¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

Olen ollut aika pitkällä tauolla, kun tuntuu, että mitään ihmeellistä ei ole ollut ja kauheasti on tekemistä niin ettei koneelle meinaa ennättää... (seli seli =) )

Aika moni on jo kolmenkympin paremmalla puolella. :heart:

Pilkkikselle paljon jaksamisia äidin sairauden kanssa. Toivottavasti hoidot auttavat. :hug:

Kesikselle peukkuja huomiseen ultraan!

Mamina aikamoinen säikäytys varmasti. Onneksi sairaalassa kaikki oli kuitenkin hyvin. :hug:

Minä olin viikko sitten rakenneultrassa. Kaikki oli hyvin ja selvisi, että meille on tulossa toinen poika! :heart: Oli kyllä aivan ihanaa nähdä pieni Vili Vilperi mylläämässä ja vilkuttelemassa. Ja kyllä äidin silmä kostui kun ultraaja paljasti, että pikkuveli on tulossa. :'( :)

Olin tänään Jonathan kutsuilla ja ostin sieltä esikolle talvihaalarin yms, niin tulihan Vilillekin jo hankittua ihana ruskeaoranssi fleecehaalari. :heart: Tuplavaunujakin olen katsellut ja olen päätymässä Emman Jule Twineihin. Ovat hyvän hintaiset ja niissä on tarvittavat ominaisuudet ja ovat ketterät ja kapeat. Babywelt Montrealit olisin halunnut, mutta niissä ei ole säädettävää työntöaisaa niin ne täytyy unohtaa.

Neuvola on mulla torstaina ja siellä pitäisi saada Kelan paperit. Olen ajatellut jäädä varhennetulle äitiyslomalle, sen verran tämä kotihoidon tuki on pieni, että ei taideta selvitä joulun ylimääräisistä menoista muuten..

Miirunen ja Vili rv 22+1
 
Hui mamina mikä säikäytys mutta onneksi kaikki kumminkin hyvin!

Varasin tänään 4D-ultran ja se on tasan kahden viikon päästä!
Ihanaa nähdä pieni ja se että onko kaikki varmasti kunnossa.

iitukka ja helmi 18+2
 
Huoh:) Jonskis, en ole kuullukaan tollasesta dobler-jutuista, kiitos siis huojentavasta tiedosta:)

Pilkkis, tosi ikäviä uutisia:( toivotaan että kaikki kääntyy kuitenkin parhainpäin ja että hoidot tehoaa! Itse koitin saada tietoa syövästä aikanaan, yksi sukulainen menehtyi siihen noin vuosi sitten.. --mutta silti syöpä tautina on jotenkin tosiaan mörkömäinen.. ja pelottava kaiketi siksikin, kun tuntuu että nykyään sitä on aina vain useammalla tutullakin.. :| :| :|
Voimia ja jaksamista koko perheelle! :hug:

Onnea Maarunen toisesta pojasta! :heart:

Iitukka, kiva kun meette 4D:hen! toisaalta olisi itsekin ollut tosi ihanaa käydä, muttei ole/ollut oikein varaa.. :|

Nyt jatkan bb:n parissa, kumma miten voikin koukuttaa.. :LOL:

mamina
 
Huomenta!

Ihan aluksi Kesikselle onnea ultraan! =)

Mamina! Olipa hurjaa! Onneksi kaikki oli hyvin! :hug:

Maarunen Onnea pienesta pojasta! Me ollaan vahan mietitty, ettei hirveesti lahjoja osteta tai haluta tana jouluna...mieluummin sita yhdessaoloa ja tunnelmaa! Joulu on kylla kallis juhla...

Itsella ei sen kummempia, oksentelua taas tana-aamuna ja paakin vahan sarkee...mutta eikohan se siita! Neuvola on parin paivan paasta, sitten pitaisi kuulua ne sydanaanetkin! :heart:

Nyt aamupalalle! :wave:

