¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

Moikka!

Ajattelin taas tulla lukeen kuulumisia.

Elohiirelle isot onnittelut! :flower:

Ja uusille tervetuloa munkin puolesta.

Emppu80, mäkin olin vannonut etten tuplia tule koskaan hankkimaan, mut oon jo nyt vähän alkanut pyörtään puheita ja miettimään joskso ne olis sittenkin viisainta hankkia. Esikoinen 1 v 9 kk kakkosen syntyessä.Mulla on onneks vielä hyvin aikaa miettiä asiaa ja etsiä vaihtoehtoja.

Joku kyseli tuosta synnytyspaikasta; mä kans ehdottomasti synnytän sairaalassa, ei tulis mieleenkään mikään muu vaihtoehto. Ellei lapsi sitten päätä syntyä autoon... ;) Ja haluan ehdottomasti pääsät ammeeseen. Mulle vesi on aina ollut semmoinen "kivunlievittäjä". Teiniaikoinakin kun mulla oli aivan karseet menkkakivut, istuin tuntitolkulla suihkussa, kun se oli ainoa mikä auttoi kipuihin. Myös esikoisen synnytyksessä loikoilin ensimmäset pari tuntia ammeessa.

Meilläkin on aika hyvin sitten aikanaan nuo hoitoasiat, kun anoppi on perhepäivähoitaja, ja päivät aina kotona, joten sille sitten esikoinen hoitoon kun kakkosen synnytys alkaa.

Maanantaina meillä olis nt-ultra, toivottavasti kakki on hyvin.

marza ja masuvauva 12+5

 
Ihania masukuvia täällä taas.. :D
Omaani edelleen odotellessa, kun se vaan ei kasva, ei.
Eikä tunnu liikkeitäkään, esikosta tuntu tähän aikaan jo vähän
jotain. Lohduttelin itteäni että nyt on varmaan istukka
nousuut tuohon etuseinään niin liikkeet ei siks tunnu.
Joopa joo, odottavan aika on todellakin pitkä.

Mitäs pitikään kommentoiman..
Synnytyspaikasta- ehdottomasti haluan synnyttää sairaalassa
ja kotiin sit kun siltä tuntuu, varmaan parin päivän päästä.
Esikon kanssa oltiin 3,5pv kun oli hiukka kellertävä.

Esikolle järjestyy hoitaja ihan millon vaan aika on, molemmat
mummot ja papat asuu ihan lähellä ja mun isä ja anoppi
jo eläkkeellä niin aina joku pääsee hätiin. Että se puoli
hoituu kyllä paremmin kun hyvin.

Uusille tervetuloa :wave:

Ja nyt unten maille

iitukka ja helmi rv16+0 :heart:
 
ilmottelen vaan että ikävä kyllä, täällä edelleen :kieh:

Luminka söötti masu!

Aminohappo kurjaa ettei varmaa hoitopaikkaa ole, saa siitäkin sitte ressata.
mulla onneks isä sairaseläkkeellä ja asuu tuossa kilsan päässä joten hoitopaikka on aina lähellä.Toki hänellä on paljon omia menoja mutta on aina laittanut kyllä pojan niiden edelle jos on ollut tarvis.

Emppu80 myös niin söötti masu!Meilläkin poika jo tesmaa tuplia ja kurkkii toiselle puolelle että missä vauva!hassu.

Niisku-Rouva tervetuloa mukaan!

Jonskis ei näköjään tarvii jännitellä ku ei mittää tapahdu, PIRU!Hyvä että yöt rauhottunut, josko meniskin ohi jo...

Ittee alkaa oikeesti jo turhauttaan tosi paljon....esikoinen näyttää olemaan toipumaan päin, että se murhe ainakin poissa jaloista.Nyt kun tää yks vaan ymmärtäis että täällä ulkopuolella olis paljon kivempaa!

d. ja pipana 40 (40+5)
 
Huomenta!

Pikaisia paranemisia Aminohappo! Taas naa nuhat ja muut alkaa...huoh! Toivottavasti lapset sailyy terveina!

Minulla on ollut taas muutama pahempi paiva pahoinvoinnin ja muun kanssa...en ole jaksanut taallakaan kayda...Tanaan tosin parempi paiva, joten eikohan se aurinko ala paistaa tahankin risukasaan!

