¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

Jouskari: Mua kauhistuttaa etukäteen just miehen iltaviikot :/ Pitää vaan toivoa että menis aina viikko nopeesti, ois sit taas 2 viikon ajan illat kotona :whistle:
Onneks esikoinen on nyt osoittanut merkkejä että on kiva syödä vaihteeks itse =) On kyllä vaatteet sen näköiset, mut sitä varten pyykkikone olemassa. Tuo neiti kun vaatii vielä paljon huolehtimista niin saas nähdä kuin minun käy täällä lasten kanssa keskenään... Ikää siis tytöllä 1v4kk...

Söpö kuva lapsistasi :heart:
 
Heipparallaa!

Oon kyllä käynyt lukeen teidän kuulumisia, mut kirjoittaminen on jäänyt aika vähäiselle..

Ihana tuo Jouskarin kuva. :)

Ja Empulle tsemppiä! Vaikka sen tietääkin ettei se vauva todennäköisesti synny laskettuna päivänä, niin silti sen jälkeen alkaa olo oleen hermostuneempi ja malttamattomampi. Mutta eiköhän se vauva sieltä pian ala haluta maailmaan.

Meilläkään ei esikoinen tajua vielä vauvasta mitään. Oon kyllä yrittänyt sanoa, et äidin masussa on vauva, mut ei poika sitä tunnu ymmärtävän. Vauva-sanan kyllä ymmärtää.

Omassa masussa kaikki hyvin. Maanantaina neuvola seuraavan kerran. Tunnen vauvan liikkeitä päivittäin, mutta en vielä kovin selvästi. Masukin alkaa pikkuhiljaa pyöristyyn, etti kauaa enää voi raskautta salata...

marza ja masuvauva 15+6 (16+5)

 
Jonskis: Kiva, että pääsit vielä kotiin. Toivotaan, että saat olla kotona vielä jonkun aikaa! :hug:

Poni: Hyviä ristiäisiä! :flower:

Emppu: Jaksuja odotukseen ja onnittelut lasketusta-ajasta. =)

Mulla on ollut ihmeellinen leipomisvimma viime viikkoina. Aikaisemmin en ole ollut mikään leipuri tai ruuan laittaja ja nykyään leivon ja laitan ruokaa jatkuvasti. Ilmeisesti pesänrakennusvietti alkaa nostaa päätään.. :) Eilen meillä oli mun kahden odottavan kaverin kanssa vauvajuhlat ja oli kyllä tosi kivaa jutella odotuksesta ja vauvoista ja tietysti kaikesta muustakin. Ja tietysti syödä hyvin. :D

Aurinkoista sunnuntaita

maarunen ja Vili rv 24+0
 
Huomenta!

Kylla teilla tosiaan on energiaa paljon! Leivotaan, puunataan nurkkia!!! Wau! Ma jo odottelen sita toisen kolmanneksen kukkeutumista ja energiaplajaysta... Mihin lie eksynyt?!

Ihana kuulla teidan arjesta Jouskari!! Tosi sopo kuvakin! :heart: Syotavan suloset sisarukset!

Peukut on pystyssa sulle taallakin Emppu!!!!!!!! Kauaa ei mene enaa missaan nimessa!

Ma olen myos tuntenut liikkeita jo jonkin aikaa...se on niin spesiaalia! :heart: Miesta harmittaa, kun han ei viela pysty tuntemaan ja kyselee, koska koska...

Esikoinen on todella innoissaan tulevasta vauvasta, mutta ei viela tassa vaiheessa kovin paljoa sita huomioi. Valilla taputtelee masua ja kyselee missa kohtaa vauva makailee! Pian liikkeet tuntuu toivottavasti mahan ulkopuolellakin, se tekee odotuksen esikollekin todemmaksi! :heart: Monesti mietin, miten onnellinen sita voi olla, kun on jo yksi ihana lapsi ja toinenkin tulossa... :heart: Kohta tassa jo kyynelehdin tietysti! :D

Bad virgin- mulla alkoi tuo pahoinvointi just n vkolla kuusi... Toivottavasti ei tuu kovin pahana! :hug:

Nyt myohaiselle aamiaiselle... tulisko tasta sitten vahan brunssin omainen??! Lisaa siis myohemmin! Syksyista sunnuntaita kaikille!

