¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

Moi!

Mä oon käyny taustailemassa, mutta kirjoittaminen on jäänyt. Jos sitä nyt sais vähän jotain rustattua tännekin...

Onnittelut muuten kesikselle ja allusmammalle plussasta! Ja komeita masukuvia täällä. Ihan alkaa jo kaivata kans tuommosta masua, vaikka eihän siihen kauaa mene kun se kasvaa.

Mullekin oli ihan uusi asia tuo ettei esikosta saa enää kodinhoidontukea kun on äippälomalla. Onpas typerää!!!

Yökyläilystä: mä taidan kans kuulua siihen vähemmistöön... :LOL: Eli meidän poika oli ekaa kertaa mummilla yöhoidossa 5kk:n ikäisenä. Ja sen jälkeen aina kun on ollut tarvetta. Laskeskelin et poika on yhteensä ollut yöhoidossa n. 7 kertaa, viimeks viimeyön kun oli kaverin häät. Ja parin viikon päästä menee myös, kun me mennään silloinkin häihin. Ei tulis mitään jos me ei päästäis aikaajoin viettään aikaa ihan kaksin miehen kanssa. Ihan hyvin on kaikki yöhoidot sujuneet ja poika nukkunut hyvin. Itsestäni olen huomannut semmoisen seikan, et mun on vaikeempi jättää poika nyt yöhoitoon, kun silloin alle puolivuotiaana. Yleensä se kaiketi on toisinpäin, eli mitä vanhempi lapsi on sitä helpompi se on jättää hoitoon.

Nyt on pakko mennä nukkuun. |O

marza ja masuvauva 7+5
 
Meillä poika ei oo ollu yökylässä vielä kertaakaan. Ihan hyvin on aikaa ollu keskenään ku tuo nukkuu kuitenki yönsä ja aikanaan. Toisinaan tosin on pitäny muistuttaa, et iltasin vois olla yhessäki eikä molemmat tuusata vain omiaan :D
Rehellisesti sanottuna meillä on aika vähän paikkoja minne antaa yökylään. Miun vanhemmat 100km päässä. Isännän vanhemmat.. hmm.. ei vaan voi. Kavereissa ehkä pari. Oonkin miettiny, jotta ehtii vielä ihan hyvin. =)

Oireista: Missä vaiheessa raskautta ite kullaki on pahoinvointi alkanu? Miula ei oo moisesta hajuakaan, joten ihan uteliaisuuttani kyselen. Toiveissa on, ettei meikäläisen tarviskaan siitä kärsiä :p Nyt ainoo ero esikoisen odotukseen on väsymys :)

pietu- ja luomu 4+5
 
pietu- ja muutkin, raskausoireista: mie en oksentanut kertaakaan, mutta oisko joskus rv5-7 alkanut etomiset.. ruoka ei oikein maistunut.. Ne loppui sit rv14. Väsymystä ei ollut alussa ollenkaan, nyt puolessa välissä se on tullut kaveriksi..

poni, miula tuli lähtö kun sitä vähiten odotin, 40+4 :) just oltiin alottelemassa leffailtaa kavereiden kanssa kun mahasta kuului pieni poks ja vedet meni. Tuohon vesien menoon saattoi vaikuttaa se et kurottelin oikein istumapaikaltani pöydän herkkuihin ja yritin saada suppareita aikaiseksi:D:D:D
Tulikin sitten ruskeeta lapsivettä kun esikoinen oli kerennyt kakata siihen. Kaikista hauskinta on, että makuunista leffaa vuokratessa myyjä sanoi, et tän kun vuokraatte niin lähtö tulee.. (kyseessä oli Silent Hill :D) ja niihän se sit tuli, mut ei vauvan säikähdyksestä:D
 
luminka mulle voi laittaa näin ens alkuun la:ksi 1.4, tarkentuu varmaan ens ma jos masukki on kyydissä.

mulla on ollu nyt 1,5 viikoa ihan tajuttoman huono olo. oksentanut en oo, kun olen sellainen etten oksenna kuin avaan silloin kuin niin itse päätän. noh... monta kertaa on ajatuksissa ollu et jos menis yökkimään, mut oon varma ettei se auta ja sit vaan nälkä yltyis entisestään. tää on ihan hirveetä |O |O |O

 
Alkuperäinen kirjoittaja Hani-:
mulla on ollu nyt 1,5 viikoa ihan tajuttoman huono olo. oksentanut en oo, kun olen sellainen etten oksenna kuin avaan silloin kuin niin itse päätän. noh... monta kertaa on ajatuksissa ollu et jos menis yökkimään, mut oon varma ettei se auta ja sit vaan nälkä yltyis entisestään. tää on ihan hirveetä |O |O |O
.."kaiken se kestää..." lohdutan sillä, että hyvästä syystä kärsit :hug:
 
Mitä mitä mitä! Hienoa, upeaa mahtavaa Kesis!!!! Hurjasti onnea plussasta!!!! :heart:

Kovasti jaksamista pahoinvoinnin kanssa painiville!

Yökyläilystä.... Meillä neiti täyttää 19. päivä 2 vee ja ei oo kertaakaan ollu yökylässä tai yötä ilman jompaa kumpaa vanhempaa... Mä oon tosi huono viemään hoitoon ja oikein tarvettakaan ei ole ollut. Silloin kun esikoista odotin niin mietittiin jo miehen kanssa tätäkin asiaa ja todettiin, että yöjuoksut ollaan jo juostu ja lapset saa mennä yökylään sitten kun itse niin toivovat... Nyt synnytyksen lähestyessä hieman nuo hoitojärjestekyt jännittää, mutta tyttö kyllä pärjää mummin ja tädin kanssa aivan varmasti ja hienosti!

Oma napa senkun leviää... La:han on kaksi kuukautta!! Ja mitään ei ole valmiina...edes tapetit eivät ole seinällä.... verhot, matto kaikki puuttuu :eek: kohta iskee paniiki....

Mutta nyt täytyy lähteä nukkumaan. Tyttö ei tänään nukkunut päikkäreitä ollenkaan ja äiti ois ne tarvinnu |O väsyttää.... huomenna taas neuvolaan!

Emppu & Papunen 31+3
 
Emppu80: Ei oo pitkä aika sinullakaan! Mulla vajaat 3kk ja tuntuu että sekin on tosi lähellä jo :eek:

pietu: Mulla ei voi sanoa milloin pahoinvointi on alkanut kun ei se oikein tähän mennessä ole alkanut.. Vähän pientä ällötystä oli joskus (en vaan muista enää milloin)... Siinä mielessä olen kyllä helpolla selvinnyt :D Niin, eikä esikoisestaan ollut, ehkä vähän enemmän kuin tästä, mutten kertaakaan ole osentamaan joutunut.

Tää meidän pikkukakkonen senkun vaan viihtyy istuen mahassa :kieh: Lieköhän meinaa kääntyä ennen loppua... Mä alan jo valmistautumaan henkisesti ym. sectioon, en taida tätäkään lähteä koittamaan alakautta.
Vielä sellaset 9 viikkoa ja ois jo synnytystapa-arivo! Siellä selviää sitten aika hyvin mikä on sen hetkinen tilanne ja tuleeko kovin muuttumaan enää...

Mulla on yli huomenna pitkästä aikaa neuvola, ja torstaina sitten lääkäri! Kiva niin pääsee vähän masuun kurkistamaan =) Ja tietää samalla kohdunsuun tilanteen, meillä kun on miehen kanssa viikonloppuna se kylpyläreissu :heart:

Luminka ja neitonen 27+2
 
Suuret kiitokset onnitteluista Emppu80 ja m a r z a! :) :heart:

pietu- mulla ei esikoisesta ollut juurikaan pahoinvointia, pientä etovaa oloa välillä, ja oli tiettyjä ruokia, joita en edes pystynyt ajattelemaan ilman, että olisi tulisi huono olo. Esimerkiksi kaikki pastat olivat ihan nou nou. B) Viime kerralla taas muistaakseni joskus rv 6 alkoi olla pahoinvointia.

Kesis 4+3 (tulee ihan junnu-olo täällä noine pienine raskausviikkoineni :D )
 
Kesis: junnu-olo :LOL: No, samastahan me kaikki ollaan aloitettu =) Nopeesti sinäkin pääset kymmenlukuihin :D

Arvatkaas, kävin tänään vattupusikossa =) Ja löysin jopa pakkaseen asti marjoja :p Pitää vielä parin viikon päästä käydä porukoiden luona uudelleen niin saa talveksi kiisselimarjat kerättyä =) Tuota kun pystyy jo vähän mahakkaanakin tekemään. Metsään ei oo enää musta pyllimään, alkaa pyörryttämään ja muutenkin maha jää väliin :kieh:
 
Moi taas!

Tuosta yökyläilystä vielä niille, joiden lapset ei oo ollu yöhoidossa, et eikö teillä oo ollu mitään semmosia kekkereitä, joihin ei lasta voi ottaa mukaan? Vai ootteko sit vaan jättäny semmoset bileet väliin? Siis ihan mielenkiinnosta kyselen. Onkohan mulla sit vaan viinaantaipuvainen kaveripiiri. :LOL: Meillä nimittäin on ainakin tässä kesällä ollu muutamat polttarit, kavereiden kihlajaiset ja muutamat häät. Ja noihin kihlajaisiin ja yhtiin häihin nimenomaa toivottiin ettei lapsia otettais mukaan. Ja polttareihin nyt ei tietenkään lapsia oteta. Meillä on myös ollut pitemmän aikaa miehen kanssa semmoinen perinne, et mennään vappuna aina hotelliin yöks, eikä sit haluttu tänäkään vuonna jättää perinnettä väliin, joten vietin muksu hoitoon. Ja meillä on sillain onnellinen tilanne et molempien porukat asuu muutaman kilometrin päässä ja erittäin mielellään hoitavat poikaa. Joten hoitopaikoista meillä ei oo pulaa.

