¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

Huh mikä päivä! Nyt vaan omaa napaa.
Ensin olin siis äitiyspolilla, sitten sieltä suoraan muskariin ja sitten vielä Hulluille Päiville.. :whistle:

Polikäynti meni mukavasti, en joutunut edes odottelemaan. Aamupaastoista lääkäri oli vähän huolissaan ja nyt pitkävaikutteista insuliinia lisättiin myös iltaan. Eli pistän pitkävaikutteista aamulla 10 ja illalla 4 yksikköä. Lyhyt vaikutteista sitten 4-2-2. Muut arvot olikin sitten ihan hyvät niin niihin ei tullut muutosta. Painoa on nyt tullut yhteensä 2 kiloa, mikä oli lääkärin mielestä ihan hyvä (eikä liian vähän niin kuin neuvolan mielestä). Ultralla nähtiin taas vilkas Vili, joka oli niin kuin arvasinkin pää jo ihan alhaalla. Vili nimittäin painaa jo kävellessä ihan mukavasti tuonne alas niin kuin esikoinenkin aikoinaan. Todettiinkin, että mun kroppa on varmaan sen mallinen, että siellä alhaalla on hyvä lymyillä. :) Paino arvio oli n. 600 g, mikä oli hieman pienempi viikkoihin nähden. Eli vielä ei ainakaan ole mitään sokeriongelmia. Kaikki oli muutenkin ihan kunnossa. Ja Viliä oli kiva nähdä. :heart: Seuraava käynti on polille kuukauden päästä.

Kun polilla kaikki sujui joutuisasti niin ehdittiin Joonan kanssa vielä muskariinkin. Siellä oli taas hauskaa niin kuin yleensä. Joona tykkää ihan valtavasti ja soittaa ja leikkii innoissaan. Muskarin jälkeen mentiin porukalla syömään meidän vakipaikkaan ja hyvien uutisten kunniaksi otin lasagnen. :ashamed: Mutta oli se sitten hyvää, vaikka annos oli ehkä vähän suositusten ulkopuolella..

Lasagnen voimalla lähdin vielä Stockmannin Hulluille Päiville ja tulihan sieltä Vilille body ja aivan ihana plyysi sisäpuku (takki ja housut) ja vielä ulkotossukat. Joona sai samanlaisen bodyn kuin Vili ja sukkahousuja. Paljon muutakin kivaa olisi ollut, mutta rahaa ei. :LOL: Huomenna tosin täytyy mennä ostamaan sieltä vielä Joonalle talvikengät kun on niin edullinen tarjous.

Nyt olenkin sitten ihan uupunut ja vaikka pitäisi tehdä ruokaa niin hengailen vaan täällä koneella..
 
Olipa hyva juttu Maarunen! Eiko sita aina valilla voi vahan herkutella, kunhan suurimman osan ajasta pysyy ruokavaliossa? Munkin tekin mieli kayda vahan kattelemassa vauvalle juttuja, mutta aion nyt odotella, kunnes tiian mita laatua on tulossa. :D Viimeksi 'tiesin', etta poika on tulossa, jo ennen ultraa, mutta nyt ei oo oikeen mitaan aavistusta, ainakaan viela! Tosin ostin ihan sillon alussa sellasen pojalle sopivan asun, kun se oli niin sopo :ashamed: ...jos taa on tytto, silla tulee varmaan olemaan aika poikamaiset kuteen paalla! :LOL:

 
Latte: On siis ihan normaalimitoissa painoa tullut. Tosin kun oli vielä hiukan ylimääräistä kun aloin odottaa, ei omasta mielestä sais niin paljoa nousta kuin normaalipainoisilla. Niin, ja 2kg olin ylipainoinen :LOL: Pari kiloa oli tässävaiheessa noussut esikoisen odotuksesta enemmän. Mut kokonaisuudessaan painan jopa 6 kg vähemmän, kiitos viime talven painonpudotus-innon :D

