Pohjanmaan odottajat

NiQ
Shaitanja Mun mielestä Lakeuden Shoppis on ainakin sunnuntaisin auki, Ullakko ei oo :( ja se on niin paljon parempi paikka. Raviskalle mä en ikinä edes eksy, se on niin ällö paikka :D

Mä ainakin uhmasin vähä tota ajokieltoa ja kävin ajamassa jonku matkaa. Ei kai se muuten kiellettyjen listalla oo muuta ku kaatumisvaaran takia. Ja mulle jopa mahtui varusteetkin päälle. Ja mun masu on vielä sen verran pieni, ettei ees ottanu tankkiin kiinni vaikka mulla oli kyykkypyörä (myin sen eilen pois :'( ) Mut jos sitte ens kesänä taas aloittais ellei sitä itse tuu niin varovaiseksi ettei uskalla enää tehdä mitää vaarallista :LOL: Onko sulla oma pyörä vai ootko miehen kanssa kulkenu samalla?

mä olin muuten perjantaina kattoos Apulantaa ja sain olla mahani kanssa ihan rauhassa vaikka oltiin kaverin kans eturivis siellä aika lavan sivus. Yks vanhempi akka meinas koko ajan töniä mut mä kylmän rauhallisesti astuin "vahingos" sen varpaille tasaisin väliajoin niin se hokas lähtee vähä kauemmas heiluun :D

NiQ & Pena 26+3

Heippa NiQ ja Shaitanja!

Sielä lakeuden shoppiksella kävin. Mä taas tykkään siitä enemmän ku ullakosta ja raviskalla oon käyny viimeks varmaan 10 vuotta sitten. Se shoppis taitaa kyllä olla ainut paikka raviskan ohella mikä on sunnuntaisin auki, ainakin väkimäärä oli taas ihan hirvee. Sielä ne nivuset tuli kipeeksi ku piti niin kyykistellä sielä.

Joo rytmiksellä se kotiteollisuus oli. Mä olisin halunnu kans mennä mutta ei saatu lapsenvahtia niin mies meni sitte yksin. Oli kuulemma hyvä keikka, ne ei vissiin niitä uusia biisejä soittanu kun muutaman.

Mä en saanut kans viime yönä nukuttua;alkuun sai murehtia miestä kun se oli sielä keikalla ja sitten kun se tuli kotia niin en meinannu enää saada millään unenpäästä kiinni. Mä en kans pysty nukkumaan selällään jotenkin tuntuu että tuo maha painaa keuhkoja ja rupee ahdistamaan.

En mäkään usko että toi moottoripyöräily on millään kielletyllä listalla, varmaan ihan itsestä kiinni kuinka uskaltaa.

Tässä vielä masupäivitys RV 31

Hei! Mäkin voisin tulla tänne mukaan teidän muiden mammojen seuraan : )
Eli 19v. eteläpohjanmaalta, esikoista odottelen. Raskaus on aluillaan rv 5+6. Eka neuvola 3.5.
Yksin odottelen vauvelia kun mies jänisti tästä touhusta, tukijoukko on laaja joten eipä tässä hätiä mitiä : ) niin ja LA 5.12.2011

Heippa pitkästä aikaa! Josko nyt olisi hetki hengähtää ja aktivoitua…

Onnea lysti! :flower: Saa nähdä, kuka poksuu seuraavaksi. Ihania masukuvia teillä ainakin :heart: Oma on vielä niin pieni kumpu, etten kehtaa tänne laittaa :D

Ulkovaatteista Laitettiin loppuviikosta ekan kerran kevätkamppeet neidille päälle, ja niitä ei sisällä saanut ottaa pois kuin vasta puolen tunnin päästä :D Ihan oli hikinen, mutta ymmärtäähän sen, että talvivaatteiden jälkeen liikkuminen helpottui :)