Latte 14+ vkoa
 
Kiitos tsempityksistä! :heart: :) Nyt on np-ultrassa käyty ja siellä oli kaikki hienosti!! =) Ihanaa! :heart: Asukas vastasi täysin viikkoja viime ultraan verrattuna (11+1) mutta kuukautisten mukaan mennään eli nyt olis sitten 11+4 kasassa jo B) Pää-peppumitta oli 4 cm ja niskaturvotus 0,9. Käytiin vielä labrassa ultran jälkeen kun osallistuin siihen yhdistelmäseulontaan, siitä pitäis tulos tulla parin viikon kuluttua.
Asukas oli vielä selvästi aamu-unillaan, jouduttiin "ravistelemaan" hereille jolloin hän heristeli nyrkkiään :D Ihan oli äitinsä elkeet :LOL:

Nyt on pää pilvissä ja jalat tukevasti ilmassa :D

Palailen myöhemmin päivällä lukemaan vielä paremmin kuulumisia, nyt täytyy mennä kun saadaan kohta leikkikavereita kylään. :)

 
AAM
hui onpa täällä taas tapahtunut..
Maminalle :hug: kyllä pidettiin jännityksessä.. :eek: moisin varmaan saanu slaagin.
Maaruselle täältäkin tulevia poikaonnitteluita Vilistä, oli niin selkeä kuva että kätilö sanoi että pikku-adonis siellä sitten kellii :heart: .. :D meillä oli semmoi asento kans ykkösen kanssa että erehtyä ei voint mikä siellä jalkojen välissä rellotti :LOL:

ukko kans väläytteli 4D:tä jos mentäis jos tää on vika mukula.. mitä mä toivon ettei olis
:( :'( mut saa nyt nähdä... ihanaa jos Iitukka pääsee kuite :) tiättekö paljon tulee kustantamaan ? pyörii samoissa hinnoissa koko maassa eli siinä parinsadan nokilla kelan jälkeen?

Kesiksen käynti on suoraan kuin meidän käynti :) :heart: sai kätilö mun hippusta herätellä ja siellä kaveri veteli kyljellää zetaa ja tuuppi anturilla haaraa ni johan heräs heilumaan :D oli niin sulo kun nytkyi sielä sitten..

Latte :hug: voi sua.. mahtaa vetää vedon pois kuite noi pahoinvoinnit :( voikun jäis pikkuhiljaa taustalle nekin. Tyttö varmaan odotat ko on noi pahat noi laatotuksen vieläki pikkunen aiheuttaa :) mut sen tietää n. kahden kk päästä jos kerrot meille ;)

AM & hippunen 11+1
 
Hienoa Kesis :hug:

maarunen onnea toisesta pojasta! Tosi usein musta kaks ekaa lasta on samaa sukuopuolta, siks itekin niin siihen poika-visioon luotin, mut ehkä meidän perhe on sit just se poikkeus joka vahvistaa säännön :LOL:

Kävin aamulla neuvolassa ja kotimittauksissa mulla on jokunen sokeriarvo ollu koholla joten ens ke sain ajan äitipolille. Sillon on rv 34 eli en tiedä tekisisvätkö sit jo samalla synn tapa arvion vai antavatko sit vielä uuden ajan sinne rv 36:lle. Sokeria ja hiilareita oon yrittäny vältellä ja aina silti se 1h aterian jälkeinen arvo on joskus yli 7, 9 ollu pahimmillaan. Eli jotenki se elimistön insuliinintuotanto on sitte hitaalla...

Latte kurjaa tuo oksentelu, helpottaisipa pian!

Meidän poitsu on oppinu näyttämään missä vauva "asuu". Häneltä kun kysyy että missä vauva on tai missä vauva asuu niin taputtaa äidin masua ja eilen illalla painoi päänsä masua vasten ihan kun olis halannu sitä. Suloista :heart: Ja mies nauro kun luin pojalle iltasatua että tiukkaa tekee tän mahan kanssa pitää poikaa sylissä, ihan ku poitsu olis vähän töninu masua pois eestä että äitin syliin mahtuis paremmin :LOL:

Väsyttää... Ja illalla tyhmänä taas tuijotin sen bb:n et nukkumaan tuli mentyä vasta yli yhdentoista... No, tyhmästä päästä kärsii koko ruumis :xmas:

