¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

Voi kun te ootte ihania!! :heart: :) Kiitos vielä kaikille onnentoivotuksista, niistä taisi olla apua, sillä nyt on sellainen kestohymy päällä että!! :D :D Ultrassa kaikki hyvin, tai lääkärin mukaan "kaikki niin hyvin kuin olla voi" :D :D Me nähtiin meidän pienen pienen pikkukakkosen sydämensykekin!!! :heart: Pituutta meidän milli-ihmeellä oli päästä peppuun huimat 5,5 mm :D joka vastasi viikkoja 6+3. Kerroin lekurille, milloin sain plussan ovistestiin, ja hän sanoi, että vastaa hienosti sen perusteella viikkoja. :D Voi että mä oon onnellinen!!
Laskettua aikaa hän ei lähtenyt kuitenkaan muuttamaan, sanoi että se tehdään sitten myöhemmin jos on tarvetta. Onnitteli vielä kovasti, ihanaa!! :heart: Mulla on samalle lääkäri uudestaan reilun 2 viikon kuluttua uusi aika, tarkistetaan että pysyyhän se pikkuinen matkassa. :)

Täytyy laittaa tuonne huhtikuisiin vielä pikaiset kuulumiset ja sitten lähteä pojun kanssa leikkimään, joten palaillaan pian! Anteeksi omanapaisuus :ashamed:

Kesis ja huvikumpu 7+0 (6+3)
 
Ihanaa Kesis!!! :heart: :heart: Onnea kovasti, ihanaa kun siellä oli kaikki hyvin ja pieni tukevasti kyydissä! :hug: Ihan tuli onnenkyyneleet täälläkin! :'( :D Meinasi jo mahaa kääntää, kun äsken odotin että tää sivu aukeaa ja sun teksti tulee näkyviin.. :heart: Oon kyllä tosi onnellinen teiän puolesta!! :heart:
 
AAM
Kesis :flower: =) =) :hug: ihanaaa !!
ja Luminka mulle kans tommoinen :D joillakin on niitä käsityötaitoja, mä osaan hikisesti villatumput pojalle tehdä ja sukat.. siinä mun käsityötaidot :D :LOL: :LOL: :LOL:

AM
 
Kiitti plikat!!! :heart: :heart: :heart: :) :) :) :flower: :flower: :flower:
Pilkkis oi ihana kun sä siellä eläydyt :heart: :hug:

Nyt täytyy tosiaan mennä tanssimaan tuon meidän pikkupäällikön pillin mukaan.
See you soon!! :heart: :heart: :heart:
 
Onnea Kesis hienoista ultrakuulumista!!! :heart: :heart:

Ihana myssy Luminka! Mun on nyt pakko tunnustaa, että mäkin oon ihan höyrähtänyt... Meinaa neulomaan... Maanantaina ostin lankoja ja nyt on jo parit tumput tehtynä ja sukat työn alla... Oikeesti olen viimeksi puikkoja pidellyt käsissä yläasteella reilu 10 vuotta sitten!!! Silloin olikin aina kässä 10 mutta se vaan jäi... Ihan pimee oot sanoi mieskin kun eilen illalla väänsin tumppuja loppuun ja pihisin kiukusta kun selkä on niin pirun kipee.... :LOL:

Keskiviikkona olin neuvolassa ja siellä kaikki ok. Pikkunen on tosin perätilassa / poikittain... :/ Esikoisellakin oli 2 vee neuvola ja ihan hyvin meni sekin paitsi kun piti riisua niin tuli kaamee huuto.... |O 13kg ja 89cm on meidän 2 vuotias neitokainen :heart:

Nyt sukkien kimppuun :wave:

Emppu & Papunen 33+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jonskis:
mamina teilläkös ne carenat oli jo hankittuina?? Onko se selkänojien säätö remmeillä susta hankala?

