¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

Täällä oli ihania uutisia ultrassa! :heart: Sydän siellä suloisesti pompotteli ja kaikki oli hyvin. Aivan ihana lääkärikin oli. Laskettua aikaa ei lähtenyt muuttamaan, vaikka muutaman päivän heiton saikin. Olo on niin helpottunut ja astetta todellisempi myös. :heart: Nyt uskalsin sitten jo lopuille sukulaisille ja ystävillekin kertoa vauvauutiset. Kurjaa vaan, kun mies ei päässyt mukaan, kun ei saatu esikolle lapsenvahtia.. No, toivottavasti sitten ens kerralla pääsee ihastelemaan.

Kesis Ihan totta, tää aika menee ihan käsittämättömän nopeesti, johonkin tää kesä jo vilahti ja nyt ollaan jo näin pitkällä. :heart: Sitten sun ristikuulusteluun.. :D Poika nukkuu tosiaan yli ysiin melkeinpä joka aamu, tänään veteli sikeitä kymppiin saakka!! En tiiä miten, nukkuu vaan.. :D Alkoi 2,5kk:n iässä nukkua yöt läpeensä suht pitkälle aamuun ja tosi tasaseen on nukkunu siitä lähtien. Jossain vaiheessa viime talvena tosin heräili jo kuuden aikaan, mut kevättä ja kesää myöden aamut on venyny ja nyt on pitkään heräillyt vasta ysin jälkeen. Iltasin menee sänkyyn siinä kasin-ysin välillä ja nukahtaa itekseen ysiin mennessä. Yksillä päikkäreillä on nyt menty ehkä huhti-toukokuusta(?) alkaen. Kyllä tuntuu, et meiän poika on oikea lottovoitto noitten unien suhteen.. Ja tietty muutenkin! :heart: En tiiä, onko hyviin uniin jotain yleispäteviä vippaskonsteja..? :D Onkos sulla ollu muuten jo oloja?

Allusmamma Onneksi oli väärä hälytys!

Jonskis Mä lopetin soseuttamisen jossain vaiheessa tossa kevättalvella, oisko siinä sitte ollu 7-8kk ikää pojalla. 8kk:n iässä oli jo 8 hammasta ja hyvin on maistunut karkeampi ruoka. Sitä ennen söi esim. vadelmia, mansikoita ja banaania paloina. Alkuun muussailin ruokaa vähän haarukalla, sitten pieniä paloja jossain kastikkeessa ja nyt menee ihan isot palat jo. Jotkut lapset on ihan hienokurkkuja pitkäänkin riippumatta siitä, onko karkeaa ruokaa yritetty tarjota vai ei. Aika luontainen reaktio on kuitenkin tuo yskiminen jo pienelläkin lapsella, eli rohkeasti vaan kokeilemaan. :)

Ei kai tällä erää sen kummosempia, josko tovin vaikka lepäilis tässä.. :)


Pilkkis 12+2 (edelleen)

 
Ihania uutisia Pilkkis! :heart: :heart: :heart:

Meillä myös tyttö vetelee 12h yöunia, nukkumaan menee kahdeksan molemmin puolin ja aamulla alkaa kolina kuulua joskus "jo" 7.30, joskus jopa 8.30. Yhdet päikkärit ottaa puolen päivän maissa, vajaasta tunnista kahteen tuntiin. Yleensä 1½h.

Pitää lähteä katsomaan postia olisiko mun kestoliivinsuojien kankaat jo tulleet! Pääsen pesemään ne ja huomenna koittamaan saanko saumurilla mitään aikaiseksi =)
 
