***PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT vol2***Uudet tervetuloa mukaan!

Hahaa...olkkis, tere tulemast vain :wave: :D

Permikselle myös tervetuloa lämpimästi :wave:

Hurraa...meikäläisen kevät hullutus on virallisesti lähtenyt käyntiin tänään.
Käytiin hakemassa 6pss erilaisia kukkasiemeniä ja varhaisimmat, Kesäleimun ja Mustasilmäsusannan, kylvinkin jo tänään, vaikka olisihan tässä koko maaliskuu ollut aikaa, mutten malttanut :LOL:

Let the spring come in to your hearts :D
 
Latte ja Emppu: Kylläpäs jänittää teidän puolesta :D. Ihan selviä synnytyksen lähestymisen merkkejä teillä molemmilla! :) Saako muuten Emppu udella että miksi olet menossa sektioon? Annetaankos vauvan syntyä ennen sektioaikaa jos hän päättää rynnistää maailmaan?

Onnea roppakaupalla Pilkkis! :heart: :flower:

Kiva kun kävit Iitukka laittamassa kuulumisia! :)

BV: mitä tarkoittaa jos turvotus on +-?

Tervetuloa joukkoon Permis ja olkkis74! :wave: Kiva että saadaan pinoon uusia kirjoittajia :)

Oooih, ihanalta kuulostaa paapelo nuo sun viherpeukalointihommat :). Minä tykkään kans laittaa pihaa ja touhuta kukkien kanssa, tosin aika rajalliset on mahdollisuudet näin rivarissa asustellen. Ja nyt saa kyllä jäädä kylvöt kylvämättä, taitaa tässä keväällä olla vähän muutakin arpeetia. :whistle: Jos ottais tavoiteeksi että rairuohon saisi kylvettyä :LOL:!

Omassa ( .):ssa ei mitään ihmeempiä, ensi viikon lääkärineuvolaa odotellessa vaan.




 
Terppa uusille :wave: .

En oo jaksanut oikein nyt kirjotella, jotenkin kaikki asiat vaan pyörii jo tulevassa.. Jännittäää miten sitä pärjää ku tuo poika on oikea virtapiiri ja ikää ei vielä niin huimasti (1v 5kk just tuli täyteen), että mitään tajuais, ainakaan sillonko pitäs :headwall: . Saapas nähdä tuleeko lähtö enemmin vai myöhemmin.. kolmatta iltaa supistelee, välillä tosi kipeästikin :whistle: . Joskushan se syntyy kuitenkin :D

On se kyllä ihana kun kevät tulee, samaa mieltä paapelon kanssa.
 
Mulla kanssa menkkakivut ja supistukset alkoi taas. Naa on tallaisia oisia herkkuja ilmeisesti. Kohta pitais kavaista ulkona, enka millaan jaksaisi! :ashamed: Taidan ottaa sita Panadolia, kun meen sankyyn, etta saisin edes vahan nukuttua vessakayntien valissa!

Jannaa Rimata! :D Ma aina yritan ajatella, etta asiat sutviintuu, kun on pakko... Mut kylla muakin huolettaa, miten asiat lahtee rullaamaan esikoisen ja vauvan kanssa.

Niin, mitas sit jos/ kun sun synnytys alkaa ennen sektiopaivaa Emppu?

Mulla on myos jo kevatta rinnassa! Olet kylla tosi ahkera Paapelo! =) Taitaa mullakin olla se rairuoho rajana ja tavoitteena tanakevaana Talvitie! :LOL: Jos saan laitettua sitakaan...

 
Helv supistukset 3-5 min valein... joten pakkailen sairaalakassin nyt. Ei tama viela synny, mutta ehka muutaman paivan sisaan? Ja niinkun ma ajattelin, etta tassa raskaudessa en pakkaa kassia samalla kun jo supistelee... en vaan ilmeisesti opi!

Ma en oo viela valmis vauvan tuloon!
:eek: Nyt otan vahan panadolia ja meen pehkuihin!

