Plussanneet Viilaajat 8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joppuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mua kutsuttiin kanssa siihen pregoon mutta en mennyt. Jotenkin tutkimuksen tarkoitus-kohdassa luetellut asiat ja sitten tokalla sivulla pitkät sepustukset temperamenteistä ei menneet yksiin, ja aina herää kysymys että ketä tämä tieto hyödyttää? Toki se raskausmyrkytyksiä koskeva osa on arvokasta tietoa, mutta se loppu? No vaikutti asiaan myös se että homma olisi vaatinut aika paljon paneutumista, ja en nyt jaksanut sitoutua enempiin projekteihin.

Mulla on muuten tosi sallivan oloinen neuvolan täti, siellä laajeni kaiken maailman ravintosuosituksetkin että ei ne ole niin... ja paino on kuulemma ok kunhan se on koko ajan alle puoli kiloa viikko, mutta jessus sehän on 40 viikossa 20 kiloa! Taidan kuitenkin pitää oman pääni ja tähdätä siihen max 12 kiloon, paitsi tietysti jos alkaa olla nälkä. Sai meinaan puntariin plus 3,4kg ja yleensähän sanotaan että 2 on tähän mennessä se sallittu... ei iso heitto, mutta puoli vuotta jäljellä...

Inkulle onnea ultrasta, liikahdit sitten vähän lähemmäs mua, siinä taitaa olla kuukausi vain välissä:)

Ja Ilonalle tosiaan, olet hyvässä hoidossa ja Ipanakin on jo niin lähellä loppua että ei teillä vaaraa ole, tai ainakaan hermoilu ei siihen auta. Ota kaikki hoito mitä saat, kyllä se varmaan hyvin menee!

nyt hommiin!

Minä taas en oo mistään pregosta ees kuullutkaan... en taida kuulua siihen ryhmään, joka ketään kiinnostaisi. :D ( Närkästyin jo siitäkin, kun huhtikuisissa onniteltiin peräjälkeen kaikkia muita ultranäkymistä paitsi MINUA-the-maailmannapaa (, jonka ultra oli sensaatiomaisin ultra ikinä, ja vauva oli upeinta mitä voi olla, phyh, käsittämätöntä. :D )

Unohdin eilen tosiaan onnitella Inkkua kun olin ite niin onnellinen ku sain kutsun ultraan ja on vielä mun synttäri päivänä.. Joten nyt toivotan onnea ultra näkymistä.

Mä sain kutsun tuohon tutkimukseen vertailu-ryhmään eli mä en kuulu siihen riskiryhmään joita tutkitaan tuossa ryhmässä just raskausmyrkytys, astma ja mitä muita siinä luoteltiin. No se siitä...

Nyt lihapullien tekoon...

Prinressa 10+5

Heh, en mä teitä tarkottanu, enkä muutenkaan kovin vakavissani ollut. :) Kunhan huvitti, kun huhtikuun palstalla porukka luetteli pitkiä rimpsuja tyyliin "onnittelut mirjalle ja maijalle ja leilalle ja ulpukalle ja helenalle jne ... ultranäkymistä". :D Phyh, kateellisten panettelua vaan, kun muut ei oo vielä NP-ultrassa käyny. ;) Kaikkeen sitä huomiota kiinnittääkin, näkee et on vähän (.)-meininkiä tää raskaana olo.

Mies tekee puolukkapiirakkaa, jam! Tekiskö joku mun korvatentin huomenna, en jaksais lukee?

Voin tehdä Inkun korvatentin jos etit mulle tieteellisiä tutkimuksia psykiatrisen potilaan hoidon suunnittelusta... Onkos sulla muuten vinkkejä mistä lähteä etsimään? Oon istunu monta tuntia tässä koneella ja en saa mitään aikasex... Menipäs asian ohitte...

Prinressa...

Olen ollut ihan nettipimennossa pari päivää oli aika pahan virushyökkäyksen kohteena tämä mun läppäri. Meinasi kerrassaan kaatua koko kone.

Täällä oli hyviä ja huonoja kuulumisia. Iloisista ultrauutisista onnittelut Inkulle! Joko aiot nyt salaisuuden ihan yleisesti paljastaa?

Ilonalle tsemppiä! Onneksi tilanne on nyt hoidossa ja Ipanalla tosiaan viikkoja jo kasassa niin paljon, että selviää jo masun ulkopuolellakin, jos jotain radikaalia joudutaan tekemään. Hermoilemallahan mikään ei ikinä parane, mutta aika mahdoton se kyllä on tuossa tilanteessa olla hätäilemättä :/.

