¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

Iltapaivaa kaikille!

Taalla yha ollaan mukana, pahoinvointi ja oksentelu on kamalaa...toivottavasti taa nyt loppuu ainakin toiselle kolmannekselle mennessa.

Mitaan uutta ei ole tapahtunut, odottelen vaan viikkojen kulumista!

Nimia mulla on jo valmiina, nyt taytyy vaan saada mies suostuvaiseksi! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emppu788:
Auttakaas muo =) Mietin kovin että tarvitaanko me kaksostenrattaita vai ei? Ikäeroa tulis 2v2kk...Nyt kummiskin olen nähnyt ihanat yhdistelmävaunut kaupassa tulevalle lapselle :D
Esikoiselta olis kyllä 2 v vanhat yhdistelmät tallella...Mutta,mutta :D Mitä tekis? Ku jotenki ne uudet yhdistelmät houkuttaa :)
mie ainakin oon aatellu tupliksia, ikäeroa siis tulee 2v 1kk. meillä on tuo neiti niiiin omapäinen ja villipeto, ettei sitä aisoissa pidetä jos ei oo vöissä. Oon varmaan tämänkin lausahduksen joka pinossa kirjottanut jo miljoonia kertoja :ashamed: :D
 
Moikka vaan!

Neuvolakuulumiset rv27+4

painoa +800g/vk (ei kuulemma paha kun tähän mennessä +6kg)
verenpaine 119/68
hemoglobiini 120
sf-mitta 26cm
sydämensyke 140
liikkeet ++

Eli kaikki siis ok! Toivottavasti on myös huomisen lääkärikäynninkin jälkeen yhtälailla ok.

Tyttö nukkumassa ja voi ihana mikä rauha =) Kävin suihkussakin ja mies lähtee tunnin päästä töihin joten ihan yksin saan olla =) Jos vaikka koittaisin saada pikkusiskon kaulaliinaa valmiiks ennen kuin alkaa tökkimään koko homma ja jää kesken.

Parina viime päivänä ei ole meinannut illalla uni tulla vaikka yli yhteentoista olen valvonut! Sängyssä saanut pyöriä ja ähistä... :kieh:

Luminka
 
Onnea kovasti Emppu788 hyvistä ultranäkymistä! :flower: :)

Kiitos kovasti maarunen ja Halfcafnonfatlatte onnitteluista :heart: :)

Hienoa tosiaan Poni06, että vauva nro 2 on jaksanut pysyä noin kauan masussa kasvamassa :heart: Ymmärrän kyllä, että pikkuhiljaa olis varmaan kiva kun hän siirtyis masun toiselle puolelle :D

Tosi ihania nimiä teillä on esikoisilla :heart: Meillä on pikkukakkoselle oikeastaan samoja nimiä mietinnässä, kuin mitä oli esikoiselle. Jämänimiä siis, mutta ei kerrota pikkukakkoselle :LOL:

Kiva että neuvolassa kaikki hyvin, Luminka =) Voi vitsi miten vähän sulle on tullut painoa raskauden aikana!

Kesis ja huvikumpu 4+6
 
Neuvolakuulumiset rv23+6 (jotka laiskana kopsaan 'omasta pinosta')

painoa +325g/vk (tähän mennessä +0,9kg)
verenpaine 109/58
hemoglobiini 124
sf-mitta 23cm (edel. 17,5cm)
pissa puhdas
sydämensyke 143
liikkeet ++

Kelanpaperitkin sain, niitä pitäs alkaa täyttelee. Aattelin aloittaa äitiysloman varhennettuna (30.9.), koska on tosiaan nuo tulot nyt 400e kuussa, niin saanpahan vähän aiemmin ne äippärahat ettei tarvi kituutella.
Mitäpäs muuta.. Vitamiinia kehoitti syömään, ja jos alkaa tulla hurjasti väsymystä niin sit voi hakea rautakuurinkin.
Sepä tälläkertaa siltä reissulta..
 
Täällähän on kivoja neuvolakuulumisia. :)

Luminka Mahdoitkohan huomata tuolta aiempaa ton mun viestin. Eli mun laskettuaika on muuttunut ja on nyt 25.1 eli sen vois muuttaa listalle. Samalla voi lisätä, että mun esikoinen on poika

Hani ja muut Tuplien pohtijat. Tuplien tarve riippuu aika paljon tilanteesta:
- Kuinka vanha esikoinen on ja tykkääkö kävellä ja osaako kävellä nätisti itse.
- Kuinka paljon tarvitsee mennä jalkaisin ja bussilla.
- Koska vauva syntyy (jos syntyy kesällä niin ei ehkä tarvi niin paljon kuin talvivauvan kanssa)
- Jos aikoo käyttää kantoliinaa/reppua vauvalle niin silloin ei tietysti tuplia tarvita
Meille lastentarvikeliikkeen täti sanoi, että juuri 2 v tai alle ei välttämättä jaksa seisoa pitkiä matkoja seisomalaudalla.

