35v+ odottajat, vol 2

Huomenia, olen kyllä ihan luovuttamassa tästä OnniEmmin odotuksesta, äidin vaisto tietää nyt myös ultran lisäksi, että kaikki ei ole hyvin. :snotty:

Vaikka on huonovointisuutta, mutta muuten olo muuttunut sen verran, että kaikki ei ole hyvin, kipuja ei ole, ja toivottavasti tämän työpvn vielä vuoto pysyy poissa, koska silloin en pysty olemaan töissä, muutoinkin töissä kaaos, kun noroa hoitajilla ja flunssaa, ainaista kiirettä. Vkloppu vapaata onneksi ja ilmeisesti ensi vko sitten slomaa tämän jutun takia.

Oikein hyvää odotusta kaikille edelleen ja pian on vauvoja taas maailmassa Minnihiirellä, Nevillä ja muillakin. :heart:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 


MARRASKUU 2008

minnihiiri68.... 40v.... ensimmäinen.... la 28.11.2008....
tyttö tulossa PS


JOULUKUU 2008

leeloo....36v....ensimmäinen....la 2.12.2008 KÄT

nevi....40v....viides (t-89, p-92, t-95, t-06+lainat-93)
....la 23.12.2008 K-HKS

iinius....36v....ensimmäinen
....la 23.12.2008 KOS

akkamänty....40v....ensimmäinen....la 26 tai 27.12.2008 TAYS


TAMMIKUU 2009

janttu672....35v....ensimmäinen....la 02.01.2009

Piiloblondi....42v....ensimmäinen....la 05.01.2009....
tyttö tulossa NKL

tuttelitar....39v....kuudes (p-97, t-98, p-05, p-06, t-07)
....la 13.01.2009

sini-sissi....35v....toinen....la 15.01.2009....
poika tulossa

nokko....36v....kolmas....la 20.1.2009

lilli70....38v....ensimmäinen....la 21.01.2009


HELMIKUU 2009

bonbon....36v....toinen (t-07)....la 06.02.2009

mantana....40v....toinen (t-04)....la 06.02.2009 KHKS

Riituli....40v....toinen (p-06)....la 18.02.2009

nimiko....36v....ensimmäinen....la 17.02.2009

Maami68....40v....toinen(p-94)....la 21.02.2009 LPKS

prilli....37v....kolmas (-01, -02)....la 25.02.2009 VAS
poika tulossa

Seranzu....37v....kolmas (p-94, t-97)....la 27.02.2009
HYS

päivänkakkara67....41v


MAALISKUU 2009

Zantra....36v....toinen....la 05.03.2009 KOS

kiiltsi....35v....ensimmäinen....la 23.03.2009 KÄT
poika tulossa

Jepuliisa....41v....kolmas(p-01, p-04)....la 30.03.2009 PHKS


HUHTIKUU 2009

Lis69....39v....toinen (p-07)....la 10.04.2009

mimuli....neljäs....la 08.04.2009

Ninu....39v....la 08.04.2009

mamma67....41v....viides (19v, 17v, 15v, 11v)....la 19.04.2009KAKS


TOUKOKUU 2009

Aurora72....35v....neljäs(-94, -98, -00)....la n.20-05.2009 SeKs


HEINÄKUU 2009

Äiti-Kengu....35v....viides(p-96, t-98, t-05, p-07)....
la 07.07.2009 VAS






TOUKOKUU 2008
vappuvauvan äiti....toinen.... :heart: syntynyt
tyttö 04.05.2008 :heart:

KESÄKUU 2008
Miina70....kolmas (p-94, p-96).... :heart: syntynyt
tyttö 17.06.2008 :heart:

ansku71....kolmas (p-01, p-06).... :heart: syntynyt
poika 18.06.2008 :heart:

HEINÄKUU 2008
anjamarita....ensimmäinen.... :heart: syntynyt
tyttö 25.07.2008 :heart:

ELOKUU 2008
säihke ....kolmas(t-01, p-03).... :heart: syntynyt
poika 12.08.2008 :heart:

Äiti-66....41v....neljäs (t-98, p-00, t-05)... :heart:
syntynyt poika 20.08.2008 :heart:

MARRASKUU 2008
sarppa70....37v....ensimmäinen....:heart: syntynyt
poika 02.11.2008 :heart:

Kisse....37v....neljäs (t-00, p-01, p-07) ....:heart: syntynyt tyttö 14.11.2008 :heart:

Czarina....40v....ensimmäinen....:heart: syntynyt
poika 17.11.2008 :heart:

Neeanäiti....41 v....kolmas (p-03, t-06)....:heart: syntynyt tyttö 18.11.2008 :heart:




Menetyksen kokeneet;

:hug: diddlina :hug:

:hug: Lumi-Marja :hug:

:hug: maijamette :hug:

:hug: einiinvaan :hug:

:hug: 4-kerroksen väkeä :hug:

:hug: Rouva Pikkumyy :hug:
 
:wave:


Voi Rouva Pikkumyy olen niin pahoillani puolestasi.
Osaisinpa sanoa jotain, mikä piristäisi oloasi.
Älä kuitenkaan vielä menetä kaikkea toivoasi. Meitä on täällä monta, jotka toivottavat sinulle ja miehellesi kaikkea hyvää tulevaisuudelle.





