<3 Kolmatta Odottavat 2010 <3

Laiskana kopsaan päikystä:

Eilen sain todella herätyksen siihen, että mikään ei ole varmaa. Tottahan mä sen nyt oikeasti tiedän, mutta ei tule ajatelleeksi ellei kohdalle satu. Mulla alkoi vasen puoli kipuilemaan jossakin vaiheessa, alavatsasta siis. Alkuillasta vessassa käydessäni kohtasin kirkasta verta! Ei sitä paljoa tullut, mutta tuli kuitenkin....ja toisellakin kertaa....ja kolmannella.... välissä ei onneksi housut tahriintuneet eli sitä ei tosiaan paljon tullut. Soitin lääkärille joka soitti mulle 2h päästä takaisin. Mä en tajunnut, että olisin voinut soittaa tyksiinkin...mä ajattelin, että olen niin alussa, että nauravat mut pihalle siellä. Sain neuvoja joita noudatin ja ihme kyllä nukuttuakin yöllä. Aamulla ei näkynyt punaista, ei ole kipuakaan *kop kop kop*

No otan rauhallisesti edelleen...

Mies ja lapset ovat olleet poissa lauantaista asti. Hirmu ikävä ja puhelinlaskua kertyy. Mun pieni 3-vuotiaani halusi välttämättä soittaa mulle ja puhuin tottakai hänen ja muidenkin kanssa ja sitten lopetin puhelun. Puhelin soi hetken päästä ja siellä oli itkuinen pieni poika joka ei ollut saanut sanoa kunnolla kuulema heippa joten soitti erikseen sen asian mulle. Että tuli hyvä mieli vaikka tältä itkulta voisi luulla muuta :D On kaivattu olo ja siitä iso ilo!

Juu, kopsasin laiskana toiselta foorumilta tuon lyhyen pätkän ;)

Nyt suihkuun ja sitten asioille. Menen systerin kanssa ja ihan autolla niin eipä pitäis liikoja rasittaa. Ikeassa vois käydä syömässä lihapullia.... kamala himo just niihin iski eilen :LOL:

Toivottavasti Miuskilla kaikki hyvin:hug:

Tervetuloa uusille:heart:

Tsemppiä anvelle huomiseen kontrolliin:)

Oma vointi suht hyvä.. mitä ny väsyttää... Mut taas pari yötä olleet aika huonoja enkä ole päiväuniakaan ehtinyt ottaa.. No täytyy taas jossain välissä yrittää levätä:)
Ensi viikolla ois rakenneultra, sitä odotan oikein kovasti...Vielä ei olla päätetty kysytäänkö sukupuolta vai ei..

Mukavaa loppu vuotta ja Onnellista uutta vuotta kaikille!:D

leena ja mustikka 20+2

kääkkis
Miuskille iso :hug: Toivottavasti kaikki kuitenkin yhä hyvin, eikä tuollainen toistu.

Leenalle tsempit rakenneultraan :) Tuntuu, että vastahan sitä itsekin siellä kävi, vaikka taitaahan siitä olla jo aikaa ;)

Täällä oli toissa yönä vähän reippaammin supistelua, kun oli ollut fyysisesti rankempi päivä. Mies ollut paljon töissä ja on saanut itse tehdä enemmän täällä kotona. Jäin jo lopulta ihan hereille aina asennon vaihdon jälkeen, kun odottelin miten niitä tulee, mutta loppuivatkin sitten. Viime yönä olikin vähemmän, varmaan vain pari kertaa havahduin selkeään supistukseen. Toivon niin kovin, että poika syntyy itsekseen lähempänä LA:ta :saint:

Mikäs on Anven tilanne?

