¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

Hello!

Oi sydämelliset onnittelut Jouskari-80 teille suloisesta tyttövauvasta!! :) Kiva kun jaksoit myös kirjoitella synnytyskertomuksen, niitä on niin kiva lukea ja fiilistellä mukana. :'( =) Onnea kovasti myös nyyttimyy :flower: :)

Kiitos kovasti teille kuvakommenteista, nytty-mytyn tuleva äiti tässä ihan punastuu :ashamed: :D Hauska nähdä ensi viikolla sitten np-ultrassa, kuinka kehitys on mennyt taas (toivottavasti!) eteenpäin. =)

daydreams kiva kuulla, että siellä on kahden lapsen arki sujunut hyvin :) Ja mikä iiihana kuva teidän pojista :heart: :heart:

Mites Niisku-Rouva jakselee?? Toivottavasti kaikki on hyvin :hug:

Onnittelut Emppu80 yhä RT:sta, hienoa että vauveli on pysynyt asemissaan! :flower: Valitettavasti en osaa sanoa, mikä auttaisi spontaanin käynnistykseen, itse kun haudoin esikoista vielä pari viikkoa yli lasketun ajan masussa :xmas:

Ihanalta kuulosti Luminka se sun ikioma itsellesi pyhitetty päivä =)

Pilkkis kiva että reissu meni hyvin :D Ja ihanaa, että siellä tunnetaan jo pikku hipaisuja :heart:

Onnittelut Allusmammalle vielä tähänkin pinoon hienoista ultrakuulumisista :flower: :) :heart:

Kananmuna-juttuja olen myös täällä pohdiskellut, ja en ole uskaltanut esim. Stockan ihanaa caesar-salaattia ostaa, koska siinä caesar-kastikkeessa kaiketi on jotain osaa kananmunasta. Muistaakseni raakaa kananmunaa pitäisi vältellä toksoplasmoosin tai salmonellan riskin vuoksi...? Ja mä jäin googlettelun jälkeen siihen käsitykseen, että siinä keltuaisessa olis enemmän jotain riskiä?! Mutta mene ja ja tiedä sitten. En tiedä miten noi kaupan majoneesit ja salaattikastikkeet on valmistettu, ehkä sitä kannattaa kysyä valmistajalta jos mietityttää.

Allusmamma koitas nyt kuitenkin pysyä siitä raa'asta jauhelihasta erossa *heristelee sormea* ;) Mä voin tuoda sulle sitten Jorviin tartar-pihvin lisukkeiden kanssa kunhan olet uuden tulokkaan pukannut maailmaan :LOL: Itse en pysty samaistumaan tuohon himotukseen, koska en pysty syömään edes pihvejä muuten kuin kypsänä :eek:

Muoks. ainiin, se oma napa unohtui! ).) Eli tänään käytiin toisella neuvolakäynnillä ja saatiin kuulla ne ihanat sydänäänet!! :heart: :heart: :heart: Oon ollut siitä lähtien ihan onneni kukkuloilla, ja neuvolassakin itkeä porasin kun olin niin huojentunut ja helpottunut... :heart: Ihanaa! :) Nyt on kivempi odotella sitä ensi viikon np-ultraakin. =)

Kesis ja pikkuinen 10+4
 
AAM
oh niinkö se munajuttu olikin :D hyvä kun Kesis korjasit, en sitten ryhdykään valmistelemaan tartar fiestaa itselleni :p

Ai että kun ois noita käsityö taitoja.. tilasin työkaverilta semmoi ihanat villatossukat ykköselle :heart: eikä se pyydä ko 5 euroa niistä :eek: mietin et jos tilais samalla kummipojillekin ja vaavelille :) vaikka huhtikuussa on jo aika lämmin ;)

AM & hippunen 10+4
 
Heippa kaikille!

Tervetuloa mukaan uusille!

Empulle onnittelut raivotarjonnasta!

Kauhistus kun alkaa monella jo olla synnytys lähellä...

