¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

Emppu saat olla seuraava, meijän luvalla :D Teeppäs meillekin myssy, tällä mammalla kun on peukalo keskellä kämmentä!

Nyt mä kuulkaa varaan ajan lastenlääkärille ihan että saan mielenrauhan ja kenties jotain neuvoja. Neuvolasta ne vaan jankuttaa sitä tassuttelua mitä ollaan nyt tehty niin kauan ettei se vaan toimi tähän probleemaan. Viime yönä taas kaks sellasta kahden tunnin huutosessioo. ei auta vaikka sänky on kiinni meijän sängyssä ja heti alan silitteleen ku pieninki inahdus kuuluu. Noin puol tuntia itkee teki mitä vaan ja sitte ku rauhottuu ni uudelleen nukahtamiseen menee se tunti, puoltoista kun ei sais sammuttaa valoja (jotka on pakko alunperin laittaa päälle et poika rauhottuu)eikä sais mennä sänkyyn, sängyn ku näkeeki ni itku yltyy. Jos se lääkäri sanoo että ovat normaaliin kehitykseen kuuluvia ni sit mä lopetan valittamisen ja odotan kiltisti et ne menee ohi iän myötä.


Halfcafnonfatlatte onnea melko ehjästä yöstä!


Jonskis 30+6
 
Moi kaikki, pääsinkin jopa kirjottelemaan kuulumisia!:) Miustakin Jonksis tein aikataulut kuulostaa hyvältä, meillä pyritään menee aina samalla mallilla. joskus yöunet tosin viivästyy ysiinkin asti :whistle:

Ihan kivasti on lähtenyt menee täällä uudessa kodissa, kun vaan sais kaikki kamat paikalleen. Vieläkin on vanhalla kämpällä tavaraa, mut onneksi sen täytyy olla tyhjä vasta sunnuntaina.
Neitikään ei oikeestaan oo moksiskaan vaikka nukkuu omassa huoneessa. Onhan tässä pientä totuttelua käynnissä, ei hän uskalla sinne viel yksin nukahtaa, mut ihan suht hyvin on mennyt. Parina yönä oon heränny hänen itkuun ja käyny hakee mein viereen, ja yhtenä yönä hän kipitteli ite mein viereen ilman itkuja. Kyl tää tästä=)

Kiva että DD pääsi jo hommiin:D Toivottavasti kaikki menee/ meni hyvin!!

Paljon onnea ja tervetuloa Niisku-Rouvalle!

Nyt täytyy palailla taas tavaroita purkamaan:) --Mamina 28+4
 
mamina jaksamisia muuton keskelle. Ja kivasti teillä tyttö sopeutunu uuteen kotiin!

Varasin nyt ajan lastentautien erikoislääkärille huomis aamuks, mun on pakko saada joku lausunto nyt että onko tää pojan yöllinen, hysteerinen itkeskely ihan ok. Huoli on kova joten en jää arvailemaan.


Närästää, täytyy hakea Rennie. Mitäs muut käyttää närästykseen? Vinkkejä...
:kieh:
 
Jonskis Mun mielestä myöskin kuulostaa hyvältä tuo teiän rytmi. Meillä poika on sänkyvalmis noin puol ysiltä, mut en panis pahitteeks, jos rytmi olis tuntia aikasempi. Rytmi on meillä asettunu noin, koska iltaruoka syödään yhessä vasta vähän ennen kuutta, kun mies tulee töistä. Puuroa on sitte turha tarjoilla ennen kasia. Mut tosiaan, toi puol kasi on tosi hyvä tän ikäselle lapselle ja samalla jää hyvin aikuisten aikaa teille illalla. ..Joka myöskin on hyväksi niin teille, kuin lapsellekin. Kurjaa, että teillä meni taas viime yö niinkun meni, mutta kiva kun sait lääkärille ajan huomiseksi. Voin kuvitella huolen määrän.. :hug:
Mulla ei onneks vielä oo närästystä ollu, mut viimeks käytin Rennietä ja auttoi suht hyvin. Selvisin kyllä sillonkin ihan vaan parin viikon närästyksillä. Saa nähä kuin käy tällä kertaa.