J ja masukas 28+1

moi jonskis, ei meil vielä oo niitä, mut meinasin hankkia kyllä. En usko et se selkänojan säätö on hankalaa, meil ainakin oli kerran gracon matkikset, joissa oli samanlainen säätö, ni siinä oli kuitenkin myös sellanen "klipsi" jolla sai selkänojan puoliväliin kun kiinnitti ne, tai sitten kun ne avas niin selkänoja oli ihan alhaalla.
Eli toisinsanottuna niitä remmejä ei tarvinnu koskaa löysäillä tai tiukkailla. sit ihan yläasentoon se selkänoja lukittui normaalisti.
Luulen et carenoissa on samalla periaatteella toimivat säädöt.
Ja sit meillä esikoinen joko istuu tai makaa, ei tarvii sitä puoliväliä oikein ollenkaan. Ja vauva vaan makaa:)
 
Onpa mukava lukea, jotta muillakin näitä kynsien terottelijoita kotona =) Kiukkua ja omaa tahtoa riittämiin - tietää vain sitä, jotta osaa pitää kyllä puoliaanki sit tarpeen tullen :D

Miula on vähä haikeus. Oon pitkään mankunu, et isäntä vois lähtee joskus pojan kans keskenään jonneki pitemmäks aikaa eikä vaan lenkille tms. Vaivanen vuos siinä meniki ennen ku isäntä rohkaistu :LOL: Mie oon oikeesti eka kertaa vuoteen nyt pitemmän aikaa yksikseni kotona, khih. Tuntuu hassulta. Meinasin, et vois kohta tehä noita omia juttuja, jotka vähä rästiin jää ku on nuo miehet kotosalla. Ainaki kirjottelen.. =)

Matkisten säädöistä: Tuo remmisäätö on huomattavan paljon parempi ku hampaistettu joku tietyn määrän säätö. Saa ihan pystyyn ja ihan alas. Toimii ainakin meillä. Just hommattiin Gracon Spree -rattaat.

Pompin taas.. No mutta, tää tälle erää taas.

pietu- ja luomu 7+3
 
niin ja vielä niistä säädöistä, jonskis ja miksei muutkin, et eihän niitä remmillä säädettäviä tarvii erikseen joka kerta pujotella, ku se toimii samal taval ku vaik repuissa olkahihnojen pituuden säädin, eli iha helposti:)
 
Nythän tässä varmaan ehtii ajan kanssa kirjotella, kun meiän pojat on jo molemmat nukkumassa. Miehelle iski väsy jo puol kasilta.. :D Nuokkui tossa sohvalla, ni komensin sen pehkuun ja sinne se kiltisti tais nukahtaa. :LOL: Nuorempi herra meni sitten tuntia myöhemmin unille ja hiljasta oli sielläkin heti. Voi noita mun poikia.. :heart: Mies-rukka ei tainnu nukkua viime yönä kun pari tuntia, joten ei mikään ihme että vähän alkaa silmä luppaamaan jo alkuillasta..

Jouskari Tsemppiä viime metreille!

Jonskis Joo, sitähän se varmaan näillä on, jonkun asteista eroahdistusta. Onneks on tosiaan täällä ainakin jo alkanu helpottaa. Ja toisaalta ihanaa, kun ollaan niin tärkeitä ihmisiä lapsillemme. :heart: Olishan se aika kamalaa, jos meillä ei enää oliskaan mitään väliä.. :) Teiän masumatkustaja oli sitten päättäny hankkiutua kiveksistä eroon kesken reissun.. :D Jännä, miten noi ultra-arvelut voi heittää kuperkeikkaa.. Onnea siis muhivasta tytöstä, jollei se nyt sylje niitä kiveksiä taas ulos jossain vaiheessa. :D No, pääasia tietenkin, että siellä on terve lapsi kasvamassa. :heart: Toivottavasti ei tiputtelisi enempää niitä vesiä.. Pelästyttää tommonen aina! d:)b