Latte, yli 16 vkoa!!! :wave:
 
Laitan tännekin mahakuvan, jos jota kuta sattuu kiinnostaa miltä täällä näytetään....



Jokohan se Emppu on päässyt livahtamaan synnärille ;) Jos ei pariin päivään kuulu niin aika todennnäköistä että köllöttää vauva kainalossaan :heart:

Onnea uusien liikkeiden löytäneille =)

Nyt ei oikein jaksa kovin kirjoittaa mitään.. Tänään olen ollut vastaavasti väsyneempi, johtuen varmaan eilisesta leipomis/siivousspurtista! Käytiin mun mummon luonakin tuossa iltapäivällä, ei "tarvii" siellä sit vähään aikaa vierailla. Mies lähti yövuoroon, vois lähteä itse kohta nukkumaan =)

Moido :wave:

Luminka ja neitonen 36+1
 
Iltaa!

Ihana masukuva Luminka! Joskos sita itsekkin jaksaisi jossain vaiheessa ruveta kuvaamaan... Ajattelen aina vaan, etta pitais vahan laittautua, ettei nayttais sit kuvassa niin rajahtaneelta... :D Tahan mennessa en oo jaksanut laittautua! :D Mieskin alkaa varmaan kohta ihmetella, kun musta on tullut tallainen metsanpeikko... en yhtaan jaksa panostaa omaan ulkonakoon taklla hetkella!

Meilla ollut myos kiireinen paiva, kavereita tapailtu... Oli kylla ihanaa nahda, vaikka alkuun tuntuikin vasyttavalta ajatukselta!

Huomiseen!
:wave:
 
Huomenta kaikki!

Bad Virgin, mulla auttoi yrjöilyyn Sea Band-rannekeet apteekista. Bongasin ne Tekniikan Maailmasta ja kokeilin kun netissä kovasti kehuttiin.

Oon ollu kolme päivää saikulla, karmee räkätauti. Nyt töitä rästissä niin pirusti.
Koitan lueskella jutut jossain välissä jotta pääsen taas "kartalle"

 
Viikonloppu hurahti silmissä. Tuntu, että mitään ei ehtinyt tehdä vaikka koko ajan oltiin liikenteessä.

Luminkalla on kunnioitettavan kokoinen masu :heart: itekkin oon miettinyt, että leipos sitte lähempänä vierasvaraa pakkaseen mutta katotaan kuin käy käytännössä :LOL: .

Emppu on varmasti jo tosi toimissa, hui ku voi jännittää toisen puolesta B).

maarunen hyvä idea nuo vauvajuhlat. Siis olitteko vaan kolmistaan, ei muita. Mullaki löytys lähipiiristä raskautuneita, nii vois kemut laittaa pystyyn ja ei tarttis miettiä, että jolla kulla on tylsää, jos liikaa vauvajuttuja jauhaa. Toki ite en jaksa siinä mittakaavassa jauhaa enää ku esikoisen kohalla =) mutta mähän voisin olla se "viisas" joka tietää kaiken :LOL: .

bad virginille tsemppiä pahoinvoinnin kanssa.

Blondielle paranemisia

Täällä maha alkaa jo hiukan enemmän näkyä. Mulla on vieläkin huonoa oloa havaittavissa aina välillä, oksantaa ei kuitenkaan joka ilta tarvi. Alku pahoinvointiin erona on se, että nyt ei koko aikaaa kuovota vaan oksennus tulee, yleensä illalla, ihan yllättäin. Massiivista närästystä oottelen kohta puolin saapuvaksi.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :heart:

minä ja hässäkkä 16+0
 
Moi!

