¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

Mulla oli eilen neuvola ja nyt ensimmäistä kertaa näin oman neuvolatädin. Oli kyllä paljon kivempi kuin edellinen sijainen. Tosin kohta mulla vaihtuu neuvola kokonaan kun muutetaan. Kaikki oli hyvin. Sain esitietolomakkeen ja kelan paperit. Pissa oli puhdas, ei ollut edes sokeria. Verenpaine oli myös hyvä, mutta painoa ei ole tullut kokonaisuudessa kuin vain kilon verran. Siitä terkka hieman huomautti, mutta en oikein tiedä miten saisin sitten painon nousemaan kun on kuitenkin aika tarkka tuo diabetes dietti. Tosin olen siitä ajoittain hieman lipsunut ja sen takia jännitin punnitusta. Mutta siis painon suhteen ei ole huolta. Sydän äänet kuuluivat vahvoina. Ja sf-mitta on keskikäyrällä. Tästä on hyvä jatkaa masun kasvatusta. =)

Torey: hienoa, että istukka on noussut! :)
 
Kiitos allusmamma =)
Mä sormet ristissä jo odotan ensimmäistä neuvolaa,ei kestä.
Tekisi mieli mennä varhaisultraan,mut en viitsi. Ostellaan sitten silläkin rahalla vauvalle jotain kivaa :heart:
Pitääpä tänään lueskella tätä ketjua läpi,niin pääseen "sisälle" juttuihin :D
Kaikille mukavaa viikonlopun alkua!

Belladonna & hippu 4+4
 
Torey, hienoa että istukka löytänyt paikkansa :flower:

Tervetuloa Belladonna! :wave:

Eilen tuli illalla semmonen pysäyttävä pahoinvointi; kylmä hiki, vedet silmiin ja *barf*
Viimekskin mulla alko oksu-olo rv7 ja sitä jatkui rv 13 tienoille saakka. Great. Toivoin välttyväni siltä tällä kertaa mutta toisin taisi käydä. Elättelen vielä toivoa että ehkä se on vain jotain virusta :LOL: , siis tuo pahoinvointi.

Mä en pääse täältä uudesta duunista soittaan neuvola-aikaa, mies jo lupautui varaamaan sitä mulle :heart: Mahtaa neuvolan täti hämmästyä kun se onkin mies joka soittaa aikaa. Tuntuu että tällä kertaa hän on vielä enemmän tässä odotuksessa mukana, ehkä sen takia kun eka odotuskerta oli kummallekkin uutta ja ihmeellistä ja nythän me ollaan "konkareita" B)

 
:hug: Blondie! Minulla oli kylla paljon enemman oksentelua viime raskaudessa, vaikka taakin 'vaha' vasyttaa ja harmittaa kylla. Nyt enaa n joka kolmas paiva oksentelen, vaikka huono olo on joka yo ja usein paivalla. Toivottavasti sanakin saat vahan vahemman oksentelua! Onnea muuten miehellesi ajan varaukseen! Aikooko han sanoa, etta vaimolleen varaa vai sanooko vain tarvitsevansa aikaa neuvolaan raskauden vuoksi? :D

Maarunen- ma taas tykkaan enemman siita naisesta, joka on siella neuvolassa vahemman! =)

Onko muilla ollut erilaisia raskauksia?

No, enhan ma taalta mihinkaan paassyt... :D puuroa keittelen ja ajattelin, et samalla sita vois vahan jutustella, kun lapsi omissa leikeissaan... :D

Nyt meen ihan oikeesti! :wave:
 
Luminka kiitos hiusten kuvailusta, kuva olis kiva ;)

Torey hieno homma tuo istukan siirtyminen pois alta!

Blondie jaksamisia pahoinvointi puuskien kanssa!