Hyvää alkanutta vuotta kaikille :)

kääkkis ja "osku" rv 36+5

miuski :hug: uskon että kaikki kuitenki hyvin koska vuoto lakkasi.

tervetuloa uudet ja tsemppiä kohta synnyttäville! tuntuu et itellä se ika on valovuosien päässä vaikka tää aika menee kuiteski ihan liian äkkiä. mullaki ollu tää kolmas raskaus ainaki tähän asti ehdottomasti rankin, en tiiä oisinko tähän ruvennu jos oisin tän tienny. mitään en tietenkään kadu, vauva on erittäin toivottu mut nää nyt on tälläsiä mietintöjä.

mulla oli ke neuvola ja kaik oli hyvin, hemppa vähän laskenu mut ei vielä pahasti. obsidanit anto mut en oo muistanu ottaa :ashamed: no ei oo vielä välttämätönkään, pitäs yrittää muillaki keinoin nostaa ku en tykkää noista obsidaneista ku aiheuttaa ummetusta :rolleyes: oloja on edelleen, välillä enempi välillä vähempi ja näillä mennään varmaan loppuun asti.

kysyn teiltäki nyt tosta virtsankarkailusta ku täällä kuitenki kaikki oottaa jo kolmatta et miten on, karkaileeko? mulla karkailee ja se on niin raivostuttavaa. tenat pitää kohta hommata :kieh: ja nyt ku vielä järetön yskä ni tiukkana saa ollla koko ajan. meinattii kuulat hommata ni tulis ehkä enempi treenattua :whistle:

jessi ja pikkuj 16+1

Hyvää Uutta Vuotta 2011 kaikille!!!!

En oo hetkeen tännekään kerinny, ku oon melkein asunu töissä... nyt onneks pari vapaata!!!

Joulu sit kans oli ja meni... onneks!! Joulun pilas tapanin päivän perhekriisi. Olin jo varma, et nyt tuli tälle avioliitolle loppu!!!! Mut nyt porskutetaan eteenpäin päivä kerrallaa....
Ja tähän liittyen mies hommas ittensä töihin just ultra päivälle, vaik hyvin ties sen... ja totes vaan, et oon mä nyt semmosen ennenki nähny!!! Että uskokaan kuinka monta päivää meni itkies.. töissäki välil tuli kauhee poru!

Maha on jo jättiluokkaa... huhhuh, moni kysyny, et onks kaksoset tulos tai et joko pian syntyy!!! Joka raskaudest sama homma... kait se on tää ku on niin lyhyt (158cm) ja notkoselkä ni kait se maha sit pullottaa ulospäin niin et soi!
Mulla on jo pari viikkoa ollu ihan järjettömii liitoskipui, hyvä et päässy käveleen... ja yhtään ei saa tehä mitää sivuaskeleita... auauauauau!!!!!

Mites muilla vuosi vaihtui??? Mä tulin töistä ni sit lasten ja mun porukoitten kans herkuteltii ja pelailtiin pelejä... meni rauhaisasti ja rattoisasti!

Mama ja Möykky-Tahvo 19+0 (POKS)

Hyvää uutta vuotta kaikille!!!

Meillä uus vuosi meni ihan suht rauhallisesti toisessa mummolassa, jossa oli kaikki sisarukset koolla. Lapsilla oli tosi hauskaa, kun kaikki serkutkin olivat läsnä... Jaksettiin koko porukka valvoa noin yhteen asti. Olikin tosi mahtavia tulituksia, niitä oli kiva ihailla koko porukalla=)

Mama-84: Mulla vähän sama juttu, kun tuota pituutta on alle 160 cm, niin maha on jo ihan kiitettävissä mitoissa:O
Muutama päivä sitte kuopus kysyikin, että kuin iso tosta sun mahasta oikein tulee:D Piti vaan tuumata, et kyllä se vielä aika paljon kasvaa...

Tsemppiä mama muutenkin kotioloihin!:hug: Toivottavasti asiat menee parempaan suuntaan.