Kiva lukea, että täälläkin on niin monella tuota omaa tahtoa ilmassa. Tai siis sikäli kiva, että saa tukea sille ajatukselle, ettei ite oo mokannu mitään oman lapsensa kohdalla, vaan että semmosia ne vaan on tässä iässä. Meillä noita särmiä hiotaan päivittäin kieltojen kanssa.. Kovasti poika yrittää itkua tuhertaa, kun jotain kielletään ja sen jälkeen menee kokeilemaan uudestaan, että saiskohan sitä samaa kiellettyä asiaa nyt sitten tehdä. Ja niin se äiti vaan kieltää sen uudestaan.. Ja uudestaan.. Ja uudestaan. Muut kielletyt kohteet on pojalle tällä hetkellä aika selviä (ainakin hyvinä päivinä), mutta takan luukkua ei millään pysty vastustamaan. Se aukeaa meillä tosi helposti ja samantien on pojan näpit noessa.. Puuh.. Nyt kun ei oo vielä pahemmin tarvinu takkaa lämmitellä, ni mulla on se teipattuna maalarinteipillä kiinni! :D Sillon se ei kauaa jaksa kiinnostaa. Kaiken maailman kikkoja sitä onkin tullu kehiteltyä ympäri kotia lapsukaisen kokeiluja hidastamaan. Kertokaas muuten tekin, mikä on kekseliäin kotikonsti, jonka olette kehittäneet lapsenne "uteliaisuuden esteeksi"? Eli näitä perinteisiä esteitä laatikon tai ovien avaamiselle.. Tai minkä tahansa turvallisuusriskin minimointi? Vai onko se taikasana "ei" toiminut fyysisiä esteitä paremmin? Ite tykkään, että lapsi saa mahdollisimman vapaasti tehdä kotona tutkimusmatkojaan, eli esim. kaikki alahyllyt on tyhjinä ja luvattomat lipastot "lukittu". Toki lapsi myös ymmärtää kiellon, mutta omia hermojanikin säästääkseni en ole halunnut, että kierrän koko päivän ympäri taloa kieltämässä jokaisen lasta kiinnostavan asian. Tulipas pitkä sepustus.. :)

pietu Oi, ihanaa omaa laatuaikaa! :heart: Nauti koko rahan edestä. Meiän mies ei ole vielä suostunut lähteä mihinkään yöksi pojan kanssa, eli jos haluan omaa aikaa, mun pitää lähteä pois kotoa. Toisaalta, hyvää se oma aika tekee, vietti sen sitten missä tahansa. :) Ja mulla ei kyllä silleen oo valittamista, kun oon aina sitä aikaa saanut, jos olen halunnut. :heart:

Kesis En tiiä, miten sitä tuleekin niin kovasti eläydyttyä.. :ashamed: Jotenkin sitä on vaan niin mukana sun fiiliksissä ja vastoinkäymisten jälkeen niin kovasti toivoo teille sitä myötätuulta tässä pikkukakkosasiassa. :heart: Mieskin kysyi tänään töistä tultuaan jossain vaiheessa, et mitä siellä Kesiksen ultrassa näkyi.. :LOL: Se on semmonen semivitsi, kun aina ku oon tässä koneella, ni se kyselee et no mitä sille Kesikselle kuuluu.. :D Ja eilen just puhuin sille, et ootte menossa ultraan. Poika ei sentään vielä kysele sun kuulumisia, mut ehkä sekin jo parin vuoden päästä! :LOL: :heart:

Luminka Ihana tosiaan tuo myssy! Vähän aikaa tuhrustin kuvaa, että kenen päähän se on oikein survottu, mut sehän olikin KÄSI! :lauhg: Näytti hauskalta. Mutta siis hienon pipon oot tehny!

Nyt en muista oliko vielä muuta kommentoitavaa.. Tulihan tässäkin jo tarinoitua oikeen urakalla!!
:ashamed: Kiva, jos saadaan ne pikkukakkosjatkot aikaan tuonpuoleisessa! :heart:

Pilkkis 13+5
 
Voi viulu :snotty:
Kirjotin hirmu jutun ja nyt se hävis jonnekin bittiavaruuteen, enkä jaksa aloittaa alusta.
Väsyttää niin vietävästi ja just sain mieheltä puhelun että menee ainakin ensi viikon torstaihin kun on vasta kotona.Eli ollaan pojan kanssa taas n.9 pvää keskenään ja mä en tiedä miten mä jaksan :'(
Sitt vielä sellainen tunne että oonkohan mä enää raskaana kun ei ole oikein mitään tuntemuksia, paitsi väsyttää ja etoo hiukan mutta ei oo rinnat arat eikä mahaa juili.
Hui, mä en jaksa ajatella!

Pitää palata huomenna pojan päikkäreitten aikaan lukemaan vähän tarkemmin noita teidän juttuja, nyt nukkumaan |O

:hug: kaikille!
 
Jonskis pikku peläytyksen olitte saanut, mutta myös hauskan yllärin!mäkin aattelin että uskaltaakohan tuohon rv 36 tehtyyn poika-veikkaukseen jo luottaa vai voisko vielä olla että oliskin häpyhuulet vaan turvonnut...
otahan nyt sit rauhallisesti!