Hyvaa yota!

Muoks- nyt rauhoittuu...
 
AAM
Permis & Olkkis welcome aboard tai jottain.. :D ja onskulit jo reiluista lussista ;) :flower:

uuhLatte toi oli paha "pakkaan sairaalakassin vielä" :D ... eksä seriously ollut tehnyt sitä vielä :eek: .. :/ no nyt on aika jos et sit vielä"kään" lähde..

Emppu ainii :headwall: sulla oli vaavan perätilasysteemi vielä... joo raskausdementia :wave: no sit enpä povailis sua välttis ekana lähteväksi vaikka vauva raivaa lähtökuoppia ja mongertaa.. :D

Ooh paapelo ihanaa mietin juuri noit kukkia ko tuli toi prisman kuvasto :heart: mun lemppareita on noi susannat mutta jotenkin hyytyy tossa esi-istutus vaiheessa kaikki mun juttuni, varmaan myös tänä vuonna kans jää vaan ihailutasolle.. :whistle: :ashamed:

tänään ko töistä lähdin niin viraston eessä mietin että oonko sekasin ko nenässä tuoksui semmoi "kevät" ja tuli mieleen heti pääsiäinen ja siis ihan heti, hauskasti kuvaillen lämmin ja raikas ja samalla kirpeä :) vai olikohan se kadulla jäätyneen hangen pilkistelevän koiranpaskakasa haju joka tuntui niin nenään |O :xmas:

sohvalta juuri herännyt AM joka siirtyi koneelle katsoaksenne illan viestit siirtyäkseen pitkälle punkkaan saman tien :wave:

AM & hippunen 34+4 :heart:
 
Onpas täällä niin jännät paikat jo monella! :D

Talvitie se terkka merkkasi sen noin,kun mulla on välillä turvotusta ja välillä ei, riippuen toki siitä mitä oon syönyt,liikkunut ja juonut =)

Päivitin listan,meinasin et tässä viikonlopun aikana vähän muokkaan tota listaa "kevätkuntoon" :D

BV ja P 27+5
 
eli rv 37+0 POKS POKS.
nyt ei toivottavasti ketään puhu ennenaikaisesta vaavista vaikka päättäis heti tulla =) jäi vähä traumoja ku TYKSISSÄ kauhisteltiin ku poika syntyi 36+3 "ku tuli niin aikaisin" vaikkei mitään vaikeuksia ollu, paitsi kerran oli valohoidossa.

ihanaa pitkään aikaan mulla oli sit hyvä yö :D ei sattunu mikään paikka. ja uni tuli silmään heti. poika piru vaan herätti 2 kertaa ja ukolla on aina aamuisin vaikeeta toi töihin lähtö ja sit poika kohta jo heräskin, mut nukuttua sain kuitenki paremmi ku aikoihin vaikka ei tuntimäärä nytkään päätähuimannu.

nyt on sit taas sellainen olo, ettei tää tuu ulos ku vatsa joskus tai jouluna |O sais mun puolesta kohta jo tullä näytille.
latellakin jo tosi jännää rupee olemaan siellä :D mahdatko ehtiä ensin, vaikka vähän aikaa sit kuvittelin et mulla jo lähtö tulis?

eilinen ruokailu venysi vähän turhan pitkälle iltaa ja ehti tulla kauhea nälkä. autossa sit ku odotettiin yhtä kaveria ni masukki suuttui todenteolla kun ei ruokaa vaan kuulu. tuntui et tulee ulos alapäästä puukon kanssa ite. mylläys oli tosi kova ja kun miehelle näytin masua kun se heilui ja varvas venytti nahkaa ees taas ni se raukka pelästyi hirveästi. siis mies :LOL: sit painoin sen käden masun päälle ni raukka ihan hyppäs penkissään, hyvä ettei pissannu housuihinsa :LOL: ei taida oikein ymmärtää miten kovasti välillä nää pikkuiset yksiötään venyttelee.

turvotusta on ihan sikana |O |O mun kädet oli aamulla samanlaiset ku sillä ihmenelosten kiviukolla, jos ootte leffan nähny :headwall: ja ei ole mitään kenkiä millä ulos vois mennä. ei puhettakaan et mahtuis jalkaan. mies tuo mulle talvi roksit halppis kaupasta jos on vielä jäljellä.

nyt täytyy varmaan viihdyttää poikaa ettei hermostu

Hani ja tyttö 37+0 ( meinasin kirjoittaa 36, en oikein osaa mieltää tota 37 :LOL: )
 
Huomenta.

