¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

Tervehdys.

Kaikki on hyvin. Vauveli on oikeassa paikassa kävin itse yksityisellä ultrassa koska en muuten olisi päässyt.

Mutta tämä vauveli on 2 viikkoa pienempi mitä luultiin joten sillon ultrassa ei näkynyt muuta kuin se pussukka.

Seuraavaksi pääsen ultraan vasta 4.11 se on se np-ultra ja neuvolaan pääsen jo 15.10 aika hassua.

Aika paljon ollut "supistuksia" teen raskasta työtä ja vapaa aikani vietän pikkuneidin kanssa joka ollut kovin kovin kipeä viime päivinä ja olen hänen kanssaan valvonut ja kantanut sylissä joten aika loppu alan olemaan. Täytyy miettiä miten sitten jatkossa.

Ja sitten kysymys. Ultrassa katsottiin myös että kummalta puolelta olen ovuloinut ja keltarauhas hormooni näkyi ultrassa selvästi vasemmalta puoelta. Eli onko jollain tietoa kuinka kauan se näkyy ovuloinnin jälkeen?? :D olisi helpompaa tietää koska pikkuinen on saanut alkunsa.

No nyt sitten päivä kerrallaan.

Niisku-neiti & neiti 7kk + pikkupapu 6+5 :heart:
 
miten teillä miehet on mukana kodinaskareissa ja lapsen/lapsien hoidossa?? etenkin teillä jotka olette itse kotona ja mies käy töissä??
olisi ihanaa jos saisin muutaman todenperäisen vastauksen asiaan, kun tämä asia vaivaa mieltäni niin paljon, että se varjostaa pahasti elämää :'(
 
Meillä mies tekee aika epäsäännöllistä työtä(on raksahommissa)Lähtee töihin n.6.30 ja tulee kotio n.17-19.Meillä on poika 1,5v ja toinen syntyy helmikuussa. Mies hoitaa poikaa iltasin,syöttää iltapuuron ja hoitaa iltapesut.Viikonloppusin hän leikkii,hoitaa syöttämiset ja vaipan vaihdot. Kotihommat jää aika paljon mun vastuul,mikä toisaalta on ihan oikein,koska oon pojan kanssa kotona.
 
Ihana massu myos Lumingalla! :heart:

Meilla usein riidellaan kodinhoidosta, me molemmat kaydaan toissa, mutta suurin osa kotitoista jaa minun harteilleni tai tekematta, jos en tee... Syytan osittain miehen aitia, joka aina teki kaiken lapsilleen, vaikka olivat aikuisiakin, ja yha tekee kotitoita yksin asuvalle pojalleen. Pojat eivat myoskaan osanneet tehda ruokaa, koskaa pesseet tai silittaneet vaatteitaan ja siis heidan ei koskaa tarvinnut siivota, vaan kaikki on aina palveltu suoraan eteen kuin vauvoille... :x Joo, kylla arsyttaa!!! Miehen koulutus alkoi heti, kun tavattiin...ja paljon parempi kuin alkuaikoina, mutta kaukana ihanteesta! Miehen aiti pitaakin mua aika tyrannina, koska pakotan miehen osallistumaan kotihommiin ja muuhun... Silla on niin kivikautinen ajattelu- ja arvomaailma toisinaan... :LOL:

Lapsen kanssa mies puuhaa kivasti, mutta lahinna viikonloppuna. Mies tulee viikolla toista sellaseen aikaan, etta siina sit enaa syodaan ja sit lapsi unille!

Latte 15+ vkoa
 
tyypin äippä: Mullakin piti olla alunperin suunniteltu sectio perätilan takia, mutta meni pari päivää aiemmin vedet joten leikkasivat kiireellisenä. Tää toinen oli jossain vaiheessa aika pitkään pt:ssä ja ennätin jo valitella et joutuuko taas leikkauspöydälle. Nyt onneksi pidemmän aikaa jo oikeinpäin ja toivottavasti ihan loppuun saakka =)

Niisku-Rouva: Muuttukos sulla laskettuaika? Hieno juttu että pikkuinen matkassa =)

Miehestä...
Mä olen siis kotona ja mies käy kolmivuorotyössä. Minä teen pääasiassa kotihommat sillä aikaa kun on duunissa. Pyykit pesen aina, joskus saattaa laittaa pyynnöstä kuivia kaappiin.