Allusmamma me ei voitu enää teippivaippoja käyttää sen jälkeen kun poika täytti 1v, repi kans teipit heti.nyt sit vaan laskee housuvaipan :D

Meillä ukolla muuten "raskausvaivoja", se on lihonut saman 7kg mitä minäkin (mikä on kyllä vaan hyvä kun on laihanpuoleinen) ja sillä on ihmeellisiä ruokahimoja, uusin on maksalaatikko sotkettuna mustikkajogurttiin :x
voi tosin johtua nuo siitäkin kun lopetti tupakoinnin, musta on vaan hauska kiusata sitä että "koskas sun vauvas tulee?" :D

hiukan kyllä otti korvaan eilen kun neljän tyynyni kans koitin saada sopivaa asentoa, närästi, ja selkään sattu ja vaikka mitä ja MIES vieressä valitti kuinka on niin hankala nukahtaa kun ei saa hyvää asentoa...tuli ainakin todistettua että jos mies joutuis oleen raskaana niin oltas kyllä lapsettomia.

Kesis onnittelut ihanista ultrakuulumisista!

 
Luminika Ihana lätsä!!! Voi kun olis meikäläiselki jotain kädentaitaitoja puikkojen tai ompelukoneen kans mutta kun ei!
KesisHienot ultrakuulumiset :flower:
PilkkisKotikonsteina meil käytettii esim keittiön kaapin ovissa ja laatikois sitä et nypittii kaik kahvat pois tai mä nypin ku ei ukko saanu aikaseks...Toimi siihen asti ku neiti tajus et miten ne saa si auki ilman kahvoja :headwall: Nykyään jättää jo rauhaan ja tietää ettei sil oo asiaa niihin ja ikää se kaks vee ja vetimetki on paikoillaan!!!Takka sai jäädä rauhaan viimetalvena kun muutaman kerran neiti poltti sormensa siinä. Saa nähdä et muistaako tänä talvena vielä vai tarviiko mennä testaan et onko se kuuma.
Pietu Nauti vapaastas täysin rinnoin vitsi mä oon sulle niin kade...Meil lähti ukko tänään taas johki pirun auto hommeleihinsa ja mä saan viettää laatuaikaa ton uhmiksen kans!!!!
dd Miehet ei tod selviäis raskaudesta eikä synnytyksestä. Meil ainaki ukko valittaa välil jostai niin naurettavasta asiasta ja kiva siinä kuunnella ku itellä alapää saatanan kipee ja selkä eikä silti tarvi valittaa koko aikaa!!! Ja jos sillä on joku paikka kipeenä niin eihän se voi sillon esikoisen kans mitään tehdä mut hyvinpä mä oon pystyny raskaus kipujen kans tekee. Miehet on välillä niin.......Taas tällänen päivä mut ku se saatanan UKKO lähti johki auto harrastuksiinsa taas vaihteeks ja mua taas supistelee ja ressaan sitä et jos tuleeki lähtö niin kerkeekö se sieltä si mukaan ja ajanko mä si ite eka neidin hoitoo ja si synnäril... :headwall: Toivotaan et nyt pysyy sisäl ettei ainaka ennen iltaa lähe tulee si ei taas haittaiska!!
Eli siis omaan napaan ei yhtään mitään uutta! Rasittaa odotus niin pirusti ja haluisin eroon tästä ahdistavasta olotilasta!!!!Eli oon super hyper kypsä koko raskauteen ja haluun niin kauheesti jo sen pikku nyytin syliini!!!Kai se si joskus 44 viikol syntyy!! :kieh:
elohiiri ja masu 38+3
 
Inahdanpas tännekin välillä..

Mulla lähenee vain tuleva rakenneultra ja jännitys siitä onko kaikki kunnossa.. Ja tietysti mahdollinen tieto sukupuolesta jännittää. Muksu on alkanut ilmoittelemaan olemassa olostaan mukavasti, varsinkin kun istuu niin tulee potkun tapaisia heti eteen. Yritin eilen miehen saada tuntemaan myös potkuja, mutta ovat sen verran hentoja ettei vielä tuntenut.. Harmi ettei ollut viikonloppuna paikalla kun asukki yritti päällä puskea mahan läpi. Pyöreä möykky vaan kohosi toiselle puolelle vatsaa.

