ehdoilla mennään, jos alkaa tuntua että hän protestoi meteliä, niin poistutaan takavasemmalle. :) Tai sitte mä piinaan sitä niin että se päättää tulla pois! :stick: Eikai, pikku kultaraukka. <3 Ja muutenkin, pysytellään siä taka-alalla.
Myikös Karma ollenkaa enää ennakkoja.. Ku muistaisin ettei.. Coffee housesta hain mä, ja Amarillosta kans saa. Ja ihan niinku Coffee Houses ois eilen ainaki viä ollu Apiksen lippuja. =)
 
NiQ Mun piti oikein kattoa neuvolakortista, kun mietinkin ettei mullakaan kovin kauaa ollu menny aikaa kun sielä polilla kans sai alapäätään esitellä ja viikon päästä oli jo se eka neuvolalääkäri. Mä en tiedä oliko se vielä sama lääkäri;aika vanha, tumma, pieni nainen?
Mutta ei se mulle silleen kiukutellu ku sulle. Sillä oli varmaan jääny ruokatunti väliin, ku se sillai sulle laitto! ;)
Joo mä oon päättäny että pysykööt tuola yksiössään ainakin niin kauan että päästään muuttamaan, siihen olis vielä kolme piiitkää viikkoa. Ja tuo esikoinen oli kyllä sellanen rääpäle silloi 36 viikolla kun syntyi, että vähän kauemman sais tämä masus pysyä.
No ei oo kyllä munkaan keskivartalos kehumista, viime viikolla mä sain kans siivouksesta selän niin kipeeksi ettei istumaan meinannu pystyä ja nyt sitte tosta lenkkeilystä nivuset huutaa, ei hyvä!!! No eipä tartte ainakaan siivota :whistle:, poikaa käy vaan sääliksi kun se jo kerkes innostua tosta pyöräilystä.

Ei kannata ostaa lippuja ennakkoon;me ollaan miehen kans kolme kertaa oltu sielä rytmiksellä kattomas kottareita ja joka kerta ostettu ennakkoon liput, mutta ainoanakaan kertana niitä ei oo meiltä kysytty. Ovi vaan aukastu ja toivotettu tervetulleeksi, yhdellä kerralla ne halus mun laukkuun kattoa etten salakuljeta mitään.
Paitsi tietty silloin ne niitä lippuja kysyy jos niitä ei oo ennakkoon hankkinu!
Mä oon kans joka kerta hakenu amarillosta liput, sieltä ainakin niitä saa.

Päivi ja Pikkupoju 30+5
 
NiQ
Menin koittaan Karman ovea ja sehän oli tietty kiinni, joten painelin Amarilloon ku aattelin että ovat kumminkin samaa puljua ja sieltä sain liput ostettua. Päivi siis ihan oikeesti ei oo kysytty lippuja? Mä oon aika paljon kulkenu tuol Rytmikorjaamolla (aikanaan enemmänki ku ex oli siel pokena ennen) ja joka kerta ne sen lipun kysyy ja haluu mätkästä sen hirveen leiman käteen. Ja aina mulla on laukkuki syynätty, kai siks ku käsilaukun pitää olla iso :D Se nlalääkäri oli joku Liisa Hiipakka tms. sellanen nutturapäinen ja silmälasit ja pieni vanhempi nainen. Vähä hassun oloinen :) Muutatteko muuten johonkin kauemmas vai pysyttekö ihan äsjoen alueella?