Lääkäreistä Minulle osui ihana neuvolalääkäri, mutta kun tänään soittelin tulehdusoireiden takia lääkäriaikaa, niin 2 viikon päähän olisi mennyt :headwall: Joo en kuuntele niin pitkään… Lopulta tinkaamalla sain loppuviikolle ajan. Sama taitaa kyllä olla muillakin paikkakunnilla…

Uusille tervetuloa minunkin puolestani :wave: Kiva, että tulee eri vaiheissa olevia odottajia mukaan :)

Rakenneultran aikaa tuossa muuttelin, tuli este juuri annetulle päivälle. Kerrankin sitten aikaistivat aikaa ;) Mutta on sinne silti matkaa… Sukupuoli olisi kiva tietää, täällä vissiin se kerrotaankin. Esikoista odottaessa ei tietoa suotu. Sokerirasitukseen odottelin kutsua, kun kaikki muut tuntuvat siellä käyvän, mutta vissiin täällä sitä ei tehdäkään automaattisesti En valita… Maha kasvaa hitaasti mutta varmasti, vielä kun tämän tulehduksen saisi pois…

Mukavaa viikkoa kaikille ja jaksamista isompienkin mahojen kanssa!

Branwen ja sissi 15+2

Hei!

Onnea Lystille!!! :heart:

Jospa oikein täällä aktivoituis. Kerran tai pari olen tainnut alussa kirjoitella. Huomenna tulis täyteen 20+0. Rakenneultraa tässä odotellaan. Se olis rv 21+2 eli ens viikon torstaina, pitkä on olovanaan sinnekkin...:D. Pääsiäisen jälkeen tiistaina lähdetään vähän etelän lämpöön. Teneriffalle olis matkan suunta. Jännittää kyllä tuo rakenneultra. Np-ultrassa oli alustavasti kaikki ok ja sydämen rakennettakin siellä jo kurkittiin, mutta silti jännittää ja pelottaa. Kolmas lapsi tulossa ja kaikkein eniten olen nyt osannut murehtia ja huolehtia. Liikkeet tuntuu hyvin ja välillä menee kättä tai jalkaa puolelta toiselle, ulospäinkin jo kovasti masu hytkyy. Joten vilkas vauveli tuntuu olevan. Sukupuolesta on yksi veikkaus jo saatu neuvolalääkärissä, ja itekin kyllä aika selvästi näin...;). Toivotaan, että rakenneultrassa saadaan vielä vehkeet näkyviin, nin saadaan varmistus. TOivotaan että kätilö on sellainen joka sen meille kertois. Seinäjoella on mielestäni vähän kätilökohtaista lähteekö ne etsimään sukupuolta. Niskapoimussa oli mukava ja sellainen lempeä kätilö, toivottavasti osuu sama kohdalle.

Kirpputorit: Mä tykkään kiertää kirppareita ja varsinkin lapsille on tullut ulkovaatteita hankittua sieltä. Olis kyllä ihana päästä kierrokselle taas. :)

Täällä Lapualla oli kyllä tuo neuvolalääkäri käynti positiivinen, koska silloin ultrattiin myös. Mulla vielä tuo siirtyi 3 viikolla lasten sairastelujen takia ja silloin rv 16+ lääkäri myös kurkkasi sinne vauvelin jalkoväliin. Kaikki käynnit tään raskauden aikana neuvolassa tai ultrassa on ollut sellaisia, että on nähnyt vauvan. Neuvolatäti ultrasi rv 10+, sitten np-ultra rv 13+0 ja se lääkäri rv16+. Seuraava käynti neuvolassa on ens torstaina rv 21+2 ja samana päivänä se rakenneultra. Joten taas näkee pikkuisen. Voi mä niin toivon, että kaikki olis hyvin.

