***PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT vol2***Uudet tervetuloa mukaan!

No voi että Pilkkis :hug: Mä komppaan paapeloa, supparit ovat varmaan tehneet siellä esivalmisteluja ja sitten ei muuta kuin menoksi, kun ne jälleen palaavat. :heart: Voiskohan sinne synnärille soitella jos tuntuu pää ihan hajoavan, että mitä sulla on odotettavissa, ja miten pian (jos ne osais sanoa)? Voin kyllä täysin kuvitella, että vitsit on vähissä nyt :hug:

Onnea paapelon 1-vuotiaalle pikkuelvikselle!! :flower: :)

Onnittelut myös Hanille hyvistä ultrakuulumisista&käsikopelokuulumisista :D

Kesis ja Nuppu 34+1
 
Ihana kun elätte mukana.. :hug: Helpotti jo, kun sain kirjotettua kiukun tänne. Ja vielä enemmän, kun lueskelin teiän kirjotuksia. :heart: Kiitos! Nyt on taas parempi mieli ja odotan ensi yötä jo. Äitikin lupaili joustaa omassa menossaan ja voisi olla ma-aamuun saakka täällä esikon kanssa. Sekin vähän helpotti omaa stressiä.
Kesis Aamulla soittelin synnärille, kun niitä supistuksia vielä oli, mut kehottivat odottelemaan että tihenisivät. En oo nyt sitte viittiny sinne soitella. En jotenkin usko, et kuitenkaan osaisivat sanoa mitä tuleman pitää. Aamullakin oli jo vähän semmonen olo, et olis pitäny pyytää anteeks, et soitin sinne "turhaan". Tyly tyyppi puhelimessa.. Maanantainahan mulla on sitte taas neuvola jos on tarvis ja sieltä saan lähetteen Taysiin ja sitte mietitään jo käynnistystä.
 
Josko nyt ehtis jotain tarinaa kirjotella.

synnytys siis käynnistyi 23.2 supistuksilla jotka siinä päivän mittaan
kipenivät. Esikoisen synnytys kesti 18 tuntia joten ajattelin tämänkin
kestävän ja odotella rauhassa kotona. No, ukko siinä katteli mun
puhinaa ja lopulta sanoi et nyt lähetään. Kello oli n. 18.30.
Mummo tuli likan kans ja eikun matkaan.
Synnärille ajaa meiltä n. 10min. Ja tällä matkalla tuli useita
supistuksia ja piti jo oikein kirota kun sattui niin.
Perillä oltiin klo 19. Siinä sitten sairaalan kamppeet
niskaan ja kätilö tarkistamaan kohdunsuun tilannetta.
Klo 19.12 4cm auki.
Suoraan saliin ja ilokaasua nassuun joka ei auttanut ollenkaan.
Pyysin puudutusta mutta kätilö sanoi ettei nyt ehditä semmosia
antamaan.
Salissa klo19.27 8cm auki.
Alkaa ponnistuttamaan tosissaan ja samassa tuntuu kun
vauva lähtee tulemaan. Huudan et nyt se tulee.
Klo 19.35 10cm auki, kalvot puhkaistaan ja alan
ponnistaa. Sattuu ihan sairaasti ja huudan niin lujaa kun ääntä
lähtee :ashamed: :whistle: Pää syntyy pian ja kätilö
käskee olla työntämättä mutta en pysty.. toinen kätilö työntää
vauvaa takasinpäin koska napanuora tiukkaan kaulassa ja se pitää
katkaista. Kun sen sai tehtyä niin koko vauva tuli lopulta ulos.
Poika syntyi klo19.41 pää mustelmilla nopeasta ulostulosta
johtuen.
Jälkeiset syntyi sitten klo20 ja osoittautui et napaanuora oli lyhyt, 40cm.
Sain pojan paidan alle heti ja siinä sitä sit ihmeteltiin
kuinkas tässä nyt näin kävikään.
Itelle ei tullut kun yksi tikki pieneen välilihan repeämään.

Näin jälkikäteen naurattaa koko tapahtuma ja mitä sitä suustaan
onkaan päästellyt. Kätilö kertoi et naapurisalin ensikertalaisisän
oli pitänyt lähtee tupakalle kun kuoleehan se huutaja tonne..
Mutta siis eipä ainaskaan mitään traumoja mulle jäänyt.

Nyt siis kotielämää opetellaan. Kaikki on hyvin, poika syö
hyvin ja syntymäpainokin jo saavutettu. Maitoa ei multa paljoo
tule et korviketta saapi. Esikoinenkin ihan kivasti pienen
ottanut vastaan vaikkakin pikku tihutöitä tekee kun
vauvaa syötän.