Näin ollen minä olen tullut siihen tulokseen, että kun paljon liikun jalkaisin ja bussilla ja tulee tammivauva niin me tarvitaan tuplat. Esikoinen on noin 1 ja 10 kk kun kakkonen syntyy, niin ei varmaan jaksa kävellä vielä yhtäjaksoisesti ja kaupungilla en kyllä edes uskalla päästää kävelemään. Hieman se ärsyttää, että täytyy ostaa vielä aika "järeät" tuplat kun ei mitkään matkaratasmallit varmaan talvella loskassa kulje.
 
Mä mietin noita tuplii kans mut toisaalta ei niit tarvita kun ei täällä metsäs sellasil mitää tee ku joka paikkaa on mentävä autol ja si kaupas on kummiski sellaset tuplakärryt mihi saa vauvelin ja isosiskon kans... Jos halvalla saadaan naapurista ostettuu sellaset ns matkarattaan tapaset kaksosten kärryt mis istutaa peräkanaa ni ne ostetaa sitä varten vaan et jos lähetään esim pidemmäl kauppareissul ni saa kersat matkata si niis.
Neuvolakuulumisii..
Paino täl hetkel tasan 80kg... :snotty:
Paineet 114/60
Pissa puhdas
SF 32
RT
Liikkeet ++
Sykkeitä ei laskenu mut kuulemma hyvä ja atasanen syke
Kohdun suulle ei päässy ku vauvan pää kuulemma tiellä.
Kanavaa jäljel sentti
Vauva on tosi tosi alhaalla... eli ihemkkös et on tuntunukki et olis melooni jalkovälis...Oli siis lekuri neuvola tänään ja se lekuri sörkki si oikein kunnolla koko päivän supistellu ja tulee vähä kivukkaampiiki suppareit jo mut onneks ei kummiska säännöllisesti... ;) Ei viel tarvi ainaka syntyy...Pari viikkoo sais kasvaa viel...=)
elohiiri ja masukki 36+1
 
Moikka!

Nimistä on täällä ollu keskustelua. Meillä on nimi valmiina sekä tytölle että pojalle. Tai oikeastaan molemmille on kaks nimee. Päätetään sit vatsa kun vauva syntyy et näyttääkö vauva yhtään nimeltään, et voiko sitä nimeä antaa, mitä ollaan ajateltu.
Daydreams, meillä on pojalle nimivaihtoehtona myös tuo Elia. Musta se on ihana nimi. :heart: Toinen vaihtoehto on Onni. Mut niitä on nykyään aika paljon... Tyttöjen nimivaihtoehtoja en halua kertoa, kun ne on aika harvinaisia ettei kukaan nappaa meidän ehdotusta. :LOL: Vaikka ei tuo Eliakaan kovin yleinen ole. Myöskään esikoisen nimeä en halua paljastaa, kun sekin on aika harvinainen. Ettei kukaan vaan tunnista mua täällä siitä.

Kiva lukea muiden neuvolakuulumisia. Itsellä eka nauvola maanataina. =)

Mitäs muuta, edelleen täysin oireeton raskaus, ainut et maha vähän turvoksissa ja housut painaa. Onneks noita äitiyshousuja on jo valmiina, niin voi niitä jo käyttää...

marza ja masuvauva 8+2

 
Ultrakuulumisia: vauvalla kaikki kunnossa, kasvaa niinkuin
pitääkin jne. Vähän piti tökkiä ja herätellä että näytti käsien ja
jalkojen liikkuvan.
Mutta, istukka onkin sitten kohdunsuun päällä! :eek:
Ei auta kun toivoa että se sieltä pois nousee. Hiukan
alkoi pelottaa et jos alkaakin vuotamaan tai sen takia joutuu
sektioon. No, marraskuussa sitten siitä kontrolli.
Niin ja LA pysyy 21.2.09.

iitukka ja helmi rv11+5
 
Luminka: Ei mitään, ihan ymmärrettävää, että tekstin seasta on välillä vaikea huomata. Kiitos päivityksestä! :)

