¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

AAM
Alkuperäinen kirjoittaja mamina:
Allusmamma!! Tuota myö ollaan nyt kahtena iltana yritetty, mut kerrostalossa asutaan ja neiti huutaa kun kurkkuu leikattas, joten ootan vaan et mikä päivä kolkuttaa joku lastensuojelun täti ovella.. :whistle: :eek: eilenkin sitten luovutettiin kun toinen huus vaan hiestä märkänä makkarissa paniikissa! hän ei tuu sieltä pois, mut huutaa ihan hysteerisenä.. :(
voi rähmänkäkkärä... teillä on temperamenttinen tapaus. Ja sä oot varmasti tuolta taaperopuolelta käynyt kysymässä jos jollai remppuja pikkasen rauhoittamiseksi, koska ei varmaankaan ole tarkoitus että jatkossakin olet niin kauan tytön kanssa kunnes nukahtaa..
Mulla ei valitettavasti ole kinkkisiin tapauksiin enempiä neuvoja muuta kuin kärsivällisyyttä ja sitä sulla varmasti on. :hug: :hug:

AM & hippunen 5+3



*muoks* tässä yksi linkki tuohon nukahtamisvaikeuteen en tarkemmin lukenu selailin vain otsikoita ja löysin yhden...

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1054872
 
Daydreams- ei kelpaa vohvelitkaan... Lintsillä kun oltiin niin sai kauhean kohtauksen kun yritin tarjota hattaraa :LOL: No eipä se ole onneksi vaarallista jos ei kaikesta makeasta pidä!

Mamina - lohdutuksen sanana voin sanoa, että meillä on tainnut oikeesti olla tytön elämän aikana kaksi iltaa jolloin huoneesta on päässyt pois ennen kuin tyttö on nukahtanut... Mutta meillä siihen ei mene oikeestaa kuin 30 minkun tyttö nukahtaa.. Meillä ilta menee näin... klo20 iltapala, 20.20 yläkertaan - pisut, pesut. Sänkyyn 20.30. Musa soimaan (tuutulauluja) hetki pussaillaan ja halitaan ja sitten tyttö oikeestaan rauhoittuu, mutta kädestä pitää pitää kiinni KOKO ajan. Vasta kun tyttö on sikeästi unten mailla voi käden irrottaa, musan sammuttaa ja lähteä pois. Tällöin kello on 21.00 Sama rutiini on päiväunilla... Mä olen itse kanssa melko tempperamentinen ja toivoisin kovasti, että nukuttaminen kävisi helpommin, mutta toisaalta kerran ne vaan on pieniä ja tarvitsevat äitiä vierelleen :heart: Ei ne sitten murkkuina enää pyydä.... Mutta meillä tuo musiikki on sellainen josta on tosi paljon apua.

Nyt pitää lähteä kauppaan ostelemaan tytön synttäreille tarvikeita. :wave:
 
Emppu, aikun siihen menisikin vain puol tuntia.. meilä meni ennen tutin pois jättämistä max tunti! mut nytten sekin aika on sit tuplaantunut!!!
Mein ukko on kotona töistä 18.00 ja siitä kymmeneen on meidän päivän yhteinen aika, joten sekin et nukutan tyttöä 2h tostakin vähästä yht. ajasta, alkaa ottaa pannuun!!! ei voi kai sitte muuta kun huudattaa.. niin julmaa kun se onkin..:(
 
