Pohjanmaan odottajat

Branwen Ei voinut tietää eikä nähdä, koska me ei otettu selville sitä rakenneultrassa, minä kyllä olisin halunnu mutta mies ei ;) Ja en ole muuten ei olla ultrattu kun aikaisemmin silloin niskapoimussa!! Meillä ei ole täällä ultraus mahdollisuutta, mikä on tosi typerä asia!! Eli se vain heitti arvauksena ilmeisesti ilmaan, ja panikoi kyllä sen jälkeen kun sanoin että ei meille oo mitää kerrottu!!
Kumpi sun serkulle sitten loppuviimein tuli?? :)

Anu ja pikkuinen :heart: 27+2

anu Poika tuli :) Ja ultratietoja ei ollut hänestäkään edes lääkärillä. Painotaulukon perusteella tosiaan :)

Piti vielä kysymäni, että mites te, joilla on ennestään lapsia, järjestätte isompien hoidon? Meillä esikoinen (silloin 2v9kk) jää kotiin, mutta kiva olisi löytää hänelle joku kerho, jossa voisi käydä leikkimässä pari tuntia viikossa.

Voi harmitus; me siis muutetaan ilmajoelle kesän aikana ja toisin kun seinäjoella seurakunnan päiväkerhot on yli 4-vuotiaille..
Eli vissiin sitten tyttö on kotona kotona, on sielä sitten avointa päiväkotia yms mitä vois harkita :)

Sokerirasitus ohi ja litku oli jopa oikein juotavaa!! D
Tulokset:

0h saa olla 5.3, mulla oli 5.3!!!
1h saa olla 10, mulla oli 9.1
2h saa olla 8.6, mulla oli 6.5

Mitenköhä tuo paastoarvo joka oli justiin tuon 5.3, niin tuleekohan siitä jotain seuraamuksia?? Tuo oli joku toinen neuvolantäti joka mulle noi arvot sano, ja ei oikein tiennyt juuta eikä jaata....

NiQ
Kiitos Päivi toivotuksista, tosin loma ei menne ihan niin ku olin suunnitellut, puolet siitä meni flunssassa ja suomeen palattua iski mahatauti, oli jännä 5h kotimatka ajella miehen kotipaikkakunnalta Seinäjoelle :D

mmilia hui kauhee tota sun kaatumista! onneks kumminkin kaikki oli pienellä ja sulla hyvin loppuviimeks :)

Anu yhellä tutulla ainakin luokiteltiin tuo raja-arvo radiksi, eli joutu seurantaan, en tosin tiiä teidän neuvolan tapaa...

ON: Reissusta tosiaan palauduttu ja ekaa kertaa uskalsin 2 vuorokauteen syödä, katotaan miten käy :D Oli kyllä aika koettelemus olla mahataudissa ja viettää aikaa pää pöntössä kun samalla pikku apulainen potki ja riehu ihan onnessaan mahassa... huh!

NiQ & Pena 28+2

NiQ
Nonniin, kasvukontrollissa kaikki hyvin :) Meitin Pena (joka sai toisen tyttöveikkauksen jo) oli kirinyt kaikki mitat kiinni ja vastasi täsmälleen viikkoja. Painoarvio oli 1,2kg ja lääkäri totesi että jos samaa vauhtia kasvaa niin syntyessään on n. 3,4kg (sopii mulle, just niin ku tilattiinkin :) ). Jepajee, sen kunniaksi uusi masupäivitys

NiQ & Pena 28+5

Pääsiäisen ansaitut vapaat lusittu ja takaisin töihin, ehkäpä entistä väsyneempänä. Onkohan tää nyt sitä viimeisen kolmanneksen väsyä.. Mieli tekisi kovasti mennä jo nukkumaan, mutta josko ruuan söisi ensin! :) Töissäkin aivan pilkin ja säpsähtelin hereille kun oli nukuttamassa päiväunille tenavia, olisi kyllä hyvää tehnyt itekin nukkua.
Närästykset pahenee myöskin.. Nyt oli pakko hakea rennietä, ei enää viili tms. auta. Yöt meinaa olla tuskaa, kun pitää kyljellään maata. :/
Mutta olenpa saanut suurimman osan tontista haravoitua, vielä kun joku pesisi ne loput ikkunat..