Kävin eilen siellä polilla sopimassa leikkauspäivää ja meidän pikkuinen syntyy 16.12.2008 :heart: Tuskin maltan odottaa =)

Oli ihan mukava käynti. Ensin tapasin kätilön, jonka kanssa mitattiin perushommat; virtsa, paino ja verenpaine.
Virtsa oli puhdas, painosta sain taas kehuja ja verenpaine hyppäsi uusille kymmenyksille. Tuo hyppy johtui tosin vain siitä että sain oikein mojovan supistuksen samaan aikaan mittauksen kanssa :x
Täyteltiin samalla anestesia-lappu ja ruokatoiveet osastolle. Kyllä nauratti kun piti valita S, M tai L-kokoinen annos :D
Esitin myös toiveen että pääsisin kotiin jo 18. tai viimeistään 19. päivä ja asia kirjattiin lappuihin ylös. Tietysti jos jomman kumman meidän hoito vaatii, en lähde vielä noin aikaisin pois.

Sitten oli vuorossa lääkäritapaaminen. Oikein miellyttäväntuntuinen nainen. Ultrasi vatsan päältä oikein huolellisesti. Ja ihme ja kumma! Vauveli on kuin onkin pää alaspäin. Ollut luultavasti jo kuukausia. Se neuvolan tuntema 'pää' kylkiluiden välissä onkin meidän neidin luiseva peppu :D Lääkäriltä kesti iät ja ajat saada selville miten pikkuinen siellä pesässään asustelee. On kuulemma ihan 'linkkuveitsenä' siellä. Saapa nähdä kuinka oikenee syntyessään. Varmaan varpaat pilkottaa poskien vieressä kun kapalossa köllöttää :LOL:

Vaan kyllä minullakin siellä yhdessä vaiheessa sappi kiehui :/
Selvisi että olin ollut koko ajan oikeassa ja neuvolalääkärin olisi tullut antaa minulle lähete sterilisaatiota varten.
Sen ainoan kerran kun lääkärin tapasin neuvolassa, sanoi hän vain etten tarvitse mitään lähetteitä, onhan minulla jo ikää ja lapsiakin monta :eek:
Nyt sitten kuulin, ettei polin lääkäri voinut kirjoittaa toista tarvittavaa lausuntoa kun neuvolan lääkäriltä ei ole sitä ensimmäistä.
Voitte arvata että heti kun kotiin pääsin, soitin neuvolaan hoitajalleni ja kerroin hänelle polin terveiset. Hoitaja sanoi, että hän on kyllä asiasta tietoinen, mutta valitettavasti lääkäri ei suostu näkemään tätä asiaa samalta kannalta. Eli lääkäri on siis tietoinen siitä, että hänen velvollisuuksiin kuuluu keskustella sterilisaatioista ja puoltaa niitä tarvittaessa lausunnoilla. Hän ei vaan 'halua' tehdä sitä :eek:

No onneksi minä päädyin polin lääkärin kanssa erilaiseen ratkaisuun, mutta että minua harmittaa kaikkien niiden tulevien äitien puolesta, jotka eivät sitten ehdikään, yhden mokoman itsepäisen lääkärin takia, saada sterilisaatiota leikkauksen yhteydessä :eek: :$ :/ :x :(

Vauveli oli muuten (37+2) 3108g painoinen, joten hänestä tulee varmaan samankokoinen kuin edellisistäkin, eli noin 3,6-3,8kg. Muutenkin lääkäri sanoi että vauva on kaikkien mittojen mukaan hyvin sopusuhtainen :heart:


Ihan omaa napaa vaan nyt tässä jaarittelin :ashamed:

Olette kyllä usein minulla mielessä ja yritän käydä kaiken aina lukemassa. Harmi vaan kun tämä 'minun' kone on tässä olkkarissa ihan kaikkien räplättävänä. Eli varattu aika usein, tai sitten kaikkien silmien alla.


Muutamia lehtileikkeitä pipareista, esim lahjoiksi ihania;

:xmas: :xmas: :xmas:













:xmas: :xmas: :xmas:

Minä tykkään etenkin noista 'korurasioista' niihin kun vielä löytää kaupasta karkkirannekoruja tai muita 'koruja, on lahja varmaan aika mieluinen pienelle prinsessalle. Voihan sinne vaikka sujauttaa 'aidonkin' helminauhan :) Ja jos kaipaa pienelle pojalle herkullista lahjaa, voi tuon rasia aika helposti muuntaa aarrearkuksi ja täyttää vaikka suklaisilla kultakolikoilla (niitä on ainakin Lidlissä)
Ja onhan tuo 'risti-nolla'-pelikin aika mainio jopa teinillekin!