Nukkumisest ollu puhetta...meil kans nykyää tappeluu varsinki yöllä jos herää...Kamalaa hysteeristä huutoo kans, on yritetty hyvällä ja pahalla mut mikään ei tepsi...Ennen nukahti kiltisti omaan sänkyy ja yöllä jos heräs ni riitti pelkkä tutin laitto ja jatko uniaan. Välil riittää nytki mut harvemmin. Iltasin nukahti ennen kans hienosti ilman mitää nukutteluu...Nyt täytyy iltasatu lukee mut yleensä nukahtaa kyl kiltisti sen jälkee ja unilelu on tullu mukaan kuviohin se on vissii toinen tuki ja turva nunnun kans sitä kandee kokeilla eikä toi lukeminenka paha oo. Meil neiti menee innolla sänkyy ku tietää et saa kuunnella nalle tarinoita:) Kyl ne si alkaa nukkuu ku on 15 mut sillo me vanhemmat valvotaanki sen takii et kytätää koska ne tulee sieltä kyliltä. Kyllä se tästä meillä on aina menty vaikeuksien kautta voittoon ja luulen et mennään tänkin asian kanssa! Tsempit kaikille kohtalotovereille :hug:
Maanantaina onkin taas neuvola...Sitä odotellessa, nyt juomaan jotain ennenku kuivun lopullisesti!
elohiiri ja masu 37+1 :heart:
 
Terve!

Kyllä nyt on päässyt ihan lipeemään käsistä tämä yhteydenpito tänne. Aikaa ja jaksamista ei vaan millään tahdo riittää kuulumisten kirjoitteluun, oon tosi laiska siinä muutenkin ja iltasin oon nykyään niin puhki et meen yleensä siis näihin aikoihin jo nukkumaan... :ashamed: Anteeksi siis kanssasiskot tämä lusmuilu!

Mulla oli tänään nyt vihdoin se rakenneultra ja neuvolakäyntikin. Rakenteet oli ok, kehitys vastasi viikkoja,sukupuolesta ei saanut selkoa. Mutta se istukka... se oli edelleen siellä kohdun suulla eli ei ollut noussut. :| Rv 30 sitten taas uusi ultraus ja jos ei sittenkään ole noussut niin saan lähetteen TAYSsiin jossa päätetään sektiosta. Ja sitähän minä en haluaisi... :/ No mutta, pitänee olla iloinen että vauvalla on kaikki hyvin. Verenpaine oli matalahko mutta niin kai usein näillä viikoilla on. Hb laskenut taas, 111 nyt. Sykkeet 150 ja sf-mitta 18,5.

Pilkkis, onnea hyvistä ultrakuulumisista sinnekin!

Palailen asiaan, nyt tahtoo nähdä Housen.

Torey 21+6
 
Voi hitsi Torey sitähän minäkin pelkään et leikkaukseen jos
istukka ei ota noustakseen.. mutta toivotaan että
se sieltä nousee. Hienoa kuitenkin et vauvalla kaikki hyvin!

Nukkumisesta- meidän 2-v siis laitetaan iltasadun ja maitopullon
jälkeen petiin n. 21.30 ja jää sinne itekseen nukahtamaan.
Sammuu sitten 10min- 1tunnissa. Mutta ei itke vaan höpöttelee ja
lauleskelee omiaan. Opetin tän sille oisko ollu siinä 1v3kk iässä.
Siihen asti nukahti vain ja ainoastaan syliin.
Ensin silittelin uneen sänkyyn ja sitten jätin silittelyt, istuin vaan hiljaa
vieressä ja pikkuhiljaa siirsin tuolia kauemmas sängystä ja lopulta
pois huoneesta ovi auki ja viimein suljin ovenkin.
Aikaa meni parisen viikkoa mutta eipä tarvinut toista huudattaa eli
lempeästi oppi itsekseen nukahtamaan.
Ja itseasiassa yöheräilyt ja -huudot loppui siinä samalla ja
siitä lähtien meillä on nukuttu yöt hyvin.
Että tsemppiä vaan, jos ei muuten niin aika tekee tehtävänsä.

