:wave:
Voi
Rouva Pikkumyy olen niin pahoillani puolestasi.
Osaisinpa sanoa jotain, mikä piristäisi oloasi.
Älä kuitenkaan vielä menetä kaikkea toivoasi. Meitä on täällä monta, jotka toivottavat sinulle ja miehellesi kaikkea hyvää tulevaisuudelle.
Kävin eilen siellä polilla sopimassa leikkauspäivää ja meidän pikkuinen syntyy 16.12.2008 :heart: Tuskin maltan odottaa =)
Oli ihan mukava käynti. Ensin tapasin kätilön, jonka kanssa mitattiin perushommat; virtsa, paino ja verenpaine.
Virtsa oli puhdas, painosta sain taas kehuja ja verenpaine hyppäsi uusille kymmenyksille. Tuo hyppy johtui tosin vain siitä että sain oikein mojovan supistuksen samaan aikaan mittauksen kanssa :x
Täyteltiin samalla anestesia-lappu ja ruokatoiveet osastolle. Kyllä nauratti kun piti valita S, M tai L-kokoinen annos
Esitin myös toiveen että pääsisin kotiin jo 18. tai viimeistään 19. päivä ja asia kirjattiin lappuihin ylös. Tietysti jos jomman kumman meidän hoito vaatii, en lähde vielä noin aikaisin pois.
Sitten oli vuorossa lääkäritapaaminen. Oikein miellyttäväntuntuinen nainen. Ultrasi vatsan päältä oikein huolellisesti. Ja ihme ja kumma! Vauveli on kuin onkin pää alaspäin. Ollut luultavasti jo kuukausia. Se neuvolan tuntema 'pää' kylkiluiden välissä onkin meidän neidin luiseva peppu
Lääkäriltä kesti iät ja ajat saada selville miten pikkuinen siellä pesässään asustelee. On kuulemma ihan 'linkkuveitsenä' siellä. Saapa nähdä kuinka oikenee syntyessään. Varmaan varpaat pilkottaa poskien vieressä kun kapalossa köllöttää
Vaan kyllä minullakin siellä yhdessä vaiheessa sappi kiehui :/
Selvisi että olin ollut koko ajan oikeassa ja neuvolalääkärin olisi tullut antaa minulle lähete sterilisaatiota varten.
Sen ainoan kerran kun lääkärin tapasin neuvolassa, sanoi hän vain etten tarvitse mitään lähetteitä, onhan minulla jo ikää ja lapsiakin monta
Nyt sitten kuulin, ettei polin lääkäri voinut kirjoittaa toista tarvittavaa lausuntoa kun neuvolan lääkäriltä ei ole sitä ensimmäistä.
Voitte arvata että heti kun kotiin pääsin, soitin neuvolaan hoitajalleni ja kerroin hänelle polin terveiset. Hoitaja sanoi, että hän on kyllä asiasta tietoinen, mutta valitettavasti lääkäri ei suostu näkemään tätä asiaa samalta kannalta. Eli lääkäri on siis tietoinen siitä, että hänen velvollisuuksiin kuuluu keskustella sterilisaatioista ja puoltaa niitä tarvittaessa lausunnoilla. Hän ei vaan 'halua' tehdä sitä
No onneksi minä päädyin polin lääkärin kanssa erilaiseen ratkaisuun, mutta että minua harmittaa kaikkien niiden tulevien äitien puolesta, jotka eivät sitten ehdikään, yhden mokoman itsepäisen lääkärin takia, saada sterilisaatiota leikkauksen yhteydessä
:$ :/ :x
Vauveli oli muuten (37+2) 3108g painoinen, joten hänestä tulee varmaan samankokoinen kuin edellisistäkin, eli noin 3,6-3,8kg. Muutenkin lääkäri sanoi että vauva on kaikkien mittojen mukaan hyvin sopusuhtainen :heart:
Ihan omaa napaa vaan nyt tässä jaarittelin :ashamed:
Olette kyllä usein minulla mielessä ja yritän käydä kaiken aina lukemassa. Harmi vaan kun tämä 'minun' kone on tässä olkkarissa ihan kaikkien räplättävänä. Eli varattu aika usein, tai sitten kaikkien silmien alla.
Muutamia lehtileikkeitä pipareista, esim lahjoiksi ihania;
:xmas: :xmas: :xmas:
:xmas: :xmas: :xmas:
Minä tykkään etenkin noista 'korurasioista' niihin kun vielä löytää kaupasta karkkirannekoruja tai muita 'koruja, on lahja varmaan aika mieluinen pienelle prinsessalle. Voihan sinne vaikka sujauttaa 'aidonkin' helminauhan
Ja jos kaipaa pienelle pojalle herkullista lahjaa, voi tuon rasia aika helposti muuntaa aarrearkuksi ja täyttää vaikka suklaisilla kultakolikoilla (niitä on ainakin Lidlissä)
Ja onhan tuo 'risti-nolla'-pelikin aika mainio jopa teinillekin!
Mutta nyt hommiin. Eihän tässä ole enää kuin puolisentoista viikkoa jäljellä
(Oli muuten kohdunkaula lyhentynyt 1cm ja vauveli kuulemma tooosi alhaalla)
Nevi ja Vilttitossu rv 37+3 (12 päivää syntymään :heart: )