¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

huoh!! Nyt on vissiin viikon verran kohta taisteltu tytön kanssa nukkumaanmenoista. Opetamme siis hänet nukahtamaan itse vaikka sit huudon kanssa. Enää en suostu kahta tuntia istumaan vieressä, en prkl suostu.. :kieh: :D
Pari ekaa iltaa huudettiin kurkku suorana, kunnes annoin periksi ja menin silittämään uneen. Sit kolmas ilta meni jo niin et pääsin huoneesta pois ilman itkuja, tyttö huuteli vaan miuta muutamaan otteeseen ja huusin vaan takaisin et 'nyt on nukkumaanmenoaika!'. Niin kului n.40min ja sit se hiljaisuus koitti. Suloisuus tuhisi yksin siel sängyssä :saint:
Ja siis kolmantena iltana ei itkenyt YHTÄÄN. Neljäs ilta tais kutakuinkin mennä samoin, mut sit viidentenä iltana kerkesi mennä yliväsyneeksi ja meni taas ihan hysteeriseksi huutamiseksi koko touhu.. annoimme sit periksi, ja tässä sitä ollaan. Nyt hän vaatii taas et nukutettais...
koitan vaan olla vahvana ja pyrkiä rauhoitteluiden jälkeen huoneesta pois. Jospa tää tästä alkais taas helpottaa.. Periksi en anna. Päiväunien kanssa ei oo ongelmaa, mut illalla näyttää olevan vaikeaa tuo yksin nukahtaminen.
Tänäänkin päivällä vein vaan sänkyyn ja sanoin että on nukkumaanmenoaika, annoin halit ja pusut ja painuin pois. Pari kertaa huusi perään ja sitten nukahti. =)
'kyl tää tästä'.... :D

Masuun ei kuulu oikeastaan kummempia.. Kova veitikka touhuamaan ainakin sillon ku menen sänkyyn ja aikoisin nukkumaan:)

mamina 25+3
 
AAM
mamina ole vain vahva :) :hug: loistavastihan teillä on mennyt :) hienoa !!! tyttö vain ojennukseen ja päättäväisesti pidättäydyt rutiinissa.. meillä kans se puuro, hampaat ja suukko hali ja heihei isille ja sit punkkaan ja siellä ollaan ja viedään kunnes pysyy, jonakin päivinä paremmin toisina heikommin.. alle kymmenellä viennillä/ilta päästää kyllä onneks tulokseen :D
 
kattokaas muuten miun profiilista mein riiviöstä otettu kuva:D hassu sattuma että lamppu oli siel takana, oikein sädekehän sai päänsä päälle:D sen kuvan voi klikata isommaksikin.
masukuvaa koitin kanssa laittaa mut palsta taitaa tökkiä taas..
 
AAM
Mamina joo kersat ketoon/petiin? =) Yeah show who`s the boss :LOL: !! :D kyl o sulkkis likka sulla :heart: pikku rintressa varmaan kuitenkin loppupeleissä :)
joo ei noi ukot muutenkaan paljon noista kannustuksista vissiin paljon perusta.. ainakaan omani tunneherkkyys ei ole kytkettynä useimmiten päälle... :xmas: |O

*muoks* olipas muuten suloinen mekko pyhimyskuvassa tytsylläs päällä.. :heart:
 
mamina kiitos paljon. Sainpa muistiin muutaman hyvän! :hug: Ja älä anna periks sillä mekin ollaan toi neiti saatu ruotuun...Koittaa kyllä vieläkin välillä viimeks tänään kun ukko ei ollut kotona nukahtamis hetkel mut sitkeesti vaan sanoin et yötä ja kävelin pois kuulu muutama kitinä ja sinne jäi...Vaikeuksien kautta voittoon se on ainakin meillä aina pitänyt paikkaansa ja melkein kaikessa=) Tsemppiä :hug:
 
Torey mullakin oli alkuraskaudessa (tai siis jossain siinä rv18 jälkeen...) alapää tosi turvonnut!mutta laski kyllä, nyt taas alkanut turpoon...

mamina pysykää vahvana vaan!!kyl se sit lopulta palkitaan

Luminka meillä meni tosi kivuttomasti siirto isojen poikien sänkyyn, samoja tuulia lähettelen sinnekin...

nyt valmistautuun neuvolaan...
d. ja pipana 37+2 (tai jo 38!!)
 