Kesis :LOL: :LOL: Ihan pelkästään sen patongin perässä en sinne suureen maailmaan lähde, rajansa kaikella.. :D Varmaan Tampereeltakin saisin mojovan patongin ja sinne ois lyhyempi matkakin. Oon tulossa kavereita reffailemaan ja samalla käyn korista kattomassa. Ja tietenkin jossain välissä nappaan sen täytetyn muhkupatongin.. :D Anteeks vaan, kun jaksan näistä patongeista vouhottaa täällä. :ashamed: Pidetään la-iltana pienet "pyjamabileet" hyvän ystäväni kanssa, eli hyvällä tekosyyllä saa vähän herkutella ja puhua tyttöjen juttuja. :D

Iitukka Mulla kans vähän sama fiilis, et ihan kun ei raskaana oliskaan. Etomisetkin on jo helpottanu vähän kerrassaan, eikä liikkeitä tunnu vielä aktiivisesti. 2 kertaa oon ainakin ollu tuntevinani liikettä, mut niistäkin on jo aikaa. Aamuisin tuntee selällään maatessaan sen palleron alamasussa, mut jostain syystä rasvapanssari peittää sen kun nousee ylös. :ashamed: :LOL: Vaikka tavallaan aika meneekin kuin siivillä ja viikot senkun raksuttaa, niin tämmöset asiat kyllä antavat oottaa itseään. :)

Empulle lupa myönnetään tosiaan olla seuraava. :)

Lapsiluvusta Mulla toiveena kolme lasta, isäntä on vielä mietintäkannalla. Just viime viikolla puhuttiin, et keskustellaan asiasta sitten, kun nähdään miten kahden kanssa menee. Ja kun tosiaan ensin saisi tämän toisenkin syliin saakka.. :heart: Ollaan kyllä puhuttu, et jos kolmas tulee, niin sitäkin lähettäis yrittämään aika nopeasti toisen jälkeen. Anopin neulatestit kyllä sanoivat, että meille siunaantuu vaan kaksi lasta. :(

Nyt pojalle aamupuuroa.. :D

Pillkis 16+2
 
Menin sitten tilaamaan semmosen kotidopplerin.. :ashamed:
Muttakun huoli pikkuisesta on niin kova mutta neuvolaan en silti
kehtaa soittaa. Maksohan se paljon mutta jos sillä saa
mielenrauhan niin se on siinä mielessä pieni hinta.
Ja varmasti semmosen saa helposti eteenpäinkin kaupattua.
Kun nyt vaan pian tulisi..

Juu, Emppu80 on sitten luvan kanssa seuraavana tositoimissa :D
Mikäs oli tulos synnytystapa-arvioinnissa?

Jonskis toivottavasti lääkärissä kaikki selviää ja
sinulla huoli helpottaa.
Muakaan ei närästä, eikä närästänyt esikonkaan aikana, että
empä tuohon onkelmaan osaa juuri vinkkejä antaa.
Paitsi et joillain auttaa vissy.

iitukka ja helmi 16+3
 
Meilläkin on poika alkanut heräilemään öisin. Joskus on kamalia kauhukohtauksia, lapsi huutaa ja huutaa eikä millään rauhoitu. Ei siinä silti niin kauan mene kuin mitä Jonskis kuvailet, mutta kova on hätä jo tässäkin että mikä ihme lasta vaivaa. Voin kuvitella miten sinua huolettaa.

Joskus poika ei meillä toisaalta kunnolla herää, kitisee vain puoliunessa, kuitenkin niin kovaa että varmasti koko talo herää, ja nukahtaa uudestaan. Tätä oli viime yönä noin puolen tunnin välein. Käytiin korvatkin tarkastuttamassa tänään, mutta ei ollut tulehdusta. Melkein olisin toivonut että olisi ollut, sen olisi sitten voinut hoitaa pois ja ongelma olisi sillä ratkaistu. Alkuun ajattelin, että tarhan aloitus tulee uniin, ja ne kauhukohtaukset ehkä onkin sitä, vaikka pojalla menee kyllä ihan hyvin tarhassa. Mutta ne kitinät ja jatkuva heräily vaan pahenee, sitä on jatkunut nyt pari viikkoa. Alkuun heräilyä oli pari kertaa yössä ja nyt jatkuvasti. Tänään kyselin pojalta, että näytä mihin koskee ja poika osoitti aina suuhun. En tiedä tajusiko tuo vähän päälle vuosikas mitä äiti tarkoitti, ikenet ei ainakaan pullota, mutta toisaalta kulmahampaat voisi olla seuraavana vuorossa ja nehän voi tehdä tosi kipeää puhjetessaan. Ja kyllä se niin hirveän paljon jo ymmärtää tuo pikkuinen, että ehkä se tosiaan osasi näyttää että ikeniin koskee. Ei kai tässä muu auta kuin odotella ja katsella - ja valvoa...