Mutta nyt hommiin. Eihän tässä ole enää kuin puolisentoista viikkoa jäljellä :whistle:
(Oli muuten kohdunkaula lyhentynyt 1cm ja vauveli kuulemma tooosi alhaalla)



Nevi ja Vilttitossu rv 37+3 (12 päivää syntymään :heart: )
 
Moikkelis!

Omanapaisia neuvolaturinoita;
Hemoglobiini oli laskenut kuukaudessa 145stä 115sta, joten eipä ihme että on väsytelly. Eihän toi huono ole vieläkään, mutta kun kroppa on tottunut korkeampiin lukemiin, niin kaippa se jotenkin vaikuttaa oloon. Sain lisärauta ohjeet, mutta saapa nähdä kuinka tulee syötyä. Edellisissä odotuksissa jäi purkit melkein täysinä kaappiin ja silti hemppatilanne loppua kohti parantui.
Hepatoosi ei vielä kolkuta, uudet verikokeet noin kuukauden päästä.
Vaikka kovasti jo supistelee, niin alapäässä kaikki ok. Mitä nyt suonikohjuja on tullut vähän sinne tänne, mutta ne ei onneksi vaivaa ja menee ohi ajallaan.
Tämäkään lääkäri ei oikeen kuunnellut mitä yritin käsivaivasta sanoa (annan anteeksi, kun on muuten niin mukava ) , mutta kirjoitti sentään lähetteen fysikaaliseen/hierontaan. Ajan tilasin jo ensi viikolle, joten eiköhän tääkin vaiva selätetä kunhan asiaan perehtynyt henkilö pääsee asialle. Onneksi sairaskassa maksaa 80% hoidoista, niin ei mene talous ihan hunningolle.
Sokereita seurailen edelleenkin vain kotona. Katsotaan, miltä vauvan kasvu päällisin puolin vaikuttaa ja saanko sokerit kotikonsteilla pysymään aisoissa ja sitten tarvittaessa lähete tayssiin lisätutkimuksiin. Vammalassa kuulemma haluavat joka tapauksessa tehdä ultrat ja arviot vielä loppusuoralla, jos sinne pääsen.

Työkaveri soitteli tänään ja kutsui pikkujouluihin kotiinsa viikon päästä. KIVAKIVA! Työpaikan talous on niin kuralla, ettei siellä mitään juhlia tänä vuonna olekaan. Siksipä järjestävät pienimuotoisen sauna+mässäysillan valikoidulle joukolle.
Työilmapiiri on muutenkin kuulemma tosi huono, kukaan ei esimerkiksi suostunut luottamusmieheksi. On kiva olla kotona tämmöisessä tilanteessa.

Nyt siirryn tuhlaamaan omia ja miehen veronpalautuksia; laskut nääs :/

Hauskaa viikonloppua kaikille

Prilli ja Sisu 28+2
 
Nevi:sullahan ei kauaa enää ole jäljellä.Oletpas ahkeroinut joulua varten.
Onpas täällä kummallisia neuvoltätejä ja lääkäreitä :/ Kurjalta kuulossti lukea.
RouvaPikkuMyy: : hug: ei löydy sulle sanoja,mutta jospa kuitskin ultrassa sykkisi sydän.
Nyt valmistaan piparitaikinaa,jospa se meitinkin jouluvalmistelut saatais virallisesti alkavaks.
Olotila vaan on työpäivän jälkeen karmee.Kuvotus on aika paha.
Mukavaa viikonloppua kaikille =)
 
Moikkelis!

Kiitos äiti-66 mukavista sanoistasi eilen. Tänään on jo parempi mieli, mutta vieläkään en ole menossa neuvolaan "enää ikinä", ihan kuin pieni lapsi jurnuttaisi suu mutrussa yrittäen hallita tilannetta ja pitää päänsä :D

Sinulla, nevi, olikin loistavia uutisia vauvan suhteen, ihanaa :hug: Mutta kuten äiti-kengukin jo totesi, onpa täällä on nyt kummasti kasaantunut negatiivissävytteistä neuvolatoimintaa oikein urakalla, kun prillikin kirjoitti omastaan minun ja nevin kokemuksen lisäksi. Mutta, ei kun eteenpäin, sano mummo lumessa.

