<3 Kolmatta Odottavat 2010 <3

Kiitos Epeti teille myös ihanaa joulunaikaa!!

Mul vain vauvakuume kasvaa Oisin niin valmis synnyttään!! Mut todennäköisesti ainakin se 3vk menee vielä!

Mitähän lukemia se terkkari eilen mulle mittaili. Kävin hakeen sen RR-mittarin kotiin ja korkeimmat lukemat mitä oon saanu on 130/74 ja neki on sen jälkeen ku kotiuduin mummulasta.. mummulassa sain lukemat 115/120-70 pulssi vain tikuttelee tuolla 80 huitteilla

kääkkis
Kiitos Epeti :) Kiva kun kävit meitä moikkaamassa ja Hyvää Joulua :)

Paljon Onnea Jääräpää :flower: Kylläpä tapahtuikin sitten vauhdilla, mutta hyvä, että kaikki meni hienosti.

Anve: Ei kyllä mulla ole ikinä vauva edes laskeutunut, eikä paikat lyhentynyt tai auennut ennen synnytystä, vaan kaikki on tapahtunut sitten kerralla. Taitaa olla yksilöllisiä nekin jutut, mut jospa sulla nyt lähtis... Hyvät paineethan sulla on ainakin mun mielestä, mullakin on pulssi yleensä jotain 88 tjt.

Mun ystävä, jolla oli LA 2.12, valitti torstaina miten on jo väsynyt odottamaan, vaan ei synnytyksestä merkkiäkään, synnytti eilen pojan :) On tunnettu melkein 20v. joten tuntui itsestä jotenkin älyttömän liikuttavalta se uutinen ja olenkin ollut koko päivän erityisen herkkä. En malta odottaa, että pääsen pienen näkemään :heart:

Huomenna onkin mulla neuvola :) Pääsee kuulemaan Oskun sydänääniä ja uuden sf- mitan :D

kääkkis ja "osku" 33+6

Onnittelut jääräpäälle pienestä nyytistä:heart:

Kiitokset epeti jouluntoivotuksista! Samoin sinulle:)

Tervetuloa uusille!

Omaa napaa: Viime viikolla oli neuvola, hemoglobiini oli laskenu 105, eli rautakuurille jouduin. Mut sitä osasin odottaakin, kun olo oli niin vetämätön. Ja myös aiemmissa raskauksissa näillä viikoilla olen joutunut rautakuurille.
Ipanan sydänääniä saatiin melkoinen tovi metsästää...niin kova tohina oli meneillään. Aina vaan karkasi dobblerin alta pois. Mut sitte lopulta saatiin vahvat sykkeet kuuluviin:heart: Ihanaa oli kuulla ne!
Tällä viikolla on meinannut selkä reistailla..onneks ens viikolla alkaa puolentoista viikon joululoma, niin saa selkäkin levätä...

Oikein rauhallista ja mukavaa joulun aikaa kaikille:xmas:
-leena ja mustikka ( esikoinen vaihtoi työnimen:D) 18+1

Neuvolassa kaikki ok. Nyt sain vastauksen lapsivesikysymykseen, eli lapsivettä on, niukasti mut kuitenki tarvittava määrä löytyy :D RR oli normaali, mut painoa tullu viikossa + 800g. Vauva laskeutunu, ei kiinnittyny ja sain jonkulaisen painoarvionki, tosin th sanoi et ei luota omaan ultra arvioonsa (oli 3300g) sano et näppituntumalla tuntus pienemmältä, mut mä luulen et tuo vois aikahyvin pitää paikkaansa.

anve ja nyttynen 39+1

Hei minäkin eksyisin kolmannen kaipuun kuumeilun puolelta tänne :wave: Viiva vahvistui niin paljon eiliseltä ,että uskallan siirtyä :)

Kamiraro...............30.8...JS...........22......tytöt 04/08 ja 09/09

Miehelleni ja minulle olisi ensimmäinen yhteinen lapsi :)

Tervetuloa kovasti kaikille uusille:heart:

Onko Miuski plussannu? Onnea hurrrrjasti!:heart: Muistan kolmosta haaveilevien ketjusta...Tulepas Miuski meitä tervehtimään:)

Täällä Mustikalla oli todella villi yö!!! Aivan mahotonta möykkäämistä pitkin yötä:D Toisaalta niiin ihanaa heräillä niihin tönäisyihin...mutta toisaalta nyt väsyttäis niin kamalasti!