Leo rv19+6

Täytyypä muistaa tuo Lakeuden Shoppis, en varmaan ole edes koskaan eksynyt sinne, Ullakkoa oon tiiviisti käyttänyt. Raviskalla en ole vuosiin käynyt juurikin sen takia kun on niin ällö paikka, mutta tulipa todettua että sitä se on edelleenkin!
Ylistarossa käväisin MLL:n kirpparilla lauantaina, sieltä pussillisen (12 kpl) pieniä vaatteita ostin, lähinnä 56 kokoa. Niin ja itelle yhden paidan. Hintaa kaikelle yhteensä tuli huikeat 19,50€. Kitinojalla samanmoinen kirppis tulevana sunnuntaina, sinne ajattelin myös suunnata.

Miehen kans samalla pyörällä kuljettu, on itellä myös kortti. Olis vaan kiva vähäsen käväistä, mutta enpä taida uskaltaa. On sen verran korkea tuo meidän pärrä mulle että ei jalat kunnolla maahan yllä, joten riski kaatumisesta on! Viime kesänäkin jäi vähäiselle ajot juuri tuon takia, nyt sitten kuume kahta kauheempi.. Ehkä parempi jättää väliin ainakin nyt alkukesästä.
Ymmärrän kyllä Niq et sun piti vähäsen käydä koittaas jos kerran myit pyörän pois! :/
Veli osti HD Sporsterin, joten siitä yltää loistavasti mahaan, jos sillä sitten syksyllä.. Meillä semmoinen matkasportti, joten korkeampi kuin customit..

Huomenna neuvolalääkäri.. Toivottavasti ei ole niin kauhea kiire kuin viimeksi.. Mulla on paljon kysymyksiä ja valittamista! :D

Lystille isosti onnea!! =)

Seinäjoen kirppiksistä: Vaikka asunkin Kokkolassa, niin käyn usein Seinäjoella kirppiksillä. Mun äiti ja sen mies asuu Nurmossa, joten ollaan siellä aikasta usein. Nuo lakeuden shoppis ja ullakko on kyllä molemmat tosi kivoja paikkoja, molemmissa tulee käytyä joka kerta kun sielläpäin ollaan!

Minttu-82 ja Ilmari 24+4 :heart:

Heippa kaikille! Kiva kun muutkin on jaksaneet kirjoitella kuulumisia!

Lystille oikein paljon onnea pikkumiehestä :flower:
Tervetuloa Musicbox :wave:

Branwen Mulle neuvolassa sanottiin että sokerirasitukseen laitetaan, jos edellisessä raskaudessa on ollut raskausdiapetes, lähisuvussa on jollakin diapetes tai jos bmi on yli 25.

Leo Mulla on tässä raskaudessa myös ultrattu monta kertaa; katoin nlakortista niin seitsemän kertaa ja vielä olis ainakin kaksi ultraa tulossa. :D

Olin tänään laukkufriikin laukkukutsuilla. Oli ihania laukkuja, mutta hinnat oli vähemmän ihania. =) Ja just pyysin anopilta ja appiukolta ulkomaan reissun tuliaisiksi laukkua, niin en viittinyt mitään ostaa.

Päivi ja Pikkupoju 31+1

ompas tänne tullut tekstiä kun on ollut muutaman (?) :D päivän tätä ketjua lukematta !

Uusille tervetuloa! :)

Kirppiksistä: Sunnuntaisin on shoppiksen lisäksi auki pohjantori. uusi kirppari pohjassa, rengastien alussa. sellanen keltanen tönö, jossa oli ennen kangaskauppa(?) sen jälkeen mattokauppaa yms.
Shoppis on ehdottomasti paras, Ullakolla on taso laskenut. Raviskalle en astu jalallakaan B)

Lystille onnea pikkuisesta nyytistä :heart:

päivi: minkä ikäinen sun esikoispoika on? :)

Voi että kun olen täälä himonnu että sais alkaa pesee pikkusen vaatteita ja laittelemaan niitä kaappeihin, mutta teeppä nyt mitään kun mistään ei oo mitään selkoa.
Eli valmistuuko remontti ennen ku pikkunen tulee vai ei.
Sitten ku pitäis alkaa eka pakkaa kaikkea turhaa pois että tänne kämppään sais edes sängyn, hoitopöydästä puhumattakaan.. ja osa hankinnoista on tekemättä (PIENIMMÄT.. :D) aika loppuu kesken.. apuapuapua.
ihan tylsää, esikoiselle oli näillä viikoilla jo kaikki valmiina.. nyt on ihan alkutekijöissä kaikki.. haluaja olis mutta käytäntö kusee..