Mulla tänään oli se lääkärineuvola ja kaikki on ihan hyvin. Pikkuinen on vihdoin kääntynyt raivotarjontaan ja on jo aika alhaallakin. Kohdunsuu on pehmennyt, eli jotain ne supparit tuntuvat aikaan saavan, mutta viikot ovat jo niin pitkällä että ihan normaalia tuollainen pehmeneminen jo on. Oikeastaan ihan kiva oli kuulla, että jotain tapahtuu, jospa siitä synnytyksestä selviäisi tällä kertaa vähän nopsemmin. Paino mulla oli nyt pudonnut vähän kokonaispainonnousu on nyt 4,5kg, verenpaineet 114/70 ja pissi puhdas, sf-mitta 29, eli pieni on maha mutta niin oli viimeksikin ja 3290g oli kuitenkin tytön syntymäpaino. Siinäpä niitä kuulumisia seuraava neuvola kahdenviikon päästä ja silloin meinaa hempat katsoa, rautaahan minä syön edelleen, mutta nyt joka toinen päivä.

Entu&Löydös rv34+2

Hienoa että Entulla hyviä kuulumisia neuvolassa...

Mitäköhän Ilonalle kuuluu nyt? Tsemppiä myös täältä...

Jouduin jäämään sairaslomalle selkäkivun vuoksi. Olen siis aikasemminkin kärsinyt iskias kivusta ja nyt se on ruvennu taas oireilemaan ja selkää särki yöllä niin etten nukkunut kunnolla. No nyt alkuun viikko ja sitten katotaan jatkot. Sanoi tuo lääkäri jo sitäkin että voi olla etten mene töihin enään ollenkaan jos ei tuo heti ohi mene. Toivottavasti menis jo pian ohi kun ei kärsi pitää painoa yhtään vasemmalla kankulla.

Prinressa ja nöpö rv 10+6

Kiitokset kaikille myötäelämisestä! Täällä sitä yritetään ottaa mahdollisimman rauhallisesti, vaikka kieltämättä pelottaa edelleen aikalailla. Onneksi ne sappihapot/arvot ei kuitenkaan aikakaan vielä ollu hälyttävästi noussu (Inkku, sä varmaan tiedät olenko ymmärtänyt oikein, että hepatoosissa nuo maksa-arvot nousee eka ja sappi vasta myöhemmin… ja että juuri nuo sappihapot on juuri ne vauvalle vaarallisemmat???) Lääkäri oli kuitenkin laittanut lähetteen äitiyspolille jo ennen noiden sappiarvojen selviämistä pelkkien maksa-arvojen perusteella, joten maanantai aamuna mulla on sit aika ä-polilla. Ja jos kutina yltyy, niin sitten pitää mennä aikaisemminkin…

Ilona & Ipana 33+5

Onpa hurjaa, että Entu on lähdössä kohta synnyttämään, mulla on niin selvät muistikuvat just sun plussasta kun sitä niin ooteltii ja nyt se on jo pieni ihme...joka syntyy pian. Ihkuu =)

Ilonalle tsempitykset ja peukutukset kaikki toivottavasti kääntyy parhain päin.

Inkku saa onnitteluita tuolla mahtihummissa =) taitavat käydä täällä vaklaamassa ;)

Niin ja Prinsessa koita nyt parantua, etkö ollut jo aikasemmin saikulla vai muistanko ihan väärin.

Meillä eka neuvola tiistaina, toivottavasti sydänäänet kuuluisi niin helpottaisi tää tietämättömyys. Tänään kerroin mun siskolle ja se oli kyllä aivan onneissaan, kun tädiksi pääsee. Nyt mä ja mun maha mennään BB:tä tölläämään... On sellainen ilmapallo tää masu, että pyörryn varmaan joku yö mun omiin hajuihini... Mutta kun vaan pakko päästellä kun on muuten niin tuskasta.... Että näin.

Hyvää viikoloppua,

Joppuli9+5

Juu olin saikulla huonovointisuuden takia pari viikkoa sitten. Mut nyt on nostelu että kyyristely kielto päällänsä. Jos ei saa nostella niin ei tuota mun työtä voi tehdäkkään. Täytyy toivoa että paranee viikon aikana. Yö oli taas aivan kauhee nukkua kun laitto jalkaa mihin asentoon tahansa niin sattu.