Tervetuloa uudet :flower:

iso iso :hug: ja onnittelut pilkkikselle ja miehelle tytöstä :flower: :heart:

Oma napa... se riehuu ei käsitä miten sillä riittää virtaa kun äiti on tälläinen mursu joka vaan makaa... :LOL:

Joku olikin jo istuttanut jotain :eek: ja mä luulin et olen yksin sekopää.. Mul on aina keväisin kaiken näköisiä virityksiä. On kukkia tomaatteja mansikoita sipuleita ja maustekasveja...Ehkä olen sekaisin kun kaikki saa kaupasta valmiina istuttaa vaan. Mut siin on sitä jotain kun huomaa et jokin asia sentään onnistuu kun mullan läpi alkaa työntymään alku. :D

Joo o.. lähettäkää valkopukuset miehet hakee.... Juttelen kylvöistäni kuin pikkulapsista... :LOL:

Vesseli ei ole vieläkään kääntynyt ei edes yrittänyt ja eilen illalla muistin päivän ja paikan ja melkeimpä kelloajankin koska hän meni tähän "lemppariasentoonsa" ja muistan vieläkin kuinka paljon se sattus.

Kaikki ei tietenkään pysty sanomaan missä asennossa vauva just nyt on mut mulla vaan jotenkin hahmotuskyky on niin hyvä et nytkin vauveli istuu mun sydämen alla selkä mun selkää vasten ja pystyn melkein ottamaan hänen päästään kiinni se siin kuikuilee tuossa kokeiltavissa. peppu on alhaalla. Kivuista tiedän koska "liian" alhaalla. Jalat potkii sinne sun tänne mut ovat melkein jatkuvasti " korvissa" ja mitä mun oikeaan puoleen tulee siel on istukka joka on todella valtava vie tilan vauvalta, koska kertaakaan ei ole ollut oikealla puolella masussa. Pelkästään vasemmassa reunassa siksi masuni onkin toispuoleinen.

Tulipas kirjoitettua... Ehkä ihan turhaakin... mut se vaan on niin jännän tuntuista... :D
 
Huomenta!

Puolisentoista tuntia niita sitten tuli 3-5 minuutin valein... Panadolia otin ja sitten alkoi rauhoittua. Aamuyolla nukuin aikas hyvin ja muutaman vaan tunsin. Nyt taas huono olo...
Juu, en ollut pakannut sairaalakassia, sen sitten tein eilen illalla. Kylla tuli sellaiset flashbackit viime raskaudesta, kun sita samaa tein... Taytyy tanaan tarkistaa, etta mita sinne tuli viskottua! :D mut pikkasen paniikkia alkoi illalla iskea, oli sen verran kivuliasta hommaa... enka ole edes 38 viikkoa viela. Veikkailen, etta taa viikon sisalla tulee ulos. :eek: :heart: Hui!

Meilla mies alkaa olla kanssa tosi innoissaan, nytkin sano, etta han pitaa sit kannyakin ihan vieressa koko paivan ja eilen illalla kokosi vaunut samalla kun ma heittelin kamaa kassiin! Ehka mun ukosta tulee kanssa sellanen 'jokojoko'- kyselija kuin Empullakin! Heh!