Tänne ei kummempia kuulu muuta kun sitä iänkaikkista väsymystä... Poikanen lähtie eilen taas omatoimisesti kävelemään ja kulkikin pitkän matkan! Se on NIIN suloisen näköinen kun on ihan tohkeissaan! Vielä tarvii sen tuen jota vasten nousee seisomaan ennen kävelemään lähtöä, vielä ei pääse lattialta nousemaan seisomaan itekseen. Mut nyt on tullu sitä rohkeutta irrottaa siitä tuesta ja käpytellä. Muistaako muut onko tiedän lasten jalkaterät kääntyny ulospäintässä kävelemään opeteltaessa? Meillä pojalla sukkasilteen kääntyy hieman jalkaterät ulospäin ja kengät jalassa sit vielä enemmän. Oikea vasenta enemmän. Sukkasilteen ei ehkä kiinnittäis huomiota mut kengät jalassa sen kyllä huomaa. Olisko ohimenevää vai pitäisköhän käydä fysioterapeutilta kysäsemässä jo tässä vaiheessa...

Illalla vois tekaista kotitekoisen pizzan pojan mentyä nukkumaan. Olis herkkua itelle ja ylläri miehelle kun se tulee klo 01 aikaan aina vasta iltavuorosta kotiin. Eilen me valvottiin pojan kanssa sillon oli just alkanu itkut. Mies kasasi peitoista itelleen "patjan" pojan sängyn viereen, poika omaan sänkyynsä ja miehen käsi pinnojen välistä sinne hytkyttelemään ja mä sain mennä sänkyyn jatkamaan unia. Osaa se olla kultainen :heart:

Nyt on alkanu turvottaan oikein tosissaan, sormet ja varpaat/jalkapöydät on aikamoisen pullukat, inhaa :kieh: RR kuitenki ollu hyvä eikä proteiinia pissassa et tuskin mitään myrkytykseen viittaavaa, samaa paisumista oli esikonkin odotuksen loppupuoliskolla mut sillon oli kyllä kuuma kesä, jotenki nyt ajatteli et säästyis tältä kun on viileet ilmat, mut ei.

Onkos muilla tehonnu ananaksen syönti tms kikat turvotukseen?

Perustetaankos me hei sitte ketjua tonne vauvanhoito puolellekin jossain vaiheessa? Täällä tulee tutuiksi ni vois sitte kahden ketjun väliä kurvailla jos odottajat vielä sillon jaksaa vauvautuneiden juttuja kuunnella...

Nyt juomaan vettäm yritän muistaa joka välissä sitä hörppiä turvotuksen tasaannuttamiseksi.

Jonskis ja "Iitu" 33+2
 
Se on sitten perjantai! B)

Pilkkis ihanasti kerroit teidän perheestä, vaikuttaa tosi vahvalta yksiköltä :heart: :hug:

Luminkalle hyvää äitiysloman alkua :wave: vaikkei se arki sulla varmaan kauheasti eroa äitiyslomalla :D paitsi mitä nyt lompakko alkaa taas repeilemään liitoksistaan kun on paremmilla rahoilla B) Sitä odotellessa... onneksi itsellä on tänä vuonna tosi hyvin veronpalautuksia tiedossa, kun jätin viime vuonna korjaamatta vero%:n sillä silmällä, että olen hoitovapaalla tänä vuonna =) *taputtaa itseään selkään*

Tervetuloa Belladonna! :wave: ja onnea plussasta :flower:

Latte mä käytin esikoisen odotusaikana ihon rasvailuun Clarinsin öljyä nimeltä Huile Tonic Body Treatment Oil, kun olin kuullut, että se olis hyvä, ja tykkäsin kyllä. Ostin myös sitä Vichyn voidetta loppuraskaudesta, taisin käyttää lähinnä synnytyksen jälkeen masun rasvailuun. =) Vichyn voiteessa oli paljon kivempi tuoksu mun nenään kuin siinä Clarinsin öljyssä. Ihan odotusajan alussa ostin Body Shopin kaakao-voidepuikon, mutta en pystynyt käyttää kuin pari kertaa, kun se hais mun mielestä niin voimakkaalle :x