Lapsiluvusta: minä olen haaveillut kolmesta, mutta miehelle tämäkin tulokas on jo viides, ja seuraava olisi kuudes. Mikä on paljon lapsia. Ei tuo nyt ihan tyystin ole mun haaveitani tyrmännyt, mutta ilmeisen tyytyväinen olisi, jos lapsiluku jäisi tähän. Mies on yli nelikymppinen ja miettii omaa jaksamistaankin, minä kun haluaisin sen kolmannenkin niin, että vain pari-kolme vuotta jäisi ikäeroa edelliseen. Kun en minäkään enää kovin nuori ole, niin siksi en haluaisi odotella liian kauan. Jää mulle tyhjä kohta sydämeen sen kolmannen kohdalle, jos ei mies hyväksy ajatusta, mutta eihän se olisi muutenkaan sanottua että niin monta lasta meille suotaisiin.

Naru + pieni 15+4
 
Naru :hug: Tiedän tunteen. Josko mulla olis sullekin sitte huomisen jälkeen antaa jotain vinkkiä. Lähinnä kai mä nyt haluan siltä lääkäriltä kuulla ett kaikki on ihan ok ja helpottaa ajan kanssa.

G: Onko kukaan näiden vuosikkaiden kanssa piirrelly/värittäny/maalannu vielä mitään? Me vähän koitettiin puuvärejä yks päivä mut sitte ajattelin et voiskohan sormiväreillä pojan kanssa maalailla... Näin kun isänpäiväkin lähestyy niin sais poika väkertaa ihan oman taideteoksen iskälle. Mistäköhän niitä sormivärejä saa, ihan kirjakaupoista kai?

Tohon aamupäivään kun ne unet on siitä jääny pois ni pitää keksiä tällaisa extreme juttuja kaatosadepäivien varalle :LOL:

Jonskis, taas...
 
Polilta kotiuduttu.. huh mikä reissu!

No tosi ihana naislääkäri oli ja oikeesti kuunteli mitä oli sydämellä. Sitten alatutkimus ja kaikki ok paikat kiinni... Ultrassa selvis sitten että murunen on ihan täysin perätilassa! Neuvolalääkärin mukaan viime viikolla poikittain... Painoa tällä hetkellä 2,7kg. No sitten mietittiin, että mitä tehdään. Vaihtoehtona käännösyritys tai suunniteltu sektio... No kuitenkin sitten suostuin käännösyritykseen... Siitä suoraan panivat puoleksi tunniksi käyrälle ja sitten kääntämään!! Ottihan se vähän kipeää, mutta lääkäri oli aivan ihana ja kannustava ja lopputulos on, että Papunen on ainakin toistaiseksi RT:SSÄ!!! Jee! Kahteen otteeseen olin sitten vielä käyrällä ja kaikki hyvin! Seuraavaksi saa sitten kuulemma tulla synnyttämään!

Kaikenkaikkiaan todella positiivinen juttu, vaikka kaikenmoisia kauhukuvia olikin! Nyt on masussa aivan kamala mylläys että pitää nyt toivoa että pysyisi pää alaspäin.

Jonksis - kovasti jaksamisia! Toivotaan, että syy löytyisi!

Nyt soffalle maata.. Pitää kuulemma ottaa rauhallisesti tämä ilta. Ja sehän sopii :D

Emppu & Papunen 36+3
 
Hieno juttu Emppu, että käännös onnistui!

Meillä poikanen on maalannut iskän kanssa kerhossa vesiväreillä - sotkuista mutta hurjan hauskaa - ja kotona myös väriliiduilla. Sormivärejä minäkin olen ajatellut ostaa, tiimarista meinasin katsella. Puuväreillä kokeiltiin, muuta kun niillä pitää painaa niin kovaa niin se ei oikein ollut hyvä juttu. Liiduista lähtee helpommin väriä ja niistä poika tykkää. Semmoinen muovinen hihallinen essu on kova sana maalaillessa ja piirtäessä - muuten on kaikki vaatteet värissä.

Naru
 
Iltoja.