mmilia ja karo 30+4

mmilia Esikoinen on 3v ja 5 kk. Sun tyttö on varmaan aika saman ikäinen, ainakin kuvan perusteella!?? :)
Mulla on vauvan tavaroiden järkkäily jääny vähän vaiheeseen. Vaatteet sain pestyä, mutta nyt ne on jo viikon verran odotellu että joku jaksais silittää, Mä niin "rakastan" silittämistä. Kun vain päästäis muuttamaan niin vois tehdä muutakin.

Kirppiksistä: Ai se pohjantori on myös auki sunnuntaisin, täytyypä käydä sielä seuraavaksi.

Oletteko pidemmällä olleet mittailleet masun ympärystä?? Mulla tuli mieleen kun katoin äsken masukuvapäivityksiä. Nimimerkillä pörröpää oli kirjoittanut, että rv 38 masun ympärys 116. Mulla oli 108cm ja viikkoja vasta 31 :O

Ihanaa tänään pääsee hierojalle!

Päivi ja Pikkupoju 31+2

Lääkärineuvolassa käyty ja kaikki hyvin!

Painoa +475g/viikko nyt yhteensä tullut vähän yli 5kg koko raskausaikana
HB 131
verenpaine 111/81
sf mitta 28
sykkeet 120-130

Lääkäri tuumas et iso poika tulossa, ja että eikös teille poikaa lupailtu, mä katoin sen päälle että ei me kysytty!! Se meni aivan vaikeeksi ja mä sanoin että jatka nyt kun alotit, niin meinas et sykkeiden ääni on saapasmainen mikä pojalla normaalisti on ja että tytöllä korkokenkämäisempi.. Mutta ottaa nyt sitten selvää....

Anu ja pikkuinen <3 26+3

Päivi: Meidän muija on "vasta" 2v9kk ; eli heinäkuussa tulee 3v täyteen :)

Me vissiin puistoillaan väärissä puistoissa, ja ihan väärään aikaan aina kun tuntuu että koko seinäjoki on niin hiljainen ettei seuraa löydy mistään... huaaah: milloin normaalit ihmiset ulkoilee? :,D me kun mennään yleensä 10.15-12.00 ulos puistoon.. ja ei ketään ... koskaan :D
hieman tylsää! :(

Mä en edes uskalla mitata mahan ympärystä, mutta päivi olitko säkin aika lyhyt (jostain tälläinen muistikuva) meillä lyhyillä kun tuppaa tuo maha venymään enemmän kun pitkillä :DD

mmilia Eli 8kk nuorempi kuin meidän poitsu. Näytti kuvassa suurinpiirtein samanikäseltä kun niin pitkät hiukset. :)

Me ei olla puistossa käyty pitkään aikaan just ton samaisen ongelman takia. Silloin kun kasperissa vielä asuttiin niin käytiin välillä sielä toukolanpuiston koulun lähellä olevassa puistossa, mutta ei sieläkään yleensä ketään ollu. En tiedä sitte kävikö ne niin aikaisin aamulla kun meillä poitsu yleensä herää vasta 9 mais.

Joo mä oon vaivaiset 154cm :D Ja muutenkin mulla on pituutta ns. enemmän jaloissa, eli lyhyt selkä (vaikea selittää). Mulla alkoi maha kasvamaan jo varmaan puolesvälis raskautta ulospäin ja ei sen jälkeen oo mahtunut rintojen ja mahan väliin kun pari sormea.
Niin tuppaa!!, arvaa monellekko oon joutunut selittelemään tätä mahan kasvua kun on kauhisteltu että montako sielä oikein on kun on jo noin iso!!
Mittaa vaan niin saadaan vähän vertailla :) Mä en kyllä tiedä vaikuttaako vauvan asento kuinka paljon, vai onko teidän typy vielä perätilassa?