meiltä löytyy jonkin asteen sihtikurkku :| yksipäivä laitoin makaronia jauhelihan muruja ja oisko ollu porkkanaa, haarukalla muusiksi, mut poikapa kiletäytyi sitä syömästä sitte pistin sauviksella muusiksi kun meinasin sen syöttää kun kerrankin sai kotiruokaa. sitte söi kyllä. meillä syödään paljon purkkiruokaa kun olen vaan niin osaamaton näissä ruoka-asioissa. nyt on ruvennu tulemaan kyllä jo kova halu et perheessä söis kaikki suht samaa ruokaa. mut tää alkuraskauden pahoinvointi on ollut niin suurta että jättää kaiken alleensa. ruokaa en jaksa tehdä ja mikään ei edes maistu. noh kyll'ä sen pitäis tossa 10 viikolla hellittää niin jos sitten yrittäis katsella noita oppaita mitä niistä löytyis. mä en tiiä et miks mä en vaan keksi mitään sellasta kotiruokaa mitä meidän 1vee 3kk poikakin vois syödä kaikessa on niin paljon mausteita tai on paistettuja juttuja. no perunat tietty on ja niihin sit lisään purkkiruokaa ettei tarvi pelkkää perunaa syyä.

:ashamed: :ashamed:
 
Hani-: keitot on nopeita tehdä, ja sa nopeasti haarukalla pienemmäksi! Sit uuniruoat, kuten makaronilaatikko, erilaiset kiusaukset ym. muuntuvat lautasella sopiviksi pikkuiseen suuhun!

Jauhelihakastike perunoiden tai makaronin kanssa on tytön herkkua, samoin tykkää broilerista ja riisistä. Kasviksia heitän ruokiin vaihtelevasti, koitan kyllä itsenikin takia niitä käyttää... =)

Olen maustanut sipulilla, valkosipulilla, mustapippurilla ja satunnaisesti joillain yrteillä tytön ruokia. Ja kun neidin annos (ja yleensä seuraavalle päivälle myös ) on otettu, heitän mulle ja ukolle suolat ym. sekaan!

Ja kyllähän yli 1-vee saa syödä paistettua ruokaa, kunhan ei ole hirmu käristettyä. Ainakin näin neuvolassa sanoi täti.
 
AAM
ruokagallup: meillä 1,5 v syö lähes sitä mitä mekin.. kanaa ja riisiä, makrulaatikkoa, jauhkari/perunalla tai pastalla... mut kyllä mä purkista annan sille jos epäilen että joku meitin ruoka ei sille maistuis :D esim hernari mutta ylläri pylläri herneria hävis kuule lusikaktolkulla sinne pikkukitaan :eek: ja ruisleipää emmentaalilla... oisin luullut et ois ollu liian vahva juusto mutta kattia kanssa.. sinne hävis.
Ooltaim feivöritti mikä mullakin on ollut ja neuvoksi muillekin kananmuna-perunasössö. Osu ja uppos.
Keitettyjä pottuja kaks, muna ja maitoa ja hyppysellinen suolaa. Sit haarukalla muusiks ja sinne meni seki.. ei ollut mutsini väärässä ko tuota ruokaa sanoi mun lempiruoaksi :) :p vieläki maistuu jos poika ei jaksa kaikkea syyä pois. Ja lomalla tein ittellenikin satsin yks lounaspäivä :D

nukkumisgallup: poika nukkunut 2kk asti täydet yöt... :whistle: oon saanut olla onnellinen että on rauhallinen tapaus. N. vuoden ikäisenä jäi kakkospäiväunet pois.. tarhankin takia.. se oli vähän ikävää kun toinen oli iha naatti niin että välillä tarhapäivän jälkeen otti pikku-unet kun kotio tultiin ja silti painu pehkuihin siinä 21 mennessä kuitenkin.
nykyisin yrittää kukkua pidempään mutta viim 22 on unten mailla :)
nukuttaa pitää sängyn vieressä, koska muuten tulee perään jos on hereillä kun häivyn... usein ko toimenpide vie 15-30 minsaa.. |O mut muuten on äijä helppo nakki :)
 
Allusmamma mä kokeilin kerran tota kananmuna-peruna mössöä ja meillä ei uponnu... Nakkimunakas kyllä sitte maistu :LOL:

Meitin poitsu on kyllä sihtikurkku, esim lähes aina kun juo, alkaa yskimään kun menee pahasti. Mä jo mietinkin että voisko johtua siitä, kun poika jouduttiin sillon vauvana intuboimaan kun keskosena syntyi niin oisko siitä putkesta voinu jäädä joku herkkyys väärään kurkkuun menemiselle.. Täytyy kysyä asiaa kun mennään loppukuusta polille toivottavasti viimeiseen keskoskontrolliin.