Mulla myös iskenut kutomisvietti. Kaveri pyöräytti minivauvan, jolle neuloin minipipon ja myssyn. Ihana tehdä myssyjä ja mulla on tapana laittaa nuo sitomisnauhat satiininauhasta, ni jotenkin ovat suloisempia. Pitäisi varmaan neuloa jotain tälle uudellekin ja esikkokin vois saada uuden pipon.

Aminohappo


 
Kiitos vielä kovasti onnitteluista kaikille! :heart: :D Enpä ole moneen yöhön nukkunut niin hyvin kuin viimeyönä... lieneekö siis hyvillä ultrauutisilla ollut jotain tekemistä asian kanssa :)

Hih Jonskis onnittelut tulevasta pikkusiskosta! :heart: Aika hauska että miehiset sukukalleudet olivat vaihtuneet matkan varrella tyttömäisempään versioon :D Mutta hui kuinka se tyttönen pelästyttikin äitiään, onneksi kaikki on kuitenkin hyvin ja pääset niihin kontrolliultrauksiin :hug:

Luminka ihanan pörröisen myssyn olit tekaissut tulevalle rinsessalle :heart:

pietu- hyvin sanoit tuon siitä omasta tahdosta, että osaapahan lapsi sitten pitää tarpen tullen puolensa. =) Näin mäkin oon ajatellut :D

Pilkkis :heart: Voi ihana se sun mies(kin) :heart: :D Kyllä meilläkin tiedetään Pilkkiksestä ja Pilkkiksen vaiheista :LOL:

Lis69 kyllä sä olet raskaana, älä huoli :hug: Mulla on päällimmäisenä just samat oireet kuin sulla, pientä aaltoilevaa etomista ja hirmuinen väsy. Enää ei boobeja vihlo eikä alavatsalla ole enää niitä repäisyjä, mutta ilmeisesti pikku milli-ihmeen sydän siellä kuitenkin sykkii. :heart: :)

daydreams, miehet, miehet :LOL:

Kotikonsteista ja kieltämisestä mä tykkään kans, että poika saa aika vapaasti tehdä tutkimusmatkojaan ympäri kotia, mutta yritän kans samalla eliminoida vaaroja miettimällä ennakkoon tai sijoittelemalla kiellettyjä asioita pienten käsien ulottumattomiin. Tai sitten jos huomaan, että poika viattomana tekee jotain mitä en haluaisi hänen tekevän, niin yritän saada mielenkiinnon muualle niin että touhut unohtuvat. Melko lailla poju saa tehdä mitä tahansa kunhan ei vahingoita itseään tai muita. :D

Pinoilusta oli puhetta, joo olis tosi kiva jatkaa tosiaan pikkukakkosten synnyttyäkin rupattelua! :)

Mulla olis taas muuten kysymys. Mitä päiväunirutiineja teillä on? Me ajateltiin nyt alkaa nukuttaa poikaa sisällä pinniksessään (tähän asti nukkunut ulkona), koitetaan siirtyä pikkuhiljaa niihin yksiin päikkäreihin. Poju vaan ei yhtään tykkää ajatuksesta, että pinnikseen pitäisi mennä päivälläkin nukkumaan :whistle: vaan itkee sydäntäraastavaa itkuaan heti kättelyssä... Iltaisin kyllä nukahtaa sinne mielellään vähän aikaa unta haettuaan, ilman huutoja, mutta iltaisin meillä onkin tutut rutiinit.

Täytyy muuten vielä sanoa, että luojan kiitos, se meidän ruokapöytäepisodi näyttää olevan ohi! :eek: Eilen ja tänään ruoka on maistunut taas ihan hyvin jopa syötettynä... Mutta täytyy nyt koputtaa puuta eikä nuolaista ennen kuin tipahtaa. ;)


Kesis ja huvikumpu 7+1 (6+4)
 
Kesis kiitokset lohdun sanoista, jospa tää vaan menis näin "helposti" :)
Niihin päiväunirutiineihin :kyselinkin jo tuolla aiemmin miten muilla tuo sisällä nukkuminen.
Meillä siis poitsu nukkuu ulkona ne yhdet päikkärit (1,5-3,5h) eikä tosiaan millään asetu kun ollaan yritetty sisälle nukkumaan.Mä en keksi mitään konstia...oon yrittänyt sillai että ollaan vierekkäin meidän sängyllä, ei toimi.Sitt omaan sänkyyn, ei toimi.No sitt oon yrittänyt mahdollisimman väsyneenä viedä sänkyyn ja jättänyt sinne ja itte kuunnellut oven takana (ja huone tietty pimeänä) ei toimi mikään.
Saattaa jonkin aikaa myllätä ihan hiljakseen ja sitten alkaa höpötellä ja huutaa eikä tähän aika auta sillä parhaimmillaan olllaan tosiaan se vajaa tunti siellä pyöritty ja unet vaan venyy.
Aika sitkeä sissi B)