Ootteko muut huomanneet ylitsepääsemätöntä väsyä näin loppua kohden?

Shaitanja + masuasukki 29+5

NiQ
mmillia mä en kyllä ymmärrä ku mulla on melkein ton kokonen makkara ihan omastakin takaa että missä se vauva mahtuu tuolla piileksimään :p Mut todistettavasti se vauva siellä on ja kasvaa niin mikäs siinä, kai se maha kerkee vielä isoksikin kasvaan joka on aina tiellä :D

Shaitanja muistathan kuitenkin oman ja vauvan jaksamisen, tuskin sua kukaan tulee koskaan kiittämään jos vedät siellä töissä itses ihan piippuun :hug: mä en ite oo tuota väsyä ainakaan vielä huomannut...

Jokos Anulla on ollut neuvola noiden rasitustulosten jälkeen? Mitäs siellä sanottiin?

Katselin muuten neuvolakotista, että mulla oli eilen äippäpolilla se sama lääkäri joka viimeks oli niin m*lkku, valitti vaan ruokavaliosta ym. Ja nyt se otti heti sen neuvolakortin ja kehaisi että hyvin oon onnistunu pitään painon samassa lukemissa ja sokeriarvot oli tosi hyvät ja kirjoitti se 3 viikkoa saikkuakin ilman kysymättä ku viimeks se käski vaan mennä työterveyteen :eek: oiskohan viimeks ollu vaan huono päivä tai jotai...

Voi paranis jo tää flunssa niin pääsis veljen pikkutyttöjä katsoon <3

NiQ & Pena 28+6

Moikka kaikille ja onnittelut:flower: Täällä ilmoittautuisi mukaan 26 vee kahden lapsen äiti Kortesjärveltä. Esikko -03 ja juniori -08 kolmatta ollaan yritetty 1.2vuotta ja nyt vihdoin tärppäsi. En aluksi uskonut asiaa, joten uskalsin tehdä vasta pari viikkoa menkkojen pois jäämisestä testin ja plussa oli. Noh ,eilen aamuna sitten vessas käydes tuli lusikallinen verta ja mukana sellasta kirkasta oikeen paksua ja venyvää limaa. raskausoireet loppus siihen ja mahakin katosi ja tuntu että tissitki pieneni alkutekiöihin. .. ekaan neuvolaan pääsen vasta 11.5 ,eikä täällä oo mitään alkuraskauden ultriakaan tai mahdollisuutta ees päästä ultraan. vasta kuulemma sitten pääsee 60kmn päähän keskus sairaalaan ultraan jos verta tulee ku saavista ja maha on tuskasen kipeä. no kipeä en oo.päinvastoin tuntuu ku mahaa ei ois ees olemassakaan... tein äsken uuden testin,viikko näytöllisen ja kyllä se näytti +3 eli +5 viikkoa. tänään olisikin tasan 7+0
(14.12- m0308 -26v - 3.s - Tyttöolo ) Tyttöolo koska eka raskaus oli täysin oireeton ja tyttö tuli. toka raskaus oli kaikkea muuta kun oireeton ja poika tuli. tää kolmas on taas oireeton.

Ei ole ollut vielä neuvolaa, vasta 10.5 on seuraava neuvola, mutta kun soitin niitä rasitustuloksia sillo, niin sano et ottaa muhun seuraavana päivänä yhteyttä jos niitä pitää alkaa tarkkailemaan.. Ja ei ole kyllä kuulunut mitään!!

NiQ
Anu toivotaan että se olis hyvä merkki ettei oo kuulunut mitään etkä joutuisi seurantaan, ikävä sit ku vauvaaki täytyy piikitellä monia kertoja heti syntymän jälkeen... mikäs sulla on muuten vointi? joko maha on kasvanu hirveesti? :)

m0308 tervetuloa mukaan! :) toivottavasti ei meinaisi huonoa tuo veri ja oliskin vaan jotain ihan normaalia alkuraskauden tiputtelua. Voithan sä kai käydä teidän tk:ssa verikokeissa ja sit muutaman päivän päästä uusiks että onko se hcg (vai mikä se nyt oli) noussu :) Nuo viikko näytöllisethän ei nyt niin hirmu luotettavia oo noiden viikojen suhteen eikä ne viikot heti ala tippumaan jos oliskin huonosti käynyt... (?) näin kuvittelisin mä...