Ainiin, unohdin Toreylle vastata, et esikoisesta miun alapää oli niin turvoksissa koko raskauden ajan et sisätutkimukset teki todella kipeetä!! Tässä raskaudessa vaiva on tullu nyt puolivälin tienoilla.. seksistä ei oo puhettakaan usein tän takia!!!
En tiiä oisko siihen mitään apuja, mut ei miula nytkään jokapäivä ole turvotusta. Liika seisominen ei varmaan ainakaa auta asiaa, näin luulisin.
 
Meilläkin on edessä isojen sänkyyn ja omaan huoneeseen siirtyminen. Nyt kuitenkin selvisi, että taidamme muuttaa marraskuun alussa, joten jos siirretäänkin Joona vasta sitten omaan huoneeseen. Olen ihan innoissani kun saatiin juuri sellainen asumisoikeusasunto mitä haluttiinkin. Eli yksitasoinen 4h+k! Plussaa vielä sekin, että asunto on todella hyvässä kunnossa. Siinä on vuosi sitten uusittu kaikki pinnat. :) Asunto vapautuu marraskuun alussa, joten 2,5 kuukauden kuluttua olisi sitten muutto edessä.

Nyt olen päivittäin huomannut liikkeitä, tai sellaisia pieniä muljahteluita. :heart: Huomenna pääsen vielä kurkkaamaankin masulaista, sillä palautan verensokerisensorin ja lääkäri miettii sitten että tarvitaanko insuliinia vai ei ja samalla kuulemma ultraa. =) Nyt kun olen mitannut noita arvoja ja ollut tarkalla ruokavaliolla niin kaikki päivä arvot ovat olleet hyviä!! Aamun paastoarvo vaan on koholla, mutta olen siis todella tyytyväinen jos ruokavalio vielä tehoaisi. No huomenna sen sitten näkee mitä lääkäri on mieltä.

 
AAM
Tapahtui aamulla :heh aina sanon siitä ukon tunneälystä ja sen puuttumisesta :D... no tänä aamuna ukko kylä repäs yllärit ihan taivaalta.. ! oli laittanut aamiaisen meille !! :xmas: :xmas: :eek: =) :flower: paistanut munaskukkelit ja beikkönit ja kahvit keittänyt mulle ja pojalle maidot valmiina... ois :heart: olin ihan liikuttunut.
Kaippa tuolla köntyksessä asuu joku pieni tunesäie... :D :)

AM & hippunen 6+1
 
Allusmamma Ihana yllätys!! :heart: Taidan olla vähän herkillä, kun tostakin tuli taas tippa silmään.. :saint: Miehesi taisi lukea ajatuksesi ja koki, että nyt on skarppaamisen aika! Kyllä ne miehet aina välillä osaa yllättää, jotkut useammin ja jotkut paljon-paljon harvemmin.. :D

Torey :heart:

Missäs Kesis muuten luuraa? =)

maarunen Onnittelut helmikämpän löytämisestä. =) Kivalta kuulostaa! Onnea myös masumuljahteluista, oi ne on niin ihania.. Niitä odotellessa.. :heart: Mä olin viikonloppuna ihan ihmeissäni, kun olin tuntevinani muljahteluita, kun se kuitenkin varmaan on aika mahdottomuus, et ne näin aikasin jo tuntuis. Mies kuittas, et pieru se siellä vaan kutittelee! :LOL:

Tsemppiä kaikille isojen sänkyyn siirtelijöille, hyvin se menee! Meillä ei vielä ole ajankohtaista, ehkä keväällä sitten.

Meillä sairastellaan flunssaa.. Vähän lämpöä mulla ja pojalla, molemmilla räkää tulee reilusti. Onneks poika nukku ainakin viime yön hyvin ja on syönyt ja juonut ihan ok, josko nää olot ei hirveen pahaks äityis. d=)b

Ei kai täällä sen kummempaa, anoppia ja miehen siskoa (onko se muuten käly vai nato vai mikä..?) oottelen kylään iltapäivällä. Täytyy vissiin vähän siistiä täällä ja pyöräyttää vaikka mansikkapullat heille.