Meilläkin muuten saa aika vapaasti lapsi tutkiskella kaappeja yms.paitsi sellaiset missä on jotain vaaraa niin niihin on ehdoton EI!Ikkunalaudoilla on pehmoja ja autoja.Lipaston alalaatikoissa on duploja jne.eli aika lailla on vapaata mihin saa mennä.
Jossain keittiön kaapeissa mihin ei saa mennä on tietty suuri houkutus mutta sitten ei auta kuin kääntää se huomio jonnekkin muualle ja tämän ikäiselle se vielä onneksi onnistuu, saa nähdä kuinka kauan menee läpi ennenkuin hoksaa että äiti vähän vedättää :LOL:

Voi teitä onnellisia joilla 9 kk kohta takana, mulla on jotenki malttamaton ole enkä jaksais odotella mutta kai se vaan on pakko....
Nyt kattoo vähän aikaa rauhassa tota keihäsfinaalia kun poitsu nukkuu....

Lis69 7+4
 
Luminka ihana pörröpipo! Oon kyllä kateellinen teille käteväkäsisille! Meillä saa anoppi neuloa ja ommella kun ite en osaa, onneks hän kyllä tykkää kutoa sukkia ym. Laita vaan tyttö etusivulle... Kyllä se han siltä näytti omaankin silmään. Muutellaan sit taas Marraskuulla jos on tarvis
:D

Kesis onnea ihanista ultrakuulumisista! Ja kiva kun on toi uuskin aika varattuna niin tietää et pian taas konkreettisesti näkee, että pikkuisella on kaikki hyvin! Olet kyllä onnesi ansainnut, niinkuin toki me kaikki muutkin mutta sulla niin kurja kokemus vielä takana :hug:


mamina ja muutkin kiitos remmi säätö infosta! Se vaan kuulosti niin hankalalta mut tuskin sit onkaan. Ja viisaampi olen ku vihdoin päästäis kattoaan ja testaamaan livenä niitä kärryjä. Nyt oli meijän paikallislehdessä myynnissä Emmaljungan tuplat, 130eur... Aika vanhat varmaan kun noin edulliset. Ja niissä on yhteinen kuomu.

Pilkkis täällä kans mietitään noita uteliaisuuden hillitsemis esteitä... Meijän uunissa ei oo edes lapsilukkoa! Jotenki tyhmänä automaattisesti oletettiin sillon ku tilattiin et kaikissa rosenleweissä ja muissakin uusissa on automaattisesti, mut ei... Eli se on nyt ensisijainen homma, hankkia siihen sellanen ritilä tms systeemi ettei uuni aukea. Ja poitsu ylettyy astianpesukoneen, pyykinpesukoneen ja just ton lieden nappuloihin, huoh! Meillä on keittiössä yks laatikko jossa on muovikippoja ja kuppeja niin jos esim teen ruokaa niin avaan tän laatikon pojalle, muutama minuutti menee siinä kun hän viskoo sieltä kaikki movipurkit ulos :LOL: Se on ihan lempipuuhaa!

daydreams meilläkin housuvaipat ollu jo pari kuukautta käytössä, teippareita ei kertakaikkiaan saa tolle ikiliikkujalle enää puettua.

pietu jaksuja miehen kanssa, aina ei vaan olla samalla aaltopituudella.

:kieh:


elohiiri ajoissa vaan "komennat" miehen kotio jos tuntuu et lähtö tulee. Jänittää jo ihan sun puolesta ku alkaa päivät tai ainaki viikot käymään vähiin...

Luminka komea masukuva, täälläkin oikein välillä tuntuu kun nahka venyy...