Mulle on tullut kauhea matkakuume. Olisi tosi kiva päästä johonkin reissuun ennen kakkosen syntymää. Kun sitten taas ei varmaan vähään aikaan lähdetä yhtään mihinkään. Rahatilanne ei tosin nyt ole mikään maailman paras, mutta yritetään katsoa josko löytyisi jotain hyviä tarjouksia 4 pv kaupunkilomista. Toivottavasti päästäisiin vielä reissuun! B)
 
tuplista meillä ikä-eroo tulee kans sen 2v2kk ja tuplat on hommattu.Mulla ei oo ajokorttia joten kaikkialle pitää kävellä ja esikoinen kyllä jaksaa kävellä pitkiäkin matkoja mutta kaikkialle (esim. neuvolaan) ei viitteis lähtee tuntia ennen että kerkiää, sinne kun on matkaa yli 5km.
ja kaupassa on hyvä että saa apinan istuun jos riehaantuu :D aateltiin aluks kans vaan seisomalautaa mutta eihän tuo jaksa semmosessa seistä...
lenkillekin olis kiva päästä eikä se onnistuis ilman tuplia.
mäkin olin maanantaina neuvolassa, painoa kertynyt yhteensä nyt lähes 6kg!!
esikoisen odotusaikana tuli 7kg, joten nyt taitaa mennä yli tuon...
sf-mitta oli 31cm ja kaveri vihdoin raivotarjonnassa!
kaikki oli muutenkin ihan hyvin, tänään mennään synnytystapa-arvioon, tuun sit kertoo kuulumiset sieltäkin...
nyt aamupuuhiin
:wave:

d. ja pipana 35+5 (tai 36+3 ärsyttävää kun ei tiiä kumman LA mukaan sitä menis...)
 
Miten paljon säilytätte vaatteita? Mie oon säilyttänyt kaikki vaatteet tähän mennessä, mut nyt on jo niin monta laatikollista, et ajattelin et josko noista vähän isommista luopuisi.. Ihan pieniä vois jättää. Ainahan kauppoihin tulee uusia ja kaikkia kivoja mitä haluaisi ostaa.. Mie siis joku shoppailufriikki... aina kun vaan on vähänkin 'ylimäärästä' niin lapsi saa jotain kivaa.. vaatetta tai muuta.. :ashamed: :ashamed:
 
Löysin eilen meille yhdistelmät paikalliselta Haloselta (eli täällä päin siis Carlsonilta). Näin mainoksen lehdessä. että poistavat viime vuoden malleja -70% ja mielenkiinnosta menin kurkkaamaan. Siellä oli sit kahdet kolmipyöräiset (tosin edessä kaksi rengasta vierekkäin) jäljellä hintaan 95?. Pakettiin kuuluu vaunu- ja ratasosa sekä lämmin pehmeä kantokoppa ja hoitolaukku. Myyjä lupasi vielä niihin takuun alkavaksi la:sta ja sit kun kysyin, niin jos kaikki ei mene loppuun asti hyvin, niin kauppa voidaan tarvittaessa purkaa. Ei tarvinnut kahta kertaa miettiä, että kelpaako noi mulle vai jatkanko vaunujen bongailua huuto.netistä. Nyt vain miehen pitää vielä hyväksyä ne ja sit on taas yksi hankinta edullisesti tehty. Saatiin nimittäin tukeva pinnasänky työkaverilta 20?... Enää turvakaukalo ja sit onkin tärkeimmät kasassa.

Paitsi en ole varma onko meillä tarpeeksi vaatteita, ainakaan jos poika tulee. Olen nimittäin säilyttänyt vain kaikista ihanimmat ja tärkeimmät vaatteet, jotka n. 95% on tyttöjen vaatteita. Äitiyspakkauksessa on nyt jotain ja sit en varmaan malta olla ostamatta ennen syntymää jotain vaatekappaleita vielä.

Nyt takas serranoiden pariin..

Aminohappo ja Kuutti 17+5


Muoks* Piti vielä lisätä, et siellä Carlsonilla oli myös tuplia alessa. Semmosia mihin saa pehmeän kantokopan vauvalle, jos joku täällä päin asuva tarvitsee...
 
Aminohappo missä päin asut? Ja minkä merkkisistä tuplista on kyse? Tolla hinnalla meinaan kiinnostus heräs että kannattaa vähä kauempaakin jopa tulla vaunujen hakuun...