Meillä mies lähti just työpaikan juhliin, ärsyttää kun piti väkisinkin mennä vaikka nätisti sanoin että mulla on selkä tosi kipeä ja oon tosi väsyny kun tuon esikon kanssa edelleen nuo yöt rikkonaisia. Hb on tippunu vaan tippumistaan ja kömpelökin olen ku mikä. Närästää ja muutenkin on siis yleisesti tosi raihnainen olo ollu nyt viime aikoina. Pyysin siis ettei menisi. Siinä se sitte ähisi kuinka ei viittis enää perua jne jne. Ei mulla muuten mitään sitä vastaan, saahan sitä käydä tuulettumassa mutta kun oikeesti nyt tarvitsisin apua tuon vilkkaan esikoisen kanssa kun oma olo on kamala! Ja jos oliskin vaan tää ilta mutku miehellä tunnetusti noi krapulat on kovia eli siitä ei käytännössä ole huomennakaan mitään apua os edes sängystä nousee koko päivänä... Sit ku on vielä hormonit sekasin ni jäin tänne pillittään kuinka mun tunteilla ei oo mitään väliä.

Meidän poitsu on nyt ottanu ainaki 10 askelta ite! Toivo siis elää että oppis kävelemään kunnolla vielä ennen kakkosen syntymää. Se ilme pikkuisen kasvoilla kun hän hoksaa ettei kukaan taluta vaan hän ihan yksin tassuttaa, on kyllä NIIN suloinen! Sitäkin aloin itkemään... Heh. On noita niin ihana seurata kun koko ajan oppivat uutta ja maailma avartuu.

Tuntuuko muilla painetta alapäässä? Ihan ku joku porautuis tuolta vasemman puoleisesta häpyhuulesta ulos! Ja sit niitä sellasia repäisy kipuja on alkanu oleen tosi paljon, eli kun asentoa vaihtaa niin repäisee tuolta alavatsalta. Jotain istukan irtoamistakin jo ehdin pelätä mut totesin et kipu tuskin tuntuis siellä kun istukka on mulla takana ylhäällä. Muilla tällasia?

Luminka sulla on ihana pikku kotiapulainen! Meidän poikakin on nyt onneks alkanu "antamaan" mun tehdä kotihommia vähän paremmin, se pahin tarrautumisvaihe taitaa olla menny ohi, onneksi. Ja samanlailla otan hänet mukaan hommiin, mä kun imuroin ni poika usein ottaa siivouskaapista sellasen pienen harjan jonka kanssa sitte kulkee perässä varmistamassa että äiti imuroi oka kohdan :LOL: Ruuanlaitto on vähän hankalaa ku poika tykkää pyöritellä hellan nappeja ja liesituulettimen nappuloita pitäis saada koko ajan painella. Mut sit yleensä annan hälle jonkun kurkun naposteltavaks tai omia kippoja ja kuppeja kolisteltavas ni aina hetkeks keskittyy sitte niihin.

iitukka mamma jooga kuulostaa hyvältä? Tuleeko siellä niinku hiki vai onko se enemmän sellaista rentoutumista? Jotain harrastuksia täytyy itekin alottaa kakkosen synnyttyä, pääsis joka viikko sitte hetkeks aina ihan itekseen jossain käymään. Hankala vaan ku miehellä paljo iltavuoroja mut josko mun äiti auttelis sitte.

No, nyt on varmaan tullu tarinoitua taas kerrakseen. Jospa sitä hetkeks pötkähtäis tohon sohvalle kun lapsukainen on päikkäreillä.

Jonskis ja "Iitu" 32+2 (apua, esikoinen synty tästä tasan 3 viikon päästä!!)
 