Mua on jo ruvennu jännittämään NP-ultra joka on siis mun synttäri päivänä. Mieskään ei pääse mukaan kun on just vaihtanu työpaikkaa. No ehkä llöydän jonkun toisen lohduttajan mukaan. Äitihän on innoissaan jos pääsis. Mut en tiiä...

Mutta hyviä viikonloppuja kaikille.

Prinressa ja nöpö rv 11

Se tulee siitä että ei heitetä kirvestä kaivoon vaan pidetään se terässä:) Kirveen viilauksesta siis kyse on, ja ihan kivasti toimii, tosin kyllä jotkut on saaneet odttaa jo ihan liian kauan:(

Prinressallahan on siellä kovin kivat oltavat kun ei saa oltua ja vielä haiseekin niin mahottomasti:D tsemppiä sen kivun kanssa, varmaan mielummin sitä olisi terveenä töissä. Mutta jos se lepoa vaatii, niin sitä pitää sitten tuleman.

Mulla on miljoona prokkista meneillään ja tänäänkin menen koko päiväksi "töihin", saas nähdä koska alkaa väsyttää. Tähtäys ensi sunnuntaihin, joka on vapaa! Viikko siis vielä...

Ihmiset on alkaneet kysellä, siis aika vieraatkin, ihan suoraan että millos sulla on laskettu aika.. minä melkein jo yhdelle vastasin että niin mikäs sun nimi muuten oli?

No, aamiaiselle. Elviira 16+5

Ihanaa, Elviiralla on massu, jospa mullakin kuukauden päästä!!! :) *tuskin malttaa odottaa*

Joppuli, joo, mäkin mietin, että meitä vakoillaan. ;) Mulla on sama vika noiden ilmavaivojen kanssa, tosin toissailtana meni maha ihan sekaisin ja vessasessiolla oli koko suoli ihan suorana, ei oo sen jälkeen tarvinnut käydä vessassa eikä haista muutenkaan. :D (Ja ei, EI sitä big brotheria! ;) )

Prinressa: voi karmeeta! Toivottavasti selkä paranee! No, onneks sulla on vissiin säännöllinen työ, eli saat edes jonkinlaista korvausta saikultakin. En kyllä äkkiseltään keksi sulle vinkkiä ton psykiatrian homman kaa, töissä kyllä tietäisivät, oon nääs psy-puolella töissä...

Entuhan on ihan missimitoissa! Miten musta tuntuu, et mä oon lihonu ton 4.5kg jo nyt... :D Mulla on ens viikolla toka neuvolakeikka, eka oli sillon rv 6+ eli 6vkoa sitten. Vähän hirvittää se puntarointi. :D
Kerrottiin tosiaan tuleville isovanhemmillekin, iloisinahan nuo uutisen ottivat vastaan. :D

Ilona: Mun kirja tietää vain sen, että "Sappihapot pääsevät myös sikiön vereen, ja voivat vaarantaa sen vointia: pitävää näyttöä tästä ei kuitenkaan ole." Ja että noi ALAT/ASAT-arvot eivät ole kovinkaan hyviä ennustamaan tilanteen kehittymistä, vaan tärkeintä on KTG-kontrollit ja ultrat.

-Inkku, rv 12+1

Täällä sitä odotellaan huomista sekavissa tunnelmissa. Toisaalta tietysti helpottavaa päästä asiantuntijoiden tutkittavaksi ja saada tietoa Ipanan voinnista, mutta toisaalta jännittää ja hirvittää. Millään en haluaisi osastolle sisään joutua. Kaikki valmistelut kotona on ihan vaiheessa ja nyt mulla piti vihdoin olla aikaa kaikessa rauhassa laitella kotia kuntoon ja nauttia lomasta (eilen oli siis vika työpäivä…). Mutta pääasia tietysti on, että Ipanalla on kaikki hyvin. Sen varmistamiseksi olen toki valmis vaikka siellä sairaalassa makaamaan. Vaan enköhän mä ainakin vielä huomenna kotiin pääse, kun ei nuo sappihapot ollu koholla korkeasta ALAT-arvosta huolimatta.