Kiitti Torey :heart: =) Ja isot onnittelut istukan ylösnousemisesta!! :D :flower:

Blondie huih sieltä se pahoinvointi sitten tuli, toivottavasti pääset tällä kertaa vähemmällä kuin esikoista odottaessa :)

Jee Jonskis, ihanaa, siitä se pieni mies sitten lähtee liikenteeseen ihan itse! :heart: =) Joo perustetaan ihmeessä pikkukakkosille oma ketju vauvapuolelle, tai vaikka kerhokin tuonne kerhopuolelle :)

G: :attn: Onko kukaan harkinnut ottavansa synnärillä perhehuonetta pikkukakkosen tullessa maailmaan?

).) tämä napa lähtee tänään illanviettoon miehensä kanssa
Mennään ainakin syömään pitkän kaavan kautta, slurps :p

Kesis ja pikkuinen 12+0
 
Kesis, me ainakin tullaan ottamaan perhehuone, oli esikoisestakin. Tosin poitsu varmaan kotona mummon kanssa enimmäkseen, tulee sitten "kylään" synnärille. Liian vilkas tapaus olemaan hiljaa ja paikallaan :p

Jeejee, sain sen neuvola-ajan varattua (sähköpostilla) ja niillä on jopa ultra siellä jolla pääsee kurkkaamaan heti ekalla käynnillä! Ei ne tätit varmaan mitään hienouksia osaa ladella siellä kuvatulkinnoiksi, mutta mulle riittää jos näkee elävän lapsenalun, jonka sydän lyö.

Hauskaa viikkistä kaikille!

 
Äkkiä tulin pyörähtään siivouksen lomassa, ei passais istahtaa..

Torey onnea istukka uutisista!

Belladonna tervetuloa :wave:

Blondie pystyn täysin myötäelämään sun pahoinvoinnit :hug: . Mulla hiukan vielä kuvotusta välillä mutta pahin on onneks jo helpottanut. Esikoisesta oksensin koko raskausajan.

Perhehuoneesta toisaalta houkuttas mutta en usko, että toivotaan. Meillä sen saa, jos on vapaana. Enkä tiiä miten esim. kakkosen kohalla saanti..

Kesis hyviä ruoka hetkiä, meillä oli vähä sama ajatus.

Mies lähti just poikaa viemään mummulaan ja sitte äkkiä siivotaan ja kentis ulos syömään :LOL: . Huomenna meillä pojan 1 vee synttärit :heart: . Pidetään nyt vloppuna vaikka oikee päivä on maanantai. Nyt on mentävä jatkaan, ilmotellaan :heart: .

minä ja hässäkkä 14+4
 
Torey hieno homma ettei istukka siellä edessä enää
häiritse!

Emppu80 miksi pitää mennä makuuasennossa jos vedet menee?
Kun ei mulle esikosta sanottu mitään ja se kun laskeutu vasta
synnytyksen jo alettua..

Joku kysyi supistuksista mulla ei siis ollut suppareita ollenkaan
ennen kun synnytys sitten alko ja sillon ne tuntu ensin ihan kun
maha olis menossa sekasin ja sitten ne muuttui menkkakivun
kaltaisiksi joka sitten koveni ja koveni..

Perhehuone kai sellaisen täältäkin saa jos on tilaa mutta
ei meillä ole semmoseen mahollisuutta, ei mies siellä jaksa
"toimettomana" olla.

Latte mä rasvailen satunnaisesti saunan jälkeen Body Shopin
kaakaovoilla, se on musta ihanan tuoksista. Esikon aikaan
en rasvannut juurikaan ja ei tullut yhtään raskausarpea vaikka
mulle se on yks ja hailee tuleeko niitä vai ei.
Mutta loppuaikana öljysin kyllä välilihaa weledan synnytykseen-
valmistautumisöljyllä ja tein kyykistelyharjoituksia jotta väliliha
olisi joustava ja eipä se revennytkään yhtään eikä tehty myöskään
epparia.