Huokaus.. :'( Täällä on kamala päivä. Mun äidillä todettiin syöpä. Vatsakipuja hällä on ollut alkukesästä alkaen ja pari viikkoa sitten pääsi vasta perusteellisiin tutkimuksiin. Tänään sitten tosiaan selvisi, että joko munuaisissa tai kilpirauhasissa on kasvain. Ens viikkoon mennessä selviää kummassa se on ja sitä myöten sitten, että miten jatketaan. Ei ilmeisesti ole kovin ärhäkästi leviävää mallia ja molempiin tapauksiin on hoidot, mutta hitto vie kun vetää mielen matalaksi.. :'( Jotenkin se syöpä vaan on semmonen tuntematon mörkö, joka pelottaa ihan pirusti. Aika rankat pari vuotta takana muutamien menetysten takia ja näköjään edelleen jatkuu nämä koettelemukset. Onneksi on hyviäkin asioita kuitenkin tapahtunut.. Välillä tää elämä vaan tuntuu ihan liian rankalta. Sori omanapaisuus, nyt on ajatukset niin sekaisin.. :'(

Pilkkis
 
Voi että Pilkkis :'( Iso, iso halaus sulle :hug: Kyyneleet valuu täällä sun puolesta, tosi rankka juttu :'( Hienoa kuulla, ettei se ilmeisesti ole ärhäkkää laatua, mutta voin vaan kuvitella, että kun se syöpä on mullekin tosiaan sellainen kuvailemasi suuri ja tuntematon mörkö, että varmasti pelottaa kuitenkin ihan kauheasti. Epätietoisuus on tosi rankkaa. :hug: Toivottavasti saatte tosiaan pian selkeät jatkotoimenpiteet ja sitä myöten parantuminen voi sitten alkaa. :heart: Voimia ihan kauheasti sulle ja teidän koko perheelle :heart: :hug:

Kesis :heart:
 
Pilkkis- iso hali täältäkin :hug: .Kyllä teitä nyt koetellaan... Voimia kovasti :heart:

Omaa napaa...Tää vauva taitaa todella kaivaa itsensä kohta ulos... Siis liitoskivut on lonkissa niin kamalat, että ei mitään rajaa. |O Supistuksiakin on päivät aikana tullut muutama napakka. Että ehkä tässä joskus on toiveita... Ja minäkö malttamaton??

Nyt iltapalaa ja bb..

Emppu & Papunen parin tunnin päästä rv 38 poks poks!!
 
Pilkkis: Halaan minäkin sinua :hug: Syöpä on minullekin iso pelottava mörkö. Hyvä jos on löydetty ajoissa niin ennättää hoidot tehota paremmin. Jaksamisia hirmuisesti sinne :heart:

Emppu80: Mulla myös alkaa olemaan melkoiset kivut tuolla alakerrassa. Tänään en edes varsinaisesti tehnyt mitään ihmeellistä. Kauppareissulla oli tosi mukava koittaa kävellä edes vähän ihmismäisesti :headwall: Ei muutakuin tsemppiä matkaan, jos se vauva vaikka kohta oikeasti osaisi kaivautua ulos :D

Jonskis:
Meillä tuo tyttö tykkää hireveästi kun pääsee vatkailemaan :D Joskus tulee ihan itse pyytämään kaapin edestä jotain vispilää tai kauhaa (meillä on vetolaatikot "lukittuina" ) ja käy sitten itse hakemassa kulhon kaapista ja alkaa hämmentämään :heart: Alkuun oli tosi suosittu juttu, ja kovaan ääneen samalla loli-loli- juttua huuteli :LOL: Liekö sitten matkinut sähkövatkainta vai mitä, jokatapauksessa naurattamaan aina pisti meidät =) Nyt vähän innostus laantunut, mutta kerran päivässä pitää päästä vatkaamaan =)

Painetta tuntuu täälläkin alhaalla, varsinkin kun supistaa. Ei kai se ihan sallittua pitäisi olla jos harjoitussuppareita on? Oon kyllä ajatellut että liekö jo liian voimakkaita nää mun supistukset välillä. Mutta samaa ajattelin esikoisestakin, eikä ne koskaan olleet mitään tehneet. Synnytystapa-arvio on tuossa rv37+6 eli neljän viikon päästä. Jotenkin alkanut tuntumaan että pääsenköhän sinne asti...