Mukavaa ja rauhallista joulua kaikille!
-leena ja mustikka 18+6

kääkkis
Tervetuloa Kamiraro :flower:

Hienoja uutisia Leenalla, että kaikki on sujunut hyvin, kuten myös Anvella, mutta missä se vauva viipyy... ;)

Mulla oli tänään painoarvio ja poitsu tällä hetkellä n.2900g. Syntymäpainoarvio on n.4 kg, kuten tytöilläkin oli, mikäli pysyy nyt käyrällään. Hienosti oli asettunut "lähtöasemiin" ja lapsivettä ihanteellinen määrä, kaikki siis hyvin :) Sokeriarvoja kehui, joten ei niissäkään mitään. Ei tarvitse käydä enää ennen synnytystä sairaalassa näyttäytymässä, vaan neuvolaseuranta riittää. Sen verran sanoi, että ei päästetä paljoa yli LA:n, vaan jos ei ala syntyä itsekseen, niin sitten käynnistellään ( esikoinen käynnistettiin vasta 41+6 ).
On ollut joka yö aika tujakoita supistuksia, että olen niihin herännyt, enkä saa enää uudelleen unta. Tarkisti se lääkäri sitten kohdunsuunkin ja sanoi, että himpunverran on raollaan, mutta ei usko, että lähtee nyt ainakaan lähiaikoina syntymään ( tietysti ihan hyvä juttu). Aika kovia hermosärkyjä on ollut lantiossa, varsinkin vasemman jalan istuinluun kohdalla, mutta onneksi ei joka päivä esiinny. Luulen, että vauvan asento vaikuttaa asiaan.

Commanderille piti laittaa kiitokset siitä tarra-vinkistä :) Ollaan kuumeisesti mietitty mikä voisi olla tytöille sitten se "palkinto" nätisti pukemisesta. Jotain täytyisi keksiä, koska ei tämä tilanne ole mitenkään helppo.

Oikein ihanaa Joulua kaikille :heart:

kääkkis ja "osku" rv 35+2

Kääkkis: tämä saa luvan pysyä vielä joulunpyhien (vähintään aattoon yli) mahassa. Ois kyl niin mahtava et "saatas" rauhassa keskittyä joulunviettoon lasten kanssa ja sit ois vauvan aika (samoten sukulaiset ettei tartteis kenenkään tulla ammaksi). mut mä varmaan hermoromahduksen ennen joulua ku lasken suunnilleen tunteja et aatto ois ohi ja sais huokasta :/

Tervetuloa kovasti kaikille uusille:heart:

Onko Miuski plussannu? Onnea hurrrrjasti!:heart: Muistan kolmosta haaveilevien ketjusta...Tulepas Miuski meitä tervehtimään:)

Täällä Mustikalla oli todella villi yö!!! Aivan mahotonta möykkäämistä pitkin yötä:D Toisaalta niiin ihanaa heräillä niihin tönäisyihin...mutta toisaalta nyt väsyttäis niin kamalasti!

Mukavaa ja rauhallista joulua kaikille!
-leena ja mustikka 18+6
Kiitos Jessi75 ja leena77! :)

Mä en ole ennen ultraa oikein varma, että missä mennään, mutta mututuntumalla ja neuvolatätsyn arvion mukaan(menkoista) olisi tällainen rivi mulle:

Miuski00 .............. 23.8. ....TYKS...... 29 ... tyttö 11/02 poika 08/07

Viimeksi muokattu:
Heipä hei! menkoista laskettuna mulla ois menossa 5+0 vko,en ole vileä neuvolaan soittanut,varmaan joulun jälkeen soitan tai huomenna :)

maitsu83.. 24.8,.. OAS.. 27... -05 poika ..tyttö -07

Viimeksi muokattu:
tervetuloa uusille! miuski :heart:

anve eräpäivä tänään ;) kohta sullaki nyytti sylissä :heart:

maitsu mulla myös -05 syntyny poika :)

täällä olotilat edelleen vaihtelevan huonot, loppuis jo, ei jaksais tätä etomista :| mun tuurila nää vaan jatkuu loppuun asti niinku edellisestäki :kieh: no eipä tuu jouluna mässättyä ku ei pysty :rolleyes:

jessi ja pikkuj 14+5

Jessi :heart:

