¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

Daydreams- Ihana kuva teidan pojista! :heart:

Emppu- Ei mee enaa pitkaan, kun sullakin on jo nyytti sylissa... Tiedatteko muuten kumpi tulossa?

Luminka- Ihanaa rentoutumispaivaa sinulle! Se on ihanaa olla valilla ihan yksin, vaikkei mitaan sen kummempaa tekisikaan!
 
Halfcafnonfatlatte: Kävin ihan sinua varten kattomassa jääkaapista mitä merkkiä se salaatinkastike on, eli Aito Maku (Varkauden aito oy). Eli siis ei ehkä ihan joka kaupungista löydy! Ei tosin ittekään Varkaudessa asuta, mut kai ne tännekin asti niitä kauppaan roudaa =) Mutta jokatapauksessa, ihan parasta!
 

Synnytyskertomusta Eli maanantai aamuyöllä 5.00 aikaan heräsin kun alkoi supistella ja nippailla mahan pohjasta suunnilleen 10min.välein välillä harvemminkin.

En saanu enää nukuttua ja kävin suihkussa kaikessa rauhassa ja sheivasin sääret ja laitoin ripsaria kun oli se neuvolaan meno 10.00...vaikka supisti ni jotenki oli nii epätodellinen olo tän syntymisestä...

Ajoin neuvolaan ja takasin ja neukkarikin sanoi että kyllä se varmaan on synnytys käynnissä.

Tulin kotiin ja kauhee arpominen että lähteekö mies nyt iltavuoroon vai ei ja että soitetaanko miehen isälle että lähtee tulemaan.Aattelin että niin noloa jos turhaan kaikki hälyytetään paikalle ja että Jorviin en lähde turhaan...

No aattelin että lähen käveleen tunniks ja sit ku tuun takasi ni katotaan mikä tilanne.

Kävin kävelemässä ja suppailut ehkä hivenen kipeyty ja alko olla sen 5min. välein.

Ja sit tulin sisälle ni tuli vedet ja äkkiä juoksin vessaan ja oli vähän vihertävää...jäin siihen pöntölle kärvistelemään ja annoin miehelle "luvan" soittaa lapsenvahdin paikalle ja soitti pomolleen että aloittaa isyysloman...sitten en mainannu enää pöntöltä ylös päästäkkään ja sanoin että soittaa lapsenvahdille uudelleen että ottaa taksin julkisten sijaan,kun oli supistelujen väli enää 2-3min.

Sitten pakkasin viel hammasharjan ja tahnat sun muuta ja hinkkasin esikoisen huoneen matolta muovailuvahan (?) ja muutenki pyörin siinä sekasorrossa että onko kaikki nyt esikoisella mukana kassissa...

Vedet meni siis 13.15 ja miehen iskä oli tässä 13.45 ja otti pojan lennossa ja lähettiin ajaa jorviin,huolehdin vielä että mulla oli pyyhkeitä ja jätesäkki pyllyn alla ettei mene auton penkit... :D

Ja koska olen uskollinen Michael Jackson fani ni laitoin vielä Bad:in soimaan taustalle.

Roikuin kauhukahvassa ja matka kesti sen reilun vartin(pienellä ylinopeudella kuin elokuvissa)

Ja joku rekan perhanakin oli edessä tukkimassa.

Mietittiinkin jälkeenpäin että jos ois ollu ruuhka -aika ni tää ois varmaan syntyny siihen kehä 3 varteen koska loppumatkasta alkoi jo painaa tonne peräsuoleen siihen malliin...

Mies heitti mut oven eteen ja lähti viemään autoa parkkiin ja mä puuskutin luukulle ja annoin neuvolakortin ja sit virkailija(ihan ku jossain pankissa)alkoi kyselemään sivilisäätyä ja muita tietoja... :eek: Mä vaan että tää syntyy ihan just...

Sitten tuli mies siihen ja vihdoin 2 kätilöä joista toinen harjoittelija-aivan ihania olivat molemmat.

Kattoivat kohdunsuun kontrolli huoneessa joka oli reilu 6cm auki ja pyysin puudutusta ja ois pitäny mennä käyrille selälleen ni en pystynykkään ni roikuin sit miehen kaulassa ja kuuntelivat vatsan päältä ja sydänäänet oli ok ja sit siirryttiin saliin.

Kello oli jotain puol kolme kun alko ponnistuttaa ja otin kätilöiden kehoituksesta ilokaasua josta viimeksi tuli huono olo,paitsi että ehkä se ei tullutkaan siitä koska nyt ei ainakaan tullut vaan auttoi sen kipeimmän supistuspiikin yli tosi hyvin ja mä kiipesin siihen sängylle puol istuvaan ja silmät kiinni miehen pitäessä toisesta kädestä ja maski toisessa kädessä ponnistelin 10 minuutissa neidin maailmaan.

Ja hän siis syntyi 14.58 :heart:

Jälkeenpäin ajateltuna ihan hyvä että en kerennyt saamaan mitään puudutteita ja sain kokea luomuna tuon ihanuuden.

Koska nyt ponnistusvaihe sujui nopeasti ja koko ajan tiesin ja tunsin mitä pitää tehdä ja kätilöt auttoivat joka supistuksella ja kehottivat hengittämään syvään nenän kautta ja ulos suun kautta hitaasti hengittäen.

Olin koko ajan jalkeilla ja keikutin lanteita puolelta toiselle ja puhaltelin.

Ja niitä kipeitä supistuksia ei montaa kerennyt tulla ennenkuin jo ponnistutti ja itse ainakin koin tuon ponnistamistarpeen helpottavana ja kun työntö työnnöltä tunsi kuinka toinen sieltä on tulossa.

Repeämiä ei varsinaisesti tullut eikä epparia tarvinnut leikata.Jonku tikin sain tuonne syvemmälle.

Ainut takapakki oli se että istukka ei irronnutkaan itsestään ja kun tunnin olin siinä pötkötellyt vauva sylissä ja imetellyt ja olivat yrittäneet käsin vatsan päältä tipan avulla irroittaa ni sit vauva lähti isin kanssa osastolle ja mut kärrättiin leikkaussaliin ja nukutettiin pikaisesti istukan käsin irroitusta varten.

Heräämössä meni sitten pari tuntia ja pääsin miehen ja tytön luo siinä kahdeksan maissa.

Sitten pääsin vasta kunnolla ihmettelemään pikkuista ja yö menikin valvoessa ja nuuhkiessa tuota ihmeellistä olentoa :heart:

Jotenkin ekasta en samalla tavalla tuntenut heti vaan tunne kasvoi ajan kanssa mutta nyt pääsi kyllä vauvakuume yli äyräiden!

Katedrin ja verenhukan(1,5l) vuoksi en saanut nousta kun vasta seuraavana aamupvänä sängystä ja sain eka kerran syödä silloin-ja kyllä muuten maistui!

Jälkisupistuksia oli ja vähän tuntuu vieläkin mutta panadolilla pärjäsin.

Buranaa ei verenhukan takia ilmeisesti saanut ja jotain kolmiolääkettä en halunnut.

Vaikka hemppa laski alle sadan ni olo oli heti hyvä ja kun ei leikattu tai muuta tuolta alhaalta ni oli ihana ku pysty heti istumaan ja liikkumaan.

Kotiin päästiin keskiviikkona eli 2vrk. oltiin sairaalassa.

Vaikka Jorvissa oli ollut haipakkaa viime viikkoina ni juuri maanantaina oli ollut eka hiljainen pvä.

Kaikki palvelu ja henkilökunta oli aivan mahtavaa ja sain vielä lähtöaamuna hen.koht.imetysohjausta imetysgurulta joka vieraili osastolla silloin.

Maito nousi ke- iltana ja mukava itkukin pääsi siinä sitten kun tultiin kotiin.

Poika pussailee ja halii vauvaa minkä kerkee mutta toki sai semmoisen kohtauksen kun tultiin ja siinä itki sitten niin äiti kuin poikakin... =)

Nukkuminen on mitä on ja 2-3 tunnin välein neiti syö ja omaan sänkyynsä ei sitten suostu jäämään lainkaan joten kainalossa mun ja miehen välissä nyt sitten tuhisee...

Tänään käytiin pojan kanssa kaksisteen ulkoilemassa kun isukki jäi vaavin kanssa kotiin.Huomaan että on tosi tärkeetä hälle nyt se minun antama huomio.

Onneksi kaikki negatiivinen käytös on kohdistunut minuun eikä vauvaan.

Mutta on tää ihmeellistä,vaatii totuttelua!

Mutta toipunut oon nopeammin ja vauvan tulo ei vaan ole enää semmonen shokki mitä se ehkä oli ekan kanssa...nyt pääsee heti nauttimaan "työnsä hedelmästä"!

=)
 
Onnea nyyttimyy ja Jouskari!! :heart: :hug:

Ja ihana synnytyskertomus Jouskari!

Itsellä vielä niiin pitkä matka tuohon syntymän hetkeen..
Kun ei niitä liikkeitä edes tunnu, vieläkään.
Sitä niin haluais jo tuntea ne myllerrykset. Mutta
ei auta kun odottaa. Se kotidoppler on ihan loistava
vehje, eipä tarvi ihmetellä, sen kun kuuntelee ja saa mielenrauhan.
Oon joka kerta saanu sykkeet kuulumaan, vaikka on
kyllä melkonen vipeltäjä ja ääniä saa metsästää ympäri masua.

dd suloiset on sun pojat! :heart:

Kesis söpöläinen sinullakin kasvamassa :D

Pilkkis makoisaa viikonloppua niiden patonkien parissa ;)


iitukka ja helmi 17+0
 
Nyyttimyy ja Jouskari - Hurjasti onnea kummallekin!!

Halfcafnonfatlatte - tyttöä ultrassa veikattiin ja siihen on kai uskominen... Tosin olen sen verran epäluuloinen, että kotiintulo vaatteet aion laittaa molemmille sukupuolille ja tuttejakin ostin pari pakettia...

Noista siteistä tuli mieleen, että mulla on oikeesti kaapissa vielä silloin eskoisen odotus aikaan ostettuja siteitä ihan julmettu määrä :eek: Silloin jälkivuotoa mulla oli kotona ihan vaan muutama päivä ja sit pärjäsin jo pikkuhousun suojilla... Menkkoja ei ekaan vuoteen synnytyksen jälkeen kuulunu ja sittenkin kerkes vaan muutamat tulemaan... No eipähän nyt tarvii ostella lisää!

Tyttö nukkuu ja mies lähti puunaamaan autoa... Ihanan hiljaista.. Taidan laittaa ruoan uuniin ja ottaa taas puikot käteen... Vauva on masussa ihan hirveellä meno tuulella... Pelottaa, että jos vaikka vedet menee... Olen meinaa jo 90% varma, että pt:ssä on, mutta odotan silti tiistain neuvolaa....

:wave:

Emppu & Papunen 37+1
 
Sunnuntai-iltaa!

Tännehän on tullut vauvauutisia. :heart:

Onnea DD, Jouskari ja Nyyttimyy! :flower:

Mulla on taas ollut vähän taukoa kirjoittamisessa, kun viime viikko meni vähän sumussa. Esikoinen joutui sairaalaan silmän selluliitin tulehduksen (silmää ympäröivä rasvakudos) takia ja joutui olemaan sairaalassa kolme päivää. Siellä mä päivystin pojan kanssa ja oli kyllä aika rankkaa henkisesti. Mutta onneks nyt kaikki on hyvin ja poika jo oma iloinen itsensä.

Mulla oli ultra viime maanantaina ja kaikki oli hyvin. :heart: Sikiö ei ihan vastannut viikkoja, joten La muuttui hieman, uusi la on 22.03.2009. Luminka päivitätkö etusivulle, kunhan kerkiät. Vauva oli kovin liikkuvainen ja heilutteli käsiään kovasti. Oli kyllä ihanaa nähdä pikkuinen siellä köllivän.

Täällä on myös tunnettu ekat liikkeet. :heart: En niitä ihan vielä odottanut, mutta kaipa se uskottava on. Millä viikoilla te ootte tunteneet kakkosesta liikkeet?

Nyt on mentävä laittaa pojalle iltapuuroa, joten hyvää illan jatkoa!

marza ja masuvauva 13+0 (menkkojen mukaan 13+6)
 
Kiitos Jouskari synnytyskertomuksestasi =) Kummasti alkavat taas kiinnostamaan kun laskettu aika lähenee entisestään...

marza: Tiedot vaihdettu! Mä kans tunsin jossain noilla viikoilla kakkosen hipaisut! Ihmettelin itekin miten mahdollista, mut oli se vaan uskottava =)

Emppu80:
Taitaa olla sitkeä likka istumaan! Kai on jokin tarkoitus jos takaisin on tahtonut. Minä ajattelin esikoisesta aikoinaan että sillä on tosiaan tarkoituksensa kun tahtoi olla pää ylhäällä loppuun saakka.

Mun päivä mennä hurahti mukavasti täällä yksin ollessa =) Pesin saunan, kylpyhuoneen, vessan sekä pyykkiä ja astioita. Aamulla ihan eka leivoin sämpylöitä (aivan superhyviä ja pehmeitä! ) ja myöhemmin vielä pakkaseen pullaa (ei valittamista niissäkään ;) ). Toki tuli suurimmalta osalta ajasta vaan makoiltua sohvalla joko telkkaria kattoessa tai tietokoneella. Ja otin ihan päiväunetkin =)
Nyt mies jo töissä ja pikkulikka nukkumassa.
Huomenna mennään leikkimään kylään ja jos tiistaina käytäis kaupungilla aamupäivästä. Kiva kun meillä on nyt aamupäivisin auto käytössä kun miehellä yöviikko.

Mut eipäs muuta, moido ja jaksuja kaikille :wave:

Luminka
 
Pakko käydä mankumassa.. Miula on jo valmiiks ikävän tippa linssissä, ku poika lähtee huomenna mummolaan yökylään. Voi itku.. Kiva pitkästä aikaa saaha omaa aika isännän kans, mut siitä nähen on haikee olo. Enpä ois uskonu tämmöstä tunnetta kokevani.. :snotty:

pietu- ja oikku 10+5

MUOKS. Ja nyt mie volisen Jouskarin kirjotustaki :ashamed:
 
Huomenta!
Ihana maha Luminka! =) Ja kaunis pusero!

Itsella yo ja aamu on mennyt oksennellessa...luulin jo, etta parempi olo on tulossa...vasyttaa... :|

Kavin eilen kaupungilla katselemassa aitiysfarkkuja, mutta niita on kylla vaikea loytaa...ja tosi kalliita...ainakin muutamat housut pitaisi ostaa...talla kompelyydella ne menee likaisiksi parissa minuutissa. Eilenkin pudotin ruokaa paalleni joka aterialla!!! :eek: Olen kuin pieni lapsi... Arsyttaa, etta aitiysvaatteista revitaan niin kovaa hintaa, varsinkin kun niita kaytetaan vaan pari kuukautta... Ma oon niin pihi, etta tuollainen tuhlaavaisuus ottaa sydamesta! :D
Ja talvitakkikaan ei tule paalle mahtumaan... Huoh! Mieluummin tuhlaisin rahaa tahan masuasukkiin, enka itseeni...

No, nyt yritan syoda vahan aamiaista ja sitten ulos! Ilma on kaunis!

Latte 13+ viikkoa :wave:

Muokkailen vaan naita kirjoitusvirheita... :whistle:
 
marza mulla ei tunnu liikkeitä vieläkään..

Minä se ommella päräytin ekat vaipat. :D
Itelleni onnistu side tosi hyvin ja tytölle ompelin ja vaipan
joka sitten lopulta onnistu ihan ok ja sit vauvalle myös josta
tuli tosi nätti. Että näitä sit vaan jatkossa olis lisää tehtävä
vino pino..

iitukka ja helmi 17+2
 
Neuvolassa päivällä käyty ja eipä osannnut tätikään sanoa miten päin tuo neiti masussa on :headwall: Eli huomenna sitten taas polille ultraan.... Siis todella ärsyttävää... Mulla on koko päivän ollu ihan mieli maassa... Polilta kun täti soitti niin oli tosi v...mäisen kuuloinen ja sanoi että eikös sun pitäny soitellajos tuntuu kääntyneen... :headwall: Oikeesti mistä minä voin tietää???

Tämmönen purkaus tänään... sorry... Tuun sitten huomenna paremmalla tuulella (toivottavasti) kertomaan meidän asento ongelmista....

Emppu & istuva? Papunen 37+3
 
Onneksi olkoon Daydreams, Jouskari ja Nyyttimyy!!!! :flower: :flower: :flower:

Empulle jaksamisia kääntyilyn suhteen! Mistäpä sitä nyt tosiaan itse koko ajan voisi tietää, miten päin siellä ollaan! Ihme kommentteja nuo ammattilaiset toisinaan laukovat :( Älä välitä.

Onnea Kesis hyvistä ultrakuulumisista! Ihanaa että on kaikki hyvin :heart:

Täällä ei oikeastaan mitään ihmeitä. Esikoisella oli TAAS korvatulehdus joten öitä on valvottu. Ei ole oikein jaksanut kirjoitella kun on ollut niin väsy. Oikea pakara jumittaa välillä niin että kerran menikin jo jalka alta. Onneksi ei ole kuitenkaan koko ajan sellainen vaan vetreytyy kun venyttelee. En muista että olisi ollut näin pahaa esikoisesta vaikka saman tyyppistä vaivaa oli silloinkin.

Neuvolalääkäri oli viikko takaperin ja kaikki oli ok. Siroa ja pienikokoista täällä odotetaan, ennuste on sen vähän päälle 3kg niinkuin viimeksikin. Viikon päästä taas ultraus istukan tarkistamiseksi. Josko olis jo noussut... d =) b

Kiva lukee noita synnytyskertomuksia, tänne niit sit lisää vaan kun se hetki itse kullekin koittaa!

Hyvät yöt,

Torey ja Tirppana 26+4
 
Torey: Hyvä että kaikki ok =) Onko sulla vielä istukka liian alhaalla vaiko pikkasta vaille kohdillaan?
Mulla myös persuuskipua, ja ihan samalla puolellakin jopa :LOL: Ei tosin naurata silloin kun koskee :headwall:

Emppu: Eihän sitä tosiaankaan voi itse tietää varmaksi, eihän neuvolantätikään tiennyt! Mullaki tekee sellasta möyrimistä et huh huh, nahkat ihan kipeenä :(

Halfcafnonfatlatte: Jospa oksut ois pian historiaa, on kuitenkin jo kivasti viikkoja :hug:
Tosiaan, äitiysvaatteet maksaa maltaita! Ite keväällä ostin housut, caprit, 2 paitaa ja 90?lähti tililtä :headwall: Onneks on nyt syksylle esikoisen odotusajalta jääneitä housuja. Ovat nyt sopivia kun silloin olivat jo pieniä. Painoa nyt 6kg vähemmän kuin silloin vastaavilla viikoilla, selittynee sillä :D

pietu:
Mitens pojulla oli mennyt? Entäs itselläsi? Mä muistan kun lähdettiin miehen kanssa yöksi pois ekaa kertaa et edellinen päivä tuntu tosi haikeelta. Kun ei ole itse täällä laittamassa nukkumaan ym... :snotty: Mutta loppujen lopuksi nautin enemmän ajasta miehen kanssa kaksin kuin ikävöin kotiin =)

Omaan napaan ei kovin kummoisia, supistelee kyllä tosi ilkeän tuntuisesti :/ Mut jospa tää likka vielä joitain viikkoja viihtyisi asunnossaan :heart:

Luminka ja neitonen 33+3
 
latte www.kestovaippainfo.fi
tee-se-itse-osio ja siellä on ompeluohjeet MUMMUT vaipalle.
Siellä siis kaavat tulostettavissa ja ompeluohjeetkin löytyy.
Ei ole vaikeaa kun minäkin kerran onnistuin.
Ja voi käyttää mitä kankaita vaan, flanellia, froteeta..
Mä laitoin kuosiksi pallotrikoota ja tein sisäosan + pari krs kiinteää imua
bambuhamppu-collegesta ja ihoa vasten coolmaxia.
Tuolla sivustolla siis keskustelu-osiostakin löytyy tsi-aihe
ja siellä sit ompeluun ja kankaisiin myös vinkkejä.

emppu80 no johan papunen on villinä josko kuitenkin
kääntyisi lopulta rt:hen. Tökeröä käytöstä ä-polilla,
mistä sen tosiaan itse tietää kuin päin on.

Mutta mihinkäs se Pilkkis on kadonnut?
Taitaa olla pääkaupungin patonkien lumoissa edelleen ;)

Luulin jo tänään tunteneeni jotain potkua masussa mutta,
mutta, kyllä se ihan ehta pieru tais kuitenkin olla.. :ashamed:
Siis miten niin malttamaton ja pakkomielteinen näitten liikkeittan
tuntemsen kanssa :whistle:
Alan olla aika varma et istukka on tossa etuseinässä.
Kun sykkeetkään ei koskaan kuulu tosta päältä,
sivuilta pitää aina etsiä.

iitukka ja helmi 17+3
 

Yhteistyössä