Soittelin tänään neuvolaan sain neuvolankin jo ens ke 17.9 koska mulla on tosi huono olla. Vasenkylki nivusista lähtien särkee ja päästä heittää. Joten kohdunulkoinen raskausepäily siis täällä. Katsotaan nyt miten menee loppuviikko. :ashamed:
 
Emppu80 Loisto juttu että vauveli suostui kääntymään! Paljon tosiaan vaikuttaa hoitohenkilökunnan asenne ja luonne siihen miten potilas minkäkin tilanteen kokee. Toivotaan että tosiaan pysyy pää alaspäin!

Niisku-Rouva Kurja tilanne, toivotaan parasta! :hug:

Meillä se lääkäri reissu pojan kanssa takana, ihana lekuri, mä ja mieskin aikanaan natiaisina hänen vo:llaan käyty. Teki tosi tarkan tutkimuksen pojalle ja totes ettei mitään somaattista löydy ja jos kyse olisi epilepsiasta tms sairaudesta niin oireilisi kyllä päivisinkin. Hän oli sitä mieltä että joku yö kannattaisi kokeilla ettei mene ollenkaan pojan luo kun hän alkaa itkea vaan odottaa kymmenisen minuuttia ja sit jos ei itekseen helpota niin vasta menee silittelemään. Poika on kuulema todnäköisesti itse autuaan tietämätön näistä yöllisistä itkuistaan eikä mitenkään niistä kärsi. 5-vuotiaaksi kuulema saattavat pahimmassa tapauksessa kestää. Ja ovat kuulema yleisempiä kuin luullaan, joillain vaan lieviä, toisilla rajuja, meidän poitsulla kuulema sitten rajuimmasta päästä. Eli helpotuksen huokaus sinänsä, toivotaan nyt ettei ihan 5v asti kestä...

Jonskis ja masukas rv 31+0
 
Huomenta!

Jonskis- hieno juttu, ettei mitaan vakavaa vaivaa ole pojalla, vaikka tuo sydanta raastavaa ja vasyttavaa onkin. :hug:

Niisku- Rouva- :hug: Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin

Alan olla hiukan huolissani, kun ei ruoka maistu lainkaan. Mitaan ei tee mieli ja ajatuskin siita, etta pitaisi itsensa pakottaa syomaan saa kuvotuksen aikaan. Onko kellaan muulla ollut tata ongelmaa?
 
Kävin sitten tänään neuvolassa kun ei tuo huoli millään helpota..
Ei ollut oma täti paikalla mutta pääsin toiselle.
Siinä sit lavitsalla pötköttelin ja täti sitä anturia masulla
pyörittelee.. ei mitään. Etsii ja etsii ja mulla vedet valuu jo silmistä
että tässäkö se nyt oli, eikö vauvaa enää olekkaan.. :'(
Mutta sitten, ihan hetken, sieltä kuuluu iloinen syke!
Ja siinä vaiheessa helpotuksen kyyneleet virtaa valtoimenaan,
hengissä siellä ollaan. :heart:
Täti siinä tuumas että voipi olla istukka etuseinässä ja/tai
kohtu taaksepäin kallistunut että on vaikeampi ääniä löytää
ja sitten 15-20 viikkoiset on vielä pieniä ja vikkeliä, ne
pääsee helposti anturia karkuun.
Eli ilmeisen velmu kaveri siellä kasvamassa kun jo nyt äitiä
noin pelottelee. :D

Emppu80 kiva että jäi mukava fiilis käännöksestä ja että
se onnistui. Nyt vaan toivotaan että pysyykin niin.

Jonskis hyvä ettei mitään sairautta löytynyt.
Kovasti vaan jaksamista teille, toivotaan että yöitkut nopeesti ohi.

iitukka ja helmi 16+4
 
Iitukka Voi, mullakin ihan kyynel vierähti poskelle, kun luin tota neuvolatarinaa. Pelästyin jo niin kovasti, et ei kai.. :'( Mut ihanaa, että se pompotus sieltä löytyi!! :heart:

Jonskis Ihan helpottavat lääkärikuulumiset teilläkin. :heart: Toivotaan tosiaan, ettei 5-vuotiaaksi asti itkeskelisi.

Latte Ihan tutulta kuulostaa noi sun etomiset. Taistelemalla täälläkin joutuu hetkittäin syömään, ei vaan tee mieli mitään. Iltapuolella alkaa sitten nälkä hiipiä, et on saanu jotain nieltyä. Eilen söin aamupalan ja illallisen samalla siinä kuuden aikaan illalla.. Maistuuko sulle sitten missään vaiheessa päivää mikään? Mulla pahat olot on jo takana, mut silti vaan ei meinaa ruoka maistua.