Täällä mies lähti viikoks kalastusreissuun ja mä en ikinä osaa omaa pahaa mieltäni sillai fiksusti näyttää tai olla kokonaan näyttämättä joten sanaharkan saattelemanahan se lähti. Oli luvannu lainata meidän autoa veljelleen parina päivänä kysymättä multa ja mä olisin sitä kyllä tarvinnu... Siitä sitte suutuin. Ja viime yönä mies tisukasi mulle kun poika valvotti klo 00-02, että omapahan on vikani kun en suostu unikouluun. Unikoululla mies tarkoittaa siis huudattamista, sen hän on saanu päähänsä kun joku hänen tylkaverinsa oli vaan antanu lapsen itkeä, 3yötä oli kuulema itkeny ja sen jälkeen on aina nukkunu hyvin. Mä en tähän pysty, kammottaa ajatuskin pinniksessä itkevästä pikkuisestani! Enkä kyl tiiä pystyiskö mieskään sit lopulta. Mut tosi ajattelemattomasti sanottu, mä oon antanu miehen yöt nukkua ja ite ravannu pojan luona joka yö, viime yönä herätin miehen ku alko selkä oleen niin kipeä että vedet tuli silmiin. Se pojan itku oli siis sellasta ihan hysteeristä! ei auttanu silittely, ei tutti ei mikään, syliin ku otti niin hiljeni mut heti ku laski takasin sänkyyn ni itku alko taas. Lopulta sit sen kahden tunnin jälkeen otin pojan viereeni meidän sänkyyn, siihen nukahti ja sit kannoin hänet omaan sänkyynsä. Nyt on pikkasen poikki täällä töissä!

maminamä oon aika paljon säilyttäny vaatteita, joitain, niinku esim kokopotkuhousuja oon antanu kaverille eteenpäin kun ite koen ne jotenki hankaliks... Aika vähän ä-pakkauksen vaatteista meillä oli käytössä, ostettuja suurin osa :ashamed: Onpahan nyt kakkoselle sitte valmiina, jos hän nyt siis on poika.

maarunen täälläkin vaivaa tuo matkakuume! Jotenki oon katkera että mies lähti reissuun kun yhdessä ei olla muutamaan vuoteen käyty missään ja mulla taas ei oikein oo sellasia kavereita jotka pääsis reissuun lähteen... Enkä sit viel haluis ilman poitsua lähteä... No, jospas ens kesänä.
´
Hyvät viikonloput!
 
nyt se on sit synnytystapa-arvio ohi.
sieltä olis meille toinen poika tulossa :heart:
en kyllä silti vielä uskalla myydä noita tyttöjen vaatteita mitä oon muutamat ostellu, josko sittenkin olis vaikka erehtynyt :D
painoarvioo saatiin 2700-2800g
kohdunkaulaa oli jäljellä 1,5cm, ulkosuu 1cm auki ja sisäsuukin jo pehmeä...
mamina mä oon jotain ns. huonompia vaatteita myynyt jo sillon kun jäi pojalta pieneks, mut kaikki vähänkin paremmat on menossa tulokkaalle.
Nyt sit tosiaan saanki noi tytölle aatellut vaatteet myydä ja aijon kyllä loputkin sitä mukaa myydä kun jää vauvalle pieneks, vaan sit ne kaikkein ihanimmat ja tärkeimmät säilytän sitä mahdollista pikku-kolmosta varten.
nyt ruuanlaittoon, sataako kaikkialla?täällä ihan kaamee ilma, ukko lähös illaks pois, ni saadaanki sit kököttää vaa koko ilta kahestaan sisällä :|
 
mamina Minäkin olen säästänyt kaikki vaatteet ja niitähän tosiaan riittää... Toivon, että saisin tietää kakkosen sukupuolen rakenneultrassa niin sitten voisin katsoa, että säästänkö kaikki tai jos tulossa onkin tyttö niin sitten täytyy viedä kyllä suurin osa kirpparille.

daydreams Ihanaa pikku poika! :heart:

Mulla oli tänään aamulla se "pelätty" neuvola. Sain siis kuulla keskiviikkoisen sokerirasituksen tuloksen. Ja niinhän siinä kävi, että lähete polille tuli. Tässä arvot (eivät ole mitenkään mairittelevia..):
paasto: 6,1 (5,1)
1 h: 11,2 (10,0)
2 h: 7,7 (8,7)
Varmaan taas insuliineille joudun, sillä nyttenkin olen noudattanut ihan tervellistä ruokavaliota ja silti arvot oli noin pielessä. Aamun pissanäytteessäkin oli sokeri yhdellä plussalla. :ashamed: No osasinhan tän jo arvatakin, mutta silti vähän harmittaa. Paino oli mulla ihan sama kuin ekalla neuvolakäynnillä kaksi kuukautta sitten, joten se oli ihan hyvä uutinen. Sydänäänet saatiin kuuluviin pienen etsinnän jälkeen ja noin 160 paikkeilla ne olivat. :heart: Nyt sitten odottelen sitä polikäyntiä ja rakenneultraa joka on tosin vasta 16.9. Seuraavan kerran menen neuvolaan vasta ton ultran jälkeen joka on sitten jo "kelakäynti".
 