Kevat se alkaa olla Allusmamma! Ihanaa!!! Mietin juuri, etta mitas sille vauvalle laittaa sitten paalle? Tayyy laittaa lamminta kasaan ja kattoa sitten sina paivana, kun tarvitaan... Se on kylla ihanaa, kun kukat alkaa kukkia ja luonto herailee! :heart:

Onnea 37 viikosta Hani! Saa tosiaan nahda, kuka sinne sairaalaan sprinttaa seuraavaksi! Toi turvotus on kylla tosi peesta! :hug: Mulla on ihan hiukan vaan, mut sormukset, jotka on yleensa loysat on nyt aika tiukat. Viela oon kuitenkin sormessa pitanyt...

Sa oot kanssa ihana viherpeukalo Niisku- Rouva! =) Siina asennossa on sit ilmeisesta vauvalla mukava istuskella! :heart:


Nyt syomahan!

Latte :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Halfcafnonfatlatte:
Niin, mitas sit jos/ kun sun synnytys alkaa ennen sektiopaivaa Emppu?

Sit vaan mennään sairaalaan ja leikataan :D


Ultrassa oli kaikki hyvn ja Veikka edelleen perätilassa :)
Mä sain viimeviikolla sen ison peräruiskepullon missä
sitä litkua on 240ml...Tänään sit kysyin että kuinkapaljon
sitä kuuluu laittaa?Sanottiin että mielellään kaikki :eek:
Mut osakin käy jos kaikkea ei saa...




Emppu788 & Veikka 37+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Halfcafnonfatlatte:
Ehka mun ukosta tulee kanssa sellanen 'jokojoko'- kyselija kuin Empullakin! Heh!


Eilen kun mentiin nukkumaan niin satuin sängyssä huokaseen syvään...
Arvatkaa mitä mies kysyi? Joko mennään? :LOL: :LOL:No aamulla
se taas kysyi että joko mennään?Mä vastasin että ei kun mä menen
vaan äippäpolille kontrolliin :D


Emppu788 & Veikka 37+6




P.s.Onnea synnyttäneille :heart: :flower: :heart: :flower: :heart:
 
Allusmamma:
Meinasin kuolla nauruun kun luin ton kevään tuoksun :LOL:

Ja minähän se täällä kanssa pöpipiksi menen kun kevät tulee :D Rehua pukka millon mistäkin ja nyt alkaa parvekkeen suunnittelu urakka, miten asettelen kukat ja köynnöskasvit ym...ja mies pyörittelee päätään kun luonnoksia tulee ja lentää roskiin :LOL:

Ja Emppu...tuo sinun mies on ihan hömelö :D

paapelo+poju+Tiuhti 9+6
 
Ihanaa, viherpeukaloita!! Täällä myös yksi hurahtanut... ollaan nyt 2 kesää laitettu omakotitalon pihaa alusta asti ja loppua ei taida tulla koskaan. Ja voi tuota rahan määrää mitä pihaan saa uppoamaan, kaikki maksaa aivan tuhottomasti. Mutta kivaa puuhaa se todella on! Viime vuonna hommasin kasvihuoneenkin, mutta kun sille ei oikein löytynytkään sopivaa paikkaa, niin se päätyikin äitini pihaan. Ja arvatkaas muuten mitä... kylvin vuosi sitten ahkeraliisan siemeniä. Raukat pienet taimet kituivat koko kevään, kesäksi siirsin ne kasvimaan reunaan voimistumaan, mutta onnettomia olivat. Syksyllä takaisin sisään, kun enhän minä mitään voi poiskaan heittää, omia rakkaita taimiani ainakaan! Nyt kun nuo ovat koko talven olleet ikkunalaudalla, niin näyttävät aika hienoilta! Reilu kuukausi sitten pistin latvat poikki ja nyt ovat haaroittuneetkin oikein komeiksi taimiksi. Jos vaikka päästäisiin sitten tänä kesänä nauttimaan ihan kukistakin! Enpä olisi uskonut, että taimien kasvatusaika on vuosi, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan! :LOL:

Sini, rv 17+3
 
Sini:
Oon kade...mekin ollaan ajateltu muutaman vuodenpäästä hommata ehkä rivitalonpätkä tms. niin saisin omalle pihalle laittaa rehujani.
Oltekos muuten visiteerannut puutarha.net sivuilla? Siellä on kerrottu todella hyvin nettikauppa puolella, jossa siemeniä myydään, miten ne tulisi kasvattaa.
Muistaakseni karaisu oli ahkeraliisallakin tarpeen ennen avomaalle istuttamista, kuten varmaan tosi monelle muullekkin tänne suomen karuun kesään istutettaville pikku taimiparoille.

