¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

Kiitos Luminka ohjeesta! Pitääkin illalla leipoa! Tuossa onkin paljon enemmän kananmunia joskos se pysyisi paremmin kasassa!

Ihania ultra kuulumisia Iitukka ja Pilkkis :flower:

Neuvolassa on taas käyty... Ja eipä siellä mitään uutta.. Vauva on nyt lasleutunut mikä tuntuu itsellä kyllä häpyluussa |O Lisäksi nivusiin välillä painaa niin, että meinaa jalat lähteä alta... Painoa ei ollu tullu yhtään lisää, mutta vauva tuntuu taas kuulemma isommalta :/ Loppuviikosta sais kuulemma varailla aikaa yliaikais kontrolliin polille... Vähän pelottaa, että jos tämä mukula ei tajua ittelleen tulla ulos niin miten tuo leikattu kohtu kestää käynnistyksen?! No joskos tämä tulisi ennen kuin tarvii sitä miettiä...

Tässä teille vielä masukuva eiliseltä eli rv 40+2



Nyt viimeistelemään vauvan villahousuja...

Emppu & masussa hyvin viihtyvä Papunen 40+3
 
Pilkkis kivat ultrakuulumiset sielläkin. Ja mukavaa kyläreissua, taas! :D

Blondie ihan paperikuvat saatiin. Tutkimuksen olis saanut myös dvd:lle
mutta me ei pidetty sitä tarpeellisena.

Latte meille suositeltiin tätä ajankohtaa kun sitä
tuolta paikasta kysyin. Olihan se tietty vähän kolhon näköinen vielä
kun ei ole sitä rasvakerrosta ja silmätkin vielä kiinni.
Meistä tämä oli ihan hyvä aika tuohon mennä.
Ikaalisten kylpylässä oltiin. Voin suositella, oli todella lapsiystävällinen
paikka. Pienillekkin omat altaansa. Kannatti mennä vaikka meiltä ajaakin
sinne kolmisen tuntia..

Täällä sitä edelleen jännätään Empun tilannetta..
Jospa sitä ei kuitenkaan käynnistää tarvitsis, useinhan ne
lähtee tulemaan sen yliaika kontrollin jälkeen kun ne "vähän"
alapäätä ärsyttelevät.. siis jos ei jo aikasemmin synny.

iitukka ja helmi 20+3
 
rimata Joo, oltiin vauvajuhlissa vaan kolmisteen. Me ollaan lapsuuden ystäviä ja asutaan eri paikkakunnilla niin haluttiin viettää rauhassa jutustellen tuo päivä, ilman muita vieraita. Kahdella muulla ystävälläni tämä on ensimmäinen raskaus joten minä olin tuolla sitten se "viisauden ääni". :LOL: Mutta kivaa kyllä siis oli.

Jonskis taisi kysellä käynnistämisestä. Mulla käynnistettiin esikoinen viikolla 37+5 raskausmyrkytyksen takia. Sain ekana päivänä cytotecia suun kautta ja toisena päivänä kaksi pilleriä kohdun suulle. Sitten yöllä synnytys käynnistyi ja olikin melkein saman tien ohikin.. Kesto siis 1 t 23 min. Käynnistyksestä jäi periaatteessa ihan positiiviset mielialat, mutta raju synnytys tietysti hieman yllätti. Tosin kätilö sanoi, että vaikka käynnistettiin niin synnytyksen nopeus ei johtunut siitä. Käynnistys saattaa joskus hieman nopeuttaa synnytystä, mutta nopea synnytys on kuulemma enemmänkin ominaisuus.. En tiedä sitten, hieman jännittää miten tässä raskaudessa synnytys sujuu.. Cytotecin kanssa saattaa supistuksista tulla kivuliaammat ja tiheämmät kuin normaalisti, mutta yleensä kyllä niihin ehtii saada kipulääkettä. Minä en ehtinyt, mutta kyllähän siitä silti selvisi.