Äiti-kengua en ole vielä tainnut toivottaakaan tervetulleeksi, siispä minunkin puolestani tervetuloa! Vai olenko sittenkin jo toivotellut..... :kieh: No, aivan sama, parempi näin päin. Mielenkiintoista olisi kuulla Vammalan synnytyksistäsi, itse kun olen menossa taysiin ja meille tamperelaisille tuo vammala on aina pienimuotoinen vaihtoehto, jos haluaa jotakin erilaista kokea. Itse en kyllä uskalla mennä muuta kuin taysiin, hyvä kun koko synnytykseen uskallan mennä ....|O Haluan, että teho-osasto ym. on hätätilanteita varten heti oven takana. Oli muuten taas mahtava pelkopolikäynti eilen. Aivan ihana kyseinen kätilö. On kyllä pitänyt minua kasassa viimeiset neljä viikkoa, hyvä, että tuollaiseen on mahdollisuus.


Nevi on kyllä oikea askarteluihminen. Oletko lapsien myötä innostunut kaikesta tuollaisesta vai liippaako ammattisikin jotenkin alaa vai peräti ollut aina kiinnostunut käsillä tekemisestä?

Eipä tänne kummempia, tytärpuoli tuli taas viikoksi ja kauhealla tohinalla avannut kiinniolleita joulukalenteriluukkuja. Minä ostin itselleni marraskuussa suklaakalenterin ja tähän päivään mennessä olen syönyt jo puolet suklaista :LOL: Kun niin eilen teki mieli..... :kieh: Yleensä olen joka vuosi ostanut itselleni jonkin kuvakalenterin, mutta nyt päädyin sitten tuohon suklaavaihtoehtoon eikä tällaisella "suklaaholistilla" oikein homma pysy lapasessa, joten olen jo luovuttanut :D Mukavampi seurata tytärpuolen innostuneisuutta, kun hän yrittää etsiä vihjeiden perusteella luukkuyllätyksiä, parempaa viihdettä kuin oman suklaakalenterin avaaminen. Ja ensi vuonna sitten taas kuvakalenteri kehiin. Kyllähän jokaisella nelikymppisellä (kin) pitää oma kalenteri olla :LOL:

Mukavaa perjantai-iltaa!
 
Nevi, minulla sterilisaatiokuvio hoidettiin kokonaan polin kautta ja vaadittava lappu täytettiin osastolla leikkausaamuna - neuvolalääkäri ei edes taida tietää että päädyin sterilisaatioon, sillä tapasin hänet tasan kerran koko raskausaikana... :whistle:

Kävimme eilen mini-miehen kanssa pikavisiitillä neuvolassa, kun alkoi tuo painonkehitys huolettaa vauvan vatsavaivojen takia. Tiistaina sain kuulla että painoa oli vain 2665 g mutta 3 päivää myöhemmin eli eilen painoa olikin sitten 2835 g ja nyt epäiltiin että tiistain punnituksessa on tapahtunut virhe :eek:

Ei kauheen positiivista kommenttia neuvolasta täältäkään... ottaen huomioon että neuvolassa ei reagoitu pieneen sf-mittaan vaikka itse otin esille ja lapsiparka oli lakannut kasvamasta |O


Czarina
 
Huomenia:
prilli: mullakin hemppa oli yllättävästi tipahtanut alle 130, vaikka vielä viime käynnillä oli lähes 150. Tuo arvo on sinänsä ihan ok, mutta väsyttänyt on täälläkin. Nyt taidan ottaa noita multitabseja säännöllisemmin. Toivotaan, että saat sokeriarvosi pysymään kurissa. Mua myös omalta osalta jännittää edessä oleva sokerirasitus.

Akkis: pesaan sua tossa joulukalenterijutussa. Kyllähän se oma kalenteri pitää kaikilla olla. Mulla oli vielä eilen namikalenteri työpöydällä, mutta ensin söin kaikki viikonloput pois, enhän niitä olen töissä avaamassa ja sitten muut vapaa päivät seuraavaksi. Lopuksi ajattelin karkinhimoissani, että olkoon ja menköön loputkin. Sitten ruttasin kalenterin roskakorin syövereihin.
Hyvä, jos synnytyspelkosi alkaa olla hallinnassa. Ota se synnytys vastaan vaan samalla asenteella, kun muutenkin otat tämän raskauden - se mitä eteen tulee, sitä et itse voi päättää tai hallita. Kun heittäytyy, niin siinähän se menee, eikä siitä kesken voi mihinkään lähteäkään. Lopuksi se on kuitenkin pieni hetki verrattuna koko raskauden aikaiseen henkiseen piinaan. Lisäksi saatavilla on koko ajan asiantuntijaapua, joten varmasti tulemme olemaan parhaissa mahdollisissa käsissä. Ja vaikka takana olisikin jo synnytyksiä, niin toki itsekin kyllä jännitän tuota h-hetkeä - mutta kun se on joka tapauksessa edessä, niin kyllä se menee. Aika jännää, että en oikeastaan muista synnytyksistäni kuin sen, että lopuksi viimeisimmässä synnytyksessä näin ikkunasta puiden liehuvan tuulessa -se on aika kaunis mielikuva. Jonkinlainen hurmos ja taisteluhenki siinä taitaa olla niin päällä, että muistikuvat katoavat.