Tänne en olekaan vielä ilmoitellut...

meidän tyttönen syntyi 2.8 klo 4.09! :heart:

Painoa oli tytöllä 3510g ja pituutta 49cm. Kotiuduttiin maanantaina ja pikkuhiljaa totutellaan elelemään nelihenkisenä perheenä... mies on aika paljon ottanut vastuuta kun itselläni on kipeät paikat vielä:) Vauva on ihana, syö tosi hyvin ja nukkuu loppuajat:)

vib ja tyttönen 6vrk
 
very important baby Onnea pienen tytön johdosta!!! Miten esikoinen suhtautuu tulokkaaseen...?
daydreams Täällä ainakin sataa kun esterin pyllyst ja on koko päivän satanu... Illaks pitäs kuulemma seljetä vähän mut epäilen. Kylmäki on laitoin neidin päikkäreillekki makuupussii vaunuihi, tuntu ilma niin koleelta ja hyvinhän se neiti siellä nukkukin!!! Ihme kyllä!
mamina Kaikki esikoisen vanhat vaatteet on tallessa. Plokkasin sielt nyt aluks vaan noi neutraalit et sit ku tietää mikä tulee ni saa si kattoo et mitä laittaa pois. Oon kyl tosi huono luopuun mistää tollasest. Mietin si vaan et ku toi oli niin ihana sillon sen pääl ni ei voi heitää:) No kaippa se sit joskus ja kyl mä aattelin säilöö noille lapsille noita niiden vanhoi vaatteita. Mä ite tykkäsin neidil käyttää hirveesti mun vanhoi vaatteit, ihanii pehmeitä ja vähä kuluneit retro vaatteit=)
Tänään ku ilmaki on ollu iha pyllyst ni on ollu si aikaa siivota! Pesin lattiatki pitkästä aikaa...En ollu kuukauteen pessy lattioita ja voi luoja et ne oli niin järkys kunnos!!! Konttaan en alkanu mopil vetelin, sain si neidin huoneeseen puhtaan matonki lattiaan! Eilinen päivä oli kyl ihan kamala. Se lekuri varmaa tutki jotenki kovakourasemmin nyt tai si mul on paikat muuten jo vähä hellänä... Makasin siis loppupäivän eilen sohvalla ainut asento mis hiuka pysty olee ja vähä välii tuli suppareit... Onneks tänään ei ookka ollu oikein mitään... Illalla tulee taas ne perinteiset suppailut mut onneks päivät on si helpompii!!!=)
elohiiri 0608 ja juniori 36+2
 
vib: ONNEA PIKKUISESTA PRINSESSASTA! :heart:

elohiiri: Juu, tällästä näköjään sattuu aina välillä :whistle: :D

jonskis: Meillä myös tuollaisia kaameita itkuöitä ollut! Ja tyttö on välillä nukahtanut niin että olen itselleni saanut juuri hyvän asennon ja melkein nukahtanut kun taas jatkanut... Onneks ne vaan on olleet 2-4 päivän kausia, muuten kyllä hyvin nukkuu läpi yön.

mamina: Mä olen jonkin verran myynyt tytön entisiä vaatteita. Sellaisia joita ei pahemmin hänellä tullut käytettyä joten turha oli säilyttää enää seuraavalle kun en tod.näköisesti silloinkaan ois käyttänyt. Vauva-ajan kesävaatteita koitin koko kevään ja kesän myydä huutiksessa, eikä menneet kaupaksi. Nyt ajattelin ottaa ensi keväälle kirpparipöydän johon myyntiin myös tän kakkosen pieneksi jääneet vaatteet. Jos tehdään joskus vielä kolmas, ostetaan sitten uudet!

maarunen:
Voi kökkö! Oliks sulla viimeraskaudessakin sokerit sekaisin?
Itse jännitin myös vähän omia tuloksiani, mitähän mulla ne olikaan... 4,3... 7,2... 6,9 Jotain tuonnepäin!

Mulla tulee jopa yhden päivän konetauko, lähdetään huomen aamulla miehen kanssa yhteiselle kylpyläreissulle ja palataan sunnuntaina :heart: Jännää kyllä kun tyttö jää tänne kotiin, mutta joskushan se ensimmäinen yö on vietettävä erossa, ihan tän kakkosen hakureissuakin ajatellen! Kuinhan silloin pärjään pari yötä vähintään poissa kotoo... :snotty:

Luminka ja neitonen 27+6
 

Yhteistyössä