Tervetuloa ja onnea plussasta Belladonna!

(.) Tänään tuossa iltasella rekisteröin - vihdoin - aivan selkeät
pikku potkut! :heart: Todella huojentavaa.
Siinähän ne tärkeimmät kuulumiset sitten..

iitukka ja helmi 18+6 - puoliväli lähestyy :eek: :D
 
iitukka - kuulemma siksi kun vauva on vielä niin korkeella.. Voi napanuora luiskahtaa ensin ulos... Vauva on tosiaan niin ylhäällä että pystyy vielä kylkeäkin vaihtamaan!! Mullakin esikoinen laskeutu sen minkä laskeutu niin vasta synnytyksen alettua... Onnea potkuista :heart:

Täällä edelleen siis yhdessä kasassa... Esikon kanssa kävin jo kauppareissun kaksin kun ei saatu miestä ylö sängystä :kieh: . Ja mitä ei supistuksen supistusta vaikka kasseja raahasin hiki päässä... plääh....

Tässä vielä tämän aamun masukuva.... siis tasan 39



Emppu & Papunen 39+0 :heart:
 
Meilläkään ei mun käsittääkseni saa perhehuonetta kun vaan ensarit. Ja niitä taitaa synnärillä olla kokonaiset kaksi kappaletta, että tosi harva sellaisen saa. Mutt musta on ihan kivakin et isä ja poika saavat sitte viettää laatuaikaa kaksin mun ollessa laitoksella, en mä siellä aio kauaa kupeksia, ainakaan siis toivottavasti.

Tosi erilaisilta voi siis noi supistukset tuntua, niinkun kuvailitte, ehkä mäkin niitä vielä onnistun bongailemaan tai sit en vaan hölmö tajua millon on mikäkin vatsanväänne kyseessä :LOL:

Mies läks iltavuoroon ja poika unilla, taidan itekin pötkähtää hetkeks.

Sain pitkästä aikaa itkupuuskan kun tei auhelihamureketta johon olin laittanu ihan liian vähän mausteita, se ei siis tosiaan maistunu millekään! Keittiön lattialla istuin ja vollotin :xmas: Mies oli sen näkönen ettei oikein tienny pitäiskö sen lohduttaa mua vai nauraa. Nää on näitä hormonihirviö puuskia!

Jonskis 33+3
 
Mä en teidä itseasiassa miten meillä menee synnärillä perhehuoneiden saanti. Oltas varmaan esikoisen aikaan saatu, oli jollakin aika vapaana kun huonekaveri siirtyi sinne. Sit kyllä sainkin jäädä vauvan kanssa koko seuraavaksi yöksi kaksin kun ei ollut muita tulossa =)
Mies siis oli sen leikkauspäivän ja tuli seuraavana aamuna takas koko päiväksi. Sen jälkeen joutui takas töihin vielä...
 
Wau Blondie, tosi kiva että teillä ultrataan neuvolassakin! Millä viikoilla olet menossa ekan kerran sinne? :)

rimata Kivoja 1-vuotisjuhlia pikkumiehelle! :flower: :heart: Olikos teillä kiva ilta? Me käytiin tosiaan syömässä, mutta kävi ihan ennennäkemätön juttu, napa ei jaksanut vetää kaikkea sisäänsä :eek:

Onnittelut iitukalle pienistä potkuista, ihanaa! :heart:

Hienot masut Emppu80 ja Luminka :flower: :flower:

Me ajateltiin alustavasti vähän samanlaista systeemiä kuin Blondie sen perhehuoneen kanssa, eli otettais jos on vapaana (niitä löytyy 20 kpl). Esikoisen kanssa oltiin myös perhehuoneessa ja se oli musta aivan ihanaa :heart: Mun äiti voisi olla kotona esikoisen kanssa, tietysti esikoinen vierailisi sairaalassa mutta ainakin yöksi tulisi mummin kanssa kotiin nukkumaan. Mutta saas nyt nähdä, voi olla että järjestelyt tässä vielä muuttuu matkan varrella. :D

Kesis ja pikkuinen 12+1
 
Torey Kivoja istukkauutisia, onnea! :)

Iitukka Mahtavaa, että nyt alkaa sielläkin potkut jo tuntua! :heart: Täällä edelleen tosi hentosia kosketuksia ja harvakseltaan tuntuu..