Unea Apulannalla oli niiiiiiin hyvä keikka, vähä tykkäsin ihan kympillä ku ne soitti paljon sitä 10-15v vanhaa biisiä ja ihan vaan muutaman näitä uudempia :)

Kävin eilen vielä ihan pikkusen ajamassa moottoripyörällä, ikään kuin jäähyväisajelut ku tänään lähti uuteen kotiin. Haikea on mieli, mutta kaipa niitä uusia saa jos vielä seuraavina kesinä polte jatkuu siihen hommaan... :'/

NiQ & Pena 26+2
 
NiQ Mä en oo rytmikorjaamolla käynyt kun kolme kertaa ja joka kerta kottareita kattomas. Ja ihan tosi, lippuja ei oo ainoanakaan kertana kysytty ei multa eikä mieheltä. Yks kerta jopa miehen kaveri tuli meidän jälkeen ja ei häneltäkään lippua kysytty.
Kyllä se varmaan sama lääkäri oli, ainakin nimi kuulostaa tutulta.
Muutetaan hallilanvuoreen, sinne uudelle alueelle.

Tervetuloa Minttu :wave:
Mukava saada uusia tänne, tähän ketjuun kuuluu tosi monta, mutta muutama vain käy kirjoittelemassa.

Päivi ja Pikkupoju 30+6
 
NiQ
Päivi mää oon nyt niiiiin puulla päähän lyöty tosta lippuasiasta :D jännä juttu! No ei onneks oo sitten muuttomatka kovin pitkä :) tosin sä saat varmaan olla vaan työnjohtajana siinä urakassa ;) Se on ihana se hallilanvuoren lenkkeilypolku, käyn siellä silloin tällöin ku viitsii sinne "asti" lähteä (oisko tästä se kilsa sinne matkaa :D)

Mintulle tervetuloa! Ollaankin tuolla heinäkuisissa samassa pinossa :)
 
Hei!! Tulin vain kurkkimaan,että ootteko te kaikki aktiiviset kirjottajat etelä-pohjanmaalta?? Harmi,kun ite keski-pohjanmaalta (ja keski-suomen rajalta) ja kaipaisin seuraa,ihan livenäkin,mutta taitaa jäädä.. :( No täytynee kattoo viel perhevalmennuksessa jos siel olis jotain kivoja "naamoja" seuraksi :p
 
NiQ Jännä juttu kyllä ja kun se on vielä toistunut noin monta kertaa! En usko että ne sinne ihan tahallaan on ilmaseksi sisälle porukkaa päästänyt, kai se on vaan ollu huolimattomuutta. :confused:
Saa nähdä kuinka sitä malttaa pitää näppinsä kurissa, ainakaan kantaa mä en mitään voi. Oon etukäteen ajatellu että mennään pojan kans sinne uudelle asunnolle odotteleen kun muut tuo tavaraa ja järkkäilen sitte siinä samalla pikkuhiljaa tavaraa paikoilleen. =)
Me käveltiin pojan kanssa eilen tästä tapiolantieltä sinne hallilanvuoreen kun kaverit sielä asuu jo. Mä olin aivan poikki kun päästiin perille. Nivusiin otti aivan helvetin kipeetä, sormet oli turvonneet ja mahas näkyi verisuonet. En ajatellu että näillä viikoilla ottais noin koville noin lyhyt kävelymatka. Onneksi päästiin autolla takaisin.
Koska sulla muuten on se ultra? Mulla on ens viikon keskiviikkona, ihana päästä katsomaan kuinka poju on kasvanut. :heart:
 
NiQ
Taiska Kyllä täällä porukkaa on esim Kokkolan seudulta, mutta me täällä Päivin ja parin muun kans lähinnä pidetään juttua yllä :)

Päivi Voi vitsi, kuinkahan lähellä me oikein asutaan toisiamme, ku ei tuonne tapiolantielle oo ku (vähä pidempi ku) kivenheitto :) Oisko sulla kiinnostusta nähdä joskus vaikka? Lähtee esim. yhdessä lyllertään kävelylle. Kuun alustako te muutatte sinne hippasta kaummaksi? Meillä on vasta pääsiäisen jälkeen tiistaina se ultra, silloin nähään pikkuista taas :) Jos nyt olis joku sellainen lekuri keltä uskaltais kysyä mitä mieltä se on Penan sukupuolesta ;)

