¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

Teretulemast uudet odottajat miunki puolesta!

Voiko olla oikeesti niin, et viikkoja kohta kasassa kahdeksan ja miun pitää kohta siirtyä mammahousuihin. Farkuista saa pitää nappia auki, ku ahistaa ja sitä rataa.. Kyl mie esikoisestaki aikanaan kessin sain, mut että näin nopsaan?! |O

Tänään oli pojalle nautinnon päivä. Pääsi huristelemaan isin ja äitin kans fillarilla. Ostettiin uus istuin ja kyllä nyt kelpaa ajella! =)

Verikokeista ja pissoista miun piti kysellä, jotta oliko niillä väliä, jotta missä vaiheessa niihin menee.. Hyvin muistaa taas. Sain alkuraskaudenultran yhteydessä lähetteet niihin perinteisiin kuppatesteihin ja sit pissanäytteeseen. Ei kai niissä viikkoja katottu?

Pää ei toimi :D

pietu- ja luomu 7+5
 
Ihania uutisia Kesis! :heart:
Luminka: olit tehnyt hienon myssyn, voi kun olen hieman kateellinen kun osaat ja jaksat tehdä itse!
Jonskis Toivotaan, ettei enempää ala lorahtelemaan. Aika jännä, että tulokkaan merkki vaihtui. :)

En enään muista mitä muuta pitikään kommentoida.. Pikku-uhmailijoista olitte ainakin jutelleet. Meillä on sellainen myös. Harva se päivä tulee itkuraivareita kun joku juttu ei mene herran suunnitelmien mukaan. Onneksi tuo laantuu kuitenkin aika nopeasti. Huomiota on myös saatava jatkuvasti. Ja nyt on keksinyt sen, että jos ei saa huomiota niin alkaa kiljumaan.. :eek: Mutta on se samalla kuitenkin vaan niin ihana kun tulee spontaanisti halaamaan ja pusuttelemaan. :heart:
 
pietu eikai niissä mittää väliä oo, meillä nuo otetaan siellä ekassa neuvolassa.käytännöt kai vaihtelee...

mami87poika-04 tervetuloa mukaan!

omaan napaan ei mitään uutta, odottavan aika alkaa todella käydä pitkäksi...

d. ja pipana 38+1 (tai jo 38+6)
 
Tervetuloa mami87poika-04!

dd: Varmasti aikasi matelee, loppuaika on tosi ärsyttävää kyllä! Onneks ite en ihan lopuillaan vielä ole menossa :LOL: Mutta kylläpä se vielä sekin koittaa... Oon pessyt jo kaikki vauvanvaatteet ym. tekstiilit valmiiks, ei edes niitä myöhemmin tehtävänä :(

pietu: Mulla otettiin ekalla kerralla just ne HIV ym. näytteet verestä. Ja oon kai minä joutunut vertani luovuttelemaan useamminkin, en vaan enää muista millä viikoilla! Ja multa otetaan rh-juttuja... Sit vielä sokerirasitus ja olikohan muuta verijuttuja vielä :D

Neuvolakuulumiset rv30+2:

Paino: +570g/vk, yhteensä +8kg
RR:123/72
Hemppa: 123
SF-mitta: 27cm (+1cm kolmeen viikkoon?)
Tarjonta: PT
Syke: 150
Liikkeet: ++

Eliks kaikki kohdillaan, mut tuo perätila ottaa vähän aivoon :kieh: Toivottavasti kääntyis, en halua leikkaukseen :snotty: Mut pakko kai se on, en usko et olisin valmis tätäkään synnyttämään perätilassa, varsinkin jos ei oo tädellinen pt.

