¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

Jonskis, voisko kyseessä olla yöllinen kauhukohtaus? Meillä poika on saanut silloin tällöin yöllisiä kauhukohtauksia. Poika siis herää keskellä yötä, yleensä 1-3 tuntia nukahtamisesta ja huutaa aivan hysteerisenä n. 15-30 min eikä tuona aikana rauhotu millään, eikä mikään auta, ei tutti, ei syli, ei maito-tai vesipullo. Nuo yölliset kauhukohtaukset sekoitetaan usein painajaisiin, mutta ne eivät ole niitä. Kohtauksen aikana lapsi ole oikeastaan edes hereillä, eikä häntä saisi herättääkään. Me tosin ollaan välillä hertätty, koska se on ollut ainoa keino millä pojan on saanut rauhoittumaan. Googleta parasomnia tai yöllinen kauhukohtaus, pitäis löytyä ainakin jotain tietoa asiasta.
 
Jonskis! Jaksamista sinne!! Mie huomasin että meilä kaikki uniongelmat, niin nukahtamiset kun yöllä heräilyt tai hysteeriset itkut ajoittui sellasille päiville kun oltiin kovasti riidelty miehen kanssa.. :/ ei vaan osattua ajatella että se vaikuttaa lapseen tällätavalla, oltiin tyhmiä.. Nyttemmin on riidat jääneet vähemmälle kun ollaan puhuttu paljon asioita selviks, ja ei oo neitikään heräilly yöllä niihin hysteerisiin itkuihin. Nukahtaminenkin on paljon helpompaa.
Juttelin neuvolassa sillon asiasta, ja siel sanovat et mietihän tuleeko ne itkut vaik sellasena päivänä/ yönä kun ootte riidelly jne.. Ja sanoi myös sillon et voi olla et tän ikäsellä (1,5-2v) on jo painajaisia päivän tapahtumista, jotku asiat on jääny mieleen ja niistä näkee sit yöllä unta jnejne..
Yks minkä huomasin myös auttavan: lapsi menee sänkyyn ennen ku meilä aletaan kattoo salkkareita.. ne on ainakin nykysin lapselle ihan liian rankkoja, huudetaan, raivotaan, jne .. se pelottaa pikkusia. Siitä neuvolantätikin sanoi; että joku poika oli menettänyt yöunensa kokonaan kun heillä katsotaa perheessä salkkarit illalla..

Toivotaan että saisitte itkut pois ja kannattaahan siitä neuvolassakin sanoa. Miusta oli ainakin helpottavaa kuulla tätiltä ('viisaammalta') neuvoja.
 
apua mikä puheripuli teihin on iskenyt :D en ehi nyt paremmin lukea, huomenna sit.
Jonskis en tiiä muistatko, mähän oon valitellu kun tuo poika herää kans tosi aikasin ja nukkuu huonosti, nyt selvis syy, tulossa on molemmat viimiset alakulmahampaat (tai ne vikat siellä poskessa mikkä ne ny on)
Jos teillekin se poika tekis hampaita?
mamina meilläkin tuo on nii herkkis et näkee painajaisia jos näkee telkkarissa "böön" jopa muumien "möökö" oli liian pelottava.
Poni mukava kuulla teidän arjesta!

kommentoin lisää huomenissa, tulin vaan ilmottaan et täällä ollaan edelleen yhessä koossa, vaikka eka LA onkin tänään.Taitaa osua siis enemmän sinne ultran veikkaukseen eli 7.9.
Nyt meille on tulossa kaveri tyttöjensä kans niin en ehi paremmin lueskeleen...

d. ja pipana 40 (39+2)
 
Kävin lukaisemassa pitkästä aikaa kuulumisia täälläkin.
Meillä arki kahden lapsen kanssa sujuu myös hyvin. Tyttö on hiukan mustasukkainen, mutta hoitaa myös mielellään veikkaa yhdessä äitin kanssa. Enemmän on nyt touhua tytölläkin kun aiemmin piti koko ajan keksiä jotakin ettei kyllästnyt pitkiin päiviin kotona.

Poika on nyt 8vko ja ristiäiset on vietetty ja silloinkin tyttö oli niin kiltisti paikoillaan ja kuunteli mitä pappi puhui vaikka muuten on ikiliikkuja.

