***PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT vol2***Uudet tervetuloa mukaan!

AAM
:wave: jahas nyt on Pilkkiksestä päästy hetkellisesti :D oli jo aikakin toinen riepu jahkaili täällä.. ja tyttöä täältäkin veikkaillaan :whistle:

paapelon pikku-ukolle synttärionskuja :flower: :)

iitukalle jaksuja :hug: valvovan vaavelon kanssa.. toivottavasti rytmiinyy pikku hiljaa oikeaan tahtiin syötöt ja valvomiset...

Torey :wave: kiva kuulla teidänkin perheen arkea..

Ja tämä tulee ehtottomasti myös jatkossa tahtomaan kuulla muittenkin pikkukakkostuneiden vauva-arkea..

am & hippunen 34 rätspoks :heart:
 
Huomenta. Tai oikeestaan iltapäivä jo on. :LOL:

Neidillä piti olla tänään 1v neuvola. Ja just meidän tuurilla neukkutäti on kipeenä. Noh niin olen minäkin. Yskinyt melkein pikkupavun ulos. :LOL: No ei sentään mut välillä tuntuu siltä kun yskän puuska yltyy mahdottomuuksiin et kohta tulee toisesta päästä jotain. :kieh:

Ja voitteko uskoa. Kävin apteekissa hakemassa apua tähän tajuttomaan yskään kun meinaa taju lähteä ni apteekkari täti sanoi ettei myy mulle mitään kun ei raskaana saa nauttia yskänlääkkeitä eikä myöskään mitään imeskeltäviä juttuja. Olis kyllä myynyt pussillisen eukalyptys nannoja. :LOL: :LOL:

Että näin meillä. Mut jotenkin hämärästi muistan et olis olemassa jotain yskänlääkettä mitä voi käyttää resi... joku en muista nimeä. Auttakaa hädässä olevaa ;)

Mitä pikkupapuun tulee niin vilkasta on masussa. Kylkiluut illalla ihan solmussa ja en pysty nukkumaan kuin selällään. Ei niin saisi nukkua mutta kylki asennossa on tosi kipeetä pysyä. Tosin viimeyö meni istuessa :kieh:

ylimääräiseen ultraan pääsin tarkistamaan vauvelin tilanteen ja istukan tossa jokin aika sitten. Ja syy vatsan arkuuteen tukalaan oloon ja kohdunsuun epämääräisiin kipuihin oli se että mulla on tavallista isommat eväät tällä vauvalla. Istukka ylettyy ylhäältä edestä alas asti melkein kohdunsuun päälle. :eek: Tätä tietenkin kruunaa se että pikkuinen masussa istuu peppu tiukasti alhaalla.

Synnytystapa arvio joka on millä viikoilla en edes muista... Niin siellä sitten päätetään lähdetäänkö kääntämään vesseliä mutta tällä hetkellä istuu tukevasti.

Häpyluun mikä kuuluisi aueta vasta näillä viikoilla (30) on ollut jo auki viikosta 26 ja tuottanut suurta tuskaa liikkuessani paikasta toiseen.

Että tämmönen odotus. :LOL:

Kaiken se kestää.

:hug: kaikille sairastaville :heart:

Niisku-rouva&neiti 1v+ pikkupapu 29+5 :heart:
 
:wave: Torey ja Mamina! Kiva kuulla teistakin! Ihanat lapset sulla Mamina! :heart:

Voi ei Hani! :hug: Auttaako jalkojen ylhaalla pito lainkaan? Tuo on kauheeta. :(

Mitas teet omalla ajalla Emppu? Ma teen kotihommia tosi hitaaseen tahtiin ja roikun netissa... oon kattonut Sairaalasarjan vauva- ja synnytysvideot kohta lapi... :ashamed: :D

Niisku- Rouva- ehka ne kaikki tropit on reseptilla ja laakarin hyvaksynnalla raskaanaolon aikana... Kuulostaa kylla tiukalta tuo sun tauti! :hug: No, on sulla iso istukka! :eek: Taitaa olla sun vauvalla mehevat oltavat! :D

 
AAM
Niiskurouva muistaakseni oli joku resilar tai joku vastaava vanha "halpis yskänlääke" jota sai vetää mutta seki on niin ja näin että auttaako noi loppupeleissä.. moon ihan eukalyptuksilla ja kuumalla vedellä pärjännyt pahimman yli :wave:
 
Outokumpu aika hassua että myivät codemakseja. Tänään turisin neuvolantädin kanssa vielä noista yskänlääkkeistä ja hän sanoi että mitään ei saa nauttia ilman lääkärin määräystä. ja raskaana oleva ei saa nauttia kodeiinia missään muodossa.. mutta eikös codemakseissa ole juuri se vaikuttava aine??? Varma en ole. Älä huolestu.