Kesis kyseli päivärytmeistä. Mäkin oon onesti jo miettiny saisko tuon pojan nukkumaan vaan yhet päikyt ja yks päivä kokeilin mut ei se vielä tuntunu sujuvan, lounaan syöminen väsyneenä oli aikas tuskaisaa ja sit ku oli jo niin yliväsyny mennessään nukkumaan ni nukku vaan 1,5tuntia jonka olis sit pitäny riittää koko päiväks mut ei riittäny ja alkuillasta sit ku ulkoiltiin ni poika nukahti istualleen vaunuihin matkalla puistosta kotio eli nukku kuitenki sit kahteen otteeseen. En sit tiiä olinko liian hätänen et olisko vaan pitäny useampi päivä koittaa totuttaa mut nyt vielä mennään kuitenki kaksilla unilla.
Meijän rytmi on siis tällanen:

Klo 7 ylös ja aamupesut ja - puurot
Klo 9 aamupäikkärit
Klo 10.30 lounas
klo 13.30 välipala
klo 14 iltapäiväunet
klo 16.30 päivällinen
klo 19 iltapuuro ja -pesut
klo 20 yöunille

Missä välissä te muut ulkoilette? Ootteko aina aamupäivällä pihalla ja sit vielä iltapäivällä? Laittakaahan muutkin rytmejänne, tarvis vähä vinkkiä sitte ku nihin yksiin päikkyihin siirrytään.

Nyt ei oo lirahdellu onneks mitään mut kyllä mä vähä säikkynä oon... No, päivä kerrallaan mennään.

Hyvät viikonloput, minä täällä odottelen miestä kotiin töistä, oltiin ihan siinä uskossa et hänen lomansa kestää ma asti mut eilen katottiin ONNEKS listasta et tänään ja huomenna onki aamuvuorot :headwall:

Jonskis ja prinsessa(?) 28+3
 
Ah, hetken rauha joten koneelle siis =) Mies lähti ihan omasta ehdotuksestaan käyttää likkaa tuossa leikkipuistossa :eek: On joskus ennenkin repäissyt... Äkkiä vaan pesin vessan lattian et pääsin tosiaan koneelle :D

Meidän päivärytmi:

7.30 - 8.30 herää, pesut ja puurot yleensä samantien
11.30 lounas
12 - 12-30 päikkärit, n. 1h-2,5h
n.14.30 välipala
16.30 - 17 lounas
19 sauna joka toinen ilta jonka jälkeen puuron tekoon
19.30 - 20 nukkumaan

Ulkona käydään yleensä aamupäivästä, jollei ole mitään erikoista. Ja usein jos hyvä ilma niin päikkyjen jälkeen ja vielä jos keliä (ja jaksamista äitillä tai isillä ) riittää niin tässä iltapäiväruoan jälkeen. Ja jos kaupassa pitää käydä, ollaan heti ruoan päälle lähdetty ettei vaan ennätä nälkä tulla kesken reissun =)

Alkuun oli tosi väsy aamupäivisin kun siirtyi yksiin uniin. Mutta pakko oli vaan venyttää kahteentoista saakka. Ja syy miksi jätettiin toiset unet, ei enää meinannut onnistua ne toiset millään! Aamulla oli jo 2h valvomisen jälkeen kiltisti nukkumassa, mutta toisille unille ei ollutkaan niin helppo laittaa. Ja sitten oli ilta ihan kiukkua täynnä kun oli niin pitkän putken valvonut :snotty:
 
pikavastausta päivärytmi-galluppiin

viim. 6.00 herää |O
pesut, ja pisut
7.00 aamupala
kotona "heräilyä" (lähinnä äidin heräilyä......)
9.00 ulos jos ilma sallii (usein meillä joku meno tässä välissä tai treffit esim. puistossa)
10.30-11.00 kotiin syömään
11.30-12.00 päikkäreille
13-14.00 herätään
14.30-15.00 syödään kun ukko kotiutuu
sit kauppaan jos tarvis, kävelylle, tai muuta puuhaa sisällä jos on surkee ilma tai ei jaksa lähteä mihkään
17.30-18.00 välipala
19.00 suihku/kylpy
19.30-20.00 puuro
20.30 viim. nukkuun

saa nähä pysyykö samana kun vauva tulee...
 
Meidän päivärytmi... On ollut samanlainen jo vuoden verran...