Se on vaan niin kammottavan pelottavaa kun pari kertaa hän on alkanu kakoa kun on menny väärään kurkkuun :eek:

Kyllä meilläkin tajotaan jo paistettu sapuskaa, ihan jos nyt jotain oikein voimakkaasti maustettuja marinoituja pihevjä paistellaan niin sit keitän pojalle omat ruuat. Mies meillä söis pelkkää lihaa ja perunaa että jos hän on käyny kaupassa yksin ni sit usein on sellasta ruokaa mitä ei vielä yks veelle viitti antaa.

Luminka monetkos kestoliivinsuojat meinasit pyöräyttää? Ihana kun joku on kätevä käsistään, mä en tod kuulu niihin... Noi liivinsuojat on tosi kalliita joten olis kestot ihan fiksu valinta, mut niitä sai muistaakseni olla ihan jatkuvasti vaihtamassa et kuinka ihmeen monet niitä sitte sais olla?
 
Ruoista, meilä tehtäs kyllä kananmuna kastiketta ja perunaa, mut neiti on allerginen kananmunalle! Aiemmin se selvisi sellai, et kun tein just jotain kananmunaruokaa, niin oksenti raukka koko illan ja iholle tuli punaisia laikkuja!! Muistaakseni kokeilin kananmunaa alle vuoden ikäisenäkin, sillon ei muistaakseni oksentanu mut samanlaisia laikkuja tuli iholle silloinkin.
Meillä menee melkeen kaikki, etenkin just hernekeitto ja nakki/makkararuoat! Ainut mitä ei kunnolla syö on makaroonit! Mausta se ei oo kiinni ku spagettikin menee, mut joku siinä mättää..

Luminka, miekin meinasin kestovaippakankaiden jämistä väsätä liivinsuojia! Pitäs vaan urkkia vähän jostain et mitä niihin suositellaan "imuksi" ja mitä kangasta ihoo vasten. Vinkkejä??
 
en sit tiiäoonko liian "pelokas" ruokien suhteen kun luin että leikkeleitä ja esim nakkeja ei saisi pienille antaa. kun niisä on esim. nitriittiä. nitriitittömiä toki muutama vaihtoehto löytyy, mut en viitsi sillekkään linjalle lähtee kun pienellä paikkakunnila ei sellaisia ole. kananmunaa en ole uskaltanu antaa kun muistelin kanssa et ei pienelle saisi. en muista miksi, mut olikos sit alle 1 vee.
keitttoja en viitsi erikseen vaan lapselle tehdä kun itse ne pysty niitä syömään. syytä täällä en viitsi ruveta edes kertomaan.
ja tuo jauhelihakastike (saa nauraa) mulla ei ole mitään käryä et miten se sit tehään??

sit noita laatikoita: niihinhän tulee vaikka mitä joukkoon. pelkään et maha menee sekaisin ja ne pienetkin hyvät yö unet häviää.

joo olen kyllä ihan hirmu vaikea ihminen. oon kuullu sen pari kertaa. oon ajatellu et kyllä sit ku poika vielä hiukan kasvaa niin kait tää ruokajuttu sit rupee sujumaan.
neuvolassa en oo puhunu ku ne ei ymmärrä et en tajuu niitä ohjeita enkä viitsi ruveta erikseen kaikkia kysymään ja kertomaan kun en jansa sitä saarnaa aina.
 
Moi!

Meilläkin on tuo esikoinen aika nirsoilija ruoan suhteen. Tai on koko pienen ikänsä syönyt erittäin huonosti. Toisten yks vuotiaat vetelee monta purkillista päivässä, meillä poika syö korkeintaan yhden purkin lihasosetta + purkillisen hedelmäsoseetta. Siis noin keskimäärin, koska nykyään poika syö samaa ruokaa kun mekin. Mutta silloin tällöin annan myös purkkiruokaa, esim. matkoilla ja kylässä ovat tosi näppäriä. Ikinä meillä ei oo ongelmana ollu kokkareet ruoassa, vaan yleensä syöminen. En siis enää kauheesti pilko pojan ruokia pienemmäks. Hampaita poitsulla on jo 10, eli myös poskihampaat on jo.