Mutta nyt täytyy alkaa ruuan laittoon..isäntä lähti kakaroiden kans hiihtelemään ja ovat varmaan nälkäisiä, kun sieltä palaavat...
-leena ja mustikka 20+5

Terve! Mahtuisinko vielä mukaan? Kolmatta odotellaan ja laskettuaika olisi joskus 13.9 paikkeilla. Tänään vasta tehty positiivinen raskaustesti, eli aika äkki-innokkaana täällä ollaan, mutta kun jollekin haluaa jakaa tätä kaikkea enkä oikeen vielä täällä "live-maailmassa" viitsi hehkutella. Niin alussa kun kerran vielä ollaan... Aiemmat syntynyt v.2005 (poika) ja v.2006 (tyttö). Ja tätä kolmatta lähdettäs synnyttää Jorviin.. Siinä taisi olla oleellisimmat :heart:

Jessi: Kiitos! Mulla on tänään ylimääräinen neuvolalääkäri ja sitten saan lähetteen ultraan jossa tarkastetaan kaikki. Th oli kyllä sitä mieltä, että vuoto olisi ollut ihan vaaratonta, mutta ymmärsi mun huolen ja neuvotteli lääkärin kanssa, että pääsen pikaisesti ultraan tarkastuttamaan tilanteen.

Oireet ei ainakaan ole helpottaneet. Pahoinvointi on vaan pahentunut :( Eilen meni taju sen takia ja koko päivä pipariksi, kun oli niin heikko olo ja siitä pitääkin tänään jutella ihan lääkärin kanssa. Soitin neuvolaan nimittäin eilen ja kehoitti ottamaan tänkin asian esille tänään. Jännittää.... todellakin jännittää vaikka tänään ei mitään ihmeitä tule selviämäänkään.

Ja kas, tänne satelee tuttuja lisää :) Kerran vielä :heart:

Tervetuloa Kerran vielä :heart:

Miuski: Toivottavasti lääkärireissu menee hyvin, tsemppiä:) Ja voimia pahoinvointiin!

Tänne ei kuulu kummosempia...tämä masuasukki on vissiin aamuvirkku...iltaisin on aina melko rauhallinen, mut aamulla herättelee kyllä rajuilla potkuilla ja jatkaa mylläämistä muutaman tunnin:D

Nyt takas töiden pariin...

-leena ja mustikka 21+0

Viimeksi muokattu:
kääkkis
Tsemppiä Miuskille :heart: Toivotaan, että kaikki on hyvin.

Tervetuloa joukkoon Kerran Vielä :flower: Ja onnea plussasta :)

Jessi: Mulla oli raskauden alkupuolella myös virtsankarkailua ja mietin tosissaan myös pitäisikö niitä Tenoja hankkia. Kerran aivastin ja oikein kunnolla lähti valumaan reisiä pitkin, niin kyllä siinä itku tuli :( Myöhemmin opin, että kannattaa jännittää lihakset tuolta alakerrasta jos aivastaa ja käydä tietty vessassa mahd. usein, niin vaiva väheni. Toki olen yrittänyt muistaa treenailla alakerraston lihaksia aina kun mahdollista, mutta kuulia en hankkinut, vaikka sitäkin mietin. Mulla myös tämä kolmas raskaus on ollut erilainen, mutta toki se tuntuu rankemmalta, kun on jo 2 pientä tässä ja on aika vaikea levätä, kun pitäisi tehdä sitä ja tätä ja tota...Sittenhän alkoi tulla ihan henkisiäkin oireita, mutta nyt olen tosi hyvässä jamassa siinäkin suhteessa, kun kävin psyk.hoitajan kanssa juttelemassa muutamaan otteeseen :)
Nyt on vain lantionseudun luut todella herkät ja välillä tulee nivusiin hermosärkyjä, muuten vointi hyvä :) Toki väsyttää ihan kiitettävästi, eli voisin nukkua melkein jatkuvasti.

Nyt on käynyt jotain tosi outoa: Mulla oli öisin ihan kunnon supistuksia jo jonkinaikaa, mutta nyt ne ovat kadonneet :confused: Heräsin viimeyönä oikein miettimään, että hetkinen, nyt ei ole tuntunut moneen yöhön kipua...Ihankun harjoitussupistuksetkin olisi vähentyneet melkein kokonaan pois. Mun mies sanoi tosi hyvin, että " Jos se on jo harjoitellut tarpeeksi " :D

Mamalle :hug: Miehet osaa olla välillä yhdenlaisia...Vielä kun on raskaana, niin kaikki tuntuu pahemmalta.