Onneksi tämä yskäflunssa mulle jo niin tuttua että pitäisi loppuviikkoon mennessä olla ohi.

En muutenkaan käytä lääkkeitä mielummin kärsin mut tuli vaan mieleen kysyä onko teille muille myyty jotain.

takaisin peiton alle :snotty:
 
Vain omaa napaa..

Kasvuseurantaultra takana. Rv 34+6 ja vauvan koko 2628g. Lapsivettä normaalisti, raivotarjonta ja sydämensyke 'flow' (?).. Kaikki siis koon puolesta ok. (Jännä verrata esikoiseen, jolla pää ja reisi suurempia mitoiltaan mitä keskivartalo - tällä kakkosella taas päinvastoin eli pulskempi tapaus noilta osin.)

Ikävin asia koko päivältä on se, et joudun nyt sisätautipoliklinikalle diabeteslääkärille. Osa sokeriarvoista sen verran korkeita ja virtsassa ollu nyt 2 krt sokerit plussalla. Mie niin toivon, etten joutus insuliinille. Suurin ongelma oikeestaan on aamupala ja sen jälkeiset arvot. Paasto ok. Ja söinpähän miltei mitä tahansa ni aina nousee nuo.. Tänään jäi 7.8 alle sentään, ku söin vain näkkärin ja join kupillisen kahvia + mehua. Taispa olla 7.2 tuo arvo tai jotain.. Hiphei.

Mut joo, elossa.
 
Kröhhöh...meinasin tukehtua kurkkuviipaleisiini äsken, kun lukaisin toiselta palstalta minulle tulleen kommentin masustani.
Siellä oli tämmöinen samanmoinen pallukka ollut näillä viikoilla ja oli odottanut kaksosia, seuraavien kahden lapsen jälkeen ei ollut tullut läheskään yhtä varhain yhtä iso, vaikka olikin näkynyt :LOL:

Sepäs se olisikin mahtavan moinen ylläri...toivoisin kyllä, että yksi vain, sillä siitä huolen määrästä ei kyllä tulisi loppua jos kaksosia odottaisi, yhdenkin odottamisessa on jo järki suolla vähänväliä :ashamed: :D

Nyt juomaan jotain, että loppuu tämä yskärefleksi :LOL:

paapelo+poju+Tiuhti 9+2
 
Niiskurouva en mä ainakaa löytäny mitään kodeiini merkintää tosta codemaxista

http://www.leiras.fi/tuotteet/flunssa-ja-yska/codemax/

en mäkään mielellään mitään lääkettä yskään ottanu mut yöisin oli pakko et ei koko huusholli heränny ku köhin niin paljon :eek:
 
:hug: Hani! Niinhan se on... Mulla on oisin iso kasa tyynyja jalkojen alla sangyssa...

Pietu-
Mulle sanottiin ultrassa, etta se pullea masu tarkottaa sita, etta vauvalle on paljon ravintoa tarjolla. Ensimmaiseksi kuulemma huolehditaan tarkeiden elimien kasvusta (kuten paa ja aivot) ja lopuilla kasvatetaan mahaa... Mulla on samalla tavalla... esikoisella oli iso paa ja talla on nyt iso maha... Harmi, etta sun sokerit on tolleen koholla... Tsemppia polikayntiin!

Se oliskin aika yllari Paapelo! :D

Maaliskuisissa on nyt vauvasade alkanut! Jannaa!!

 
Juu ei mulla ollut varmaa tietoa... Mut sen apteekkari repis pois mun käsistä ja sano kaikkitietävällä sävyllä et sitä et ainakaan saa ottaa. Päätin että menkööt tämä nyt tässä samassa p*skassa missä muutkin vaivat.

