PLUSSANNEET VIILAAJAT 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja prinressa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

prinressa

Vieras
Aikku 20.6.2007 Kätilöopisto - 10.6.2007 Tyttö; 2470g/46 cm
Monsku 26.7.2007 NKL - 28.7.2007 Tyttö; 3170g/50cm
Joanna 5.8.2007 Kätilöopisto - 2.8.2007 Poika; 2770g/47cm
Ewa 27.8.2007 Ruotsi - 20.8.2007 Tyttö; 3260g/51,5 cm
Entu LA 24.10.2007 KYS - 18.10.2007 Tyttö; 3230g/49cm
Ilona 27.10.2007 Tays - 19.10.2007 Tyttö; 3320g/50cm
Elviira 26.2.2008 Kätilöopisto
Inkku78 28.03.2008 KYS
Prinressa 6.4.2008 NKL
Joppuli 12.4.2008 Jorvi
haikkis 22.4.08 koks
Pikkumyy 10.7.2008 Kaks
Aava 9.7.2008 Kätilöopisto

Aloitinpa sitten uuden keskustelun. en vielä pilviä lisännyt tehköön sen sitten itse kun haluaa.

Täällä ei mitään kummallista kai tää on niin tasaista aikaa tässä vaiheessa. viikot vaan lisääntyy hurjaa vauhtia. Vaavi on ruvennut potkimaan enemmän myös päivisin kun ennen piti rauhoittua makuulteen jotta potkut tuntisi jne. Nyt saattaa potkasta ihan seistessäkin/istuessa.

Ihanaa kun ulkona on valoisaa kun lunta sataa tännekkin päin suomea ja onnex ei oo kova pakkanenkaan vaan -3c, sopivasti kävinkin kävellen kaupassa.

Nytpä sopan keittoon.

Prinressa ja Nöpö rv 27+1

Heippa vaan kaikille!

Ihana keli ulkona! kävin äsken kävellen kaupungissa, kiersin kirpparin ja poikkesimpa vielä kirjakauppaan. Ostin vauvasta leikki-ikään opuksen. Tosi hyödyllistä ja tarpeellista tietoa vastasyntyneen käsittelystä yms.. :) ajattelin lähinnä miehelleni joka ei ole paljon vauvojen kanssa tekemisissä ollut. Onhan siinä paljon hyödyllistä tietoa myös minulle. Esim. mitä kaikkea tarviikaan kotona ekan kuukauden aikana. yms. Tällä tai ensi viikolla tulee äitiyspaketti niin ajattelin että sen jälkeen käyn apteekissa ja marketissa tekemässä ostoksia vauvaa varten. Äsken mietin että on tää kummallista, vauvaa odottaessa toivois että syntyispä se jo ja sitten varmasti kun se syntyy niin ikävä tulee vauvamahaa. :) no kumpa vain kaikki menisi hyvin ja lapsi olisi terve ja voi hyvin. Tässä tälläisiä maanantai-illan aatoksia. :)

Hyvät voinnit kaikille! <3

Haikkis 24+6

Tervehdys taas! Kiire päivä ollut, töissä ei paljon ehdi miettiä olevansa raskaana!

Ja toki tahdon listaan, mutten tiedä miten lisätä? Eli siis la 7.9. Paikkaa en tiiä vielä. Siksi sitä kyselin (en niinkään synnyttämisen takia - vielä) vaan sen takia, että ultrat otetaan mielellään samassa paikassa ja neuvolassa sanottiin, että se tulisi tietää viimeistään kun tulee ekalle käynnille. Mutta onhan tässä tosiaan vielä tätä aikaa joka tapauksessa..

Ihana talvi täälläkin, viimeinkin! Tulee valoakin enemmän, kun on lunta..

Varmasti jo ihanan rentoa (?) odotusta teillä, joilla vaavin potkutkin tuntuu!