Entulla supistelee siis jo tehokkaasti. Mä olen täällä kans alkanut toivoa, että nuo supistukset (jotka mulla siis edelleen kivuttomia) saisivat edes jotain pientä aikaan. Jos tässä nimittäin hepatoosista on kyse, niin sehän käytännössä tarkoittanee, että Ipanaa ei ainakaan yliaikaiseksi päästetä. Eli käynnistys saattaa jossakin vaiheessa olla edessä, jos ei pikkuinen itse innostu varaslähtöä ottamaan. Ja jos tuohon käynnistykseen joudutaan, olisi niiiin paljon parempi, jos jonkinlaista edistystä olisi jo itsekseen sitä ennen tapahtunut…

Kylläpä Entu todellakin on pienellä painonnousulla selvinnyt! Mulle on neuvolassa sanottu, että painoa on tullut tosi maltillisesti ja mulla sitä nousua on kuitenkin ollu 1,5 kg enemmän kuin Entulla… Priressalle jaksuja selkäkivun kanssa! Mulla kans välillä iltaisin vaikeuksia löytää asentoa, jossa selkään ei sattuisi, mutta kipu helpottaa aina yön aikana.

Elviiralle pitkää pinnaa kyselijöiden kanssa :-) Mutta onhan se aika ihanaa, kun maha on jo niin selvä vauvamaha, että ihmiset uskaltaa kysellä… Sun vauvalla on muuten sama laskettuaika kuin mulla itselläni on aikoinaan ollut, en sitten tosin kyseisenä päivänä syntynyt vaan jo vähän aiemmin…

Inkulle kiitokset noista kirjasi tiedoista! Ja hyviä vointeja kaikille muillekin! Mun on edelleen tosi vaikea keskittyä muiden asioihin, kun oma napa huolestuttaa sen verran, mutta toivottavasti jo huomenna saan hiukan enemmän selvyyttä tilanteeseen…

Ilona & Ipana 34+1

Ilona, lohdutukseksi tuossa kirjassa luki myös, että mikäli synnytys joudutaan käynnistämään raskaushepatoosin vuoksi, se yleensä käynnistyy hyvin ja on tavallista nopeampi. Syyksi oli spekuloitu sitä, että sappihapot mahdollisesti tehostaisivat supistuksia. :)

heissan odottavat viilaajat,

?:lle vielä täsmennykseksi että Viilaajat-nimitys on tietty lähtöisin tuolta haaveilupuolelta eli siellä puolellahan emme heittäneet kirvestä kaivoon missään vaiheessa. Haaveilupuolen ketjumme muuten täytti jo yhden vuoden, alunpitäen Vasta-alkajat -ketjun aloitti Monsku viime vuoden elokuussa!

Tsemppiä Ilonalle! Omasta kokemuksesta voin ainakin sanoa, että käynnistys tuotti nopeasti tulosta, tosin lähtötilanteessa olin jo 2,5cm auki ja oksitosiini alkoi tepsiä heti. Siskoni synnytti aikanaan rv 34+5 ihanan ja kaikin puolin terveen pojan (2160g, 44cm), joten uskoisin että viikkojen puolesta olette tekin valmiita synnytykseen vaikka heti.

Meillä menee oikein hyvin Jaskan kanssa. Syö edelleen 3-4h välein, myös öisin, mutta onkin saanut painoa kuukaudessa 1,5kg. Nyt siis jo ikää 6 viikkoa ja paino alkaa lähennellä viittä kiloa. Karataan huomenna syyssateita etelän lämpöön viikoksi. Ihanaa päästä viettämään oikeata lomaa, mutta vähän kieltämättä jänskättää lentomatkat. Jaska ei onneksi oikeastaan itke muuta kuin nälkäänsä, joten uskoisin muitten lentomatkaajien korvien säästyvän jatkuvalta itkemiseltä. Omalaatuista örinää kaveri kuitenkin pitää hereillä ja nukkuessaankin. Kauppakeskuksessa oli eräskin rouva ihmetellyt hyllyjen välistä kuulemaansa ääntä kun isä ja poika olivat shoppailemassa.

Villi ja Jaska ovat tosiaan tavanneet jo pariinkin otteeseen. Viime tapaamisella molemmat nukkuivat kuin tukit kävelyreissun ja äitien kahvittelun ajan!

Minä muuten osallistuin Predo-tutkimukseen. Olin vain vertailuryhmässä, joka täytti vain psykologisen osuuden tutkimuksesta, sillä ultratessa todettiin napanuoran virtaukset normaaliksi, enkä siis täyttänyt kriteereitä päästäkseni kunnon tutkimukseen mukaan. Np-ultrauksen yhteydessä oli siis toinenkin ultra, jossa katsottiin napanuoran virtauksia, mutta samalla pääsin vielä kurkkaamaan vauvaakin tarkemmin!

Hyviä vointeja kaikille,

Joanna & Jaska 6vkoa 3 päivää

Oottepa ollu ahkeria tänään...

Ilonalle jaksamista... Peukut pystyssä huomiseen...