Pilkkis 16+3
 
I'm bäk!
kotiin tultiin tänään, mukana 50cm ja 3420g poika :heart:

limatulppa meni 21 aikaan, jonka jälkeen supparit oli n.5 min välein.ei kuitenkaan mitenkään kivuliaita ollut niin ei sit lähetty heti mihkään.23 aikaan soitin papalle et sais tulla tänne päin ihan varuiks ja päätettiinkin et mennää nyt ees näytille kun supopailee kuiteski tiheään vaikka ei kipeesti.
sairaalassa oltiin 0.45, menin käyrälle jonka jälkeen sisätutkimus.Käyrällä manasin ukolle et kotiin en ainakaan lähe vaikka se sanois että ei oo kun 2cm auki.
No, kätilöhän tutki ja olinkin 7cm auki!hoitaja huudahti "mitäs me tässä vielä tehdään, äkkiä saliin" :D
siinä sitten pyysin epiduraalia kun aattelin et jos en sitä nyt pyydä niin en saa sit lainkaan.Kätilö teki sit uuden sisätutkimuksen et voidaanko puudutusta antaa niin siinä olinkin jo 9cm auki ja vedet meni pöydälle.Supparit muuttu kaameista helvetillisiks ja aloin ponnistaan, vartin ponnistelun jälkeen poika oli maailmassa klo 2.10 ja mä sanoin miehelle et ainakaan viiteen vuoteen ei uudestaan tulla.
Synnytyksen kesto siis 5h ja vartin ponnistusvaihe.
Ei silti jääny paha maku suuhun vaikka menikin ihan luomuna toi synnytys, eipä se silti mukavaakaan ollut.

jälkisupparit oli lähes yhtä kaameet kun synnytyssupparit joten suosittelen kaikkia ottaan omiakin särkylääkkeitä mukaan, mulla ne tuli tosiaan tarpeeseen.
Koitan lukee teijän juttuja paremmin kun on aikaa, nyt oottelen esikoista kotiin että pääsee veljekset tapaan toisensa ja vielä ennen sitä tarvis lypsää kun alkaa toi maito nouseen aika kivuliaasti....
 
AAM
Onnea pienokaisesta :flower: :flower: :heart: :heart: ihanaa !!

Hörähtelin itsekseni lukiessasi kuvailua tuosta 7sentistä ja nyt jo 9cm.. (siis kuinka äkkiä sä aukesit) :eek: voin sieluni silmin sut kuvitella käsipystyssä siellä että kun kerkeette niin epiduuraali kiiii---toooos JA sit tulee jo käsky että PONNISTA perkele !!!

Voi elämä ei auta vissiin suunnitella tätä kakkosen tulemista... :| jos se noi rytmikkäästi dd:läkin tuli... :whistle: taput luomusta !! :hug:
 
Onnea kovasti daydreams!!! :flower: :flower: :flower: :heart: Odotus on nyt sitten vihdoin palkittu ja käärö saatu kotiin, ihanaa! :heart: Hienoa, että kaikki meni hyvin vaikkakin ihan au naturel ilman kivunlievityksiä. Onnellista kahden lapsen arkea ja kerro ihmeessä enemmän kuulumisia kun ehdit :heart:

).) Tämä napa lähtee laittamaan ruokaa, mutta kommentoin taas paremmalla ajalla lisää :wave:
 
Allusmamma sillee se juur meni!klo 1.15 oli 7cm auki, 1.45 oli jo 9cm!!se oli tajutonta, siin oikein tajus kuin avuton on kun ei ite pysty kun vaan meneen mukana.
ja tietty kätilöitä oli vähän kun oli yö, ehkä päiväsaikaan olis tossa välissä ehtinytkin saada jotain puudutusta mutta kätilöllä oli siinä paljon muutakin hommaa, hyvä et ponnistusvaiheeseen ehti mukaan :D

mutta tosiaan, ihan hyvä maku silti jäi.Nyt sit jännätään koska teidän nyytit saapuu :)
esikko on toistaiseks suhtautunu ihan hyvin "pieni vauva" ja "pikkuveli" tulee jo sujuvasti.Kovasti ihmetyttää silti et miks se vauva imee äidin tissiä...
 

Yhteistyössä