PLUSSANNEET VIILAAJAT 14
Inkku78 28.03.2008 KYS
Prinressa 6.4.2008 NKL
Joppuli 12.4.2008 Jorvi
haikkis 22.4.08 koks
Pikkumyy 10.7.2008 Kaks
Pilvi 7.9.2008

PLUSSANNEET VIILAAJAT 14
Inkku78 28.03.2008 KYS
Prinressa 6.4.2008 NKL
Joppuli 13.4.2008 Jorvi
haikkis 22.4.08 koks
Pikkumyy 10.7.2008 Kaks
Pilvi 7.9.2008

Mä muutin mun lasketun ajan kun on ollut pilessä jo pitkään.... Töissä ollaan tänään oltu pitkästä aikaa, oli aikamoinen shokki aamulla herätä ja lähteä tonne tuiskuun.

Rupee olemaan pikkuisen hankalaa noiden taaperoiden pukeminen, jotenkin ei vaan taivu samalla tavalla kuin aikaisemmin ja huomaa et maha on tiellä. Muutenkin ihan kummallista kun tietää ettei kauaa enää ole jäljellä.... Miten inkku sulla on vaan viisi viikkoa, justhan sä plussasit =) Pidätkö lomaa ennen kuin alkaa äippis vai onko mullakin vaan seitsemän viikkoa....

Mä oon ajatellut et käyn viimeisten hankintojen kimppuun nimenomaan äippälomalla, kun sitten saan autonkin käyttöön muutamaksi viikoksi, toivottavasti vaan silloin jaksaa.

Tein viikonloppuna läjän liivinsuojia, ja kyllä niistä tuli aikas söpöjä... Niin ja IKeasta tarttui mukaan pikkuiselle lakana, ihanat vaaleanpunaiset hömpötykset. Se on petollinen paikka toiikea.... Sitten kun aloitan sen äippäloma niin alan käymään ikeassa aamupalalla, se on vaan 2€ ja meiltä on sinne ihan kävelymatka, eli tälläiset visiot....

No nyt meen kattoo töllöööööööööööö..... Ja huomisiin, hammasläkäri heti klo. 8.00 voiko ihanammin aamu enää alkaa....

Joppuli ja Kaaleppi joka potkiii nivuseen niin et sattuu

Joo, mullakin alkaa olla pötsi tiellä kumarrellessa. Ja en kyllä sanois enää kovin rennoksi tätä odotusta, mulle on tullut ihan järkyttävä väsymysoireyhtymä viime aikoina. :( Aamulla kun menee töihin ja siitä selviää, niin ei puhettakaan että ilman päikkäreitä pärjäis iltaan... kuolema taitaa korjata kun koulu ens viikolla tulee rinnalle.
Joo, tosiaan, ei mulla mitään muita lomia ole vaan äippäloma alkaa 20.2 ja siihen on huomisen jälkeen 6 viikkoa. Kouluaikaan joudun kitumaan siis viis viikkoa, sitä oon laskeskellut... :P

-Inkku, rv 28+3

Juu, mäkin nukuin tänään 2 tunnin päiväunet! Sit mulle on tullu sellainen uusi oire, että joskus yhtäkkiä alkaa hurja hikoilu, siis et olen ihan kuumissani ja kainalot aivan märkänä. se tulee puuskana ja menee ohi myös. Kaikenlaista.. Leivoin äsken sämpylöitä, on taas sellain ilta että vois syödä koko ajan eikä rajaa vain tule vastaan.. :)

Heh, ja mä tässä lämmitän makkarakeittoa... :D Jos vaikka jätskiä jälkkäriks... :P

Mä oon kans huomannu ton kilpirauhasen aktivoitumisen, yöt nukun nykyään ikkuna auki ja peitto puoliks päällä niin että tuulee peiton alle... heh.

Hyvää huomenta naiset!

En oikein saanut nukuttua kun selkä oli jännittynyt eikä mikään asento oikein miellyttänyt.. sitten kuuden maissa vauva aloitti aamurallit, joten ylöshän siinä oli sitten noustava ja tietenkin syömään. :)
Ajattelin yhdeksi tämän päivän ohjelmaksi uimisen. Tuntuu että maha olisi taas kasvanut hurjasti, voi olla kyllä eilisistä syömisistä vielä niin pinkeenäkin.. :)
No, eipä tässä muuta kuin että hyvää tiistai-päivää!

