¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

Hei kaikille!

Taalla sita on nautittu ihanasta lauantaista! Kohta mennaan ulos syomaan, niin ei tarvii munkaan kokata! =) Saa nahda mika sit listalta maistuu, mennaan ihan perinteiseen italialaiseen ravintolaan!

Naru- Ruuasta taas... :D Minulla myos esikoinen poika ja maistui juuri kunnon ruoka, hedelmat ja marjat. Mikaan makea ei maistunut. Nyt en viela tieda kumpi tulossa, mutta edelleen maistuu ne hedelmat ja marjat, mutta myos salaatit. Kunnon ruokaa ei juuri tee mieli, eika makeaa pysty syomaan myoskaan! En sit tiia mika vegaani vauvasta tulee... Vahan tosiaan kummeksuttaa, kun mikaan ei oikein maistuisi. Vahan mieli tekis sellasia kiellettyja juttuja, kuten parmakinkku, mati ja muut... Ehka osittain, kun tietaa, ettei niita oikein suositeltais... Viimeksi tuli 20kg ja nyt oon viela samoissa mitoissa, kun ennen raskauttakin...

Ihana sanky siella valmiina vauvalle!

Latte 17 vkoa! :wave:
 
Kiitos kiitos =)

Hobby Hallista tilasin pussilakanan, en muista oisko ollut sinisenä!

Neiti haettu mummolasta, käyty saunassa ja nyt miehen kans taas kaksin kun tyttö nukkuu =) Hyvin siellä oli päivä mennyt, oli ekasta kerrasta jäänyt nukkumaankin päiväunet (ja minä siis viimeksi siellä käydessä tunnin taistelin :kieh: )... Tuli kyllä molempien syliin heti kun tuli ulkoa mummin kanssa. Eikä tiennyt kumman sylkyssä parempi, vaihteli koko ajan =)
 
mamina sullahan on painoa pysynyt hyvin kurissa, mihin tosiaan oot ne jemmannut? Taskuun? :LOL: .

maarunen kookosmaitopannari kuulostaa hyvältä.. laitatko siihen sitä kookosmaitoa niin ku mausteeksi, et kokonaan siitä?

mieliteosta ekassa mulla teki alussa mieli mausteista / tulista ruokaa kunnes se alkoi oksettaan. Edes ajatus tietyistä ruuista sai oksennuksen nousemaan kurkkuun?

Naru ehkä se on sun miehelle jo muka niin koettu asia ja "tuttua" ettei ymmärrä, että nainen sen raskauden joutuu kokemaan enemmän tai vähemmän kuitenkin. En mäkään tässä raskaudessa oo mukana läheskään samalla tavalla ku esikoisen kohalla. Ei oo vaan joutanut :LOL: . Välillä tulee oikein huono omatunto ku ei oo ehtinyt keskittyä vauvaan ollenkaan. M ä ihan unohan sen, että oon raskaana.

nöttiäinen paljon voimia :hug: . Tuommonen kyllä vetää ihan sanattomaksi..

Luminkan maha kielii lähestyvästä synnytyksestä :D

Latte miten maistu italiainen? Mun ois kans niin tehnyt mieli lähtee ulos syömään mutta siirtyi ens viikonloppuun.

Emppu on lähtenyt ihan varmasti!

Täällä paistaa ihanasti aurinko. Tekis mieli ulos lähtä mutta taidan vielä siirtää ku poika ei oo vielä täysin terve. Korvakontrolli pitää varata ens viikolle ku sielläkään ei ehitty käyä vielä.

Tuosta painosta vielä. Mulla tuli kans turvotusta varsinkin vkosta 30 eteenpäin, samalla alko olemaan proteiinia pissassa. Nilkkoja ei näkynyt, sormuksista ei puhettakaan, hermopinne käsissä ja sormia en saanut aamulla auki. Viimesen viikon olin vuodelevossa. Sitä oonkin miettinyt, että jos mut määrätään vuodelepoon, nii mihin mä pojan laitan? Molempien porukat asuu täällä ja periaatteessa mun äiti vois hoitaa mutta joutusinko mää hoitopaikkaa hakemaan? No viikko/ kaks ei ois varmasti ongelma mut jos aikasemmin joutus..

minä ja hässäkkä 16+6
 
Heippa!