Inkulle: on mulla säännöllinen työ, oon vaan vähentäny opiskelujen takia nyt osa-aikasex, tai vielä teen 78% mut lokakuun alussa alkais 50%. Kun huomasin että oon ihan väsy kun tosiaan parina päivänä viikossa saa olla ensin aamun töissä ja sitte vielä illan koulussa. Niin ei jaksanu enään.

Oon miettiny kanssa tuota Predo tutkimusta jos osallistuisin siihen, kuuluisin kyllä kanssa siihen vertailu ryhmään. Mun yx kaveri kuuluu ihan siihen oikeaan ryhmään kun on ollu raskausmyrkytys edellisessä.

Kateex käy joannaa ja jaskaa jotka pääsee etelän lämpöön.

Nyt täytyy mennä pötköttämään kun ei kärsi kauaa istua kun selkä ja jalka puutuu...

Prinressa 11+1

Voi kökkö Prinressan selkää :(. Tiedän mille tuntuu olen joskus harrastanut selän kanssa sellaista ihanuutta kuin ympyrän kävely lattialla ja hillitön itku, kun koskee niin pirusti ettei voi istua eikä maata nukkumisesta puhumattakaan. Raskaana ollessa vielä erityisen ikävää, koska ei voi tietenkään turruttaa kipua tabuilla. Fysioterapiasta olen saanut paljon apua. Koita jos saisit neuvolasta lähetteen.

Ilona, omanapaisuus täysin sallittua ja ymmärrettyä tuossa tilanteessa! Toivottavasti saat pian jotain selvyyttä siitä miten jatkossa edetään!

Mun "missimittojen" salaisuus on tuo yksi ikiliikkuja ja närästys :D. Usein ei ehdi syömään ja kun ehtii voi syödä vain vähän, koska muuten närästys yltyy aivan mahdottomaksi. Suklaat sun muut herkut ovat lisäksi täysin pannassa tuon närästyksen takia. Noh imetysaikana syön sitten varmaan taas suklaata senkin edestä...

Juup täällä tuoksahtaa kakka ja tuoksun lähde on kyllä joku muu kuin minä. Enkä usko että Joppulin tai Inkun haisut kuitenkaan tänne asti tulevat, eli pitänee lähteä pepun pesulle....

Entu&Löydös rv34+5

Ps: Kiva että Villi ja Jaska treffailee :). Ja lupaavalle kuulostaa että Villikin on ihan nukkunut viime treffit, vaikka vaunutkin välillä olleet ihan paikallaan.

Kiitos Entulle vinkistä kysäsenki neuvolasta tai ihan lääkäriltä jos kirjoittais lähetteen, oon kyllä menossa 1.11 fysioterapeutin perhevalmennukseen joka on tarkoitettu vain äideille. Järjestetäänkö muilla tälläsiä jumppia? Siis odottajille jo alkuvaiheessa?

(.) Mulle on iskeny uudestaan aivan kammottavat huono-olo kohtaukset aamuisin, en tiedä oksentaako vai mitö tehä ja koko ajan sais syödä ettei vaan yllätä huono-olo, enkä jatkuvasti haluis olla jääkaapilla. Oon huomannu ensimmäisen himonkin, näkkäri jonka päällä vaan kurkkua.

Ilonan kuulumisia odotellessa.

Priressa jo 11+2

Kiitos Entulle vinkistä kysäsenki neuvolasta tai ihan lääkäriltä jos kirjoittais lähetteen, oon kyllä menossa 1.11 fysioterapeutin perhevalmennukseen joka on tarkoitettu vain äideille. Järjestetäänkö muilla tälläsiä jumppia? Siis odottajille jo alkuvaiheessa?

(.) Mulle on iskeny uudestaan aivan kammottavat huono-olo kohtaukset aamuisin, en tiedä oksentaako vai mitö tehä ja koko ajan sais syödä ettei vaan yllätä huono-olo, enkä jatkuvasti haluis olla jääkaapilla. Oon huomannu ensimmäisen himonkin, näkkäri jonka päällä vaan kurkkua.

Ilonan kuulumisia odotellessa.