Haikkis rv 25! jes

Voi alkaispa mullakin tommonen hikoiluvaihe...mut ei kun vaan paleltaa ja tää meiän uus kämppä on ihan sairaan kylmä (mittailin eilen niin joka huoneessa vaan 18-19 astetta)... Oottelen just huoltomiestä käymään et se selvittäs tän kylmyyden syyn...

Eilinen shoppailureissu meni ihan harakoille... Tässä kaupungissa ei missään myydä äitiysvaatteita! Empä ois arvannu, kun on Kuopiossa ja Tampereella tottunut niin hyvälle et kun jotain haluaa niin sit vaan menee ostamaan... :( Täälläkin on Lindex ja HM, mut tosi pienet semmoset ja ei kuulemma oo tarpeeks kysyntää äitiysvaatteille.Täytyy varmaan lähtee joku viikonloppu käymään Kuopiossa.... En kyllä ymmärrä mistä täällä raskaana olevat hankkii vaatteensa, postimyynnistäkö?

Inkku: oon mä koettanu niitä resorihousuja pitää aina välillä, vaikka ne ei oikeen meinaa pysyä. Vyötä pidin aluks,mut se ei ollu hyvä ja nyt oon miettiny jotain henkselisysteemiä millä kitkuttelis muutaman viikon :)

Eipä muuta, pitäis taas käydä laatikkopinon kimppuun...

Täällä on tainu tulla aamupahoinvoinnit takaisin. tai en tiiä mitä on mutta nykyisin aamuisin tosi huono-olo. Täytyy ottaa puheex huomenna neuvolassa. Odotan kovasti jo huomista lääkärineuvolaa ja sitä punnitusta.

Meillä remontoitiin työhuoine viikonloppuna ja kaikki tavara sieltä on ympäri asuntoa. Niitä pitäis huomenna purkaa takaisin kaappeihin. Täytyy ottaa päikkärit neuvolan jälkeen kun se on jo 8.45.

Mut nyt meen odottelemaan puhelua ja sitten sopan lämmitykseen.

Prinressa ja nöpö rv 27+2

Prinressa, mä oon kuullu, et joihinkin se pahoinvointi iskee taas loppuraskaudesta. Itse oon huomannut hajuherkkyyden taas lisääntyneen, esim meidän koiralla oli joku mahatauti tässä päivänä eräänä ja oli askarrellut ripulit lattialle meidän poissa ollessa, niin kotona oli niin mahtava haju että jouduin suoraan ulko-ovelta kaartamaan vessaan yrjölle... Toivottavasti tää helpottaa ennen vaipanvaihtokautta. ;)

Pikkumyy: Minä kun kuvittelin, että mulla on kurjaa, kun Kuopiossa on niin vähän mammavaatteita, ei ees mamaliciousta myydä missään...

Mäkin odottelen jo hurjana sitä neuvolaa, vaikka siis ihan terkkaneuvola onkin - to klo 8, jes!

-Inkku, rv 28+4

Täällä kovin huolestunut olo, ihan itkuinen. Tullut tänään vähän rusehtavaa vuotoa sekä alaselkä- ja -vatsakipuja. Tietenkin hätä, että tuleeko tämä nyt kesken. On näitä kipuja ollu ennenkin, muttei pariin päivään taas. Ensikertalaisena en tiedä yhtään että mikä kuuluu asiaan ja milloin on hätä.

Voithan pilvi mennä tarkistuttamaan tilanteen naistenklinikalle päivystykseen jos haluat. Siellä ultraavat tarvittaessa. Siellä varmaan sinunkin päivystys on. Saisit mielenrauhan. tai ainakin meillä vantaalaisilla on virka-ajan ulkopuolella. Virkaaikana voi myös mennä kättärille.

Minulla vatsakipuja oli myös alkuraskaudessa mutta ei vuotoa eikä alaselkä. Mutta jokainen raskaushan on yksilöllinen.

En tiedä auttoiko yhtään.

prinressa joka lähtee nyt lenkille.