Oletteko käyttäneet esikon kohdalla kantoliinaa tai rintareppua ym?Ite en oo,mut ajattelin et toisen kohalla se vois olla kätsy!Onko teillä kokeneet jotain vinkkiä mikä ois hyvä?

Luminka Löysin hobby hallin sivuilta sellasen pussilakanan,harmi,kun ei ollut sinisiä!Sit katoin vanhasta kuvastosta et siel on ollu sellasii ihanii panda pussilakanoit,mut niit ei enää oo!Höh!

Tyypin äippä ja Einari 22+6
 
Mä luulin jo eilen et joko tässä pitää kohta lähteä! Joka tapauksessa tuli jo ällöjä supistuksia parin tunnin ajan, 10-15 min. välein. Saivat kyllä sellaisen jännityksen että huh huh!
Poltteli tuolla reisissä, alaselässä sekä mahassa... Ja vessassa sai käydä jotain 4-5 kertaa, sen jälkeen tuli aina hirveen kylmä. Lopun yön tosin nukuin vissiin ilman peittoa kun oli vaihteeks kuuma :D

Puoli kahteen valvoin, ja sit nukahdin eikä aamulla kuin yks laimeempi tullut. Mutta jospa tää tästä jotain jo enteilisi ;)

Tuossa äsken sit kävin tytön kanssa ulkona, hyvin jaksoin 20min. kävellä eikä edes pahaa tehnyt! Toki vihloi tuonne luihin normaaliin tapaan mut ei sen kummempaa...

tyypin äippä: Ootko kattonut Ellokselta pussilakanoita? Siellä on aika paljon tullut vauvoille, tosin hinnat kyllä kirpaisee :whistle:

Meillä ei ollut esikoisella kantoliinaa, vasta toiselle olen sen hommannut. Pitäis kyllä ehkä harjoitella sidontaa etukäteen, tosin ei hyvin meinaa onnistua kun on mahaa vähän liikaa edessä :D

Luminka ja neitonen 37+1
 
Huomenta!

Ruoka maistui oikein hyvin, tosin soin vaan hiukan kaikkea... maha ei veda paljoa ja halusin maistella kaikkia ruokalajeja! :D Vaikeaa kylla valita listalta, kun kaikessa mita yleensa soisin, oli jotain kiellettya... :| No, pari kuukautta viela ja sit juhlitaan!!! :LOL:

Mun maha on jotenkin rajahtanyt tassa yon aikana... En tiia, johtuuko eilisesta, mutta mun maha on kasvanut ihan valtavasti!!! Yleensa selinmakuulla mun maha on ollut muuten littea ja oon tuntenut kohdun sellasena kovana kumpuna alamahassa, nyt oon pallo joka puolelta! :eek:

Luminka- sulla on aivan ihana maha! :heart:

Painosta- mulla ei juuri turvotuksia ollut, mutta loppuraskaudesta alkoi hirveat paansaryt ja verenpaine alkoi kohota... Onneksi alkoi sitten synnytyskin parin paivan kuluessa. Toivottavasti sun raskaus on talla kertaa erilainen ja saastyt turvotuksilta Rimata.

Toivottavasti tanaan ei sada, haluaisin kovasti menna ulos... Ruska on niin kaunis, mutta ei kiinnosta mudassa rampiminen!