Tällä on nuorempi poika 3v3kk. Syntynyt joulukuun lopussa 2007. Eli Päivin poitsun kanssa hyvin saman ikäinen.

Seinäjoella kun asuttiin kärjessä, puistossa väki oli aluksi ihan eri aikaan kuin me, mutta kun vähän aikaistettiin olin aivan yllättynyt siitä määrästä. Kesäisin viihdyttiin paljon kärjen koulun vieressä puistossa. Täällä lapualla en ole pongannut kesälläkään ketään, en tajua, missä tän paikan mammat oikein luuraa.

mmilia Oon jääny tälläseksi tyngäksi ku mulle ei lapsena kuulemma mikään ruoka kelvannut. Nyt sitä sitten omallensa tyrkyttää kaikkea siinä pelossa ettei kävis samoin. Koko lapsuuden kärsiny kun on kiusattu lyhyyden vuoksi. Nyt aikuisena ei oo enää niin haitannut. Mielummin oon lyhyt kun jumalattoman pitkä. Mun mies on mua 30cm pitempi ja eipä ole häntäkään haitannut. Ja Anna Abreu on mun kans saman pituinen :D
No joo...tulipas taas paasattua! Nyt täytyy ruveta valmistautumaan ultraan lähtöä varten :)

NiQ
Onpas täällä oikein innostuttu kirjoitteleen ku on pari päivää pois :)

Miten Päivillä meni ultrassa?
Anu olipas tosi kökkö lääkäri kun meni tollai lipsautteleen :( ja sit ku tollasetki on vielä lähinnä vaan arvailua...
Mites Shaitanjalla meni neuvolassa?
Musicbox tervetuloa mukaan :)

Meitsi starttaa nyt etelän lämpöön (tai siis huomenna vasta mutta tuskin tulee täällä enää käytyä) joten mukavaa viikkoa kaikille!

NiQ & Pena 26+6

Kaikki oli kunnossa ultrassa ja painoarvio 1900g :)
Lääkäri laitto mulle vieläkin uuden käynnin neljän viikon päähän. Pitää käydä verikokeissa ja katsotaan vielä kasvua. Ihan kiva kun tutkitaan :)

NiQ Oikein rentouttavaa lomareissua ja toivottavasti on oikein lämmin :wave:

Päivi ja Pikkupoju 31+3

Eileen kaaduttiin kun tuota neitiä kannoin naapurista kotia :/ , vedettiin hienosti kontilleen, sain suojattua mahan onneksi.
Mutta huolihan siitä tuli kun kaatuu, vaikkakin sydän sanoi että ei se voinut aiheuttaa vauvalle mitään niin soitin synnärille ja pääsin tarkastukseen.. varsinkin kun muutaman kerran supisti ja liikkeet oli kadonneet (OLIN NIIN SHOKISSA ETTEN REAGOINUT NIIHIN.).
No heti kun päästin käyrälle ja ajatukset nollas niin hienosti se pikku neiti sielä liikkui ja sykkeet löytyi. Aluksi hänellä oli univaihe menossa: se selitti liikkeiden tuntemattomuuden kanssa, sykekin oli matalaa 108-119 pitkän aikaan.. mutta kun neiti heräsi niin alkoi melskaus ja sykkeetkin normaalisoitui 140-155 :)
Oli mukava nuori lääkäri, joka sitten vielä tutki.. Aika hassua, ulkosuu oli jo sormelle auki vaikka suppareita ei oo ollu :eek: ainakaan kipeitä kun alle 5 kertaa.. ja kovan rasituksen alla vasta.
Vauvan painoarvio oli 1,7-1,9kg. Iso kaveri :D
syntymäarvioksi anntettiin 3,8-4,0kg! huh iso kaveri vissiin tulossa, jännittää! Esikoisestakin oli jo kamala työ saada ulos vaikka oli vain 3,650g.
Että toivottavasti ei menisi yli yhtään ettei kasva yli 4 kiloseksi..

