***PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT vol2***Uudet tervetuloa mukaan!

Tervetuloa joukkoon mukaan outokumpu ja Sini74! :wave:

Oih, onnea mama84 liikkeiden bongaamisesta! :heart: se on aina niin ihana tunne kun eka kertoja tuntee vauvan liikkuvan masussa :).

Kiva että sulla Hani oli hyvät neuvolakuulumiset :D! Ja onnea myös pidemmälle pääsemisestä ;).

Huui, Emppu, onpas enää vähän aikaa sulla h-hetkeen! Olikos sulla sektiopäivä valmiiksi varattu (sorry, en nyt muista ulkoa :ashamed: )

Lis69:
mahtavalta kuulostaa jalkahoito, vähänkö oon kade. Tutulta muuten kuulostaa tuon esikoisen kanssa "juokseminen". Meillä ei vielä varsinaista uhmaa ole havaiitavissa (tyttö on 1v6kk), mutta joka paikkaan neitokainen on kyllä kokoajan juoksemassa. Eilen jonotin R-kioskilla H&M:n pakettia tytön kanssa. Monta asiakasta oli ennen minua ja siinä sitä sitten yritettiin pysytellä jonossa karkki- ja leluhyllyn välissä :D. Mulla oli massussa oikein kunnon kestokovetus kun yritin neitokaista hillitä, sylissäkään en jaksanut pitää kuin hetken. Oli ihan semmonen "äitinorsu ja vauvanorsu posliinikaupassa" -fiilis ;).

Niin ja kiloista puheen ollen: meitsi se sitten painaa eka kertaa elämässä yli 80kg :eek::eek::eek:. Viime neuvolassa puntari näytti 80.2kg, kun esikoisesta paino ehti kohota 78 kiloon. No ei kai tuo kokonaisnousu nyt mikään hirveä ole vieläkään, ekassa neuvolassa painoin 72 ja jotain, oma vaaka näytti ennen raskauden alkua 69kg. Eli siis jotain kymmenen kilon kieppeillä painonnousu lienee. Kumpaan painoon te muut muuten vertaatte painonnousua laskiessanna - painoon ennen raskautta vai eka neuvolassa otettuun painoon? Mun oma vaaka näyttää vähemmän ja lisäksi mulla on tapana käydä vaakalla kotona ihan alkkarisillaan, joten neuvolan vaaka näyttää systemaattisesti kilon pari enemmän. Niinpä olen ottanut oikeudekseni laskea tuon painon nousun siitä ekan neuvolan punnituksesta ;).






Ouu nou, 28 päivää laskettuun aikaan kuulostaa toooosi vähältä...
:xmas:
 
Tervetuloa Outokumpu ja Sini!! :wave:

:hug: Blondie! Tosi inhottavaa tuo... Mutta et sina ainakaan anna helposti periksi!

Ihanaa Mama! :heart: Tuo on niin spesiaalia nuo ekat liikkeet, kun se on varmasti vauva, eika ilmavaivoja ym!

No ompa kummaa Paapelo! Missakohan ne laput viipyy! :eek:

Mulla on kanssa noita tuntemuksia Nellah! Erittain epamiellyttavia... Luinko jostain, etta voivat johtua siita, etta kohdunkaulalla tapahtuu muutoksia...

Minulle ei kuulu kummempia... Vasyttaa... :|
Huomenna taas kiire paiva esikoisen kanssa.

Nyt makailemaan sohvalle!

Latte 37 +
:wave:

 
Jeejee tänään yks sijaisehdokas tulossa näytille. Voi kun se olis tarpeeks pätevä niin sitten sais koulutuksen pyörimään ja vois jäädä huilaan kotiin. Eilen kolme kipeetä supparia. Tänään ei vielä yhtään kipeetä, runsaasti harjoitussuppareita.

Empulle vähän päälle viikko sektioon, aika jännää tietää tarkalleen etukäteen lapsen syntymäpäivä! Onnea vaan matkaan!

Painon laskemisesta Talvitie: en mä laske. Tulkoon mitä tulee, kyllä ne siitä sitten lähtee. Ekasta tuli +20 kg, imetyksen aikana laihduin alle ihannepainoideksin ja sitten ne kilot tuli pikkuhiljaa takaisin kun lopetti imetyksen. Kuten ikäkin, paino on vaan numero. :LOL:

 
Huomenta!

Esikoinen syntyi sitten vahan yli viikon paasta naista viikoista... ei ollut mitaan tuntemuksia etukateen, eika ole nytkaan... Paitsi ne tavalliset kivut ja saryt. Kylla usein oisin tulee mieleen, etta kumpi olis kivempi, herailla vauvan itkuun ja syottamiseen parin tunnin valein vai vessahataan ja yleisiin sarkyihin... Vahan alan minakin kallistua sen vauvan puoleen... taa mun kroppakin painaa jo niin paljon, etta trukkia tarvittaisiin, kun ylos joutuu sangysta kampeamaan... Mulle siis tullut myos se 20kg taas, vaikka terveellisesti ole syonyt... Ekasta tuli saman verran, joten taa on nyt siis selkeasti se mun paino raskauksien aikana...