Latte :wave:
 
Tyypin aippa- mulla oli esikolla rintareppu ja se oli tosi hyva, kaytin sita paivittain! Ainut huono puoli oli, etta se meni 'pieneksi' aika pian... Sen annoin pois kauan sitten, mutta ajattelin hankkia joko repun tai liinan tallekkin, joten hyvia vinkkeja otetaan taallakin vastaan! =)

Luminka- synnytyksen jalkeen sairaalassa sulla on varmaan hyvaa aikaa harjotella sidontaa! Kuulostaa oikein hyvilta, valmistavilta supistuksilta! :D
 
Tyypin äippä, meillä on baby björnin active rintareppu, sitä käytin satunnaisesti esikoisella. Sitten tein ite sellaisen pussi-mallisen kantoliinan, joka oli ihan loistava! Tälläsen: http://www.lastenverkkopuoti.com/product_info.php/products_id/556
 
Heipat kaikille!

nöttiäinen voimia! Kamala tilanne, koita jaksaa! :heart:

Ruoka juttujanne lukiessa tuli kammottava nälkä, kiitos vaan :kieh:

Emppuuuuuuuuuuu missä sä ooooooooottt?? :D



Luminka tosiaan aivan ihana pussilakanasetti! Meillä on kehdossa valmiina mulla olleet sinivalkoraidalliset pussilakana, lakana ja tyynyliina. Ne on niin perinteiset kun olleet mulla jo sairaalasta kotiin tullessa. Mut lakanat on sellasia joita tarvis muutamat hankkia kun esikoinen vielä pinniksessä ja nyt kehtoon menee samankokoset setit.


maminalle voimia kurjien kipujen kanssa, tylsiä tommoset.

Mä oon nyt koko viikonlopun miettiny onko nää supistuksia vai ei, siis ihan sellasta mahanpolttoa mitä kyllä musta esiintyny ei-raskaana ollessakin... Mut kyllä musta niiden aikana menee maha kovemmaks vaikka aika kova se on jo näillä viikoilla koko ajan... Äh, kai sitä sitte tunnistaa ku ovat THE supistuksia...

Meilläkin on tollanen kantopussi, esikoisen aikaan sitä ei viel ollu mut nyt aattelin kokeilla josko helpottais arkea ja vauva viihtyis siinä.

(.) taas, mulla on huoli tän meijän vauvelin koosta... Tuntuu jotenki niin isolta... Ja sit ku on ollu noita sokeriarvoja koholla ja ku esikoinen paino vkolla 35 jo sen 3045g ja sitte ku musta tuntuu että keuhkot puristuu kasaan siis tuntuu isolta. Paino arvio viikko sitte oli 2600g mut nehän voi heittää 500g niinku esikoisen kohallakin heitti. Ja jos 200g vauva viikossa kerää painoa ni huh se on paljo vkolla 42 jos sinne asti mennään... Ja mä oon häthätää sen 160cm pitkä eli mietityttää tosissaan toi lanton tilavuus... Mut ei se lekuri ottanu mua vakavasti. Täytynee huoen neuvolassa puhua kun oikeesti pelottaa et josko pääsis sit vielä lähempänä la:ta painoarvioon ja mittaisvat sen lantion...

Nyt iltapalalle!

Jonskis ja "Iitu" 35+4
 
No täällähän on tapahtunut paljon!

Ihan ensiksi; Nöttiäinen suuri osanotto surullisen käänteen johdosta! :hug: Voimia kovasti koko teidän perheelle!

Emppu lienee tositoimissa kun ei mitään kuulu? Hyvä niin! Myös Luminkalla kuulostijo lupaavalta. Tsemppiä molemmille!

Mamina toivottavasti ei kivut enää palaa. Pelottavia tuollaiset.

Minä olen täällä yksin kotona kuumeisen tytön kanssa. Mies lähti tänään viikoksi työmatkalle ja eikös tuolle tytölle heti paukahtanut kuumetta 38.8 :eek: Hassua, heti on huoli paljon kovempi kun on yksin kotona. Nuhainen ei juurikaan ole joten vaikea sanoa mikä tuon kuumeen nosti. Ressukka on kuuma kun kekäle. Nyt nukkuu tuolla Pamolin voimalla,levottomasti tosin, saa nähdä mitä yöstä tulee... Asiaa ei yhtään auta se että itse jouduin juuri saikulle selkäkipujen takia. Muutaman kerran meni jopa jalka alta. Onneksi ei koko ajan ole ihan niin paha mutta tasainen jomotus alaselässä tuntuu kokoajan ja välillä vihloo tooosii kipeesti.Kiva siinä sitten rampata pystyssä koko yö jos nyt oikein pahasti tässä käy :eek: Taidankin mennä nukkumaan nyt kun se vielä onnistuu.