Tämäkin täältä kolostaan ilmottaa olevansa edelleen hengissä.. :wave:

Kesis Kiitos kysymästä, reissu meni ihan kivasti, tosin oli sitten sitäkin kivampi tulla kotiinkin. :) Huomenna lähen sitte pojan kanssa anoppilaan loppuviikoks. Kattelin eka, et mitäs huumehien lehtiä sun viestin alussa oli, mut vaahteraahan se taiskin edustaa.. Pahinta taas aavistelen heti sun kohalla, kun sulla on kuitenkin niitä kaiken maailman riippuvuuksia.. ;) :LOL:

Yöt on tullu viime aikoina nukuttua tosi huonosti ja huomaa kyllä miten se verottaa voimia päiväsaikaan... Ei oikeen tällä erää meinaa löytyä hyvää nukkuma-asentoa millään. Päiväunia en oikeen oo ehtiny vetelemään, kun puuhaa tuntuu riittävän siihenkin aikaan jonkun verran.. Eli just nyt on täällä aika väsyneet tunnelmat ja huonoa oloakin pukkaa. Vali-vali.. :ashamed: Huomenna olis taas ultra, toivottavasti siellä olis hyviä uutisia, jotka vähän piristäisivät oloa. :heart:

Emppu taitaa tosiaan olla jo tositoimissa, mahtavaa! Toivottavasti kaikki on mennyt ja menee hyvin!

En jälleenkään yhtään muista, mitä kukin oli kirjotellut, vaikka kaikki jutut luinkin läpi. Toivottavasti en putoa ihan kärryiltä, kun taas tänkin viikon oon poissa kotoisalta koneeltani.

Hyviä vointeja ja loistavaa alkanutta viikkoa joka tapauksessa kaikille!

Pilkkis 20+1
 
Luminka, ihana masukuva!

Jonskis, tsemppiä ja huilia jotta pysyy vielä vaavi kyydissä. Inhottavaa se osastolla makaaminen, itse olin siellä esikoisesta lähes viikon ennen kuin verenpaine oli sillä tasolla jotta uskalsivat käynnistää (rv39)

Empulle tsemppiä koitokseen!

Iitukalle :wave: oliko kiva ja rentouttava viikkis reissussa?

Pilkkikselle antoisaa ultraa, toivottavasti tulee vaan paljon hyviä uutisia ja hyviä kuvia!

Rimata, toivottavasti sun oksu-olo helpottaa pian, aika pitkään on pidellyt jo sulla.



 
Hih, ei näy Emppua! :heart:

Luminka masu näyttää aikalailla samankokoselta kun täälläkin. Ootko ympärystä mittaillu? Mä en oo uskaltanu :LOL:

Blondie käynnistettiinkö sulla synnytys siis verenpaineiden takia? Millaset kokemukset jäi käynnistyksestä?

Hassua, kun nyt on pari ihmistä sanonu että olisko poika tulossa kun on niin eteenpäin tuo masu. Esikoista kun odotin ni moni totesi ihan tyttömahalta näyttävän. Että voiko mennä noin päinvastoin sitte :D

Pilkkis kiva kuulla sustakin. Tulehan sitte kertomaan ultrakuulumiset!

Bad virgin jaksamisia yökkäilyyn! Kokeile ihmeessä noita blondien suosittelemia rannekkeita. Voi kun itekin ois sillon alussa tollasista kuullu. Niissä yökötyksissä on valmis kokeileen kyllä mitä tahansa.

Meillä kanssa miehellä iltavuoroviikkoja ja ne on just ne mitkä muakin kauhistuttaa kahden kanssa! Kun yhdenkin kans oon välillä tosi väsyny niiden jälkeen. Siinä kun on tosiaan kaikki ruuanlaitot ja sit se iltatouhu yksin... Meillä esikoinen nukahtaa vaihtelevasti. Useimmiten hyvin, mut sit on niitä iltoja ku tuntuu että ollaan sirkuksessa! Että kai se hyvin menee JOS vauva on sen aikaa hiljaa... Esikoin luona kun pitää hetki istua jotta rauhoittuu. Vähän kyllä pelottaa...