Iltaisin otetaan pieni äiti tyttö hetki ja jutellaan päivän touhuista ja mitä tehdään seuraavana päivänä. Sitten yöhalit ja suukot ja nukkumaan.

Nyt poika nukkuu ja tytön kanssa pitää mennä katsomaan titi-nallea :D

Tirpiäinen+tyttö2v ja poika 8vko

 
Kiitos kaikille vastauksista, lähinnä sitä kaipas jotain paikkaa minne tän sai sepustaa. Noista parasomnioista mäkin oon kuullu. Meidän poika on tosi herkkis, sellanen tarkkailisti ja luonne ja pelästyy kaikkea helposti jne. Telkkaa meillä katotaan tosi vähän hänen heräilläolo aikanaan. Noi hampaatkin sata varmasti vaivaa lisäksi mut en usko et ne ihan tollasta paniikki itkua saa aikaan... Täytyy kyllä odottaa tilanteen tasautumista ennenku alan päikkärirytmiä muutteleen, viideltä ku poitsu herää niin ei toivoakaan pitää hereiläl pulille päivin...

tirpiäinen aivan ihana kuva! Ja tosi kiva kun säkin jaksa välillä käydä kertoilemassa kaksilapsisen perheen arjesta! Se meitä kaikkia taitaa kiinnostaa kovasti. Nuo on varmaan just tärkeitä noi kahdenkeskiset hetket esikoisen kanssa, onneks niitä luultavasti tuleekin kun yleensä ne vaavit nukkuu alussa aikas paljon. Oliko teillä tuplarattaat hankittuna? Ovatko erilaiset työnnellä?

Nyt pähkäilen valvoisko sitä ja kattois bb:n vai painuisko pehkuihin... Mulla oli tänään lyhyempi työpäivä ni nukuin pojan kanssa klo 15-16.30 päikkärit, niiden voimalla tässä vielä pystyssä olen.

Mites muilla, onko teidän miehet tarvinnu raskaustodistuksen töihinsä? Kun musta on jotenki outoa että miehen työpaikalla oli sanottu et se (sama todistus mikä menee Kelaan) pitäs toimittaa... Siinähän on mun tiedot... Periaatteessa salassapidettävää tietoa, mitä niille mun henkilötunnus ym kuuluu? Vai ylireagoinko mä nyt jotenki... Miehellä eri työnantaja nyt ku esikoisen syntyessä eikä musta sinne mitään tarvinnu toimitella...

Huomenna 30 viikkoa täynnä!

Öitä arvon leidit ja masut!

Ostin muuten nalle kuvioisen uniharson pojalle ja samanlaisen pinki kaappiin odottamaan... Vaikka oonkin vielä epäluuloinen... Ja kehto haettiin vauvalle valmiiks miehen mamman kellarista, esikoista kun tuskin vielä jatkettavaan siirretään, keväällä ehkä sitten. On oikein perintö kehto, mieskin siinä vauvana tuhissut uniaan, miehen isän isä eli pappa on sen tehny. Yritän vaikka laittaa kuvan joku kerta jos osaan.

 
Kivaa kuulla teidän hyvin sujuneesta arjesta Poni!

Jonskis meilläkin oli tuollaisia huutojaksoja jossain ikävaiheessa,
tosin nukku kyllä sitten aamulla pidempään. Mutta
olisko ollut siinä vuoden ikäsenä.. kun en enää muista. :whistle:
Ja telkkarin kanssa saa olla tosi tarkkana että mitä sieltä tuleekaan.

ON: vietin sitten viimeyön vessassa. Oli maha ihan vesikuralla.
Ihan hirvee olo oli ja olin jo varma et nyt se menee kesken..
Nyt sit pelottaa jos oonkin saanu jonkun listerian tms.
Siis ihan tosi, onkohan helmi vielä hengissä..
Kun ei "kehtaa" neuvolaankaan soittaa, pitävät vaan
hysteerisenä mammana. Ja jos on hullusti käynyt niin eihän sille
enää mitään mahda. Tää on ihan kauheeta, en mä esikoista
odottaessani osannut tämmöisiä pelätä.
Mies on kyllä sitä mieltä että kaikki hyvin ja et mee sitten
tarkistuttamaan jos asiaa epäilet.
No, tääkin jo helpotti kun voi tänne asiasta kirjottaa.
Milloinhan se ihana odotus minun kohdallani alkaa?

iitukka ja helmi rv15+3
 
Olipa ihana kuulla Ponin ja Tirpiäisen kuulumisia. Tuli oikein hyvä mieli tässä aamuvuoron väsymysv*tutuksen keskellä, kun luki teidän juttuja.