Mulla on huomenna äitiyspolikäynti diabeteksen takia. Hieman jännittää, että onko Vili kasvanut liikaa, kun mulla on nyt taas aamuarvot olleet liian korkeat. No huomenna sen näkee. :|
 
Emppu80 hieno masukuva, hyvin näkee että vaaveli on aloittanut lähtölaskennan :heart: =)

Jonskis huh mikä polireissu sulla on ollut, onneksi kaikki oli kuitenkin vaavilla hyvin :hug:

Poni06 ihanaa, kun kävit kertomassa kuulumisia, hienosti on teidän esikoinen ottanut pikkusiskon vastaan :heart:

Luminka kiitos mokkis-reseptistä, mäkin taidan napata sen talteen... alkoi itseasiassa just tekemään mieli niitä :D Komea on masu sielläkin =)

Jouskari-80 ihana kuva teidän lapsista! :heart:

rimata mulla on kans havaittavissa sellainen vaihe, että koko ajan ei onneksi kuvota vaan päivässä saattaa tulla muutama hetki, kun tekee tosi pahaa, mut sitten menee ohi. Jee!

Pilkkis hienoa, että rakenneultrassa kaikki hyvin!! :flower: :heart: Mukavaa anoppilareissua =)

iitukka onnea myös teille hyvästä ultrakäynnistä!! :flower: :heart:

Latte me käytiin esikoisen odotusaikana muistaakseni 24+ viikoilla 4D:ssä, mun lääkäriasemalla suosittelivat käymään viimeistään noilla viikoilla, kun silloin vauvan rakenteista saa vielä (tutkimuksen kannalta) hyvän kokonaiskuvan, kun vaavilainen ei ole niin iso. Muistaakseni joskus just rv 20:n paikkeilla voidaan lisäksi parhaiten tutkia sydämen aluetta.

Mulla kans käynnistettiin esikoisen synnytys, tosin yliaikaisuuden vuoksi. Jäi tosi hyvä kuva siitä, sain aamulla ja joskus puolen päivän jälkeen cytotecin muruset kohdun suulle, olin niin innokas jo saamaan vihdoin esikon syliin että yritin vielä toisen cytotec-kierroksen jälkeen varmistella, että kai mä saan vielä kolmannen murusen myöhemmin iltapäivällä. Kätilö sanoi, että katsotaan nyt, miten tämä edistyy, ja mä olin vähän maani myynyt. :ashamed: Mutta parin tunnin kuluttua alkoi supistella jo siihen malliin, että peruin kyllä täysin pyyntöni lisätabuista :LOL: Säännöllisten supistusten alkamisesta n. 7-8 tunnin kuluttua olikin oma käärö maailmassa :heart: :heart: :heart:

Tsemppiä maarunen huomiselle ä-polikäynnille, toivottavasti kaikki on kuten pitääkin d :) b

).) Masu pullottaa jo kivasti, ja olokin on huomattavasti alkanut kohentua. Mitä nyt vielä eilen laatta lensi kaaressa esikon vaipanvaihtopuuhissa :snotty: Ylihuomenna neuvolaan taas ja :heart: ääniä kuuntelemaan :)

Kesis ja pikkuinen 13+4
 
Mäkin sit innostuin tekemään mokkapaloja, tai siis tein tuollasen pyöreän version! Tuon tein tuosta ohjeesta puolikkaana, ja (suunnilleen 24cm halkaisija) irtoreunavuoassa paistoin =) 200 asteessa noin 25min, niin ennätti kypsyä sisältäkin.



Päälliseen laitoin rommia, siis sellaista leivontaan tarkoitettua mitä lie lisäainetta :p Ois tehnyt hirmuisesti mieli palanen tuosta maistaa, mut sain hillittyä itseni :D
 
Jonskis: En muista joko laitoin tänne mittaukseni tuloksen, eli navan kohdalta mahan ympärys on 117cm. Eli taitaa nyt tällä kertaa pienemmäksi jäädä. Mut varmasti johtuu siitä että painan vähemmän kuin viimeks. Vaikka just tuossa otin palasen tiikerikakkua :whistle: Pakko oli saada vielä jotain.. No, vauva kun syntyy, saan oikeesti ottaa itteeni niskasta, ei tämmönen herkkujen syönti vetele :LOL:
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista Iitukalle ja Pilkkikselle!! :heart: :heart:

Ihanan näköistä herkkua Luminka, voisin vetää vaikka aamukahvin kaverina :p :p

Laittelen pikaseen täältä vain viimeisimmän masukuvan (32+4) , sitten täytyy kiiruhtaa kaupungille asioille..


 
ihanan näköisiä mokkapaloja Luminka!

Ja hienoja masukuvia taas.

