***PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT vol2***Uudet tervetuloa mukaan!

Sini:
Joo nuo elikot on ku pieniä hevosia...niitä laukkaa meidänkin pihamailla ihan tolkuttomia määriä, mutta on täällä vastapainona kettujakin öiseen aikaan liikkellä, niin eivät ihan kovasti uskalla pomppia ja heilua.
Mummot tuolla viereisillä pihoilla suojaa istutuksensa istuttamalla sipuleita maahan ja suihkimalla jotain hajukarkotetta...taisi sekin olla jotain sipulsita uutettua karseaa litkua.
Asutaan siis kerrostalo alueella, mutta mummot ovat keksineet itselleen viihdykettä ja ovat laittaneet kaikki mahtavat istutukset kaikkiin kallionkoloihin ja syvennyksiin, kesällä ihan mahtavan näköisiä...en tiedä olisiko noista jotain hyötyä telle? :D
 
Heippa vaan tännekin!

Täällä on tänään ollut masussa pelottavan hiljaista liikkeiden suhteen. Olen niitä nyt tämän viikon jo tuntenut ja hieman ikävä sitä fiilistä. Taitaa ötökkä vaan lepäillä kun on muutaman päivän ollut niin aktiivinen, tai sitten en vain ole huomannut sitä "kuplivaa masua".

Tänään huomasin töissä että alkaa masu olla hiljalleen taas edessä. Oon vanhainkodilla virikeohjaajana ja avustan myös ruokailuissa ja jos vielä sellaisen sairaalapöydän vetää eteen niin saa olla tosi pitkävartinen lusikka että ylettää syöttämään. :D

Onko teillä muilla muuten miehet ylisuojelevaisia? Mun mies eilisen kauppareissun jälkeen piti hirmusaarnan että " sä et sitten enää kanna mitään raskasta" (mulla viikkoja nyt 13+5). Ihanaa että huolehtii mutta tulee tässä varmaan vielä tilanteita että joudun yksin tekemään isot ostokset ja kantamaan ne sisälle joten eipä taida olla vielä tuo "nostokielto" pysyvä.

Hirmu väsy taas iski joten taidan mennä tästä hiljalleen peiton alle ja yrittää nukahtaa. Huomenna kuitenkin taas paljon tekemistä ja esikoisen kanssa touhuamista.

olkkis ja ötökkä 13+5
 
millipilli
Heipsan!

Ihan ensinnä Pilkkikselle suurensuuret onnittelut!! :flower: :flower: :heart:

Täällä ollaan Lapin reissusta selvitty yhtenä kappaleena :D kotimatkakin sujui hyvin, vaikka pitkä päivä olikin (12h kesti matka pysähdyksineen). Ihana loma oli, vaikka kauheesti mitään en pystynytkään tekemään... mutta saatiin ainakin olla perheen kesken. Nyt voi sitten keskittyä vauvaa odottamaan. Äitiyslomakin alkoi reissun aikana. =)

olkkis, mun mies ei kyllä oo mitenkään ylisuojeleva... päinvastoin. Tuntuu että pitäis raskausaikana tehdä paljon enemmän kuin normaalisti :whistle:

Nyt lepäilemään...

millipilli & Frank 35+5
 
Mun mies varmaan yrittää suojella mua kun mulla on ollut tosi paha issias-särky jo kohta kaksi vuotta. Tietää ettei kovin kummoista liukastumista tai edes horjahdusta tarvii kun selkä on niin kipee etten liiku milliäkään mihinkään suuntaan ilman itkua. Hyvää vaan tarkoittaa enkä pistä sitä yhtään pahakseni.

olkkis ja ötökkä 13+5
 
Aamuyota!

Huonoon oloon herasin, joten tulin lammittamaan ja syomaan eilisen illallisen jaanteita! :D Muutamia supistuksia tuli illalla ja Panadolin kanssa menin sankyyn. Vauva on nyt laskeutunut lahtokuoppiin ja verenpaine on nousussa... tama mulle tapahtui viime raskaudessakin ennen synnytysta. Arsyttaa, kun ei pysty nukkumaan.

Emppu- joo ihanaa, et on viikonloppu! =) Toivottavasti kaikilla menee yhta rennosti makaillen, kun tuolla kisulla! =)

Tosi kiva, etta liikkeet tuntuu nyt usein Sini! :heart: Se on niin spesiaali tunne, kun siella masussa muistutetaan olemassaolosta ja luodaan aitiin yhteytta. =)

Onnittelut aitiyslomasta Millipilli ja tervetuloa takaisin! :flower: 12 tuntia kuulostaa rankalta, mutta oli varmasti sen arvoista!

