***PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT Vol.24***

eilen tein testin,negaa oli..alaselkää on tänään poltel vatsa hiukka kippee.. :confused: sellainen olo että kyllä se vuoto vielä alkaa.. :( ovitestiä tänään kokeilin,viiva siihen tuli muttei saman vahvuinen ku se toinen viiva.
 
tantza käsittääkseni testin viiva pitää olla vahvempi kontrolliviivaan nähden.

Omaa.. tänne ei mitään yritän viettää kesää, vähemmän piinailua ja päänvaivaa.
Ovis oli ja meni sunnuntaina, nyt vaan jännäillään jos itseään vain kiinnostaisi, tärppiin en kumminkaan usko on : /:ashamed:

Hyvää Juhannusta kaikille!
 
tantza: Testaile parin päivän päästä taas uudestaa jollei ne menkat ala. Mä en kyllä noista ovistesteistä tiiä mitään, siis että näyttääkö raskauren vai ei ja minkälainen viiva pitää olla.

Miehellä alkaa loma nyt juhannuksesta ja 6 viikkoa pitäs reissata. En edes oo laskenu koska pitäs seuraavien menkkojen alkaa, joskus ens kuun lopussa niitä odottelen sit. Ajattelin että jos en laske niin oon siitten rauhallisempi. Toisaalta taas ei kovin kiva jos jossain hellemekossa kävelee kaupungilla ja huomaa että beba on punasena.. :D
 
Heipsun! Tosiaan on ollut aika hiljaista, enkä ole itsekään vähään aikaan kirjoitellut.. Kiva, että ainakin susanna85 on kirjoitellut noinkin aktiivisesti, ettei ole ihan kuihtunut tämä pino! :flower: Pahoittelu kaikille tädin kohdanneille. Itselleni edellinen kierto venähti 35-päiväiseksi. Muutamanb negatestin jälkeen vain odotin menkkoja alkaviksi, kun viimeinenkin toivo raskautumisesta oli mennyt. Oletin kierron normaaliksi 28-päiväiseksi plus miinus muutama päivä ja oviksen aikaisemmaksi. Loppukierrosta emme enää petipuuhia harrastaneet, joten tiesin, etten raskaana ole kun sain negan vielä kp 33. No, onneksi nyt uusi kierto ja uudet kujeet.. :D Tällä hetkellä kp 14, ja "normikierrossa" olisi siis parhaat päivät, mutta koska en tiedä kiertoni pituutta, päätettiin miehen kanssa heilutella peittoja parisen viikkoa joka toinen päivä, ettei käy niin kuin edellisessä kierrossa.. Kovasti kuumeillaan molemmat. Esikoinen jo kolme ja puoli vuotta. Vauvaa toivoo hänkin. :heart: Kaunista ja hedelmällistä kesänjatkoa ja hauskaa Juhannusta kaikille! :wave:
 
Juhannusta täällä juhlitaan ilmeisesti oviksen merkeissä ja palijon pupuillen :D
Esikoinen harjottelee ensiaskelia <3
Minen tiennykään että ovistesteistä näkee raskaudenki...
On vain tylsää tämä alkukierto, ei tule niin mitään uutta kerrottavaa...
 
Ovistesti raskaustestinä vielä sen verran että kaikilla ei edes se täysin tummempi testiviiva merkitse raskautta, vaan saattaa myös viitata alkavaan vuotoon.
ja kaikilla ei myöskään saata tulla sitä testiviivaakaan näkyviin ovistesteissä vuodon lähettyvillä.
Näin ainakin olen itse ymmärtänyt asian :whistle:
Toivottavasti tosta mun sepustuksesta sai nyt jotain selvää mitä tarkoitin, kun aivot ei nyt toimi halutulla tavalla vaan, saattaa olla ulosannissakin heikkouksia:ashamed:
 
Tantza: mikäs on tilanne?

Nahhnille mukavia pupuiluita ja juhannuksia! Ihanaa varmasti seurata lapsen ensiaskeleita! <3 Meillä tyttö, kohta 1v2kk, ei yritäkään kävellä. On tosi ketterä ja tasapainoisen oloinen (noin niinkuin fyysisesti :LOL: ), mutta toooosi varovainen ja harkitsevainen liikkeissään. Kun neiti opetteli tukea pitkin kävelyä, jäi itsenäinen harjoittelu melkein kahdeksi kuukaudeksi, kun kaatui pari kertaa. Tällöin otti askelia pelkästään, kun olin henkisenä tukena ja painoin sormenpäällä selkään... Vaikka taito siis löytyi. Huomaan itselläni alkavan jo kärsivällisyyden loppumaan kävelyä odotellessa, vaikka kaikki aikanaan, enkä voi häntä siinä hoputtaa. Ja kävelee hän jo polvillaan, on vaan tosi vaivalloisen näköistä! :rolleyes:

Meillä vauvahaaveilut ovat ehkä pikkaisen laantuneet, meille kun haettiin viime lauantaina suloinen koiravauva =) Olen toivonut koiraa monta vuotta, ja nyt, vihdoin ja viimein, sain tahtoni läpi! (Toivottavasti haaveen toteutumisessa toisesta lapsesta ei mene yhtä montaa vuotta) Haaveilua ja yritystä silti tietysti jatketaan, mutta asia ei pyöri päässä ihan jatkuvasti. Yritystäkin on nyt ollut laiskanlaisesti, kun kumpikaan ei jaksaisi, eikä ehkä huvittaisikaan. Ovulaatiotestejä olen dippaillut tässä kierrossa ensimmäistä kertaa silloin tällöin päivän - puolentoista - kahden välein, enkä ole bongannut ovulaatiota. Jos itse pitäisi arvioida, heittäisin, että ovuloin siinä kp 14 tienoilla limoista ja tuntemuksista päätellen, mutta ovatpa arvailuni menneet ennenkin metsään. Mielenkiinnolla odotan, kuinka pitkäksi tämä kierto menee, viimeksi kun kierto oli 48 päiväinen. :eek:

Milläs me nyt saataisiin pino aktiivisemmaksi? Toisessa pinossa kyseltiin palstalaisten harrastuksia. Heitänpä tähän vaikka kyssärin siitä, että millaiseksi isosisarukseksi kuvittelet lapsesi / millainen isosisko tai veikka uskot hänen tulevaisuudessa olevan? Ja KYLLÄ, sitähän nämä meidän pienokaiset tulevat olemaan! ;)

Mukavaa juhannusta naiset!
 
Tyllerömamma: minkä rotuisen koiran otitte? Täältä löytyy kaks koirulia, toinen hoffin ja labbiksen sekotus ja toinen itäsiperian laikan ja sakemannin sekotus. Ihania ovat molemmat.


Meidän Juusolla oli tänään 1 vee neuvola ja itkuhan siitä tuli ku 3 piikkiä pistettiin. :/
Painoa löytyy jo 12.300 ja pituutta 78. "Tuleva jalkapalloilija" kirjoitettiin neuvolakorttiin, saattaa hyvin pitää paikkaansa. Tuo ukko kun oppi kävelee ni seuraavana päivänä jo alko palloa potkii, eihän siitä eka mitään tullu muuta ku kaatuminen, mutta parin päivän päästä jo alko sujumaan. Nyt pallo on sitten paras kaveri, sitä heitetään ja potkitaa. <3
Miellä on varmasti se toinen ääripää.. Tyllerömammalla ku on se varovainen laps, ni meillä on sitten se ketä ei tasan tarkkaan ole yhtään varovainen.. :D

Millainen isoveikka Juusosta tulee? Mä luulen että aluksi kyllä tulee olee tosi mustis, mutta varmasti kun aikaa kuluu ni ihan maailman paras veikka (tietenkin :D ).
Tosi nätisti osaa koiria jo silitellä, eikä oikeastaan koskaan enää revi karvoista, niin uskon että myös sitä pikkuveikkaa (oon siis sata varma että meille ei tule ku poikia.. yhestä varmaan tulee tyttömäinen poika koska mä haluun laittaa lettejä.. :D ) oppii kohtelee varovaisesti ja nätisti.

Eilen aamusella ku puuro oli jäähtymässä ja ite kävin kattoo sähköpostit niin katsoin että mitä ihmettä se laps syö... Ku menin keittiöön katsoo ni poika oli ottanu pöydältä tomaatin ja tyytyväisenä sitä söi lattialla. Vissiin meinas että ellei toi mutsi anna sapuskaa ni pitää ite sit hankkia syötävää.. :D

Onko teillä kellään mitään hyviä välipalareseptejä? Vai annatteko lapsille välipalaks "vaan" hedelmää tai viiliä?

Mä lähen tästä pakkaamaan ja sitten kohta auton nokka kohti mökkiä!
Juhannuksia kaikille ja plussa tuulia :whistle:
 
Peukut pystyaaä Tantzalle!! Tuo veritahrahan saattoi olla sitä kiinnittymisvuotoa, eikö? :) Ja millainen isoveikka meiän "pikkuisesta" 3,5-vuotiaasta tulisi? Uskon (tai ainakin toivon :D), että empaattinen, joskin varmasti vaatii myös kovasti huomiota, niinkuin tähänkin saakka. Poika jo sen verran iso, että ymmärtää olla varovainen pienempien kanssa. On myös luvannut auttaa vauvanhoidossa, ainoastaan vaipanvaihtoon ei suostu. No jaa, nähtäväksi jää, kuinka sen auttamisen kanssa on, kun tulee tosipaikat.
 