Mulla ei vauva ole ilmeisesti vielakaan kiinnittynyt, ei ainakaan ollut pari viikkoa sitten, kun neuvolassa kavin. Oliko se niin, ettei uudissynnyttajalla valttamatta kiinnitykkaan ennen synnytysta? Vai muistanko ihan vaarin?

Toivottavasti sun sijaisehdokas on hyva Blondie! =)

Nyt menen aamiaiselle!


Latte 37+ :wave:
 
Hyvä periaate Blondie! :D Oikeesti se kilojen miettiminen on ihan turhaa, ja minäkin olen ihan sillä mentaliteetillä että tulee mitä on tullakseen (kiva kuitenkin vähän tietää että paljonko sitä on jo kasassa :saint: ). Mulla ei vaan esikoisesta imetyksen avulla hävinnyt kiloakaan, vaikka 5.5kk tyttö oli täysimetyksellä, koko ajan oli vaan syötävä kun oli niin nälkä!:p. Sitten vasta paino alkoi tippumaan kun aloin käymään jumpassa ja tarkkailemaan ruokavaliota imetyksen jälkeen.

Toivottavasti saisit pätevän sijaisen Blondie, täällä peukut pystyssä! b:)d

Talvitie ja tasurit 36+0
 
AAM
Latte joo siis mulle ainakin sanottiin neuvolassa että laskeutuu tietty ajoissa mutta kiinnittyminen voi tapahtua siis parikin tuntia ennen synnytystä eli siis real close.. :eek:
ei tyyliin mtn varoitusmerkkejä.. :D :headwall: ja sit taas toisilla se voi kiinnittyä mutta ei synny kuitenkaan heti :kieh:

Blondielle hyvä sijaisenmetsästys päivää, koetahan ottaa rennosti vaikka sopiva heppu ei välttis löytyiskään :hug:

BV se kans lähenee viikoissa 30 rajapyykkiä.. :whistle: ja vasta meni 20 rikki :eek:

am
 
Hohhoijaa...nyt tää mamma kaipais vinkkejä!
Laitettiin esikoisen "isojen poikien" sänky tänä aamuna sitt meidän huoneeseen meidän sängyn viereen että saadaan toi pinnis vauvalle ja ehditään totttua siihen ja kas kummaa kun mentiin päikkäreille toss enne klo 14 niin eipäs jäbä suostunut siihen jatkettavaan sänkyyn lainkaan!!!!!
Miihaili heti ulos sängystä ja istui lattialla meidän sängyn päässä :p
Kysyin sitt ett minne sä haluat nukkumaan niin näytti ovea että tonne ja kun avasin oven niin painui omaan huoneeseensa jossa pinnis ja eikun siellä vaan nyt poika nukkuu....

Onkohan se raukka niin hukassa siin isossa sängyssä ett ei osaa/uskalla alkaa nukkuu siinä kun puuttuu ne turvalliset reunat?
Noh, meille kyllä passaa se ett hän vaikka alkaiskin nukkua omassa huoneessaan mutta missä sitä sitten vauvaa nukutetaan?
Meill on kyll matkasänky jos sen ottas esikolle mutt en tiedä suostuuko siihen sitt nukkumaan...

Onko kukaan törmännyt vastaavanlaiseen ja miten ootte ongelman ratkaisseet?
:headwall:

Lis69 34+5
 
Tervehdys.

Neuvolassa oltu.

rv30
paino: 99kg (viikossa 770g+) :LOL:
turvotus +
RR 114/72
prot.-
gluk.-
sf 30( meni yläkäyrille tähän asti ollut tasaisesti keskellä)
Tarjonta PT
Syke 140+
Liikkeet +++

Sokerirasitus tulokset

4.6/6.0/3.2 :attn: Laskee liian alas liian nopeasti joten täytyy syödä säännöllisesti ja yrittää pitää se sokeri tasasena.

Vauvan PT tilaa ruvetaan nyt seuraamaa. Suuren suuri istukka on osa syyllinen kohdun ahtauteen vaikka viikkoja vasta 30 mut TOIVOTAAN parasta pelätään pahinta. Seuraava neuvola jo 2 viikon päästä. :)
 
Lis69 Meillä esikoinen siirtys ISOJEN tyttöjen sänkyyn viime elokuussa :) Ajattelin että oppii sitten hyvissä ajoin nukkumaan siinä kun Veikka tulee :) Neiti oli silloin 1v7kk vanha...Meillä neiti muutamana iltana
tuli pois sängystä ja olkkariin leikkimään :D Mutta pikkuhiljaa se sit oppi
että siinä kuuluu yöt nukkua :) Mut päiväunia EI pitkään aikaan siinä suostunut nukkumaan...Eli pinniksessä piti nukkua :)Mutta sekin onneksi
sitten jäi :) Et kyllä se siitä ajan kanssa :)