Toivottavasti kukaan ei nyt ymmärrä väärin. Nautin raskaanaolemisesta. Esikoisen odotus oli niin helppoa. Tämän toisen odotus saa kipu sanalle uuden merkityksen. Joten olen hiukan tuskainen vain. Harmittaa kun esikoisen kanssa ei jaksa temmeltää niinkuin kuuluisi. :'(
 
Niisku- Rouva tunteet samat tääläkin... Esikoisen odotusaikana olin terve ku pukki, ei mikään räkis ym iskeny muhun ja nyt tuntuu et oon koko ajan kuumees, räkikses tai poskiontelotulehdus pukkaa päälle. No toivottavasti muksu on sit terve ku pukki kun tauteja alkaa olee ympärillä. Meillä kans esikoinen vähän väliä haluis jotain tehdä ja ite kommentoi sit het perään ettei äiti kuiteskaa taivu ja jaksa :( vähän alkaa omatunto kolkutteleen kun tommosen kuulee :'(
 
Ai niin mä taisin vaan kirjotella kommentteja ilman lupaa :eek: :eek:

Elikkäs toinen lapsi tulossa, esikoinen 12/05 syntynyt tyttö. Toisen LA 17.4, sukupuolesta ei varmaa tietoo B) että saapiko liittyä seuraan???? Juttuja oon kyllä käyny kauan jo lukemassa mutta tää kirjotuspuoli aina välillä tihkoo |O
 
Iitukka, wau mikä salamasynnytys! :flower:
Toivottavasti tämä talvi tästä kohta taittuu ja kevääksi muuttuu niin helpottaa työkiireet miehellä.

Cassy, koita olla ilman meikkiä aina kun mahdollista. Ootko kokeillu apteekista Neutrogenan tuotteita? Kasvovesi, puhdistusgeeli, hoitovoide ja kosteusvoide -arsenaalilla on häijymmätkin näpyt talttuneet. Ei riko ihon pintaa kuten tavallinen Clearasil.

Moi Mamina, kiva kun kävit meitä moikkaamassa! :wave:

Pilkkikselle hyvää vauvanhakureissua! :heart:

( . ) Neuvolantäti tarjos tänään mahista aloittaa saikku äippäloman alkuun saakka, mun kaakertaminen oli kuulemma niin säälittävän näköistä. Vauva on kääntynyt jo pää alaspäin, maha valahtanut alemmas ja SF-mitassa mennään yläkäyrillä. Päätin kokeilla viikko kerrallaan eteenpäin ja tarvittaessa otan sitten saikkua. Maha alkaa olla tiellä autolla ajaessa, kun ei meinaa jalat enää nousta.

Blondie rv 30 jtn
 
Siis aivan mahtavaa... eilen illalla ku menin nukkumaan, ni tunsin aivan selvästi pikkuruisen liikkeet. Hetken ajan kesti ja sit katos, olin ihan tippa linssis. Pari kertaa aiemminki tuntenu kummaa pluplutusta, mut toi oli eka oikeen kunnon selvä!!! :heart:

mama ja kääpiäinen 14+0 (ja viikot poksuu!)
 
Blondie:
Voi tuo on niin harmittavaa. Minäkin kun olen tosi lyhyt (155cm ) niin maha tuppaa olemaan toosi iso suhteessa omaan kroppaani ja lyllerrän varmaan itsekkin onnettomasti kun sen aika taas tulee.
Esikosta oli vieläpä tosi pahat liitos kivut ja häpyliitoskin oli auki jo jostain rv32 lähtien ja tuotti suurta tuskaa asennossa kuin asennossa.

mama-84:
Voi miten ihanaa...itsekkään en malta odottaa että ekat liikkeet tulee...esikosta tuntui jo tosi aikaseen rv16 ja säännölliseksi (kellontarkoiksi melkein) tuli rv20 tienoolla. On se niin ihana tunne =)

Ja ei vieläkään ultralappuja :headwall: rupeaa tulemaan jo semmoinen olo, ettei tiedot ole menneet neuvolasta perille.
Huoh...jos ei perjantai aamuna ole vielä tullut, niin soitan kyllä neuvolaan, että kattelee koneeltaan onko ajat annettu tai sitten saa antaa numeron josta tiedustella :kieh:
Silloin on mennyt 2viikkoa ekasta neuvolasta.

mutta nyt vähän järkkäilemään paikkoja :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 9+3
 
Heippa!

En ole tähän pinoon ilmoittautunut aikaisemmin, muutamassa muussa olen kirjoitellut.

Kirjoittelitte tuossa yskänhelpotuksesta ja itse olen ainakin syönyt Coolixeja. Mielestäni niissä ei ole mitään ainetta mitä ei voisi raskaana ollessa syödä ja hyvin auttavat!

http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/epages/KYA.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/KYA/Products/OE0321288

Mukavaa jatkoa kaikille!