Toivottavasti paaset pian tositoimiin Daydream!!!!! Kadehdin sua hiukan, haluaisin mieluusti olla jo sun kengissas... :D
 
Latte musta sit taas tuntuis et nyt olis parempi olla sun kengissäs :D jos vaihdetaan päitees :LOL:
Mä aloin ottaa masukuvia rv 18 eteenpäin kun aloin ite erottaan et maha kasvaa.Siitä otin kuukauden välein.rv 34 eteenpäin otin parin viikon välein kuvaa.Ihan kiva kun esikoisen odotus-ajalta ei oo kun muutama hassu kuva...
 
Mä en ole vielä innostunut näpsimään. Kun tykkään ottaa kokovartalokuvia ja aina mukamas oon niin hirveän näköinen, että kuvaa ei voi ottaa :D Esikolta on kuvia about rv 25, 35 ja sit 41. Viimesissä supparit just alkaneet ja näytän kituvalta valaalta :ashamed:.

Meillä tosiaan isäni on tuolloin sairaslomalla, menee aika massiiviseen operaatioon parin viikon päästä toipumisaika on 4-6kk ja jos vain on kunnolla toipunut niin tulee varmasti tänne silloin. Äiti taas harmitteli pitkään, että on just tuolloin reissussa, mutta lohdutuksena sanoin, et ei ne vauvat nyt niin paljon parissa viikossa muutu, et kannattaisi reissu peruuttaa sen vuoksi. Ja jos tämä raskaus menee samaa kaavaa kuin esikon niin synnytys on vasta joskus 20 tammikuuta :whistle: . Ja mä uskon, et aina kaikki järjestyy jollain tavoin =) .

DD: Sulla on tosiaan lähtö lähellä ja varmaan aika odottavat tunnelmat :whistle:

Meillä tuo esikko höpöttelee päivittäin masulle ja tulkkaa mulle mitä vauva aina sanoo. Hyvän mielikuvituksen kun omaa :D . Lisäksi erottelee tavaroistaan kaikki vauvalle menevät lelut ja aina muistuttaa mulle, että pitää syödä herkkuja, jotta vauvakin saa herkutella :heart:

Tänään onkin herkkuja luvassa, kun miehen kanssa vietetään pitkästä aikaa ilta kaksin ja mennään ainakin ulos syömään :).

Amino


 
Huh, lähes kokonaan valvottu yö takana! Puol kasi poika meni nukkumaan kauheen itkun hera kun oli kai sitte jo yliväsyny. Yhteen asti nukku ja siitä sitte kolmeen itki, nukhati, itki, nukahti. Kolmesta seitsemään itkeskeli muutamaan otteeseen. Mietin et onko tää päiväunien vähentäminen sittenkään oikea ratkasu... Hitto kun ei tiedä.

Mä nousin sitte seiskalta puuron keittoon ja mies heräs yhdeksältä ja päästi mut hetkeks nukkumaan, nyt poitsu meni päikkäreille. Kun malttais nukkua nyt kunnon unet... Jos olis työpäivä ollu tai mies töissä huh huh.

Aminohappo ihana kun esikoinen tulkkaa vauvaa! Sullahan ei oo sitte mitään ongelmia vauvan synnyttyä, jos et keksi mitä toinen itekee niin ei muuta kun konsultaatio tulkille :LOL:

Toi on kurja tilanne jos ei ole hoitopaikkaa esikoiselle synnytyksen käynnistyessä, me ollaan onneks niin onnellisessa tilanteessa et ainaki mun vanhemmat on tavoitettavissa 24/7... Kurjaa olis mennä yksin. Toivotaan et kaikkien miehet pääsee mukaan!

Nyt syömään, tänään on edessä kahdet 7-vuotis synttärit iltapäivällä, nam, arvatkaa kuka odottaa kieli pitkällä mahdollisisa voileipäkakkuja! :p

Jonskis ja Iitu 30+4
 
Jonskis :hug: Voi ei, mikä yö teillä takana! :eek: Eihän noista pienistä oikeen aina tiedä, miten pitäis millonkin toimia.. Toivottavasti teillä toi piina pian asettuis, tavalla tai toisella.

