¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

AAM
Nöttiäiselle :'( *syvä osanotto* :hug:

Tervetuloa :wave: Justme ja ihastelua pahan neitsyen ultrakuvasta :heart: :xmas: lonnottelin sitä ton näköisenä ja huokailin...

Maminalla ja Luminkalla kohta vimppa hetket :) vähäx jänskättää ?!?! :D :LOL:

Ja tietysti Onnikset vielä tulosta pusertaneille eli tuoreiden pikkukakkosvaavien äideilel ja iseille :flower: :flower: :) :hug: :heart:

Täällä odotellaan neuvolaultraa joka on ylihuomenna B)

AM & hippunen 14+1 voikun noita omia viikkoja on niin vähän vasta... |O
 
Nöttiäinen :'( :hug:
Emppu Onnittelut pikkusiskosta! :flower: :heart:
Justme2 Tervetuloa :wave:
mamina Aivan ihanat tossut, oletpa taitava! :heart:
Tyypin äippä Intialainen ruoka on ihanaa. Täällä linkissä vähän vihjeitä ruuista:
http://www.delhidarbar.fi/a_la_carte.htm
bad virgin Onnittelut ultrakuulumisista!

Tänään oli pojan 1,5-vuotis neuvola. Hyvin kasvaa omilla käyrillään. Pituutta 81cm ja painoa 11,4 kg. Tornikin tehtiin, tosin sitten vasta lopuksi kun huuto oli lakannut.. Joona alkoi heti huutamaan kun näki lääkärin ja tutkittiin. Mutta sitten kun saatiin takaisin taas vaatteet päälle niin jaksoi keskittyä hetken leluihin ja palikohinkin. =) Minä olen nyt aika poikki. Ollaan oltu siis kokopäivä liikkeellä ja selkä vihoittelee. Kohta laahustan vaunujen kanssa kuin mummo.. Toivottavasti tämä on vain joku ohi menevä vaihe. :/

maarunen ja Vili rv 25+2 =)
 
JustMe2! Tervetuloa mukaan porukkaan ja paljon onnea plussasta!! :heart: :flower:

Bad Virgin, onnea hyvistä ultrakuulumisista, ihana kuva! Niin pikkunen nyytti siellä :heart: :heart:

Kiitoksia kaikille tossujen kehuista, yllätin itsenikin kun sain tehtyy kerrankin jotain mihin olin itsekin tyytyväinen:D
 
Allusmamma, kyllähän tää alkaa jo voimille käydä, ja onpa vielä hyvä tovi odoteltavana.. :eek: :D mut välillä kyl jo kauhistelen, et ENÄÄ vajaa 7 viikkoa laskettuun! eihän sitä kyl koskaan tiiä tuleeko jo ennen vai mennäänkö "jatkoajalle":D
 
Suuren suuret onnittelut Empulle!!! :flower: :flower: Sattuipa hyvä syntymäpäivä teiän tytölle, itsekin samana päivänä olen päivänvalon nähnyt =)

Kiitos kysymästä Halfcafnonlatte kyllä se tauti nyt alkaa talttua, tänään oli jo kuumeeton päivä ja päästiin jopa hetkeksi käymään pihalla. Ens yönä vois olla toivoa saada nukkuakin. Hieman ihmetyttää mikä tuo kuume oli kun nousi korkeimmillaan yli 39 eikä mitään nuhaa tai näppylöitä tms. No, pääasia että meni ohi. Nyt on kyllä tosi poikki. Ihanaa kun huomenna saa jo lähteä ihmisten ilmoille tuon lapsen kanssa. Rupesi jo seinät kaatuileen päälle kun kukaan ei uskaltanut tulla edes kylään tuon kuumeen takia.

Nyt kattomaan töllöö...

Torey 30+4
 
Lapsoset nukkuu joten jos jotain kerkeis kirjottamaan...

Ensin kiitos onnitteluista :heart:

Synnytys lähti käyntiin silloin perjantaina.. Ensin koko aamun ja päivän supisteli sillain n 10min välein.. Klo 16 oli suppareiden väli 5 min ja silloin soitin mummille että tänään taitaa tulla lähtö olehan valmiina. Mummi tuli klo 18 ja klo 19 oltiin sairaalassa. Silloin supparit tuli 3 min välein ja alko olo olemaan jo aika tuskanen...