NiQ & Pena 28+6

Nyt ihan sellasella asialla kirjottelen että kun mun pitäs tätä listaa päivitellä niin jos joku haluais ottaa vastuun koska ite tulee niin vähän täällä enää käytyä ettei mielenkiinto ja aika enää riitä sivun päivittelyyn. Ihana teidän kuulumisia käydä välillä lukemassa mutta siihen se on kyl melkein jääny. Vie tuo piku veijari sen verran ison osan ajasta =)

Tänään Jessellä 3kk mittarissa ja neuvolareissu takana. Ja kuukeuden verran kerenny jo rouvana olemaan =) hitsi kun aika vaan menee nopeeta =)

Sparkle ja Jesse 3kk

NiQ : neuvola täti sano että se ois tullu siitä kun istukka kiinnitty. mulla oli tota verenvuotoa edellisessäkin raskaudes. alussa heti kaks viikkoa ja lopus sillon tällön tuli ihan kunnollaki lorisemalla. silti terve poika tuli ja ihan ajallaan... oon vaan sellanen ressi erkki että heti panikoin ku vähäki jotain ylimäärästä. luulis että ois jo rutiinia ku kolmas menos. noh, eilen olikin sitten sellanen päivä että kyllä tuli selväks taas että raskaana ollaan. koko illan nukuin ja nukuin ja nukuin ja pyörrytti ja oli huono olo ja niin totaalisesti veto pois ettei meinannu pystys enää pysyä. tää väsymys on aivan jotain järetöntä!

Täällä on vointi niin hyvä kun olla ja voi, raskaana tiedän ainoastaan olevani kasvavasta massusta ja vauvan liikkeistä!!! :))) Lauantaina tuleekin sitten 29+0 jo, eli 30:s viikko lähtee!! Aika mennyt todella nopeaa!!!!!!!

Tämä kanssa ilmoittautuu joukkoon! Eli oon 22v esikoista odottava ja asun Ilmajoella :) La on 11.7 eli ei aivan mahdoton aika enää.Mitähän vielä kertois..sokerirasituksessa paljastui rd paastoarvon ollessa 5.4 kun sais olla sen 5.3 mut onneks kotimittaukses ei kertaakaan oo heittäny arvot! Paljon on keskusteltu täällä ettei jaksanu paljon lukea ku viimeiset muutaman sivua..

Päivänsäde: hei, kiinnostuksesta että missäpäin ilmajokea asut :) , me muutetaan heinäkuun aikana ilmajoelle kun saadaan remontti päätökseen sielä suunnalla! (muutetaan Ilmajoen Seppälään.)
Kiva tietää että on toinenkin "ilmajokinen" ja vielä "saman ikäinen":) (itse olen kumminkin -89), meillä on pikkukakkosen la 16.6 ja esikoinen täyttää heinäkuun 8.pv 3vuotta =)
Tervetuloa tänne ketjuun mukaan =)

m0308: Tervetuloa joukkoon myös!

Hyi meinaa pukata lenssua nyt päälle :( vissiin oltu liian vähissä vaatteissa ulkona, petollistahan tuo on vaikka mittari pysyi tänäänkin koko päivän yli +20.. vieläkin 17.. toki meidän takapihaan ei pääse tuuli, ja aurinko paistaa suoraan mittariin.. mutta puuh, kuumapäivä oli: aivan kuin kesä. mutta ei kumminkaan!
Kauhulla katton kun naapurin tenavat oli jo shortseissa ja teeppareissa. Meillä tyttö oli aamupäivällä välikausi puvussa ja iltapäivällä vaihettiin verkkapukuun.. oltiin siis 12-18.45 ulkona :D kun tuossa takapihalla oli niinlämmin, siinä on naapurilla hiekkalaatikko :D sellanen ihana muovinen, ku rivarissa asutaan:D meillä liukumäki ja keinu.. niin kului lapsella aika.. ja kavereita piisaa ku joka talossa asuu lapsia haarukalla 10kk-9v. :)

Nyt tytsy nukkuu, ihmekkös tuo :D kun pihalla meni päivä. Oma olokin on ollut taas parempi kun on höllänny niin ei oo tullu suppareita =)

MMILIA JA PIKKUKAKKONEN 33+0 POS POS!

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä