¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

Moikka!

En muista oonko toivotellut uusia tervetulleiksi, joten tervetuloa!

dd:
Vitsit miten lähellä sun LA on jo! Ei oo montaa viikkoa kun pikkuisen on jo viimeistään synnyttävä =)

Halfcafnonfatlatte: Mulla ainakin tuossa vaiheessa turvotti syömiset, iltaisin varsinkin näytti että ois jo pidemmällä kuin oikeasti oli! Ja samaa huomasin itsekin, kakkosmasu alkoi näkymään aikaisemimn =)

Jonskis: Sit sun kaverisi valittavat vauvan syntymän jälkeenkin että kun väsyttää ja ei voi nukkua... Silloinhan sitä voi nukkua samalla aikaa, ei ole enää niin helppoa kun meillä on esikoiset juoksemassa jaloissa :D

Ihanaa, meidän pikkulikka ei herännyt KERTAAKAAN viime yönä! Illalla meni nukkumaan ja aamulla heräsi vartin yli 7. Ihmeellistä, onneks välillä näinkin vaikka hyvä on ollutkin nukkumaan pitkän aikaa...

Kuulkaas, mä meinasin eilen ihan pyörtyä kun laskin paljon tulen loppuvuonna saamaan yhteensä kelalta, siihen lisäks vielä duunista lomarahat sekä veronpalautuksia! Nyt kun olen lapsilisineen saanut hurjat 400?, saan sellaiset 4000?/4kk, näsitä siis jo verot otettu! Eli muutos on huima, en vaan osaa kuvitellakaan miltä tuntuu kun tilille tipahtelee moninkertaisesti kahisevaa =)
Pakko laittaa säästöön että voin jäädä tän toisenkin jälkeen vielä hoitovapaalle... Enkä usko että alkaisin yhtäkkiä hirveesti tuhlailemaan, nyt kun on tottunut että ei mitään ylimääräisiä ostella :D Nyt tosin aloin miettimään miten ihana olisi esim. ostaa vauvalle uusi Hobbyhallista sellainen vaaleanpun. NallePuh pussilakana :heart: Ja uusi sauvasekoitin pitäis hommata, eli alkaahan sitä löytymään :whistle:

Järjestelin vessaa tai siis tavaroita kaappeihin ja pois kaapeista. Pakko oli tehdä jo nyt tilaa hoitotasolle, niin ennätän tottua etten voikaan heitellä hiusharjojani ym. minne sattuu =)

Ja miehen sain jopa imuroimaan :saint: Neidille annoin oman pikku rätin millä pyyhki pölyjä... Sillä aikaa kun MINÄ nypin kulmakarvoja, leikkelin otsista, tein kasvokuorinnan ja -naamion ja rasvailin ihoa :whistle: :p Kerrankin otin aikaa itselleni enkä tuntenut yhtään huonoa omatuntoa kun muut teki kotihommia. Kun sain naamani kuntoon, oli mies pyyhkimässä keittiön lattialta neidin kuivuneita ruokasotkuja :LOL: Että osaa se ukko joskus tehdä jotain, ei vaan viitsisi...

Pitäis lähteä vähän jotain naamaan tälläämään, lähdetään kaverin tytön synttäreille kunhan tuo meidän jälkeläinen on nukkunut päikkärinsä!

Luminka rv31+0
 
Jonskis Joo, sitä minäkin vanhan kansan ennustusten perusteella veikkailen että tyttö olisi tulossa. Tämä on niin sellainen tyttöraskaus. Itse toivoisin jostain syystä toista poikaa (vähän hassua, useinhan haluttaisiin tyttö jos on jo poika ja toisin päin), mutta ei sillä oikeasti ole mitään väliä. Tyttö olisi myös ihana. Jos kuitenkin olisi vaan yksi sukupuoli, niin hyvä olisi...

Vitsit Luminka, osaispa itsekin joskus järkätä tuolla lailla hommat hoitumaan. Mulla on sellainen huono tapa, etten osaa itse rentoutua jos tiedän että muut "raataa". Pitää osallistua. Vaikka tietäisi, että usein sitä on itse yksin se joka raataa.

Halfcafnonfatlatte, mulla on myös ollut koko ajan vatsa tosi iso verrattuna edelliseen raskauteen. Nyt se on jo ihan oikea vauvamaha.

Naru 14+1
 
Moips. Minäkin olen täällä taustalla lueskellut, vaan vois kait tänne ihan oikeasti jo uskaltautua kun pari muutakin meidän kk-pinosta kerta täällä jo on :D Eli meillä 03/07 syntynyt tyttö ja tämän toisen l.a. on 3.2.09. Tuntuu tosiaan että kaikki hommelit pitää miettiä uusiks kun tää toinen tulee. Isompi auto on jo tulossa... Kaksiosta pitäis päästä vähintään kolmioon, tuplarattaat saada... Palailen vielä paremmalla aikaa, nyt tyttö tuli hästään...

Nyt mä yritän jatkaa :) Tilanpuutteen vuoksi olen nyt miettinyt sellaisia varotoimia (sen varalle ettei löydy sopivaa isompaa asuntoa ennekuin kakkonen syntyy), että
1. hävittäisin hoitopöydän ja hankkisin sen sijaan meidän päältä täytettävän pesukoneen tilalle sivusta täytettävän, ja siihen päälle sitten hoitoalustan.
2. Siirtäisin meidän sängyn olohuoneeseen niin saataisiin makkariin tila kahdelle lasten sängylle.
3. Todennäköisesti laitan akvaarion tyhjilleen ja varastoon :(

Onkos täällä muita jotka asuvat vielä kaksiossa? Tämä on ollut jo nyt meille kolmelle ahdas, mutta kohta vaan ahdistuu lisää :LOL:

Aply rv 17+jotain
 
Heissan täältäkin pitkästä aikaa!! Muuttotohinat aluillaan, ei oo kivaa.. vihaan pakkaamista ja tavaroiden raahaamista --vaikkakin on sit ihanaa päässä taas uuteen kotiin ja saa ekakertaa laittaa lastenhuonetta :heart:

Tervetulotoivotukseni uusille! Kiva saada aina uusia kakkosta odottavia joukkoon, voi vaihtaa täällä muitakin kuulumisia kun mahaan liittyviä:) :wave:

Laitan samalla pari kuvaa masusta: (otettu tänään) ja vieressä ekasta raskaudesta samalta viikolta :D

Tässä viel yks tänään otettu:


mamina 27+1 muuttotohinoiden keskellä
 
Paljon onnea Naru uuteen odotukseen! En oo juuri tähän ketjuun kirjoitellut vaan tuonne tammimasuihin, mutta oltiin siis sillon aikoinaan samassa kesämassut-ketjussa... Mulla meni noi pahoinvoinnit ja muut ihan samalla lailla kuin sulla ja viime viikolla sain tietää, että pieni reipas tyttöhän siellä mahassa potkii :heart:

T: Sisi ja 'Sylvi' 20+3
 
aply me muutettiin kolmioon tossa kesän alussa, oltas kyllä tuossa kaksiossakin ehkä mahuttu, meillä kun oli sänky olkkarissa ja makkari pojalla.Olkkarikin sen verran iso että pinnis olis juur siihen vielä mahtunut...mut onneks löydettiin sit tää kolmio, helpottaa kovasti kyllä.Mutta meilläkin aluks suunnitelmissa oli asua siinä kunnes löydetään sopiva, vaikka oliskin ehtinyt tulokas sitten jo syntyä.

Naru mulla on tää raskaus ollut IHAN erilainen, esikoisesta ei pahoinvointia, ei supistuksen supistusta ennen synnytystä, eikä muutenkaan mitään vaivaa.tästä oksensin ekat 18vko, ja vaivoja muutenkin ollut tosi paljon.Silti ultran mukaan tulossa olis toinen poika...että joko on ultra ihan väärässä tai ei vanhan kansan uskomukset pidäkään aina paikkaansa :D
tunnustaudun kuuluvani siihen ryhmään joka olis pojan jälkeen halunnut tytön mutta kyllä se poikakin vastaan otetaan :D

mamina ja luminka söötit masut teillä!kyl määki si....



d. ja pipana 39 (39+5)
 
Oi miten ihana massukka=) Sie oletkin DD jo todella loppumetreillä:D Onnea kovasti jo tulevaan koitokseen! Mitenkäs tein esikoinen tuli, siis millä viikoilla? voi olla et olet maininnut senkin jo, mut menee vaan niin paljon ohi silmien ku tulee paljon tekstiä:) :ashamed:

Luminkahan pääsee oikein rikastumaan meitin rahoihin verrattuna! Vaikka oikeesti, todella pienillä hankinnoilla sitä oppii tulemaan toimeen minimilläkin kun ei oikeest vaa oo rahaa. Tunnen itteni jo lottovoittajaks ku tulot nousee n.parilla sadalla:D
 
Voi miten ihania masukuvia! Vitsit kun sais jo omansa.. ja
kohta valitan että kuin hankalaa ison masun kanssa on. ;)
dd:llä alkaa olla jännät ajat käsillä.

Ja siis tähän kakkosodotukseen- raskauden alkuun saattaminenhan
oli jo todella erilainen kuin esikon. Ja kaikki siitä lähtienkin.
Ei kertakaikkiaan mitään oiretta raskaudesta ollut pitkään aikaan.
Esikosta tuli heti tissit kipeeksi, ennen +testiä jo.
Pahoinvointia on ollut molemmissa, esikosta kesti pidempään.
Nyt on nännit tosi kipeet. Mutta masu on minusta saman kokoinen
kun ekastakin tähän aikaan. Ei juuri näy, edes omalle silmälle
saati että muut huomaisi. Mutta mä oon muutenkin senverran
pyöreä että yks pikku vauvamasu ei ihan heti tuolta näy.
Mun veikkaus on että tyttöhän se siellä tälläkin kertaa on. :heart:
Vaikka sama se kumpi on, se on sivuseikka.

iitukka ja helmi rv15+1 :D
 
Kiitos Sisi onnitteluista, sua muistaakseni ehdinkin jo onnitella siellä kesämassuissa. Ja pikkusisko teidän pojalle tulossa, sehän on ihanaa! Meillä tämä uusi raskaus tuli vähän varkain. Ekaa tehtiin niin hirmuisen kauan, etten ikinä olisi uskonut että ekasta kierrosta tärppää. Eli tuli siis vähän turhan äkkiä meidän makuun. Nyt on jo totuttu ajatukseen ja iloisia asiasta. Sinä muistaakseni toivoitkin mahdollisimman pientä ikäeroa, joten teillähän meni hommat just sopivasti.

Ihania masukuvia dd:llä, maminalla ja Luminkalla!

Naru + pieni 14+2
 
mamina esikoinen syntyi 39+5, silläpä oonkin mielessäni veikkaillut josko tääkin perjantaina tulis...nyt on kahta ässää suoritettu tänään (saunaa meillä ei ookaan) jos vaikka tuliskin jo aiemmin :D
mäkin oottelen ens viikolla tulevaks ekoja äippärahoja, tulot nousee kans n. 300e joten tuntuu ihan ku ois lotossa voittanut!saati et tulis tommosia rahoja kun Luminkalle!
mullekin onneks tulee kyllä veronpalautuksia, ne onkin aina semmonen joulun pelastaja!

iitukka meillä esikoinen tuli kirjaimellisesti yhestä kerrasta, kun taas kakkosta yritettiin vuosi!toisinpäin kun Narulla siis.
 
Hyvää Syyskuun alkua kaikille! :flower:

Mä jotenki tykkään syksystä, aina kesän jälkeen on ihan kiva kun viilenee vaikkei kesäkään nyt mikään kovin lämmin ollu...

Kylpyläloma tuli tehtyä ja kivaa oli! Mutta oli sekin ihana hetki kun haettiin poika mummilasta, poitsu säntäsi syliin ja harvoin sitä ikiliikkujaa saa niin pitkkään rutistaa! Koko ilta halailtiin vähän väliä, ihanaa! Hyvin oli mummin ja papan kanssa menny, yöllä oli kolme kertaa heränny vähän itkeskelemään mutta heti oli nukhatanu takasin kun mummi oli käyny vähän silittelemässä.

mamina jaksamisia muuttoon! Kyl se sit lopulta palkitsee kun vihdoin saa kamat paikoilleen uudessa kodissa.

aply tervetuloa ja onnea!

Daydreamsilla on komee kumpu! Kohta sulla on jo nyytti sylissä!

Rahoista oli puhetta, mekin onneks nyt pärjätään vähän paremmin kun mä oon tässä hetken töissä kituuttanu. Sillä minimi äitiyspäivärahalla minkä viimeks sain olis menny aika tiukille. Nyt saan Tammikuulle palkan ja sitte pienenee sillai et joku 1000e jää kuussa käteen. Nyt täytyy yrittää laittaa säästöön että on sit varaa olla pidempään lapsukaisten kanssa kotona.

Sitte kun mä joskus palaan taas töihin niin aletaan tekeen eteiseen ja yläkertaa remppaa! Huh, oikein hiki tulee kun ajatteleekin! Keittiö, kylppäri ja olkkari rempattiin sillon ku muutettiin reilu vuos siiten ja eteinen oli tarkotus samaan syssyyn sillon mutta sitte poitsu synty sen 5vkoa etuajassa niin jäi remontti tekemättä. Ihan asumiskelvolliset nuo on mutta ns kuraeteinen puuttuu ja sit lattia ja seinä materiaalit kun on vanhoja niin ei miellytä silmää, uus lattia ja seinäpinnat ja sitte jotkut kivat peilikaapit eteiseen. Yläkerrassa meillä on kaks isoa huonetta ja siinne muokataan sitte remontissa kolme vähä pienempää ja vessa. Siinä sitä onkin kun alakerrassa meillä on vaan olohuone/keittiö yhdistelmä ja eteinen sekä kylppäri ja vessa niin yläkerran rempan aikana joudutaan koko poppoo nukkumaan siinä olkkarissa. Siinä ei paljon telkkaa katella muksujen uniaikoina :LOL: No, tähän nyt on vielä aikaa, miehellä vaan olis jo kova remontti kuume ja just eilen vähä suunniteltiin sitä.

Kävin ostamas pojalle pari kolitsi pukua Lindexiltä ja hiplailin taas niitä vaaleanpunaisia vaatteita... Mutku ei uskalla ostaa, mitenkä sitä nyt luottais tohon ultran "tulokseen" ja ostelis vähä valmiiks jotain... Miten muut joilla on kesävauva esikoinen ja nyt tulee talvivauva, ootte ajatellu ton ulkoilu vaate puolen? Meillä on esikon tutan talvihaalari 68cm kokonen, onkohan se aivan kauheen iso vastasyntyneelle?? Ihana olis ostaa joku pikkunen uus, josko toi 68cm menis sitte kevättalvella... Toisaalta ei viittis turhaan ostaa hetken takia toista jos ei se pikkunen nyt ihan huku tohon...

Jonskis 29+5
 
Jonskis meillä toi poika syntyi kesäkuussa joten talvivaatteita ei tosiaan hetkeen tarvinnut.Käytössä olikin äp.n toppis ja 68cm "nalle-toppis" ja nekin oli alkuun tosi isoja, poika kun on aina ollut aika pikkunen, vasta sit kevät talvella alko oleen suht. sopiva.
Nyt oon ostanut 62/68cm ohuemman haalarin ja samankokosen toppapussin/toppapuvun.Löysin yhen liikkeen loppuunmyynnistä niin ei tullut ees kalliiks ja aattelin ettei sit ainakaan ihan huku sinne haalariin..
Esikoista oottaessa mummu oli ostanut 50cm ohuemman haalarin mutta eihän sitä tarvinnut kun poika syntyi helteiden aikaan ja syksyllä oli jo pieni, nyt otin sen kotiutumishaalariks, täytyy toivoa ettei kovin iso jössikkä tulis!
Tosin nyt kyllä veikkaavat että syntymäpaino jäis alle 3kg, hassua kun esikko kuitenkin oli 3430g.
jos olisin sä niin olisin kyllä varmaan jo parit hamoset ostellut... :whistle:
 
Moikka pitkästä aikaa!

Oltiin Kreetalla lomailemassa, joten on jäänyt kirjoittaminen vähiin.
Pikaisesti selasin mitä täällä on viikon aikana tapahtunut. Tai oikeastaan parin viikon aikana, kun loman jälkeen on laiskottanut niin etten ole jaksanut edes lukea pinoa. :(
Oli kyllä ihanaa olla etelässä auringossa, kun täällä on ollut niin surkea ja sateinen kesä. Sai hyvin virtaa syksyä varten.

Huomenna sit alkais työt hoitovapaan jälkeen. Vähän jännittää mennä töihin, kun on paljon vaihtunut porukkakin 1,5 vuoden aikana. Raskauden meinaan yrittää pitää salassa niin pitkälle kun pystyn. Mua jotenkin niin nolottaa heti ilmoittaa et jään taas pois...

Naru mulla on kans esikoinen syntynyt kesäkuussa -07 ja niin helppo tapaus kun olla voi. On aina nukkunut hyvin eikä paljon kiukuttele. Oon miettinyt ihan samaa et ei voi toista kertaa käydä niin hyvä säkä et tulee "helppo" vauva, joten kauhulla minäkin odottelen koliikkivauvaa. :LOL:

Ihania masukuvia täällä. Itekin jo odottelen sitä et maha alkaa pyöristyä. :heart: Mulla tulee tänään muuten maaginen rv 12 täyteen. Ihanaa!

nyt meen päikkäreille kun esikoinenkin nukkuu.

marza ja masuvauva 12+0 =)

muoks. aply, mekin asutaan kaksiossa, mutta vaan väliaikaisesti talon rakentamisen ajan. Kämppä on nyt jo toivottoman ahdas, en tajua miten me mahdutaan asuun tässä kun lapsia on kaks. Onneks ei kovin kauaa nelihenkisenä perheenä tässä jouduta asuun, kun meidän talon olis tarkoitus valmistus joskus alkukesästä. =)
 
Moi!

Hienoa emmmaa että kaikki oli ultrassa hyvin :flower: :) Onnittelut myös muille ultrassa käyneille, ainakin Sisi eikö vain? :)

Tervetuloa joukkoon aply ja Naru :wave: Samaa oon miettinyt kuten Naru ja m a r z a, kun esikoinen on ollut ihan unelmavauva, että minkälaisella temperamentilla ja unenlahjoilla uusi tulokas on varustettu :D

Hienoja masukuvia olitte laitelleet :flower: :) Toivottavasti tää omakin tästä ottais tulta alle nopeasti ja alkais kumpu kasvamaan. :saint:

Mäkin voisin tästä lähteä jonnekin, vaikka Kreetan lämpöön, grrrh. Mä palelen koko ajan, vaikka olis miten paljon päällä. :| Kai se liittyy tähän alkuraskauteen, muut perheenjäsenet tuntuvat olevan sisälämpötilaan ihan tyytyväisiä, joten siitäkään ei liene kyse.
Väsymys on ehkä vähän helpottanut, ihanaa! Ainakaan se ei enää ole sellaista kokonaisvaltaista päällepuskevaa sorttia.

Tsemppiä m a r z a töiden aloittamiseen d :) b (ja raskauden piilotteluun :D )
ja mukavaa viikonalkua kaikille :wave:

Kesis ja huvikumpu 8+3 (7+6)
 
Kesis: Tuttua tuo alun palelu! Tosin se on kääntynyt ihan toisinpäin, hirvee helle koko ajan :LOL: Mua joskus huvittaa yöllä kun hiki valuu ja potkin peittoa pois samalal miettien että miten ihmeessä viilentyisin, nukkuu ukkokulta korviaan myöten peittonsa alla :LOL:
Autossakin se palelee ajaessa, minä huutelen takapenkiltä viimeistään 5min. päästä että laita pienemmälle, mä tukehdun tänne :D

Meillähän on myös esikoinen ollut varsin helppo tapaus, jännittää kyllä minuakin voiko vielä käydä niin hyvä tuuri että tulis toinen samanlainen =) Olihan se alku tietty vähän hankalaa, johtuen myös osittain kun ei tiennyt aina kaikkea tarpeellista.. Mutta kun siitä selvittiin, ollaan saatu yöt nukkua varsin mukavasti, nykyään ei yleensä herää ollenkaan itkemään *koputtelee puuta kuitenkin*... Mutta sen näemme parin kuukauden päästä onko hyvä onni suosinut kakkosen kohdalla =)

Tännepä ei mitään uutta, sitä samaa vaan... Närästys on alkanut olemaan todellinen riesa :kieh: Joutuu vähintään 5 Rennietä päivässä vetelemään, ja joskus ei edes meinaa tehota..

Kävin tänään ostamassa kankaita, huomenna pääsen ompelemaan esikoiselle päiväunipeittoa =) Peitto joka on yöllä päällä, on päivävaatteiden kanssa liian kuuma. Joten ostin ihan ohutta vanulevyä ja kahta erilaista lakanakangasta, tulee aika ihana =)
Sit sain tänään ommeltua neidin päiväpeiton valmiiksi, eikä siitäkään nyt huono tullut. Milloinkahan multa loppuis tää käsityö-innostus? Tuntuu että koko ajan pitäisi olla jotain projektia meneillään :D

Luminka ja neitonen 31+2
 
Käyn nyt vaan kuittaamassa, jotta elossa ollaan. Räkätauti iski ja uhkaavasti on koko perhe menossa samaan. Sit vissiin vielä marssimurtuma tms. jalassa.

12.9. sit pikkukakkoseen liittyviä kuulumisia lisää =)

pietu- ja luomu 8+6
 
:wave: Täälläkin ollaan hengissä, vaikka kirjoitella en ole jaksanutkaan...

Vointi on ihan ok tosin hormonit jyllää taas niin että miehellä on kyllä kestämistä :ashamed: Miten voi olla oikeesti tämmönen tuuliviiri.... :D Äsken ennen kun mies lähti yövuoroon niin piti taas kaikki maailman kurjuudet kaataa toisen niskaan... Varmaan on kiva olla töissä... Laitoin kyllä jo viestin perään.... Äh ku on tyhmää tämmönen :headwall:

Keskiviikkona ois lääkäri neuvola tuun sit kertoon kuulumisia.. Nyt meen parantaa maailmaa suklaavanukkaalla :p

Emppu & Papunen 35+2
 
Minäkin yritän jotain kirjotella. En tiedä miksi viimeaikoina on tuntunut jotenkin vaikealta kirjoittaa. Olen muutenkin ollut aika väsynyt. Ehkäpä kirpeät syysilmat piristävät. Olen aina tykännyt syksystä. :)
Mulle lisättiin insuliinia kun kotimittauksissa osa arvoista oli ylittynyt. Nyt sain myös pitkäkestoisen insuliinin, jonka laitan aamulla ja sitten sitä lyhytkestoista laitan kolme kertaa päivässä. Toivottavasti näillä eväillä nyt sitten Kakkonen kasvaa maltillisesti. Nyt olen tuntenut jo jokapäivä myllerrystä ja potkuja. Rakenneultraa odotan innolla, mutta sinne on vielä kaksi viikkoa aikaa.. toivoisin, että saataisiin tietää Kakkosen sukupuoli. Mulla on tarkoitus mennä kirpparille myymään esikoisen pieniä vaatteita. Niin tietäisin sitten, että kuinka paljon säästän tulokkaalle.

Meilläkin sama juttu, että alku masuvaivojen jälkeen esikoinen on ollut aika helppo tapaus. Toivottavasi Kakkonenkin olisi samaa maata, sillä hieman on nyt tullut mietittyä, että miten sitä sitten kahden kanssa pärjää ja jaksaa..

maarunen ja Kakkonen rv 19+1
 
Moips.
Kiitokset onniteluista :)

Mua alkoi heti kiinnostaa nuo liivinsuojukset mistä Emppu80 laitto linkin.

Mulla rakenneultra häämöttää parin viikon päässä ja kieltämättä vähän jänskättää, kun esikoisen aikaan siinä selvis että kasvaa liian pienellä käyrällä... Nyt jos sama homma, niin alkaa taas ultrassa ravaaminen viikon välein :/ Ja sit mut laittovat jo viikolla 30 saikulle tuon pienikasvuisuuden takia, vaikka oma vointi oli ihan hyvä. No, turha miettiä etukäteen. Sukupuolen kysyn joka tapauksessa jos vaan näkyy :)

Kiva kuulla että muutkin ovat selvinneet tähän asti kaksiossa :D Tää meidän kämppä on muuten niin hyvä, että en ihan mihin tahansa tästä kyllä lähde asumaan!

Öitä kaikille!

Aply rv 18+1(?)
 
Hei vaan kaikille! Onnea uusille mukaan tulijoille! Lueskelen edelleen tätä pinoa "vanhasta tottumuksesta".

Täällä pikkukakkonen täytti lauantaina jo kolme viikkoa :heart: . Neuvolan täti kävi vielä tänään kotona. Painoa oli jo 4400g ,kun syntymäpaino oli 3520g. Hyvin kasvaa rintamaidolla. Nytkin tässä tisulla ja yhdellä kädellä näpytän :) .

Sitä lähinnä tulin kertomaan ,kun monet ovat pohtineet jaksamista kahden kanssa. Musta se suurin muutos oli silloin ,kun ensimmäinen vauva syntyi. Tämän toisen kanssa on kaikki jo niin helppoa ettei mene turhaan hössötykseen ja funtsimiseen aikaa. Meillä vielä ison eron hoidossa tekee se ,että esikko oli keskonen ja tämä täysiaikainen. Tämä vauveli on vielä sellainen syö ja nukkuu tyyppi niin alkuun ollaan päästy todella hyvin. Tämän halusin kertoa lähinä siksi ,että kaikki voi sujua todella hyvinkin :) . Usein saan kuulla niitä ikäviä juttuja ,kun vauva huutaa ja esikko on ihan mahdottoman mustis kaikesta. Esikko meillä on edelleen ihan rakastunut vauvaan ja pikku kepposet imetyshetkinäkin ovat vähentyneet lähes olemattomiin. Tytöt nukkuu päikyt melkein joka päivä samaan aikaa ,joten silloin on aikaa siivoilla ja myös levätä. Yöllä vauva herää pari kertaa syömään ,mutta itse olen onneksi todella hyvä nukkumaan syöttöjen välit niin untakin saa melko hyvin. Täysiä öitä en kerinnyt tässä välissä nukkua kuin muutamia kuukausia niin heräämiset menee vanhasta muistista. Kyllähän sitä päikkyjä tulee nukuttua ,kun univelkaa tulee. Eilen nukuttiin vauvan kanssa autossa Prisman parkkipaikalla ,kun mies kävi esikoisen kanssa ostoksilla :) . Yrittäjänä olen aloittanut jo töissä käynnin illalla ,mutta vain n.15 h viikossa. Mies hoitaa tytöt ,kun minun työt on illalla. Vauva juo pullosta silloin lypsymaitoa ja hyvin sekin sujuu. Toki firman juoksevia asioita hoitelen lapsosten kanssa ja näin alkuyöstä ,kun tytöt jo nukkuu.

Jaksuja kaikille odotukseen. Odotusaika oli minulle ainakin paljon rankempaa kuin tämä vauva-arki :) .
-Poni, esikko 2v ja vauva 3 vk :)
 
Poni06 olipa ihanaa lukea teidän kahden lapsen arjesta ja siitä miten hyvin se sujuu :heart: :) Tuli tosi hyvä mieli sitä lukiessani, koska tosiaan usein kuulee (ja itsekin maalailee piruja seinille) just niistä jutuista, että vauva huutaa ja samanaikaisesti esikko vaatii huomiota, jne. :)

Luminka vai että hellettä pitelee siellä :LOL: Ymmärtäähän sen kyllä kun on jo hyvän kokoinen massu siinä kannettavana. :)

Aika jännän kuuloiset noi suojukset, joista Emppu80 laitoit linkin, täytyypä perehtyä tarkemmin. Mullekin tuli kyllä ensimmäisenä mieleen sama kommentti kuin sullakin, että "voiko noi oikeasti toimia?" :D

Hei onkohan muuten elohiiri jo jakaantunut?!? Ei ole muutamaan päivään ollut mitään juttua täällä. daydreamsiakin saa alkaa jännäämään B)

Kesis ja huvikumpu 8+4 (8+0)
 
Ihanaa kun Poni jaksat laittaa meille kuulumisia!

Nyt siskot sitä vertaistukea! Esikoinen on kolmena aamuna heränny klo 05.00! Musta on väsy vielä, muttei rauhoitu uudelleen nukkumaan! Itkee tosi kovasti. Tänä aamuna otin viereen meidän sänkyyn kun meinasin ite nukahtaa pystyyn ja siinä silittelin ja ehkä noin 20min poika sit nukkukin siinä mut heti kun silittelyn lopetti ni nousi istumaan ja itkasi... Sit luovutin ja noustiin. Itku loppui ja hän oli ihan hyväntuulinen mut tästä seuraa se, et klo 7 ois jo ihan valmis unille... Eikä se nyt niin voi mennä, varsinkin kun kohta olis tarkotus siirtyä yksiin päikkyihin...

Klo 22 mentiin illalla miehen kans nukkumaan, poitsu meni klo 20 tavalliseen tapaan ja ihan hyvin nukahti, 03 heräsin vessaan ja sit 05 ylös... Pikkasen pelotti lähteä autolla ajamaan töihin 7.30, oon aivan poikki! Mun äiti tulee siis aina pojan kanssa klo 07 meille ja mä saan rauhassa syödä aamupalan ja käydä pesulla(luksusta, mulla on superihana äiti) niin nyt vaan makasin sohvalla sen ajan!

Kiva jos toi esikon rytmi nyt alkaa mennä ihan päin seiniä...

Ja mietin tossa että pitäiskö sitä viedä jo lääkäriin kun se yöllinen itku on joskus ihan sellasta hysteeristä...

Nyt ei pää toimi muuta ku tähän valittamiseen

:ashamed:
 
Huomenta kaikille!

Kiitos poni, kun viitsit kayda kirjoittelemassa kuulumisia, arki kahden kanssa mietityttaa myos minua. Tosin minun esikoinen on jo viisi eli varmaan on tuo vauva- aika tulossa ihan shokkina taas...kunhan nukkuis yolla, eika olis koliikkia!! Siina mun pyynnot! =)

Kovasti minakin odotan sita uutta ultra- aikaa ja varsinkin sita energian takaisin tuloa! Eilenkin nukuin melkein koko paivan ja yon...

Ihan kuvia teidan raskausmahoista, pitais varmaan itekkin ottaa jotain kuvia, mutta kaikki tuntuu talla hetkella vaikealta ja liian paljon energiaa vievilta asioilta...

Olisko Jonskis voinut kyseessa olla paha uni? Tuon valvominen on kylla raskasta :hug:

Latte 11+jotain

 

Yhteistyössä