Ihanaa, et sun mies huolehtii sun selasta Olkkis- selka on niin tarkea juttu, eika sita tajua ennen kuin se alkaa remppaamaan. Mulla oli ihan hirveita ongelmia selan kanssa viime raskaudessa ja tassa raskaudessa olen siita syysta ottanut ultravarovaisesti ja on ollut hyva juttu. Mulla on nyt taa viikonloppu 'pakotettua vuodelepoa' miehen puolesta, han haluaa pitaa vauvaa viela paikoillaan... :LOL: Eli sankyyntarjoilua odotan! :LOL: No ei, mutta muuten yritan ottaa rennosti ja viettaa aikaa esikoisen kanssa. :heart:

Niita pienia liikkeita ja hipaisuja ei varmaan vaan aina huomaa Olkkis!

Ihania puutarhureita olette, kylla makin sit ens vuonna! =)

Nyt taidan menna kattomaan jotain leffaa ja toivon, etta uni tulee! Huomiseen!


Latte :wave:

 
Huomenta.

:headwall: hermo menee :headwall:

Mä en tajua mun miestäni. :kieh: Hän luulee nukkuvansa joka viikonloppu 10.00 ei ole onnistunut neidin takia enää miljoonaan kuukauteen. Noh mut mitäs... hän alkaa siitä raivota neidille. Hermo menee. Ja kun kerran MINÄ nousen neidin kans ylös ni mitä vittua hän marisee. Käskin mennä takaisin nukkumaan ni hän siirtyi sohvalle virnistelemään.

Mites päin hän mahtaa sit nukkua ku tää toinen tulee. Hän ei edes käsitä kuinka "kiltti" ja "helppo" vauva meille on siunattu. Itkee kun on hätä. Tämä toinen voi olla ihan vastakohta. Huutaa kaikki yöt.

MIKSI MIEHET NOIN APINOITA... :headwall: Ja ehkäpä se uni tässä vaiheessa olis tärkeempää mulle ku hänelle.

Omanapaista mut ottaa hattuun.

Vatsa oli tänään oudon tuntuinen mistä lie johtua... nyt norm potkotuksen. :D Kohta sil tulee hikka kun juon kahvia. :whistle:

Täytyy mennnä.
 
Huomenta!

Niisku-Rouva: Meilläkin tänä aamuna 8v tyttö heräs kuuden aikaan ja tuli katsomaan tv:n lasten kanavia. Huusin neidille sitten että takas omaan huoneeseen. Kymmenen minuuttia jaksoi neiti olla omassa huoneessaan lukemassa ja sitten takas tv:n ääreen. Mies sitten herätti mut uudestaan sanomaan että takas omaan huoneeseen. Meillä on uusioperhe ja mies hieman arastelee mun tyttären komentamista mutta kun sanoin että hän on meidän perheessä ihan yhtä aikuinen kuin minäkin ja että hän saa komentaa mun tytärtäni ihan kuin omaansa niin kyllähän tuo sitten nousi ja kävi laittamassa likan omaan huoneeseen ja takavarikoi digiboxin kaukosäätimen. Saa nähdä miten sitten tämän ensimmäisen yhteisen lapsen kasvattamisen kanssa käy. Jääkö homma vain mun harteille vai saadaanko sovittua yhteinen toimintalinja joka sitten pitää.

Onkos täällä muuten kenelläkään kokemusta kissanpennusta vauvaperheessä? Meillä on kaksi kissaa 6v ja 1v ja pelkään että tämän nuoremman kanssa tulee ongelmia kun vauva syntyy. Se kun on ihan yliutelias ja kaikkeen pitää päästä tutkimaan. Toivottavasti sitten toimii niin kuin tuo vanhempi että käy kerran nuuhkimassa ja jättää sitten rauhaan.

Olkkis ja hiljainen ötökkä 13+6
 
Meillä neiti oksentelee :( Tällä hetkellä se nukkuu kun on niin
kipeä:(Eilen oltiin miehen kanssa pitsalla ja oli kivaa kun sai
rauhassa syödä :) Syönnin jälkeen sanoin miehelle että kohta
maha poksahtaa...Mies sit tokas et joko? :LOL: No illalla
puhelin miehelle mutta EI se mitään kuullut...Sit kysyin
että kuulitko?Sit se havahtus ja kysys että joko lähetään?
laugh::LOL: Ei se näin vauhko esikoisesta ole ollut :eek: :D




Emppu788 & Veikka POKS 38+0
 
Juu, toisinaan miehilta unohtuu miten lapset muuttaa elamaa, varsinkin jos naiset tekee suurimman osan uusista toista... Meilla yritetaan sellaista vuorottelua, jolloin kummallakin on joskus mahdollisuus lepailla pitkaan.