Heh, tänään tuli huutiksesta ostamani äippähousut.
On tosi hyvät mutta naurattaa se tuhjä pussi siinä edessä. :D
Ei jotenkaan usko että kohta se on täytetty.
Toi housujuttu onkin hankala kun normihousut alkaa kirraamaan
mutta mammikset on liian isot vielä. Pitää kait tyytyä verkkareihin
tai ostaa ihan normaalit housut mutta isompaa kokoa.
Eli siis masu alkaa pullistella niin että minä sen huomaan
vaikkakin vyötäröläskit sitä yrittää piilotella..
Hitsi en malta oottaa et vauvamasu piilottaa ne läskit.
Ja sitten se talvitakki, mistä ihmeestä mä tempasen takin
kun talvisaikaan semmosen tarttis ja että menis vielä kiinnikkin. Höh.
Pitää kai ostaa joku teltta.. Kyllä oli tosiaan elovauvaa
helpompi odottaa ainakin vaatetuksen suhteen.
Ai niin ja meidän elovauva se eilen täytti 2 vuotta!! :heart:


iitukka ja helmi rv12+6
 
Torey Toivotaan että se istukka nousis on onneks viel aikaa nousta! :hug:
Tänne ei tänään mitään omaa napaa tuijotetaa ja kirotaa supistuksii mitä tulee sillon tällön ja välil kivuliaita ja välil ei. Toivois toisaalta et olis jo kunnon rähinä joskus päällä mut eiköhän se sitten tuu kun aika on kypsä!!! =)
elohiiri ja masu 37+2
 
Iltaa kaikille!

Taidan siirtyä pääasiassa tänne kun tuolla maalismasuissa on niin kireä tunnelma.

Ponille hurjasti onnea!!! :flower:

Mä kävin tänään yksityisellä ultrassa kun en malttamattomana jaksanut odotella np-ultraan asti. (joka olis ollu vasta kuukauden päästä). Ja kaikki oli hyvin. :heart: Voi kun mulle tuli niin hyvä mieli kun näin pikkusydämen siellä sykkivän. Mä oon jotenkin ollut paljon epävarmempi tästä tokasta raskaudesta, joten oli sunntaon helpotus nähdä että seillä se masuvauva köllii. :heart: Hintaa kyllä tuolle "helpotukselle" tuli aikamoisesti; 149 ?!! Oon kuullu et joillakin ultra on maksanut jopa alle 50 ?, niin en ihan ollut valmistautunut noin isoon rahasummaan. Mutta oli se sen arvosta, ei tarvi enää stressata onko tuolla masussa mitään, kun tietää että on.

Nukkumisesta ootte puhunu, meilläkin on ollut tasan kaksi kertaa kun pojan on voinut vaan jättää omaan sänkyyn ja sinne se on nukahtanut. Ne sata muuta kertaa pojan vieressä pitää olla niin kauan et nukahtaa, mutta onneks siihen ei yleensä mene kun 15 min. Päikkäreille taas poika on aina nukahtanut yksiskseen.

Onko täällä kuinka monella oma kotidoppler? Mä oon miettinyt semmoisen ostamista huutonetistä, mut mietin et tuleeko sitä sit käytettyä loppuraskaudessa??? Toisaalta ekassa raskaudessa mulla oli pari-kolme kertaa semmoinen tilanne loppuraskaudessa, etten tuntenut vauvan liikkeitä koko päivänä ja sitten olinkin jo ihan paniikissa että nyt kaikki ei oo hyvin. Kerran kävin jopa neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet et sain mielenrauhan. Joten siihen nähden tuo oma doppler vois olla kyllä ihan järkevä hankinta.

nyt saunaan.

marza ja masuvauva 9+4




 
m a r z a etkö saanut kelakorvauksia käynnistä? meilläkin alkuraskauden ultra yksityisellä maksoi yli 100e mutta kelakorvauksien jälkeen maksettavaa jäi n.50e.oli muuten samat 9+4 kun mäkin kävin :) ja Porissa siis käytiin, satuttiin oleen sillon miehen vanhemmilla.
mitäs siellä maalismasuissa niin kireää on...kurjaa.