Koitan saada välillä tiskaamaan, ei oikein kuulu hänen lempihommiin mut varsinkin viimeaikoina hyvin auttanut.
Usein tehdään niin et toinen jää siivoamaan keittiön syönnin jälkeen ja toinen on likan kanssa tai tekee jotain muuta.

Saunassa käyttää joka kerta, minä teen sillä aikaa puuron ja otan saunasta vastaan. Mua kun alkaa muuten pyörryttämään sellaiset laimeat löylyt.

Joskus kyllä saa vetää hermoja kun ei meinais tehdä mitään :kieh: Mut nyt oon ollut sen verran väsynyt että on autellut minkä voinut. Käyttänyt esim. tyttöä ulkona, siivonnut leluja lattioilta...
Vaipanvaihdon usein meinaa unohtaa jos en ole muistuttamassa. Toinen reppana on saattanut olla pitkään märässä vaipassa.. "Kun en vaan muista, eihän viime kerrasta ole pitkä aika..." Tyypillisimmät vastaukset :LOL:

Olen kuitenkin ajatellut kotihommien kuuluvan tällä hetkellä suurimmaksi osaksi minulle kun kotona tässä olen. Ja mieluummin tykkään itse hoitaa just pyykit kun tiedän mitkä pestään samassa koneellisessa ja millä aineella ja lämpötilalla.
Samoin siivoan itse mieluummin kun tuo mies tahtoo imuroida vähän sieltä täältä :LOL: Tänään kyllä laitoin imurin varteen, itse pyyhin pölyjä sillä välin.

Yhteenveto
: Riippuu ihan päivästä miten tekee kotihommia, joskus saa oikeesti anella ihan pikkuhommaa, joskus jopa omasta aloiteesta tekee! Mutta kyllä tuo kuitenkin on ihan hyvä ukko vaikka välillä saa vetää pulttia :p

Tulipa paljon juttua kotiaskareista, tässä mun vastaukseni siis esitettyyn kysymykseen! Ai miten niin mulla ei oo muuta tekemistä kuin istua koneella ja kirjoittaa hirmu stoori :LOL:

Vieläkös Emppu80 täällä luuraa vauva masussaan? Mulla oli joku kysymys sulle mut en enää muista mikä...

Luminka
 
Heippa taas täältä varhaisesta aamuvuorosta. Aamukolmesta asti olen paiskinut kovasti töitä ja nyt voi hetken levähtää.

Mulla oli neuvola perjantaina, kaikki oli hyvin. Vauva liikkui niin paljon, ettei saatu kunnolla kuunneltua sydänääniä. Lopetettiin metsästäminen kun mukana ollut esikoinen meinasi hermostua. Sen verran pieni antoi kuunnella, että vahvat, aika nopeat äänet kuului, "tyttösykkeet".

Perjantain jälkeen on sitten ollut vähän huono olo jostain syystä. On supistellut tosi paljon ja koko ajan enemmän, kipeästi. Ensin ajattelin että onpa kipeät ilmavaivat :LOL: :LOL: , mutta kyllä se viimeistään viime yönä oli tunnustettava että supistuksia ne ovat. Näin aikaisilla viikoilla. Esikoisesta ei ollut yhtään kipeää supistusta ennen synnytystä eikä kivuttomiakaan ennen kuin vikoilla viikoilla. Onkohan tämä nyt ihan asiallista? Viime yönäkin heräsin puoli yhden aikaan kun sattui niin kovin (ei tämä mitään synnytyssupistusta kuitenkaan ole, ei lähellekään) ja valvoin kipuillen siihen asti, kun piti lähteä töihin. Pitää vissiin soittaa neuvolaan ja kysellä onko tämä normaalia, kunhan kello tulee riittävän paljon.

Meillä oli viimeksi perhehuonetoiveita, mutta ei päästy kun lapsi menikin teholle. Tällä kertaa haluaisin olla uuden tulokkaan kanssa kaksin ja hetken keskittyä hyvällä omalla tunnolla luomaan suhdetta häneen ja imetyksen alkamiseen ym. Ilman että täytyy koko ajan ottaa myös mies ja esikoinen huomioon. Huomaa, että musta on viime aikoina tuntunut, että kaikki haluaa musta koko ajan jotain enkä oikein riitä kaikkeen...