Rullasin matot kun mies menee töistä tullessaan ne pesemään. Tutuilla on mattopesula ja siellä saadaan käydä pesemässä omat mattomme ilmasiksi. Aina jouluksi mies on ne pessy mutta nyt aloitetaan joulusiivous vähä aikasemmin sattuneesta syystä. Jouluna saa luvan riittää sit imurointi ja pölyjen pyyhintä :xmas:

Joulusta tuli mieleen, että mitenkäs ootte ajatellu tulevan joulun viettää? Meillä ei oo mitään vakiintunutta perinnettä, mies saattaa joutua töihinkin, nyt ajateltiin josko pitäis 2viikkoa isyyslomaa vauvan synnyttyä ja sen kolmannen viikon sitte jouluna. Viime jouluna mun vanhemat oli aaton meillä. Tehtiin joulupäivällinen oikein pitkän kaavan mukaan, mä tein kaikki laatikot, maksista lukuunottamatta ite ja mies paisto kinkun ja oli vaikka ja mitä herkkua! Sitte käytiin pimeällä hautuumaalla ja saunottiin ja hörpittiin glögia. Nyt musta olis jotenki ihana jos mun siskon perhe, mun vanhemmat ja me kokoonnuttais vaikka mun vanhemmille, tänä jouluna ei jaksa varmaan olla ite isäntänä. Miehen vanhemmat menee varmaan mökille Mikkelin lähelle, tunnelmallista olis varmasti sielläkin mut ei joteki silti innosta pakata autoa tupaten täys ja sinne ajella. Tai sit jo anoppi tai appi onki töissä pyhinä ni niidenki suunnitelmat muuttunee. Eli siis aika auki on meidän joulusuunnitelmat vielä.

Tarttiskohan sitä hetkeks pötkähtää kun nuhainen esikoinenkin on unilla.

Jonskis ja masukas 34+5
 
Jonskis, olin n. vk 20 eteenpäin tehoseurannassa, verenpainemittari ja pissatikut kotona, neuvolakäynnit viikottain. Äitiyspoliseurannassa vikan kaks kuukautta, ja siitä sen viikon sitten makuutuksessa polilla. VP oli semmoset 170/110, ei valkuaista pissassa mutta hemmetinmoiset turvotukset ja muita oireita kuten lapsiveden kanssa ongelmia ja jatkuvat ennenaikaiset supparit rv20+
Käynnistys oli ens alkuun tylsää puuhaa, laitellaan niitä Cytotec (jos oikein muistan) tabuja kohdunkaulaan (auts!) ja odotellaan että alkais tapahtumaan. Lähti vasta kolmannella tabulla. Sitten sitä oksitoniini (?) tippaa lisäksi. Epiduraali kahdesti kun hurjat kivut, "raakana" kun avataan paikat väkisin. Ei ollut kivaa, mutta nopeeta; vikasta tabusta laskettuna 9 tuntia niin valmista oli. Menetin paljon verta, imukuppia käytettiin ja kolmannen asteen repeämät useassa kerroksessa.
Tällä kertaa toivon pääseväni kokeilemaan täysiaikaista.

Ei se käynnistys ole kenenkään ykköstoive mutta se tehdään vain ja ainoastaan silloin kun se on lapsen ja äidin kannalta ihan pakko tehdä. Ja verenpaineet korjaantu heti synnytyksen jälkeen joten tais se olla sitä raskausmyrkytystä.

 
Heipparallaa :wave:

Mun piti äsken soittaa ihan neuvolaan ja kysyä kuinka huolissaan tässä saa olla supistuksista! Eilen illalla ja yölläkin tuli varsin tukalia suppareita, hikeä meinaa ihan pukata. Nivustaipeissa ja alaselässä asti tuntui (ja mä muistelen että harjoitussup. ei sais siellä asti tuntua ). Täti sanoi että ei hätää enää jos meinaa käynnistyä, vauva saa kuulemma syntyä näillä viikoilla. Huh... Vaikka en silti ihan heti huomenna vielä haluais! Mut silloin viiko päästä tosiaan ois hyvä kun ei tarviis miettiä mistä saan siihen hätään hoitajan :D
Käski nyt vaan lepäillä, syödä ja juoda hyvin =) Ompa kyllä hyvä että sain jo pakkasen täyteen leivottua, ei oo enää sitäkään hommaa!