Tänään ei oikein aamuvuoro maistu, olen tullut kolmeksi töihin ja odotan vaan että pääsen kahdeltatoista (tai ehkä livahdan jo tuntia aiemmin salaa) kotiin ja päikkäreille. Onko muita, jotka tekevät vuorotöitä? Kauanko meinaatte jaksaa? Minä lopetin viimeksi jossain viikon 18 tienoilla aamuvuorot. Olin ajatellut jatkaa pidempäänkin aamuja, koska tykkään kovasti siitä työstä mitä näissä tehdään ja rahaa tulee tietysti enemmän, mutta se alkoi tuntua aivan liian raskaalta. Nytkin teen niin kauan näitä aamuja kuin jaksan. Tänään vaan ei yhtään nappaisi. Nukuin superhuonosti, olin illalla jumpassa enkä saanut heti kotiin tultua unen päästä kiinni, ja sitten mies ja poika herättelivät läpi lyhyen yön. Molempia riivaa sama vaiva - mies on mennyt takaisin töihin 7 kk:n vanhempainvapaan jälkeen ja poika tarhaan. Mies herää huolehtimaan työasioita, stressaa ennenkuin taas tottuu, ja pyörii ja hyörii siinä vieressä niin etten pysty nukkumaan. Ja kun mies on hiljaa, poika joka on "aina" (jos ei oteta lukuun maitoallergiamasuvaiva-aikaa ja korvatulehduksia) nukkunut läpi yöt kuin tukki heräilee huutamaan, eikä rauhoitu jos ei mene sylittelemään ja rauhoittamaan. Näkee painajaisia siitä kun hänet on hyljätty tarhaan. Tai jotain. Pikkuinen rassu. Että päikkärit olisi nyt poikaa. Sohva tuossa toimituksen nurkassa houkuttaa suunnattomasti.

iitukka: Elähän sinä huoli. Äidillä voi olla vaikka mitä tauteja, joista sikiö ei kohdun suojissa tiedä mitään, niinkuin vaikka hirmuinen vatsatauti. Mutta jos sua nyt vielä aamulla huolettaa, soita neuvolaan. Itse olen kanssa aika arka soittelemaan sinne, mutta kyllä se aina helpottaa jos on huoli jostain. Eikä edes täällä meidän uudessa karussa neuvolassa ole koskaan jätetty mun huolia huomiotta tai vähätelty niitä. Paitsi maitoallergian kanssa, mutta se onkin sitten ihan eri juttu se.

Nyt takaisin työn pariin

Naru + pieni 14+5
 
Jonskis en mäkään oo koskaan kuullut et miehen pitäs mitään raskaustodistusta toimitella!outoo!mitä ne sun tiedoilla siellä tekee?vai meinaako ne että miehes koittas saada myöhemmin isyyslomaa vaikkei isäks tuukaan?!!ihmeellistä.

marza tsemppiä työn alotukseen!

esikoinen oli täällä siinä mielessä vaikea että vain tissi kelpasi ja nukkui max 2h putkeen.Nyt pelottaa että tulokas on samanmoinen, miten saan jatkettua koulua ja miten jaksan päivät pojan kanssa jos vauva valvottaa samanlailla kun tuo esikoinen aikoinaan....IIK!

Kesis luulenpa et elohiiri on saanut jo vauvan, ei siitä oo kuulunut moneen päivään tuolla meidän kuukausipinossakaan!(tai sit joillain vaan muka on jotain muutakin elämää... :whistle: )

näköjään pääsen tänäänkin vielä kouluun, eipä mitään tunnu tapahtuvan synnytyksen suuntaan.Alapää huutaa tuskaa varsinkin iltasin, jostain syystä tässä raskaudessa nuo liitoskivut, ja muut alapääkivut on ollu tosi voimakkaita.Inhaa.Äkkiä tars vielä saada yks etätehtävä väännettyä ennen vauvan tuloa niin ei tarvis sitä aatella sitte, mut nyt sit taas kiinnostus ihan nolla!

d. ja pipana 39+3 (40+1)
 
Jouskari ilmottautuu edelleen kokonaisena... :kieh:

Täällä vaan odotetaan h-hetkeä ja aika MATELEE..........................