Päästiin sairaalaan ja käyrälle ja kätilö tarkasti kohdunsuun tilanteen ja meinas siinä itku tulla kun tokas, että on niin korkeella vielä ettei edes hän saa sormiaan niin pitkälle... No mutta odotellaan... Katottiin siinä salkkareita ja maajusseja sitten... Puol 11 aikaan vaihtu yöhoitaja ja hän tutki taas ja olihan sitä jotain tapahtunut 3cm auki! Sain petidiiniä joka pisti pään ihan sekasin ja oksensinkin pariin otteeseen, mutta supparit ei niin kauheilta tuntuneet enää... Puolenyön aikaan itkin sitten taas kivusta ja siirryttiinkin saliin ja pääsin suihkuun, jossa tosin en kestänyt olla kuin muutaman hetken. Kohdunsuu oli silloin sitten 4 cm ja sain luvan epiduraalille. Se laitettiin yhden aikaan ja samalla puhkastiin kalvot. Ai sitä autuutta! Pienen pieni paineen tuntu oli aina supistaessa ja muuten siinä torkuin. Ja taas niinkuin ekassakin synnytyksessä joka supparilla laski vauvan sydänäänet... Kerkesin jo siinä ajatella että näinkö sitä taas sektioon päättyy tämäkin. No lääkäri määräsi sitten supistusten estolääkettä (!) jotta vauva kerkeisi vähän paremmin mukaan. Suppareita tuli niin tiuhaan, että vauvalla oli hieman hankalat paikat jo. Kolmen aikaan alkoi tuntua valtava tarve ponnistaa ja paikat olikin täysin auki ja sain luvan ponnistaa. Eka ponnistus meni hyvin, mutta sitten toisella hävisi vauvan sydän äänet. Lääkäri tuli siinä kohtaa juosten ja tokas vaan, että nyt tämä vauva maailmaan ja pian. Imukupin laittoi sitten vauvan päähän ja leikattiin eppari ja neljällä ponnistuksella oli tyttö sitten maailmassa. Napanuora oli todella tiukalla kaulan ympärillä että siit johtui sydän äänten lasku. Vauva oli kuitenkin virkeä ja pääsi heti rinnalleni :heart: Pisteitä tyttö sai 8/9.

Ja minä kun luulin, että se oli siinä. Lääkäri kuitenkin jäi istukan synnyttyä minua tikkailemaan ja siinä kestikin sitten 1,5h. Epparin lisäksi toisen asteen repeämä pitkälle pakaraan päin. Saatiin onneksi salissa ommeltua ja kävelin suihkuun ja vauvan kanssa osastolle. Mies lähti kuuden aikaan aamulla kotiin nukkumaan.

Kasin jälkeen heräsin hetken nukuttuani ja vessaan oli pakko päästä kun oli niin karmea pissahätä.. Mutta mitään en saanut kuitenkaan ulos tulemaan. Tuskainen olo oli karmea. Pari tuntia siitä kun olin jo aivan kamalan kipeä tuli lääkäri joka töin tuskin sai kestokatetrin laitettua ja pissa saatiin kulkemaan. 1800ml tuli pussiin heti. Kaksi päivää kärvistelin sitten osastolla katetrin kanssa.. Maanantaina sain katetrin pois ja päästiin kotiin. Joudun nyt kotona itse katetroimaan joka vessa reissun päätteeksi. Onneksi nyt rupeaa jo rakon hallinta pelaamaan niin pääsee siitä hommasta eroon. Istumisesta on turha haaveilla, sillä alakerta on niin kipeä!! Nytkin istun tässä koneella ja pyllyn alla on esikoisen uimarengas =)

Että tämmönen tarina.. Anyway tulos on kaikkein paras! Vauva on aivan ihana pieni papunen ja on todella valloittanut meidät :heart:. Imetys on lähtenyt täysin ongelmitta käyntiin ja olen niin ylpeä kun yhtään lisämaitoa ei ole tarvittu. Isosisko on ollut todella reipas ja ihana. Hoitaa vauvaa tosi hienosti. Viime yö meni vaan hieman huonosti kun isompi neiti ei olisi malttanut nukkua ollenkaan. Ulkonakin käytiin tänään jo uudet kärryt testaamassa ja huomenna mennään sitten neuvolaan.