Voi teidan pienta Emppu! :hug: Pikaista paranemista! Sit on varmaan ihan hyvakin, jos ei vauva tule viela- ehtii pikkuinen parantua ensin.

 
Meilläkin ollut kokeilussa tuo vuorottelu. Ei tule mitään. Neiti kiukuttelee ja isukilla menee hermo. Ei tän pitänyt olla näin vaikeeta.

Saatiin taas toinenkin riidan aihe tai ei mies sitä tiedä mut saanpahan mököttää. Ärsyttää kun ei enää mitään kahdenkeskistä. Mies aina töissä kaikki vapaa ajatkin no ymmärrän meidän rahatilanne nyt on hiukan tiukka. Mut sit kun olis hetki yhdessä oloa kun hän ei ole töissä ja neiti nukkuu niin mitä mies tekee. Istuu koneella tai sulkeutuu suihkuun. :kieh: :headwall: :kieh: :headwall:

Ei saisi valittaa. Mut mäkin haluan huomiota. Onko ihan typerää sanoa näin. kyllä kai. :/ :'(
 
Emppu:
:LOL:
Eiiiih...siun miehen hössötys on niin piristävää, toinen on aivan tohinoissaan ja valmiudessa...hälläkin tainnut vallan unohtua kaikesta pähkäilystä, että viimistään 12 päivä nyytti saapuu :D

Kerroin eilen miehelle siun miehen hössötyksestä ja kysyin, mahtaakohan hän olla tuommoinen myös ja naureskelin. Mies sitten vain tokaisi, että höh, tulee kun tulee, mitä sitä sen kummemmin pähkäilemään...juu niin varmaan, esikostakin kyseli väh. 2kertaa päissä LA:n jälkeen,että nytkö mennään :D

Täällä on pojalla maha ihan kovana...luumu ei auta näköjään pojalla, olen nyt siitä vakuuttunut, ei auttanut vauvanakaan. Ainoa joka auttaa on YOSA jugurtti...ihmeellistä kyllä, mutta toimii minullakin paremmin kuin luumu. Eli sitä sitten ostamaan.
Aamulla kuuntelin sängyssä, kun mies laittoi pojan potalle ja toista niin itketti, kun kakka ei vain meinannut tulla ja kiukkisesti vain änkkäsi...raukka parka :ashamed:

Huraa...tänään poksui sitten viikot...eka kolmannes on pian takana ja toivomus olisi, että kaikki on mallillaan...taas se menee sitten siihen, että vaikka np-ultrassa ja seulassa kaikki olisi hyvin, sitä sitten pelkää mitä rakenneultrasta löytyy, sen jälkeen sitten pelkää ennen aikaista synnytystä ja kun se riski on ohitettu, niin sitten pelkää että istukkaan tulee vikaa ja sitten jo pelkääkin että synnytyksessä tapahtuu jotain odottamatonta ja kun vuava on sylissä ja siinä tuhisee, pelkää kätkyt kuolemaa.
Onneksi nuo jokainen pelko kaikkoaa ajan myötä, mutta on se vain uskomatonta, miten paljon sitä hermoilee lapsien vuoksi...miten me äidit oikein pysymmekään lopulta järjissämme ja annamme lapsiemme puuhata :ashamed: :LOL:

No joo...taas näitä hössötyksiä.

Ensi viikolla onkin sitten siskon synnytystapa arvio...saapi nähdä mitä päättävät...ja onko se pikku keikistelijä pysynyt rt asennossa...nyytti on yhtä itsepäinen kuin meidän poikakin...pelottaa oikein ajatella, mitä ne keskenään keksivät isompina...serkkupojat keskenään keppostelemassa :LOL:

paapelo+poju+Tiuhti 10+0 RIKS RAKS POKS :heart:
 
Niisku:
Höpö höpö, tottakai saat haluta mieheltäsi huomiota...joskus tuntuu että kahdenkeskistä aikaa ei arvosteta tarpeeksi. Koetappa sanoa miehelle topakasti asiasta...miehellä oli esikon synnyttyä ihan typerä ajatusmaailma, että jos vietetään illalla kahdestaan aikaa, on se hänen omasta hengähdystauostaan pois...sitten iski kyllä tällä mammalla pahalaatuinen kiukkumyrsky päällensä.
Miehet ajattelee noita asioita vähän oudosti välillä.
Silloin kun aikaa olisi oleilla ja viakka köllötellä kahdestaan vain, niin eivät noteeraa välttämättä, mutta kun on hankalampi vaihe menossa lapsen kanssa ja keksinäistä aikaa ei heru, niin sitten sen perään valittavat.