Heh, valjaista tuli mieleen... Käytiin toissapäivänä neidin kanssa kaupungissa ja laitoin rattaisiin istumaan kun mentiin Tiimariin. Siinä sitten laskin kaikessa rauhassa korttipohjia kun satuin vilkaisemaan rattaisiin päin ja siinä tyttö seisoi niiden vieressä :LOL: :headwall: En ollut laittanut vöitä kiinni, tiedä sitten miten päin oli pois tullut. Sen jälkeen kyllä laitoin kiinni :D

Jonskis:
Toivottavasti kakkonen jaksaa pysytellä masussasi vielä sen muutaman viikon ainakin. Tuo on tosi ankeaa kun et ole saanut pikkuista vierellesi :snotty: Ja vielä kun leikkaus takana, niin ei pääse itsekään kovin naamaa vääntelemättä liikkumaan...

Hui, meidän marraskuisiin on syntynyt jo vauva =)

Luminka
 
Huomenta!
Olipa aikasin aamulla suorastaan kauhun hetket! Esikoinen heräsi aamuyöllä, ilmeisesti tulevia hampaita särki tms.. ja sit miula alkoi selkäsäryt jne siinä.. Aattelin ettei ne mitään sen kummempia ole, asennosta johtuu vaan.. Sit juuri kun mies lähti töihin, niin miuta alkoi pistää törkeen kovin alavatsaan, sellai repivästi ja polttavasti, muistutti ihan supistusta, mutta voiko kyseessä olla myös ns.suonenveto, vai vetääkö suonta vaan jaloista tai käsistä?!?! Kipu oli niin voimakasta etten voinu nousta ylös, kun yritin niin tuntu kuin mahasta ois repästy puolet pois! |O Sit kun tunne meni vihdoin ja viimein ohi, niin tollasia tuli sit kymmenen minuutin sisään kolme! Jokainen "kipupiikki" oli kestoltaan yli 2min! suppareita vai mitä?? nyt on selkään särkeny sen jälkeen ja alavatsa "repeilystään" ihan hellänä..
Mie jo kehittelin kauhukuvat et kohta joudun soittaa ambulanssin!! Onneksi nukahdin ja nyt ei oo yhtään mitää muuta kun tosiaa toi selkäsärky.. aattelin neuvolaan soittaa ja kysyä mistä vois moinen johtua, ihan vaa että saan itse tietää. En jotenki vaan usko että ne ois voinu olla viel niin voimakkaita supistuksiakaan..(?)

mamina väsyneenä..

*muoks* tuo kipu oli siis niin kovaa ettei muuta voinu ku itkeä, muistutti ihan esikoisen synnytyksessä tulleita super-supistuksia! MASU TOSIN EI vetänyt yhtään kovaks.. :$
 
Luminka sullahan on hyvissä lukemissa paino! :) Muista että sä oot kuitenkin jo viimeisilläsi raskaana, kyllä sitä painoa saa olla kertynytkin. =)

Kiva että maarusen polikäynti meni hyvin :heart: Me ostettiin muuten kans talvikengät esikoiselle eilen hulluilta päiviltä, ne pikkuiset viking goretexit, kun oli aika hyvässä alessa. =)

Olipa pelottavat aamun hetket siellä mamina :hug: Toivottavasti osaavat neuvolassa sanoa, mistä se johtui.

).) Tänään käytiin neuvolassa ja kaikki hyvin, sydänäänet kuuluivat taas hienosti :heart: Niitä on vaan niin ihana kuunnella... *huokaus* Mulla on paino tippunut ekasta neuvolakäynnistä 1,5 kg, mistä neuvolantäti vaikutti olevan vähän huolissaan, mutta vakuuttelin painon vielä lähtevän vahvaan nousuun ajan myötä :D Mulla ei vaan tee oikein mitään ruokaa mieli ja tällä viikollakin 3/4 aamusta on tullut huudettua isoon luuriin :x Neuvolantäti antoikin neuvoksi mutustella jotain pientä useammin, ja jotain viileää ruokaa kuten salaattia. Se lämmin ruoka just tekeekin tosi pahaa. :/ Eilen oli pakko käydä oksentamassa just kun olin syöttämässä esikoiselle lounasta, pikkuinen ihmetteli että mihin se äiti katosi, ja mä huutelin ylipirteällä äänellä vessasta, että "kulta, äiti tulee ihan just takaisin". :/ Eipä esikoiselle se ruoka enää sen jälkeen maistunut, kun vessasta kömmin takaisin, enkä kyllä ihmettele :whistle: Mutta, eiköhän se tästä pian... :)

Kesis ja pikkuinen 13+6
 
mamina Hui, varmasti pelästytti! Soita ihmeessä neuvolaan. :hug:

Kesis Muistan tuon alkupahoinvoinnin ja se on kyllä kamalaa. Ja meilläkin poika aina pelästyi kun äiti kauhealla kiireellä ryntäsi vessaan kökimään. Jaksuja! :hug:
 
Mamina, toivottavasti sait neuvolan tätin puhelimella kiinni. Nuo selkäsärytkin voi olla suppareita (?)

(.) Neuvolan ultrassa (vatsan päältä ) näkyi selkeä hahmo ja voimakkaat sydämenlyönnit kuuluivat selvästi! Neuvolan täti sanoi, että vastaa vähintäänkin viikkoja, saattaa olla pidemmälläkin. Sanoi lasketuksi ajaksi 20.5.
Neuvolalääkäri 29.10. ja np-ultraa varaamaan Lohjalta seuraavaksi, rv 10-12. Nykyään kuulemma saa halutessaan jonkun veritestinkin, jotain hormoneita katsovat ja laskevat sitten tarkan suhdeluvun kehitysvamman todennäköisyydelle mutta mä luulen että se np-ultra riittää meille.
Mies oli mukana neuvolassa ja hyvin osasi täti häneen suhtautua. Mukavaa oli!

 
Kesis- juuri tuollaisia ruokia makin oon syonyt koko alkuraskauden... hedelmia, marjoja ja salaatteja- kylmia ruokia... Mitaan muuta ei saanut alas millaan, oksennus tuli pelkasta ajatuksestakin. Mulla myos paino tippunut... Nyt pystyn syomaan jo joitain lampimiakin ruokia, mutta pakottaa saan itseni, mieli ei tee yhtaan. :| Nyt, kun on yli 16 vkoa lasissa, en enaa juuri oksentele, mutta joka yo heraan syomaan, kun on niin huono olo.

Kuulostaa ihanalta neuvolakaynnilta Blondie! Onko sulla enaa lainkaan pahoinvointia noiden rannekkeiden jalkeen ollut?

Latte, yli 16 vkoa! :wave:
 
mamina: Mulla tulee varmaan just samanlaisia kipuja joskus yöllä! Varsinkin jos pitäis vessaan nousta, saa naama irvessä koittaa sängystä kammeta ylös! Mut sit se menee hetken päästä ohi. Ja ei välttämättä aina tarvii edes pissihätäkään olla. Oisko sit kohdunkannattimet (?) olleet jossain asennossa tiukilla...Tiedä sitten!

Minä voisin ottaa tänne päin huonoa ruokahalua :wave: Haluuks joku vastaavasti mun syömisen nautinnot :LOL: Tekis mieli vaan syödä ja syödä... :kieh: Jos vaikka kävis välillä vetää mukillisen vettä, auttaisikohan :whistle:

Viimeyönä tuli nukuttua tosi hyvin! Hetkiseksi heräsin puoli 7 kun mies kömpi viereen, normaalisti olen herännyt kun on vessassa kolistellut. Toki sain pari kertaa pisulla käydä, mut muuten siis onnistunut yö, hyvä minä *taputtaa olalle* :D

Luminka ja neitonen 36+5
 
Kiitti maarunen =)

Blondie onnea kovasti hienoista neuvolakuulumisista! :flower: :heart:

Latte kuulostaa tutulta tuo sun aiempi ruokavalio. Oisko sulla heittää mitään vinkkejä niiden salaattien suhteen (tai kylmien ruokien suhteen)? =) Musta tuntuu, että mä teen aina paria samanlaista, vaihtelua ei juuri tule :whistle: Tarkistin muuten äsken, että käytiin esikoisen 4D-ultrassa 24+6. Voin vilauttaa kuvaakin jos haluat B)

Luminka :D Saat täältä vaikka kaiken huonon ruokahalun :LOL: Luettuani sun tekstin muistelin hymyssä suin sitä esikoisen loppuraskausaikaa, kun suu vaan kävi :LOL: Ihanaa, sitä odotellessa :D
 
Alan olla jo latvasta laho, unohdin äsken kysäistä, että onko teillä miehet pitäneet isäkuukautta? :attn: Suunniteltiin vähän, josko mies pitäisi isäkuukauden tämän uuden tulokkaan kanssa, esikoisen kanssa se ei onnistunut pakollisten työkiireiden takia :/ Olis ihanaa jos saatais sitten koko big happy family lomailla enemmän yhdessä :)

Yritin ottaa selkoa netistä jo tuosta isäkuukaudesta, sen verran ymmärsin, että se tarkoittaa, että mies pitää vanhempainvapaakauden 2 viimeistä viikkoa (12 pv).
Oliko niin, että tällöin isukki saa valintansa mukaan siis pitää lisäksi 1-12 päivää vapaata?
Ja minkä verran Kelalta saa rahoja isäkuukauden aikana?
 
:wave: edelleen kasassa :D . Soitin juuri polille yliaikaiskontrolliin ajan.. ja vasta viikon päähän sain.. huoh.. Esikoisen odotusaikana kellotin perjantai iltapäivänä suppareita samalla kun jonotin polille varatakseni aikaa juuri tuohon yliaikaiskontrolliin.. ei silloin tarvinnu mennä...

Mamina - Miten jakselet? Meilläkin on muuten esikoisella valjaat käytössä. Tosin minä laitan tytön ostoskärryihin niillä kiinni ;)

Kesis - Meillä mies ei pitänyt esikoisesta isäkuukautta, mutta tästä toisesta pitää. Mulla loppuu vanhempain vapaa juuri heinäkuun alussa ja silloin mä jään kesälomalle töistä. Eli mies pitää sen vikat 12 päivää vanhempainvapaasta ja sit perään sen toiset 12 päivää ja sitten vielä perään oman kesälomansa. Mä pidän kesäloman 4 viikkoa ja sitten jään hoitovapaalle... Eli ollaan ens kesänä koko perhe 2 kuukautta kotona!! Kela maksaa isäkuukaudelta mun mielestä saman verran kun isyyslomalta..

Nyt lepäilemään :wave:

Emppu & Papunen 40+5
 
Emppu80 kiitos kun ilmoittauduit, me kyllä vahdataan täällä sua joka päivä =) :heart: Saapa nähdä tarviiko tälläkään kertaa mennä sinne yliaikaiskontrolliin. B)

Kiitos vastauksesta tuohon isäkuukauteen. Kuulostaa ihan mielettömän ihanalta tuo teidän ensi kesän 2:n kuukauden yhteinen loma! :heart: Mä ajattelin kans pitää silloin isäkuukauden aikana noita lomiani pois, ja jäädä sen jälkeen hoitovapaalle. Alunperin ajattelin pitää ne lomat nyt ennen uutta äitiyslomaa, mutta sitten olis kai vesittyneet suunnitelmat yhteisestä neljän viikon lomasta sen isäkuukauden aikana.
 
Täällä ollaan, ei mitään hätiä:) Soittelin neuvolaan, ja sanoi että kuulostaa munuaiskiveltä / sellaiselta kipukohtaukselta..tms..
Luin "kaikentietävästä" Wikipediasta että (jos kyseessä on virtsakivi, niin) sen pitäisi tulla pissan mukana pois muutamassa päivässä. Jos ei, niin sitten se pitää poistaa (leikata, tai jonkun uuden tavan mukaan paineaallolla murskata..) :eek:
Neuvolassa antoi kuitenkin ohjeet että jos tuo kipu vielä palaa niin suorinta tietä polille päivystykseen, koska eihän sitä voi olla varma mistä se kipu on peräisin. Mie tietysti hätäilin heti että istukassa on jotain vialla.
Alkuviikosta sain samanlaisen kipukohtauksen, sillon lievempänä, ja kuvittelin sen olevan just jotain kohdunkannattimien venymistä. NO toivotaan ettei tuu enää ollenkaan!
Luminka, miulakin on just sitä nousemisvaikeutta, mut tää kipu oli tosiaan niin kova ettei ollut mitään asiaa ylös sängystä, ja tuntu juuri ihan kunnon poltoilta mitä tulee enne ponnistusvaihetta! :'( |O

Kiva kuulla Kesis ja Blondie että oli onnekkaat neuvolakäynnit =) Ai kun meilläkin ois ultralaite neuvolassakin:) Tosin mie joudun ramppaamaan tuolla polilla piikityksen takia melkee liikaakin.. :whistle:

Mein esikoisesta tuli vauva! Opetteli "hykertelemään" uudelleen, mitä siis teki joskus 0,5-1v:) eikä välillä suostu puhumaan, jokeltelee/mongertaa vaan....
Ja nyt kun laitoin pinniksen valmiiksi, niin hän tahtookin nukkua siellä! sielä parhaillaan tuhisee päikkäreitään --mahoton tapaus.. :LOL:
 
--niiiiin ja=)
Emppu, raastavia päiviä nuo ylimenevät.. Toivotaan ettei tarvi oottaa ees sinne kontrolliin asti :hug:

Kesis, meillä ei pidetä isäkuukautta, kun eihä se vissiin ois mahdollista kun mie kuitenki olen kotona..(?) Se oiski tosi ihanaa kun sais miehen kerrankin pitkäks aikaa kotiin!! :|
 
No, valitettavasti en juuri pysty antamaan vinkkeja- mun ruokavalio on ollut just niin koyha ja vaihtelua ei oo ollut. Leipa ei maistunut, 'kypsat' salaatit ei maistunut... Mun salaatit on ihan sita tosi perusta, salaatinlehtia (erilaisia :D ), tomaattia, paprikaa, kurkkua, joskus juustoja, avokadoa ja joskus pinjansiemenia. Erilaisia tuoreita vihanneksia, hedelmia ja marjoja oon syonyt kilokaupalla. Valilla yritin laittaa kylmaa pastaa, kanaa, lihaa tai muuta salaattiin... mut en sit pystynyt sita syomaan... :x Laita sakin mulle vinkkia Kesis!!! :D Ehka sulla on vahan erilaisia kuin mulla!

Juu, ja laita kuvaa siita 4D: sta jos viitsit!!! =)

Mulle voi kanssa Luminka laittaa sita ruokahalua, ma voin antaa vastalahjana unta! :D

Onko olo viela hyva Emppu? Toivottavasti tuo yliaikaiskontrolli- magiikka saa asiat taas liikkeelle! :LOL:

Ma meen nyt jyrsimaan taas noita vihanneksia... Porkkanat on ainakin viela ihanan makeita! :D

Latte :wave:
 
apupa.. taitaa tulla kivut takasin.. ainakin yksi kipeempi suppari tuli, sen tunnistin koska mahakin meni ihan koppuraksi. EIIIJ.. voi olla totta.. Mie en tosiaan halua mihinkään petiin makaamaan, onhan esikoinenkin hoidettavana.. Samperi soikoot. Taidan mennä neulomuksien pariin rauhottumaan.
 