(.) huomenna se eka neuvola. Kovasti tekis jo mieli kertoa kaikille, ehkä pitää vielä pari viikkoa pidätellä varoiksi. Koska te ootte kertoneet suvulle ja esikoiselle että vauvaa tulossa? Eilen iski ensimmäinen mieliteko, joka oli aika "kesy"; kaurapuuroa ja päälle paljon voita ja sokeria. Sillä hetkellä se maistui paremmalta kuin fazerin sininen ikinä. Aika outoa...
Pahoinvoinnin ja flunssan seurauksena oon laihtunu kahdessa viikossa lähes kaksi kiloa, mikä ei sinänsä haittaa koska painoindeksi oli siellä 25-26 välissä.
Nyt jännään vaan sitä, ettei työmatka Saksaan tulis vielä pariin viikkoon...mielellään vasta sitten kun nää oksu-olot on ohi!

 
AAM
Nyt täytyy herätä täälläkin pinossa vähän mölyämään kun karjasin jo muihinkin pinoihin jotain :) :D :wave:

IHANIA leivonnaiskuvatuksia :p aivan hävytöntä tuollaisia laittaa.. ;) *kopioi ohjeen.. :D *
ja vielä suloisempia maarukuvia.. :heart: voi että..

Blondielle tiedustelu koska sukulaisille ja tuttaville kerrottiin, olikohan 9-10 vkolla ja ystävät jo tiesi saman tien suunnilleen kun testin tein :D
esikoiselle olen yrittänyt sanoa että beebeä pitää varoa ja mamman masun päällä ei saa hyppiä mutta katsoo mua kuin elävä kysymysmerkki "että mitä varoa" ja paijaa mahaa :) :heart:

4d täällä vielä mietintämyssyssä, jos veronpalautuksista sitten hassaisi rahaa sinne vähän :) kovin on ihana lukea kokemuksianne sieltä..

käynnistys ei ollut omalla kohdallani aiheellinen mutta väläyteltiin kun vaikutti ettei mtn lähtenyt tapahtumaan mutta sit menikin omin voimin.. ja ehkäpä osteopaatin avustuksella ;) *uskoo ken tahtoo*
ystävälleni tehtiin kun ei beibe meinannut tulla ulos ja ei millään ottanut lähteäkseen käyntiin vaikka sytoteccejä tungettiin kaikki mahdolliset ja muutakin ekstraa.. no loppujen lopuksi tarina ja synnytyksen kulku oli aika järkky ei siitä sen enempiä mutta lopputulos onnellinen, äiti sekä lapsi voivat hyvin (edelleen:D ). Sanoi vain sen siitä ettei enään ikinä käynnistykseen lähde sen verran hanurista oli.

Täällä kasvatellaan massua 13+2 rv:lla ja II kolmannes pyörähtää pian käyntiin tai onko jo :D emmä tarkkaan noita osaa laskea.. :LOL:

AM & hippunen 13+2
 
Huomenta!

Luulen, et nuo suositukset siita 4D- sta, mita ma oon lukenut, on enemman sellasia 'tuu ihastelemaan sun tulevaa vauvaa'- juttuja, vaikka siella se rakennetutkimuskin tehdaan! Ainakin mukaan saa ties mita kamaa vauvan kuvilla ja videoilla varustettuna! =)

Blondie- sun aamuherkku kuulostaa tosi mielenkiintoiselta! :D En taida maistaa kuitenkaan...

Me kerrottiin raskaudesta lahipiirille melkein heti, kun ite saatiin tietaa. Ma oon aina ajatellut, etta niiden ihmisten kanssa haluan jakaa ilot ja surut. =) Esikoiselle kerrottiin, kun olin ollut ekassa ultrassa! :heart: Samaa hokemista se on meillakin, taytyy varoa masua, ei saa hyppia paalle... :D

Ihana mahakuva taas Mamina! =)

Latte 16 + vkoa! :wave:

 
Luminka laita vaan osoitteella Kesis, Hki. Eiköhän ne sillä tuu perille :D

mamina ihana masu sielläkin :heart:

Blondie on kyllä ihanan viaton mieliteko toi kaurapuuro :D Mulle ei meinaa maistua perinteiset herkut ollenkaan (paitsi noi Luminkan mokkapalat), vaan just esim. satsumat on ehkä parasta herkkua tällä hetkellä.