Nevíllä oli taas ihania kuvia, nyt noista pipariluomuksista. Minäkin joskus aikaisemmin olin kova taiteilemaan taikinalla. Täytyisi varmaan taas aloitella. Kiitos muuten noista karkkikranssivinkeistä. Ostinkin eilen namuja, kransseja ja palloja, joten voipi nyt vapaapäivänä askarrella.

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!

 
Leppoisaa lauantaita :wave:


Pitkästä aikaa tulin koneella näin viikonloppuna. Kerrankin on talo melkein tyhjillään. Esikoinen viettää lähes kaikki vapaapäivänsä oman kullan luona :heart: , toiseksi vanhin on uppoutunut omassa huoneessaan pelien ihmeelliseen maailmaan ja 'kohta-keskimmäinen' on kaverilla tuossa naapurissa. Iskä ja nuorimmainen lähtivät metsäreissulle. Joten nyt olen täällä ihan vain koirulin kanssa kahden.

Nyt pystyy pitämään tätä konettakin auki pitempiä aikoja, Saatiin eilen hommattua tähän uusi näyttö ja kauhea ininää ja vinkuna on vain muisto.

Tuosta torstaisesta polikäynnistä vielä sen verran, että istukka on tosiaan ihan tuossa edessä ja siksi ne liikkeet olleet koko ajan heikkoja ja niin erilaisen tuntoisia. Ultrasi samalla myös alakautta ja sanoi istukan olevan ilmeisesti hieman vanhan arven päällä. Toivottavasti tuosta ei aiheudu leikkauksessa mitään ongelmia.

Czarina minulla tuo polin lääkäri sanoi ettei missään nimessä voi yksin antaa suostumusta sterilisaatioon. Haluaa että asiasta on ensin keskusteltu neuvolalääkärin kanssa perusteellisesti ja harkiten ja vasta sitten suostuisi itse asiaa harkitsemaan. Ehkä hänen asenteensa johtui siitä, että olin itse siinä tilanteessa kovin epävarma siitä mitä haluaisin tehdä. Toisaalta kun nyt on tulossa jo neljäs leikkaus, olisi luullut hänen ihan kannustavan pysyvään ehkäisyyn ;)

Päädyimme kuitenkin sellaiseen ratkaisuun että minulle asennetaan poliklinikalla kierukka puoli vuotta synnytyksen jälkeen. Polilla sen vuoksi, kun minulle on sitä yritetty aikasemmin laittaa kahteen eri otteeseen ehkäisyneuvolassa, mutta ei ole onnistunut. Sain kierukka-reseptin 'sairauden hoitoon' joten saan onneksi osan kuluista (noin 200e :/ ) kelalta takaisin. Tämä ratkaisu oli lääkärin mielestä paras koska en ole niinkään huolestunut ehkäisystä vaan todella runsaista menkoista. Hirvittää ihan ajatella että vielä pitäisi 'kärsiä' vuodoista jopa 12-15 vuotta. Tuolla kierukalla niistä voisi kuulemma päästä melkein kokonaan eroon. En melkein edes pysty kuvittelemaan sellaista ihanuutta.


Hienoa prilli että sait kuitenkin ajan sinne fysikaaliseen :)
Mukavaa pikkujoulua! Enpä ole muuten eläissäni ollut työpaikan pikkujouluissa.
Paljon kyllä järjestettiin omia juhlia joulun alla kun nuo kolme vanhinta olivat pikkuisia.
Sinullakin näköjään veronpalautuksille sama osoite :(


Minäkin liityn teihin suklaa-AA-kerhoon :ashamed:
Nämä kuluneet 9 kk taitaa olla vähäisintä suklaakulutusaikaa minulle (olisiko siinä syy olemattomaan painonnousuun :whistle: ) Olenhan minä herkutellut, mutta en ihan samaan malliin kuin ennen. Tänä vuonna jäi jopa Fazerin iki-ihana suklaakalenteri ostamatta. Nyt olen vain siirrellyt kankaista 'karkkikeppiä' tonttukalenterin taskusta seuraavaan taskuun.


Kiitokset kovasti teille kehuista :ashamed: (ihan täällä punastun)
Nuo eilisen päivän kuvathan olivat lehtileikkeitä, eikä minun luomuksia.
Keräilen kaikenlaista jouluista isoon kansioon ja haaveena olisi, että joskus sieltä löytyisi kaikki tarvittava mihin tahansa jouluiseen asiaan. Olisipa mukavaa vaikka eläkepäivinä kehittää jonkintyyppinen aikuisten joulukalenteri-kirja johon olisi koottu kaikki kerätty tieto.