NiQ & Pena 26+2
 
NiQ Etkös sä kototiellä asu? Voishan sitä ens viikolla lähteä vähän ulkoilemaan jos on hienot ilmat. =) Mulla on alkuviikosta aika paljon sovittuna menoja mutta loppuviikko olis vapaa. Mieskin lähtee taas keskiviikkona helsinkiin kurssille. Olikos sulla vielä sairaslomaa ens viikko?
Viimeinen päivä pitäis olla tää vuokrakämppä tyhjä. Rupee kyllä vähän jännittämään että saakohan ne siksi sen uuden asunnon valmiiksi! :eek:
Ai se oli silloin vasta. Eikös teille joku lekuri jo tyttöä veikannut vai muistanko väärin? Toivottavasti olis edes asiallinen lääkäri tällä kertaa! :kieh:

Kyllä voi olla ihminen vaivaanen, kävin päivällä tunnin kirpparireissulla ja sen päälle vielä prismas, ja taas on nivuset kipeenä!!! :mad:
Ai niin, mies pääsi taas eilen ilmaseksi rytmikselle :LOL:

Päivi ja Pikkupoju 31 poks :heart:
 
NiQ
Lähettelin Päivi sulle yksäriä... jos osasin :D Se rakenneultras ollu kätilö kyl veikkaili tyttöä, mut veti sit samaan hengenvaetoon että on vauva niin huonossa asennossa että saattaa olla toisinkin. Ja hei, en yhtää ihmettele jos tulee prismas kipeeks, se on nykyään niin isoki että ihan ku olis maratoonin vetäny ku sen kävelee päästä päähän ;)

Jepa jee, huomenna lähtö kohti pohjoista ja sit sieltä lähtee lento Turkkiin torstaina <3

NiQ & Pena 26+3
 
Päivi: Seinäjoellako kirpparilla olit? Mikä paikka on auki sunnuntaisin? Itelläkin oli suuret suunnitelmat käydä ennen kauppareissua mutta en löytänyt mitään mikä olisi sunnuntaisin auki. Ainut minkä kävelin 5 minuutissa läpi oli se raviskan..

Prisma on muuten hervottoman pitkä kauppa nykyään, siellä saa kyllä ittensä hengästymään kun kävelee päästä päähän. Ja vähänkin jos on kiire niin..

Eikös se Kotiteollisuus ollut eilen Rytmiksellä? Olisin niin kovasti halunnut päästä kattoon, mutta jotenkin ei huvita mennä mahan kans sellaiseen tungokseen.. Puhuikos joku että oli ollut kattoos (ei muista enää!), mahtoiko vetäistä hyvän keikan?

Ikkunan pesut aloitettu.. 5 ikkunaan pestynä (kahdessa erässä tänään) jäljellä olisi vaivaiset 7.. Huoh.. Paikat siinä hommassa kipeäksi saa, vaikka hankin sellaisen jatkovarrellisen pesusetinkin varta vasten. :) Nyt on hyvä aloittaa huomenna työviikko valmiiksi kipeällä selällä.
Viime yö meni aivan pipariksi, en saanut nukuttua närästykseltä kuin selällään ja sitä en osaa.. Aina kun unissaan kääntyi kyljelleen, heräsin hirveään poltteeseen.. Ja pikkukaverikin tuntui hermostuvan kun ite pyörin hereillä vähän väliä. Niin ja aamuyöstä taisin kokea ekan kipeän supistuksen, ei kivaa..

Mä niin haluaisin korkata mp-ajokauden, mutta en edes halua sovittaa ajopukua päälle.. Ei se kuitenkaan mene (vaikka onkin aika reilun kokoinen)! : / Ja taitaa tuo moottoripyöräily olla jossain kiellettyjen listallakin. Ehkä sitten loppukesästä menee jo varusteet päälle.. Kuumeillaan koko kesä! :D Onko muilla samaa ongelmaa? Ootteko hurahtanut? Ootteko uhmanneet kieltoja? :whistle:

Näin vain omaa napaa! :D

Shaitanja & Papu 27+3
 

Yhteistyössä