Mies on takas töissä loman jälkeen ja pojan kanssa kotona ollaan päivät.

Hirmu hienosti alko hänellä kerho,viihtyy kovasti ja olis menossa vaikka joka pvä sinne!

Käytiin entistä pph:ta ki moikkaamassa ja poika leikki vanhojen hoitokavereitten kanssa.

Mutta miten ihmeessä sitä sais nää pvänsä kulumaan edes jotenki!?

Nää lasketun ajan jälkeiset pvät pitäs kyllä lailla kieltää... :kieh: :kieh: :kieh:

Jouskari& 40+5
 
Jouskari-80 toi oli hyvä että lasketun ajan jälkeiset päivät täytyis lailla kieltää :LOL: Itellä ei oo kokemusta ainakaan vielä tosta odottelun "tuskasta" mut saas nähä nyt sit kauanko tää pikkukakkonen masussa viihtyy. Itteä vaan hirvittää sit vauvan koko jos menee yliajalle, loppumetreillähän ne siellä vaan kasvaa kokoa... Mutta eiköhän sulla lähtö oo jo käsillä!

Elohiiri lienee siis tosi toimissa, toivottavasti jaksaa tulla meille sitten kuulumisia kertoilemaan.

iitukalle paranemisia!

Naru sullapas on työajat! Vaikee kuvitella että ite pääsisin kolmelta töihin! Hoitoalalla kun oon niin joskus oon jonkun pätkän 3-vuoroa tehny eikä se kyllä sovi mun säännöllisyyttä vaativalle keholle/mielelleni! :saint: Mies meillä tekee 2-vuoroa, ilta v on klo 14.30-00.00 ja aamu v klo 5.30-14.30 eli työmatkojen kanssa hänen työpäivänsä kestää aina sen 12h :kieh: On sitte toki pidempiä vapaita mutta silon tää työnarkomaani usein tekee sitten ns kakkostyötä. eli tutun firmassa auttelee (palkan kyllä siis saa sieltäkin onneksi). Kuulostele sinä nyt et miten jaksat noita vuoroja tosiaan tehdä ettei käy liian rankaksi.

Jonskis + pallomaha 30+0
 
elohiirelle Suurensuuret onnittelut koko perheelle! :heart:

Nyt laiskottaa taas niin paljon, etten jaksa kirjotella enempiä. Mikä lie syyslaiskamato purru.. :ashamed: Tällä suunnalla ei siis mitään kummallisempaa uutista. Monta kertaa päivässä tulee jutut luettua, mut mut..


Pilkkis 15+3
 
Onnea Elohiiri koko perheelle!!! :flower:

Toivottavasti paasette pian tositoimiin Daydreams ja Jouskari!

Minulla on hu eka ultra ja jannittaa jo! Ollaan paatetty menna myos siihen 4D- ultraan ja otetaan esikoinen mukaan, jos saadaan! :heart: En millaan jaksaisi odottaa!!

Synnytatteko muuten kaikki sairaalassa vai onko kotisynnytys kenellakaan mielessa? Mina ehdottomasti sairaalassa, missa kivunlievitys parhain!! :D
 
Onnea elohiirelle perheineen! :heart:

Kiva kuulla Ponin ja Tirpiäisen kuulumisia! Munkin yksi kaveri vakuutteli, että toisen kanssa on ihan helppoa kun vauvan hoito on jo tuttua. Toivotaan näin! :)

iitukka Jaksamista noiden pelkojen kanssa! Tämä toisen odotus on kyllä ihan eri asia kuin esikoisen. :hug:
 
Terve!

Onnea hirmuisesti elohiiri!! :flower: :flower:

Iitukalle paranemisia. Ehkäpä tuo on vaan jotain vatsavaivaa, itselläni on ollut vatsa sekaisin monestikin molemissa raskauksissa. Listeriaa kans joskus pelkäsin ja esikosta kokeissakin kävin mutta kaikki oli hyvin. Soita ihmeessä neuvolaan jos mietityttää!

Moni on miettinyt ihan samoja juttuja kun minäkin viime aikoina; eli siis tietysti sitä kuinka sitten oikeasti pärjää kahden kanssa!! :eek: Meillä on vielä mieskin alkanut opiskelemaan töiden lisäksi eli yksin oloa lasten kanssa tulee osakseni aika paljon. Tuntuu että mitä pidmmälle raskaus nyt käy sen enemmän jännittää. Niinpä minäkin siis kiitän ja kumarran Poni ja Tirpiäinen rohkaisevista sanoista. Tulethan Elohiirikin kuulumiia kertomaan kun jaksat ja ehdit!

Luminka meillä esikko otti sängyn vaihdoksen loistavasti! On nukkunut isojen sängyssä nyt kohta kaksi viikkoa ja vain yhtenä yönä herännyt kerran!!! Ei ole lähtenyt tulemaan sängystä pois vielä itse vaikka kllä osaisi tulla. Aamullakin huutelee vaan istuallaan huomenia ;) Kuulostaa siltä että teilläkin on käynyt yhtä onnellisesti, hyvä!

Nyt sohvalle rentouttamaan selkää. On vähän tuo alaselkä alkanut nyt väsymään, mutta muuten vieläkin ihan ok olo. Palaillaan!

Torey ja Tirppana 24+4
 
Onnea kovasti Elohiiri :heart: :heart:

Terveisiä neuvolasta. Tänään oli siis vika neuvolalääkäri...

RR 107/67
pissa puhdas
turvotukset +
painoa 1,2kg viikko :whistle: yhteensä 17,5 kg......
Sf-mitta 30,5cm
Kohdun suu pehmeä ja kaulaa 0,5cm
Vauva viistotarjonnassa.....

Ja lähete lähti ä-polille synnytystapa arviota varten. Siellä sitten ultraavat tuota vauvan asentoa... Ja jotain on nänä supparit sentään aikaan saaneet!! Esikoista odottaessa tässä vaiheessa oli paikat tiukasti kiinni. Mutta eihän tuo pihalle pääse kyljen kautta jos ei tajua kääntyä...

Käytiin tänään ostamassa meille tuplarattaat... Ensin vannoin, että meille ei tuplia tule, mutta esikoisen uhma on sitä luokkaa, että pakko se on johkin köyttää jos meinaa johki mennä.. Nyt olis vaan kantokassi enää hakusessa... Ostettiin käytettynä brion twinetet. Tosi hyvän tuntuiset ja kapeat! Vaan 74cm! Takuutakin on vielä jäljellä ja hintaa oli vaan 250 euroo!!

Nyt soffalle suklaalevyn kera... Kyllä se 20 kg tulee tätä menoa täyteen!

Emppu & Papunen 35+4
 
Onnea Elohiiri ja pikkuprinsessa ja tietysti koko perhe!

Jouskari eipä ole helppoa "yliajalla" odottaa, esikko synty
rv41+3.. monta tuskaista päivää, eikö se synny koskaan. Tsemppiä
viime metreille!

Ja dd se jaksaa paahtaa koulussa vieläkin. Ihailtavaa,
mä en kyllä jaksaisi.

Itellä olo jo parempi, oon päättänyt heittää kaikki huolet
jonnekkin syystuulten vietäviksi. Lähdetään siitä että
kaikki menee hyvin ja surraan sitten jos aihetta ilmenee..
Heh, taitaa hormoonit sekottaa tuota nupikkaa tosissaan
kun mä en ollenkaan ole mikään hermoilijatyyppi.
Ja onneksi mulla on tuo selväpäinen isännyys tukena.
Mutta maha on kyllä outo, ilmaa kuplittaa ihan kamalasti ja turvottaa
ja tietty lopulta pierettää :snotty: Mikään ei maistu, hedelmää
oon saanut tänään alas. Mutta kait se tästä.

iitukka ja helmi 15+4
 
Heipsan kaikille! :wave:
pääsisiköhän mukaan tähän pinoon!?? =)
Meillä on ennestään puolivuotias tytön tylleröinen ( synt. 03/08 ) Nyt tätä uutta tulokasta ( Nipsua ) odottelen vasta rv. 5+0, omien laskujen mukaan. La olisi siis 7.5.
Esikoista yritettiin 1v 3kk, ja lopulta neiti sai alkunsa clomifenien avulla. Tällä uudella pienokaiselle olikin sitten kovempi kiire päästä osaksi meidän perhettä, kun tärppäsi yk1!!
:D
vähän alkaa oireetkin jo vahvistumaan. Väsymys on jo nyt kova, ja nälkä aivan mieletön!! :D