D.D Huh, aina vaan siellä odotellaan lähtöä.. Kiva, että teillä esikoinen alkaa olla kunnossa eikä tarvi sitten sitä enää ressata. Mulla tuli kyl semmonen olo, etten haluis vielä olla sun kengissäs.. :D Mielummin elelen raskausaikaa rauhassa nauttien vielä jokusen kuukauden. Varmasti sitä sitten loppuraskaudesta ehtii toivoa jo h-hetkeäkin, mut ei vielä. :heart: Tsemppiä sulle joka tapauksessa!

Synnytyspaikasta kun oli puhetta, ni mä myös haluaisin ehdottomasti päästä sairaalaan synnyttämään. Siellä on jotenkin niin turvallinen olo. Muita vaateita mulla ei synnytykselle olekaan, kunhan tosiaan vaan sinne sairaalaan asti pääsis aikanaan. :)

Meillä ei oo mitään tietoa, miten esikoisen hoito onnistuu synnytyksen aikoihin. Äitini on opettaja ja osa-aikaeläkkeellä, helmikuussa saattaa olla vapaapäiviä muutenkin kun viikonloppuna. Asuu kuitenkin 150km:n päässä, eli ei ihan tovissa pääse paikalle. Luultavasti kuitenkin sovitaan tuolloin lähempänä jo valmiiks tiettyjä ajankohtia, että tulee tänne päivystämään. Anoppi asuu suurinpiirtein samalla etäisyydellä kuin mun äiti ja on ihan kotirouvana, mutta hänen innokkuuttaan "päivystyksestä" ei olla vielä kyselty, lähempänä sitte. Jos ei muu auta, niin sitten menen yksin synnytykseen ja mies on pojan kanssa kotona, kunnes mä kotiudun.


Pilkkis 16+0
 
Daydreams- vaihdetaan ihmeessa!!!! :D

Ei mullakaan ole kuin muutama kuva esikoisen ajalta...ehka sita nyt jaksais innostua enemman? Saa nahda!

Jonskis! On teilla ollut yo! :hug: Mikahan pienen unia sitten hairitsee...
Meilla esikoinen on alknut ottaa tavaksi hiipia meidan huoneeseen yolla ja siina nukkuu huonosti sitten kaikki...paitsi mies, joka ei heraa millaan. Mina en viitisi kantaa omaan sankyyn, kun oon aika hysteerinen tuon selan kanssa, viime raskaudessa se oli niin julmetun kipea... :/

Meilla on myos hiukan kysymysmerkilla, miten esikoisen hoito onnistuu...mut ehka murehdin sita sitten enemman siina synnytyksen aikoihin...

Nyt aamupalan laittoon!

:wave:

Latte 12+
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Niisku-Rouva:
Huomenta.
Plussa vahvistui joten raskaana ollaan. :heart:
Ihanaa :) :hug:

).) vielä puolitoista viikkoa np-ultraan :| kyllä on odottavan aika pitkä... |O

AM & Hippunen 9+0

*muoks* uteliaan piti nyt mennä sitten katsomaan :D lainaus dd:n vikasta viestistä eilen illalla..

Nyt tulinkin itseasiassa kertomaan että saatoit olla oikeessa, täällä meni limatulppa tossa ysin aikaan ja nyt suppailee n. 5min välein.
vielä en kuitenkaan mihinkä meinaa lähteä josko vaikka vielä lopahtais...
päivällä oltiin lenkillä pariin otteeseen ja siivosinkin mutta olin kyllä ihan varma että huomenna saan vielä neuvolaan vääntäytyä,koska mitään vaikutusta ei tuntunu olevan.Saa nyt nähä josko tästä oikeesti pääsiskin jo synnyttään...(kuiteski toiveajattelua ) supparit kyllä "ihan oikeita" suppareita et tosi pettynyt oon jos aamulla oon vielä kotona!
Nyt pakkaileen varuks laukkua, jos mua ei aamulla "näy" nii tiätte sit missä oon
ja ukko tulee sit kertomaan lopputuloksesta!
että on emäntä töissä :) :heart: b:)d
 
Moi!