Kesis Mitä, mitä, et syönyt kaikkea!? Navanvenytyskuurille, mars.. ;) Ei vainen, mullakin on nykysin vähän pienentyny nua annoskoot, ei just jaksa esim. ravintola-annosta enää vetästä kokonaan. Ennen olis menny vaikka toinen samanmoinen aina heti perään.. :ashamed: Ei liene paha juttu tämänsuuntanen kehitys.. :D Ihanaa, kun sullakin nuo viikot paukkuu vaan ja kaikki menee hyvin! :hug: :heart:

Empun ja Luminkan mahat näyttää vähän mun mahalta, perustilassa!! :LOL: Hieman pinkeemmät teillä kyllä on, ku mun tynnyri.. ;) :whistle: Ihania masuja kyllä, kun on oikeesti täynnä vauvaa eikä rasvaa. :heart:

Jonskis Ihana hormonimyrsky.. :hug: Kyllähän se väkisin naurattaa, vaikka hyvin itekin tietää, et joskus se maailma vaan kaatuu tommosiin juttuihin.. :D

Meillä tuskin tälläkään kertaa on mahiksia perhehuoneeseen, eikä sitä ainakaan viimeks oikeen osannu kaivatakaan. Ihan kiva ajatuksena, mut viimeks ainakin lähetin miehen heti synnytyksen jälkeen kotiin lepäämään univelkoja pois, että ainakin toinen meistä olis sitte hyvin levännyt kun arki koittaa. Saa nähä sitte tosiaan, kuinka tällä kertaa menee.

Meillä oli eilen neuvola. Oma täti ei ollut paikalla ja sijainen oli viime tinkaan paikalle hälytetty ja oli melko pihalla tilanteesta. Eli tällä kertaa käynti oli lähinnä just "pakollisten" tietojen merkkausta. Painoa oli tullu viime kerrasta 800g lisää, alkupainosta edelleen -4,1kg. Sydänääniä ei sijainen meinannut löytää ja tarvittiinkin toinen täti paikalle, joka sitten löysi suoraan ekalla painalluksella hyvän ja vahvan sykkeen. :heart: Kovasti pipana siellä liikahtelikin. Mieskin oli eilen eka kertaa paikalla ja sai siis kuulla sykkeenkin nyt ensimmäistä kertaa. Oli kuulemma kiva kokemus. Viime raskaudessa mies tais olla joka käynnillä mukana, mut nyt ei ole mahdollista. Onneks toiseen ultraan meiän onnistui järjestää lapsenvahti, että mies pääsee sinnekin mukaan. Kun oma täti ei ollu paikalla, niin säästyin sättimiseltä, ruokavalio ja liikkuminen on nimittäin ollu ihan mitä sattuu r-diabeteksesta huolimatta. Toki yritän syödä terveellisesti, mut ei oikeen oo motivaatio viime viikkoina riittäny täyteen itsekuriin. :headwall:

Onnittelut plussasta Belladonna ja tervetuloa mukaan joukkoon! :wave:

Olikohan tässä taas nämä tärkeimmät.. Ehkä! :D Oikeen hyvää viikonloppua kaikille ja rimatalle hauskoja esikon 1v-synttäreitä!


Pilkkis 18+6
 
iitukka onnea ihanista pikku potkuista :heart:

Emppu80 ja Luminka mahetsut masut teillä!

Jonskis jauhelihamureke voi toisinaan olla liian haastavaa meille herkkänä oleville :heart: :hug: ;) .

