Pohjanmaan odottajat

Täällähän on vallan hiljaista ollut! :)

Tänään oli sit ensimmäinen perhe- ja synnytysvalmennus.. Miehen mielestä ehkä hiukan liikaa kerrottiin! :D Mä lähinnä pelkäsin että näyttävät jonkun videon, jossa näytetään KAIKKI.. Ei kiitos! :)
Viime viikolla sain viimeinkin ihanaiset vaunut! Hartanin Topline x yhdistelmät, mustat, keinonahkaiset, jossa vähän bling-blingiä.. :p
Ja äitiyspakkaus tuli tänään! Ja onneksi sain 2010 vuoden pakkauksen, oli tämä uusi niin poikainen, me kun ei vielä sukupuolta tiedetä.. Nyt sen voi sitten pemottaa sängylle ja viikata kaikki uudestaan sinne pakettiin. :D Pitäisi nyt vain se vaatelipasto hankkia niin saisi sinne järjestettyä kaikki. Noita vaatteita alkaa olemaan jo reilusti.. :p
Taas olisi neuvola torstaina. Kolmen viikon välein jo.
 
NiQ
Shaitanja ai teillä oli tänään, meillä on huomenna ensimmäinen kerta :) Oliko siellä kaikilla miehet mukana? Meillä taidetaan vähä jännittää :) Mä toivon kovasti saavani sen uuden äitiyspakkauksen, laitoin perjantaina hakemuksen meneen. Kauanko sulla kesti hakemuksen lähettämisestä siihen että sait paketin? Mullakin ehkä vähän räjähtänyt toi vaatteiden hankinta käsistä ;)

Omaa oloa: Nonniin, nyt ei sit enää töihin mennä ennen ens kevättä :) Tänään taas jostain syystä särkenyt tuota alaselkää (olisko ollu liian raskasta katsella sohvalta ku mies imuroi..?!).

NiQ & Pena 29+4
 
NiQ: No nyt taitaa tulla vähän myöhässä vastaus.. :) Kuusi ensiodottajaa meitä siellä oli ja kaikilla miehet mukana. Mä luulen että meilläkin vähän jännitettiin.. Kesti vähän yli 1,5 h.. Ens kerralla sitten vauvan hoidosta, miehen on nyt pakko vaihtaa työvuoronsa että pääsee, se vissiin ainut asia minkä oikeasti kokee hyödylliseksi! :D Mulle oli yllätys että miehillekin tulee "oma ilta"..
Ei mulla mennyt kuin ehkä korkeintaan puolitoista viikkoa siitä kun sain paperit kelaan, postiin saapumiseen. Toivotaan että saat uuden pakkauksen! :)
 
NiQ
Shaitanja meillä oli kyllä aika täynnä se odotusaula missä se valmennus pidettiin. Varmaan oli joku 10 pariskuntaa ja oisko ollu 3 tulevaa äippää yksinään paikalla. Asia oli kyllä mielenkiintoinen, mutta molemmat miehen kanssa alettiin tunnin kuluttua jo kiehnaan siinä eturivis että vois jo loppua :D ai että ei muka oo totuttu istuun vaan paikallaan :LOL: Onneks Johanna avas pikkasen tota synnärin toimintaa, mä ku just näin stakesin tilaston missä SEKS oli tilastojen ehdottomassa kärjessä (2006-2007) ensisynnyttäjien epparileikkauksilla hurjalla 86% osuudella, mut se on kuulemma nykyään historiaa ja epparit tehään vaan tarvittaessa. Mun pelko synnytystä kohtaan ehkä vähä laantui tän valmennuksen myötä :) ja ens kerralla on kuulemma luvassa synnytysvideo :D

Mä en käsitä, musta on tullu ihan hirmu herkkis :D kai ne hormonit on alkanu tekeen tehtävänsä. Mä olin siellä perhevalmennuksessakin aluksi tippa linssissä kun Johanna kertoi miten tärkeää äidille on että isä on synnytyksessä mukana tukena ja turvana ettei äiti joudu olemaan siellä yksin. Hehe, olipas liikuttavaa näin jälkeen päin ajatellen :p Huomenna neuvola :) (ja ekat raskauskilon napsahtaa mittariin!)
 
