<3 Kolmatta Odottavat 2010 <3

kääkkis
Kiva kuulla Anven kuulumisia :) Toivottavasti nukkuisivat lapset vähän pidempään, että saisit itse levättyä.

Commanderillakin on komea syntymäaika :D Itse vähän elättelin tuota 11.1.11, mutta ei tämä mihinkään synny ennen LA:ta. Nyt on taas ollut henkisesti niin raskas päivä, että en ole oikein edes valmis synnyttämään ja aloin pelätä sitä käynnistystäkin jo ja se on huono juttu :/ Ensimmäisen tytön kohdalla en kokenut olevani valmis synnytykseen ja eihän se sieltä ilman käynnistystä mihinkään lähtenyt....Täytyisi yrittää nyt saada mieliala nousemaan, en jaksa taas tätä alakuloa. Onhan tässä vielä reilu viikko aikaa, ehkä se tästä lähtee :) Olisikohan vain jotain viimehetken panikointia.

kääkkis ja "osku" 38+4

Nostellaampas välillä tätäkin pinoa:wave:

Täällä ei kummosempia..edelleen selkä vaivailee... Tänään alkais jumppa, katotaan mitä selkä ja maha siitä tykkää pitkän joulutauon jälkeen..

Kääkkikselle tsemppiä viimemetreille:hug:

-leena ja mustikka poks 23+0

Kääkkis: hups vain ja pian on nyytti sylissä :D pitkiä on viimoset vauvan odottelu päivät, mut sit ku vauva on syntyny ni miettii et mikä niistä nyt niin pitkiä teki :D tsemppiä!!!!!

Me päästiin tänään eka kertaa kunnolla ulkoileen.. ihana ku itekki joutunu oleen monta viikkoa sisällä et ei ole pystyny ku pikasesti pyörähtään kartanolla. Ihan eri mukava olo ku pääs aivoja tuulettaan!!!!

Onko teillä isommat lapset alkaneet oireilla vauvan tuloa jo ennen synnytystä? Meillä on nyt 5-vuotias käyttäytynyt omituisesti, esimerkiksi haluaa kilpailla kaikesta siskon ja kavereiden kanssa ja sitten itkee puoli tuntia, jos ei voita. Ja lisäksi on kakannut housuun nyt 4 kertaa tässä kuussa, vaikka ei ole moista vahinkoa käynyt moneen vuoteen...Toisaalta lapsilla on ollut tosi rankka syksy, heidän perhepäivähoitajansa sairastui ja joutuivat yllättäen siirtymään ihan vieraaseen päiväkotiin ja ennen joulua jäivät sitten kotihoitoon. Ja viime viikolla aloittivat kerhon. Onkohan tämä nyt vaan reagointia tähän kaikkeen, vai pitäisikö soitella neuvolaan?

Lainaus vielä tekstistäni tuolta helmisten puolelta, en jaksa kirjoittaa uutta: Parhaillaan kärvistelen kelloa tuijottaen. Supistukset jatkuneet nyt tasan 10 minuutin välein 2 tuntia, eivät ole tuskaisia, mutta sen verran napakoita, että varpaat hikoaa. Outoa! Lisäksi vetistä vuotoa tihkuu supisten aikana, mutta on ehkä valkkaria. Soittelin äsken synnärille ja käskivät tulla puolen tunnin päästä, jos vielä jatkuvat. Ei tunnu itsestä siltä, että tää ois nyt tulossa, mutta koska sektioon valmistautumiseen tarvitaan aikaa, pitää mennä hyvissä ajoin. Luulen, että pyöräyttävät kyllä takaisin kotiin tarkastuksen jälkeen. Vielä ei kuitenkaan vauva ole ihan valmis tulemaan...

Commander ja Pepe 35+5

kääkkis
Commander: Katselin sun tilannetta tuolla helmikuisista ja laitan nyt tännekin :hug: Toivotaan, että saat selvyyttä tilanteeseen.

Itse sain tietää neuvolassa tänään, että vauva on laskeutunut :) Nyt sitten ensimmäinen kerta, kun tuo ihme on minullekin tapahtunut. Ihmettelin vain vatsan muotoa, että miten se on lätistynyt :D Muutenkin on nyt parempi mieli ja tuntuu, että valmiita ollaan, tulee kun tulee. Jotenkin on omituinen, vähän kuumeinen olo...Toivottavasti en ole kipeäksi tulossa vaan on jotain muuta :)

Kiitos Leena ja Anve tsempeistä :)

kääkkis ja "osku" 39+3

Kotona ollaan, lääkärit halusi odottaa muutamista eri syistä ensi maanantaille, ennenkuin vauva saa luvan syntyä. Supistukset loppui tehonesteytyksen ja levon avulla. Tosin nyt taas jonkun verran tuntuu tulevan, mutta ei samaan tahtiin kuin eilen ja toissapäivänä. Leikkauspäiväksi tuli 4.2. eli 15 päivää enää korkeintaan :)

Kääkkis: Kiitos ja toivotaan, että huono olo kertoisi siitä, että nyt on aika! Hengessä ollaan mukana!