Itse olen jo mtokotukseni motkottanut aiheesta miehelle, joten luulen, että ei uskalla aliarvioida läheisyyden tarvettani kovin usein. :whistle:

 
Miten on Paapelo, joko sulle on ultra- aika tullut? Ei se luumu tosiaan kaikilla toimi, mut hyva, etta ainakin tuo jugurtti toimii, tuo on niin kivuliasta :hug: Voi pienta!

Meilla kanssa oli kriisia, kun esikoinen oli pienempi- ihan noista samoista jutuista. Aikaa tarvittiin ja yhteisia juttuja, mutta rankkaa se oli. :hug: Ei ole typeraa haluta huomiota omalta miehelta. :hug:

 
Ei ole tullut vielä...neuvolaan kun soitin ja ihmettelin, oli täti sielläkin ihan ihmeissään. Sanoi, että jos ei nyt tämän rv10 aikana tule ensi perjantaihin mennessä, niin kannattaa soittaa ja tivata, mikä mättää :D

Ja huomasin saman, että sekoilee...tosi raivostuttavaa :headwall:
 
Halrcafnonfatlatte kirjoitti:
Niita pienia liikkeita ja hipaisuja ei varmaan vaan aina huomaa Olkkis!
Tottahan tuo on ettei noita aina huomaa. Nyt kuitenkin joku kutittelee vatsassa sisäpuolelta joten eiköhän siellä taas aktivoiduta iltaa kohden. Ja kuten meillä jokaisella, masuasukeillakin on varmasti aktiivisia ja ei niin aktiivisia päiviä. Ei sitä koko aikaa jaksa. :D

Huomenna pamahtais sitten rv14 täyteen ja alan hiljalleen ymmärtää sitä sanontaa Odottavan aika on pitkä. Viikonloppuisin ei tahdo millään aika kulua. Arkisin onneksi on paljon aktiviteettia niin töissä kuin vapaa-ajallakin esikoisen harrastusten (koripallo ja sirkuskoulu) kanssa ettei ehdi tylsistyä. Miten te muut saatte ajan kulumaan nopeammin?

olkkis ja ötökkä 13+6
 
Minä kun olen vielä kotona esikon kanssa, niin aika kuluu päivärutiinien lomassa...tässä vaiheessa kun poika ei vielä ymmärrä mitään viikonlopun merkityksen päälle, en poikkea juurikaan rutiineista, joten siksi viikonloputkin hujahtavat nopeasti...oikeastaan paljon nopeamminkin kuin arkipäivät :D

paapelo+poju+Tiuhti 10+1
 
Hyvää naistenpäivää arvon mammat!

Mellä tosin juhla on kaukana, esikoinen toipuu mahataudista ja mies on parhaillaan sen kourissa. Itellä on koko viime viikon supistellut, perjantaina kävin jo synnärillä tarkastamassa tilanteen, eikä onneksi ollut mitään tapahtunut. Tulehdusksia ei ollut, mutta jostain syystä vaan supistaa ja masu särkee. Nyt viikonloppu ollut parempi, mutta kovasti ei vieläkään voi innostua liikkuun, pitää lepäillä vähän väliä. Jospa liittyis vaan kohdun kasvuun ja tästä alkais rauhottuun. Nyt on kuitenkin leikittävä kotisairaanhoitajaa näiden pojujen kanssa ja toivottava, että ei tarttu muhun. Jotain positiivistakin synnärillä käynnissä oli, sain tietää tulevan perheenjäsenen sukupuolen ja poikahan se sieltä tulee :) . Lisäksi perjantaina tuli seulontatulokset, eikä seula ollut hälyttänyt :) :) . Nyt tarvis keksiä jotain mitä poika söis, että sais vähän voimia, kuulemma nakit ja muussi maistuis, ei varmaan ihan parasta, mutta muuta ei suostu ees ajatteleen :| Miehen oli tarkoitus tänään kokata kunnon naudan sisäfilepihvit, kun niitä niin himoitsen, mutta nyt siitä ei oo mihkään, enkä viitti vaan itelleni paistaa, vaikka jotenkin ne himottaa niin, että en vielä ainakaan pakkaseen tunkenut ;)

Aurinkoista päivää kaikille ja toivottavasti te kaikki viimisillään olijat pysytte terveenä ja saatte kerätä voimia tulevaan koitokseen. Oli muuten hurjaa odotella synnärillä, kun sinne tuli synnyttäjiä, jotenkin tuli haikea oli, vaikka tietää, että kesällä siellä itekkin kärvistellään :)

Permis + Erkki 16+5
 

Yhteistyössä