Latte joo todellakin, 4D:llä pystytään tutkimaan vauvan rakenteita ja hyvinvointia paljon tarkemmin kuin tavallisella ultralla, vanhassa Odotus-lehdessäni oli juttua, että sikiön vointi voidaan 4D:llä taata 80-90% tarkkuudella, mihin tavis-ultra ei ihan yllä (jutussa oli haastateltu Felicitas-klinikan lekuria). Esim. sydämen osalta tavisultra muistaakseni takaa 50-60% varmuudella voinnin. Jos sitten jotain ikävää ilmenee, siihen voidaan mahdollisesti varautua jo odotusaikana ennen synnytystä.
Me saatiin kans dvd mukaan, mutta eipä sitä ole tullut katseltua kuin pari kertaa ja nekin aika pian sen ultran jälkeen. :D Niitä paperikuvia sen sijaan on tullut vieläkin ihasteltua. :heart:

Me ollaan kerrottu tästä raskaudesta lähipiirille vähän myöhemmin kuin aiemmista noiden aikaisempien keskenmenojen takia. Jotenkin sitä halusi ehkä "suojella" lähipiiriään, kun näki miten he olivat pahoillaan he olivat niiden tätä raskautta edeltävien keskenmenojen takia. Yhdelle hyvälle ystävälle ja mun äidille kerroin kyllä aika pian plussan jälkeen, muille sit lähempänä np-ultraa tai sen jälkeen. :) Nytkään ei vielä moni tiedä, ainoastaan perheet, ihan lähimmät ystävät ja mun esimies B)

Aurinkoista päivää kaikille! :wave:

Kesis ja pikkuinen 13+5
 
Kesis: Unohdit vielä listasta ketkä tietää, nimittäin ME :LOL: :D

blondie:
Mulla kans välillä noita ihan tavallisia ruokia ym. jotka maistuu ihan sikahyvälle! Eikä tarvii olla sen kummempaa kuin vaikka tuoretta ruisleipää, kinkkua ja kurkkua niin maistuu sillä hetkellä paremmalta kuin mikään muu =)
Niin, kerroin joskus jo 5+ viikolla omille vanhemmille, kaverit sai heti testin jälkeen jo tiedon... Mutta loput sukulaiset ym. vasta tiesivät np-ultran jälkeen.

Ihana pallo maminalla :)

Mä kävin aamulla neuvolassa, ja nyt sitä painoa tulikin... Eli loppuu perskules ne herkkujen teot :headwall: En tosin saanut noottia, painoa tullut tähän mennessä 12,2kg, joten suht hyvissä lukemissa vielä... Turvotusta on nyt vähän tullut, sormista ja jaloista huomaa selvästi.
Kaikki oli kunnossa, vauvakin RT:ssä edelleen :D

Luminka ja neitonen 36+4
 
:wave: Iltapäiviä ystävät! Eli täällä ollaan :LOL:

Ja Luminka iso kiitos!! Mokkapalat olivat TODELLA hyviä! Tai on niitä vielä ihan vähän jäljellä... Ja niin tuosta painosta... Mulle on tullu 19 kg!!! Ja tätä menoa tulee vielä muutama kilo ennen kun tää baby on maailmassa.

Mieliteoista.. Siis mun on nyt loppuvaiheilla tehny ihan älyttömästi mieli noita energiajuomia :eek: . Kahvia en pysty juomaan oikeestaan ollenkaan ja tuntuu että redbull pelastaisi elämän :LOL:

Raskaudesta kerrottiin vasta np-ultran jälkeen, tosin mun äiti arvasi jo ennen sitä...

Nyt pitää mennä maate.. Vauva painaa niin paljon jo mun lonkkia, että jalat meinaa lähteä alta... auts...

Emppu & Papunen 40+4
 
Täällä on kotiuduttu kaupungilta.. en kyllä lähe enää ikinä!!! Onneks tuli hankittua ne tuplikset, meinaa ton neidin kanssa EI VOI lähteä kävellen mihinkään!! Nytkin olin ihan hätää kärsimässä apteekissa, hikikarpalot otsalla, neiti senku juoksentelee, kiljuu, ja repii möllerin kalanmaksaöljy-kapselit hyllyltä--!!! |O |O Mentiin siis autolla, ja otin vaan valjaat mukaan.. Sitäkin moni näytti katsovan ihmetellen, kun neitiä taluteltiin ku koiraa konsanaan :LOL: mut parempi vaan oli että oli edes ne valjaat, oisin varmaa synnärillä muuten tällähetkellä :LOL: :LOL:

No Luminka, ei siula vielä paljon oo kyllä painoa tullut, nou hätä=)

Meillä taidettiin paljastaa raskaus lähimmille ennen np-ultraa jo (muistaakseni osasin olla hiljaa n. rv10 asti) , mutta sit ei-niin-läheisille vasta ultran jälkeen. Muutama hyvä ystävä tiesi heti plussan tultua tikkuun:D

*M* ja niin, niistä mieliteoista, miula siis on suolaset ja makeat, kaikki...:D mutta erityisesti Appelsiini-tuoremehu!! Sitä ei kannattais tuoda mein kaappiin, voisin varmaan juoda koko purkillisen kerrallaan! Anoppi vihjas esikoisen raskauden aikana, ettei sitä saisi juoda kuin lasillisen päivässä. Ite en oo kuullut, mutta luotan hänen viisauteensa. Kait siinä on liikaa jotakin vitamiinia (jos vetää purkillisen päivässä:D:D )
 
Ihania leivonnais- ja masukuvia täältä löytyikin!

Mä tulin just kampaajalta ja olo on kun uudesti syntyneellä! Mummo on vielä pojan kans puistoreissulla jonne lähtivät mun lähtiessä hemmotteluun ja talo siis tyhjä ja hiljainen.

Oisko tossa appelsiinimehun rajoituksessa takana se, että on aikamoinen hiilaripommi eli esim jos on sokerit koholla ni sitä ei kauheesti kantsis lipittää sen takia... Tiedä sitte. Mun hienokurkukkuun vähä liian hapanta mehua :LOL:

Mä kerroin parille läheisimmälle ystävälle tästä raskaudesta ihan heti ja sitte varhaisultran jälkeen joskus vkolla 9 kerrottiin molempien vanhemmille kun oli ne anopin 50-vee juhlat niin siellä. Sitte pikku hiljaa muille, np-ultran jälkeen muistaakseni. Esikon kohdalla kerrottiin uutena vuotena kun oli molempien vanhemmat koolla samassa paikassa, viikkoja sillonkin joku 10 ja muille np-ultran jälkeen.

Mielitekoja täällä on aika laidasta laitaan. Joku päivä vois syödä kokonaisen perhepitsan ja joku päivä kaks suklaalevyä! Eli suolainen ja makeahimo vaihtelevat.

Tää on kyllä jännä et mulla ei tosiaan oo ollu supistuksen supistusta ja viikkoja jo näinkin paljon... Sellasta vatsan polttelua on, menkkakipumaista mut ei sellaisia supistuksiksi tunnistettavia. Lieneekö sit hyvä vai huono asia...

Kammottavaa kun ikkunat on likaset, syystuuli paiskonu kaikenmaailman läntit niihin. Mulla isekee usein oikein himo siivota mut nyt tarttee pitää matalaa profiilia ettei paineet nouse. Josko mies olis niin kultainen ja pesasis ikkunat vkonloppuna vaikka vaan ulkopinnat. On se nyt kyllä ollu aikas huomaavainen kun en tosiaan saa rehkiä. Ruokaaki se on tehny jokapäivä ennen iltavuoroon lähtöään, luksusta. Maistuu paljon paremmalle kun omatekemä.

Nyt taidan hetkeks heittää pitkäkseni ennen kuin touhutermiitti saapuu kotiin pitämään äidin kiireisenä!

Jonskis, 35+0, apua, esikoinen syntyi niinku ylihuomenna....
 
Tuli Jonskis siun viikoista mieleen, että näin unta että olin sairaalassa 5vk ennen LA, ja vauva oli niinku syntymäisillään. En vaan sitten nähnyt loppua et kuinkas kävikään:D
Millä viikoilla vauvaa ei luokitella enää ns. keskoseksi?? Ja saitko sie vauvan heti viereesi osastolle vaikka syntyi niin aikaisin?
 
Luminka- eiko tuo painonnousu oo todella hyva ja normaali?! Toi turvotus on kylla tosi inhottavaa! :hug:

Emppu- joka paiva taalla mietin, joka oot synnyttamaan ehtinyt!! :D

Meilla kaytettiin myos noita valjaita esikon kanssa kaupungilla ollessa Mamina, mut ne on kylla musta ihan ehdottoman hyvat! Ei tarvinnut huolia, etta poika karkaa leikkimaan piilosta kaupan hyllyjen valiin, samalla kun aiti sydan syrjalla etsii... :D Mut joo, ehkei ne oo niin muodissa talla hetkella!