En ole työkseni tekemisissä askartelujen tai käsitöitten kanssa, vaikka nuorempana harkitsin kyllä askarteluohjaajan ammattia. Minähän olen oikeastaan 'ammatiltani' kotiäiti ja olen vuosien varrella tehnyt vain osa-aikaisia hommia lasten ollessa koulussa.
Meillä kyllä suvussa kulkee hyvin vahva käsillätekemisen taito. Sillä ovat monet suvun jäsenet saaneet elantonsakin. Mutta minä olen vain tälläinen 'kotiharrastaja'.


leeloosta ja iiniuksesta kaipaisin tietoja :attn:


Ja sitten vielä tiedustelisin löytyisikö ketään innokasta päivittäjää joka ottaisi 'ohjakset käteen'. Voihan se olla että meidän tuleva pikkuinen on tooosi rauhallinen ja nukkuva tapaus ja ehdin hyvin hoitaa näitäkin hommia, mutta...
... ehkä olisi silti hyvä ajatus luovuttaa ohjekset jollekulle toiselle.
:attn: Eli vapaehtoista päivittäjää kaivataan :attn:


:xmas: :xmas: :xmas:

Joulu tuo tullessaan ison ilon,

ja ehkäpä myös muutaman lisäkilon.

Mutta ei huolta nyt asiasta tästä,

vaan nautitaan elämästä!

:xmas: :xmas: :xmas:



Nevi ja Vilttitossu rv 37+4 ( 11 päivää syntymään :heart: )
 
Mulla ei ole kyllä meidän kunnan neuvola toiminnasta mitään valittamista :wave:
Äitiysneuvolassa ja lastenneuvolassa on aina kaikki sujunut hyvin ja varsinkin, kun lastenneuvolan vanhapiika terkkari jäi eläkkeelle muutama vuosi takaperin ja uusi th astui remmiin :D

Omalääkäri on ihan mukava mies joka laukoo aina mukavia jokaisella lääkärikäynneillä ja katsoo joustavasti jos esim. lapsilla on korvatulehdus yms.

Itselläni omalääkäri teki viikolla 27 sterilisaatioon lähetteen ja nyt on nipsut laitettu munanjohtimiin sektion jälkeen ja kaikki meni hienosti :D

Jos saa epäpätevää palvelua terveydenhuollossa niin aina jokaisella hoitajalla ja lääkärillä on ylempi henkilö jolle voi laittaa palautetta esim. kyseinen lääkäri joka ei sterilisaatioon laita lähetteitä niin ei muuta, kun valitusta kyseisen henkilön pomolle eli ylilääkärille niin eiköhän ala käytäntö muuttumaan, mutta henkilö voi tietenkin itse vetää :snotty: herneen nenään :D

akkamänty kyselit Sipriina nimestä niin se on meillä vain lempparinimi ja oikea nimi on jo keksitty....

Olen kanssa laittanut kotia pikkuhiljaa joulukuntoon ja voin ottaa, kun kerkiän muutaman kuvan ja laitan sitten tänne :D

Kisse ja Sipriina vauva 23 vrk :heart: tai jotain ;)
 
Heikunkeikun!

Sarppa70: Vennu, mielestäni todella mukavan erikoinen, sellainen rentoutta ja mutkattomuutta henkivä nimi. Hauska :) Onnittelut!


Kisse: ".... Sipriina vain lemppari..." Ok. Minusta kun tuo nimi olisi ollut jopa oikein oiva ja pirteän vanhanaikainen nimi ihan oikeaksikin nimeksi. Mukavia nimiä on mielestäni vaikka kuinka ja paljon, mutta kun itse haluan (ja sopii näemmä miehellenikin), että koko nimi tulee suvusta, että kunnioitetaan täten vanhempia ihmisiä ja suvun historiaa, niin moni kaunis nimi jää listoilta pois. Oikein yritin etsiä mieheni sukuluettelosta erikoisempia vanhanaikaisia nimiä, mutta ei niitä montaa ollut, aika perinteisiä löytyi ja siis sellaisia, että ne ovat niin yleisiä, että itseä vähän kyllästyttää. Mutta, nimiasia ei ole ongelma lainkaan, kunhan muusta selviää :)

Neuvolapalveluista. Katson, mitä tuolla taysissa ensi viikolla vauvan kasvusta todetaan ja katson sitten, antaako se aihetta jatkotoimille.