Kivut ja niukka ruskea vuoto ei vielä katastrofia tee, kunhan ei ylly reiluksi (menkkamaiseksi) vuodoksi. Varsinkin seksin päälle pieni verestävä vuoto on varsin tavallista, kun limakalvoille tulee niin paljon uutta verisuonitusta ja pienet suonet paukahtelevat. Mulla tuli vähän verta ja säikähdin kyllä ihan kamalasti... Toivotaan, ettei vuotoa nyt enempää tule!

Kiitoksia tuesta. Mieli hieman rauhallisempi, mutta vain hieman..
Ei oo kirkasta vuotoa tullut ollenkaan, vain hiukan rusehtavaa. Tänään vaan myös tavallista kovemmat vatsa- ja selkäkivut. Mutta toivotaan, että tämä tästä ja saan jatkaa täällä plussanneiden viilaajien joukossa.

*pilvi: Mulla oli joskus rv 6 sellaista vaivaa että maha oli tosi tosi kipeä. Oli päästävä pitkälleen jotta meni ohi. Kaksi kertaa myös alushousuissa oli ruskea läiskä. Ei vois sanoa että ihan vuotoa mut kuitenkin että valkoisissa alushousuissa sen ruskean läntin huomasi heti ja pelästytti. Ei kuitenkaan ollut mitään ,tai en siis edes käynyt missään tarkistuttamassa kun ei sitä vuotoa tullut enempää. Kaikesta huolimatta tässä mennään jo rv 25. Siitä vatsakipujen hellittämisestä alkoi sitten järjetön pahoinvointi, joka kestikin sinne viikolle 13+ ainakin. joskus 16+ oli sellain olo että voi sanoa että pahoinvointi selvästi vähentynyt/poistunut. Kivut kuulemma voi kuulua asiaan keltarauhaseen liittyen, mutta äiti vakuutteli mulle että jos se ruskea läntti oli vain jotain valkovuotoa tms.. mutta toki oman mielenrauhan takia käy tutkituttamassa asia jos vaivaa.
yritä saada selvää, kirjoitin niin nopeasti ettei itselläkkään aina ajatus kestänyt mukana.

Neuvolakuulumisia. Verenpaineen yläpaine koholla mielestäni hieman. Terveydenhoitaja ei siihen kummemmin puuttunut mutta lääkäriltä sitä kysyin niin sanoi että viikon sisällä pitäisi ottaa kontrolli. Nyt vaan kun muistaisi soittaa aikaa kahentoista jälkeen. Painoakin tullu reippaasti kiitos joulun ja uuden vuoden herkkujen. Noh siitä ei tullu sanomista. nyt vaan kattellaan mitä suuhun laittaa. Hemoglobiinikaan noussut kun on taas laskenut, nyt pitäis yrittää rautaa syödä jokatoinne päivä kax ja joka toinen päivä yx. Sf-mittakin huiteli jossain ylä käyrillä mutta siihen lääkäri sanoi että tämä on hänen mitta ja seurataan niistä oman terveydenhoitajan mitoista vain. Sairasloma jatkuu vielä kolme viikkoa eteenpäin ja sitte sen jälkeen kirjotetaan äippälomaan asti jos tarve. Ai niin olihan vaavikin oikein päin siis raivotarjonnassa. mutta siis vaihtaa asentoaan vielä aika monta kertaa.

Sepä omasta navasta.

Mites Pilvi jakselee?

Prinressa ja nöpö rv 27+3

Mitkäs on Pilvin kuulumiset? Toivottavasti kaikki on hyvin...

Mulla on tänään koskenut koko alavatsaan, ei siis pistänyt jommallekummalle puolelle vaan koskee koko alavatsaan siihen missä kuvittelen kohdun olevan... Aamulla ei tullu koirien lenkityksestä mitään kun tuntu et joka askeleella sattuu vaikka miten hiljaa kävelee :( Muutenkin tänään on kaikki kumartelut ym. tuntunu kipuiluna ja vihlomisena... Toivotaan että oisivat jotain kasvukipuja, eikä merkki jostain muusta. Täytynee vaan himmailla tää päivä, vaikka en kyllä millään malttais kun meiän uudet rahit ja sohva toimitettiin just. :) Tekis mieli mennä ite purkamaan ja nostelemaan paikoilleen, mutta taidan kuiten oottaa kiltisti iltaa et veli tulee jeesaamaan...