Oi, 34+0!! 35 viikko starttasi juuri käyntiin =)
Hassua ajatella, että n. kuukausi niin saa aloittaa pikkuisen häätö operaation mahasta ; saunaa,seksiä,siivoilua & shoppailua! ;)
Juurihan se plussa pärähti testiin ja nyt se on jo tulossa!! =)
 
NiQ

Mä alan kohta epäileen että onko tää koko raskausjuttu ihan k*setusta, että missä se vauva tuolla muka on häh? :D Ja missäs se mun söpö vauvamasu viipyy? Kysyn vaan.... :LOL: Ja sen pitäis muka reilun 9 viikon päästä tulla uloskin...

p.s mmilialla ihana masu <3

NiQ & Pena 30+4
 
Täällä myös uusi kirjoittelija. Olen jo kauan seuraillut tätä keskustelua, mutta nyt vasta sain tänne aikaiseksi jotain kirjoittaa.

Eli 24v esikoista odottava tuleva äippä Seinäjoelta täällä kirjoittelee. Eilen oli laskettuaika, mutta yhtenä palana ollaan. Eikä mitään synnytkseen viiittaavaa ole ollut. Ei kai auta kuin kärsivällisesti odotella pikkuista maailmaan. Ei vain malttais odottaa että näkis vauvan :)
 
keltainen sammakko: Jos ottaa sen Topline X rungolla niin silloin 4x iso ilmakumi tai kova. Muistaakseni Topline S rungossa pienet etupyörät. Me asutaan sen verran maalla että oli ehdoton että on isot pyörät. Muksutallissa ainakin sanoivat että saa valita rungon liikkeessä olevista, tilaamalla joutuu odottelemaan useamman viikon. Hintaan ei runko tainnut vaikuttaa noissa kahdessa vaihtoehdossa ainakaan. Lähinnä se että onko keinonahkaa vai muuta tekstiiliä.

NiQ : Minä myös kyseisen tilaston nähnyt ja voin kertoo että helpotti kuulla että ei ole nykyisin enää niin yleistä. Meillä ei ollut synnytysvideota. Onneksi! :D Tänään oli toinen valmennus. Ens viikolla olis äitien ilta.

Omaa napaa : Ylimääräiseen lääkärin tarkastukseen huomenna kovista selkä säryistä ja samalla tsekkaa ettei useat harjoitussupparit ja muutamat kipeämmät ole vaikuttaneet mitenkään.. Kolme viikkoa kun vielä jaksaisi töissä.. Alkaa kyllä toisaalta tuntumaan että ei oikein enää jaksa, mutta pää hajoaisi jos joutuisin aivan kotona makoilemaan. Heinäkuisten pinoa kun olen lueskellut niin täytyy nostaa hattua niille jotka vain makoilevat!
Ja mistä tämä väsy.. |O Illat voisi aivan vain nuokkua sohvalla ja mennä klo:21 nukkumaan..
 
NiQ: kuvista kun ei voi päätellä niin oisko sulla niin tilava lantio että vauva vain mahtuu hyvin sinne piiloon =)

Ja tervetuloa uusille ! :wave:

Shaitanjalle tsemppiä viimeisiin viikkoihin töissä! ;)

mmilia ja pikkukakkoinen 34+4
 
NiQ
Tervetuloa Sikuriina ja Keltainen Sammakko :wave:

Sikuriinalla onkin pian jo jännät paikat edessä, jännittääkö jo kovasti? Ootko miettinyt mitään synnytysstrategiaa etukäteen vai meetkö vaan "kahta kättä heittäen"? :) Tuu sitte heti raportoimaan meille minkäslainen ensisynnyttäjien paikka tää meitin sairaala on :)

Shaitanja Kyllä tää kotona makaaminen on sitte tylsäääää! Mut eipähä ainakaa särje ku ei tee mitää raskasta. Ihan niin ku ei raskaana oliskaa ku ei mikää vaivaa :) Mulla on kans alkanu tulee ihan tajuton väsy! Nytkin monena "aamuna" nukkunut 11.30 asti ja parin tunnin päikkärit päälle :D huh huh! Normaalisti oon ennen ysiä vapaapäivinäki ollu ylhäällä. Nyt tuntuu ettei saa mitään aikaiseksi kotona tehtyä...

mmilia niin kai se on sitten nähtävä, kai mulla on sitte ollu tollanen vauvankokoinen tyhjä tila masussa ennen raskautta ku ei se vieläkää oikein ulospäin näy ;)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Hei taas pitkästä aikaa!

NiQ: sulla on kyllä nätisti piiloutunut vauveli matkassa. :D

Tervetuloa uusille! Sikuriinalle peukkuja, että vauveli sieltä pian näyttäytyisi! :heart: Keltainen sammakko. Meillä onkin samalle kuulle laskettu aika, mulla kylläkin loppu kuusta.