Viimeisen viikon aikana itselleni on tullut sellainen ilmiö, etten voi syödä ruokaa kuin todella pieniä määriä kerrallaan, esim. neljä kasvispullaa tai puolikas raejuustopurkki ja olen jo AIVAN täpötäysi. Sitten ei kulu kuin hetki ja taas on kauhea nälkä, joten taas täytyy laittaa joku pieni määrä suuhun. Onneksi olen kotosalla, että voi harrastaa tällaista ihmeellistä närppimistä. Jos en olisi raskaana, saattaisin ahtaakin vielä lisää, mutta nyt en uskalla, tulee niin äkkiä oksettava olo. Tämä on kaiketi aika tyypillistä loppuraskaudessa eli että tulee nopeasti jo pienistä annoksista täyteen?


Nevi: Aikuisten joulukalenterikirja kuulostaa upealta idealta! Älähän unohda asiaa, on nimittäin paljon kaltaisiasi jouluihmisiä, jotka rakastavat valmistella joulua hyvissä ajoin esim. askartelemalla. Juuri tuo joulukalenteri-teema kirjan punaisena lankana kuulostaa hyvältä, jokaiselle päivälle joku uusi idea.


Mukavaa, kun on taas vähän talvisemman näköistä ja oloista tuolla ulkona!
 
Toivottavasti Rouva Pikkumyy saa huomenna hyviä uutisia :hug: .
Onnea kaikille vauvansa saaneille ja tsemppiä lopuille odotukseen =) =) .

Meillä Sara oppi viime viikolla kääntymään selältä mahalleen. Imetys vähentynyt niin että imetän enää kerran päivässä. Maitoa ei edelleenkään juo pullosta mutta velliä menee ihan purkki tolkulla vrk:ssa. Olen antanut kasvis- ja hedelmä soseiden lisäksi riisipuuroa (muksu merkkistä) kerran päivässä. Reilu viikko sitten siirsin vierestäni nukkumaan omaan pinnasänkyy ja siellä nukkuu paljon paremmin kuin vieressä. Herää edelleen pari kertaa yössä syömään.

Viime viikon tiistaina kävin pankissa hakemassa asunto lainaa ja sainkin. Otin lainan yksikseni ja nyt on eläke ikään asti velkaa (25v laina-aika)..... keskiviikkona kävin asuntoja katsomassa ja tein yhdestä tarjouksen. Perjantaina ostin sen asunnon. Ostin vuonna 72 rakennetusta kerrostalosta kolmion. Päiväkodit on ihan vieressä ja junalle noin 1.5 km, jolla sitten pääsee sujuvasti töihin ensi kesänä. Tuleepahan kaikki romut siivottua nurkista kun pakkailee. En muutenkaan olisi laittanut joulua ja nyt ei onneksi kukaan odotakkaan kun on muutto edessä.

Toivottavasti tulisi vähän lunta.....

Anjamarita ja Sara tiistaina 4,5kk
 
Mukavaa alkanutta uutta viikkoa :wave:

Kahdeksas luukku avautui jo tänään. Kylläpä tämä joulukuu rientää hurjaa kyytiä.
Eilen sain vihdoinkin kaikki viimeisetkin kauppa-asiat hoidettua. Pari pakettia vielä postiin, ja joulukortit, kunhan leikkaus on ohi, siinä se.
Mies lupasi hoitaa joulun ruoka-asiat (ostot ja laitot), joten nyt voin ruveta rauhoittumaan ja kerämään voimia tulevaan koitokseen.
Nyt keskityn tuohon 2v tyttöön, pieniin käsitöihin ja joulukansion tekoon. Ihanaa laiskottelua siis luvassa. Onneksi pikkuneiti tykkää kovin lukemisesta, palapeleistä, legojen rakentelusta jne, joten voimme ottaa yhdessä rauhallisesti. Isommat sisarukset ja isä ulkoiluttavat ja leikittävät pikkuista, kunhan koulusta ja töistä joutavat.

Kyllä oli aika rankka tuo eilinen ostosreissu. Yhdessä isossa tavaratalossa ja apteekissa kävin, lähes kolme tuntia meni. Kovin on jo hidasta kulkeminen. Joko selkä vihoittelee tai sitten pitää pysähtyä odottamaan, että supistus menee ohi. Onneksi kaupoissa on aina jotain 'katseltavaa', ettei ihmiset niin kovin ihmettele mitä varten sitä koko ajan laahustaa tai pysähtyy.
Aika napakoita ovat nuo supistukset. Lähinnä tuntuvat ihan tuossa alhaalla, vanhan arven kohdalla, ja alaselässä. Eilen illalla loppuivat vasta yhden aikoihin illalla, jatkuttuaan n.7-9min välein tuntikausia. Tänä aamuna ovat nyt tulleet n. 12-15min välein siitä kun heräsin puoli 8 aikoihin.


Sarppa70 kovin miellyttävän kuuloinen tuo poikanne nimi :) Hieno valinta.