Ja minullakin tuli viimevuonna oikein tippalinsiin, kun kaksi Köynnöskrassin tainta katkesi, kun pikkulintu kävi hillumassa parvekkeellamme :LOL:
Rakkaat pikku taimeni :D

katselin muuten eilen juuri tuolta mainitsemastani sivustolta ruukkutomaatteja...ai että oli hyvän näköisiä ja vaikutti jopa helpolta saada satoa aikaiseksi, kun mainostivat runsas satoiseksikin...nami nami...ja amppelimansikoita...luoja, taidetaan tarvita viidakkoveitsi kesäksi, jotta pääsee parvekkeelle aurinkoa ottamaan :LOL:
 
AAM

Kopsukkina huhtimasuista: aamun Neuvolassa ei mtn uutta , kaik jees..
hemppa kivasti 128, lirkki ok, tarjonta rt, syke siinä 160 (joutui herättämään pikkasen raasun torkkui siellä ), mulla paineet 124/71, turvotus +, se oli ainoa muutos, liikkeet ++, painonnousu +906gr /viikko :D (tullut nyt kiloja 13kg!! normi ed rask sama) ja sf oli 33 cm kuten myös ed suht sama..

puutarha jos sais ne mustasilmäsusannat ko niistä tykkään niin kasvamaan (jotenkin tulee aina hirmu kitukasvuisia) :/ ja parit krassit.. köynnöksistä kiksejä :D :LOL: :p
mut saa nähdä antaako toi kaksivuotias niitten kasvaa tuolla verannalla rauhassa elmukelmujen alla sitten |O ? se jää nähtäväksi..

am & hippunen 34+4
 
Kyllä on puutarha.net + kaikki muutkin puutarhasivustot aika tuttuja! =) Lisäksi olen ahminut puutarhakirjoja järjettömiä määriä. Aikoinani olin lukioaikoina useamman kesän puutarhalla töissä, sieltä se puutarhainnostus varmaan on saanut alkunsakin. Eli teoriassa kyllä pitäisi olla kaikki mahdollinen tiedossa, mutta käytäntö on sitten ihan eri juttu! :LOL:

Ja kyllä muuten ottaa nuo saakutin rusakot ja jänikset pannuun.. Niitä sitten riittää ja ne on aivan hervottoman kokoisia! Ja kaikki kelpaa.. vaikka olin nytkin suojannut omppupuut ja kirsikkapuun, niin niin vaan olivat perhanat ylettyneet nakertamaan joitakin oksia. Ne otukset ovat varmaan 1½ metriä pitkiä kun nousevat takajaloilleen, ei siis mitään herttaisia kaneja! Viime keväänä katosi yhdessä yössä joka ikinen pihan krookus parempiin suihin... Ei kellään ole mitään keinoa tiedossa millä voisi pitää nuo elikot loitolla pihamaalta? Ja ei edes asuta missään metsässä vaan ihan keskellä taajamaa, lähimpään ruokakauppaan on alle minuutin kävelymatka.

No joo... mutta siis olen tänään tuntenut useampaan kertaan vauvan liikkeitä, ihanaa!! Ne ovat olleet vähän kortilla.. ihan vaan muutaman kerran olen aikaisemmin tuntenut potkaisun. Eilen kotidopplerilla löysin sykkeen aika nopeasti, oli n. 147, jos yhtään pysyin siinä jumputuksessa perässä. :heart: :heart:

Ihanaa, enää pari tuntia töitä ja sitten ensi viikko lomaa! Jibii!

Sini
 

Yhteistyössä