meidän syyskuisten pinoon tuli taas uudet vauva-uutiset ja piru että oon kade!!mulla on niin vaivanen ja kaamee olo että itekin haluis jo mahasta eroon (jotta voi sitten hetken päästä kaivata ihanaa palloa tyhjän repun sijaan :D)

Torey istukalle nyt järkipuhetta että alkais nousemaan...
Emppu80 mäkin koitin pojalle tarjota eilen hattaraa kun sai ilmaseks erään liikkeen avajaisissa niin se sai kans ihme hepulin.No, eipä mua haitannu, sainpa syödä sen ite :D

huoh, nyt aamupuuhiin...

d. ja yksiöönsä kiintynyt pipana 36+6 (37+4)
 
daydreams mua ihan jänskättää sun puolesta, siis ku viikot nuin pitkällä :) Vuosi sitten mulla oli 34. viikko menossa tähän aikaan :heart: . Nostalgiaa.. nyt menossa huimat 7+6. Viikonloppuja kaikille :heart:
 
Huomenta!

On taa alkuraskaus hassua aikaa...kun on oireita, sita toivoo, et ne loppuis, mut kun on hyva olo, toivoo, et tulis jotain oiretta...ettei vaan menisi kesken... :/ tallasia tunnelmia mulla siis nain lauantai- aamuna.

Tuota Doppler- juttua makin oon miettinyt! Onko kellaan tai oliko edellisessa raskaudessa? Oliko se ihana? rahan arvoinen?
 
daydreams; sain kyllä kelan korvauksen ultrakäynnistä, mutta silti hintaa jäi noin paljon. 70 ? maksoi erikoislääkäripalkkio, 109? oli ultraäänimaksu ja sit poliklinikkamaksu oli sen 11 ?. Eli yhteensä koko lysti maksoi 190 ? ja siitä pois kelan korvaukset niin hintaa jäi sen 149 ?. En ymmärrä miks ultran piti tehdä erikoislääkäri, eikö ne "tavallisetkin" lääkärit sen osais tehdä. Enkä siis erikseen pyytänyt mitään erikoislääkäriä. No, mutta kerran se vaan kirpas, mies tuumas et saa juoda muutaman oluen enmmän meidän kesälomareissulla. :LOL:

Tää mamma alkaa nyt valmistautuun kavereiden häihin, joten mukavaa lauantai-iltaa kaikille!

marza ja masuvauva 9+5
 
Mulla ultraus maksoi 35e ja sen teki yksityinen gyne :) Täällä ei ihmeempiä...Ollut ihan hyvä olo paitti nyt illasta piti käydä oksentamassa |O
On meillä ollut yx ogelmakin :headwall: Muutaman päivän pää kutissut
kamalasti ja eilen huomasin omassa ja tytön päässä täitä |O
En tiedä mistä saatu???Ehkä lomamökistä missä oltiin heinäkuun
lopulla 1 yö?No piti sitten kaikkien kolmen pestä tukka täi
shampoolla ja peti/tavalliset vaatteet pesuun...
 
Emppu788 Kurji nuo täit, toivottavasti saatte häädettyä!

m a r z a onpas ollu kallis käynti sulla tosiaan mutta toisaalta ei sitä hintaa siinä ajattele kun näkee että masussa on kaikki niinkuin pitääkin.

Meillä mies tuli yöllä kotiin viikon reissustaan ja nyt se nukkuu matkaväsymystään pois. Tuli heti jotenki levollisempi olo kun sai äijän kotiin.

Mua vähän on ruvennu huolestuttaan kun multa lirahtelee jotain tosi vetistä välillä. Esin attelin et onko mun virtsanpidätyskyky nyt menny mut ei se kyllä sitä ole. Ja valkovuodoksi se on ihan liian vetistä, tai ainakaan ei koskaan ennen oo tollasta ollu. Ja ku edell synnytys käynnisty vesien menolla ni sik oon nyt vähän huolissani ettei vaan tihkuis... Tiistaina on nla lääkäri, siellähän selviää ainakin kohdunsuun tilanne ja täytyy kysyä olisko tossa meijän euvolassa niitä prom testejä... Tai sit hakea apteekista sitä lakmus paperia millä näkin sen eritteen pH:n...

Maidon juonnosta esikoisilla piti kysmäni teiltä. Meillä teen aamu- ja iltapuuron pojalle maitoon ja välipalalla syö jogurtin tai viilin mut siinä se sitte onki. Ruokajuomana sitkeesti tarjoon aina maitoo, yhen hörpyn ottaa koko aterian aikana ja sit ei kelpaa. Joku 5-6dl maitotuotteitahan se ois se suositus ton ikäselle per vrk... Meillei taida ihan kyllä täyttyä.

Huomenna sinne sokerirasitukseen heti aamusta, nälkä jo nyt kun ajattelee ettei saa aamupalaa syödä :LOL:
 
Jonskis: Tsemppiä sokerirasitukseen! Tovottavasti ei vielä lirahtele lapsivettä.

Mulla on huomenna sokeri seuranta sairaalassa. Siellä osastolla menee koko päivä. Uskoisin, että ton jälkeen saan insuliinit. Toisaalta se olisi ihan hyvä, niin sitten ainakin tietäisin, että vauva ei pääse kasvamaan liikaa. Vieläkään en tunne joka päivä liikkeitä. Alan olemaan jo aika malttamaton sen suhteen. :)

Meillä esikoinen juo maitoa (aamu-ja iltapuuron lisäksi) ehkä yhtensä päivän aikana neljä desiä. Välillä menee enemmän ja välillä vähemmän. Minä tarjoan rasvatonta luomumaitoa, mutta olen huomannut, että jos tarjolla on kevytmaitoa, niin se maistuu huomattavasti paremmin. :D

t. maarunen ja Kakkonen rv 17+0
 
Täällä taas reissattu viikonlopun ajan.. Huomenna mies palaa töihin lomalta ja paluu arkeen on eessä meilläkin täällä kotona.

Nyt en taas ennätä kirjotella enempiä, paitsi Jonskiksen maitokyselyyn. Mä keitän puurot veteen ja poika juo aina maitoa ruoan jälkeen. Yhteensä menee varmaan 5-6dl päivässä, joskus enemmän joskus vähemmän. Vähän on nuo määrät nyt siis tippuneet, kun ollaan siirrytty melkein kokonaan nokkamukiin. Iltamaito menee tuttipullosta ja sillon meneekin kerrallaan isoin setti, eli 2dl.

Kiva oli kuulla vähän Toreyn kuulumisia. Kurja homma kyllä se istukka. :( Turhaan podet mitään huonoja omatuntoja, jos et jaksa kirjotella. Just sen verran kirjotellaan kun jaksellaan ja niillä mennään. Toki mä ainakin mieluusti kuulen sun uutiset, mutta en kyllä suutu vaikket joka viikko ilmottelisikaan ittestäs. :heart: Pääasia on, et sulla on siellä kaikki hyvin. :hug:

Paremman ajan kanssa taas enemmän.. :wave:


Pilkkis 13+0
 
maito-asiaan kommentoin että meiltä löytyy maito-imuri, juo päivän mittaan kevyesti 8dl maitoa, jois ihan niin paljon kun annettas.Yleensä juo 2dl per ruokailu (aamu, lounas, päivällinen, ilta)mutta pyytää kyllä lisää...kurjaa ettei aina voi antaa niin paljon kun toinen haluis kun sitten ei kyllä ruokaa syö vaan täyttää mahansa maidolla.
puuro tehään maitoon, muroihin maitoa ja aika usein välipalana jogurtti että saa kyllä vaadittavan määrän kevyesti.