Näin meillä täällä. Pitää nyt kallistaa itsensäkin petiin, vaikka tuntuukin että hormonit pitäisi vaikka viikon hereillä =)

Emppu & Papunen 3vrk + isosisko 2v2kk
 
Emppu: Hui, ompa ollut hurjaa synnytyksessä! Mut loppu hyvin, kaikki hyvin vai mitä ja nythän se on jo ohitse ;) Mua jännittää ihan mielettömästi miten omalla kohdalla menee, mut ei passaa alkaa pelkäämään etukäteen. Hui silti :eek:
 
Iltaa! :wave:

Tulin lukemaan kuulumisia näin paremmalla ajalla :) Paljon onkin juttua tullut kun muutaman päivän on täältä pysynyt poissa :xmas:

Tervetuloa joukkoon JustMe2 ja onnittelut plussasta! :wave:

Kiva Emppu80, kun jaksoit kirjoitella synnytyskertomusta :heart: Meillä kans avitettiin poikasen syntmää imukupilla, kun sydänäänet laski. Tosin napanuora ei ollut kaulan ympärillä. :hug: Varmasti aika jännää, kun olet nyt kokenut sekä sektion että alatie synnytyksen. Jotenkin niin liikkistä, että teidän papunen, jonka ikä äsken vielä kirjoitettiin raskausviikoissa, on nyt 3 vuorokauden ikäinen :heart:

mamina hienoa, että teidän pikku2 päätti kiepauttaa itsensä oikein päin! :flower:

Hui Luminkalla taidetaan nyt viedä viimeisiä päiviä eturepun kanssa :D Sekä masu että pinnis näyttivät aivan valmiilta vauvan tuloon :heart: =) Muistathan raportoida meille säännöllisesti supistusrintamalta ja muitakin tuntemuksia... :) Veikkaan, että viikonloppuna syntyy :xmas: *tuijottaa kristallipalloaan* :D

tyypin äippä me ostettiin esikoiselle Baby Björnin kantoreppu, jonkun verran käytettiin mutta harvemmin. Pikkukakkoselle mua kiinnostais hankkia kantoliina tai joku vastaava viritelmä, luulisin että siitä olisi ihan kotioloissakin hyötyä. :)

Tosi kauniit tossukat olit mamina tehnyt :heart:

Jonskis voi hitsi, tosi pitkää päivää kyllä sun miehes tekee. :hug: Varmasti olis molemmille hyväksi, jos vois jotenkin vähentää, etenkin kun sullakin raskaus on loppumetreillä.

Onnittelut bad virgin alkuraskauden ultran hyvistä näkymistä!! :) :flower:

Kiva, että Toreylla on tyttö taas terveenä. Meillä oli pojulla kans viime viikolla kahden päivän kuumepiikki, vähän päälle 38 astetta, eikä mitään nuhaa tms. Yöt meni vähän levottomasti mutta nyt taas valtakunnassa kaikki hyvin. Voi olla, että sai viruksen multa, tai sit ne on ne hampaat, jotka kiusaa... hampaiden tulo on aina hyvä kestoselitys :D

Mites Pilkkis, olettekos nyt kotiutuneet reissuiltanne? :)

).) Masu se vaan pullottaa minkä kerkeää. Mulla on viime viikon flunssasta vielä jäljellä inha yskä, joten masun asukas on elänyt viime päivinä kuin pomppulinnassa, reppana :D

Kesis ja pikkuinen 14+4
 
Kesis: Okei, kyllä mulle viikonloppu kävisi :D Vielä ois hoitajia lomalla että se puoli ainakin onnistuisi =) Voisin oikeasti jo lähteä kun ois viikkoja lauantaina jo 38 :eek: :heart: Mutta se jää nähtäväksi milloin lähdön hetki koittaa. Joo, infoon teitä aina kun mahdollista :p

Terkuin Luminka ja hikotteleva vauveliini =)
 
Justme2- mulla oli tosi shokki- fiilis plussattuani, vaikka raskaus oli toivottu ja sita oli jo muutama kuukausi yritetty. Sit aloin huolia siita, ettei ollut oireita ja pelkasin, etta kaikki ei oo hyvin... Kun oireet alkoi, toivoin et ne loppuis, kun oli niin kehno olo ja parempina paivina pelkasin taas... :ashamed: Raskaus on yhta huolta... =) Nyt vasta oon alkanut nauttia, kun olo on parempi ja ultria ja sydanaania on nahty ja kuultu! =)

Ihana hippu Bad Virgin! :heart:
 
Emppu onnea sylintäydeltä koko perheelle!! :heart: :hug:
Hurjalta kuullosti synnytys.. mutta onneksi kaikki meni kuitenkin
hienosti. Meilläkin tytöllä oli napanuora kaulan ja jalan ympärillä ja
sydänäänissä kans häikkää ja imukuppia jo väläyteltiin
mutta kun syntyi lopulta 10min ponnistuksella niin onneksi ei apuja tarvittu.