Kesis vähä sama homma oli mulla, että maha tuli heti täyteen vaikken ollu juuri syönyt mitään. Pitihän tuo jälkkäri kuitenkin vääntää naamaan :D

Pilkkis mustakin on mukavaa, että mies pääsee välillä mukaan, vaikka tykkäänkin yksinkin käyä, tulee jutusteltua ehkä enemmän.

ON: joutu oksentaan äsken, tuli aivan puskista tuo olo niin ku viime aikoina yleensäkkin. Yäk! Ensimmäinen satsi vieraita selvitetty ja huomenna lisää..

Viikonloppua kaikille :heart:
 
Tuli tällästä mietittyä äskö tuolla saunan lauteilla että ketä teillä kävi viimeksi kattomassa vauvaa sairaalassa?Ja millon kävi?
Meillä kävi molempien vanhemmat,miehen veli ja mun sisko. Ilmeisesti ei olis saannu käydä ku vaan isovanhemmat!He kävivät seuraavana päivänä meijän pyynnöstä.Me haluttiin rauhottaa eka päivä ja tutustua rauhassa pikku mieheen! Olin kuitenkin eka illan aika väsy ja kipee sektiosta.

Tyyppien äippä ja Einari 20+5
 
Glow
Moikka pitkästä aikaa!
Oon ahkeraan tuonne helmikuisiin kirjotellu, mutteun tänne... Lukassu olen pinoa silloin tällöin.

erilainen raskaus; On todellakin. Tämä on ollut alusta asti erilainen kuin ensimmäinen raskauteni. Ekassa oli ne normaalit aamupahoivoinnit (en oksentanu kertaakaan), älyttömän kipeät rinnat ihan alussa, kahvin hajukin ällötti, puolen välin tienoilta aloin voimaan todella hyvin. Olo oli kaunis ja reipas. Loppu puolliskolla tuli supistukset (ei kipeät) joiden takia piti tarkistuksissa käydä, pieniä liitos tms. kipuja oli. Tämä toinen onkin ihan eri juttu.
Rv 8 tuli jotain vuotoa, jonka takia noin 2viikon lepo"tauko".
Alussa ei selkeää aamupahoinvointia vaan pieni ällötysolo pitkin päivää. Kun ne meni ohi, joskus rv 15-> oksensin ihan kunnolla yllättäen monena aamuna.
Erilaiset selkä (+toinen jalka, iskias?) kivut on vaivanneet jo muutaman viikon. Supistelee, kipeästikin, kovia liitos/kasvu ? kipuja aika usein, väsyttää, ei pysty reippaasti lenkkeilemään enää. Eli nyt on "valivali sitäsuntätä". Mieliala ei oo ollu kovinkaan hyvä ihan kokoaika, näiden takia...
Ajattelin että voiko olla niin eriliaset nämä raskaudet. Kyllä ne kuulema voi. Olen kuullut muutamalta että juuri toisen odotus on ollut vaikeampi.

Sairaalassa katsomassa esikkoa muistaakseni kävi vauvan mummit.
Nyt en välttämättä haluaisi ketään, paitsi iskä tietysti saa tulla :)
Ehtiihän noi sukulaiset ym. tulla sitten kotiinkin.

Ensiviikon neuvolaa ja ultraa odotellen!

Tuolla etusivun listassa on muuten mun vanhanimimerkki, vaihdoin sen mymmeliinan tähän :)
 
Sairaalassa esikoista kävivät katsomassa minun vanhemmat (seuraavana päivänä), siskot sekä 2 kaveria(kolmantena päivänä ). Meillä ei pääse osastolle muut kuin isä ja vauvan sisarukset. Muille näytetään sitten lasioven läpi :D Ihan hyvä järjestely, ois ollut ärsyttävä jos huonekaverillakin olisi paljon käynyt vieraita, ei olisi voinut itse levätä kunnolla (tai niin "hyvin" kuin se muutenkin onnistuu sairaalassa... ).
Olin siis yhteensä 5 päivää joten siinä ajassa hyvin jaksoin käydä jutustelemassa!
Tästä toisesta on sitten tiedä ketä ois tulossa käymään, ainakin mun kaveri joka asuu suunnilleen sairaalan vieressä. Muilla onkin sit tunnin ajomatka jos meinaavat tulla, luulen kuitenkin että minun porukat saattaisivat.