Vai on se dd päässyt tositoimiin, hui miten jännää!! =)

Tervetuloa Joie ja Niisku-Rouva, ja onnea plussasta :flower:

Kiitos kaikille ruokavinkeistä, siis ne täytetyt patongit saavat kyllä täälläkin kuolan valumaan pitkin näppistä :p Mä oon Emppu80 löytänyt samat apajat kuin sinäkin :D nimittäin silloin tällöin Jumbossa käydessäni mukaan lähtee citymarketista sellainen puolikas patonki lounaaksi, ne on sitten niin hyviä


Me käytiin tänään vielä siellä yhdessä ultrassa ennen np-ultraa, ja niin ihanaa, edelleen oon hyvin raskaana ja siellä näkyi hienosti kasvanut pikkuköllijä sydämen sykkeineen :heart: Ihan mieletön fiilis
Pikkuköllijä oli kooltaan 9+0 -viikkoinen, eli kilpaillaan sit Allusmamman hippusen kanssa kumpi ehtii ensin maailmaan :D Pari viikkoa vielä np-ultraan, mutta tuntuu, että sen jaksaa ihan hyvin nyt odottaa.

Kesis ja pikkunen 9+0
 
Kivaa, että D.D on ilmeisesti työn touhussa. Hyvä, ettei tarvinu sen pidempään enää vartoa lähtöä. Toivottavasti siellä menee kaikki hyvin! :heart:

Kesis :hug: :heart: :heart: Ihanaa, että ultrassa edelleen kaikki hyvin.

Mä päätin, että meen viikonloppuvapaallani vihdoin syömään semmosen kunnon täytetyn patongin, ettei tarvis enää vaan kuolailla. Pojat jää kotiin ja tää emäntä suuntaa Helsinkiin, sinne suureen maailmaan, viikonlopuks. :D

Pilkkis 16+1
 
AAM
Kesis munhan päivä ei oo vielä varmistunut :) mutta puolentoista viikon päästä saadaan tietää... :) eiköhän se aikalailla samana pysy.. kai ? itse asiassa se LA on 12.04.09 neukkulassa sen korjasi joidenkin kier(t)opäivien.. jos Luminka jossai vaiheessa kun päivittää listaa niin sinne rukkaa uudeks. :wave: tanks !
 
En malta odottaa että daydreamsista kuullaan! Mäkin voisin vähän iirtää kelloja et oltais jo Lokakuulla...

Pilkkis rentouttavaa "lomaa" jos en lähempänä muista toivotella! Arvaa alkoko tekeen taas mieli täytettyä patonkia!
:p

Niisku-Rouvalle :flower: vahvistuneesta plussasta! Tunne vielä tuoreessa muistissa ja haikeudella ajattelen etten ehkä sitä jännityksen ja odotuksen ja ilon tunnetta ehkä enää koe, miehen mukaan lapsiluku on kahdessa täysi. Ja varmaan ite oon samaa mieltä jonkun ajan päästä. Nyt vielä kiehtoo ajatus iltatähdestä sitte joskus n. 6vuoden päästä kun esikoinen aloittaa koulutaipaleensa.

G: Onko muut miettiny lapsilukua? Montako pikkuista teillä on toiveissa?

Nostettiin pojan säky tosiaan meijän sängyn viereen ja viime yö meni ihan ok, muutamaan otteeseen poika itkeskeli ja heti hyökkäsin silittelemään niin ei itkut yltyny. En tiiä onko fiksua toimintaa mutta sitä on valmis tekemään kaikkensa ettei niitä hysteerisen itkun kohtauksia toielle tulis! Mennään nyt näin jonkun aikaa jos homma toimii ja sitte koitetaan siirtää omaan huoneeseen takasin ennen vauvan syntymään.

Onko teistä hassua kun meillä poika on nyt näihin yksiin päiväuniin siirryttyään menny yöunille jo klo 19.30... Ja seiskan pintaan aamulla sitte herää. Päiväunet sitte tosiaan klo 12-15 suunnilleen. Jos klo 20 asti valvottaa niinkuin siinä kaksien päikkäreiden rytmissä meni, niin on jo yliväsyny ja itkuinen. 19.30 sitte tuntuu ainaki tän vajaan viikon perusteella nukahtavan aika helposti. Ei muuten mutta kaveri oli tossa kylässä ja ihmetteli kovin meidän aikaista nukkumaanmenoa... Selitin kyllä et on tällanen rytmien muutos menossa ja ehkä taas se klo 20 uniaika palutuu mut nyt näin ettei mee yliväsyneeks.