Kantoliinoista- ei ole kokemusta mutta nyt kaapissa odottaa
trikoinen sidottava liina ja toiseks aattelin hommata joko
kantopussin tai rengasliinan. Ai niin ja meillä on Manduca- kantoreppu
jolla on nyt kesällä esikoista kannettu selässä ja siinä voi kantaa
ihan pientä vauvaakin. Kannattaa vaan niitä opetella käyttämään,
oon kuullu vain pelkkää hyvää.

nöttiäiselle vielä voimia kovasti surun keskellä :hug:

oma ahteri jaksaa ihan hyvin vaikka väsyttää ihan mukavasti
johtuen unen puutteesta ja sen syyt sitten moninaiset. Kun nukkuu koiran
unta niin aina johonkin herää..
Helmi liikkuu ja potkiskelee jo kovaa :heart: ja masu sen kun
kasvaa :D ihanaa käyttää mammavaatteita vaikka housut meinaakin
vielä tippua päältä.
Tänään kävin vähän mielen piristykseksi shoppaamassa.
Itelle pari mammapaitaa ja sit likalle kasa vaatetta: paitaa mekkoa housua,
kun löyty taas niiin söpöjä Lindexiltä ja niissä oli vielä 50-70%
alennusta. Helmillekkin ostin jo paidan ja bodyn.

nyt nukkumaan!

iitukka ja helmi 21+3 ens viikolla saa jo hakea äitiysavustuksia.. :)
 
Huomenta kaikki!

Tänään jo toinen perättäinen pahoinvointi-vapaa aamu! Np-ultraan aika jo 31.10 klo 8. Mies ei ehkä työkiireiltään pääse mukaan. Harmi, mutta toisaalta ymmärrän että vuoden kiireisimpään aikaan pitää taas vaan ymmärtää seuraavat 4-6 viikkoa. Ja saahan sieltä ultrasta kuvat mukaan. Tuo Nöttiäisen kertomus pisti kyllä pienen pelon perseeseen että "mitäs jos", mutta pitää vaan mennä porskuttaa ja kohdata tuleva jos se on tullakseen. Ei ne asiat etukäteen murehtimalla parane.

Ja ultran jälkeen (jos kaikki ok) me kerrotaan esikoiselle ja sitten suvulle!

Badvirgin, ihana kuva!

Empulle kiitokset synnytyskertomuksesta. Mulla oli vähän samanlainen "oireyhtymä" esikoisen synnytyksen jälkeen. Muista pitkät suihkuttelut ja ilmakylvyt aina kun mahis, niin paranee nopeemmin.

Kantoliinoista: meillä oli BabyBjörn reppu kun mies tykkäs käyttää sitä ja mulla oli Kanga rengasliina; se oli nopea ja kätevä käyttää, mahtui rullattuna veskaan.

Kesikselle pikaista toipumista flunssasta, kuten myös pikkukakkosen odottajien esikoisille, jotka sairastelivat



 
Vinkkaanpa teillekin halvoista vaipoista! Ainakin mein prismassa oli Dailyn pienimmät vaipat (3-6kg:lle) 2,50e per paketti!
Ostin esikoiselle ton isompien paketin, ja miusta pelittävät ihan yhtä hyvin ku pampersit tai liberotkin. Lidlin vaippojakin meillä ollaan kokeiltu; ihan hyviä nekin.
 
Hui hurja Emppu, mitkä toipumiset sulla edessä. Onneksi kuitenkin vauvalla kaikki hyvin. Voimia!

Tervetuloa Justme2.

On se vaan hurjaa kun toiset täällä kertoo juuri plussanneensa ja toiset jo kirjoittelee synnytyskertomuksia. Jotenkin konkretisoituu koko tämä homma ja se kuinka eri tunnetasoilla sitä liikkuu noissa tilanteissa vaikka samasta asiasta on kysymys. Ymmärsiköhän nyt kukaan mitä tarkoitin. Plussatessa sitä on niin ruusunpunaisessa olotilassa ja vaan uumoilee tulevaa eikä kauaakaan kun se lapsi on niin vahvasti todellisuutta ja synnytys kokemuksena niin järisyttävä. Kohta kun se on taas itselläkin edessä, sitä miettii aina vaan ristiriitaisemmin. Enimmäkseen sitä odottaa innolla mutta toisaalta sen tilanteen hallitsemattomuus pelottaa. Kuten Empunkin kertomuksesta kävi ilmi, niin se vaan on että synnytystä ei juuri etukäteen suunnitella. Se menee niinkuin menee ja parhaansa on tehtävä. Käsittämätöntä että itselläkin on siihen enää n.9 viikkoa... No menipä filosofiseksi =) Tänään kävi hyvä kaveri kylässä ja kertoi olevansa myös raskaana. Heillekin on toinen tulossa ja pienellä ikäerolla. Siksi varmaan näitä tässä mietin. Kun tuntuu että itsekin juuri plussasin ihan tossa toissapäivänä :LOL:

Kesis toipumisia pomppulinna-olotilaan ;)

Blondielle jaksamisia ultran odotteluun!

Itsellä tässä vielä puolet jäljellä "yksinhuoltaja"-viikkoa. Ei auta kun hattua nostaa niille jotka yksin lapsiaan hoitavat ihan oikeasti!

Torey+Tirppana filosofisella tuulella 30+5
 
Torey: Mä muistan silloin ku itse plussasin, La:ta lähestyvien jutut tuntui niin kaukaisilta että! Nyt taas kun ittellä hetki voi koittaa milloin tahansa, kiinnostavat kaikki synnytystarinat! Raskauden alkuhuumat on kyllä päässeet karkaamaan mielestä :ashamed: Jotenkin kun alkaa olla niin täynnä jo tätä tilaa, toivoo vaan että pääsis pian synnyttämään...

Siitä puheenollen, kroppa huijasi mua TAAS tänään :kieh: Puoli tuntia antoi suppareita niin et sai kunnolla huokaisemaan... Ja 4-10 min. oli väliä silloin. Sitten puoli tuntia satunnaisesti vaan ja laimenivat pirut :(
Ei esikoisen odotuksessa mitään tälläistä ollut! Ainoastaan muistan päivän kun limatulpaa lähti irtoamaan, tuli vähän mojovampia suppareita sen pari päivää.
Tooosi ärsyttävää touhua, jos meinaa syntyä, ois ihan kiva et lähtis suunnilleen kerrasta käyntiin ettei monena päivänä mua "pelottelisi"!

Tosin taas tulee ihan kiva suppari... HUH! Muutenkin ollut siitä 18.30 asti selässä jomotusta sekä mahassa. Voi kun tietäs mitä tulee tapahtuu, oon toistaseks tytön kanssa kaksin kotona, mies tulee töistä 22 jälkeen.

Luminka (ja sori omanapaisuus) :ashamed:
 
Latte: On se vissiin, en ole ainakaan bongannut! Sitä kyllä vähän odottelen jos lähtis tulemaan, siitä se esikoisellaki lähti parin päivän päästä :D Mutta sitten kun sen huomaan irtoavan iskee varmasti hirmuinen jännitys että joko pari päivän päästä lähtö tulee :LOL:
 
:wave:

Luminka - kuullostaa lupaavalta! Mulla lähti 2vrk ennen esikoisen syntymää limatulppa, mutta tästä toisesta en bongannut minäänlaisia limoja ;)

Käytiin tänään Papusen kanssa neuvolassakin ekaa kertaa. Paino oli noussut, mutta ei ihan vielä saatu syntymäpainoa kiinni. Rintamaidolla jatketaan. Tyttö on hyvin tyytyväinen ja ihana :heart:

Huomenna on esikoisen kerhokuva heti aamusta. Hieman jännittää miten selvitään... Isi jää kotiin papusen kanssa ja varulta pumppasin maitoa kaappiin, mutta en tiedä osaako tuo pullosta ottaa... No eipä siinä kuvassa kauaa mee,mutta leikkimäänhän ois niin kiva tietysti esikon mielestä jäädä.. ;)

Nyt hetki bb:tä ja sitten nukkumaan. Kummallisia nämä synnytyksen jälkeiset hormonit kun pitävät hereillä koko ajan.... :LOL:

Emppu & Papunen 4vrk + isosisko
 
Täällä nyt vaan omaa napaa ja pahoinvointia :x
Heti aamulla herätessäni oli olo samanlainen,kuin pahin krapulani ikinä :$
Puoleen päivään asti meni maatessa enkä likan kanssa kyennyt edes ulos,onneksi tuo parivuotias malttaa jo hetken leikkiä itsekseen,nyt taas etoo kun sain syötyä iltapalaa :x

bad virgin & hippu 7+2 (6+5)
 

Yhteistyössä