Esikoisen nukkumisesta sen verran, et meillä poika nukkuin täysiä öitä laitokselta n. 6 kk:n ikäseksi asti. Tuossa 6 kk:n iässä poika alkoi liikkumaan, niin unetkin meni heti katkonaisemmaksi. Nykyisin poika nukkuu 10-12 h yössä ja yhdet n. parin tunnin päikkärit. Ja nukkumaan poika menee n. 21.30, eli meillä heräillään yleensä kans vasta ysin aikoihin. Pitkään meni et poika nukkkui 11 asti, joten mulle tuo herätys 9 aikaan on jo vaikeaa. Olen aikamoinen aamutorkku. :LOL:

Tuli nyt vaan omaa napaa, mut toisella kertaa sit kommentoin muidenkin juttuja. :hug:
 
AAM
Hani- ooks vaan niin kädetön keittiössä vai laiska :D tämmöi SUORA kymysys :LOL: ?
jotkut ei allergioiden vuoksi osta purkkiruokia, jotkut tekee siksi omansa, joidenkin muksut ei suostu purkista syömään yksinkertaisesti vain kotiruoka kelpaa..

Ja noista ruokamääristä... meillä meni ko toi oli kotona mun kanssa (11kk ikään asti)niin aamulla puuro, lounas 12 iso purkki, välipala 14-15 banaani ja sosepurkki välipala 16-17 hedelmä / sose iltaruoka 18-19 iso purkki ja 20-21 puuro. (eli nyt on 1,5v ja sama jatkuu samoilla määrillä ja ajoilla suht...)

emmä niistä nitriiteistä välitä sen enempää.. ei toi leikkeit samoissa määrin syö ku me niin ei oo syytä olla huolissaan sunkaan ja just joku keittokinkkua voi ihan huoletta panna viipaleen leivän päälle. :)
 
allusmamma en nyt oo ihan varma mihin viitasit kysymykselläsi, siis mihin kohtaan mun tekstissä. ruokaa osaan taikoa vaikka mitä, mutta olen aina inhonnut suomalaista keittiötä joten en millään keksi sellaista kotiruokaa mitä pojalle voisi antaa. tuo jauhelihakastike on mulle aina ollut sellainen kompastinkivi niinkuin muutkin suomipöperöt. joskus oon saanu aikaiseksi kastikkeen siten et oon paistanu jauhelihaa, lisänny siihen 4 desiä vettä ja laittanu ruskeeta maizenaa niin et on sakeutunu sopivaksi, mut en minä kyllä sitä jauhelihakastikkeeksi niin kutsuisi.
 
Tänneppä oli tekstii sadellu=)
Nyt pikasesti vaan omaa masuu paremmal ajal si enempi:)
Suppareit tulee vähä välii ei mitenkä säännöllisesti mut ehkä se tästä joskus. Saa nähdä pysyykö asukki loppuun asti masus!!!!:)
elohiiri 0608 ja asukki 36+6 :heart:
 
Kylläpä säikähdin äskö!! :( Poitsu oli isän kanssa suihkussa ja olin menossa hakemaan häntä yöpuvun laittoon niin hän kaatu suihkun lattialle!!! :snotty: Onneksi ei oo kaakelilattia,mutta aika lujaa tais kaatua!! :snotty: Toivottavasti ei tuu mitään!!Vähän tosa valitin ukolle että kyl pojasta tarttis pitää kiinnii,kun hän o suihkus ku o niin pieni(1v4kk)No,eihän se nyt kokonaan miehen vika oo ja sattuuhan sitä,mut säikähdin!!! :ashamed:

tyypin äippä ja Iitu-Einari 14+1
 
Jonskis: Liivinsuojien määrästä ei ole mitään hajua, teen niitä niin paljon kun kangasta vaan riittää :LOL: Pidän tietty kertakäyttösuojia myös kaapissa, jos vaikka ei ole puhtaita kestoja. Tai jos kestoista tulee sellaisia että näkyvät paidan alta, voin sujauttaa jonnekin lähtiessä ohuemmat. Muistaakseeni kertikset ei hirveesti näy paidan alta, vai muistanko väärin?

tyypin äippä: Meillä on tyttö pari kertaa ennättänyt kaatua kylppärissä, ei onneksi koskaan edes itkua tullut. Minä kun käyn ekana saunassa, ja sit mies päästää likan sisään, en ole ennättänyt ottaa syliin kun on jo tepastellut märäläl kaakelilattialla :/ Hyvästi kyllä jännitti niskaa ettei pää kolahtanut lattiaan. Kyllä sen jälkeen olen jo napannut kiinni ennen kuin ennättää tulla suihkun puolelle!
En kyllä ole uskaltanut päästää suihkussa kävelemään ilman että pitäisin kiinni, niin liukkaalta touhulta vielä näyttää :whistle: Pitäs vissiin hommata niitä liukuestesysteemejä lattialle...

Nyt kun ruoista puhetta, laitanpa samalla meidänkin syöntirytmin:

8-8.30 Aamupuuro (kevytlevillä ja joskus jollain hedelmäsoseella/ itsekeitetyllä kiisselillä höystettynä )
11-12 Lounas (usein edelliseltä päivälliseltä jäänyttä )
(päikkäreille menee melkeinpä suoraan syönniltä )
14-14-30 Välipala (Jogurttia/viiliä/marjakiisseliä ja joskus lisäksi leipää, kinkkua/juustoa ym.
16.30 Päivällinen (samaa mitä itse ollaan n. klo.14 syöty )
19.15 Iltapuuro (kevytlevi + jogurttia, leipää ym.. riippuu kui on maltanut puuron syödä )

Ja ruokamääristä, puuroa menee kaikista parhaiten, suunnilleen yhtä paljon kuin itse syön! Syö kuin hullu puuroo vai miten se sanonta menikään :LOL: Mut hyvä vaan, jaksaa nukkua aamuun saakka. Lämpimät ruoat menee yleisesti hyvin, joskus tietty huonommin. Ja silti on sellainen himpula, ei paljoo tartu läskit mukaan, isäänsä tullut :kieh: Mun ei tarvii kui ajatella suklaata niin johan on kilo lisää puntarissa :LOL:

Hani- : Asutko jossain muualla kui Suomessa tai ootko jostain muusta maasta kotoisin? Kun puhuit suomipöperöistä, ajattelin et oisit jostai muualta =)

Luminka
 
Luminkamä en kans kyl uskalla päästää häntä kävelemään suihkus itekseen,en ymmärrä kui mies ei sit hokassu pitää kiinni!! :( Hän kyl löi ihan päänsä,itki jonkun verran,ehkä myös säikähdyksestä ja siitä että me säikähdettiin!! Täytyy nyt seurata häntä,ettei vaan oo mitään aivotärähdystä!! :snotty:
 
tyypin äippä: Kyllä nuo ipanat näkyvät kestävän aika koviakin muksuja. Tuokin neiti kolahtelee varmaan joka päivä johonkin ja ovat reppanan jalat mustelmilla :snotty: Ei siis ole mikään rämäpää, voi kamala jos oiski! Et tosi varovainen onneks, ei ole edes sohvalta tippunut tähän mennessä *koputtaa puuta*, osaa siis itse kiivetä rahin kautta. Samoin meidän sänkyyn iskän yöpöytää apuna käyttäen :headwall:
 
mamina: Taisin mainita, käyn vilkaisee niin kopsaan tähän!