Sini, tyttö 05/05 ja nyt rv 17+0!
 
:wave: Taas pitkästä aikaa..

Onnea iitukalle pojasta :flower:

Omaa napaa..

mä oon jo kolme kertaa tän aamun aikana käyny vessassa ison tuloksen kera. oliskin ees löysää niin vielä tajuisin.. :kieh: ja nyt sitten oksettaa kokoajan. ja välillä tulee ihme piikkejä haarojen väliin ihan ku joku piikittelis mun haaroväliä. joko mulla on joku hiton masutauti tulossa tai jotain. olo ei oo kovin hyvä... :(

Nellah ja 35+2
 
täällä ollaan vieläyhdessä koossa,et pidemmälle päästään tässä raskaudessa :D
mites emppu?? yhdessä koossa varmaan myös.

tänään oli taas neuvola eikä nyt viikossa ollu tullu grammaakaan lisää painoa :D :D :D :D et se hurja painon nousu johtu kyl varmaan tosta turvotuksesta. jalkakin tuntuu tänään taas hivenen paremmalta.

Hani ja tyttö 36+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hani-:
mites emppu?? yhdessä koossa varmaan myös.


Yks kaks koli neli, kaikk yhes koos, liikuttage gäsi!":LOL:


*nisk* Tänään oli viimeinen äitiysneuvola :( Mut onneksi oli
kaikki hyvin :) Perjantaina viiminen kontrolli äippäpolilla ja
ma verikokeeseen...

P.s.10 päivää niin Veikka on maailmassa :)


Emppu788 & Veikka 37+3

 
AAM
Emppu saa kohta alkaa katkomaan piikkejä kammasta :D :LOL:

Nellah :hug: jaa siis sä meinaat kovalla on alkanut vatsa toimimaan.. au ! joo täällä kans välillä tulee semmoi "satseja kovia siis " mutta löysää vatsaa tää eukko ei oo nähnyt moneen kuukauteen :whistle:
Silloi ko esikoisen kanssa synnytys käynnistyi niin vatsa nim.om. toimi löysällä..
|O uu hau intresting :D

:wave: Sini74 sä taidat olla tuolla km pinotuksessa kans :) tersetuloa tännekin :D

mama84 oi :) :heart: ihanaa... pikkumuljahduksia.. ja kohta sä oot sit tässä vaiheessa ko ne on näitä herätys tahtoo ruokaa tai tilaa töytäisyitä :LOL:

blondie aika sissi oot.. :) :hug:

am & hippunen 34+1
 
hirvee määrä kirjotusta...iiiks ja sorge kun en jaksa kommentoida muita.
Väsyttää niin riivatusti kun jostain kumman syystä eilen alkoi nipistellä mahaa tosta sektioarven kohdalta enkä oikein saanu nukuttua :headwall:
Onko muita kellä tehty keisarinleikkaus ja jota vaivannut toi arven kohta?
Mulla kun nimenomaan ollut tähän asti oireeton ja neukkutätikin sanoi ett ei ole sitten varmaan niitä kiinnikkeitä kasvanut ku ei oireile...mut mut voisko tää enteillä ett se haavakohta jotenkin ohentuu kun maha venyy???Huu knows?
ja yök,yök,yök mun napa pullahtaa kohta ympäri
:p :p :p
en haluis kun ei tehnyt niin edellisestäkään....vaan nyt on kyllä puntarissa sellaset lukemat että ei kyll ihmekkään ja turvottaa aikalailla mistä sainkin sitt ajatuksen ett meen ens keskiviikkona lymfahoitoon niin jos sais noi nesteet liikkeelle kun ei toi ananas ja mansikka näköjään auta!
Ja vielä hehkutusta =) ,perjantaina jalkahoitoon jeeeeeeeeeee :wave:

Kyllä tuli nyt omaa napaa liiankin kanssa.
On muuten tosi reipas olo kun vähänkin kävelee niin meinaa rakko valahtaa jalkovälistä ja vauvan pylly työntyy melkein kurkkuun ja sitt kun häpyliitos ratkeilee niin voitte vaan kuvitella miten reippaan näköisesti tää mamma vetelee tuoll menee.
Siihen kun laitetaan vielä uhmakas 2vee joka karkailee joka paikkaan tai heittäytyy maahan niin a vot :kieh:

Nyt kahvin juontiin kun poitsu nukkuu,hetki aikaa köllötellä.

Lis69 34+4
 

Yhteistyössä