Jonskis mulla on tullut tässä raskaudessa TOSI vetistä valkovuotoa, ja paljon.Tosin mulla näihin on liittynyt hiiva, sen tuleminen tai pois meneminen.Mulla ei hiiva oo ees kutissut, vaan tuo valkkari on sen paljastanut...yks yö luulin jo et tulee lapsvedet kun jalkoja pitkin oikein valu, mut eipä onneks ollut.Toivotaan ettei sullakaan vielä sitä olis.
tsemppejä rasitukseen!!
 
Emppu788: Jaksamista täi-ongelman pariin :hug:

Alkuraskauden ultralle jäi mulle maksettavaa 40?. Ja täällä meidän kunnassa taitaa olla vaan 2 yksityistä jotka niitä tekee, että ihmettelen miten noin halvalla selvisin!

Valkovuodosta... Mulla on vaihteeks alkanut tulemaan. Ja nyt kuvittelisin et ois ph-tasapaino vähän pyllyllään kun arat limakalvot siihen lisäksi vielä! Kävin ostaa Lactaleja paketin, jospa sillä korjaantuisi! Sit jos ei sillä lähde, on tod.näköisesti hiiva.
Kun ei silleen hiivamaisesti oo paikat hellänä eikä tuu mitään kokkareista vuotoa :attn: sori ällötys :attn: joten en uskalla ilman lääkäriä vielä kuuria ottaa.

Maidosta vielä...
Ei siis meillä ihan joka syönnillä maitoa mene hyvin, mutta joskus tuntuu että joisi vaan maitoa eikä ruokaa menisi! Neidillä käytössä sellaisia pieniä muovisia snapsilaseja :D Ovat juuri mitoitettuja pienelle suulle =) Mut millaisesta lasista/mukista opettaisin itse juomaan kun ollaan juotettu me siis. En viittis nokkamukia rueta opettamaan enää tässä vaiheessa, kun ei sitä aiemminkaan halunnut itse käyttää.
Ehkä niin että ottaisin sen nokka-osan pois ja pitelisi mukia molemmista kahvoista?

Mä oon täällä potenut aivan järkyttävää kodinlaitto-intoa! Kaapit alkaa olla kohta kaikki kondiksessa, ja tänään kävin ostelemassa tarvikkeita vauvan tuloa varten!
Kuten kertakäyttöliivinsuojia, pikkuruisia vaippoja, rintakumit, kosteuspyyhkeitä...
Vielä kun toppapuvun löytäisin jostain niin alkaisi kyllä kaikki jo olemaan valmiina!

Esikoinen pääsee viikonloppuna todennäköisesti muuttamaan
isojen tyttöjen sänkyyn :snotty: Minun pikku vauvani ei nuku sit enää pinniksessä :snotty:
Hyvä kyllä ihan ajoissa siirtää jos tulee hankaluuksia...
Mies sai tänään maalattua vikan kerroksen maalia, huomenna saa jo kasata! Tuli ihan kiva, käytettynä siis ostettiin ja itse tuunattiin melkeimpä uudenveroiseksi :heart: Tänään ostin patjan joten kaikki on sit valmiina suurta hetkeä varten :D

Tuossapa vielä lopuksi mun röllykkäni tältä päivältä=)



Luminka ja neitonen 29+1
 
Mä kirjoittelen aktiivisesti tuonne joulukuun odottajiin, mutta käyn kyllä välillä teidänkin kuulumisia lukemassa...

Oma olo on ollut ihan ok, jos mukaan ei lasketa unettomia öitä ( en tiiä mistä ne johtuu, mut en vaan saa unta) ja sit sitä että vauva painaa aikalailla oikealla puolella navan ympärystä. En tiiä onko siinä kohdalla pää vai pylly, mut tuntuu aika ikävälle.

Mulla on seuraava neuvola vasta 4.9. Silloin on myös lääkärin tarkistus eli sisätutkimus, yök. Saapa nähdä paljon tuota painoa on taas kertynyt... Rakenneultrassa käytiin yksityisellä ja aika kallista lystiähän se oli, mutta oli kyl kiva nähdä vauveli vauhdissa :heart: Sukupuolta ei saa tietää (harmi), mut vauvalla on kaikki hyvin, joka on tietenkin se pääasia.