Hyviä vointeja kaikille :heart:

kääkkis ja "osku" rv 37+1

Meille syntyi pakkasen puraisema tyttö 1.1.11 klo 23:47 3650g ja 50.5 41+3. Kaikki meni hyvin synnytyksen kesto n.6h loppupeleissä tapleteilla käynnistettiin.. kerron tarkemmin myöhemmin tultiin just kotiin..

anvelle isot onnittelut pikku prinsessasta! :heart: hieno synttäripäivä, ihan ykkönen :D

miuski miten meni??

kääkkis onko sulla aiemmista ollu karkailua? mulla ei tässä mittakaavassa. nyt yritän kovasti treenailla lihaksistoa sen minkä muistan.

kerran vielä onnea onnea! :heart: ihanaa kun kolmosen kuumeilijoista on nyt paljo päässy tänne puolelle =)

täällä ei uutta, onneks huomen eikä to tartte mennä töihin, uuvuttaa. pahoinvointi myös jyllää edelleen ja loppuun asti mennään :/ miuskille tsempitykset, mä niin tiiän mitä se on! pitkiltä tuntuu ne alun päivät ja vkot ku muuta ei pysty tekee ku maata ja oksentaa :x

nyt iltapalan tekoon!

jessi ja pikkuj 16+4

Huomenta!

Eilinen käynti oli mielenkiintoinen. Kaikki näytti olevan hyvin ja nyt odottelen et luukusta tipahtaa kutsu äippäpolille. Mä pääsen sittenkin oikein laajoihin kokeisiin joissa koetetaan selvittää samalla syitä toistuviin keskenmenoihin ja jos esim. joissain hyytymistekijöissä on jotain niin saan lääkitystä jne... meillä kun on suvussa useita keskenmenoja monella sekä keskoisuutta. Olenhan itsekin keskoslapsi. Mun neuvolalääkäri oli oikein megakiinnostunut tilanteesta joka ihmetytti mua. Ei multa ole ennen kyselty näin tarkasti asioita :shock: No mut kiva, mä olen tyytyväinen siihen, että kerrankin otetaan oikeasti vakavasti!

Ihmettelin ääneen masun kokoa joka on aika muikea jo näille viikoille ja th ja lääkäri vaan totesivat, että tottakai se on. Mulla on parit täysaikaiset hyvän kokoiset ipanat ja eteenpäin kallistunut kohtu joka tulee siksi nopeammin mukaan kasvuun niin ei se ole ihmekään. Pahoinvointiin ei osannut antaa vinkkejä, mutta muistutti nesteestä.... sitten sen enempää ajattelematta tokaisin et jotain hyvää senttäs on, kun tissit kasvaa niin mies on iloinen ja lääkärisetäkin nauroi oikein makeasti, th:sta puhumattakaan.... Niin, voisin ehkä miettiä mitä sanon...

Sitten mulla siellä odottaessa iskostui tajuntaan tuplajuusto triplajuustolla- ajatus ja se ei antanut rauhaa. Mä mainitsin sen th:llekin, kun lekuri kirjoitti lähetettä. Th itse asiassa kehoitti mua syömään mitä maistuu, kun paino on tippunut tässä kivasti jo, kun ei mikään oikein maistu. No mä tein työtä käskettyä ja painuin siitä suoriltaan sitten heselle mässyttämään :D

Nyt sitten siis taas odotellaan ja katsellaan.... äippäpoli siis kutsuu jossakin vaiheessa.

Anvelle sydämelliset onnittelut pikkuprinsessasta:heart:

Miuski: Kivaa, kun lääkärissä olivat kiinnostuneita asiasta ja ottivat vakavasti! Aina ei saa asiallista kohtelua...:(

Ultrakuulumisia: Pikkuisella kaikki hyvin, hieman pienempi viikkoihin nähden...mut niin ovat olleet toisetkin. Eikä me vanhemmatkaan olla mitään isokokoisia:)
Ja mun enneuni piti paikkaansa: Pikkuinen poika siellä mun masussa myllää:heart:
Nyt alkoi sit hirmuinen nimien miettiminen...mies jo pari hyvää ehdotusta keksikin...