Jonskis 32+6
 
AAM
).) Moon kans Allulle yrittänyt sanoa että ei saa mamman mahan päällä hyppiä kun beebeen sattuu :( ja sit kattoo mua tyhmänä... siis poika on vasta 1v8kk ja sanon jo etukäteen ettei mtn ikävyyksiä satu ja oppii varomaan. Mutta kyllä nyt jo on ikävä kun ei saa pieni sitten loppupuolella pysty tai saa sylissä kunnolla istua.
Tolla on meinaan tapana peruuttaa syliin istumaan kun olen lattialla ja hän tahtoo kirjaa lukea niin peruuttaa katsomatta taakseen niin mun tai faijansa syliin :D ja pompsahtaa hanurilleen istumaan siihen :heart: :D *liikkis*
kerran olen kuunteluttanut masua pojalla kuulokkeilla ja voi että sitä virnistystä mitä siellä tuli kun kuuli masunmurinoita ja oman sydämensykkeensä. Oli lystiä :D

AM
 
Kesis: Ihanaa että kaikki hienosti edelleen :D Voin nähdä kuinka leijailet siellä pilvissäsi =) =)

Allusmamma: Meidän tytöllä myös tapana pakittaa lattialla syliin =) Kaikki aina ihan haltijoissaan kun toinen asettelee pikku peppunsa syliin :heart: Tekee siis tätä muillekin kuin pelkästään mulle ja miehelle.
Tuo likka ei onneksi hypi mahan päälle, kai se jotenkin on tajunnut sen. Isänsä päälle kyllä romahtaa jos makaa lattialla selällään. Niil onkin ihan oma juttunsa, tyttö kävelee jalkojen välistä ja kaatuu siitä iskän mahan päälle =) Hauskaa näkyy olevan aina, pyörähtää pois päältä ja sama uudelleen!

Mulla oli aamulla neuvola:

rv34+3
Paino: +100g/vk, yhteensä + 9,7kg
(olin et mitä ihmettä :eek: Oon syönyt siis viime kerran jälkeen vaikka mitä, paketin jätskiä, karkkia varmaan puoli kiloa ym. tosi tarpeetonta. Et miten ihmeessä ne ei ole tarttuneet! Enkä ole mitenkään paljoa ulkoillutkaan... No, en valita... :D )
Verenpaine: 129/71
Pissa: Puhdas
Hemoglobiini: 113
Tarjonta: RT
(luulin aamulla et oli kääntynyt toisinpäin, yöllä oli sellaiset show:t et ei ois ollut ihmekään! )
Syke: 130-150 (liikkui niin sillä vaihteli)
Liikkeet: ++

Eipäs täs näköjään muuta ennätäkään kirjoittaa, katotaan taas illemmalla :wave:

Luminka ja neitonen 34+3
 
Lopultakin plussasin, yritystä ehti olla rapiat kahdeksan kuukautta! Nyt rv 6, suunnilleen. Laskettu aika 24.5.09.
Vielä vähän epätodellinen olo mutta aattelin tulla tänne haahuilemaan.

En meinannu uskoa olevani raskaana, luulin että kone taas vaan temppuili kun oli päivän menkat. Vasta kun toisessa yhteydessä otetussa verikokeessa hemppa oli 147 niin aloin epäillä asiaa ja hepskukkuu, samantien kun neste kohtasi tikun tuli kaksi vahvaa viivaa näkyviin.

Terkkuja kaikille tutuille täällä :wave:

Blondie, rv6+
 
Wautsi Blondie! Tosi paljon onnea maagisista kaksista viivoista :heart:

maarunen: Onnittelut toisesta pojusta! Nyt voikin ostella esikoiselle paremmalla omalla tunnolla ihania vaatteita ym. kun on vielä toinen käyttäjä niille =) Niin minä ainakin selittelen miehelle miks kannatti ostaa just se vaate :whistle:

Kauhea tapahtuma se ampumahomma :eek: Varsinkin kun on oma lapsi, koskettaa paljon enemmän tuollaiset! Millainen maailma sitten on kun nämäkin pikkumurut lähtevät koulutielle...
Jenkeissä tuollaiset on paljon "ymmärrettävempiä", siellä kun aseita on varmaan jokaisella ja kantolupakin irtoaa helpommalla! Vaikka hirveetä se on tapahtui missä tahansa, mut on vaan aina ajatellut Suomen olevan niin turvallinen paikka asua...

Tässä sit vetelen karkkia hyvällä omalla tunnolla, kerta ei ollut painoa tullut viimekerrasta (sekin 200g on voinut ihan hyvin olla aamulla juotua/syötyä... ) :whistle:

Luminka
 
Blondie onnittelut plussasta!