Laitetaan miehen kanssa vauvan sänky lauantaina kasaan, saa olla sen aikaa isomman neidin huoneessa odottelemassa =) Neiti lähteekin silloin mummolaan päiväksi, kiva kun saa kotona olla vaan ja tehdä kotihommia.. Ja jos kävis jossain syömässä jos kasassa vielä olen. Sanoinkin ukolle et sit kun likka lähtee mummolaan, minä en täällä tee ruokaa että käydään jossain valmiilla pöperöillä :heart:

Jonskis:
En oo moneen viikkoon mahan ympärystä mitannut. Vois pitkästä aikaa ottaa, viimeks oli jotain 113cm. Esikoisesta taisin päästä 124cm asti, en ihan varmaksi muista. Nyt kuitenkin painan 7kg vähemmän kuin viimeks näillä viikoilla (esim. housut mitä nyt pidän on vieläkin löysät, eivät viime kerralla mahtuneet jossain rv30 enää jalkaan :whistle: )! Et en taida tuohon 120cm päästä, tai näkee sitten!

Jouluna ollaan kotosalla. Ainakin aattona, kattoo sit miten päästään mummoloissa käymään pienten kanssa! Ihana kyllä kotona olla, syödä hyvin ym. :heart: Eikä tarvii alkaa pakkaamaan kahden muksun tavaroita + omia. Äiti sanoi että voivat tulla vaikka täällä käymään jos me ei jakseta.

Ei tainnut Emppu tarvita sitä mokkapalojen ohjetta ihan vielä ainakaan :p

Luminka ja hikotteleva neitonen 36+2
 
Luminkalle tsemppiä! Kyllä se aika menee äkkiä, vastahan sä plussasit tuolla toisella puolella :D

Joulusta kyseltiin; meillä otettiin esikoisen synnyttyä tavaksi kutsua mummot ja kummit joulukahveille kun pukki tulee käymään, n. klo 14 - 17 ajaksi. Sitten jokainen lähtee omaan joulupöytäänsä. Näin siksi, kun on paljon sukua ja paljon erilaisia ruoka-aineallergioita. Jokainen saa sen oman joulunsa yhteisen joulun lisäksi. Joulupäivinä me sitten käydään mummolat ja tätilät kyläilemässä.

 
:wave: Täällä ollaan ystävät rakkaat ja vauvakin on vielä masussa! Eilinen päivä meni niin haipakalla kirpparilla jne, ettei edes ilmottautumaan kerennyt :D . Lupaan ettei tämä toistu.

Oma vointi on ihan ok. päätin, että nautin nyt näistä vikoista päivistä ilman vauvaa vielä... On päivällä joku rytmi ja yöllä saa nukkua =) Tänään oltiin esikoisen kanssa puistossa ja leivottiin sämpylöitäkin. Mies saa kyllä ottaa illasta vastuun, mä en jaksa.

Luminka - Laita vaan mokkapalojen ohjetta! Mulla on tommonen ohje mikä on mun koulunkeittokirjasta joskus ylä-aste ajalta... Toivottavasti supistelut rauhottuu! Voisit vaikka panna muutaman tänne päin :whistle:

Meilläkin mies tekee kolmivuorotyötä.. Iltavuorot on yhdenkin lapsen kanssa rankkoja entäs kahden? Itseasiassa mies aloitti tänään uudet työt esimies hommissa ja soitti heti et menee ainakin pari tuntia ylitöiksi... Että kiva...