Sairaalassa kävi esikoista katsomassa lähin suku, siis meidän sisarukset lapsineen ja vanhemmat - joita näitäkin riittää paljon. Muita pyydettiin tulemaan sitten kotiin käymään kunhan oltiin ensin kotiuduttu. Itse en olisi halunnut kaikkia niitäkään ihmisiä sairaalaan ravaamaan joita siellä kävi, olisin halunnut olla rauhassa kun tilanne oli välillä kriittinenkin. Kotiin sen sijaan oli ihanaa saada vieraita, sitten kun sinne asti päästiin.

Kotitöihin mies osallistuu ihan yhtä vähän kuin minäkin :p . Meillä on usein sotkuista, koska molemmat vihaavat siivoamista. Minä laitan kaikki ruuat aamupuuroa lukuunottamatta, lähinnä siksi että ruuanlaitto on minusta (yleensä) mukavaa.

Mitään ei kylläkään koskaan siivouksen ja pyykkäämisen suhteen tapahtuisi, jos minä en organisoisi. Lasta mies hoitaa tasapuolisesti, vastuullisesti ja oma-aloitteisesti, mutta muu huusholli on minun "työnjohdon" alaisena, eli minä pyydän ja mies tekee. Se ärsyttää vuosi vuodelta enemmän ja enemmän, minusta mieskin voisi ottaa vastuuta näistä asioista kun koti on yhteinen. Nyttemmin olen jättänyt joitakin kotitöiden osa-alueita, joissa mies ON joskus aktiivinenkin, ihan hänen kontolleen vaikka ennen otin niistäkin vastuuta. Käytännössä "miestenhommat" on nykyään miehen vastuulla, ja hän saa pyytää jos toivoo että minä teen jotain autoille tai talotekniikalle tms.

Tämä on mennyt ihan eri lailla kuin haluaisin, toivoisin että kaikki hommat olisi yhteisiä. Minusta on epäreilua, että tylsät "naistenhommat" on minun vastuullani ja mies on ominut hauskemmat jutut, mutta en jaksa tapella jatkuvasti samoista asioista. Mies on myös paapovan äidin lapsi eikä kerta kaikkiaan opi oma-aloitteiseksi näissä jutuissa. Olkoon sitten näin, eipähän sentään purnaa mun "työnjohtoani" vastaan vaan aina tekee kun pyydetään.

Samanlaista oli silloinkin, kun mies olikotona 7kk ajan lapsen kanssa ja minä töissä, minun piti silloinkin organisoida kodinhoito tyyliin että voisitko pestä tänään pari koneellista pyykkiä ja käydä kaupasta nämä asiat ja jos ehdit niin imuroisitko myös? Vaikka oltiin sovittu ihan selkeästi, että se joka on kotona, hoitaa suurimmaksi osaksi kotihommat, mitään ei tapahtunut jos en pyytänyt. No, toimi se silläkin tavalla. Ja onneksi mies tosiaan hoitaa lasta vastuullisesti ja ilman "organisointia". En minä halua olla mikään perheen pomo vaan tasa-arvoinen kumppani ja puoliso, ja siksi tämä aina välillä ärsyttää suunnattomasti. :headwall:

Joo... Tulipa negatiivis-sävyistä tekstiä. Johtuu tästä kurjasta olosta. Pitäisi lopettaa nämä aamuvuorot, mutta tulee huono omatunto kun tiedän työkavereiden joutuvan pahaan pulaan sitten kun minä en enää tee näitä, koska meitä aamun tekijöitä on liian vähän. Pitäisi vaan ajatella, että se ei ole minun ongelmani vaan pomon, jolla on ollut hyvää aikaa rekrytoida mun tilalleni joku, ja joka ei ole silti tehnyt mitään asian eteen. Ja että mun taytyy ajatella pikkuista, jolle nämä ei selvästi enää ole hyväksi. Tai en minä tiedä onko sillä mitään väliä olenko töissä vai en, viikonloppunakin olin ihan levossa kun esikoisellakin oli paljon leikittäjiä eikä minun paljoa tarvinnut sohvalta nousta, ja silti supistelee vaan.

No, nyt jatkan hommia.

Naru ja pieni rv 18+3
 
Huomenta kaikki,

aamu alkoi taas pää pytyssä, tätä se sitten vissiin on taas seuraavat neljä-viisi viikkoa. Ihana mies toi kylmää mehua vessaan jotta sain itseni kuosiin sieltä lattialta yökkimästä.

