Alkuperäinen kirjoittaja realmerkku78:
Voi jumaliste mitä hoopoja ja jeesustelijoita täällä taas riittää. Nämä tyypit, jotka keuhkoaa "lasta pitää valvoa jatkuvasti.." Niin minkä ikäinen on sitten riittävän vanha? Tajuattako, että ihmisiä hukkuu kaiken ikäisenä? Ystäväni hukkui 17-vuotiaana, oliko vanhemmat siis vastuuttomia vetelyksiä, kun eivät olleet käsipuolessa kiinni?
Kertokaa vielä, missä se raja menee? Jos en päästä lastani uimaan nyt hänen ollessa 11-v ilman että roikun uikkarissa kiinni, niin milloin on se ikä kun voin päästää? Vuoden kuluttua? 14-vuotiaana? (samaan järveen hukkui viime vuonna 14-vuotias BTW) jne.
Tyttöni oppi uimaan 3-vuotiaana ja 4 1/2 vuotiaana suoritti puolueettoman uimavalvojan läsnäollessa 200m uinnin aikuisten altaassa. On harrastanut uintia 7 vuotta ja en todellakaan vahdi silmä kovana häntä rannalla. Samalla logiikalla en voisi päästää tyttöäni uintitreeneihin, kisamatkoista puhumattakaan.
No mä en koe olevani jeesustelija yhtään. Jos kommentoin aiheeseen, että "ei kukaan voi vahtia lastaan kokoajan" vastalauseena että voinpas, kun minä voin
Jos joku tuosta sitten syyllistyy on ihan omaaa herkkänahkaisuuttaan. Mä en kuitenkaan muita syyttele ja tuomitse ja tiedän että ihmisiä on luonteeltaan monenlaista. Mulla ei pää kestä kahta sekunttia etten näe lasta vedessä, joten kyllä mä voin väittää, että mä vahdin lastani aivan varmasti kokoajan. Ihan eriasia vahtiiko muut.