Nyt suihkuun ja unille, eilen valvoin ja katoin BB:n ja mulla on silmäpussit sen takia! :xmas:

Jonskis(, jonka iänikuisia uni/rytmi juttuja saatte TAAS lukea ) :ashamed:
ja "Iitu" 30+5
 
Jonskis: Meillä likka ollut koko kesän yhdillä päikkäreillä, ja nukkumaan menee 19.30-20 aikaan! Ja aamulla nukkuu jonnekin kahdeksan pintaan. Päiväunet on 12 jälkeen, 1½ - 2(½ )h.
Oli alkuun väsynyt todellakin, mutta pakko meidän oli siirtyä yksiin uniin kun ei enää toisille jäänyt mitenkään! Aiemmin meni siinä 10-11 aikaan ekoille unille ja toiset sitten siinä 16 maissa (ehkä ). Ei muutakuin venytettiin 12 saakka ja kyllä se siitä onnistui.

Jännää, milloinhan dd ilmoittelee vauvan syntymisestä =)

Allusmamma: Päivänne on vaihdettu :D

Kesis: Ihania ultrakuulumisia! Paljon onnea matkaan, vielä ois viikkoja kerättävänä kasaan ennenkuin pieni saa tulla maailmaan =) Mulla on jotenkin vahva tunne että nyt saatte onnistumaan :heart:

Mulla ois aamulla neuvolassa käynti, nykyään siis kahden viikon välein jo! Vastahan tuota olin ihan alkutekijöissä, nyt ois vielä joitain viikkoja pikkuisen pysyttävä ennen kuin saa luvan kanssa tulla ulos =) Enää 6 viikkoa niin olisi menossa jo rv38+2 :eek: Hui apua!

Luminka ja neitonen 32+2
 
Haa, täälläkin dd:n kuulumisia malttamattomana odotellaan..
jännää. Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Ja kukas se onkaan listalla seuraavana??

Jonskis jos tuo teidän järjestely toimii ja kaikki saa nukuttua
niin silloinhan se on loistava! Kyllä siellä omassa huoneessa
tottuu aikanaan nukkumaan. Ja tosta nukkumaanmenoajasta,
eihän se mitenkään aikasta ole, monella on noin. Jokaisella
omansa, yksilöllisesti. Meidän typy se on aina ollut iltavirkku
ja nyt jos nukkuu päikkärit niin nukahtaa n. 22-22.30 ja
jos ei päikkäreitä niin n.21-21.30. Aamulla nukkuu sinne 7-8
välille.

Ja galluppiin
lapsiluku on varmaankin täynä jos tämä helmi elävänä
kotiin saadaan. Toisaalta pakkaseen jäi vielä pikkuisia 1+2
eli kahteen yrityskertaan. Jotenkin sitä ehkä haluais niillä
vielä yrittää mutta katotaan nyt sitten kun asia tulee joskus
ajankohtaseksi. Tuntuu vaan niin julmalta heitää vaan alkiot
roskiin, ne on kuitenkin meidän vauvoja..

Kesis ihanaa että pienellä kaikki hyvin!! :heart:

Itellä edelleenkin sellanen olo et ei raskaana oliskaan..
tästä kai pitäis nyt osata nauttia sitten.
Kun nyt vaan ne liikkeet alkais tuntua mutta ei MITÄÄN!
Esikosta tuntu tunnistettavasti rv 17+0.
Mites siellä Pilkkis, joko sulla tuntuu?

iitukka ja helmi 16+2
 
Kiitos Pilkkis, Luminka ja iitukka kovasti :heart: :) Ihanasti Luminka kirjoitit, mustakin jotenkin tuntuu että tää huhtivauva on tarkoitettu meille. :heart: :heart:

Wow Pilkkis säkö oot tänne suureen muailmaan tulossa viikonloppuna? :D Oikein mukavaa viikonloppureissua vaan :) Vai hetkonen, olitko sä vaan sen patongin perässä tänne tulossa?!? :LOL:

Allusmamma juu no mullakin virallinen toimitusaika lyödään lukkoon sitten np-ultrassa :) Mutta aikas lähekkäin meillä lasketut ajat anyway B)

Jonskis mustakaan 19.30 ei oo ollenkaan mitenkään kauhean aikaisin, etenkin kun kyseessä on siis noin pieni lapsi joka nukkuu yhdet päikkärit. Meillä esikoinen menee yleensä klo 20 nukkumaan, vähän päikkäreistä riippuen.

Lapsiluvusta, kahta ollaan toivottu, mutta on myös optio kolmanteen. :) Luulen, että kahdeksi jää meidän lapsiluku, jos tämä nykyinen masun asukas vaan saadaan syliin asti. Tätä pikkukakkosta kun on värkätty niin tunteella ja kahden keskenmenon kautta, niin tuntuu että jos vaan saadaan tämä pitää, niin musta ei ole enää tähän touhuun. :/ Loppujen lopuksi tosi raastava projekti ollut. Onneksi nyt näyttää lupaavalta :heart: ja eihän sitä koskaan tiedä jos joskus vielä mieli muuttuu. B)

Voi meidän Luminka, miten musta tuntuu, että sunkin raskausaika on mennyt niin älyttömän nopeasti?! Ja kohta teidän pikkukakkonenkin on jo "täysi-ikäinen", tai ehkä paremminkin täysiaikainen =)

Kesis ja pikkunen 9+0
 
Kesis: Niinpä, sano elä muuta! Yhdessä hujauksessa kyllä mennyt, kaikki on jo valmiina tulokasta varten.. Okei, meidän makkariin puuttuu vielä yövalo sekä vessaan isompi vaipparoskis... :D
Milloin se olikaan se täysi-ikäisen raja, rv37 vai rv38? Kivempi tuota "rajaa" ajatella kun siihen lyhyempi aika kuin LA:han ;)

Lapsiluvusta on olllut miehen kanssa puhetta. Hänelle riittää kaksi, itse oisin vielä kolmannen haluamassa. En siis heti putkeen todellakaan, mutta joskus vuosien päästä :heart: Ei tuota ikääkään ole vielä kuin vajaat 24v. ja miehelle 28v. Mutta jää nähtäväksi sitten tulevaisuudessa =)
 
Ihanaa tosiaan taisi DD päästä hommiin :heart:

Saanko mä olla seuraava, saanko??? ;)

Kesikselle isot onnittelut ihanista ultra kuulumisista! :heart:

Lapsiluvusta.. Nää kaks saa nyt riittää hetkeksi.. ;) Kolmannen haluaisin sitten joskus kun esikoinen menee kouluun... Mutta saa nyt nähdä... Mieskin tokaisi silloin kun tämä tulokas paljastui tytöksi niin että no pitäähän meidän se poikakin tehdä....

Mulla on huomenna aamulla se synnytystapa arvio polilla ja en tiiä miks, mutta mua jännittää ihan vietävästi.... Mä näin viime yönä unta, että mut tungettiin väkisin semmoseen tietokonetomografia-putkeen ja mä en pystyny hengittää... Argh... joudun vielä menee yksin kun esikoisen hoito meni niin hankalaksi... Pitää tässä yrittää selventää itselleen, että mitä sitä haluaa, että voi sitten lääkärille samat asiat huomenna kertoa... plääh...

Nyt puikkojen pariin taas... Vauvan myssy on kohta valmis...

Emppu & Papunen 36+2
 
Huomenta!

Taalla ollaan ihan hyvalla tuulella, yo oli aika ehja, joten melkein tunnen oloni hyvin nukkuneeksi! =)

Lapsiluvusta- me ollaan aina sita kolmea myos mietitty, mutta tan raskauden jalkeen en kylla enaa tiia...saa nahda jaksaako sita enaa...

Jonskis
Musta tuo teidan pojan aikataulu kuulostaa tosi hyvalta!

Nyt taas aamupalan laittoon! :wave:
 

Yhteistyössä