Pilkkis 13+2
 
AAM
Kuule Pilkkis ei ollut kaukana mullakaan aamulla kun tuli herättelemään :) olin ihan unenpöppörössä ja luulin et kello käy kuutta vasta mutko kysy et koska mul o herätys soimassa ni sanoin et varttia vaille ja totes no et sehän onkin tuossa minuutin päästä :D :LOL: et nostas luus ylös :)

AM
 
Allusmamma: Voi mikä ylläri mieheltä! =) Mä en voi edes saadakaan moneen viikkoon valmista aamiaista, ukko tekee aamuvuoroja ja siitä suoraan yötä :snotty: Tosin eipä se haittaa, itse yleensä keittelen itsellenikin puuroa samalla kun tyttö sitä jo syö. Mut kyllä se joskus osaa yllättää (onneksi) jollain muulla tavalla :D

maarunen: Onnea kun pikku kirppu on alkanut ilmoitella itsestään =) On se vaan niin ihanaa...

Omaan napaan ei tänään mitään sen kummempaa. Kävin eilen lääkärissä kun alakerta oli vähän rempallaan. Sain lääkkeet tulehdukseen, jospa sillä menisi pian ohi! On nimittäin limakalvot niin herkillä ettei tosikaan. Huomasin jo viikko sitten meidän kylpyläreissulla varsinkin sen jälkeen kun oltiin laitettu vähän liukasteita, poltteli ihan mut ajattelin vaan et se johtuu vaan raskaudesta. Mut eipä johtunutkaan sittenkään! Jospa seksikin maistuisi jopa useammin kun ei ois niin paikat arkoina... :heart:

Luminka ja neitonen 29+3
 
Allusmamma - ihana ylläri mieheltä! Meillä noita tapahtuu liian harvoin....

Luminka - kurjia tommoset tulehdukset! Toivotaan, että lääkkeet auttaa. :hug:

Meijän pieni neitonen on tänään sitten 2 vuotta vanha... :heart: Kaksi vuotta sitten näihin aikoihin pääsin ekaa kertaa sängystä ylös... Jotenkin on on ihan haikee olo muistelessa... Esikoinenhan syntyi meilläkin sektiolla ja kiireellisenä kanssa. Kaikesta huolimatta mullakin on pelkästään positiivinen mielikuva koko hommasta... Mulla alko silloin supisteluilla synnytys perjantaina klo 12, kotona kärvistelin klo 20 saakka jolloin lähdettiin sairaalaan. Silloin sormelle auki ja supistukset napakoita ja väli 3min.. Käyrällä olin ja se oli tosi nuiva. klo 24 pyysin vihdoin jotain kipulääkettä ja katottiin kohdunsuun tilanne - 4cm auki. Ilokaasusta ei ollu apua, pinniä sydänääniä varten vauvan päähän ei saanut edes lääkäri... Oikeeseen lonkkaan tuli supistusten aikaan todella kova kipu... Epiduraali laitettiin, mutta siitä ei mitään apua ollut. Muutaman kerran vauvan sydänäänet laski niin, että hätyyttivät minut kontilleen... klo 4 maissa lääkäri totesi, että kohdunsuu vain 5cm auki, kivut kamalat ja vauva ei laskeudu -> sektio.... Sali täynnä porukkaa saman tien ja menoahan se oli... Leikkaus sujui hyvin, spinaali oli helpotus ja melkein nukahdin leikkauspöydälle... Tyttö syntyi helposti ja diagnoosina oli avosuinen tarjonta...Vauva vilautettiin minulle ja kätilö vei yläkertaan miehelle pestäväksi ja punnittavaksi. Pääsin heräämöön, jossa olin aivan pihalla... Nukkunut viimeksi ties milloin ja ihan lääkepöllyssä... :whistle: Hävettää näin jälkikäteen, että mitäköhän sitä on juteltu kun kaikki oli kuitenkin työkavereita....Pari tuntia laikkauksen jälkeen pääsin takas ylös ja sain tytön rinnalle. Hienosti lähti imetys käyntiin hetin vaikka likka olikin muutaman tipan pullosta jo saanut. Mä olin tosi kipeä ja liikkumaan en pystynyt yhtään omin avuin... Siinä aamun mitaan useasti hoin, että ihan kuin olis pissahätä... No ei voi olla kun on katetri sanottiin vaan... Lisää lääkettä naamaan... Ysin aikaan aamulla sain kuitenkin vakuutettua että joku on nyt vinossa ja lääkäri katsoi ultralla vatsaa varmana, että jossain vuotaa... No eipä siellä mahassa ollut kuin jättisuuri virtsarakko joka painoi juuri leikattua mahaa... Katetri oli tukossa... Yli kaksi litraa tuli pissaa kun se auki saatiin :whistle: Ja sitten helpottikin! Illan suussa olin jo hieman jalkeillani ja vauva vierellä. Ekana yönä vauva oli muutaman tunnin vauvalassa jotta sain vähän nukkua. Imetyksessä tarvitsin apua siinä, että pääsi kyljelleen... Kolmantena päivänä laskivat meidät kotiin, kun ilmoitin että en enää osastolle jää... Tikin poisto välineetkin antoivat matkaan :LOL: Alkuun oli kamalaa kun vatsanahka oli niin kipeä, että kaikki nousemiset kääntymiset ym teki todella kipeetä... Mutta kun siitä toivuttiin niin kaikki meni kyllä hyvin!

