- Kyseessä on hyvin valitettava hukkumisonnettomuus. Meillä ei ole mitään syytä epäillä minkäänlaista rikosta asiassa tai välinpit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mun on pakko tähän kommentoida vielä, vaikka tätä ei ehkä enää kukaan luekaan.

meille kävi näin: olin 4-vuotiaan lapseni kanssa rannalla, seistiin siinä rantavedessä ja katseltiin, hetkessä vieressä pelannut nuori mies hyppäsi frisbeen perään ja törmäsi muhun. kaaduin naamalleni veteen ja siinä hetkessä kun tuo nuorimies auttoi mua ylös, meidän lapsi lähti sen frisbeen perään ja naamallaanhan se siellä oli. onneksi huomasin heti, kun oma pääni oli pinnalla ja kiskaisin lapsen ylös ja mitään ei käynyt.
eli OIKEASTI yllättäviä tilanteita sattuu, ja vaikka vahdin aina lapsiani vedessä onnettomuus voi sattua. eli turhaan kukaan täällä kuvttelee olevansa kaikkivoipa ja pystyvänsä ehkäisemään kaikki onnettomuudet.

kyseisessä tapauksessa, en itse olisi antanut lapsen mennä veteen saman ikäisen seurassa, mutta en vanhempia kuitenkaan suostu lynkkaamaan. Paljon voimia heille ja läheisille suuren surun keskellä.

05.07.2007 18:12, päivitetty 06.07. 19:19

Eilen 12-vuotias hukkui Espoossa

Eilen 12-vuotias tyttö hukkui Oittaan leirintäalueen uimarannalla torstaina puolenpäivän aikoihin. Hukkuneen tytön mukana uimassa ollut 14-vuotias sisko on edelleen kriittisessä tilassa.

Poliisin mukaan 14- ja 12-vuotiaat sisarukset löydettiin vedestä elottomina alle 20 metrin päässä rannasta.

Pelastuslaitoksen sukeltaja löysi nuoremman sisaruksen vasta noin tunnin etsintöjen jälkeen.

Molempia tapaturman uhreja yritettiin elvyttää paikan päällä. Heidät siirretiin ensihoidon jälkeen Helsingin Lastenklinikalle.

Suositulla uimarannalla oli tapahtuma-aikana paljon ihmisiä. Pitkällä uimarannalla oli päivystämässä yksi Espoon kaupungin rantavalvoja.

Tapahtumaa tutkitaan Espoon poliisin väkivaltarikosyksikössä.
STT-IS

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1398202

Kuolivatko tuossa molemmat?Siis tuo kriittisessä tilassa ollut?

Alkuperäinen kirjoittaja sattuu sitä täydellisillekin:
mun on pakko tähän kommentoida vielä, vaikka tätä ei ehkä enää kukaan luekaan.

meille kävi näin: olin 4-vuotiaan lapseni kanssa rannalla, seistiin siinä rantavedessä ja katseltiin, hetkessä vieressä pelannut nuori mies hyppäsi frisbeen perään ja törmäsi muhun. kaaduin naamalleni veteen ja siinä hetkessä kun tuo nuorimies auttoi mua ylös, meidän lapsi lähti sen frisbeen perään ja naamallaanhan se siellä oli. onneksi huomasin heti, kun oma pääni oli pinnalla ja kiskaisin lapsen ylös ja mitään ei käynyt.
eli OIKEASTI yllättäviä tilanteita sattuu, ja vaikka vahdin aina lapsiani vedessä onnettomuus voi sattua. eli turhaan kukaan täällä kuvttelee olevansa kaikkivoipa ja pystyvänsä ehkäisemään kaikki onnettomuudet.

kyseisessä tapauksessa, en itse olisi antanut lapsen mennä veteen saman ikäisen seurassa, mutta en vanhempia kuitenkaan suostu lynkkaamaan. Paljon voimia heille ja läheisille suuren surun keskellä.

up

Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi musculus trapezius:
Alkuperäinen kirjoittaja =(:
Ite en jättäis hetkeksikään ilman valvontaa, koko ajan pitäsin silmän tiukasti kiinni noin pienessä lapsessa, jos se on vedessä!! Ja ilman muuta pitäs olla jonkinlaiset kellukkeet vaikka osaiski uida. Suututtaa!

niinpä!meillä seisoo aina toinen aikuinen vieressä kun lapset on vedessä.

Siis tänään kerrottu Suomen Hengenpelastus-ja uimaopetusliitosta että
pienten kanssa pitää olla vedessä samaan aikaan.

Eli näin pitää toimia, asiassa ei ole mitään outoa jos siitä keskustellaan.

Alkuperäinen kirjoittaja sattuu sitä täydellisillekin:
meidän lapsi lähti sen frisbeen perään ja naamallaanhan se siellä oli. onneksi huomasin heti, kun oma pääni oli pinnalla ja kiskaisin lapsen ylös ja mitään ei käynyt.

Tärkeintä oli se, että olit siinä kiskaisemassa.

Uimataidottoman lähellä on AINA OLTAVA aikuinen tai muu, joka pystyy salamannopeasti nostamaan veden alta.

Alkuperäinen kirjoittaja keskustelija:
Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi musculus trapezius:
Alkuperäinen kirjoittaja =(:
Ite en jättäis hetkeksikään ilman valvontaa, koko ajan pitäsin silmän tiukasti kiinni noin pienessä lapsessa, jos se on vedessä!! Ja ilman muuta pitäs olla jonkinlaiset kellukkeet vaikka osaiski uida. Suututtaa!

niinpä!meillä seisoo aina toinen aikuinen vieressä kun lapset on vedessä.

Siis tänään kerrottu Suomen Hengenpelastus-ja uimaopetusliitosta että
pienten kanssa pitää olla vedessä samaan aikaan.

Eli näin pitää toimia, asiassa ei ole mitään outoa jos siitä keskustellaan.

Tuo on niin totta, olla siellä vedessä eikä ottamassa aurinkoa rannalla. Kuka i tuota tajua, monikaan. Niin uusavuttomiua.