Oleskelen vielä hieman taka-alalla, ja yritän saada enempi lueskeltua tätä pinoa. Ja kun on noita viikkojakin vielä sen verran vähän, että en vielä ihan uskalla kauheasti hehkuttaa... :whistle:
 
Synnytys keromusta tännekkin:)Elikkä perjantaina iltapäivällä alko supistelee ihan kivan olosesti jo ja aattelin si et leikkaanpa vähä nurtsii jotta saadaan supparit viel voimakkaammiksi. Viiden aikaan alkoi suppailee jo ihan säännöllisesti mut pärjäsin kummiski viel, lähdettii esikoisen ja ukon kans syömään ja kauppareissulle anoppilassakin poikettiin viel sanomas et voipi ens yönä tulla lähtö. Tultii kotiin ja lämmitettiin sauna, yritin saunoo mut tuli jo niin kivuliaita suppareit et ei tullu mitään. Soitin sairaalaan ja sieltä sanottiin et jos et pärjää niiden kans enää niin sitten tänne ja samalla soitti ukko anopille et meillepäin vois tulla. N. klo 22.30 oltii sairaalassa ja kätilö laitto mut käyrälle ja samal tsekkas kohdun suulle vauva oli tosi alhaalla ja kohdun suu 5cm auki. Pääsin ammeeseen lilluun hetkeks mut sielläkään ei ollu hyvä olla vahvempaa lääkettä oli saatava. Tulin pois ammeesta ja kätilö katso taas kohdun suun tilanteen nyt oli noin 7-8cm auki. Kätilö meni soittaa lääkärin paikalle jos saisin edes jotain kipulääkettä, mä menin vessaan ja kun nousin pytyltä alko aivan törkeesti ponnistuttaan kätilö käski taasen tuoliin ja samaan aikaan tuli lääkäri ja kätilö totes et mitää ei enää keretä paikat on täysin auki ja niin aloin ponnistaan. Kätilö sanoi että hän puhkasee kalvot vaan eipä kerenny ku vauveli maailmaan jo siinä vaiheessa 5 min kesti ponnistus vaihe. Tikkejä sain kuusi jos olis rauhallisemmin tullut maailmaan olisin niiltä säästynyt. Sairaalassa kerkesin siis oleen puoltoista tuntia ja lapsi oli maailmassa. Synnytys oli raju ja nopee mutta silti helppo, jäi ihan hyvä mieli, mutta kolmatta kertaa en enää ole menossa:)
 
Tervetuloa Nasu! :wave:

Kiitos synnytyskertomuksesta Elohiiri...nopeaa toimintaa todellakin! =)

Terveisia ultrasta! Olipa ihanaa nahda se pikkuinen siella huitomassa :heart: Nyt taytyy vaan malttaa odottaa, etta aika kuluu ja pasee seuraavaan ultraan! Me kysytaan taas sukupuolta...Laskettu aika aikaistui parilla paivalla, mutta sehan ei merkkaa yhtaan mitaan!

Milloin ja miten olette kertoneet esikoiselle, etta odotatte toista lasta? Minka ikaisia lapsenne oli? Me ollaan mietitty, milloin kerrottais...ehka sitten, kun maha alkaa nakya. (Mika ei varmaan kovin montaa paivaa kesta nailla 'vatsalihaksilla'.) :D

Kuulostaa hyvalta Emppu-pian sulla on jo tuore vauva sylissa! =) :heart:
 
Onnea Elohiirelle :heart: :flower: Eilen oli nt-ultra ja kaikki oli onneksi hyvin :heart: Veikka oli tosi liikuskelevalla päällä ja ei meinannut saada
mitattua :D Samoin kun koitettiin kuunnella sydän ääniä
niin muutaman sekunnin kuulin kun jo lähti taas matkoihinsa :)
Meillä Veikka tykkää ultran perusteella kovin tuolla alhaalla
majailla :) Vielä en itse mitään tunne mutta...Toivotaan
ettei tarvitsisi kauaan odotella?


Emppu788 ja Veikka 11+5
 
Tyhmä kun en osaa edes lukea! Yritin silmäillä, että onko toukokuun mammoille jo omaa pinoa, enkä olevinaan löytänyt... :whistle: Tuollahan kuitenkin sellainen on! Joten taidanpa nyt ainakin aluksi vielä siirtyä sinne päin... Käyn kyllä täälläkin välillä höpöttämässä, jos sopii.. =)
 

Yhteistyössä