Rauhallista yötä kaikille toivoo,

Torey 30+2

 
Nöttiäiselle :hug: ja syvät pahoitteluni tapahtuneesta! Tuo on yksi niistä asioista, mitä ei koskaan osaa omalle kohdalleen odottaa sattuvan. Voimia teille!

Luminka, ihana vauvasänky ja upea mahakuva! Vieläkö supistelee?

Empulle vauvanhakureissulle tsemppiä!

(.) koko viikonloppu kuumeessa ja vatsa sekaisin antibiootista. Nyt vähän parempi olo. Ruokavalio koostunut lähinnä banaanista, vaaleasta leivästä ja jugurtista. Taas töissä, onneksi hiljainen viikko. Paino tippuu viikko viikolta, vaikka yritän aina syödä jotain kun vähän tuntuu siltä että pystyn. Eihän se voi mennä kesken huonon syömisen takia, eihän?


 
Alkuviikkoa!

Nöttiäselle tätäkin kautta pahoittelut ja iso :hug: .

Mä oon taas ollu vähän laiska kirjoittaja, mut lukenut oon ahkerasti teidän juttuja.

Empulla on varmaan jo vauva sylissä. :heart:

Ruoista olitte täällä keskustelleet. Mulle ei oikein oo viime päivinä ruoka maistunut. Tosin viime viikon olin mahataudissa, joten silloin ei sitäkään vähää pystynyt syömään. Irtokarkit kyllä uppois, mut niistä tulee paha olo jos nälkäänsä syö. :LOL:

Myös painosta on täällä ollu puhetta. Mulla tuli ekassa raskaudessa painoa yhteensä 17 kg, ja nyt en niin paljoa meinaa kerätä... Tässä tokassa raskaudessa mulle ei oo tullu painoa vielä yhtään, muta ekassakin raskaudessa kaikki kilot tuli vasta parin viimesen kuukauden aikana.

marza ja masuvauva 17+1 (18+0)
 
Aamun nevolassa kaikki ok, tätikin käsikopelolla oli sitä mieltä, että isohkolta typyltä vaikuttaa. Laittoi vielä ens viikoksi polille ajan jotta mittailisivat ja ottaisivat mun huolen vauvan koosta ja ulosmahtumisesta todesta. Toivotaan et olis kiva lääkäri...

Hb oli pysyny 110:ssa, päänsärystä ja väsymyksestä päättelin et olis voinu olla matalampikin mutta hyvä näin. RR oli ihan ok, vähän se on koholla alkuraskauteen nähden mutta johtunee tästä turvotuksesta.

Painoa li nyt tullu aikas reilusti aiempaan nähden mut osan siitä pistän kanssa tähän nesteen kertymiseen. Vauvan koko kun huolettaa niin oon jättäny tosissaa nyt herkkuja vähemmälle. Vai tiiättekö te voiko äidin syömiset siihen vauvan kokoon kauheesti vaikuttaa vai onko se vaan sitä itelle kertyvää ylimääräistä sitte?