Pilkkis tsemppiä!!

iitukka, isosisko 2,5v ja veikkavauva 5vrk :heart:
 
No niin, pääsin kyynelehtimään iitukan kertomukselle. :'( :heart: Aika kova oli tahti kyllä, oli pojalla kiire maailmaan sitten loppujen lopuksi.

Pilkkiksen puolesta toivon, että olis jo päässyt siirtymään työn raskaan raatajaksi! :D

Emppu oli saanut kivat "eväät". :D Niin niistä Teutonian tuplista... Tilasin ne yhdestä saksalaisesta nettikaupasta semmosen suomalaisen "agentin" kautta. Yhteishinnaksi (rattaat, kantokassi, jalkapeite, aurinkolippa) postikuluineen tuli joku 744?, Suomessa olis tullu yli tonnin! :eek: Noissa on vaan se paha puoli että toimitusaika voi olla jopa 10 viikkoa, sulla ei taida ihan aika riittää siihen.

Tuota... Tyhmä kyssä. Onko Kesis entinen Neiti Kesäheinä? Ehdittiin vissiin olla hetko tuolla pikkukakkosta toivovissa yhtä aikaa?

Oikeesti jos näkisitte mun naaman, teitä itkettäis. Mua nimittäin itkettää. Raskaus&imetys ei tee mun iholle hyvää. Mulla ei ole mitään isoja finnejä, mutta naama on täynnä semmoisia helakanpunaisia näppyjä, erityisesti posket. Mun iho on ihan selvästi tulehtunut koko ajan, mitä hittoa? Luojalle kiitos Joe Blascon meikkivoiteesta. Ei kyllä naurata, mutta elämä on. On mulla hyviäkin uutisia, sain mahan toimimaan 4 päivän ummetuksen jälkeen! :x :D Anteeksi.

Rv 22+ ööh... 3? :heart:
 
Kiva oli lukea iitukan kertomus. :hug: Hullua vauhtia, mut onneks ei jääny mitään traumoja. Paitsi sille naapurisalin iskälle. :D Kiva, kun kotonakin on lähteny elo hyvin käyntiin. Onnea vielä! :heart:

Cassy Täällä ollaan edelleen.. Nyt on taas jonkun aikaa ollu lupaavaa supistelua, mut tällä kertaa en aio liikaa näistä innostua. Katellaan mihin nää riittää. Kesiksen puolesta voin vastata että sama ihminen. :heart: Kiva että siellä lähti maha toimimaan, ummetus on niin vihoviimestä!
 
Iltaa!

Ei oo taallakaan joutanut kirjoitella, kun viimeinkin mentiin vauvatavaraostoksille... toki aina pikaisesti lukemassa paivan mittaan!!

Pilkkikselle- paaljon kipakoita supistuksia toivotan... :D Alkais nyt kunnolla ja lopettasivat tuon kiusaamisen! :p Ala valita tylyista ihmisista, niilla ei aika oo pitka ja ne voi odotella vaikka maailman loppuun, joten niilla ei tarvi sen kummemmin olla minusta mielipidettakaan!

Hauskaa lomaa Millipilli! =)

Oliko esikoisella kivat synttarit Paapelo? Onnea viikkojen poksumisesta! :)

:LOL: Iitukka! Voi sita naapurihuoneen miesta! :LOL: Ihanaa, etta kaikki meni hyvin, vaikka nopeeta toimintaa jalleen, kun sinne paasit! Tosi monella tuntuu taa kakkonen tulevan ulos aika vauhdilla!

:flower: Hyvista uutisista vessan puolella Cassy! :D Harmi, etta tuo hormoonitoiminta on sulla noin vilkasta, mutta kuten sanoit, Blasco hoitaa jutun kotiin! =)



Hyvia oita kaikille ja erityisesti Pilkkikselle!!

 
Ilman nyyttiä täällä hajoillaan.. :headwall: Eli hukkareissu oli, supistukset loppu kun seinään ku pääsin käyrille ja kohdunsuu oli nipin napin auki! |O Vaikka on supistellu tosi hyvin. Että näin nopeesti tänne päin suodaan pikkukakkonen.

Pilkkis 41+0
 
AAM
jahas taas tää tuplajuttu :kieh: PÄRKELE

iitukka hieno suoritus :hug:
onneks lähditte sairaalaan, ukolle kerroin millai sun synnytys oli mennyt se oli ihan :eek: .. heh :D
Pilkkis juu takasin ei oo tulemista ilman pikkukääröä.. :attn: :hug: :wave: tsemppejä !