NO juuri olin tulossa kirjottamaan että onneksi auttoi tuo rauhottumishetki. Ei näköjään tarvitse paljoa esikon kanssa riehaantua enää. Onneks huomenna neuvola, ja maanantaina "piikki-kontrolli" äippäpolilla. Saapahan varmuuden että kaikki on kunnossa. Toivotaan että kyseessä on VAIN munuaiskivi...

Mitäs muiden iltaan?
 
Voi vitsi mamina noita kipuja, hyvä tosiaan et huomenna on se neuvola ja äippäpolikäyntikin pian.

Latte mulla on ihan sama juttu, jotenkin en pysty laittamaan mitään kylmää lihaa tms. tällä hetkellä salaattiin. Paras tällä hetkellä maistuva salaatti on niin perus kuin olla voi, eli jäävuorisalaattia, kirsikkatomaattia, kurkkua ja fetaa, ilman kastiketta :D

Normaaliolosuhteissa (eli ei-raskaana :D ) mun lempisalaatti kostuu näistä aineksista: mozzarellapalloja, parmankinkkua, hunajamelonia, pinjansiemeniä, kahta salaattilajia (esim. lollo rosso ja jääsalaatti), rucolaa, aurinkokuivattua tomaattia pienen pieniksi palasiksi leikattuna sekä tietysti oliviiöljyä, balsamicoa ja vähän mustapippuria sekaan rouhittuna. Harmi vaan että parmankinkkua ei oikein pitäis syödä raskausaikana, ja mozziksenkin olisi hyvä olla olla kotimaista pastöroitua. Nyt itseasiassa tuli älynväläys, että miksi mä en ole tehnyt tuota salaattia ihan vaan ilman sitä parmankinkkua nyt raskausaikana :xmas: Tuon salaatin kanssa kun vielä laittaa patonkia ja jotain tuorejuustoa sen päälle, niin slurps. :p

Vähän vaihdellen yleensä laittelen salaattia, mielikuvitus ei kylläkään pysty venymään mihinkään kovin eksoottisiin kokeiluihin :D Usein on kyllä sitä perus kana-feta -salaattia. Uutena tulokkaana olen kokeillut salaateissa mm. Port Salut-juustoa tai jotain muuta kermaista juustoa, sekä verigreippiä =)

Täällä vietetään rauhallista koti-iltaa, esikoinen meni unten maille jo ennen kahdeksaa ja yritän parhaani olla sabotoimatta yskälläni ja jättiaivastuksillani miehen conference callia, jota puhuu tuolla toisessa huoneessa :D Eipä hän onneksi yleensä tähän aikaan töitä tee, mutta tänään piti poikkeuksellisesti tarttua luuriin iltakasilta aikaeron vuoksi.

Ai juu, vilautan nopeasti sitä kuvaa meidän rakkaan esikoisen 4D:stä :heart: Siellä hän imi peukkuaan ja "hymyilikin" välillä, sniisk. :)

*muoks. viuhahdus ohi*

Mukavaa iltaa kaikille! :wave:
Kesis ja pikkuinen 13+6 :heart:
 
Kesis: No meillä sitä vasta tylsää salaattia on sun tekemääsi verrattuna :LOL: Jäävuorisalaatti-kurkku-tomaatti-sipuli ja vaihtelevasti paprikaa, sipulia sekä fetaa...

Lauantaina tehdäänkin miehen kanssa pitakebabia =) Likka menee mummolaan päiväksi joten tehdään sit sellaista mitä ei tavallisesti "voisi" tehdä! Pitaleipää, jääsalaattia, sipulia, tomaattia, paprikaa sekä kermaviilikastiketta :p
Huomaatteko miten kuola täällä jo valuu :LOL:
 

Yhteistyössä