Jaksokohan kukaan edes lukea loppuun?.... :D Nyt on muutaman viikon päästä edessä synnytytapa arvio ja jos yhtään on viitettä siitä, että alakautta synnyttäminen voisi olla vaikeeta niin aion vaatia sektion. Mutta jos mitään estettä ei ole niin haluan aivan ehdotomasti synnyttää alateitse - saada lapsen heti rinnalle ja kävellä pois synnytyssalista!!!

No tälläistä tänään... Huomenna on minun ja tytön neuvola... Pelottaa astua vaakaan... |O Vointi on muuten kyllä tosi hyvä!! Ja nyt lopetan tämän romaanin.... :wave:

Emppu & Papunen 33+3 ja esikoinen 2 vuotta!
 
Onnea Emppu esikoisellesi 2-vuotispäivän johdosta:D niin se vaan aika menee, meiläkin kohta jo 2vuotias neito.. Haikeena muistelen itsekin toisinaan synnytystä ja sitä kun toinen oli niiiiin pieni :heart: :heart: Siis ootko itse kätilö vai mitä töitä teet? kävi kiinnostaa:)
*m* niin ja emppu, ei tarvitse kertoa ammatistasi jos et halua, ymmärrän ettei täällä kaikkea välttämättä viiti toitottaa.
 
Hitto ku meinaa tää ketju aina unohtua.. Lienenköhän käyny ees ultrakuulumisia kirjottamassa. Tai ekan neuvolan ylipäätään.. Se ois edelleen LA 7.4. ja varmistuu sit seuraavas ultras. Tänään siis "jo" 7+0 viikot.

Öllöttää (ihan uutta miule!) ja väsyttää (tätäkään ei esikoisen aikaan)... Mitähän kaikkee tää kakkonen vielä mamman voinnille keksii :p

Miula on muuten tyttöolo. Pojasta oli selkee poikaolo.. Saapa nähä :D

pietu- ja luomu 7+0
 
Emppu80: Mä luin loppuun saakka kyllä =) Hui kamala kun on ollut rakko vähäsen täynnä :eek: Mua taas huolestutti ettei vaan pääsis pussi menee liian täyteen ja kysyin mieheltä monesti sitä :LOL: Mä kans höpötin jotain ihan ihmeitä heräämön hoitajalle :whistle: Mutta oli kuin ois hirmu kännissä ollut, sinänsä jännä tunne kun viime kännistä oli pitkä aika joten huvittavalta tuntui :LOL:

pietu- : Mäpäs katon ootko tarkentanut lasketun ajan... Laitan tuon sit etusivulle =)
 
Heippa kaikille piiiitkästä aikaa. Oon ollu niin laiska etten ole jaksanut itsestäni mitään ilmoitella. Kamala väsy kokoajan.

Edellisiltana huomasin ensimmäiset liikkeet. Aivan ihana tunne. Poika ollut niin ihana mun masua kohtaan. Eilen leikki autolla masun päällä ja ilmoitti että vauvan kanssa leikkii :D Illalla myös antoi oma-aloitteisesti pusun vauvalle :D :D Toiv on yhtä innoissaan kun tää syntyy... Vauvasta puhuu kokoajan.

Mulla ollut liitoskipuja tänään nyt ensimmäisen kerran tän raskauden aikana. Onneks ei vielä mitään niin rajua kuin viime raskaudessa. Viime raskaudessa tuli myös näinä viikkoina alapäähän suonikohjuja jotka oli tosi ikäviä :(

Vaunujen suhteen oon täällä vieläkin tuskaillut. Haluisin sellaiset tuplat missä olisi omat kuomut kummallekkin. Katsoin Carenan double swingejä, mutta en sit tiiä onko kovin hyvät. Toisaalta taas katsoin myös Herqulesin tuplia, mutta niissä ei oo noita kuomuja erikseen.... Bläääääh,hermot menee!!!!

