¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

Pilkkis hauskaa reissua :wave:

Emppu80 sulla tulee lähtö ennen ku arvaatkaan =)

Kotitöistä minä oon kotona ja teen ruuan ja pesen pyykit ja pidän järjetyksen yllä. Yhessä tai erikseen siivotaan ja kaupassa mies käy ehkä enemmän mutta mun tekemän tarkan listan kassa :LOL: . Tykkää touhuta pojan kanssa ja syöttää ja hoitaa muutenkin. Kesällä kun oli 7 viikkoa kotona putkeen, nii huomas kyllä erilailla millasta se arki oikeesti on. Ei täällä makoilla pahnoilla ja ruoka valmistuu itestään (ei kyllä niin oo väittänytkään mutta kuiteskin).

Totta kai teen enemmän, koska oon kotona mutta eihän se miehenkään työpäivä 24/7 oo!! Tasapuolisesti molemmille vapaata ja vastuuta. Miksi mun pitäs venyä yli virka-ajan, ko ei hänkään sitä töissä tee. En nyt tarkota olla niin jyrkkä ku miltä ehkä kuulostaa mutta ymmärtääkö joku pointtia mitä ajan takaa?

Blondie voimia yökkiä :hug: .

Vieraista sairaalassa meitä kävi katton molempien porukat ja mun sisko. Miehen porukat tuli muutama tunti synnytyksestä ja satuin just heräämään, olin aivan sekasin. Onneks eivät olleet kauaa, en ois jaksanut seurustella yhtään. Anoppi oli yrittänyt soittaa monta kertaa ku nukuin varmaan just tätä asiaa, että olisivat tulossa ku reissuun samalla lähössä.

Pojalla tänään virallinen 1 vee syntymäpäivä :heart: oon muistella just vuoden takasia tapahtumia, mitä oli mihinkin aikaan. Ihan aamulla piti vähä itkua tihrustaa ku onnittelin vielä poitsua sen syntymän hetkillä :heart: , onhan se vähä typerää.. Neuvolassa käytiin nii painoa on nyt 9510g ja pituutta 75cm. Pyysin terkkaa samalla kuunteleen taas sydänäänet ja siellähän ne jumpsutti.

minä ja hässäkkä 15+0 (tuntuu, että on jo tosi pitkällä ku voi sanua olevansa 16. viikolla)

 
Kellään apuja seuraavaan?
Meidän pikkulikalla on melkein jokainen varpaanväli auki, tänään vasta huomasin :ashamed: Pari kertaa olen talkkia laittanut, nyt selvästi kirveli kun alkoi heti itkemään. Oisko kellään vinkkiä mitä muuta vois laittaa? Koitan pitää huomenna niin paljon ilman sukkia kuin mahdollista niin pääsee tuulettumaan. Yöksi kuitenkin oli nyt pakko sukat laittaa, usein on ilman peittoa joten varpaat ois jäässä jollei sukkia ois.

Ai juma miten repii alakertaan :headwall: Käytiin kaupassa ja sen jälkeen alkoi hirmu kipeet vihlonnat :kieh: Ihan persuuksissa asti tuntuu välillä, en muista että ois esikoisen aikaan ollut mitään näin kipeetä! Tai sit niitä vaan ei yksinkertaisesti muista enää :/

rimata: Mä muistan kans miten tuli herkisteltyä neidin yksvuotissynttäriaamuna.. Ihan tuli tippa linssiin kun muistelin sen päivän tapahtumia ja just että mitä milloinkin oli... Että et sinä mitenkään outo ole ollut, täällä toinen samanlainen =)
 
Luminka kokeile talkin kanssa laittaa villalankaa tai lakanakangasta
varpaiden väliin, ilmastoi varpaanvälit kun sukat jalassa ja kerää
kosteuden. Ja pesun jälkeen erittäin huolellinen kuivaus.

Hehee emppu se on sun aikas ennemmin kun arvaatkaan.. :D

Kuulin just että naapuriin on syntynyt tytteli, ehtisvät 10min
olla sairaalassa kun typy jo pihalla.. että hiukka nopee toimitus
oli. :eek:

hmm ja minä se vetistelin ja muistelin syntymäpäivän tapahtumia esikon
kaksvuotispäivänä.. varmaan vielä satavuotiaanakin muistelen. :kieh:

nyt nukkumaan :wave: vaikka ei yhtään vielä väsytä..
 