Luminka
 
Siis voi ei Pilkkis :hug: ihan kamalaa :'( mutta toivotaan
että hoidot tepsii, vaikka silti on rankat ajat edessä.
Voimia nyt kovasti :heart:

Jonskis joo, mammajooga on ihanaa! Kyllä siinä ihan lämmin tulee..
vaikka liikkeet on ihan helpon oloisia - tuntuu että eihän tässä
mitään tehdä mutta hupsis seuraavana päivänä tuntee kyllä
jotain tehneensä. Ainakin mammajoogassa liikkeet on semmosia rauhallisia,
venyttäviä ja vahvistavia. Tunnin lopussa on rentoutus.
Ja kyllä päikkärit on aina tuon jälkeen poikaa.

Kiitos kaikille kanamunapohdinnoista! Ehkä sinne pitäs tosiaan soittaa ja
kysästä asiasta. Kun jotenkin tuntus että onhan niitten jollain
varmistettava tuotteen puhtaus ja kun säilyykin pitkään.

Kesis ihanaa että kaikki hyvin!!

(.) no mulle on nyt tullut sitä lanneselän-lonkan alueen kipua,
välillä ei meinaa kävelemään päästä, varsinkin jos istunut
kauemmin. Esikoisen aikaankin oli mutta se alko kyllä sillon vasta rv25+
Josko mulla kohtu sitten tosiaan taaksepäin kallellaan ja
jotenkin jo siellä johonkin painaisi.. mene ja tiedä.
Mutta muuten olo ihan ok, vaikka aina väsyttääkin ja mielialat
vaihtelee... ja suklaakekseihin on tullut himo.. :snotty:
Siis ihan normaalia odotusajan meininkiä =)

iitukka ja helmi 17+6
 
iitukka: Mulla tuli esikoisesta tuota kipuilua tosi aikaisin, hyvä jos rv10 kasassa. Tällä kertaa (luojan kiitos ) jossain vähän ennen rv30 eikä silloinkaan vielä kovin pahana. Nyt on jo jokapäiväistä herkkua :kieh:
Minähän tässä tunti sitten vetäisin suklaakeksejä ja kuumaa kaakaota :ashamed: Pakko oli antaa himoille valta, ja nyt ärsyttää! Kiva vaan mennä neuvolaan tiistaina kun turvotustakin lisäksi! Ei taida ihan puolen kilon viikkopainonnousulla selvitä :whistle:
No, sit tiukemmin niskasta ittee kiinni kun vauva syntynyt. Ja tällä kertaa pitää muistaa että imetys ei ole tekosyy herkutteluille |O Ois ihan kiva päästä takas lähtöpainoon ja vähän saa mennä senkin alle, pari kiloa taulukoiden mukaan ylipainoinen :kieh: Kivempi sit töihinkin palata aikoinaan...
 
Täällä on taas ollut oikein puheripulia :D pahoittelut etten oo päässyt enää ihan niin aktiivisesti seuraan teidän kuulumisia, hengessä mukana silti :)

Pilkkis suuret voimahalit!Voimiahan tuollainen koettelee kovasti mutta niinkuin itsekin sanoit, hoitoja löytyy kyllä joten älähän vallan anna masikselle valtaa :hug:

luminkalla ja empulla alkaakin oleen jo ihan loppumetrit!iiks, joko teitä jännättä?!

Kesis onnea ihanista neuvolakuulumisista!kyl sun nyt vaan on uskottava et teille se nyytti tulee :)

hyviä ultrakuulumisiakin oli monet saaneet, onnea niistä!!

iitukka itse elintarviketyöntekijänä uskallan väittää että sitä salaatinkastiketta on ihan turvallista syödä mutta monet tehtaat kyllä ihan mielellään vastaavat kyselyihinkin, joten otapa yhteys valmistajaan jos haluat tarkan varmuuden.