Ah, kutina helpottanut jo pelkällä voiteella, tänään kävin vielä ostamassa sen "kuulan", heh! Kyllä tämä tästä vielä =)

Luminka ja neitonen 30+2
 
Päivää kanssa sisaret=)
Tervetuloo uusille!!!! :flower:
Meidän rytmi menee kutakuinki näin:
herää klo 7-8
vaihdetaan vaatteet ja syöpötellään aamupalaa
12 on ruoka- aika
13 mennään mammuu
14-14.30 heräillään
16 saadaan taas murua rinnan alle
19 iltapala aika
19.30 vaihdellaan vaipat ja pestään ilta pesut
20 mennään sänkyyn lukeen iltasatu ja aletaan mammuu!
Ruokien välis tietty saa si aina jotain välipalaa yms mut meil mennää tällee...
Meillä oli iha mielenkiintoinen viikonloppu... La iltana ukko tul kotiin ni meikäläisel alko supistelut si vähä kivuliaammi ku normaalisti suppaili yön ja aamulla tuliki si kolmen min välein jo ja lähettii näyttää itteemme sairaalaan... Mut siel ei kummempaa saman tien ku alettii käppyrää ottaa supparit hävis...Kohdun suu oli kahdelle sormelle auki ja kanavaa viel jäljel, kotiin ku lähettii ni alko taas suppailee, iltapäiväl käytii viel näyttäytymäs ku sillee sovittii mut kotii lähettii sillonki. Yön sain nukuttuu kun otin särkylääkkeen illalla mut taas on päiväl suppaillu iha kiitettävästi...Mielenkiintoinen tapa tulla maailmaan tällä tyypillä. Jos meinaa tätä tahtii tulla ja suppailla ni täs ollaa viel 5 viikkoo ehjänä ainakin!!! Kaippa se siitä sitten joskus, ennen en mee ainaka sairaalaan ku vedet on menny tai pää on jo pihal :headwall: Ravaan en jaksa siel alkaa...
näin täällä!
elohiiri ja masu 38+5 :heart:
 
Tää ilmoittautuu tännekin, vaikkei vielä ole muuta ehtinyt kuin plussaamaan!

Eli pikkukakkosta odotellaan, todennäköinen laskettu aika jossain 20.4. tienoilla, nämä varmentunee jahka tässä ultriin tai edes neuvolaan saakka päästään ekaa kertaa. Esikoinen syntyi marraskuussa 07, joten kiirutta tulee pitämän... :D
 
Tervetuloa ja onnittelut uusille! :flower: :wave:

elohiiri Kovasti kuulostaisi, että sieltä oltaisiin lähipäivinä tulossa.. Jaksamista suppareiden ja kipujen kanssa, ei oo enää pitkä matka! d=)b

Laitanpas mäkin ton meiän päivärytmin tänne..
Klo 8.30-9.30 Herätys, vaatteiden vaihto
Klo 10 Aamupuuro, hammaspesu ja maito
*Leikkiä, useimmiten sisällä. Postinhaku ennen ruokaa ja siinä yhteydessä tepastellaan hetki ulkona
Klo 12 Lounas ja maito, unille
Klo14.30-15.30 Herätys
Välipala, hedelmä/jogurtti ja maito
*Leikkiä sisällä tai rattailla kävelylenkki
Klo17.30 Päivällinen ja maito
*Leikkiä sisällä, mahdolliset kylvyt (pari kertaa viikossa)
Klo 20.00 Iltapuuro, hammaspesu ja maito
Klo 20.15 Omassa huoneessa vaipan- ja vaatteiden vaihto, samalla muutama loru tai hassuttelu, unille.

Ollaan aika laiskoja ulkoilijoita. Lähimpään leikkipuistoon on herra ties kuinka pitkä matka, eikä autoa ole päivisin käytössä. Omalla pihallakin ulkoilu on vähän väsynyttä, poika kun ei vielä kävele ja eikä leikkipaikkaa ole tehty. Ilmat kun on vielä suht lämpimät, mutta maa märkä ja viileä, ni en oikeen tiedä miten lapsukaisen pukisin nelivetoharjoituksia varten. No, muutenkin poika kyllä viihtyy vielä hyvin sisällä. Laiskuuteen taitaa kyllä ajaa vähän sekin, etten vielä tunne lähistöltä yhtään lapsiperhettä. Asutaan harvakseltaan asutetulla alueella, eikä täällä oikeen törmää ihmisiin. Yksin on vähän tylsä ulkoilla. Nyt kun katon noita omia syitäni, ni kylläpä näyttää selittelyltä.. :ashamed: No, näillä mennään ja pääasia että lapsi on tyytyväinen.

Luminka Voi harmi tota perätilaa. :( Hyvä, että kuitenkin muuten oli kaikki hyvin.

Meilläkin olis taas neuvola torstaiaamuna.

d.d Malttia ;), ei oo enää pitkä matka sullakaan.. :heart:

Jonskis Kylpyläloma kuulostaa ihanalta! :heart:


Ei kai tässä taas muuta.. :)


Pilkkis 14+1
 
Tervetuloa joukkoon Jande! :wave:

Mä tässä jäin taas "yksin" kotiin kun ukko lähti yövuoroon.. Sain äsken neulottua kaverin muksulle lapaset.. Sormet nyt ihan jäykkinä :kieh: Pitänee taas lopettaa koko touhu kun alkaa turvottamaan sormia enemmän. Ei tee kovin hyvää silloin ja sattuukin myös :snotty:
 
Pilkkis mä oon kade teidän myöhäisistä aamuista!!En mäkään pojan kanssa sillee kauheesti ulkoillut ennen kun oppi käveleen, kyl lähes joka päivä käytiin rattailla kävelyllä, ja joskus sit oltiin takapihalla mutta ei meillä ollut siellä mitään niin oli pikkusen tylsää...lähipuistossa kökittiin kans joskus mut jotenkin se tuntuu vähän hölmöltä sillon kun lapsi on vielä niin pieni ettei oikein tajua koko puisto-hommaa.
mut kyl mun mielestä joskus saa olla ihan vaan sisälläkin!

tervetuloa mukaan Jande!

kiitokset maltin lähetyksestä, koitan nyt olla aattelematta koko asiaa, mennä päivä kerrallaan ja olla miettimättä et monesko päivä se tänään onkaan ja montako päivää vielä ja josko se pian jajajaja...

elohiiri
toivotaan että siellä tilanne etenis tai ettei ainakaan joka päivä menis tommoseks...

Luminka noilla paikkeilla mäkin jo laitoin kaiken valmiiks, sit saa tän loppuajan oikeesti vaan ootella.mutta kun ei malttanut olla laittamatta ;)
käännöstuulia täältä vauvalle!
mulla oli sf-mitta 30+1 27cm, samoissa mennään!
viimeks 37+2 oli 34cm.

nyt pitäis oikeesti alottaa kouluhommia mut ku ei jaksais.... :ashamed:

d. ja pipana 38+2 (tai tasan 39!)
 
Hello, hello!!

Ja tervetuloa uusille! :wave:

Lis69 mäkin mietin täällä pääni puhki, että miten sais tuon esikoisen nukahtamaan tyytyväisenä sisälle pinnikseen... Täytyis tosiaan keksiä joitain rutiineja, jotta poju tietäis että päiväuniaika lähestyy, mutta mitä :/ En sentään pyjamaa viitsi alkaa laittaa päälle keskellä päivää :D Tai, ehkä mä vielä sitäkin kokeilen jos ei muu auta :whistle: Eilen poju kyllä nukahti 10 minuutissa, mutta ei niin tyytyväisenä :ashamed:

Ulkoilusta Jonskis kyseli, jos käydään puistossa niin yleensä se menee sinne lounaan jälkeen ennen toisia päiväunia. Mä oon vaan aina yhtä ihmeissäni, kun täälläpäin kaikki, siis ihan kaikki, ilmeisesti ulkoilevat puistossa aina aamupäivisin, eikä iltapäivällä siellä näy muita kuin Kesis, poika ja lapio. :eek: No okei, pari hassua lasta ehkä saattaa olla, mutta ei muita. Muutenkaan en oo vielä ihan lämmennyt puistoilulle täysin, johtunee ehkä kylläkin tuosta yleisökadosta mikä siellä vallitsee ;) Aamupäivisin käydään välillä lenkillä rattailla. Sitten kun poju siirtyy yksiin uniin niin voitais harkita puistoon menemistä ihmisten aikoihin :D

Kiitos maarunen :heart: =)

Luminkan vaaville tosiaan kääntymistoivomuksia, hän vois nyt heittää kunnon voltin ja sitten jäädä oikeaan asentoon loppuajaksi :D

).( Tänne ei napapiirille kuulu oikeastaan mitään uutta, ihan vaan tätä väsymystä ja etovaa oloa. Väsymys tuntuu ihan hurjalta, ei olis mitään vaikeuksia nukahtaa vaikka seisoaltaan. :eek: Onneksi esikoinen antaa äidillekin touhuillaan aina energiaa, tai sanotaanko, että ei anna äidin jäädä lepäämään laakereilleen :D

Kesis ja huvikumpu 7+4 (7+0)
 
AAM
Luminka kuinkas onnistuisi vaavelin kääntäminen ? kaverin vauva käännettiin neuvolassa jotakuinkin lompsauttamalla mutta sanoi että oli aika raju toimenpide mutta beibe pysyi sitten loppuun asti "oikein" eli väärinpäin :D .. oletko ehtinyt kysymään moisesta toimenpiteestä ?

AM & hippunen 7+1
 
Allusmamma: Minua oltiin laittamassa jo esikoisen aikaan käännösyritykseen, mutten suostunut siihen. Enkä tod.näköisesti tän toisenkaan kohdalla jos meinaa olla jo näin pienestä pitäen pikkuapina matkien isosiskoaan :D
Mun tädin poika on kuollut aikoinaan käännökseen, tai siis vauvalta olivat painelleen munuaiset sököksi että oli kuollut joitain päiviä sen jälkeen. Tuo kauhistuttaa mua edelleen, vaikka tottakai asiat ovat muuttuneet sitten 40. vuoteen.
Esikon aikan ajattelin että kai sillä on jokin tarkoitus jos ei omasta tahdostaan kääntynyt sellaiseen 10.viikkoon ollenkaan rt:hen.
Neuvolassa täti nyt epäili vähän et oisko mulla lantiossa jotain sellaista et nää pikkuihmiset eivät vaan tahdo olla polla alaspäin, mene ja tiedä sitten.
Ja oliko käännöksen onnistumisessa jokin 30-40% todennäköisyys että pysyisi loppuun saakka... ym... Ja kai siinä jokin riski on että tapahtuisi jotain kun mennään painelemaan ym. et pitää olla syömättä jos joutuu hätäsectioon :eek: Tulipa paljon tekstiä aiheesta, tuli reilut vuosi sitten paljon otettua selvää =)

Me käytiin neidin kanssa tänään leikkimässä toisen samanikäisen luona. Sit jäätiin vähäks aikaa kotipihalla tepastelemaan, siitä syömään ja suoraan nukkumaan... Välillä menee aamut nopeammin kun käy jossain =)

Pitäs päästä tässä käymään joku päivä kangaskaupassa, jälleen... Meinaan ommella neidin uuteen sänkyyn päiväpeiton. Jos ostais kahta eri kangasta niin voi välillä kääntää toisen puolen. Niin ja ohutta vanulevyä siihen väliin =)

Luminka ja neitonen 30+3
 
Noista meidän päivärutiineista:
Pilkkis meillä kuullostaisi olevan vähän samantyypiset rytmit ;)

n.klo 7.30-9.00 herätys, pötköttelyä, alakertaan ja pullo maitoa
9.30-10 puuro ja maito/vaatteiden vaihto
n.11-> ulkoilua, kaupassa käyntiä, tai vaan sisällä olemista kotihommien tekemistä
n.12.00 päiväruoka
n.12-30-13 nukkumaan
n.15-16 herätys (useimmiten klo 16 paikkeilla), jotain pientä välipalaa tai
16-17 ruokailu
17-19 tässä välissä ulkoillaan tai mennään kauppaan, vierailulle jonnekkin tai
vaan olla öllötellään kotona, kirjojen katselua, leikkimistä tms.
20.00 iltapuuro ja maito
20.30 iltapesut, yökkärin vaihdot (pari kertaa vko saunassa, useimmiten silloin kun iskä
on kotona ett on helpompi toimia)
n.21.00 pullo maitoa, hampien pesu
21.15-21.30 omaan sänkyyn ja unten maille

Yritän pitää noista rutiineista suurinpiirtein kiinni mutta ilmojen mukaan ulkoilut vaihtelee ja samoin vieraisilla käynnit sun muut kun mies on kotona.Silloin kun ollaan kahdestaan niin aika paljon menee niin ett ollaan aamupvällä ulkona ja sitt unien jälkeen mennään jonnekkin kauppoihin tai mummolle tms.

Mäkin olen hiukka laiska lähtemään tonne leikkipuistoon kun ei poika oikein osaa siellä mitään tehdä ja kotipihassakin on kiikut, hiekkalaatikot yms.Ainut vaan ett muita ei ole :/

Tosta kääntämisyrityksestä mulla oli poika perätilassa vkosta 32 lähtien ja yrittivät häntä kääntää....huh,huh en ikinä enää suostu siihen se oli mulla ainakin ihan kamalaa!!!!!!!!!!
Piti olla syömättä koska tää hätäsektion vaara on olemassa, se siis toi jo huonon olon.
Sitt maataan pää hiukan alaspäin sängyllä.Kätilö ultraa ja 2 lääkäriä yrittää väkisellä mahan päältä kääntää lasta.Eivät saaneet kun vähän kääntymään mutta mua alkoi oksettaa, no eivät he siihen lopettaneet vaan jatkoivat.Siinä vaiheessa kun mä sanoin miehelle että nyt multa lähtee TARJU nii kätilö sanoi lekurille ett nyt on lopetettava.
Onnistunut ei toi homma mutta maha meni tosi kipeäksi ja supisteli, koko ajan pelotti että kohta lähtee synnytys käyntiin ja sitt vielä hemmetin kovakourainen lääkäri teki sisätutkimuksen varmistaakseen jotain???Multa lenti veret sisältä ja lääkäri vaan tuumas että ohoh, sieltä hieman verta tuli, tossa paperia voit mennä :'(
Onneksi siellä osastolla oli yks ystävällinen hoitaja joka kysyi multa että oletko sä saanut mitään suuhusi tänään (no en tosiaan) ja toi mulle pillimehun.Aikaa meni siis klo 9-15 ja ilman ruokaa!!!
Nyt jos tää pikkukakkonen on perätilassa niin varmana en anna yrittää kääntää, kärisin vaikka sektion uudelleen.

Neuvola olis torstaina ja tylsää mennä sinne kuuntelee ne samat löpinät mutta saahan sieltä ne lähetteet verikokeisiin ja sinne ultraan.Pääsis näkee että onko kaikki vielä ok :|

Nyt käytän poitsun uniajan hyväkseni ja luen pari lehteä, ellen nukahda :LOL:

Lis69 8+0
 
Heipat!
Mökiltä palailtu taas arkeen. Ihanaa oli olla reilu viikko äipän ja isukin
täyshoidossa, ei tarvinut tehdä kertakaikkiaan MITÄÄN. B)

En jaksanu kaikkia kirjotuksia lueskella, sieltä täältä vaan
silmäilin...

Torey siis joo, mullakin istukka kohdunsuulla ja
mahdollinen sektio olis eka. Esikko syntyi ihan mitään kommervenkkejä
alakautta ja samanmoisen synnytyksen haluaisin nytkin.
Sektio pelottaa mutta kaipa sen kestää jos ei vaihtoehtoja ole,
vauvan paras se kumminkin on tärkeintä.
Mutta se hetki kun vauvan saa kovan puurtamisen jälkeen heti
rinnalle on vaan niin ainutlaatuinen ja kaunis. Onneksi sen olen
jo kerran kokenut.
Kiva kun täällä oli ihan positiivisia kokemuksia sektiosta.

Luminka niitähän on jotain "jooga-asentoja" joilla
voi ihan kotikonstein yrittää saada vauvaa kääntymään.
Jossain lehdessä oli juttua kuvineen ja asennot siis ihan
helppoja, ei mitään solmuja.

Jeps, vointeja kaikille, täytyy taas mennä.. :wave:

iitukka ja helmi rv14+3
 
Nyt ei jaksa kyllä enää mitään. Tulee taas pelkkää valitusta mutta koittakaahan jaksaa!!! Ensiksikin toi esikoinen on niiiiiiin rasittava se ei perkule osaa nukkua enää ei yöllä eikä päivällä kaks yötä taas menny mukavasti valvoessa ja kun neiti herättää tunnin välein ihme itkukohtauksillaan. Oma kroppa on kipee kun mikä. Selkä on aivan sökö alakerta on juhmimisesta aivan tuusana, polvi ja nilkka reistaa ja vielä lonkat siihen päälle! Kävely on vaikeeta ja pakko silti koko ajan mennä kun on neidin kanssa!!!! Nyt se sentään hetken jaksaa istuu ku tulee pikku kakkonen mut seki loppuu iha just :headwall:
Ukko tekee töitä, töitä ja vielä vähän töitä mä joudun varmaa yksin synnyttää joka tapaukses vaikka se kotona olisikin tuskin se töiltään kerkiää... Eikä sille idiootille tuu mieleen et voisin ton muksun kans apuakin kaivata! Näin täällä niin ja supisellut on koko päivän taas ja samalla kun toi kairaa päätään tuol ihan alhaal ja tulee suppari tekis mieli poru päästää kun sattuu niin julmetusti, mut ei auta etiäppäi sano mummo lumessa!
Anteeks omanapaisuus!!!
elohiiri ja masu 38+6 (pääsispä jo eroon tästä mahasta)
 
Kääntöyrityksistä mäkin oon kuullu aika kurjia kokemuksia... Toivottavasti kaikkien vauvelit kääntyis itestään. Ja perätilassa en minäkään ikuna suostuis alakautta synnyttämään. Liikaa riskejä. Ja toivottavasti teidän eteisistukoista "kärsivien" istukat nousis pois edestä!

Ultran mukaan meijän kuopus olis nyt pää alaspäin. Hyvä niin, mutta oon hiukka huolissani jotenki ku kaikki liikkeet lähes tuntuu tuolla alhaalla... Jos sen jalat kerran on ylhäällä ni miksen tunne potkuja ylävatsalla?

elohiiri samanlaista paatosta vois tulla mun suusta kun oikein ottaa pattiin! Tänne saa purkaa musta ainakin ihan huoletta! Meilläkin mies on oikee työnarkomaani ja sitte ku ei sillä oo hajuakaan mitä kaikkia vaivoja on ku on raskaana ja esikoinen menee täyttä häkää ja meillä kas nyt ollu nuo yöt yhtä hulinaa niin huh huh! Ja mulla oli hb reilusti alle 100 et sikskin oon toi väsyny jne jne mut rautalangasta saa vääntää jos apua haluaa... Kyllä se auttelee aina kun on kotona mutta enemmän sais täällä himbessä viihtyä. No, nyt kun viikonloppuna mennään kaksin kylpylälomalle niin tekee toivottavasti hyvää. Jaksuja sulle, lepää aina kun vaan voit. :hug:

Meijän pikku herralla nousi yöllä kuume, en oo ees tajunnu mitata paljonko sitä on ku annoin sit särkylääkettä. Ei oikein olla viime yönä nukuttu, raukka on ihan räkänen! Vauva rokko kävi mielessä mut ei siihen taida räkäsyyttä kuulua, kuume vaan 3päivää ja sit näpyt.
Mites herkästi te viette/veisitte lääkäriin noita reilu vuosikkaita? Mä ajattelin et jos ei parissa päivässä helpota ni sitte.. Ku toi panadol ihan hyvin onneks laski sen kuumeen ja sitte vaan ollaan kovasti yritetty juottaa toista...

Nyt suhkuun ja nukkumaan jos taas edessä nuhainen yö!

Jonskis ja masu 28+6
 
Jonskis mullakin oli pitkään tolleen et liikkeet tuntu silti alhaalla vaikka ultran mukaan oli rt...nyt tuntuu kuiteski jo ylhäälläkin, en tiiä oliko hän sit vaan niin jalat alhaalla vai mitä.
meillä on käynyt niin hyvä tuuri että kaikki röhät ja muut on hellittänyt 4 päivässä mikä on mun "lääkäriin-vientiraja" joten ei olla lääkäriin asti päästy koskaan.eli siis me ootellaan se 4 päivää yleensä paitsi tietenkin jos selvästi näkee ettei panadol auttais ja toinen olis kovin tuskanen...

Piti tulla vaan kehaseen kuin meijän 2v on hienosti oppinut ilmoittaan kakka-hädän!potalla ollaan käyty aktiivisesti jo pitempään mut yleensä ton kakan kanssa on käynyt niin että potalta poistumisen jälkeen poika tulee hetken päästä ilmoittamaan "kakkapylly" eli kakat housussa.Mies sitten koittanut jankata että tuu sanomaan että "potta-hätä" kun tuntuu että tulee kakka...
no eilen illalla sit ihan puskista poika yht'äkkiä sanoi "pissa hätä", äkkiä potalle ja sinnehän tuli pissat ja kakat!sama homma tänä aamuna!poika juoksi makkariin ja ilmoitti "kakka hätä"!
Jee!!toivotaan et nyt sit jatkuis sama homma niin pian vois kokeilla jo ihan ilman vaippaa.
mies on nyt niin tohkeissaan kun sai pojan oppimaan, viime viikolla sai sen opetettua kertomaan oman nimensä ja ikänsä ja nyt sit tää potta-homma.

siinä teille vähän kakka-asiaa, mä meen nyt tutustuun bb-asukkaisiin...juur tuonne syyskuun pinoon laitoinkin että täytyy laittaa bb.t ajastukseen ettei vaan sit jonkun turhanpäiväsen synnytyksen takia missaa mitään :LOL:

d. ja pipana 38+3 (39+1)
 
daydreams helpottavaa kuulla noista liikkeistä. Jotenki tosiaan jännä juttu ku luulis et ne jalkojen potkut on ne voimakkaimmat. Mut ehkä se tosiaan on niin et koko paketti on vielä niin alhaalla et ne pikku jalatkin potkii siellä. Sillon kun on kauhee vessa hätä niin tuntuu et vauveli nousee kauheen ylös, on oikein vaikee hengittää, sit ku saa rakkonsa tyhjäks, pois alta ni vauva laskeutuu taas alemmas.
Tosi hienoja taitoja teidän 2-veellä! :)
Mäki eilen tutkin bb-asukkaiden profiileja jostain iltalehden sivuilta ja just miehen kans mietittiin et olis vähä pakko ostaa tallentava digiboksi ku ei mitenkään jaksa iltasin valvoa sinne 23.00 asti et kattois bb:n vaan jos tallentais jaksot ja kattois sit ihmisten aikaan :LOL: Ja sama ton synnytyksen kanssa, jos synnyttää sunnuntai illalla ni telkka on pakko saada päälle talk shown aikaan salissa et´näkee kuka tippuu! No, ehkä mä nyt vähän liiottelen mut kuitenkin, pointtina se, että liian myöhään tulee ko ohjelma!

Tänään on 29 vkoa täynnä, hui!

Ja hei, mun oli PAKKO käydä ostamassa yks pinkki body... Vaikkei se tyttöys nyt 100 varmaa ole niin silti... Otan laitokselle mukaan sekä vaaleanpunaiset että -siniset vaatteet :LOL: Sellasia neutraaleja meil ei oikeestaan ole, esikoisen vaatteet on kaikki "poikavaatteita", toki pikkusisko saa luvan käyttää tummansinistä tutan haalaria talven, en nyt värin takia tollaisa isompia hankintoja uusi mut vähä jotain mekkoa ym rinsessa juttua pakko saada!