Mä pyydän anteeksi pitkän pitkää päivitystaukoa, lista pikkukakkosen kuumeilijoista on kaikkea muuta kuin ajantasalla!
Jos jollain muulla olisi energiaa ryhtyä listaa päivittämään, olkoon hyvä. Tää oma kuumeilu näin tässä 23. yrityskierrossa on ollut kaikkea muuta kuin ensimmäisenä mielessä, yritys aika vähäistä, palstailu myös vähäistä, joten ehken ole paras päivittäjä tällä haavaa.

Anyhow, itsellä menossa kp 28/35, ovis ollut ja mennyt ja päällä inhaakin inhampi hiivatulehdus. Voishan sitä toivoa että ensi kevättalvella kaikki tietäis mitä meillä tehtiin juhannuksena, mutta... Kattellaan nyt.
 
Kamomilla, mukava kuulla sinusta pitkästä aikaa! Tuskinpa ketään haittaa, vaikka listaa ei olekaan päivitetty. Toivon juhannustärppiä!

Emmuskalle täälläkin pinossa haluan toivottaa onnea plussasta!

Tantza, mikä tilanne? Oletko testannut?

Susanna kysyit välipaloista. Annan 14 kk tytölleni välipalaksi yleensä Bulgarian jogurttia, johon sekoitettu hedelmä- tai marjasosetta, lisänä joskus näkkäriä, raastettua omenaa, paloiteltua päärynää, milloin mitäkin. Ei ole meillä sen kummoisempia välipalareseptejä käytössä!

Omaa napaa toisesta pinosta suoraan kopioituna: iloitseminen kera koiravauvan jatkuu. Täälläkö joku kysyi aiemmin rodusta? Haukku on sekarotuinen kiinanharjakoiran ja kääpiöpinserin sekoitus, enemmän kiinanharjakoiraa. Saa nähdä, millainen hassun näköinen otus koirasta tulee. :) Tytöstä on kuoriutunut kunnom vilperi, jossa on myös paljon prinsessamaisia, drama queen -piirteitä.

Minä onnistuin tikuttamaan tänään elämäni ensimmäisen ovisplussan Pregcheckin ovistestiliuskilla! Kp 23, ja viivat olivat samanvahvuiset. Mietinkin, et pitäisikö tikuttelua jatkaa ja seurata, vahvistuvatko viivat, vai luottaa nyt tähän tulokseen?

Ovisplussasta johtuen Epätoivon ja Turhien Toiveiden Mörkö nosti jälleen päätään: jospa ovisplussa näyttikin raskauden? (en usko tähän kyllä itsekään...)

Vauva haaveissa vahvasti ja ennen juhannusta ollut laiskanlainen yritys on muuttunut hitusen aktiivisemmaksi. Kohta tulee vieraita, joten siihen yritys jääkin. Mutta jos tikutettu ovisplussa pitää paikkaansa, ei taukoilu haittaa, kun kriittiset päivät on yritetty.

Fiilikset ovat silti vähän ristiriitaiset. Nyt olisi ihan fiksua jättää yritys tauolle pariksi kuukaudeksi, että saa esim. hampaiden hoidon kuntoon (viisaudenhammas poistetaan syyskuun alussa). MUTTA, niinkuin me kaikki tiedetään, on kuumeessa järki kaukana. Ehkäpä tällä ajattelulla yritän pehmentää taas tulossa olevia pettymyksiä, kun yritän ajatella, että nega on kuitenkin tällä hetkellä tosi hyvä vaihtoehto.

14 kuukautista tyttöäni katsellessa tänään mietin myös, että jos olisin tullut heti raskaaksi, kun sitä aloin toivoa tytön ollessa 6 kuukautta, olisi vauva jo melkeinpä tuloillaan, ja voi hyvä ihme, jos tässä "sopassa" olisi vielä vastasyntynyt vauvakin tai iso raskausmaha tiellä. : / Ihmisen psyyke on kyllä jännä, ainakin minulla, kun sitä alkaa selvästi keksiä näitä hyviä puolia ei-raskautumiselle ja huonoja puolia raskaaksi tulemiselle.