muuta kommentoitavaa en nyt muistakaan, imetysdementia ihan hirvee...tuntuu että kun keittiöön menee niin ei enää muistakaan miksi sinne tuli mentyä :headwall:

arki sujuu edelleen ihan hyvin, esikoinen tosin taantunut sen verran että vaatii joskus syöttämistä ja päikkäreille koittaa pyytää tuttia vaikka ei oo sitä vuoteen syönyt.
No, pientä vääntöä, ja oma vika toisaalta koska joskus kun oikein on väsyttänyt niin olen antanut periks.
Vauva nukkuu melko hyvin,heräilee 3-4 kertaa yössä mutta se verottaa että esikoinen herää 5-6 aikaan... |O

mies ei pitänyt lainkaan isyyslomaa ja nytkin töissä joten kolmistaan saadaan pärjätä ja se kyllä välillä vatuttaa.kun ei sen olis mikään pakko tehä 12h/päivä mutta on niin rahanahne.lähtemiset hiukan vielä hakusessa kun on 2 puettavaa, eilenkin tais mennä puol tuntia ennen kun pääs ovesta ulos... :D

kouluunkin pääsin jo, ja pojat olikin pärjänneet täällä ihan hyvin.
Raskauskilotkin sain jo pois(kaikki 8kg...) mutta vielä tars vähä laihduttaa kun oli ennestää tota ylipainoo pikkusen.

ainiin, iitukka mulla kohtu tosi taaksepäin ja oli kans tommosia kipuja ku kuvailit että vois tosiaan olla siitä...

ah, nyt kutsuu vaipanvaihto... jaksuja kaikille!:wave:

d. ja pikkuveli 12pv
 
Pilkkis :hug: !

Jonskis, on se ihanaa kun pienet oppii uusia asioita! Meilläkin tuo 1v3kk esikoinen oppi vasta kuukausi sitten kävelemään, ja on vieläkin liikuttavan ylpeä taidoistaan. Kova esiintymään on muutenkin, katsoo aina huomaako joku hänen hienoja taitojaan ja taputtaa itselleen aina kun tekee jotain omasta mielestään hienoa. Niinkuin vaikka pääsee rappuset alas itsekseen salaa äidiltä - taputuksesta vasta kuulen, että pieni on kömpinyt alakertaan... Miten teillä Jonskis nukutaan nykyään? Onko yöt rauhoittuneet?

Kiva kuulla että dd:llä arki edelleen sujuu. Oletpa nopeasti päässyt eroon raskauskiloista! Voimia ukon työinnon kanssa, ja pienten arjen vastusten... Siitäkin on kiva kuulla, että esikoinen on vähän taantunut, on eri asia kuulla että jollain oikeasti käy niin kuin lukea jostain että niin todennäköisesti käy. Onko muuten ollut mustasukkaisuutta kuopusta kohtaan?

Aiemmin oli keskustelua esikoisen siirtämisestä isojen lasten sänkyyn. Minkä ikäisenä olette siirtyneet pinniksestä pois? Minä haluaisin siirtää pojan pois pinniksestä ennen kuin uusi tulokas syntyy, jota hän ei yhdistäisi rakkaasta pinniksestä luopumista vauvaan. Toisaalta vauvalle on kyllä kehto ensimmäisiksi kuukausiksi, eli pinnistä ei ihan heti tarvita vauvalle. Pähkäilen tässä nyt, miten tämän hoitaisi. Onko viisaammilla ehdotuksia?

Naru + pieni rv 17+1
 
Se on niin ihanaa, kun pienet ottaa ekoja askeleitaan, niin ylpeina! (Kuten vanhemmatkin.)
Ma oon nyt ostanut sellasen viikosta viikkon raskaudesta kertovan kirjan ja nyt kun on parempi olo, sita on ihana lueskella... En vielakaan ymmarra, etta mulla on pieni vauva puolen vuoden kuluttua! :eek: :heart:

Mammajooga kuulostaa ihanalta...mulla vaan tuppaa aina jaada menematta, kun johonkin tuollaiseen ilmottaudun...ma oon niin laiska, etta en viitsi lahtea, vaikka siella olisikin ihanaa!

Ihanaa kuulla teidan arjesta DD! Kaikki kilot tippunut ja oot ollut koulussakin! Wau! Paljon voimia vasymykseen, oot kylla supernainen! :D

Nyt mennaan viela vahan ulkoilemaan, kun ilmakin on niin ihana!

:wave: Latte n 14 vkoa
 
höhöö, nyt mä ihan häiriköin :D

Naru meillä on tuo 2v vieläkin semmonen että kun tekee jotai hienoa niin taputtaa, nyt siihen on tullut lisäksi vielä "hyvähyvä" tai "hyvä Eemu" kommentit jotka on kyllä niin sulosia!
kun kysytään hänen nimeä tai ikää niin oikein vastattuaan taputtaa aina päälle, kyllä huomaa millä meillä on rohkaistu...
meillä tuo siirtyi 2v synttärien jälkeen isojen poikien sänkyyn (eli siis kesäkuussa) aattelin kans että luopuu ajoissa pinniksestä että ehtii tottua eikä luule että vauva vie hänen sänkynsä.Vauvalle piti antaa hänen yks peitto mut sen kyllä poika haki takas niin en sitten viittinyt sitä ottaakaan vaan ostettiin toiselle oma päikkäripeitto.

Poika ei ole osoittanut lainkaan mustasukkaisuuden merkkejä, päin vastoin, tuntuu että heti kiintyi vauvaan.Jos ei vauvaa näy niin kyselee heti "pieni vauva missä?" ja kun vauva itkee niin hän ilmoittaa että "vauva itkee" ja jos ei äiti heti reagoi niin menee itse taputtamaan vauvan päätä "voivoi, ota tutti" ja laittaa tuttia suuhun.Kovasti haluaa auttaa myös vaipan vaihdossa.Kaikinpuolin siis ihanasti ottanut vauvan vastaan ja pussailee ja haluaa itsekin pitää vauvaa sylissä.

Toki siinä mielessä on mustasukkainen että jos vauva on liian pitkään sylissä niin sanoo "vauva pois, Eemu sylkkyyn" ja muutenkin ilmottaa kyllä jos ei häntä ole huomioitu tarpeeksi.Mutta ne vauvan hakkaamis-skenaariot mitä kuvittelin ei onneks oo ainakaan vielä toteutunut.

Kiitokset Latte, pisti oikein hymyilyttään :D

josko nyt koittas lukee hetken kokeisiin ja sit nukkumaan, oltiin kaverin synttäreillä ja mies jäi sinne vähän tuulettuun, hassua kun on niin hiljasta kun pojat nukkuu.

 
Pilkkis jaksamisia teille kamalan tilanteen keskellä! Epätietoisuus on varmaan pahinta! Toivotaan, ja uskotaan että kasvain saadaan taltutettua eikä ole levinnyt mihinkään! Pura täällä jos yhtään helpottaa!

Naru kiitos kysymästä, meillä on ollu nyt muutamia öitä että poika ei oo heränny kertaakaan! Toissa yö oli sit taas kurja, kahdesta viiteen ei oikein nukuttu ollenkaan kun huutokohtaus alko kahdelta ja siinä uudelleen nukahtamisessa aina kestää. Mut viime yönä ei kuulunu inahdustakaan koko yönä! Noita rikkonaisia öitäkin jaksaa kun välissä on ehjiä eli parempaan suuntaan on menty.

DD sä oot kyllä supernainen! Kokeisiin luku varmaan mulla olis viimesenä tossa vaiheessa mielessä. Ja jos ukko uskaltais kysyäkään tuulettumaan jäämistä ni murisisin ja lujaa! Nostan sulle kyllä hattua ja ihana ku jaksat käydä täällä kertoilemassa arjestanne! Mua nauratti toi kun teidän esikoinen tulee välillä ilmasemaan että nonni, nyt on vauvan sylittely kiintiö täys ja Eemun vuoro! Tosi suloista! :heart:

Meillä ukot meni päikkäreille ja mua odottaa lihasopan keitto. Kaverilta tuli aamulla viesti, että vedet meni ja lähtivät synnärille, la sillä olis ti eli odotettavissa oli, mä en meinaa pysyä housuissani ku odotan lisätietoja!

Itellä tota painontunnetta ja sit välilä polttelee alavatsalta, en siitä oiken tiiä jotta mitä sitte on. Kaveri myllää toisena päivänä tosi kovin ja sit on myös hiljaisempia päiviä, outoja noi hiijaisemmat kun tähän asti on päivittäin ollu oikeet karkelot mahassa iltasin.

Onko muilla muuten jano useemmin kun ennen? Mulla on nyt muutaman viikon ollu karsee jano lähes koko ajan! Outoa... Esikoista odottaessa en tällasta ilmiöö muista...

Jonskis ja "iitu" 32+4
 
daydreams: "vauvan hakkaamis-skenaariot", vitsit että nauratti tuo! :LOL: Ihan kiva kyllä että ei ole tapahtunut =) Kiva kuulla että isoveli ottanut pikkuisen hyvin vastaan =)

Jonskis:
Hienoa että teillä mennyt osittain jo yöt paremmin :hug: Tosi juttu, huonot yöt jaksaa paremmin kun saa parempiä väliin!

Meillä otti likka yksi yö yhdeltä hirmuiset itkut, tuntui että mikään ei auttanut. Onneksi rauhottui lopulta niin pääsi itse takas nukkuu. En meinannut alkuun tajuta ollenkaan mitä tapahtuu kun toinen huuti huoneessaan! Olin ihan täydessä unessa, sit hoipparoin huoneeseen ihan pöhkönä :LOL:

Isompaan sänkyyn tyttö siirtyi tuossa 1v 3kk ja tosi hyvin onnistui, ei yhtikäs mitään ongelmaa :heart: Ei tule vieläkään itse pois vaikka on jo kuukauden päivät ollut!

Luminka ja neitonen 34+1
 
Mullakin on koko ajan jano. Olen muutenkin kova litkimään vettä, mutta niin tässä kuin edellisessäkin raskaudessa on janottanut ihan ekstrapaljon. Muistan, miten esikoista odottaessa toiset valitti juoksevansa yöllä pissalla, ja minä heräilin vaan hurjaan janoon (mulla on persjalkaisena hujoppina tosi pitkä selkä, joten kohdulla oli tilaa kasvaa eikä se kauheasti painanut virtsarakkoa). Tässä raskaudessa ravaan kyllä pissallakin jatkuvasti, mutta herään edelleen öisin janontunteeseen (enkä pissahätään), ja päivälläkin koko ajan janottaa.

Naru
 
Huomenta!

Ihana esikoinen sulla DD! Tollasta suhtautumista makin toivon! =)

Jonskis- Mulla on kanssa tuota janoa usein, mutta kayn kylla vessassakin sitten... Oisin heraan myos syomaan, kun on niin huono olo, mutta se auttaa, kun syon hedelmaa... Mina ylitan sen puoli kiloa hedelmia ja vihanneksia paivassa kevyesti talla hetkella! :D

Nyt pitais alkaa siivoilla!

Nahdaan! :wave:

Latte 14 + vkoa
 
Aurinkoista iltapäivää! :wave: Onpa ihanaa, kun eilen ja tänään on ollut niin aurinkoista, kyllä huomaa miten se auringonpaiste vaikuttaa heti omaan vireyteenkin.

Miten meidän Pilkkis jakselee? :hug: :heart:

Kiitos kamut neuvolakuulumis-onnitteluista :heart: =)

Jonskis meillä kävely lähti edistymään hurjaa vauhtia siitä lähtien, kun esikoinen otti just ne 10 askelta :) Sen jälkeen toinen käveli niin tohkeissaan tuollaisia pidempiä matkoja, ja yhtäkkiä huomattiin, että herranjestas, sehän kävelee :heart: Tyyli oli hauska, ensin kädet ylhäällä, seuraavassa vaiheessa kädet suoraan edessä kuin pikku zombiella :D Pian se tasapaino sitten löytyi ja kädetkin malttoi jättää alas =)

Emppu80 jee, kuulostaa siltä että pian aletaan siellä päästä tositoimiin - vai onko päästy jo?? B)

Luminka kyllä välillä pitää saada vähän herkutella :p toi kaakao ja keksit on vielä hyvin pientä :D Nimimerkillä "Söin juuri tänään hampurilaisen lounaaksi" :xmas:

daydreams voi kun sööttis teidän esikoinen, kun sitäkin taitaa vähän vauvattaa :) Kyllä sä oot kovin reipas kun olet jo koulupenkille takasin lähtenyt, *hatunnosto*! =)