Terkuin, caffee ja ikiluukkuja rv 25
 
Heippa!

Kuulumisia näinkin pian täältäkin ;)

Kiitos Pilkkis kauniista sanoista :heart:

Jonskis mulla myös tosi vetistä valkovuotoa tullut ja hiivaan liittyy se minullakin, tosin toisin kuin daydreams mulla kyllä on ne kutinatkin siihen päälle :ashamed: Nyt sain lekurilta maitohappobakteeri-emätinpuikkoja, ne onkin vissiin ainoita mitä en ollut vielä kokeillut ja puolivälissä kuuria nyt alkaa helpottamaan...ihanaa!

Kun kerran puhetta intiimeistä vaivoista niin kysynpä näinkin nolon kysymyksen; onko teillä muilla alapää turvoksissa? Mulla on kova paineen tuntu joka kasvaa iltaa kohden ja häpyhuulet on turvonneet melkein umpeen :LOL: En tiä voisko olla jotain suonikohjujakin, niitäkin kun kuulemma voi sinne ilmaantua :eek: Esikoista oottaessa ei moista ollut. Ei muuten mikään kiva tunne...

Iitukka ai sulla myös istukka kohdunsuulla? No hyvä kun on kohtalotoveri siinäkin asiassa. Miten sulla esikoinen syntyi eli olisko tämä sulle eka sektio? Mulle olisi mutta toivon edelleen että se sieltä älyääpi nousta. Toipumisaika vaan pelottaa kun miehelläkin on niin paljon töitä vuodenvaihteesta... Mites te sektion kokeneet sen koitte? Kauanko meni toipumisessa? Ja kuinka pitkään piti olla sairaalassa? Kiitos jos viitsitte jakaa kokemustanne täällä, se kun nyt mua niin mietityttää.

Luminka meillä myös esikko muuttaa tällä viikolla isojen tyttöjen sänkyyn. Kertoilepa miten menee niin jaetaan kokemuksia.

Mukavaa viikkoa kaikille!

Torey ja Tirppana 22+3
 
Heipä hei siskoset!
Empulle Tsemppii täi ongelman kanssa!!! :hug:
Kysynpä nyt taasen et ei kellää olis mitää kivaa runoo värssyn pätkää millä sais kivasti ilmotettuu tutuille et vaava on syntyny. Itsellä kun alkaa se vääjämättä olemaan edessä... :heart: Olis kiva si laittaa joku runonen viestinä mistä selviää painot pituudet yms...
Neuvolassa tuli tänään käytyy kaikki oli muuten ihan hyvin hemppa oli laskenu ja täyty alkaa popsii rautaa ja paineet oli sit taas nousus. Neuvolan täti sano et joko on synnytys lähel tai sit johtuu viime öisestä valvomisesta. En pirullaka saanu unta ja tääl oli viel kauhee ukon ilma! Josko ens yönä taas. Mä oon kyl saletisti varma et tää menee yli ainaki sen kaks viikkoo! Asennoidun ainaki siihe on si kiva ylläri jos tuleeki aiemmin=)
elohiiri ja masu rv37+5 :heart:
 
Torey: Joo, tarkoitus oli, mut ukko meinas tehdä vielä viikonlopunkin töitä :eek: Ei siinä siis mitään pahaa, tulee enemmän rahaa. Mut kun en jaksais valvoa yötä jos ei neiti halukkaan nukkua uudessa sängyssään |O Että meillä taitaa kuitenkin siirtyä seuraavaan v.loppuun tuo siirtäminen. Ja ei mies varmaan halua aamulla herätä töihin 5.30 jos likka valvottanut yön :whistle: Mutta näkee nyt jaksanko ottaa urakan, tosin ennättää sitä vielä =)