Voimakas pahoinvointi on täälläkin vieraana. Tänään tosin on ollut oikeasti HYVÄ päivä ja olenkin ollut hieman huolissani. Nälkä on vaivannut KOKO AJAN! Masussa hassu tunne, kun joku venyttäisi jotain mikä on puuduksissa.... sekavaa eikö :LOL:

kääkkis
Tervetuloa uudet :flower:

No nyt sitten Anve jännitetään, jäätkö samantien synnyttelemään perjantaina vai mitä tapahtuu :) Olen miettinyt, että kuinkahan pitkälle ne munkin odotuksen sit päästää, jos ei itsekseen lähde tulemaan. Luulis että ei viikkoa pidemmälle LA:n katsella, mutta todella toivon, että ei tarvis käynnistää.

Täällä on taas jomotuksia ollut alavatsalla ja fysiopallon päällä hyöritty :D Torstaina neuvolaan.

kääkkis ja "osku" rv 36+1

Mä vähän aattelin et jos kaikki on kunnossa ni "toivon" et ei käynnistettäs ennen lauantaita (pääsis uudenvuoden viettoon jne). En usko et muutenkaan vielä Pe käynnistävät ku sillon on "vasta" 41+2 mut pää-asia et pääsee käymään käyrillä ja muutenki tarkastuksessa :D

Jessi-75 ompa kiva :) Eilen soitin eka neuvola ajan 17.1 on sillon on viikkoja 9+5 :heart: tänään viikkoja tasan 7+0.alamasua on jullinut,rintoja vihlonnut.erityisiä mielitekoja ei ole ollut,mut kasvikset on maistunut paremmin ja karkit :D

Hohhoijaa..... mä en sitten lupaavan aamun jälkeen päässyt enää liikkeelle. Kiitos aamupalan joka ei mielestään kuulunut mun mahaan. Että on heikko olo :(

Ja mikä veemäisintä, mulla on jo nyt pahentunut levottomat jalat. Ne on joo aina välillä vieraana, mutta nyt alkaa hermo menemään. Kuopuksestakin muistan miten kesällä nukuin ulkona riipputuolisssa ja pidin jalkoja laatoituksella joka oli ihanan viileä.... täällä sitä mahdollisuutta vain ei ole joten tulee kiva kesä jos tästä vielä pahenee. En tiedä mitä tekisin, mutta häiritsee niin pirusti unta. Pakko ottaa neuvolassa esille... ei voi muuta...

Mie tuun kanssa, kiva se on olla useammassa pinossa kuulumisia katselemassa ja kertomassa :) Ultra kertonee lasketun ajan tarkemmin, lasken sen vielä ovulaation perusteella, raskauduin näes km:n jälkeen.

Sandemar, ikää 32v, lapset tyttö 12/03 ja poika 12/01, synnytyssairaala P-KKS ja la 1.9.

Miuski: kokeile auttasko sulle sama mikä autto itellä ainakin pahimpaan aamupahoinvointiin, eli kävin aamuyöstä syömässä jotain pientä (jogurttia, bananin, leivän) + join vettä ja painuin vielä hetkeksi nukkumaan, ni ei tarttenu herätä aamulla tyhjällä mahalla.
Ootko kokeillu levottomiin jalkoihin magnesiumia?

Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille!

Kääkkis: Toivottavasti siitä tarrasysteemistä löytyy teille apu, meillä se on ollut käytössä monen vaikean asian opettelussa ja on kyllä toiminut aina :)

Täällä sitä kärvistellään "piinaviikkojen" kanssa, todella tukala olo on jo nyt. Supistuksia tulee heti, jos vähänkin liikkuu, on päänsärkyä, väsymystä yms. yms. Mitenkä ihmeessä sitä vielä kuukauden päivät jaksaa? On kyllä selvästi hankalin raskaus tämä kolmas minulla, aiemmat meni kyllä tosi helposti ihan viime metreille asti.

Tsemppiä anvelle ja muille kohta synnyttäville ja ihanaa vuodenvaihdetta kaikille! Odotan innolla viikonlopun olevan ohi, niin pääsen laittelemaan vauvan tavaroita paikalleen :) Olen päättänyt, että laitan ne vasta kun yövieraat lähtee maanantaina, mutta tiukkaa on tehnyt, kun pesänrakennusvimma on ollut niin älyttömän kova!

Commander ja Pepe 33+0

Yhteistyössä