Kamala tosiaan tuo ampumistragedia, ihme juttu että ampuja on edellis päivänä ollu poliisikuulusteluissa eikä häntä silti saatu pysäytettyä, luulisi että Jokelan surmien jälkeen otettaisi vakavasti... Kieltämättä pelottaa jo nyt että millaiseen maailmaan/Suomeen omat lapset joutuu. Uskaltaako tässä päiväkotiinkaan niitä koskaan laittaa...

Luminka syö vaan hyvällä omalla tunnolla karkkia, ite en viitti kun noi sokerit sekasin... Muuten söisin minäkin :p

Tänään on 33 viikkoa kasassa ja jotenki ihmeellinen olo... en osaa selittää mut toivon tosiaan ettei enteile synnytystä. Esikoinen kun syntyi rv 35+2 niin nyt on alkanu tosissaan pelottaa tän raskauden eteneminen... Ja tää olo on ihan kumma... No, ehkä se johtuu jostain ihan loogisesta syystä jota en nyt vaan hoksaa. Eilen kävin koiran kanssa rauhallisella kävelylenkillä niin se järkyttävä painontunne alapäässä kävi niin sietämättömäks etten kyllä uskalla lähipuistoa pidemmälle enää käppäillä. Onneks tosiaan on puisto n 300m päässä niin pääsee sinne pojan kanssa.

Tänään pitäis mennä kattomaan kaverin maanantaina syntynyttä poitsua :heart: Pikkutöppöset ja tumput odottaa jo lahjakassissa, jotain kivaa vois just synnyttäneellekin viedä, ideoita??

Jonskis ja "Iitu" rv 33+0
 
Kiitokset kaikille onnitteluista! Vaikka ultrasta on jo viikko niin silti vielä muistelen hymyillen pikku Vilin edesottamuksia. :heart:

Luminka: Toihan olikin ihan loistava perustelu, en ollut tota miettinytkään. =)

Kesis Hienoja ultrakuulumisia! :flower:

Blondie Tervetuloa joukkoon ja onneksi olkoon! :)

Latte: Tsemppiä huonoon oloon! :hug:

Me ei olla vielä edes yritetty kertoa esikoiselle masuvauvasta kun Joona tulee nyt vasta 1,5 vuotta niin ei ihan varmaan vielä ymmärrä. Mun mahakaan ei ole vielä kovin iso. Sellainen pieni sievä pallo. :) Torstaina on neuvola ja innolla odotan, että paljonko painoa on tullut neuvolan vaa'an mukaan sillä maanantaina kun olin esikon kanssa lääkärissä niin mutkin punnittiin kun Joona piti punnita mun sylissä. Tuon vaa'an mukaan mulle ei olisi tullut yhtään painoa lisää. Itse uskon, että pari kiloa olisi tullut. Kyllä tämä diabetes dietti taas on saanut mut laihtumaan vaikka masu kasvaakin.

Minä myös eilen mietin, että minkäköhänlaista silloin on kun omat pieneni menevät kouluun. Samalla kieltämättä myös ajattelin, että miten sitä osaisi kasvattaa lapsistaan täysipainoisia ihmisiä. Tuntuu niin pahalta uhrien ja myös ampujan omaisien puolesta. :'(
 
Pilkkikselle suuren suuri :hug:

Hienoja uutisia Blondie :heart: oikein paljon onnea!!

Meillä ois pojan 1 vee synttärit vloppuna ja niitä on touhunnut täällä. Mulla on on nyt niin väsy ku tuon herran perässä saa juosta koko ajan, vaikkei vielä ihan kävelekkään. Pelottaa jo hiukan miten sitä jaksaa ku kaks on.. Onhan ne muutkin selvinneet mutta kai tää on ihan luonnollista, että mietityttää, ONHAN? :LOL: . Imetyksen lopEtin vajaa viikko sitte ku seinään ku ei herra vastutellut kerta, aamuyöstä saatan tissiä antaa ja aamulla mutta muuten soon loppu B). Ei tullut ees haikee olo, johan tuota kesti ja nyt alko oleen nännit jo niiiin arkana, että mielellään luopu siitä. Nii ja kohtahan se alkaa uudelleen =) . Nyt kattoon aamusarjaa toisella silmällä, ai niin mä pääsen kaupugille tänään. Ihanaa
 
listan päivittäjälle vielä että esikoinen on poika 02/2004.