Luminka, mie laitoin vaan jotain paksua rasvaa yöks ja puuvillasukat jalkaan. Jopa oli aamulla neidillä pehmeet jalat ja kuivumisesta johtunut halkeama parani paljon paremmin kun kuivuus oli saatu kitkettyä pois.
Meillä siis neiti aika hikivarvas, mut silti jalat jotenki tosi kuivat, en tiiä et tekeekö se hikisyys juuri sitä kuivuutta?!
 
Meilläkin ruokailut on taistelua, mutta se on enemmän sitä että poika haluaa syödä vain itse, vaikka ei saa suuhun asti riittävästi ruokaa. On hän kyllä nirsokin, esim. kala ei mene missään muodossa. Eilen piilotin spagetin tomaattikastikeeseen edelliseltä päivältä jääneen kalapihvin ja se meni, kun oli lemppariruuan seassa salaa... Poika elää viljalla ja hedelmillä - puuro ja leipä ja spagetti on ykköset. Maitokin hänellä on vielä kauramaitoa, eli viljaa sekin.

Meillä välipalat on yleensä leipää + hedelmää tai marjapuuroa tai marjakiisseliä. Riisipiirakat olis täälläkin kova sana, mutta niitä ei uskalla kovin usein antaa kun niissä on maitoa.

Toi Maminan mainitsema Kotiruokaa-kirja on muuten tosi hyvä, sieltä löytyy ohjeet kaikkeen perusarkiruokaan. Ihan loistava, meillä usein käytössä.

Ruokavinkkejä: Meillä on esim. viime viikolla syöty kasvissosekeittoa (erilaisia kasviksia ja perunaa kanaliemessä soseutettuna - meillä ilman kermaa maitoallergian takia), broileriwokkia (wokkivihanneksia ja kanasuikaleita pannussa, riisin kera), niitä kalapihvejä ja muusia (kalapihvit tein pakasteseistä ja lohipalasesta, muusiin pistin lanttua vähän sekaan) ja spagettia pelkällä tomaattikastikkeella, aikuisille parmesanraastetta myös, poika jäi ilman - allergia taas). Sunnuntaina me herkuteltiin paistilla, oli vuosipäivä, mutta se nyt ei ole ihan arkiruokaa... Mä olen kova piilottamaan kasviksia ruokiin, kun poika on tosiaan semmoinen pienisyömäinen, että edes vähän vitamiineja uppoaisi. Porkkanaraastetta makaroonilaatikon joukkoon, punajuurta jauhelihapihviin, juureksia pottumuusiin, maissia kinkkukiusaukseen jne. Teen usein edellisenä päivänä seuraavaksi päiväksi ruuan, tai ison satsin kerrallaan ja osa pakkaseen. Olen surkea puolen tunnin arki-illan ruuissa, siksi yritän varautua etukäteen. Meillä turvaudutaan usein wokkiin tai pojan rakastamaan tomaattispagettiin, jos ei ole mitään valmiina.

Naru + pieni 18+4
 
Taitaa kuulua ikään tuo, että taaperoiden syöminen on välillä aika takkuamista. Hamoaita puhkeaa ja kaikki muu tekeminen on mielenkiintoisempaa kuin syöminen [/b]Naru[/b]. Jännä miten sekin muuttuu ja nyt aikuisen asitä nauttii syömisestä, vähän liikaakiin kun taas lapsille se on usein vain välttämätön paha.


Luminka kurja että pikkuisella on varpaanvälit pahana! Ootko sinkkivoidetta kokeillu? Se on aika tehokasta mun mielestä.

iitukan naapurilla on ollu tosi nopea synnytys, hui!

Mulla on on outoja vatsakipuja nyt pari päivää. En oikeen pääse selvyyteen ovatko suolisto- vai kohtuperäisiä (voikohan noin sanoa...) Huomenna on äitipolille aika niiden sokereiden tiimoilta (arvtakaa vaan unohtuuko herkästi mittailla :ashamed: ) niin täytyy kysyä siellä mistäköhän voisivat johtua.

G: Onko muilla vatsan alue tai jokin kohta ihan kosketusarka? Mulla on tossa ylävatsalla sellanen kohta joka on tosi arka jos siitä vähänkin koskee... Jännä, ihan ku mustelma mut ei siinä mitään jälkeä oo enkä mä sitä oo mihinkään kolhinukkaan.