Eka neuvola-aika ja ultra 9.10. eli jo ens viikolla kun 8+1. Saapi nähdä mitä siellä näkyy, varmaan vaan se pussi? Np-ultra rv 12, siinä näkyy jo varmaan vähän enemmänkin.

Ihania masukuvia teillä!


Galluppeihin:

-sairaalassa kävi katsomassa vain lähin suku.
-mies osallistuu kotitöihin ihan kiitettävästi, hoitaa aina mm. vessan pesut ja imuroinnit yms.



 
Huomenia! Täällä kirjoittelee yks niin turvoksissa oleva mamma että huh huh! Sormia oikein särkee kun eivät meinaa edes taipua enää! Ananasta oon koittanu syödä ja vettä juoda paljon!

Kotitöistä meillä usein mainitsen miehelle että hän vois enempi tehdä mutta hänellä on aina sama vastaus; ei hän ehdi koskaan havaita mitään imuroitavaa kun mä olen jo ehtiny imuroida :LOL: Osin tää on kyllä ihan totta. Ruokaa mies tekee kotona ollessaan ja tosi hyvää sellaista, usein vaan on niin pitkiä työpäiviä ettei hän ehdi kokkailla. Jos mies on ollu esim kalassa ja sieltä tulee kassillinen haisevia vaatteita niin ne hän kyllä itse laittaa heti koneeseen, muuten pyykin pesu on mun juttu, mä itseasiassa tykkään siitä. Sellasta yleistä järjestyksenpitoa, esim illalla lellujen keräys ym mies on nyt alkanu vähän omatoimisestikin tekemään, ennen sai aina pyytää. Mutta isompaan (matot ulos jne) siivoukseen saan kyllä pyytää ja pyytää että koska tehtäis. Eli tiivistettynä mä hoidan lähes kaikki kotityöt, mies tekee pyydettäessä jos ehtii... Tulipas selkeesti :xmas:

Blondie kurjaa aikaa tuo oksentamis vaihe!

Sairaalassa katsomassa meillä ei siellä teholla esikoista käyny ku mun vanhemmat ja sisko ja miehen vanhemmat. Mä olin aika itkuinen ja ehkä masentunutkin näin jälkikäteen ajateltuna enkä jotenki halunnu jutella kenenkään kanssa, sulkeuduin jotenki kokonaan vaikka oon muuten kauheen avoin tyyppi. En jotenki kestäny muiden ku miehen seuraa. eikä sinne vto:lle vieraita saanu oikeen mennäkään, just isovanhemmat sai käydä kurkkaamassa.

Paljon oli vielä asiaa mutta nyt lyö pää ihan tyhjää...

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! :flower:

Jonskis rv 33+5 (menkoista laskien 34+0)
 
Huomenta!!

:hug: Blondie ja jaksamista tuon oksentelun kanssa. Toivottavasti paattyy ekan kolmanneksen jalkeen. Ma onn nyt 15 + vkoa ja oksentelen enaa n joka kolmas/ neljas paiva. Ja alunpitaenkin paaljon vahemman, kuin esikoisen kanssa...Siella ei jonain paivina paa noussut pytysta kuin juomaan... :/

Naru- kylla tosiaan oot aikaisin hereilla. Sit, kun et enaa jaksa, ajattele itseasi... :hug: Kylla sen tyopaikan on pakko selvita ilman sua, ja jos ajat itses ihan piippuun, sairastut kuitenkin... Toivottavasti nuo supistelut myos loppuu!

Jonskis- Sullakin alkaa tama odottelu lahennella loppuaan... Mutta kylla kuulostaa ikavalta tuo turvotus! Ai ananaksen pitais auttaa? Taytyy laittaa korvan taakse!

Hauskaa viikkoa Pilkkis!!

Vielakohan se Emppu on taalla joukossamme??! Siella alkaa olla ihanat ajat kasilla!
=)

Niisku- Rouva- en tiennytkaan, etta seilla ultrassa voi nahda tuon ovulointipuolenkin! Kaikkea kanssa!!! Ihanaa, etta kaikki oli hyvin! =)

Itselle ei kuulu sen kummempia, rasvaa kuluu, oikein tunnen miten vatsanahka venyy (psyykkista varmaan... ;) ) ! Tunnen jo valilla hentoja pyorteita mahassa... :heart: Harmi, ettei niita viela tunnen mahan paalta!