Me ei olla vielä kerrottu kenellekkään, odotellaan sinne päälle rv10 tälläkin kertaa. Poitsu tosin jo kovasti kyselee että joko se pukki tänä jouluna toisi sen pikkusiskon (huom, selkeästi siskoa toivoo). Jos kaikki menee hyvin niin kerrotaan hänelle ja muillekkin sitten marraskuun alussa. Poitsun nimpparit osuvat lokakuun loppuun, ei viitsi häneltä viedä huomiota vauvauutisella.

Eilen oli pientä pahoinvointia illalla. Vatsanseutua kiristelee. Tissit senkun paisuu, d-kuppi ei meinaa riittää. Viimeksi olin muhkeimmillani F-kuppi, toivottavasti nyt ei mennä siitä yli...

Rimatalle hauskaa kaupunkireissua!

Kesikselle onnittelut onnistuneesta ultrasta!



 
Huomenta kaikille! Taalla ollut kiireinen aamu, ei ehtinyt netissa edes kaymaan... :D

Kiitos kaikille, tanaan taas hyva paiva! Kylla sita itekkin aina valilla miettii, kumpi sielta on tulossa, viela ei ole itsella mitaan tunnetta, mutta vahan yli kuukauden kuluttua se sit nahdaan! =)

Ihania ultrauutisia Kesis!

Kylla meillakin tuppaa aina unohtumaan esikoiselta (heh, ajattelen hanta nyt jo esikoisena! :D), etta aidin masua pitaa vahan varoa... Riehuessa ilmeisesti tyhjenee koko paa... :LOL:

Taalla on peukut pystyssa Jonskis, etta vauva pysyy mokissaan viela muutamia viikkoja... Onneksi teilla on tosiaan puisto vieressa, ettei tule pienelle mokkihoperyys! :D

Toi koulumurha myos mua surettaa... Poika naki uutisissa kai pienen patkan sita videota, missa se poika/ mies ampu ja sit sano, et sa oot seuraava...Han sit kysy, et miksi se puhu mulle ja haluaa ampua! :'( V +*^&% aa, etta nayttavat tuollaisia silloin, kun lapset viela hereilla!!!!! Sanoin sit vaan, etta se oli joku typera juttu, eika se mies puhunut hanelle. En edes tiennyt silloin viela, etta tuo oli tapahtunut. :| Ihan hirveaa kylla!

Hyvia synttareita teille Rimata! :flower:

Et sa kylla Luminka minusta oo mitenkaan hirveasti painoa kerannyt! Se on kylla ihanaa kuulla ne sydanaanet!

Ja viela, paljon onnea Blondie! :flower: Ja tervetuloa!!!

Nyt vahan hommiin! :wave:

Latte 14 ja puol viikkoa!
 
Wautsi wau Blondie, aivan ihania tärppiuutisia!! :) Onnea niin miljoonasti plussasta, mahtava juttu!! :flower: :heart:

Kiitos kovasti ultraonnitteluista teille *niiaus* :D :heart: On jotenkin ihan hassua, kun tää on nyt kolmas raskaus alle vuoden sisään ja ekaa kertaa päästiin siis np-ultran ohi... olo on jotenkin ihan epätodellinen, mutta niin ihanaa, kun nyt uskaltaa paremmin taas luottaa siihen, että kaikki menee hyvin. :)

Emppu80 okei, vielä siis yhtenä kappaleena :D Muista antaa meille tilannepäivityksiä, sä oot nyt meidän kaikkien suurennuslasien alla B)

no voi mamina, varmasti huolestutti ne sydänäänet :hug: mutta toivottavasti kaikki on hyvin :heart:

maarunen onnittelut pikkuveli-uutisista!! :flower: :) mä menin ihan hämilleni, kun joku onnitteli sua pojasta, olin hetken että mitämitä, eikö se laskettu aika ole vasta ens vuonna :LOL:

Halfcafnonfatlatte voi sua ja sun pahoinvointia, sais se George lähteä jo pois kiusaamasta. :hug:

4D:stä, täällä "tsadissa" se maksoi esikoisen odotusaikaan n. 150 euroa kela-korvausten jälkeen. Ystävä kävi vastikään ja maksoi samaisella vastaanottajalla 160 euroa, eli hieman on taksa noussut meidän puolentoista vuoden takaisesta käynnistä.