Muista nyt lepailla Jonskis! Onko sun verenpaineet pysynyt hyvina nyt? Ihanaa, etta sun mies huolehtii susta tolleen! =)
 
mamina en saanu esikoista viereen, 2vrk ikäisenä sain vasta ekan kerran syliinkin :( Kiireellisellä sektiolla leikattiin kun vedet meni yhtäkkiä ja poitsuli oli perätilassa. Alkuun hän hengitteli itse mutta yön aikana joutui hengityskoneeseen muutamaksi tunniksi ja sai keuhkoja kypsyttävää hormonia. Kaksi viikkoa hän oli osastolla hengitteli lisähappea ja sai keräsi voimia että jaksoi itse alkaa syömään. Eli ne tärkeääkin tärkeämmät euhkot on ne jotka viimesimpänä on valmiit joten siks sinne 37 vkolle asti luokitellaan keskoseksi. Pari viikkoa siis vielä. Ja kyllä mä uskon että tää kuopus pysyy masussa, kun ei tosiaan ees supista tms.

Latte nyt on paineet kotimittauksissa ollu alle sen 140/90 minkä pitääki että ihan ok asiat varmaan on.
 
mamina en saanu esikoista viereen, 2vrk ikäisenä sain vasta ekan kerran syliinkin :( Kiireellisellä sektiolla leikattiin kun vedet meni yhtäkkiä ja poitsuli oli perätilassa. Alkuun hän hengitteli itse mutta yön aikana joutui hengityskoneeseen muutamaksi tunniksi ja sai keuhkoja kypsyttävää hormonia. Kaksi viikkoa hän oli osastolla hengitteli lisähappea ja sai keräsi voimia että jaksoi itse alkaa syömään. Eli ne tärkeääkin tärkeämmät euhkot on ne jotka viimesimpänä on valmiit joten siks sinne 37 vkolle asti luokitellaan keskoseksi. Pari viikkoa siis vielä. Ja kyllä mä uskon että tää kuopus pysyy masussa, kun ei tosiaan ees supista tms.

Latte nyt on paineet kotimittauksissa ollu alle sen 140/90 minkä pitääki että ihan ok asiat varmaan on.
 
mamina en saanu esikoista viereen, 2vrk ikäisenä sain vasta ekan kerran syliinkin :( Kiireellisellä sektiolla leikattiin kun vedet meni yhtäkkiä ja poitsuli oli perätilassa. Alkuun hän hengitteli itse mutta yön aikana joutui hengityskoneeseen muutamaksi tunniksi ja sai keuhkoja kypsyttävää hormonia. Kaksi viikkoa hän oli osastolla hengitteli lisähappea ja sai keräsi voimia että jaksoi itse alkaa syömään. Eli ne tärkeääkin tärkeämmät euhkot on ne jotka viimesimpänä on valmiit joten siks sinne 37 vkolle asti luokitellaan keskoseksi. Pari viikkoa siis vielä. Ja kyllä mä uskon että tää kuopus pysyy masussa, kun ei tosiaan ees supista tms.

Latte nyt on paineet kotimittauksissa ollu alle sen 140/90 minkä pitääki että ihan ok asiat varmaan on.
 
mamina en saanu esikoista viereen, 2vrk ikäisenä sain vasta ekan kerran syliinkin :( Kiireellisellä sektiolla leikattiin kun vedet meni yhtäkkiä ja poitsuli oli perätilassa. Alkuun hän hengitteli itse mutta yön aikana joutui hengityskoneeseen muutamaksi tunniksi ja sai keuhkoja kypsyttävää hormonia. Kaksi viikkoa hän oli osastolla hengitteli lisähappea ja sai keräsi voimia että jaksoi itse alkaa syömään. Eli ne tärkeääkin tärkeämmät euhkot on ne jotka viimesimpänä on valmiit joten siks sinne 37 vkolle asti luokitellaan keskoseksi. Pari viikkoa siis vielä. Ja kyllä mä uskon että tää kuopus pysyy masussa, kun ei tosiaan ees supista tms.

Latte nyt on paineet kotimittauksissa ollu alle sen 140/90 minkä pitääki että ihan ok asiat varmaan on.
 

Yhteistyössä