Nyt ulos! :wave:

Latte 15 + vkoa
 
Moikka kaikille taas pitkästä aikaa!
Sain miehen kotiin viikonlopuksi niin en palstaillu ollenkaan, halusin vaan tuhlata kaiken ajan häneen ku ikävä olikin sit odottamattoman kovaksi kasvanut :D

Hani-! Ei meillä mies varmaan tunnekaan sellasta käsitettä kuin oma-aloitteisuus! Mie joudun ohjeistamaan jokahommaan (tai siltä ainakin miust tuntuu--oon varmaa just sellanen äiti-tyyppi vaikka toinen onkin aikuinen..... :whistle: ) Tai no en sellai ohjeistamaan, mut kuitenkin joudun kokoajan pyytämään et 'teetkö nyt ton ja teetkö millo ton ja ton...' ja se on miustakin rasittavaa, varmaan miehestäkin! mutkun ei toine voi ite tehä mitään vaikka selkeesti varmaan näkee että paskaa on jokapuolella. Hän ei vaan viitsi siivoilla..ei kai huvita..! "kyllä se ***** hoitaa kuitenkin" --taitaa ajatella.
Kyllä hän sit tekee kun oon sata kertaa jo pyytänyt.. mut siis aina tulee sanomista kaikesta juuri sen takia kun toinen ei voi tehdä omasta alotteestaan yhtään mitään.
Miekin oon sitä mieltä että koska oon kotona, niin hoidan tän kodin, se on miun "työ", ja meillä mies siis on töissä (=työmatkan kestot + työpäivä ) 05.30-18.00 joten ymmärrän ettei hän jaksa kauheesti. Lapsen kanssa hän leikkii sen minkä kerkee ja jaksaa, hoitaa iltatoimista puolet.
Mietin vaan et millaseks tää muuttuu sitte kun "miulle" tulee toinenkin lapsi tähän.. Menee varmaan aika sekasin kaikki kuviot. Täytyy vaan toivoo että tulee lapsi joka nukkuu yönsä ainakin suht hyvin että jaksan sit esikoisen kanssa touhuta päivällä.

Tervetulotoivotukset Bad Virgin ja paljon onnea plussasta! :heart: :flower:


terkuin mamina 31+3
 
Hei ruokagalluppia pukkaa! Vinkatkaas jotain hyväksi koettuja maistuvia arkisapuskoita... Musta tuntuu et oon ihan jumissa näissä samoissa sapuskoissa. Jauhelihasta tulee usein tehtyä jotain, kanasuikaleita jonkin verran käytetään... Nyt vaan lyö pää ihan tyhjää kun pitäis kauppaan lähteä. Halusi tarjota pojalla monipuolisesti eri ruokia mut sit kuitenki tuntuu et tekee aina niitä samoja. Mitä teette esim lihasta ja minkälaisesta lihasta?

Jonskis, jonka pää lyö tyhjää kun tuntuu että en keksi tällä hetkellä mitään muita ruokia kuin makaronilaatikon tai nakkisopan :LOL:
 
B) jumbon apteekista just tilasin Sea Band-pahoinvoinninestorannekkeet. Tiedä sitten auttaako, mutta kun maksaa vaan 20 egeä niin oon valmis kokeileen. Hitto kun ei tänään saanut (vasta huomenna iltapäivästä), huominen työmatka pitää vetää vissyllä ja sisulla.
Mites muut töissäkäyvät mammat saa homman peitettyä esim. paltsuissa jne?
 
Luminka, eiks teillä ollutkin ne carenat jo hankittuna? Sellasta kyselen et miten teillä toimii sen kantokopan kuomu? Meillä se on miusta tooosi löysä, tuntuu ettei se kauan kestä kunnollisena. Varmaan pian alkaa vaan sellai valumaan alas itsekseen.. :/ Ajattelin kysyä millanen tein koppa on, jotta tiien sitten et vaihdanko tuon viallisena, vai tyydynkö sit vaan siihen et nää halvemmat on tälläsiä.. :|
 
Blondie! Tosta rannekkeesta miu pitikin vinkata täällä kaikille, mut unohdin sitten! Kertoilehan sitten kokemuksia! Jaksuja, tulevan pikkunyytin takia kestää melkein mitä vaan:) :heart:

Jonskis, miten ois perunalaatikko (siis jauhelihaa, kermaa tai munamaitoa ja perunaviipaleita) tai kinkkukiusaus (teen ite perunasipulisekoituksesta ja kinkkusuikaleista + kermaa) .. mmm mitäs vielä.. Lihapullat on nopee tehä, senku pyöräyttää ja pistää uuniin.
Ite tein myös just yks päivä kalakeittoa; en suurustanut, vaan kaadoin kermaa joukkoon niin että sain valkoista lientä:) Ja käytin siihen pakasteseitä.
Mein neiti tykkää myös spagetista ja jauhelihakastikkeesta (kastike joko pelkkä paseerattu tomaatti-purkki, tai sitten ihan ruskeakastike.)
Yks suosikki on myös uunikala, eli pakasteseitä vuokaan, ja siihen päälle vaan purkki smetanaa ja juustoraastetta sekä mausteita (tilli ja sitruunapippuri), sitä sit perunan kanssa.

Suosittelen ehdottomasti "Kotiruoka"-keittokirjaa, se on ihan loistava!
"100-vuotias suomalaisen keittiön perusteos uusitaan juhlan kunniaksi sekä sisällöltään että ulkoasultaan, modernia ja perinteistä tyylikkäästi yhdistämällä. Kotiruoka on vuosikymmenten mittaan uudistunut kunkin ajan tarpeita vastaavaksi, mutta pääperiaate on pysynyt samana: selkeät ja yksinkertaiset ohjeet takaavat onnistuneen, herkullisen ja terveellisen lopputuloksen. Juhlalaitoksessa yhdistellään taidokkaasti tuttua ja uutta, ja mukana on myös kansainvälisiä reseptejä. Aloitteleva ruoanlaittaja löytää kirjasta ohjeiden lisäksi tärkeää perustietoa ruoka-aineista, arki- ja juhla-aterioiden suunnittelusta, erityisruokavalioista, leipomisesta ja säilömisestä."
http://www.adlibris.com/fi/searchresult.aspx?search=advanced&title=kotiruoka&author=isotalo+kuittinen&fromproduct=False

Meille saa tarjota välipala-vinkkejä :wave: :D
 
mamina kiitos vinkeistä. Meillä on mies aika nirso ruuan suhteen, esim tuo uunikala seistä ei hänelle uppois, täytyy oll lohta tms :kieh: mut kokeilen aina tollasia sillon ku vaan minä ja poitsu ollaan syömässä. Mies söis vaan jauhelihakastiketta tai koko lihaa, näin kärjistettynä.

Välipalaks meillä syödään jogurtteja, viilejä, marjoja, hedelmiä, joskus vsipi tms erilaista puuroa, leipää, vanukasta, mitä millonkin. Olis niihinkin tosiaan kiva kuulla uusia vinkkejä.

No, nyt tää palsta addikti tekee vähän hommiakin välillä!
 
mamina: Joo, onhan se kuomu vähän löysä, voisi olla siinä jokin naps-kiinnitys kuten normaalisti. Minä koitan vaan luottaa siihen että jaksaa toimia tarvittavan ajan :whistle:

välipalavinkkejä:

karjalanpiirakoita (tytön herkkua =) ), leipää, levitettä, kinkkua, juustoa, kasviksia, marjapuuroa, marjakiisseliä, jogurttia, viiliä (ostan aina tavallista, siihen sekaan vauvan hedelmäsosetta ja on hyvää! ), hedelmiä (banaani meillä ykkönen )...

Tuollaisia meillä on valipalalla, milloin mitäkin! Tänä aamuna juuri keittelin marjapuuron tytölle. Kun tavalliset puurot alkaa tökkimään niin tein mustaherukkamehusta, vadelmista ja puolukoista vispipuuron =) Siihen sekaan kun laittaa vielä vehnäleseitä, tulee kuitujakin mukaan ja pitää nälkää paremmin! Maidon kanssa kun lusikoi menemään, ei tarvii odottaa aukeaako se suu vai ei :D

Luminka ja neitonen 35+2
 
Luminka ja Emppu ihanat masuthan siellä!
Omaani edelleen odotellen.. mun masu kasvaa tuosta navan yläpuolelta
vieläkin eikä sieltä alapuolelta. Siis toi vyötäröläski on ihan kamalan
kokonen :eek: mutta niin se oli esikostakin ja sit vasta lähempänä
30 viikkoa se todella pullahti vauvamasuksi.