Sekin on hassua että neuvolassa (ja työkaverit ja mies) sanoovat kuinka alhaalla vauva jo on ja on maha mustakin laskeutunu mut nyt viime aikoina on alkanu tuntua palleassa painetta istuessa. Vähän pelkäänkin ettei vaan ole vauveli kääntyny takasin perätilaan... Pt:ssä kun usein on painenntuntua ylävatsalla vaikka vauva olis kuinka alhaalla. Sydänäänet kuitenki kuuluu alavasemmalta et se nyt puhuis raivotarjonnan puolesta onneksi. No, ehkä ihan hyvä et on se aika polille kun niin paljon mietityttää.

Ja tää turvotus! Olikos kellään mitään hyviä nesteenpoistovinkkejä?

Onkos
Emppu mitään merkkejä ilmassa?? :heart:

Jonskis 33+6
 
Minä kotiuduin tänään pikku reissusta. Olin esikoisen kanssa mummilassa käymässä. Hauskaa oli. On kiva käydä mun vanhempien luona kun esikoinen tykkää kovasti ja tietysti myös isovanhemmat ovat ihan haltioissaan lapsenlapsestaan. :)

Meillä juuri kotitöistä ja lapsenhoidosta tulee eniten kinaa. Kyllä mulle aika suuri osa kaatuu. Välillä on tosiaan käynyt mielessä, että mitäköhän tapahtuu kun on kaksi lasta..

Sairaalassa kävi viimeksi isovanhemmat ja miehen sisarukset perheineen. Niin varmaan nyttenkin. Perhehuonetta ei täällä ei tietääkseni saa jos on lapsia entuudestaan. Synnytys hieman jännittää. Mulla esikoisen synnytys oli raju ja syöksysynnytys. Se alkoi vesien menolla kesti vain 1t 23 min, joten nyt pelottaa, että jos kakkonenkin tulee nopeasti, niin miten ehdin sairaalaan. Ja jotain kipulääkettä kyllä haluaisin saada, kun viimeksi ei ehditty antaa mitään ja kipu oli todella rajua kun supistuksilla ei ollut yhtään taukoa. :| Ei vaan parane kovin paljoa tuota etukäteen murehtia, ettei saa aikaiseksi paniikkia.
 
Jonskis: En halua säikytellä, mutta raskausmyrkytykseen voi kuulua myös ylävatsakivut ja tietysti kova turvotus. Kannattaa mainita noista kivuista kun menet polille! Toivotaan, että kipuilu on vaan jotain "harmitonta" kipua. :hug:
 
Jonskis, onpa inhottava tuollainen kipu, voisko se olla ihan mustelmaa, sisallapain, kun vauva on potkinut??! Toivottavasti ei mitaan vakavaa! Turvotuksesta... vahenna suola ihan minimiin ja jalat ylos aina kun mahdollista. Ja taaltako luin siita ananaksesta?

Vielako Emppu haravoit vai joko luovutit? :D Ma suosittelen seksia... =)

Latte :wave:
 
maarunen enpä oo tuollaista kuullukaan, et raskausmyrkytykseen voi liittyä kipujakin mutta muistan kyllä mainita koska sen verran kipeää tosiaan tekee. Mä oon jotenki aatellu et raskausmyrkytystä ei voi olla jollei oo sitä valkuaista virtsassa ja verenpaineet taivaissa. Mulla on paineet ihan hyvät ja pissa puhdas...

Latte tuota mäkin mietin et voihan se olla ihan vaan sitä, et kohdun seinämä on arka kun asukas siihen monottaa. Toi ananas oli juu mun "vinkki", alkaa pursuta korvista jo :LOL: Suolan käyttö on musta minimissä, toki sitä piilosuolaa saattaa tulla jostain jota en nyt hoksaa. Mut ehkä jotkut vaan turpoo toisia herkemmin... Musta tuntuu et on silmäluometkin ihan muurautunu kiinni, ihan niinku olis itkeny kovasti, neki on turvoksissa.

Empulla onkin ollu kova haravointi urakka! Latte suosittelee seksiä, niin mä suosittelen sit sitä siivousta vaikka :D Kovasti jännittää sun puolesta jo!