no nyt tuli vähän omanapaisuutta.. :ashamed:

mutta siis meillä kaikki kunnossa, säikähdettiinpä kaikki vain kunnolla! :)

mmilia 31+1

mmilia Hui kauhee! Onneks ootte kunnossa!
Meillä on kans näitä kommelluksia sattunut pitkin poikin;oon kaatunu tuola rapussa kerran ja ulkona talven aikana monta kertaa, mutta onneks vaan polvilleen. Tällä viikolla melkein tipahdin tuolilta, kun kaahin yläkaapista pojalle karkkia. Astuin liian reunaan tuolille, tuoli kaatu ja minä tipahdin peräs, en onneks kovin korkeelta ja jaloilleen. Vähän siinä vedin puoliksi spagaatin ja vihlas pikkusen nivusiin, mutta masu oli turvassa. Säikähdin kyllä niin että melkein sydärin sain!

Aika jännä kun sulla oli jo ulkosuu auki. Mulla oli kiinni ja kaula jäljellä, kun katottiin sielä ultrassa keskiviikkona. Sä olet kyllä synnyttänyt aiemmin, kun muthan on leikattu, niin se voi kyllä vaikuttaa asiaan. Suppareita on kyllä ollut paljon, mutta ei kipeitä. Nytkin kun käytiin cittaris, niin tuntu että supisti koko kauppareissun ajan.
Meillä oli painoarvio 1,9kg ja se lääkäri sano että keskikäyrille meni.
Kuinkahan ne arvioi ton syntymäpainon kun ei se lääkäri siitä puhunu mitään??

Päivi ja Pikkupoju 31+5

Joo tosiaan lääkärineuvolassa käyty muutama päivä sitten.. Tällä kertaa siellä vierähtikin yhteensä tunti! :eek: Eli ei ollut niin kiire kuin yleensä. Lääkäri oli tosi mukava, itsekin raskaana. Kyseli paljon ja minä myös. :D
Painoa tullut vajaa puoli kiloa viikko, enin mitä on noussut tähän mennessä, yhteensä tullut ekan neuvolan jälkeen 5,4 kiloa.
Verenpaineet: ok, Hemppa: ok, molemmat alusta vähän laskeneet.
SF-mitta edellisessä neuvolassa (23+4) 19, NYT (27+5): 25!! :D Hiukan kasvanut kuukadessa..
Sykkeet: 145-155
Mitään muutoksia ei ollut tapahtunut, pikkuinen pötki koko ajan pakoon kun sydänääniä kuunneltiin. :)
Nyt ei ehdi pidempään kirjoitella, pitää mennä avaan kevään grillikausi, sisäfile odottaa marinoitumassa ja kylmässä alkoton omppusiideri. :p

anu olipa jännä neuvolalääkäri ! :O Tiesikö/näkikö hän sitten sukupuolen jostain paperista vai heittikö vaan ilmaan? Serkkuni sai aikanaan tiedon pojastaan niin, että lääkäriltä oli jäänyt pöydälle jonkinlainen taulukko, josta näkee tyttöjen ja poikien keskimääräiset painot tietyillä raskausviikoilla. Sitä siinä aikansa kuluksi silmäili ennen kuin tajusi, mitä katsoi. Ja sitten oli jo myöhäistä :D

Puistoiluaikoja minäkin ihmettelen : / Keskustan puistoissa on käyty yleensä iltapäivisin siinä kahden pintaan, ja hiljaista on ollut. Minuakin kiinnostaisi, mihin aikaan noista puistoista löytäisi seuraa :)

Meidän pitäisi vähitellen kertoa esikoiselle tulokkaasta, niin kovasti äidin maha jo kiinnostaa. Mutta kun tuon 2v3kk:n mielestä jos jotain on tulossa, niin sehän tulee heti… :D

Branwen ja sissi 16+2

Yhteistyössä