Pesin tänään patjan päällisen ja sänky on jo kasattu! Eli lakanat vaan petiin ja se ois siltä osin valmis =)
Siivosin vielä huoneen ikkunaverhoja ja mattoa myöten, joten on puhdas huone neidillä nyt! Ihmettelen vaan että minkä ihmeen takia verhot alkavat silityksen jälkeen haisemaan ihan märälle koiralle :x :LOL: Ei siis mikään raikas tuoksu. Ja ihan samoilla pesuaineilla pesin muutkin pyykit ja verhot, vika on sitten varmaan kankaassa. Mutta tosi ällö lemu siellä nytkin on :/

Seuraavaksi pitkä tarina...
Mun sectiokokemus oli yllättävän positiivinen. Alunperin piti olla suunniteltu johtuen perätilasta ja mun ehdottomasta ei:stä synnyttää perätilaa alakautta. Lapsivedet menivät kuitenkin pari päivää aiemmin joten kiireellisenä sitten leikattiin päivystyksessä.
Puudutus toimi loistavasti ja vei alkaneet kivuliaat supistukset aivan yllättäen! Siinä sitten pötköttelin ja laittoivat mulle vielä toisenkin tipan käteen ja verenpainemittari otti tasaisin välein paineita. Mies sai olla vierellä koko ajan sillä välin kun sermin takana operoivat. Kuulemma oli heilunut ihan hurjasti, mies sanoi et hyvä etten tippunut pöydältä :LOL: Sellaista epämääräistä "tonkimista" tunsin välillä tuossa lonkkaluiden alla, mietin siinä puudutuspökryissä et mistähän ihmeestä ne vauvaa kaivelevat :whistle:

Ajantaju meni ihan kokonaan, ei minkäänlaista hajua kuinka kauan siinä meni! Pian joku siinä vierelläni sanoi että kohta syntyy, ja pian kuuluikin hirmuinen parkaisu :heart: Putsailivat vähän ja nostivat meille näytille =) Vähän aikaa ennätin ihmetellä pientä tyttöä kunnes ottivat isukin mukaan vauvan pesuille ja punnituksille ja mä jäin ommeltavaksi.

Nostivat minut pöydältä sängylle ja veivät heräämöön jossa olin parisen tuntia (muistaakseeni). Puudutus alkoi vähenemään ja sain aina pyydettäessä kipulääkkeitä suoraan tipan kautta tai lihakseen. Sit olikin sellainen olo kuin ois kännissä :D Välillä kävi hoitaja kätilön kanssa painelemassa mahaa. Niin ja mies tuli vauvan ja hoitajan kanssa käymään minun luona. Kokeiltiin imetystä mutta ei neiti oikein hoksannut joten osastolla tuore isukki antoi pullosta jotain millejä.

Sit tuli yllätysparantuminen ja halusin päästä osastolle, sitä ennen siis oli tosi kipeä olo eikä meinannut hellittää. Siinä huoneessa oltiin ja pääsin vauvaa imettelemään. Illalla kävelin joitain kymmeniä askeleita kun piti vessanpöntölle nousta. Silloin lähti kestokatetri pois ja yöllä jouduin jo itse vessaan menemään :/ Seiniä pitkin kävelin kun ei kärsinyt suorassakaan mennä. Ekat 2 yötä vauva oli hoitajilla, käyttivät syöttämässä ja soitin kelloa kun oli valmista.

Päivä päivältä tuntui paremmalta, enkä vikana päivänä ottanut enää kuin suunkautta panadolia ja buranaa. Kotona en ottanut kuin satunnaisesti joten hyvin kyllä parannuin!
5 päivää meni yhteensä sairaalassa.

Huh, tulipa pitkä kertomus, ei loukkaanu vaikkei kukaan oiskaan jaksanut loppuun saakka lukea =) Ja voi kysyä vielä jotain jos ei kaikki tuossa selvinnyt =)
 

Yhteistyössä