En vissiin ollutkaan pikkukakkosiin kirjoittanut, joten hain tekstini marraskuun pinosta:

Tilasin siis liivinsuojia varten kankaita (ja äidiltä saumurin lainaan =) ) jotta pääsen niiden tekoon =) Ihoa vasten tulee kangas joka siirtää kosteuden seuraavaan kerrokseen. Ulommaiseksi kosteussulkukangas ja väliin flanellia (ja ehkä jotain collegekankaiden loppuja kaapin pohjalta). Katotaan mitä tulee!
Ja näitä kankaita tilasin siis osoitteesta
http://www.kestovaippakauppa.com/index.php
 
Onnea Pilkkis hienoista ultrakuulumisista!! :heart:
Ja kiitos vastauksesta ristikuulusteluuni :D Meilläkin kyllä nukutaan tosi hyvin *kop kop*
mutta jospa ne yöunet venyisi vaikka aamukasiin sieltä seiskasta sitten kun siirrytään yksien päikkäreiden taktiikkaan. Vaikka toisaalta, tunti sinne tänne. :saint:
Joo kiitos kysymästä, olo on ainakin vielä ihan hyvä, pientä etoilua on ollut toisinaan muttei mitään suurempaa. Enemmän tulee kyllä taas tutkittua kaikkia raskausoireita suurennuslasin alla
:D

Ruoan soseuttamisesta, me taidettiin alkaa antaa n. 8 kk:n ikäisestä pikkuhiljaa karkeampia. Silloin kyllä hienonnettiin ruokaa haarukalla. Pikkuhiljaa kun esikoinen totutteli uuteen koostumukseen, hienonnettiin ruokaa vähemmän ja vähemmän. Nykyään syö aika hyvin melkein mitä vaan ruokaa, pupeltaa leipää ja rouskuttaa omenan viipaleita (6 hammasta työskentelee). Mullakin on pieni tukehtumisen pelko aina kun poju jotain kovempaa, esim. omenaa syö, joten vahdin kuin haukka ainakin sivusilmällä jokaista suupalaa. ;) Musta muuten itseasiassa tuntuu, että meillä karkeampiin ruokiin siirtymistä auttoi se, että annettiin aina silloin tällöin pöydän ääressä pojan napostella jotain marjoja, leivän palasta, kurkkua tai hedelmää. Jotenkin tuntuu, että siinä vaiheessa suu alkoi totuttautua paremmin siihen karkeampaan.

Mulla oli Hani- ihan samanlaiset pelot/ajatukset/epäröinnit tuosta kotitekoisen ruoan tarjoamisesta ennen kuin siirryttiin antamaan lähes pelkästään kotiruokaa (kylään otetaan purkki mukaan, tai jos tehdään jotain tosi erikoista mitä poju ei voi syödä). Musta tuntui, että mä en kertakaikkiaan keksinyt mitä vois tarjota kun itse ei syöty ollenkaan perinteistä suomalaista kotiruokaa, vaan lähinnä kaikenlaisia erikoisia kokkailuja (tykätään kovasti esim. italialaisesta keittiöstä, toki sieltäkin löytyy kaikenlaista laidasta laitaan, mutta...).

Pikkuhiljaa kyllästyin purkkien roudaamiseen ja sit vaan yks päivä päätin, että nyt aletaan syömään samaa ruokaa koko perhe, ja etsin ihan netistä ja näiltä palstoilta ideoita ruoan laittoon. Kirjoitin niitä ideoita sitten ylös ja reseptejä lukien laittelin ruokaa, ja täytyy sanoa, että melko polleaa äitiä olin kun poika ekan kerran söi jotain maman ihan varta vasten laittamaa ruokaa. :D Siirtyminen purkkiruoasta kotiruokaan kävi tosi hyvin, söi kuin pieni linnunpoikanen kun ekan kerran tarjottiin uunissa kypsennettyä lohta ja muussattua perunaa. :heart: Noista laatikoista kun kirjoitit, että niihin menee vaikka mitä, niin esim. jauhelihakiusaus on maailman helpoin ja yksinkertaisin. Ei tarvitse tosiaan kuin paistaa (mielensä mukaan maustettu) jauheliha, heittää se perunasipuli-sekoituksen sekaan ja lorauttaa ruokakermaa päälle, sitten uuniin tunniksi 200 asteeseen. Me ollaan ylipäätään tehty niin, kuten ainakin Luminka vinkkasi, että otetaan pojun ruoka sivuun ja sitten maustetaan omat annoksemme mielemme mukaan, tosi hyvin on toiminut.