Priressa jo 11+2

Äitiyspoilla käyty ja kotiin palattu. Tuomisina sekä hyviä että hiukan huonompiakin kuulumisia… Mutta mikä tärkeintä niin Ipana vaikutti sydänkäyrän ja ultran perusteella voivan oikein hyvin! Verikokeet otettiin uudelleen ja jos niissä jotain huolestuttavaa ilmenee, soitellaan polilta perääni. Viikon päästä viimeistään on joka tapauksessa kontrolliaika. Mitään kiirettä Ipanalla ei tähän maailmaan taida olla, koska nuo harjoitussupparit eivät ole saaneet aikaan yhtään mitään, kohdun suu kiinni ja kaulaakin jäljellä 3 cm. Mutta siitä huolimatta taitaa Ipanalle kyllä tullä lähtö mahasta jo ennen laskettua aikaa. Siellähän hän nimittäin tyytyväisesti istuskeli!! Lääkäri oli sitä mieltä, että on luultavasti viihtynyt perätilassa jo pidemmän aikaa. Eli on sitten onnistunut ihan kivasti huijaamaan noita neuvolan tätejä! Kääntöä ei lääkärin mukaan kannata lähteä kokeilemaan, koska lapsivettä sen verran niukasti ja istukka laajasti etuseinämässä. Periaatteessa Ipana voi toki vielä kääntyä itsekseenkin, mutta kovin todennäköisenä lääkäri ei sitä pitänyt. Totesi vaan, että ”sun täytyy nyt sitten päättää, miten haluat synnyttää”. Koska Ipana on pieni ja siro (painoarvio tällä hetkellä 2270 g) olisi alatie synnytyskin kaiketi mahdollinen, mutta enpä tiedä… Ei sen puoleen, että leikkauskaan varsinaisesti houkuttelisi, mutta kyllä mä vähän epäilen, että sektio taitaa edessä olla…

Äh, nyt ei jaksa enempää. On ajatukset vielä sen verran sekaisin.

Ilona & Ipana 34+2

No voi, Ilonan vauva istuu siellä sievästi pyllyllään, ei ole kiire mihinkään hällä. :) Hyvä kuitenkin, että kaikki on hyvin. Paljon positiivisia kokemuksia olen perätilasynnytyksistäkin kuullut, joten ei varmaan kannata sitäkään ihan suoraan hylätä, varsinkin jos vaavi on vielä ihan pieni. Mieti vaihtoehtoja monelta kantilta kaikessa rauhassa, ei sillä päätöksellä varmaan mikään hätä vielä ole.

Kohta pääsee pois töistä, toivottavasti kukaan ei kehtaa vaivata päivystäjää (=minua) illalla... Kivaa lähteä tuohon myräkkään pyöräilemään, äh.

Onpa hyvä, että tuo Ipanan perätilakin edes nyt valkeni! Se istukka etuseinässä varmaan hankaloittaa sitä vatsan päältä tunnustelua, kun on pikkuinen näin pitkään onnistunut narraamaan kaikkia! Olisiko sinulla ennen synnytystä enää mitään ultraa ollutkaan ilman tuota maksa-arvojen nousua? Meinaan vaan oliko onni onnettomuudessa, että selvisi tuo perätila...

Jee mulle tuli tuossa välissä uusi avohylly makkarin seinälle pitää alkaa sitä ihailla...

Joo, onhan se toisaalta ihan hyvä tuota perätilaakin ajatellen, että ollaan noiden maksa-arvojen takia nyt Ipanan kanssa äitiyspolin asiakkaita jo valmiiksi. Olisin kyllä joka tapauksessa ollut menossa ultraan eilen (siis ihan tänne kotikunnan omaan enkä äitiyspolille), kun ei se neuvolantäti kohdun supistelun takia viikko sitten oikein saanut tolkkua Ipanan koosta tai lapsiveden määrästä. Tarjonnasta hän oli kuitenkin olevinaan melko varma… :-/ Joopa-joo.

Edelleen olen kallistumassa sektion puolelle, mikäli Ipana ei yllätä kääntymällä itse. Mutta onhan tässä vielä aikaa miettiä, ainakin siihen ensi maanantaihin asti. Jotenkin aika hassua, että vaikka olen sitä alatiesynnytystäkin niin pelännyt, on olo silti aika pettynyt, kun ajattelen sektiota :-/ Mutta eihän sillä oikeasti ole mitään merkitystä, kuinka Ipana tähän maailmaan saatetaan, kunhan hänet saadaan turvallisesti ja hyvävointisena mahasta ulos. Kai tässä alkaa olla jo mukana jotain loppuraskauteen liittyviä hormoniheilahduksia, kun välillä ahdistaa niin kamalasti, vaikka hetkeä aikaisemmin olisi pystynyt suhtautumaan tulevaan varsin luottavaisesti ja rauhallisesti.

Ilona & Ipana 34+3