Prinressalle jaksamista saikulle! Mullakin on ens ma taas neuvola ja vähän jänskättää et paljonko on tullut painoo lisää, vaikka jouluna ei tullutkaan herkuteltua. Mut viime viikko on jostain syystä mennyt mässäillessä, kun ei enää oo hirveenä ollu pahoinvointia ja omassa kodissa on saanu ite laitella omia lempiruokia :)

pikkumyy 13+6

Kovasti tsemppiä Pilville, toivotaan, että vuoto ei ollut mitään vakavaa.

Nythän on niin, että mun masuni on ottanut kasvupyrähdyksen! Ihan parissa päivässä on alkanut näkymään selkeästi. Tosin kyllähän se vielä enemmän näyttää lihomiselta kuin vauvamahalta, mutta pikkuhiljaa... Vanhat farkut alkaa olla viimeisiä kertoja päällä kohta. Jännittää kyllä painon nousu, vaikka olenkin luvannut (itselleni ja miehelle) etten siitä ala stressaamaan. Huomenna olisi tarkoitus tunnustaa tilanne töissä, aika moni työkaveri tosin on tiennyt on pidempään, myös esimies.

Hyviä vointeja kaikille!

-Aava 13+5

Pikkumyyn kivut on luultavasti ihan kasvukipuja, kohdun ligamentit venyy kasvun myötä ja aiheuttaa noita tuntemuksia, ovat ihan tavallisia.
Paljos prinressalla sit oli yläpaine?
Mulla tosiaan huomenna neuvola, sen tuloksia odotellessa... :O
Mun mahaa ei tän työtakin alta meinaa huomata vieläkään, tänään taas sain pari hämmästynyttä katsetta kun kerroin että neuvola on huomenna ja tuun töihin vähän myöhässä. Kommentit oli, et "ai odotatko vauvaa, ihan alussako on menossa?". No juu ei ihan alussa enää, ylihuomenna alkaa 30. viikko. ;) Potilaiden kannalta tietysti hyvä juttu, psykiatrisessa sairaalassa kun olen.

Täällä kaikki ihan hyvin, kiitos kysymästä! Töissä vain niin kiire, ettei ehdi raportoimaan. Olin aamulla lääkärillä, joka sanoi, että nämä menkkakipuja pienemmät kivut ovat ihan normaaleja, etenkin esikoista odottaessa ja samoin myös tuhrut, joita tullut siis ihan vähän eilen kahdesti. Joten nyt vaan rauhallisin mielin ja hyvin toivein, että jatkuukin hyvin. 2 viikon päästä varhaisultra, sinne asti kun jaksaa, niin varmasti helpottaa vähän.

Kommentoin muita myöhemmin, nyt pitää mennä, kirjoitin vain nopeasti, kun täällä selkeästi huolta! Vointeja ja ihanaa masuaikaa!

Kiitos Inkku rauhoittavista sanoista :) Ja Pilville vielä, et mulla oli alussa menkkakipuja ja muutenkin ihan menkkaolo, olin ihan varma et niin ne vaan kuitenkin alkaa...Ja muutaman kerran töissä pisti ihan kamalasti ylös kylkeen...

Pistin tänään tunikan päälle ja kylläpä näytänkin yhtäkkiä kovin raskaana olevalta :) Paljon enempi kuin normaaleissa paidoissa.... Pitäis kyllä päästä ihan lähiaikoina sinne mammavaatekaupoille. Eihän ne valikoimat tosiaan siellä Kuopiossakaan päätä huimaa, mut oispahan ees jotain...

Mulla on paineet ollu koko raskauden ajana 105/65 luokkaa. Tänään oli yläpaine 129 että ei se vielä niin korkea oo mut pisti vaan omaan silmään kun yht äkkiä noussu. On siis normaalistikin alhaiset paineet. Sainkin ajan ens viikon tiistaille teveydenhoitajalle. mittaa samalla sf:n kun sekin oli lääkärillä yläkäyrässä kun nyt on menty keskikäyrällä. parempi se on tarkastuttaa koska muuten jäisin sitä miettimään. Ja stressaisin siitä.

Prinressa 27+3