Meijän poitsu sai napattua mun huomaamatta mun silmälasit vessan hyllyltä ja ovat nyt melkomoisen mutkalla! Täytyy siis suunnata Instruun, vähän mietin saako noita enää väännettyä kuntoon vai ovatko entiset... Linssit onneks näyttää ehjiltä mut sangat onki sit tuhannessa solmussa! Ovat tollaset hengettömät vielä et aika arat kaikille kolauksille ym. Kyllä noi muksut onki sit nopeita! Täytyy käydä laittamassa piilarit päähän että näkis ees jotain! Onneks on varalla piilareita vaikken oo aikoihin niitä käyttänykään niin tuskin ovat vielä vanhaks menneet.

Sataa, tylsää. Onki ollu tosi nätti syksy ni nytkö noi märät kelit sit alko. Meillä kun on isohko koira niin sen tassuhuollossa on oma hommansa kurakeleillä :kieh:

Jonskis 34+0
 
Huomentapäivää kaikki!

Kiire päivä tänään töissä, eilisestä reissusta palanneena työpöytä täynnä rästihommia. Karmee flunssa, ei taida kunto kyllä kestää olla täällä...
Rannekkeet toimii! En oo yhtään oksentanu niiden laiton jälkeen. Varmasti tietää vasta viikon testin jälkeen, saattaahan tuo olla sattumaakin.
Nyt takaisin töihin, Empulle tsemppiä lähestyvään koitokseen!

 
Onpa kiva, etta rannekkeet toimii sulla Blondie! Kylla makin aioin ostaa sillon aiemmin, mut jotenkin se vasymys ja huono olo sai mut niin koomaan, et kaikki mita aioin kokeilla jai kokeilematta... Ma vaan karsin! :D Parane pian myos flunssastas!!

On ne pienet vaan ehtivaisia Jonskis! :D

Latte, joka laiskottelee tanaan! :wave:
 
Kyllä tuntuu aamut nykyään pitkiltä, herätään siis jo 7 maissa! Ennen oli pitkän aikaa että kahdeksan tienoilla vasta likka heräs. Sit kun meinaa aamuisin olla kokoajan sylissä eikä sais laskea pois että vois jotain tehdä. Eli Pikku Kakkonen on alkanut näkymään aamuisin meilläpäin :D Saan itte sillä välin edes aamupuurot laitella.

Tosin sain jopa tehtyä pellillisen sämpylöitä ja kääretortun (josta näkyis vaan puolet menevän pakkaseen :whistle: ). Yhdessä lattialla vatkattiin torttupohjaa :LOL: Käytiin jopa ulkonakin, mut eipä tää enää pysty kovin kävelyllä käymään. Ehkä 10min, meni ja alusta asti selkään otti :headwall: Mut väkisin kuitenkin kävin, tuntuu et muuten on ihan rapakunnossa kohta...

Jee, kohta alkaa nelosen vauva-ohjelma... Edes jotain muutakin tekemistä tytön päikkäriaikaan kuin vaan istumista koneella :LOL: Piti laittaa jo ½h aiemmin kuin normaalisti, oli niin kiukkuinen. Ja minä en oikein jaksa kuunnella sitä, kiitos hormoneiden :whistle:

Jonksis: Mulla menee joskus maha yhdestä kohdasta tosi kipeeks. Ja yleensä siitä kohdasta löytyy pikkuinen jalka :D Eli monottaa yhteen kohtaan niin kovasti että kipeää tekee... Nyt pitänyt jalkojaan monta päivää oikealla puolen, tuntuu et tulee jostain sivusta kohta ulos |O Ja pylly siis jossain keskellä/vasemmalla, pyörittelee sitäkin ihan kiitettävästä =)

Luminka ja neitonen 35+4
Iiks, kohta 4 viikkoa enää laskettuun :eek:
 
Ei sitten illalla enää haravoitu kun satoi... Kävelyllä oltiin neitosen kanssa kyllä ja yllättipä kiva raekuuro meidät :eek: . Ei siinä mitään neiti säilyi hyvissä kamppeissa kuivana, mutta kun mulla ei oo oikein mitään ulkoiluvaatteita mitkä mahtuis päälle niin voitte arvata kuinka märkä olin fleecetakissa.... :/ No sauna päälle ja sitten vielä illalla sitä seksiä... Ja pah ei mitään... Nyt päätinkin, että kaikki ylimääräinen ponnistelu saa jäädä.. Turha sitä on itseään hajalle repiä..Syntyy sitten ku syntyy... Tätä menoa kerkeet Luminka ennen mua!!