Nyt apteekkiin poskiontelolääkkeiden hakuun poijaalle kun ei näytä olevan asettuneen mihinkään muutaman päivän aikana :( :kieh: oisin niin toivonut että voin välttää niiden käytön mutta näyttäis olevan sitkeä pikkupaskatulehdus..

am & hippunen 33+6
 
AAM
Pilkkis just ko kerkesin viestin panna ! :hug: :( no :headwall:
suppareita odotellessa. Nyt joku tulikuuma suihku ja megarentoutusta auttaisko ? jos kerta on todettu kiljoona kertaa että SSS ei auta !! :headwall:
 
Pilkkiksellä on sitten sitkeä vauva :D No kukapa sieltä pehmeästä/lämpimästä masusta haluais tähän kylmään maailmaan?? :)



Itse heräilin yöllä 4 kertaa pissalle :headwall: :headwall: Sit vielä
selkä on irti poikki |O |O Tänään on taas liikuntapäivä ja
neiti pääsee taas temmeltämään :)



Emppu788 & Veikka 37+1
 
Pilkkis :hug:
Kyllä varmasti lähipäivinä alkaa tapahtua kunnolla :heart:

Pojan synttärit oli mukavat, sai paljon hauskoja lahjoja ja poika piti silmäpeliä tms. samanikäisen tytelin kanssa. pojan kiinalainen horoskooppi on rotta ja se merkitsee viettelijää, eli pojasta olisi ilmeisesti tulossa jonkin sortin Casanova...olen pulassa hänen kanssaan kun tulee teini ikään :LOL:

Ihanaa kun olot alkaa hissukseen tasoittua...ei ole enään mitään ylimenevää etovaa oloa. Rinnat nyt on vielä jonkin verran kipeät, mutta ei tarvi enään kokoajan varoa kun kääntää kylkeä...alkavat olla taas niin isot boltsit, että täytynee painella liivi ostoksille :D

Pienimuotoisia liitoskivun kaltaisia jomotuksia tulee ajoittain...toivottaan että ei tulisi yhtä pahoja kuin esikosta...olin loppuvaiheessa ihan tuskissani jos piti liikkua :headwall:

Joskos huomenna sitten saisin tietooni ne ultra ajat?
Olisi kiva tosiaan tietää, kun siskon synnytys voi alkaa milloin vain, niin osaa varautua.
Olen siis menossa hänen tukihenkilökseen synnytykseen =)
Jännittävää!

nyt pitää hakea poika sängystä ölisemästä ja keittää kuppi kaffea :D

paapelo+poju+Tiuhti 9+1
 
Voi että sentään, kyllä sua nyt koetellaan ja odotutetaan!! :hug: Koita jaksaa :heart:
Täällä ollaan kovasti hengessä mukana ja peukut on pystyssä! :hug:

iitukka kiva kun jaksoit kirjoittaa synnytyksestä :flower: oli kyllä todellakin melkoisen nopeaa toimintaa! Kiva että arki on kotona lähtenyt hyvin rullaamaan :heart:

Cassy joo todellakin, oon entinen Nti Kesäheinä! :wave: Vaihdoin Kesikseksi kun tulin tälle puolelle. =)

(.) Täällä on aamulla tuntunut mahassa siltä, että Nuppu hakee ulostuloväylää suoraan keskeltä vatsaa :D Punkee itseään ja heiluttaa peppuaan kuin mikäkin Shakira :LOL: ei muuten olis ongelmaa jos vatsa olis "elastisempi" mutta kun tuntuu, että tuo yksiö alkaa jo käydä ahtaaksi, niin mamalla on toisinaan jo melko tukala olo :whistle: Muuten alles gut! :wave:

Kesis ja Nuppu 34+2
 
Moi!

Pilkkikselle paljon suppareita ja tsemppiä viime päivien odottamiseen. Meillä esikoinen syntyi rv 42+2, joten tiedän kuinka ärsyttävää ne viimeset päivät on odotella ja vastailla ihmisten "joko nyt?" ja "eikö vieläkään?" -kysymyksiin.

Millipillille oikein mukavaa lomaa! Ihan kateeks käy kun saat viettää lomaa Lapissa.

Iitukka, sulla on ollut nopea synnytys. Vauvalla oli kiire maailmaan. :LOL:

Täällä vaihtuu tänään viikot! Jee!!

marza ja minimuru 37+0
 

Yhteistyössä