7.30 herätys , pesut, pisut
8.00 aamupala
9.00 pihalle, ensin koiran kanssa lenkki ja sitten puistoon tms.
11.30 kotiin ja lounas
Leikkiä sisällä, siivotaan,laitellaan pyykkiä tms.
13.15 välipala
13.30 päikkäreille
15-16 heräilee
16.00 päivällinen
17.00 lenkille koiran kaa sit kauppaan, kylään tai muuten vaan ulkoilua
20.00 Iltapala
20.30 yläkertaan pesulle / kylpyyn / saunaan
21.30 viimeistään on untenmailla

Mä muistan elävästi sen vaiheen, kun siirryttiin yksiin uniin... Kun neitiä ei millään meinannut saada syömään lounasta kun oli ihan kuoleman väsynyt... Tehtiinkin sitten niin, että annettiin lounaan sijasta välipala ja lounas sitten kun heräsi. Tätä tehtiin noin kuukausi niin sitten jaksoikin jo syödä lounaan ennen päikkyjä.... Silloin oli aina miettiminen iltamenoissa, kun neiti aina nukahti autoon ja sitten ei meinannut enää kotona nukahtaa... Nyt ei enää edes päikkäriaikaan meinaa autoon nukahtaa...

Sisällä meillä on nukuttu jo 10 kk lähtien kaikki unet. Vaikeeta se nukahtaminen on kuten jo aiemmin olenkin kertonut...

Nyt iltapalaa ja selviytyjät. Mies on likan kanssa saunassa ja mä en jaksanut mennä :ashamed:

Emppu & Papunen 34+0
 
Kiva kun ootte laittanu päivärytmejä :hug:

Mä ajattelin suuruudenhulluna että Lokakuun alussa kun jään äitiyslomalle ni vierottaisin tutista ja siirryttäis yksiin uniin... Siin onki sit miettimistä et kummassa järjestyksessä... Vielä poika kyllä nukahtaa hyvin molemmille unille että katotaan kuin käy. Sais sit toivottavasti mukavan, vakiintuneen rytmin ennen vauvan syntymää. Vaikka mukava ja vakiintunu tääkin rytmi on mutta sit kuopuksen snnyttyä onki hankalampi alkaa esikon rytmejä säätelee kun on just tota väsyä ja kiukkua siinä kuitenki mukana.

Varattiin ens viikonlopuks kylpyläloma! 1.9 on meidän eka hääpäivä ni mennään la-su yöksi kylpylähotelliin sitä juhlistamaan. Nyt jo kammottaa viedä poika yöks hoitoon! Mun äidillä ja isällä hän on ollu viime Tammikuussa ekan yökylän ja sit oli Maaliskuussa yön eli nyt siis kolmas kerta tulossa... Lahopää kun olen niin en muista kukas se siellä kylpylässä just kävikään lillumassa?? Uikkariasiaa vaan olisin kysyny, että oliko käytössä mammauikkari vai tavallinen? Mulla on bikinit joiden alaosa jää aika alas mut toisaalta haluisin masun kankaan alle "piiloon"... lindexillä kävin eilen kurkkaamas ni sielä ei ollu mamma uikkareita enää, ennen oon sielä nähny ihan kivoja.

Nyt taidan tehdä ruuan uuniin ku poitsuli nukkuu. Ja sit olis pyykkiä :kieh:
 
Jonskis: No minähän siellä kävin lillumassa =) Ihan kivaa oli, mutta siitäpä tuo alakerta ei vissiin tykännyt ollenkaan... En muista oonks tänne kirjoittanut. Mut reilu viikko siitä oli pakko käydä lääkärissä, emätintulehdus.. No, tänään vika ruutallinen voidetta ja huomenna aloitan vielä hiivasienilääkkeen :kieh: Et siinä mielessä ei onnistunut reissu :snotty:
Viime yö oli jotain ihan hirveetä, valvoin yhteen saakka kun kutisi niin hurjasti :/ No, jospa tää elämä tästä vielä parantuis :D
Niin, ja mulla oli kaverin bikinit lainassa! Hyvin ajoivat asian, ihan tavalliset siis!

Luminka
 
eli heipsan vaan tänne..elikkäs olen tälläinen 21-wee nuori nainen ja olen avoliitossa mieheni (24wee) kanssa ja meillä on 4-vuotias ihana poika..<3 asumme helsingissä ja olemme olleet yhdessä kohta 7 vuotta... ajattelimme, että olisi nyt ihan hyvä hetki saada toinen lapsoinen... :) eli raskaus on ihan alussa vasta et ihan varovasti siksi ilmottaudun.. :heart:

 

Yhteistyössä