Mutta nyt on kiire töiden pariin...
Hyvää loppiaista kaikille!
leena ja mustikka 21+1

kääkkis
Hienoja ultrakuulumisia Leena :) Mäkin näin tästä pojasta enneunen jollain viikolla 14 ja paikkansahan se piti.

Miuskilla myös meni lääkärikäynti hyvin, tosi hienoa että lääkäriä OIKEASTI kiinnostaa asiat :) Tosi mahtava juttu, että kaikki oli hyvin :heart:

ONNEA ANVE TYTÖSTÄ :flower: Aika hieno syntymäpäivä tuo 1.1.11 :)

Jessi: Ei ole ollut aiemmissa raskauksissa ja sen takia olinkin niin järkyttynyt karkailusta :( Nyt huomaa tosiaan, että tuo lantiokin on arka ihan eritavalla, kuin aiemmissa raskauksissa. Aiemmissa ei ollut minkäänlaista arkuutta, eikä häpyluukaan lähes niin herkkä kuin nyt. Toivottavasti sullakin helpottaa ongelma, eikä tarvitse mitään tenoja hankkia :)

Menen tänään katsomaan ystävän joulukuussa syntynyttä vauvaa ( ollaan tunnettu liki 20v.) :) Nyt olen niin herkkänä, että saapas nähdä sekoanko pienen nähdessäni :heart:

kääkkis ja "osku" 37+2

Hui, apua Miuski , onneksi kaikki olikin hyvin :) Ja kivaa tosiaan että kerrankin otetaan tosissaan..
Onnea anve pikkuprinsessasta :heart: Ja kääkkis :kin on jo niin pitkällä tässä projektissa.. Mä mietin liian monta kertaa päivän aikana että millä viikolla olen.. Tulee käymään pitkäksi aika jollen tästä höllää otetta :D
Ihanaa Leena, pieni poika siellä myllertää masussa. Hitsi että kaikki on taas olevinaan niiiiin jännittävää vaikka jo kolmas onkin, mutta edellisistä jo muutama vuosi ja taas jaksaa intoilla :xmas:

Ja kiitos kaikille vielä tervetulo -toivotuksista!'

Kerran vielä 4+1

Viimeksi muokattu:
Kerran vielä: Minustakin tää kolmannen odotus on niiiin mahdottoman jännää ja ihanaa:D Vanhemmat lapset on syntyneet -01 ja -02....eli kaikki tavallaan uutta onkin niin pitkän tauon jälkeen:heart: Ja aika kuluu kyllä taas ihan älytöntä vauhtia...tuntuu, että ihan vasta sitä plussatikkua vahtasin ja nyt on jo menty yli puolen välin!

Nyt meidän ipanoille tuli joku riita, jota ei vissiin pystytä setvimään ilman äitiä: / Täytyy siis mennä...

leena ja mustikka 21+2

Nostellaampas taas meidän pinoa...

Oma napainen viesti tulee, sori..

Tänään oli neuvola..hemoglobiini oli taas laskenu, vaikka rautaa syön, eli lisää rautaa! Sf-mitta oli yläkäyrillä 22cm, mutta arvelen, että se siitä tasoittuu, niin on tehnyt toisiltakin.
Kelan papereita pitäs alkaa pyöritteleen..ei jaksais millään..Mut pakkohan se on!

Niin, ja selkä oireilee ikävästi..viimeyö piti hyöriä ja pyöriä selän takia, ei tahtonut hyvää asentoa löytyä sitten millään. Toivottavasti helpottaa, en vielä haluais saikulle jäädä:(
Mutta eihän siinä muu auta, jos ei olo helpota..

-leena ja mustikka 22+1

kääkkis
Leena77: Onko sulla kauratyynyä minkä voisi lämmittää? Mulla on pysynyt tän raskauden ajan selkä tosi hyvässä kunnossa, kun olen lämmitellyt sen aina yöksi selän alle. Tukivyökin on ollut käytössä kotihommia tehdessä ja kävelyillä.
Nyt painaa vatsa jo sen verran, että selkä väsyy näistä huolimatta, mutta mitään issias-kipuja ei ole ihmeemmin tullut.