Tsemppiä Jonskis äippäpolikäynnille!

rimata ihan luonnollista on, että mietityttää =) teidänkin esikoinen on ehtinyt kasvaa jo paljon siihen mennessä kun vauva vol.2 saapuu maailmaan, saat hänestä vielä oivan äidin pikku apurin :D

Täällä on myös tippa linssissä seurattu niitä Kauhajoen uutisia :'( Samoja mietteitä on kuin teillä muillakin, että miten sitä saisi omista lapsistaan kasvatettua tasapainoisia ihmisiä, jne... *huokaus*

Kesis ja pikkuinen 11+5
 
Kiitos kaikille kovasti voimahaleista ja kauniista sanoista! Olo on tällä erää parempi, nyt sitte vaan odotellaan, jotta mitä seuraavaksi. Eka päivä oli oikeestaan meille kaikille pahin, toisena päivänä jo tajuttiin, että ei tässä periksi anneta ja sisulla taistellaan. Äitikin on ollu suht pirteä alkujärkytyksen jälkeen, kovasti panostaa omaan kuntoonsa tällä hetkellä, liikkuu ja syö entistäkin terveellisemmin, että olis mahdollisimman hyvässä kunnossa leikkaukseen mennessään.

Ahistavia nuo Kauhajoen tapahtumat tosiaan. :'( Eipä tainnut poliisilla olla perusteita pidättää poikaa sillon maanantaina. Varmaan täytyis säätää laki, joka kieltäisi tommoset videotkin, niin saataisiin epävakaat ihmiset perustellusti telkien taakse ajoissa. Jälkikäteen tietty tuntuis luonnolliselta, et olis edes ase takavarikoitu häneltä.

Paljon on tullut tekstiä sitten viime kerran.. :whistle:

Blondie!!! Onnea ihan mahdottoman paljon, ihanaa kun teillekin plussa napsahti! Tervetuloa tänne puolelle! :heart: Olikos teillä kesällä tauko aktiivisessa yrityksessä, vai muistanko väärin? Jos näin oli, niin tuntuisi tehonneen. :)

Kesis Erityiskiitos sulle myötäelämisestä meiän tilanteessa. :hug: :heart:
Ai miten nauratti tuo teiän pikkusen nyrkin heristys ultrassa :LOL: Hitto, ku tullaan herättelemään kesken unien! :D :heart: Tosi ihanaa, kun siellä on kaikki hyvin!!

Meillä on pe neuvola, päästään etsimään taas sydänääniä. Ultra on sitten parin viikon päästä. Jännittää, vaikka satunnaisia liikahduksia tuntuukin jo.

rimata Kyllä nuo jutut taitaa meitä kaikkia ainakin hetkittäin mietityttää.. Mut eiköhän me ihan hyvin pärjätä! :heart:

Nyt en mitenkään muista mitä muuta kommentoitavaa täällä oli. Kovasti väsyttää, eli taidan köllähtää hetkeks sohvalle, kun poikakin on unosilla. Päikkäreitten jälkeen lähetään koko porukka pyörähtämään Ideaparkissa ostelemassa pojalle vähän vaatteita.

Ihana ilma ulkosalla taas, kyllä piristää kun saa aurinkoa ihailla! :heart:

Pilkkis ..hmm.. 18+3
 
Wau Blondie mahtavaa! Sieltähän se plussa sullekkin viimein
napsahti! Onnea!

Ja siitä 4D:stä, en ees kysynyt hintaa.. makso mitä makso,
sinne on päästävä. Kituutellaan sitten jostain muusta loppukuukaus.

Liikkeistä taas - oon melkein varma että niitä tuntuu.
Tuntuvat vain ihmeellisesti jonnekkin tonne taakse, ei
siis selkeesti tosta masun päältä edestä. Vaan jostain
kauempaa, syvemmältä. Hassusti selitetty mutta yhtä hassulta tuntuu.

Eipä muuta, kohta lähetään kattomaan kissanpentuja!
Siis tytön kummisedän ja -tädin luo.

iitukka ja helmi 18+4
 

Yhteistyössä