*Huoh*
 
tyllerömamma: Mä esikkoa tehdessä tikuttelin ovista (3. kierrossa ja siinä sit tärppäski) ja tikutin 5 päivää, kaks hailakkaa päivää , sitten saman vahvunen ja seuraavana päivänä vahvempi ku testiviiva ja sitten alkoki viiva heikkenee. Mä tikuttasin vielä yhen päivän jotta näkee sen selkeen piikin..

Meidän esikoinen täyttää huomenna vuoden. Voi että aika rientää. Varmaan tuun itkeä tihrustaa koko päivän..... :D
 
heippa!

täällä kirjoittele 09/08 syntyneen pojan äippä.
Palstailin samaisessa ketjussa viime syksynä. Kuumeilu jäi taka-alalle palstoineen.
Mutta päätin ilmestyä takaisin kun on taas innostuttu yrittämään pitkän tauon jälkeen.
Kierrot ollu nyt pari viimestä kk ihan sekasin.. Sen tiedän että menkkojen pitäisi alkaa torstaina viimeistään.. jos eivät ala, niin testiä kehiiin.
En uskalla toivoa liikoja mutta seksi saattoi osua oikeille päiville limojen perusteilla..
Nyt on ollu n.3-4 päivää ihme pistävää kipua häpyluussa tuolla alhaalla jossain vasemmalla puolen.. vähän samantapasta ko ne "palautumis" kivut esikoisesta kun olin synnyttänyt..
ja rinnat on kyllä turvonneet..mieskin kysyi että mitä on tapahtunu kun rinnat noin pingottaa..kipeät hieman muttei suuremmin. ainoa mitä on ollu niin vuorotellen silloin tällöin on pistänyt voimakkaasti hetken aikaa rintaan. *muoks, siis tissiin, ettette luule että tarkoitan sydäntä** :D Sitten kipu loppuu kuin seinään.
Pissattanu tavallista enempi.

Häätyypi jännäillä.. :)
PS: en oo tikutellu elo/syyskuun jälkeen vissiinkään ollenkaan.. pitäisi vissiin taas alottaa oviksen tikuttelu.

Täällä on näkyy porukka vaihtunu ainaki melkein kokonaan.Jos ei kokonaankin :) Hyvä että porukka on saanu paljon plussia!! +++ Kesäterveisin - Waaka & takaraivossa jyskyttävä toive pikkukakkosesta. <3
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Emmuskalle :flower:

Millanen veli mun lapsesta tulee? No, loistava! Semmonen isoveikka joka kiusaa ja pussaa sopivassa suhteessa. Aluksi varmasti näkyy mustasukkasuus kun on niin äitin poika kuin olla ja ossaa.

Ruokahommista. Mie annan jätkälle yleensä välipalaksi salaattia, maitorahkaa tai jugua, munakasta, hedelmiä, ruisleipää ym. Millon mitäki =)

Ovis oli viikko sitte(en tikuta). Eilen illalla nipisteli alavatsaa aivan mahoton. TOIVOTAAN, TOIVOTAAN, TOIVOTAAN... Ekasta muksusta ei ollu mittään oireita ennen ku menkat jäi pois, joten en nytkään oleta mitään ihmeellisyyksiä tuntevani. Vähän jäi (taas) vähiin nuo yrityskerrat, kun pamahti käly ja kaverin vaimo lapsineen kylään. No meni ilta/yö grillaillessa ja aliasta pelaillessa.

Palijon plussia kaikille!
 
Heippa kaikille!

Kirjoittelin tänne muutama kuukausi (?) sitten, silloin jäin taustailemaan, kun kuukautiskierto ei ollut palautunut synnytyksen jäljiltä. Nyt tyttö lähenee vuoden ikää, ja vihdoin menkat alkoi pari viikkoa sitten..:) Tänään bongasin oviksen ja nyt taas odottelua. Vuotohan sieltä on odotettavissa parin viikon sisällä, toivottavasti kierto alkaisikin tulla säännöllisesti, ennen se on ollut kaikkea muuta.

Ensimmäisen raskauden alulle saaminen vei aikansa, joten siihen on varauduttu tälläkin kertaa. Pieni olisi jo kovasti tervetullut joukkoomme! :)

Päivittäjää ei taida nyt olla, mutta jos joku siitä innostuu, niin minun tiedot olisi: kp 15/?, yk 1.

Tantza: kysyi ovistikun käytöstä raskaustestinä. Itse kokeilin sitä kun viimeksi raskauduin ja sinä päivänä kun kuukautisten olisi tullut alkaa (ja olin raskaana) ovistikku näytti todella vahvaa plussaa. Vahvempi kuin testiviiva ja ilmestyi välittömästi. Mutta tosiaan, se ei näytä kaikille luotettavasti.
 

Yhteistyössä