Jotenkin sitä ei osaa ajatellakaan muuta enää kuin synnytystä... Pesin tässä taannoin hyvän kasan lakanoitakin kun olin laittanut tytön ilman vaippaa päikkäreille.. On siis muuten kuiva, mutta unilla on vaippa... Eilen jäi koira vahingossa pihalle kun sieltä sateesta kotiuduttiin... Naapuri soitti kelloa ja kyseli onko koira tarkoituksella meijän ovenkahvassa kiinni :LOL: Niin ja sinne neuvolaankin menin vääränä päivänä... Pää on ihan täysin laho... :LOL:

Niin että anteeksi tämä omanapaisuus... Kaikki tuntuu pyörivän tämän oman navan ympärillä...

Päikkäreille :wave:

Emppu & Papunen 39+4
 
Vielä raskausmyrkytyksestä, sorry tää jauhanta.. :D Mutta mulle tuli ainakin itselle yllätyksenä, että aina ei kaikkia "yleisiä" oireita tarvitse olla ja silti voi olla myrkytys. Mulla, oli viime kerralla raskausmyrkytys ja pissassa oli proteiinia vain kaksi kertaa aikaisemmilla viikoilla muistaakseni vko 32 ja 35. Verenpainekin oli ihan normaali. Mutta kun menin polille viikoilla 37+4 niin lääkäri heti totesi minut nähtyään, että on varmaan myrkytys ja seuraavan päivän verikokeet sen sitten todistivatkin. Neuvolassa tätä ei siis huomattu kun pissa oli puhdas (lukuunottamatta noita paria kertaa) ja verenpaine normaali. Turvotusta mulla olikin sitten aika runsaasti.. Mulla ei ollut myöskään muita oireita, joten oma olo oli kokoajan ihan hyvä.
 
Emppu80: Mä jostain luin että synnytys käynnistyis paremmin silloin kun äippä ois "levännyt". Eli selittäiskö se miks usein yöllä menee vedet tai alkaa supparit? Voisko kroppa olla oikeesti niin viisas että pitkittäis synnytyksen alkua jos mamma on väsynyt ja rehkinyt... Mene ja tiedä sitten!
Mut kyllähän sitä toiset saa supistuksia aikaan itekin rehkimisellä ym. mut käynnistäiskö ne "tehdyt" oikeesti...

Mulla kans on tosi kivat ulkoiluvaatteet nykyään... Fleecetakki ja sit varmaan 5 vuotta vanha Adidaksen tuulipuvun takki siihen päälle =) Hyvin kyllä ne kotona kelpaavat, kauppaan en jotenkin vaan kehtaa mennä.
Mahtuu joten kuten sellainen samettitakki jossa napit kahdessa rivissä. Siitä jätän vikan napin auki, justiinsa mahtuu :LOL:

Ja täällä myös pyörii koko ajan synnytys ym. mielessä! Mä ennätän tulla vielä monta kertaa hulluksi, varsinkin jos menee yliajalle :headwall: :snotty: Kuitenkin kun tullut kipeitäkin suppareita välillä, saavat ajattelemaan että hetki voi olla lähellä... En kuitenkaan ole käynyt näytillä, esikoisen aikaa jouduin saikkujen haun takia käymään paljo lääkärillä eikä koskaan ollut mitään tapahtunut!
Paitsi synnytystapa-arviossa oli sormelle auki rv36+6. Että vois tietenkin olettaa että tälläkin hetkellä vois olla jotain tapahtunut? Äippäpolille on aika reilun 2 viikon päästä jolloin rv37+6. Varmaankin sille asti odottelen jollei nyt ala supistukset pahenemaan ja tulemaan useammin.

mamina:
Joo, kyllä varpaiden välit ovat joa paremmat! En ole laittanut mitään, ainoastaan olen pitänyt neitiä paljon ilman sukkia. Sit vasta olen jalkaan laittanut kun varpit olleet kylmät. Päikkäritkin nukkui tänään paljain varpain, paitsi oli peiton alla =) Ehkä 1 väli vielä pahimman näköinen, mut selvästi sekin parempi kuin aiemmin!

Luminka
 
Emppu täällä hihittelin teidän koira raasun kohtaloa.. :LOL:
siis lahopää löytyy täältäkin. Ja varmasti oikea ratkaisu ottaa loppuaika
relasti, oon samaa mieltä et syntyy kun on aika! Vaikka se aika onkin joskus
niiin pitkä.

Jonskis ne on nuo ipanat tosiaan nopeita, toivottavasti
saat lasit kuntoon.