Poitsu unilla, tarttis varmaan jotain kotihmmeleita tehdä mut tää sohva on paljo kutsuvampi paikka nyt kyllä... |O

Jonskis 35+5
 
Heippa! Äippäpolilta terveisiä:) Tutkivat miun munuaisetkin kunnolla ultralla, jottei niissä ole mitään vikaa (sen kipuilun takia). Kaikki oli paremmin kuin hyvin, vauvan painoarvioksikin saatiin 2400g=) Esikoinen painoi syntyessään 3760g.
Ja arvatkaas miten ihanan yllärin vauva teki! Kääntyi odotustilassa pää alaspäin:D Selkeesti tuntui muljahdus ja miun piti oikein parantaa ryhtiä kun sellain töni ja myllersi:D
Nyt on se sektion uhkakin poissa, ihanaa! Kun vain pysyisi nyt pää alaspäin, miun olokin on tosi paljon parempi kun ei tossa kylkiluidenkohdalla tunnu istuvilteen kauheeta painetta.
Vielä sain yhden ajan "piikkikontrolliin", 3päivää ennen laskettua aikaa... tuntuu tyhmältä viel sillon ravata näytille..:)

Jonskis, kiva että pääset vielä erikseen polille, jotta tietää sitten mitä odottaa. Toivotaan että vauveli on ihan normikokoinen! (/ että mahtuisi ulos alateitse hyvin.. mie ainaki pelkään hirmuisesti sektiota..)

Mut heiii, missäs on mein Luminka?!?! :D :heart:

-mamina 33+3
 
Täällähän minä, en ole mihinkään karannut :wave:
Toissayö sai hirmuiset jännitykset aikaan.. Mutta nyt olo suht normaali taas, supistukset tuntuu kyllä alempana hiukan normaalia kovempina mut ei sen kummempaa. Tosin koko päivän maha ollut oudon tuntuinen mut tiedä siitä sitten mistä johtuu! Väsynyt olen ollut eilen ja tänään, molempinä päivinä päikkärit joita en normaalisti ole ottanut pitkiin aikoihin. Eilen menin vielä 9 nukkumaan ja nousin aamulla puoli kasin aikaan.

Mut nyt ei jaksa kirjoittaa enempää, katellaan jos huomenna ois inspistä :wave:

Luminka ja neitonen 37+2
 
nöttiäinen Olipa surullisia uutisia. Paljon voimia teille kaiken kestämiseen! :'( :hug:
rimata Kookosmaitopannarissa neste korvataan kookosmaidolla. Eli siihen tulee yksi tölkki (4 dl) kookosmaitoa ja saman verran vettä. Ja 5 munaa ja sitten vielä sokeria.. Eli ei ole kovin kevyt vahtoehto.. Mutta, se on kyllä todella hyvää. Ja vaikka minä en mistään kookoshiutaleista yms. ole ikinä tykännyt, niin tästä herkusta tykkään. :D
Luminka Ihana sänky siellä jo tulokasta odottaa. :heart: Minä odotan kovasti muuttoa niin sitten pääsen uuteen kotiin sisustamaan pojalle oman huoneen ja vauvalle pinnasängyn meidän makkariin.
mamina Kivoja polikuulumisia ja ihanaa, että vauva kääntyi. =)

En muista enään mitä muuta piti kommentoida.. :ashamed:

Ruokakeskusteluun vielä. Esikoista odottaessa mulle maistui kaikki suolainen eikä mulla juuri ollut makean nälkä. Nyt mulla on ihan kauhea makean himo ja suklaan himo on ollut jo monta viikkoa. Mikä ei tietysti ole ollenkaan hyvä asia kun on tuo raskausdiabetes.. No vielä en ole suklaaseen sortunut. Mutta molemmissa raskauksissa on tulinen ruoka maistunut hyvin. Ja eilen sitten laitettiin miehen kanssa elämä risaiseksi ja haettiin intialaista ruokaa kotiin. NAM, että olikin hyvää! Ja ihme kyllä ei edes sen jälkeen närästänyt. :)

Huomenna on pojan 1,5 vuotis neuvola. Saa nähdä mitä siellä tehdään ja mitä sanotaan. Kaverin lapsen neuvolassa oli kuulemma lapsen pitänyt tehdä palikoista torni. Sen meidän poika ainakin osaa, mutta eri asia on, että suostuuko tekemään kun jännittää kuitenkin niin paljon lääkäriä.
 

Yhteistyössä