 
jonskis kyl sun on tallentava PAKKO hankkia, mä laitoin jo viimekskin aina ajastukseen ja katoin seuraavana päivänä, en kans jaksa valvoa 23 asti, saati et nyt jaksais kun tulee vauvakin...tai nyt kun on vielä raskaana.Ei kun siis boksi kaupoille mars!
mies nauroi että täytyykö hänen hommata känny josta näkis väliaikatietoja jos synnytys osuu sunnuntaille,tuolla kun ei oo ees telkkaria synnytyssalissa.
mä juur laitoin kaikki mun tytölle haalimat ihanuudet huutikseen, pakko se kai on uskoo et munat ne on tälläkin tulokkaalla :D (arvatkaa vatuttaako jos se onkin sit tyttö ja mä oon myyny kaikki tytön vaatteet :D)
 
jonskismeidän pojalla oli vähä alle vuodeniässä vauvarokko. muita sairauksia ei ole ollut et tuli haettua kaikenlaista tietoa sit vauvarokosta ja siihen välillä liittyy juurikin nuo nuha-asiat eli voi vaikuttaa myös hengitystie-infektiolta. meillä oli myös ja räkäisuus loppu kun rokkokin oli ohi ja näpyt tuli vast 3-4 päivää kuumeenalkamisesta.
 
daydreams uskotaan nyt molemmat noiden sukupuolten paikkaansapitävyyteen, vaihdellaan sit mekkoja ja autopuseroita päikseen jos meneeki ultrien arviot väärin :LOL:

Hani- Kiitos vauvarokko infosta! Mä oon alan ammattilainen enkä tienny tosta... :ashamed: No, ei voi kaikkee muistaa, eihän... Illalla annoin pojalle viel särkylääkettä ku oli kuumeinen mut nyt aamulla ei enää ollu kuumeinen. Eli tiedä sitte mikä on ku vauvarokossa kai se 3päivän kuume vai liekö sekään aina. Jotenki olisin toivonu et tää olis ny se ni sit se olis pois alta... Mut ehkäpä sit vaan joku syyslenssu.

Nyt mä meen täältä roikkumasta...
 
Jonskis Hyvä et muillakin samaa tilannetta kun täällä!!!! Välil ottaa vaan kupoliin niiiiiiin paljon :headwall:
Pikaset neuvola kuulumiset vaan...
RV39 :heart:
Painoo 233g/viikko yhteensä nyt joku 17kg :ashamed:
RR:124/86 ja 118/80
SF:33 sama kun viime viikolla
RT
Liikkeet 144
Pissa puhdas ja liikkeet ++
Turvotusta ei oo!!!Jee!!!
Paineet nousussa mut onneks ei mitään muuta vakavempaa, hemppaa ei otettu ku just viimeks otettii, mut käski alkaa napsii kahta rauta tapuu päiväs et saadaan se nousuun enne synnytystä. Sano et on niin alhaalla et on kiinnittynyt jo ja ainut millä se laskeutuu viel enemmän on synnytys ei pitäis kuulemma päästä enempää laskeutuun. Hui ku alkaa jänskättää sehä voi olla käsil iha koska vaan...Esim kolmen viikon päästä :LOL:
Nyt täytynee jo mennä!
Elohiiri ja masu 39 :heart:
 
Meillä rakenneultra takana, missä selvisi, että meille on toinen typykkä tulossa :heart: . Painoarvio oli huimat 317g :). Kaikki päällisin puolin ok.

Nyt saan siis esikon vaatteet käyttöön ja ostaa lisää kaikkea söpöstely mekkoja jne. Mulla on kyllä koko odoteuksen ajan ollut ihan tyttöfiilis ja esim en ole muita kuin mahdollisen tytön nimiä miettinyt. Nyt vaan omat ehdotukset läpi :D .

Esikolta kun kysyin, että kumpi tulee niin hänkin pikkusiskoa veikkasi, tosin kun kysyin, että mikä hänestä tulee, niin vastaus oli et kokki =) . Isosiskon roolia vielä etsitään.

Aminohappo ja Kuutti 20+3
 
Kuulumisia täältäkin!

Onnea Kesis todella! :heart: Ihanaa että kaikki hyvin!

Kyllä mäkin täällä taustalla roikun, nytkin silmät ristissä kirjoitan, aamulla kuudeksi töihin :eek:
Olo ihan ok, mitä nyt se alituinen hiiva ja siitäkään ei jaksa enää välittää.

Huh Jonskis jännät paikat olleet sulla, toivottavasti ei enää lorahtele!

Kirjoittelen lisää paremmalla ajalla,

Torey+ Tirppana 23+5
 

Yhteistyössä