Mutta nyt pitää mennä laittamaan ruokaa uuniin. Huomenna on neuvola jos ei lähtö ennen sitä tule ja tuskin tulee.. Eli huomiseen :wave:

Emppu & Papunen 40+2
 
Se on sitten täällä palattu arkeen taasen ihanan reissun jäljiltä.
Tokihan en siellä saanut yhtään levätyksi mutta mitäs siitä, mukavaa
oli! Ja tuo lapsen riemun katsominen.. toinen ihan innoissaan kaikesta :D

Samaan syssyyn ultrakuulumisetkin, käytiin siis tänään
siinä 4D:ssä. Ja voi hyvänen aika kuinka liikuttavaa oli pikku
helmeä katsella. Siellä se heilutteli ja nyki napanuoraa ja irvisteli
ja näytti kieltä. :heart: Itketti ja nauratti yhtäaikaa.
Kaikki rakenteet ym. tarkasteltiin ja niiltä osin kaikki hienosti.
Painoarvio oli 410g ja vastaa viikkojaan.
Istukka on todella tuossa etuseinässä, mähän arvasinkin tämän,
eli se on jo nyt noussut kohdunsuulta pois häiritsemästä.
Sukupuolikin selvisi mutta sepä onkin vain minun ja miehen oma
pikku salaisuus.. muille sitten yllätys aikanaan.
Ja maksoi 141 eur ja siitä saa vielä vähän kelasta takaisin.

Että näi pikaseen vaan ommoo nappoo.. sori.. :whistle:

iitukka ja helmi 20+2 :D

 
Huomenta! Ompa ihania ultrakuulumisia!! Me ollaan myos ajateltu menna tuohon 4D- ultraan, oliko tuo 20 vkoa teista hyva hetki? Ma oon jostain kuullut, et suosittelevat 26-32 vkoa?!! Kohta pitais sit alkaa tilailla! =)

Tuo onkin kiva tapa viettaa joulu Blondie! Meilla on aina vahan niinnain, miten tehdaan...

Missa kylpylassa olitte Iitukka? Me ei olla kayty muutamaan vuoteen, ehka sit ens vuonna!

Hurjaa kylla tuo raskaus, kun myrkytysta epaillaan! Toivottavasti saadaan kaikki olla silta rauhassa ja Jonskiskin paasee siita eroon!

Latte yli 16 vkoa! :wave:
 
No niin, nyt se mokkapalojen ohje!
Eli tästä pitäisi tulla koko pellillinen!

4 munaa
4 dl sokeria
4 tl leivinjauhetta
5 tl vanilliinisokeria
3 dl maitoa
3 dl sulatettua voita/margariinia

Munat ja sokeri vaahdotetaan. Kuivat aineet sekoitetaan keskenään ja sekoitetaan varovasti vaahdon sekaan vuorotellen voin ja maidon kanssa.

Paistetaan +225 asteessa. Aikaa en valitettavasti ole katsonut, sit kun näyttää kypsältä :whistle: Meniskö ainakin 15min?

Päälliseen en ole mitään ohjetta käyttäny, vahvaa kahvia, voisulaa, kaakaojauhetta sekä tomusokeria (menee sellainen paketti melkeinpä ).

Mä en hirveesti mittaile yleensä aineita, esim. sämpylät teen aina oman pään mukaan :D Mut toki leivonnaisissa pakko mitata, muuten ei tuu mitään...

iitukka:
Ihania ultrakuulumisia =) Tuo ois ollut kyllä kiva kokea tuo 4D-ultra. No, ei ois pitkä aika enää kun sais nähdä jo livenä vauvan =)

Pilkkis: Hyvät ultrat sullakin sit ollut :)

Mä kävin ostamassa jo joulukorttitarvikkeet aamupäivällä =) Päätin ihan ajoissa tehdä, kuitenkin musta on kivempi itse väkertää tuollaiset. Kun ei teidä miten aika on tiukilla niihin aikoihin. Meinasin aluksi että otetaan lapsista kuva ja siitä kortit, mutta kuitenkin haluan tehdä nyt kokonaan valmiiksi, ei tarvii rueta stressaamaan kuvien kanssa.

Omaan oloon ei tänään mitenkään uutta... Selkään vähän koskee, ja välillä vasempaan jalkaan otti kaupungilla kävely :/ Pitää vielä väsätä karjalanpaisti tänään pakastimeen, ja jos pari kääretorttua tekis, nyt on jo pakko niiden mennä pakkaseen asti :whistle:

Luminka ja neitonen 36+3
 

Yhteistyössä