Mulla on hemoglobiini lähtenyt nousemaan, vaikka olen unohdellut välillä ottaa raudan. Nyt oli 124, kun pitkään oli raudasta huolimatta 112. Sf-mitta oli 36,5 ja painoa tullut viikossa muka 1,5 kg :O No, ensi viikolla saattaa olla taas paino tippunut, kuten kävi viimeksikin kun tuli 2 viikossa 2 kg. Nyt siis 5 kg olisi tullut yhteensä.
Eilen kävin vyöhyketerapiassa ja yöllä tuli taas pitkästä aikaa pari kunnon supistusta, joihin heräsin. Voi kuinka toivon, että tämä käynnistyy itsekseen, eikä tarvisi käynnistystä :heart: On niin ristiriitaista, kun saattaa olla viimeinen raskaus, mutta toisaalta on kyllästynyt kun jatkuvasti särkee, eikä pysty mitään tekemään normaalisti.

kääkkis ja "osku" 38+3

Anvelle onnea pienokaisesta, aivan ihana syntymäaika! Olen itse syntynyt 7.7.77, oli helppo oppia muistamaan jo pienenä ja edelleen se saa ihmset hymyilemään :)

Leena77: Mulla takana kaksi selkäleikkausta vuosi sitten kesältä, ja raskausajan olen saanut selän pysymään kunnossa pilateksella ja tukivyöllä.

ON: Mulle iski eilen hirmu turvotukset käsiin ja tuli hengitysvaikeuksia seisoessa, joten kävin tänä aamuna ylimääräisellä neuvolakäynnillä ja sitä kautta päivystyksessä pitkittyneen nielutulehduksen (1 kk) yms. takia. Antibiootit aloitettiin nyt heti, huomenna saan vielä labratulokset ja katsotaan onko antibiootit oikeat vai vaihdetaanko. Mutta se nyt oli ihana uutinen, että kohdunsuulla on alkanut tapahtua muutoksia :) Supistuksiahan mulla on ollut jo kuukausitolkulla, mutta tähän asti ne eivät ole tehneet mitään. Nyt oli kuitenkin kohdunsuu sormelle auki ja kaulaa jäljellä 2 senttiä. Eihän se tietysti uudelleensynnyttäjän kohdalla kerro juuri mitään, mutta jotenkin se lohdutti, kun olo on ollut niin hirveän huono jo viikkoja ja viikot on siksi edenneet ihan etanan vauhtia. Vauva ei kuitenkaan vielä ole juurikaan laskeutunut, eikä kiinnittynyt. Nyt sitten muutettiin synnärille menosuunnitelmaa niin, että sinne pitää lähteä jos napakoita supistuksia tulee yli kahden tunnin ajan levossa (nyt loppuneet aina siihen kahteen tuntiin) tai jos menee lapsivedet. Näin ei tule sektion kanssa sitten liian kiire, toivottavasti.

Commander ja Pepe 35+0

Commander :D kiitos

Meil on tänään ikää 12vrk aivain ihana pakkaus, syö, nukkuu ja kattelee.. ainaki vielä on tyytyväinen vauva. Itellä vain meinaa jo väsy nostaa päätään. Eilen illallaki sain vauvan nukumaan vasta klo 23 ja keskimäinen neiti könys ylös jo 6:lta (+ siinä välissä olin useamman kerran imettäny).

Leena77: mä oon tällä valmisteella saanu hb:n nousuun.. Floradix ( https://www.hyvinvoinnin.fi/tuote/2294/Salus-Floradix-Krauterblut-Saft-rautavalmiste )

Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä:) Mä olen tukivyötä, (kokeilin jopa erilaisia), yrittänyt pitää...Mutta se aiheuttaa sit supistuksia, jos yhtään pitempään joutuu pitämään:( Tuota kauratyynyä vois tosiaan kokeillakin...

Ja täytyy kokeilla tota floradixiä, jos ei nyt tällä rautakuurilla ala hb nousemaan..

Jaksuja anvelle vauva-arkeen:)

-leena ja mustikka 22+3

Yhteistyössä