Ens viikolla on neuvola ja sit 1.9. ultra. 5-12.9 lähdetään TAAS ulkomaille, vielä hyvä lähtee kun jaksaa ja pääsee. Ei tee heti mieli kahden kanssa lähtee! Mallorcalle lähdetään Cala Milloriin. Onko joku teistä käynyt siellä joskus? Olisi kiva tietää paikasta. Ainakin lapsiystävälliseltä vaikuttaa...

Jep jep, taidankin lähtee iltapalalle ja sit tuutumaan, huomenna taas kiireinen päivä tulossa.... Öitä!
 
Kirjoittlempa tänne vähän vauvatuoksuisia kuulumisia...
Arki taaperon ,joka reilun viikon päästä täyttää 2v ,ja vauvan kanssa on lähtenyt rullaamaan yllättävän hyvin. Olin ehdottomasti varautunut paljon rankempaan alkuun. Tyttö on edelleen hyvin ihastunut vauvaan. Halii ja suukottaa sekä hokee "inana". Alun kuikkuilut äitille alkaa ollaa myös ohi. Vauva nukkuu onneksi niin paljon ,että on hyvin aikaa olla tytön kanssa. Vauva myös syö reippaasti ja imetykset kestää melko vähän aikaa. Ne on juuri niitä kriittisiä hetkiä ,jolloin tyttö pistää hulinaksi.. vaatteet pois, kiipeää pöydälle, astianpsukone päälle, hyppii sohvalla ,josta tänään lensi uhkaavasti pää edellä maahan ,mutta sain juuri jalasta sen verran kiinni ,että ei vahinko tullut jne. :) . Tänä iltana oli vähän säätämistä ja sain tytöt unille vasta klo 24. Vauva halusi tisua ja tyttö nukahtaa edelleen vain minun syliin ,joten sai vähän vaihdella lapsosia sylissä ,mutta loppu hyvin ja nyt molemmat sikeässä unessa. Vauva heräilee 3-4 h välein yöllä syömää. Melko luksusta!

Tuplat ovat ahkerassa käytössä. Ihanaa ,kun taas saa lenkkeillä pitkiä lenkkejä. Itsekin alkaa pikku hiljaa toipumaan. Olen välillä ollut tosi kipeä. Koko lantio kipuilee ja selkä ,kun luut taas alkaa hakemaan omia paikkojaan. Liikunta auttaa ja lepo. Onneksi tytöt usein samaan aikaa unilla päivällä niin pääsee itsekin lepäämään. Meillä mies vasta tänään jäi isyyslomalle loppu viikoksi, mutta hänen on pakko tehdä meidän autokatos valmiiksi ,jotta saadaan tämä meidän taloprojekti päätökseen, joten hänestä ei hurjasti apua ole vielä.

Sellainen juttu vielä, että esikoinen oli isin töiden vuosi kaksi yötä mummolla ja pappalla ,silloin kun minä olin laitoksella, niin heillä ei ollut tuttia siellä. No ajattelimme kotonakin kokeilla mennä illalla nukkumaan ilman tuttia. Sanottin vaan ,että nyt vauva on saannut tutit. Uskomatonta ,mutta se toimi !! Vaikka ihan hullu hetki vierottaa tutista. Parina iltana tyttö tuttia kysyi ,mutta nyt se on jo unohtunut.

Ihanaa odotusaikaa kaikille. Tsemppiä niille joilla synnytys alkaa olemaan jo lähellä.
-Poni ,isosisko ja pikkusisko 1vk4pv

ps. mamanin Me oltiin vuosi sitten Mallorcalla ,mutta kylläkin Alcudiassa. Tykättiin kovasti. Oli lämmin ja merivesi niin lämmintä ,että tyttökin pystyi siellä uida. Alcudiassa oli kaupoissa vaipat muuten tosi kalliita ,joten kannattaa ottaa mukaan ,jos teillä vielä on vaippaikäinen. Purkkiruuan koostumus myös erilainen. Paikallinen väki ystävällistä ja kohteliasta. Joka paikassa oli siistiä.
 