Oon muuten huomannut, että poika tykkää hirveästi kun syödään kaikki saman pöydän äärellä samaa ruokaa. Tuntuu, että oikein katselee meistä mallia ja pistelee poskeen hyvällä ruokahalulla sapuskaa. Kuluneen viikon aikana on alkanut viemään lusikkaa itse suuhun (pojulla on oma lusikka ja syöttäjällä toinen) :)

Tulipas sepostettua niin että suu vaahtoaa, noin kuvainnollisesti. :D

Kesis ja huvikumpu 5+4
 
AAM
Hani- :kieh: mä ymmärsin väärin tai selitin huonosti.. lause oli vähän semmoi sammakko :ashamed:
ajattelin ettet tyyliin osaa kokata mut osaatkin varmasti :D mut sul oliki se kotiruokapuoli siinä sitten. Joo meilläkin on tuo kotiruoka perussafkaa arkena.. lihapullaa, keittoja, makkara/kana/muu? -kastike, riisillä/potulla/pastalla meninkiä... viikendinä sit erikoisempia :p herrrrkkuruokia, joita kyllä itseasiassa muksukin hyvällä omalla tunnolla syö tai ainakin rääppii.. viimeksi vuohenjuustopestokanaa riisipedillä tomaatin ja persikan kanssa.... :p :p :p

mä jaksan ihmisiä ihastella jotka tekee nuita käsityö hommeleita itselleen, kestareita,liivin- ja rätinsuojia.. vaatteita lapsilleen. Ainoat mitä mä olen saanut aikaiseksi on pojalle kani-, tipu- ja kissapuvut :D ou gaad ! ja mikä työ...
 
Piti vielä tuohon lempiaiheeseeni eli ruokaan palata, että nyt kun ollaan siirrytty perinteisempiin suomipöperöihin :D niin kyllä lompakko kiittelee! Meillä on varmaan puolittunu kauppalaskut sen jälkeen kun alettiin kaikki syömään samaa ruokaa. :eek: Ja ruoka on silti mun mielestä hyvää :p Joten ei yhtään paha diili ;)
 
Allusmamma mä ihailen kanssa näitä meidän käsityötaitoisia.
Mun ei tarvitse kuin vilkaista ompelukoneeseen päin ja langat menee jo solmuun :eek: Sen sijaan ruokaa osaan lahjakaasti laittaa suuhuni. :p Voisin taas muistella kuinka se käy, joten jääkaapille mars, ja nukkumaan :wave:
 
mamina: Joo, tuota coolmaxia tilasin. Ja kosteussuluksi pul-kankaan. Mä täällä ihan kuumeisesti odotan, ei vieläkään tänään kankaat tulleet.
Menee varmaan loppuviikkoon :snotty:

Meillä oli esikoisella maissinaksut ihan ykkösiä jossain vaiheessa! Kun eri aikaan meillä ruokailut sattuu (neiti syö 2 lämmintä ruokaa, me yhden), niin aina on haluamassa jotain suuhun jos me syödään. Nyt ollaan annettu tuollaisia kovia rinkeleitä, kestää pidempään kunnes saa nakerrettua, eikä maha täyty turhaan ja vie ruokahalua seuraavalta syönniltä. Nuo on myös hyviä antaa kahvipöydässä jos herkkuja tarjolla. Tähän asti ainakin kelvannut rinkilän palanen :whistle:

Meillä on muuten lohi tosi isoa herkkua tytöllä! Eilen tehtiin lohikeittoa (oli "vain" pakastelohta mut ajoi asiansa hyvin), söi kaiken mitä lautasella oli iltapäivällä sekä tänään lounaalla =) Eipä siinä, musta lohi onkin paras kala :p

Kesis: Meillä myös kaksi lusikkaa aina käytössä. Toinen pysyy paremmin koko syönnin ajan kädessä, mulla siis :D Typy syö vähän aikaa ihan nätisti, sit alkaa tympäistä ja siirtelee lautaselta pöydälle pöperöä ja mäiskii sitten ihanasti =) Ja heittelee lusikan sen miljoona kertaa lattialle kunnes äipälle riittää ja lusikka lentää kaaressa altaaseen :LOL:
 

Yhteistyössä