Naru mä ajattelin siirrellä meidän esikoisen lastensänkyyn ehkä vähän ennen vauvan kotiutumista, että saa rauhassa harjoitella, tai toinen vaihtoehto on se, että esikoinen nukkuu edelleen pinniksessä ja me vuokrataan uudelle tulokkaalle sellainen pieni vaavi-sänky (samanlainen kuin sairaalassa), jolloin esikoinen saa vielä jatkoaikaa pinniksessä jos tarvii. Ne vaavi-sängyt on musta kivoja, kun niissä on vielä pyörätkin alla. Tosin olen miettinyt sitäkin, että ei kai esikoinen sitten innostu vetämään rallia sillä vaavisängyllä pitkin asuntoa. :whistle:

Jano on myös täällä jatkuvasti seuralaisena :wave: Esikoisen raskaudessa oli ihan sama juttu, vettä meni paljon enemmän kuin normaalisti. Yöllä herään sekä vessahätään että janoon :kieh:

Entäs onko teillä ollut alkuraskaudessa päänsärkyä? Mulla särki koko viikonlopun enemmän tai vähemmän päätä, nytkin tuntuu kuin vanne kiristäis päätä. Ehkä se on toi mun pyhimys-rengas :saint: :LOL: Luin just vau-kirjasta, että syynä voi olla progesteronihormoni, mutta sen enempää siinä ei sit selitetty siitä. Voi tietysti olla, että niskatkin on vaan jumissa.

).) Huomenna meillä on sitten np-ultra. Aika on mennyt mielettömän nopeasti :eek: Vielä ei onneksi jännitä ollenkaan, koska saatiin kuulla ne sydänäänet muutama päivä sitten :heart: Tietysti siinä ultrassa on muutakin jännättävää kuin että onko sikiö elossa vai ei, mutta niin pitkälle en jaksa miettiä vielä. :)

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!

Kesis ja pikkuinen 11+0
 
Heissan taas!
Miula oli tänään neuvola, painoa oli tullu viikossa +646g ja alusta siis tullut 3,9kg.
Verenpaineet oli 117/60, pissa puhdas jne.. Hb 122 ja Sf 27,5cm. Mut sitten! --vauvan syke pyöri siinä 110 tienoilla, välillä kohosi mut sitten tippui nopeesti taas alas (normisti ollut 130-150). Pikkunen siis liikku kokoajan kovasti, mut silti sykkeet oli oudot. "täti" laittoi miut keskussairaalaan käymään, sielä aikani makasin käyrällä, mut sillon lukemat oli jo ihan normaalit.
En sitten saanut mitään selvyyttä mistä moinen ois voinut johtua, mut todella paljon säikäytti!! Koska miula on se suurentunut riski saada veritulppa, vaikka nyt onkin lääkitys, mut heti kehittelin kauhukuvia et istukkaan tai napanuoraan on kehittymässä joku tukos!
Noh, tällä tiedottomalla tiedolla nyt mennään, toivotaan ettei mitään tukoksia tule :/

mamina 30+3

ja anteeksi omanapaisuuteni :ashamed:
 
Kesis tsemppiä ultraan! Toivotaan et meijänkin vilpertti alkaa tukevammin kävelemään ennen kakkosen syntymää. Vielä konttaa kun kiire tulee, kävely on niin hitaampaa vielä.

Emppu kyllä se sieltä tulee, koita jaksaa viime metrit :hug:

mamina kurjan säikäytyksen sait mutta onneks käyrällä kaikki hyvin. Dopplereissahan voi joskus olla toimintahäiriöitäkin, joku istukan iso virtaus saattaa häiritä sykkeen rekisteröintiä jne. Mut hyvä että terkkari otti tosissaan ja pääsit käymään polilla. :heart:

Kaverilta tuli alkuillasta viesti jotta oli saanut pienen pojan! Viime metreillä oli selvinny että poika oli kääntyny yhtäkkiä rivotarjonnasta perätilaan ja synnytys ei oikein edenny jne ja sektioon sit lopulta oli päätyny. Mutta onneks molemmilla kaikki hyvin.

 

Yhteistyössä