(.) täällä ollaan sairaslomalla supistusten ja pari kertaa bongatun haaleanpunaisen vuodon takia. Supisteluja (harjoitus)on päivittäin ollu jo viikkoja, mutta loma reissulla muuttui kipeiksi ja turisti ripuli ei ainakaan auttanut asiaa. Onneksi paikat vielä kiinni ja sen suhteen tilanne hyvä. Edelleen kyllä supistelee ja varsinkin iltaisin. Tää viikko nyt lepäillään, onneksi nyt tulee pari päivää täyttä lepoa kun pojat menee hoitoon ja isäntä onkin sitten illan poikien kanssa. näkee tuleeko supisteluja levossa kuinka paljon. Nyt ei ole niin paljo pystynyt olemaan levossa kuin olis ehkä tarkoitus. Mitään suurempia en ole kyllä tehnyt, mutta pakko se ruoka jollain lailla on laittaa.

Tässä masu kuvaa viime viikolta rv 23+0


Leo rv23+6
 
NiQ
Leolla kyllä ihan ylikaunis pyöreä vauvavatsa <3 Arvaa vaan onko kiva selitellä ihmisille että "En mä valehtele, ihan oikeesti jään kohta äitiyslomalle" :D Tänäänkin kun kävin työmaalla pyörähtämässä niin asiakkaat kyseli missä mua on pidetty ku ei oo näkynyt ja sit ku niille kertoi niin jäätiin haavi auki tuijottaan vuoronperään mahaa ja naamaa :LOL: Vähäiset on ilot mullaki :D Koitahan saada lepäiltyä suppareiden kanssa, ei oo kyllä leikin paikka : /
 
Leolla kyllä ihan ylikaunis pyöreä vauvavatsa <3 Arvaa vaan onko kiva selitellä ihmisille että "En mä valehtele, ihan oikeesti jään kohta äitiyslomalle" :D Tänäänkin kun kävin työmaalla pyörähtämässä niin asiakkaat kyseli missä mua on pidetty ku ei oo näkynyt ja sit ku niille kertoi niin jäätiin haavi auki tuijottaan vuoronperään mahaa ja naamaa :LOL: Vähäiset on ilot mullaki :D Koitahan saada lepäiltyä suppareiden kanssa, ei oo kyllä leikin paikka : /
Mulle sano yksi asiakas tuossa kuukausi sitten, että voi kun on mukavaa kun saatte vauvan kotiin keväällä. =D Juu toivotaan nyt sitä loppu kesää kuitenkin. =D
 
Lääkäri kuulumisia täältä päin..
Jouduin nyt sit viikoksi sairaslomalle. Meinasi laittaa koko kolme viikkoa mitä työtä jäljellä, mutta sain luvan mennä ensi tiistaina koittamaan töihin. Jos supistukset ja selkäkivut lievittyy kotona ollessa ja palaa taas töihin mennessä ens viikolla, takuu varma saikku äloman alkuun. Onneksi kotona saa normaaleja juttuja tehdä ettei aivan mene makoilun puolelle. Höperöityisin hyvin nopeesti! :)
Kohdun kaula ei onneksi ollut lyhentynyt kuin 3 cm:stä 2,5 cm:iin ja vähän pehmennyt..
Nyt sitten iskee tämä ihme pesänrakennus.. Olisi kovasti tehnyt mieli järjestellä kaikki tavarat paikoilleen ja siivoilla kaappeja yms. heti tänään jo.. :D
Ja vetäisinpä siinä päivällä 3 tunnin päikkärit saikun kunniaksi, tuntui hullulta nukahtaa 10.30 päikkäreille! :O
NiQlla on kyllä erittäin hyvin piiloutunut vauva! Ite tuntuu et näyttää jo nyt valaalta! :D

Shaitanja & Papu 31+5
 
Nonni, löyti se kuume ja kurkkukipu tännekki prkeles!!!! No parempi nyt kun lähempänä synnytystä!!
Neuvolassakin tänään käyty ja sf mitta 30 eli pääsin oikein jo käyrille, yläkäyrälle kylläkin, mutta ei onneks huitele enään siel korkeuksissa! kaikki oli hyvin, sykkeet oli 145 ja neuvolantäti rauhoitteli että ihan kumpi vaan voi tulla että ei voida kyllä sykkeiden äänistä tms katsoa, niinkun mulle se lääkäri sanoi että poika on, mutta tuo neuvolantäti sanoi et on niin tyttömaha kun olla ja voi, mutta ihanaa kun voi vielä odottaa kumpaa vain!!! <3