Nuo nimi-asiat voivat olla joko tosi helppoja tai sitten oikein kiven takaa väännettyjä.
Meillä ei ole ollut paljoakaan vaikeuksia, ei edes tämän tulevan kohdalla, vaikka onkin jo viides. Jos nyt olisi tullut poika, olisi asia voinut olla toisin. Siinä oltais varmaan pähkäilty tovin. Tämänkertaisen nimen löysi mies lehdestä ja minäkin siihen kovin ihastuin.


Minäkin toivottelen Rouva Pikkumyylle hyviä uutisia tälle päivälle :hug:


Sinäpäs Anjamarita olet pistänyt tuulemaan :D
Tervetuloa vaan mukaan meihin pitkiin asuntolainanottajiin. Meilläkin oli tuo 25v, nyt 15v jäljellä. Ja aika kulkee sellaista vauhtia, että kohta jo shamppanja korkataan viimeisen erän kunniaksi ;)


:attn: Kuinkas on sen päivittäjän laita? Kiinnostaisiko ketään?


:xmas: :xmas: :xmas:

Ystävä rakas kuule tätä,

tekemättä jotain jätä.

Näytä kiireelle kieli
ja ota rento mieli.
Muista tähdet ja taika
ja unohda sitten aika.

:xmas: :xmas: :xmas:



Nevi ja Vilttitossu rv 37+6 (8 päivää syntymään)
 
Kiitos kaikille tuesta/kannustuksestanne! :heart: :flower:

TYKS:ssä aamulla todettiin , että pienen pienen OnniEmmimme sydän ei lyö. :'(

Luovumme samalla koko vauvahaaveilusta, 3 keskenmenoa tasan 10 kuukauden sisällä on meille liikaa. Ensimmäinen syntyi rv 13 8.2.2008, toinen oli elokuun tuulimunaraskaus ja nyt tämä. :ashamed:

Hyvää vauvan odotusta teille kaikille ja toivottavasti kaikilla on onni myötä raskauksissa! :heart: :flower:

Rva Pikkumyy
 
Voi itku, Rouva Pikkumyy... :hug:

Ymmärrän TÄYSIN kantasi; tein saman päätöksen tammikuussa 2008 mutta kuten tiedät, minun kohdallani kohtalo tekikin päinvasaisen tempun 15 vuoden pettymysten jälkeen, joten pistä vauvahaave hetkeksi telakalle, mutta jätä ovi raolleen, sillä ikinä ei voi varmuudella tietää mitä tuleman pitää...

Yritä nauttia joulun odotuksesta ja kerää voimia ensi vuodelle - kaikki voi silloin olla ihan toisin :hug:


Czarina
 
Huh, huh...
...olipa eilen päivä :/
Supistelu jatkui yöhön asti. Illalla olin jo ihan poikki.
En soitellut tai käynyt missään tarkastamassa tilannetta, sillä vaikka supistelut olivat aika napakoita, heitteli niiden väli aika paljon. Eikä ne vielä olleet mitenkään sietämättömiä, rasittavia vaan. Huomasin että etukeno asento (esim nojailu pöytää vasten) auttoi pahimpaan kipuun. Myöhään illalla tuli myös muutama aika paha viilto tuonne vanhan arven kohdalle.
Eiköhän tämä tästä ja pääsen toivottavasti yhtenä kappaleena ensi tiistaihin.
Välillä vain kummittelee ajatuksissa tuo vanha leikkaushaava ja siihen osittain kiinnittynyt istukka. Mutta eiköhän se ole aika epätodennäköistä että ne repeytyisivät :/


Kiitos yv;stä anjamarita =) Kirjoittelen sinulle viikonlopun aikana ?



Tällä kertaa jouluinen namiohje 'rapakon takaa':

:xmas: :xmas: :xmas:

Rocky road
Pilko 100g pehmeitä hedelmäkarkkeja pieniksi paloiksi ja 100g vaahtokarkkeja hieman isommiksi paloiksi. Sekoita karkkipalojen joukkoon joko 50g manteli- tai 50g pähkinärouhetta. Sulata vesihauteessa 200g tummaa suklaata. Kaada suklaaseos karkkimanteliseoksen päälle ja sekoita hyvin. Levitä massa noin 1cm paksuiseksi levyksi leivinpaperin päälle. Anna kovettua ja leikkaa terävällä veitsellä soipvan kokoisiksi suupaloiksi.

:xmas: :xmas: :xmas:

Mainoslehtisestä kopsasin tuon ohjeen vast'ikään, joten en ole vielä itse sitä kokeillut. Tyttö 13v innostui kovin, joten eiköhän niillä herkutella joulun kahvipöydässä.
Taitaa tuollaiset tyydyttää jopa pahimman makeannälän ;)
Tuohon voisi lisätä muuten valkosuklaan, ehkä palasina tuon karkkimanteliseoksen joukkoon.



Nevi ja Vilttitossu rv 38+0 (7 päivää syntymään)
 

Yhteistyössä