Commander ja Pepe 36+0

Mäki tulin Commanderin kuulumisia kurkkiin! Hyvä et pääsit kotiin ja tilanne jokseenki ratkesi!! Onko sul muuten ollu sama ultraaja sillon 3.1? ku mul on kahessa ekassa raskaudessa kokoultra heittäny 500g (tytöt ollu siis n.500g pienempiä mitä ultra on veikannu), nyt sattu melkolailla oikeeseen (heitti 100g, tyttö oli sen verran isompi mitä arvio oli). Et ite aina suhtaudun vähän varauksella nuihin ultriin..

Kääkkiksen kuulumisia kans täällä jännäillään.. toivottavasti pian alkaa tapahtuun :D

Miuski: saanu ihania kuvia.. niin ne päivät ja viikot pikkuhiljaa etenee!!

Meil on "kirppu-iitalla" ikää nyt se 17vrk. On tuo vain nätti tappaus.. tänään käytiin lastenlääkärillä kontrollissa sydämestä kuuluvan sivuäänen takia, lääkärin mukaan sivuääni ei ole voimistunut joten ei syytä huoleen, kuukauden kuluttua uusi kontrolli. Vauva jaksaa syödä hyvin eikä sinistele ni kaikki ok. Tosiaan 2vk:ssa oli noussu paino melkein 500g et kyl pikkuemäntä ruokaa saa. Itellä tulee puhuteltua tuota tosiaan kirppu-iitaksi ni on isompi tyttöki alkanu puhutteleen vauvaa iitaksi, tosin nimi on vielä täysin auki. Tuskin kuitenkaanon iita, ku keskimäisen toinen nimi on Iida :D

Viimeksi muokattu:
Uijui mikä ihanus anve!! :heart:

Juu, hiljaa hyvää tulee ja kyllähän se etenee vaikka aika mateleekin. Kolmisen viikkoa seuraavaan ultraan enää... "Onneksi" massu on palloutunut kivasti niin voin uskoa sen ja kuvien ansiosta, että ihan oikeasti meille on tulossa jotain ihanaista!

Anve: mikä ihana kullannuppu! Ja ihan pikku-iitan näköinen :)

Ultraaja ei ollut sama, ja tämä lääkäri joka nyt ultrasi esitti muutenkin omituisia kommentteja ja teki outoja päätöksiä (lääkärimieheni mukaan, joka siis oli myös paikalla ja yritti puhua hänen kanssaan), joten en tiedä tuosta kokoarviostakaan...Pitää vaan yrittää olla siitä nyt stressaamatta. Ja kun edessä on kuitenkin sektio, ja leikkauspäivään enää max. 15 päivää, niin tuskin vauva nyt ihan jättiläiseksi enää ehtii kasvaa.

Commander

kääkkis
Ihania kuvia Miuski :heart:

Anven tyttönen on kyllä suloinen :heart: Mullekin tuli mieleen, että on kyllä ihan Iitan näköinen :D

Katsotaan, kumpi ehtii ensin: minä vai Commander :) Tänään on ollut taas rauhallisempi päivä, väsyttää ihana hirmusti ja vetäsinkin 1,5h päikkärit kun sain tytöt maate. Mitään ihmeempiä tuntemuksia ei ole, ajoittaista painetta ja flunssa yrittää sitkeästi päälle.

kääkkis ja "osku" 39+4

Tervehdys kaikille :wave:
Täällä uusi (osalle tuttu ;) ) tänään vahvemmin plussanut ilmoittautuu mukaan. Huomenna täytyy vielä digi tehdä ja sitten varmaan uskoa, vaikka oireet puhuvat puolestaan. On hillitöntä väsymystä, tissien ja vatsan vihlontaa ja tietyissä liikkeissä repäisykipuja (varsinkin aivastaminen on tooooosi kivaa ;) ).

Tietoja listalle: LA laskurin mukaan 30.9. Synnäri KOS, Ikä 29. Edelliset lapset 10/04 ja 2/06

kääkkis
Tervetuloa Santtu ja onnea plussasta :flower:

Mun piti aiemmin jo kommentoida tota Commanderin kysymystä, että onko muut lapset alkaneet jotenkin omituisiksi: Meillä on totta tosiaan tuon 4,5v:n kanssa järjetöntä vääntöä ja välillä oli ihan uniongelmiakin, ettei meinannut rauhoittua yöunille ollenkaan. Kiukuttelee ja heittäytyy "vauvaksi", sekä vastustaa vähänväliä kaikkea. Johtuu joko tuosta iästä tai tulevasta vauvasta, tai sitten molemmista. On ollut aina kyllä todella tulinen luonne ja on koko elämä ollut vähän vääntöä :whistle: Omat hermot on olleet aikalailla nyt koetuksella kun hermoilee tulevaa synnytystäkin kaikenpäälle.