Kiva oli kyllä kun kävivät sairaalassa olon aikana kurkistamassa vauvelia, saatiin sit olla heiltä vähän aikaa kotona ihan rauhassa =)

Olin eilen kaverilla yökylässä. Syötiin ihan kunnolla, nyt tuntuu että vois olla ananakselle tarvetta :whistle: Kiva oli välillä jossain muualla olla, neitikin jäi iskänsä kanssa kotiin. Tänään sitten tulin tuossa puoli kymmeneltä ja suoraan ikkunoiden pesuun :D Ukko vaan ihmetteli että heti alkaa riehumaan kun kotiin pääsee :LOL: Mut ku oli tarkoitus saada ne viikonlopun aikana pestyä ettei tarvii myöhemmin rueta :whistle:

Mua alka ihan tosissani jännittämään kun vauvan tuloon ei ole välttämättä enää montaa viikkoa :eek: Tuntuu etten ole vielä sisäistänyt "henkisesti" asiaa. Toki kaikki tavarat on valmiiksi ostettu, vaatteet pesty ym... Sairaalakassikin pakattu mutta silti tuntuu vielä että ei voi olla mahdollista :D

Ja jännittää sekin että syntyykö tämä ihan tavallisesti. Kun siitä ei ole aikaisempaa kokemusta, pelottaakin vähän. Mutta se taitaa kuulua asiaan. Mä meen varmaan ihan paniikkiin jos menee lapsivedet! Viimeks olin ihan unenpöpperössä ja kun tiesin etukäteen et joutuu leikkaukseen niin jotenkin ei tuntunut niin hurjalta! Siitä hetkestä kun vedet meni, oli tyttö maailmassa reilun 3h:n päästä. Et se oli nopeaa toimintaa, kuis tällä kertaa jos pitää itse ängetä vauva pihalle :/
Mieluummin minä tottakai koitan alakautta, ei se ollut kivaa maata sängyssä suurimmalta osalta. Liikkeelle lähteminen oli ihan hirveetä ekat pari päivää, kumarassa sai aloittaa ja pikkuhiljaa suoristaa kroppaa pystympään :kieh:

Luminka ja neitonen 35+1
 
Sairaalassa vieraili esikoisen syntymän jälkeen... hmm molempien vanhemmat, siskot perheineen, tulevat kummit perheineen, liuta ystäviä ja vielä mun työkavereitakin. Musta olitosi kivva, että kävivät sairaalassa, että kotona sai sitten olla hetken ilman vieraita. Ekana iltana ei päästetty sairaalaan ketään kun en halunnu ku olin leikkauksen jälkeen niin kipeä....

Luminka... Mulla on aivan samanlaisia ajatuksia tulevasta synnytyksesä :| . Jotenkin viimeksi kun mikään ei menny niinkuin piti... Nyt todella jännittää miten tämä synnytys menee... Viimeksi lähdin synnyttämään asenteella,että meni miten meni... Nyt en jotenkaan osaa ottaa sitä asennetta ollenkaan...

Nyt pitää lähteä laittaa tyttöä nukkumaan... Synnytyksestä ei mitään merkkejä...

Emppu & Papunen 39+1
 
Luminka Mua kans vähän jänskättää ,että sitten kun helmikuu saapuu,syntyykö Einari tavallisesti vai joudutaanko taas sektioon! Toivon todella että tällä kertaa saisin kokea normaalin synnytyksen!Esikon sektio oli suunniteltu perätilan ja mun lantion ahtauden takia!

Tyypin äippä ja Einari 20+6
 

Yhteistyössä