(.) Mulla sit alkaa näköjään liitoskipuja pukata jo nyt..
alapäätä vihloo välistä aika ilkeesti ja tuo lanneselän alue ja
vasen lonkkakin jo vihottelee hieman. No, onneks ne sitten
aikanaan loppuu..
Ja niitä liikkeitäkin tuntuu päivittäin, tosi hentoja on mutta kuitenkin!
Ehkä se onnellinen ja huoleton odotus alkaa tästä..?

iitukka ja helmi 19+4
 
Heippa täältäkin!

Kivaa reissua Pilkkikselle! :heart:

Emppu jaksamista odotteluun. Mulle kävi juuri niin kun Luminka tuossa sanoikin eli rehkin ja riehuin saadakseni synnytystä nopeutumaan. Lähti kyllä vesien menolla itsestään käyntiin mutta sitten jumiuduttiinkin avautumisvaiheeseen 3 cm n.15 tunniksi :eek: Minä tyhmä ravasin sairaalaa ympäri ja kiipesin portaita eestaas eikä mitään. Vasta kun luovutin enkä enää jaksanut muuta kun maata ja rentoutua, alkoi avautuminen kunnolla. Lämmin suihkukin auttoi asiaa. Toisaalta, kaikki sitä aina mainostavat kuinka rehkiminen auttaa ja mistä sitä olisi ensikertalaisena tiennyt kun eivät kätilötkään muuhun ohjeistaneet. Nyt ainakin tiedän että otan ihan rennosti vaan, säästyypähän voimat ponnistamiseen kun sinne asti päästään.

Hassua kun pelkäsin joutuvani sektioon sen istukan takia ja nyt kun on se "uhka" poistunut niin olen alkanut taas jännittää alatiesynnytystäkin. Vaikka ehdottomasti sen haluankin. Eka synnytys vaan kesti niin tolkuttoman kauan (23h vesien menosta) että mulla ei varmaan tälläkään kertaa oo tota maarusen "ongelmaa" , että niinkun kiire tulisi :LOL: Varmasti maarunen kokemuksena rankka tuokin että josko vaikka me nyt saataisiin molemmat jotain tuosta välimaastosta tuon synnytyksen kestoksi ;)

alkuviikosta oli taas neuvola, tässä briiffaus =)
Painoa tullut nyt koko aikana 6kg
pissa puhdas
rr vähän koholla 134/76 (mut oli rankka työpäivä takana)
sykkeet 145 ja raivotarjonta
sf 25

Eipä tässä muuta, itkukohtauksia alkanut tulla täälläkin välillä, huomaa ettei oikein enää jaksa ihan samaan tahtiin. Töissä olo käy jo rankaksi.

Hyvät yöt kaikille toivottaa

Torey ja Tirppana 28+6
 
Mulla se alkaa nuo tavishousut kiristää tosissaan ja äippämallit
on kuiteskin liian isot.. raivostuttavaa!
Helmikkä vetäs eilen illalla kunnon karkelot masussa :heart:
niistä liikkeistä vaan nauttii niin suunnattomasti! Siis tässä vaiheessa
vielä ainakin.. ;)
Se on viikoloppuna puoliväli saavutettu.
Lähdetään koko porukka kylpylään lillumaan. Saas nähä onko
äidille lomaa vai painajaista tuon vilkkaan likan kanssa.

Siispä mukavaa viikonloppua kaikille ja toivottavasti
Emppu saa jo nyyttinsä syliin!

iitukka ja helmi 19+5
 
Mitäköhän Jonskikselle kuuluu? Selvisikö polilla toi vatsakipuilu?

Torey Joo, ei ole varmaan kyllä herkkua tollainen pitkä synnytyskään. Toivotaan, että nyt tokalla kerralla sulla synnytysaika lyhenee ja mulla pitenee. :LOL:

Mullakin alkaa nyt olla jo "raskas"olo. Pienen kävelyn jälkeen alkaa selkä ilmoittelemaan itsestään ja pitkä autossa istuminen saa selän jumiin. Vili on kokoajan ihan alhalla ja painaa jo aika paljon, niin että vessassa ravaan jatkuvasti. Kuitenkin mieli on ihan virkeä ja välillä saan jopa ihmeellisiä energia puuskia. =) Tosin niitä itkupuuskiakin tulee varmaan vähintään kerran päivässä. :D
 

Yhteistyössä