Se flunssa sitten tuli päälle ja tässä olen koko päivän löhöillyt :)

kääkkis 39+5

kääkkis
Paljon Onnea äiti88 :flower:

Tänään on ollut vielä aika heikko olo itsellä, vaikka kuumetta ei ole nostanut. Toivottavasti huomenna olen suht kunnossa, kun mieskin menee töihin.
Huomenna olisikin jo se laskettuaika...Kyllä tosiaan aika meni nopeesti :)

kääkkis 39+6

Kiitokset onniteeluista ja onnitelut täältä äiti88:lle :heart:

Tälleen iltasella vihloskelee oikeen kunnolla eikä koneella istuminen ole niitä mukavimpia puolia. Ylipääntään istuminen ei ole kivaa. Makuulla paras ;)

Tänään soitettu neuvolaan ja ekakäynti kahden viikon päästä. No aika menee nopeesti kun välissä on siskon muutto ja ruotsin reissu :D

Pakko mennä vakaatasoon, äityy tää vihlominen niin :(

Santtu 4+3

kääkkis
Onnea Mädchen :flower: !!!!

Täällä ei mitään ihmeempiä :) Tänään sain vyöhyketerapiaa toistamiseen, katsotaan tulisiko tulosta :D Ensi keskiviikkona on sairaalan kontrolli, jossa tehdään jatkosuunnitelmia, ellei synny poitsu ennen sitä. Yhtäkään neuvolaa ei enää ole :)
Ei ole mitään supistuksia, harkkareita tulee siivoillessa jne. mutta ei mitään synnytykseen viittaavaa ole pitkään aikaan tapahtunut. Lantio on todella arka ja nivuset kipeät :( Ei tarvitse enää kauaa kärsiä, mutta vaikea miettiä aina päivisin, että mitä noiden tyttösten kanssa puuhailisin, kun tää on vaan odottelua.

kääkkis ja "osku" 40+3 ( vielä 1/2 tuntia...)

Moi kaikille:wave:

Miuski: Ihania ultrakuvia:heart:

Ja anve: Siis aivan ihana tuo teidän pieni kirppu-iita:heart:

Uusille tervetuloa ja onnea odotukseen:flower:

Sitte omaan napaan:
Mä olen sairastellut sitte oikein pitemmän kaavan mukaan...:( Eli reilu viikko sitte torstaina alkoi nousta kuume..ja sit perjantaina alkoi todella tukkoinen yskä ja kuumekin huiteli lähempänä 40. Tätä jatkui koko viikonlopun ja vihdoin maanantaina sain raahauduttua aamulla työterveyshuoltoon..Ja sen jälkeen kotiin selvisinkin vasta eilen illalla! Eli keuhkokuumehan mulla oli ja tulehdusarvot oli lähellä 140.
Jouduin sit sairaalaan osastolle...siellä suoraan laskimoon sain antibioottia 5 päivää. Eilen sit tulehdusarvot oli "enää" 75 joten uskalsivat päästää kotiin. Nyt sitte suun kautta antibiottia ja avaavaa lääkettä... Olo on kyllä edelleenkin tosi heikko, hyvä jos jaksaa pöytää pyyhkiä. Kuumetta ei onneks enää ole.
Vauvan tilanne mua tietty huolestutti kovasti ja sainkin äitiyspolilla käydä kontrollissa. Vauveli jaksaa onneksi hyvin ja on kasvanut oikein hyvin:)

No, nyt mennään päivä kerrallaan ja yritetään jaksaa pikkuhiljaa jotai touhuillakin.. Onneks mies on tosi hienosti huolehtinu lapsista ja kodinhoidosta, ei tarvinnu niitä asioita sairaalassa miettiä ollenkaan:heart:

Nyt taas lepäilemään!
-leena ja mustikka 24+4

Kiitos leena77! :)

Voimia sairastaville! Meillä on sellainen räkä-, köhä- ja oksukierre että alta pois! Mä en jaksa enää!!!! Haluan nukkua!!! Ja olen vielä katraan kanssa yksin nyt, kun mies on viikonlopun poissa. Viime yönä sain siivota meidän sänkyä, kun poika heitti kahdet litralaatat sinne.....aargh!

kääkkis
Parenemisia Leenalle :hug:

Miuskikin sitten pääsi osalliseksi näistä "ihanista" taudeista :( Mulla on ollut tänään vähän parempi flunssa-päivä, eli pelkkää tukkoisuutta. Muuten onkin ollut sitten kaikkea muuta, kiitos kipeän lantion :kieh: Hyvä, että vessaan pystyin kävellä, kun sattui niin pirusti.

Huomenna yliaikaiskontrolliin, jännittää...Lähtisipä yöllä synnytys käyntiin itsekseen ;)

kääkkis ja "osku" 41+1

Yhteistyössä