Kotitöistä- mies siis koneyrittäjä ja sesonkiaikoina päivät ympäripyöreitä
ja töitä voi olla millon vaan. Mä vastaan kodin ja lapsenhoidosta käytännössä
yksin. Ja kyllä välillä väsyneenä itken sitä että en enää jaksa
kun kukaan ei auta. Meillä on iso talo ja hommaa riittää.
Ja näin raskausaikaan varsinkin kun kaikki pitäs olla mun mielestä tiptop.
Mikä ei tietenkään toteudu. No, mies kyllä yrittää parhaansa
ja aina kun mahdollista on likan kanssa, ulkoilevat ja hoitaa
iltahommat ja nukutuksen ym. Ja tarvittaessa painostettuna siivoaakin.
Vaikka mä sitten kyllä kun tuo ei huomaa niin siivoan perässä kun
siivousjälki ei mua tyydytä.. vaikka en sitä kyllä ikinä ukolle tunnusta!

Sairaalassa kävi vieraita molempien vanhemmat mun veli ja serkku.
Kotonakin rupes heti porukkaa ramppaamaan mutta ei se
häirinnyt kun todellakin vaan kävivät katsomassa ja heti pois,
ei ees ulkovaatteita riisuneet.. siis semmoset "vieraammat"
vauvankatsojat.

Siis ihanaa jos teidän muksut syö kaikkea, meillä
nirsoneiti ei suostu syömään juuri mitään. Makaroni ja jauhelihakastike
menee joskus mutta ainaista taistelua on syömähommat.
Onneks sentäs syö hyvin marjoja ja hedelmiä.

Niisku-Rouva ihanaa että kaikki hyvin!

(.) tänään neuvola ja kaikki kunnossa
rr 127/76
sf 16cm
paino +1,8kg yhteensä tullut 2,4kg
vauvan syke 145 ja potkaisi oikeen kunnolla anturia
hemppaa ei otettu mitä kyllä ihmettelen

iitukka ja helmi 19+2 :heart:
 
mein neiti on hirmusen nirso joidenkin ruokien suhteen, äitiinsä siis vissiin tullu..
ei oo koskaan ollut mikään ns.sihtikurkku vai mikskä te kutsuittekaan:) mutta kuitenki on jotain mitä hää ei suostu syömään.. Esim makarooni oli sellanen mikä ei kelvannut, onneks nyt on alkanut mennä. JA leipä ei oikein tahdo kelvata, sama koskee riisipiirakoita.. :/
 
Täällä ollaan :wave: ja vauva masussa... Eilen illalla jo supisteli hieman lupaavasti mutta ne sitten lopahti kun nukkumaan menin..

Kotitöistä... Meillä ne kyllä on minun heiniä suurin osa. Mies tekee sen mitä pyydetään, mutta harvoin oma-alotteisesti. Ja nyt pidätte varmaan mua hulluna kun sanon, että rakastan kaikkia kotitöitä :D . Mulle omakoti on pyhä asia ja pidän siitä, että se on siisti. Tiskaus on ainut, mistä en tykkää, mutta sitä varten on onneksi kone. Mies joskus on sanonutkin, että turha hänen on siivota, kun siitä tulee vaan sanomista... Mies tekee kolmivuorotyötä. Ja tekee paljon juttuja esikoisen kanssa. Usein lähtee koiran ja tytön kanssa ulkoilemaan, että saan siivota ja tehdä ruokaa rauhassa. Ruoan laitto on myös minun heiniä.. Mies osaa jonkun verran, mutta ei siihen ole niin innokas. Iltahommat jää usein nykyjään minulle, kun likalle ei kelpaa isi nukuttajaksi...

Nyt pitää panna maate... väsyttää vaan.. Pääsis jo tositoimiin :D

Emppu & Papunen 39+2
 
Sairaalassa kavi katsomassa vanhemmat ja muutama kaveri, joskus tosin nukuin, eivatka sitten mua heratelleet... :D

Ruoista- meilla syodaan sita mita on ruokana tai ollaan nalassa.... samanlaisia ruokia syodaan kuin teillakin, en oikein vinkkia pysty antamaan... uuniperunoita ja muutenkin uunijuttuja syodaan paljon... voi sitten laittaa ruuan uuniin paistumaan ja tehda muita juttuja! =)

 

Yhteistyössä