Poni mukava kuulla kuulumisia (ja kuulla et tuplat on hyvät, josko itekin pääsis pian jo koeajaan) hyvä että kaikki on mennyt suht. hyvin ja varmaan vielä paremmin menee kunhan isosiskokin tottuu kunnolla vauvaan.Hienosti oli mennyt tutista luopuminenkin!
Kyl sitä alkaa oleen aika kade sulle jo :)

pietu mulla oli tyttöolo mut ultra väittää kuitenkin pojan olevan tulossa..aattelin et olis voinu olla tyttö kun poikaa oottaessa oli niin erilainen koko raskausaika!

Emppu onnittelut neidille!

Luminka mullakin ollut tota alapää vaivaa koko raskauden loppupuoliskon, nyt tuli taas hiiva, viidettä kertaa!!Toivottavasti ei sulla kuitenkaan tulis tämmöstä "kierrettä".

neuvolassa ei ollut mitään ihmeellistä, kaikki oli ihan hyvin, hemppa vaan ei lähe nousuun (nyt 107) mut semmosta se oli viimekskin.
sf-mitta oli 34cm, ja painoo olin saanu kahessa viikossa kerättyä kilon!en kyllä ihmettele kun on tullut syöpöteltyä...nyt siis tullut yhteensä 7kg, saman verran tuli esikoisen koko raskausaikana.
illalla tarvis vääntäytyä kouluun, pläääää |O

d. ja pipana 37+3
 
Poni: Kiva kuulla teidän kuulumisia! Ja ompa hyvin esikoiselta tutti jäänyt! =)

Ihana hetken rauha kun neiti meni päikkäreille =)Sanoin kun luettiin tuolissa kirjaa että jokohan kohta lähtisit nukkumaan. No, samantien lähti sylistä ja omaan huoneeseen. Pikku kitinää alkoi kuulumaan, eikö se äippä nyt minua nostakaan sänkyyn =) Tulppa suuhun, pupu kainaloon ja peittoa päälle :heart: Voi jos onnistuisi myös uudessakin sängyssä näin hyvin =)
 
Huomasinpas tälläisen kivan pinon ja ajattelin ilmoittaa itseni tännekkin :)
Täällä siis esikoinen poika ja sýntynyt 2.2.07 ja pikkukakkosen laskettu aika ultran mukaan 6.4.09.Yksi km toukokuussa ja nytkin hiukka varpaillaan ollaan vaikka viime viikolla kävin yksityisellä ultrassa ja syke näkyi erittäin selvästi!
Poitsu nukkuu ja ittekin tartteis levätä mutta ei vaan malta ja sitten on illalla ihan puolikuollut kun toinen vaatii kokoajan lukemaaan ja olemaan läsnä vaikka itte ei jaksais yhtään.
Mies on nimittäin reissuhommissa ja ollaan täällä kahdestaan aina viikko, joten joskus meinaa potku tästä mammasta loppua :/
Mietiskelenkin tässä että saas nähdä kuinka sitten kun niitä on kaksi...
Ikäeroa tulee 2v2kk joten oletteko muut ottaneet vielä tuolloin tuplarattaat vai käveleekö isompi jo sen verran ett pärjäis vain vaunuilla?

MItes muuten teidän esikoiset, nukkuvatko sisällä vai ulkona vaunuissa päikkärit?
Mein pikkumies nukkuu vain vaunuihin ja nyt ollaan pähkäilty ett miten saadaan opetettua sisälle nukkuu kun talvi tulee eikä mahdu enää vaunuihin kaikkinen kamppeineen??
Kokemuksia, vinkkejä otetaan mieluusti vastaan.

Lis69, poika 1v6kk ja tulokas rv 7+1
 
daydreams: Mie oon vähä vielä epävarma. Ehkä osaltaan just nää oireiden ilmaantumiset tekee sen, et sitä aattelee vaistomaisesti, jotta ei tää poika voi olla :D

Tuosta esikoisesta voisin sen verran mieki kirjotella, jotta nyt on selkee hammaskiukkuilu menossa. Narisee ihan ilman mitään, saattaa kesken leikinkin muistaa, jotta "ai niin! miun piti valittaa" :LOL: Välillä tosin näyttää, että jotain muutakin on ilmassa.. Osaa osottaa mieltään ja näyttää, jos ei mee mielen mukaan. Meijän aurinko onkin nyt tulta ja tappuraa. Ilmeisesti kasvattaa ensimmäisiä kynsiään leijonanpentu ;) Ikää siis pennulla 1v ja 1vko =)

pietu- ja luomu 7+1
 

Yhteistyössä