Emppu788& Veikka 37+5
 
Tuosta ISOJEN lasten sängystä:

Muistan meidän äidin totuttaneen nuorimman siskoni sillä viissiin, että laittoi aluksi pääpuolelle vaatelipaston silläviisiin sivuttain, että tuli seinä tavallaan naaman viereen. Mutta kyllä siis ongelmana oli pitkään se, että pitäisi PYSYÄ siinä sängyssä :LOL:

Eli jos laittaisi jotain siihen pääpuolle turvallisen tuntuiseksi esteeksi? Itse ajattelin tuossa kesällä totuttaa pojan ISOJEN pojujen sänkyyn...vaikka sitten istun ja nukutan siinä vieressä jottei karkaa omilleteilleen, mutta kesällä tahdon pinnasangsytä pois :D

Täällä vattaa kiristää ihan mahottomasti...nyt en voi enään edes vetää mahaa sisään päin, sattuu ihan liiaksi, joten jos tulee sitten ennen ultria käytä jossain kavereilla, täytyy laittaa joku huppari päälle :D

ja tosiaan ei vieläkään ultralappuja...mikähän siellä Kättärillä nyt mättää, kun eräällä toisellakin on kulunut jo 3viikkoa ekasta neuvolasta (oli rv7+0) eikä vieläkään ollut kuulunut mitään? Aika outoa, kun normaalisti menee ihan max. 7pv että tulee :/

nyt pitää mennä herättelemään pojua pikku tirsoilta...pitäsi jotenkin saada nämä tunnin unet pois päivästä...kun ei muutenkaan sitten valvo kuin 1,5h herätyksen jälkeen.
No ehkä tuossa kun kevät tulee ja pääsee pojan kanssa kunnolla vielä iltasella ulos heilumaan.
Nyt kun ei poika vielä osaa kävellä paksuilla talvitöppösillä :D

Paapelo+poju+Touti 9+4
 
Heipähei ja kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! :heart:

Meillä tyttö muutti aikoinaan isojen sänkyyn nukkumaan siten, että meillä oli pinnasängyssä muutama irrotettava puola ja ne otettiin ensin pois. Tyttö tottui siihen parin viikon ajan, että pääsi itse kulkemaan sänkyyn ja sängystä pois. Tarvittaessa laitettiin pinnat takaisin eli silloin kun neiti meinasi nukuttaessa tulla sängystä pois. Kun uusi "oikea" sänky saapui, niin voi sitä riemua! Ei sen koommin halunut vilkaistakaan pinnikseen päin. Tosin oli vähän vanhempi eli sai tuon isojen sängyn 2 -vuotis lahjaksi.

Ihania masuja teillä! Tosin kyllä munkin masu sellainen pallo jo on, ei voi enää mitenkään erehtyä mistä olisi kysymys. =)

Esikoinen yllätti eilen ja alkoi ihan itsekseen siivoamaan lelujaan. Kertoi mitkä leluista antaa sitten vauvalleen. Ja nimenomaa hänen vauvalleen, vaikka tarkoittaa siis tätä masussani olevaa asukkia. On jotenkin niin suloinen, kun puhuu omasta pikkusiskostaan..... ja siis mehän emme tiedä onko vauva tyttö vai poika, mutta esikoinen on päättänyt, että hän haluaa pikkusiskon ja sillä selvä. Saa sitten nähdä mitä oikeasti tapahtuu kun vauva saapuu taloon, saattaa ajatuksen vauvan ihanuudesta muuttua.. no, toivottavasti ei.

No, nyt töiden pariin. Vielä tänään ja huominen, ensi viikko onkin lomaviikko, ihanaa!

Sini, rv 17+2
 
Ja minäkin taas pitkästä aikaa täällä :) Viikkoja kasassa vajaat 8 ja voi elämän kevät tätä oloa! Se, joka sanoo mulle sanankin AAMUpahoinvoinnista niin sanon takas kyllä ja pahasti... Tässä tapauksessa kyseessä ympärivuorokautinen pahoinvointi, paitsi silloin kun nukkuu. Oksentanut en ole, mutta kaikki ruoka on ällöä. Ja se väsymys! En edes aloita siitä. Ja mielialanvaihtelut. Viime viikonloppuna oli IHAN SATAVARMA että mulla on HIV. Kävin testeissä perjantaina, ja siitä sai oikein kunnon potkua itku-masennus-raivari-pelkotilakohtaukseen. Mun miehellä on totisesti kestämistä tässä. Mitähän sitä vielä muuta... muuten ei kai mitään valittamista ;) Edellisessä raskaudessa minua yhtenä aamuna etoi, etten pystynyt kahvia juomaan, mutta vain yhtenä aamuna. Siinä oli suunnilleen kaikki raskauden merkit kasvavan mahan ja närästyksen lisäksi. Ja raskausarpien :kieh: Olin kuin seepra...
Näillä nyt sitten eteenpäin
:LOL:
 

Yhteistyössä