Anu ja pikkuinen 30+3
 
en oo varmaan ikään tänne rustaillu neukkukuulumisia, mutta tälläistä tänään neuvolassa :)

34+6

Painonmuutos: +750g
HB: 103 (huima tiputus, edellis kerralla 32+6 -> 114)
RR: 122/87 , olipas korkea.. odoteltiin vartti ja tippui 119/83
PISSA: PUHDAS
SF; 33,5 (jee, tiputti keskikäyrälle! 32+6 oli 32. toki kertoo siitä että vauva on tullu alas )
TARJONTA: RT
SYKE: +140
LIIKKEET: ++
TURVOTUS -

Ensin terkka huolestui mun päänsäryistä aamuisin, kun RR:kin oli korkeempi kuin normaalisti (keskiverroin se on ollut alle 110, alle 80 ): mutta kun pissa oli puhdas, niin se sulki kumminkin alkavan raskausmyrkytyksen pois.
Ja tultiin siihen tulokseen että HB on niin matalalla että johtunee siitä väsymys,päänsärky yms. rautaa, rautaa.
Pää oli lähtökuopissa,mutta liikkui hieman: eli ei olla vielä kiinnitytty.

Ensiviikolla olis sit viimeinen lääkärineuvola 35+6 viikolla ja sen jälkeen käynnit kerran viikossa siihen asti että tytsy tulee maailmaan :heart:

niin ja tuosta sf:stä, jos joku miettii miksi niin "hehkutin sen" on että koko raskauden ollaan menty yläkäyrän yläpuolella ja nyt on tultu käyrille =)

mmilia ja poks poks 35+0
 
Viimeksi muokattu:
NiQ
mmilia Mulla on samanlaisia kutkeita tuon sf-mitan kanssa, ensimmäinen mittaus meni huikeesti yli ylikäyrän, toka tippui lähemmäs yläkäyrää ja nyt viimeksi oli jopa yläkäyrällä :D Mut mulle lääkäri sanoi, että ei tosta kannata olla huolissaan koska mulla on kuulemma normaalia pitkulaisempi kohtu. Kiva että neuvolassa meni hyvin! :)

HEI SEINÄJOKISET!!!! Milloin teillä on perhevalmennus, jossa käsitellään vauvanhoitoa? Siis mikäli se kerta on vielä edessä. Meillä se olisi ensi viikolla, mutta miehelle tuli just siihen parin päivän työkeikkä pääkaupunkiseudulle :( Joten täytyy yrittää varmaan tuppautua jonkun muun ryhmään. Mua kiukuttaa kauheesti ku miehellä tuli tälläkin viikolla pitkä työkeikka just silloin ku oli se valmennus ja jouduin menee yksin... :kieh:

NiQ & Pena 31+0
 
En oo jaksanu pitkään aikaan kirjoitella, on tää muutto ja uuden kodin järjestäminen vienyt kaiken ajan ja nyt vielä iski flunssa päälle :snotty:
Eilen kävin äitiyspolilla kasvukontrollissa ja sielä kaikki hyvin, painoarvio 2.8kg ja syntymäpainoarvio 3.5kg =)
Tänään tasan kuukausi laskettuun ja sen kunniaksi masukuva :heart:



Päivi ja Pikkupoju 35+4
 
NiQ: Meillä oli heti se toka perhevalmennus sitä vauvan hoitoa.. Eli maanantaina. Ens viikolla on jo äitien ilta -> imetysasiaa siis.. Mut kait nuo sit vaihtelee "tädin" mukaan, mitä illat pitävät sisällään. : /
 
NiQ
Shaitanja Soitin sit neuvolaan Johannalle ja se kertoi että tuota aihetta on Maaritilla 26.5, joten menemme sitten sinne :) Mieskin oli ilmoittanut heti tuon illan työpaikalleen että silloin pitää olla ajoissa kotona (paree sit ollakin! :stick: )
 
Hormoonit: paradise oscar sai itkemään :'( :heart: ! Oli se niin ylisuloinen kaiken kaikkiaan..
Mutta mitäs huomenna kun pelataan kullasta? en kestä!! :D Tänään kuunneltiin ja fiilisteltiin den glider in - biisin parissa, itkun kera :D
 

Yhteistyössä