Mulla ei oo vielä ollut oikein mitään oireita. Pientä väsymystä välillä, mut ei sen kummempaa. Eka raskauskin meni täysin oireitta, ja toivon et selviän nytkin yhtä helpolla. :)

Ostin muuten tänään ekat vaatteet tulevalle vauvalle. Yhden yöpuvun ja pipon.

Nyt on pakko mennä tekeen vähän iltapalaa, kun masu kurisee.

marza ja masuvauva 7+6 :heart:
 
marza:
Me ollaan silleen tehty, et ollaan sit eriaikaan käyty omien kavereiden kanssa illanvietoissa!
Mies tosin hoitanut helmikuusta lähtien sen homman mun puolesta. Oon ehkä kahdesti käynyt raskausaikana ja ihan tais riittää kännisten kattelu vähälle aikaa |O
Mutta ennen raskautta tuli noin kerran kuukaudessa käytyä ottamassa. Vauvan ollessa pieni, ei paljoa uskaltanut ottaa, mutta kun oli ikää jo puoli vuotta, kerta kerran jälkeen otin vähän enemmän. Kaksi krapulaa onnistuin saamaan kyllä ja ärsytti sitten seuraavana päivänä kun ukko touhus tytön kanssa. Et se ei ollut kyllä kivaa ollenkaan kun ei aamupäivästä jaksanut mitään tehä :/
Tän vauvan jälkeen tulee todennäköisesti vieläkin harvemmin otettua ja käytyä. Tai eihän sitä tiedä, mut ei ainakaan ihan alkuunsa voi. Eikä kyllä ihan hirmu hinkua vielä olekaan lähteä mihinkään.
 
AAM
kaverit narisee kun en käy kännäämässä niiden kanssa.. ei huvita :) kyllä me muuten käydään kaksin ulkona ja viedään poiak yökylään mut sitä viinanvetoa baarissa mä en jaksa !!! Ryysyt haisee, letti haisee, henki haisee, puhettakaan että tule helposti pahoinvoivaksi nykyisin röökin savusta.. onneks sisätiloissa ei enään tupakoida mut silti aina jostai se saakelin katku leijailee mukana.. :( puhettakaan et alkomahooli on niin saa-tanan kallista että käy kukkarolla puhettakaan taksimatkoista kaupunkiin ja edestakas |O joo kolmasosa illan budjetista.. !! Kalsarikäni kunniaan !!! :LOL: :kieh: saa haista omassa nyhjyissään kun mukula nukkuu ja sammukin saa minne haluaa.. tosin ei mulle vielä ikuna käynyt.. :whistle: joku kontrolli pelaa..
 
Luminka Joo, toivottavasti! :) Seuraavana tähtäimessä kymppiklubi! B)
Oi vadelmat on niin ihania, mäkin poimin niitä viikonloppuna miehen vanhempien luona. Ei jäänyt pakkaseen asti sillä poju ja minä syötiin ne viikonlopun aikana. Mutta oli ne niin hyviä. :p

m a r z a me ollaan myös tehty niin, että jompi kumpi on lähtenyt rientoihin ja toinen jäänyt kotiin lapsen kanssa, jos on tullut juhlia mihin lasta ei voi mukaan tuoda. Mut muuten tosiaan ollaan onneksi saatu kotiin mun äiti esikoisen kanssa, jos ollaan lähdetty viettämään kahdenkeskeistä kvaliti taimia. ;)

Allusmamma :LOL: Mä nauroin vedet silmissä tolle sun kalsarikänni-jutulle :LOL: Mä oon niiden kannattaja - tosin mulle se tarkoittaa (kröhöm, tarkoitti ennen raskautta) kahta siideriä tai olutta ja uni alkoi maistumaan :D Mutta olipahan heti aamusta toimintakunnossa :saint:
 
Aikaista aamua!

yökyläilystä: Eli meillä typy on kokenut yökyläilijä. Ikää taisi olla vuoden paikkeilla kun tytöstä tuli mummin tyttö ja on viihtynyt siellä monen monituisia öitä, niitä ei voi enää edes laskea. Yleensä siellä kuitenkin yksi yö kerrallaan. Nykyään osaa jo kysyä kun sinne mennään, että äiti saisinko jäädä mummille yöksi. Äitini on tällä hetkellä pitkällä saikulla, joten mielellään ottaa sinne sueuraksi duracell-pupun :D ja tyttö saa siellä täyden huomion, kun minulla on paha tapa tuoda töitä kotia.... Miehen vanhemmilla taas on ollut jokusen kerran koko viikonlopun. Asuvat hiukka kauempana, joten siellä harvemmin. Lisäksi tyttö joutui olemaan myös päiväkodissa muutamia öitä viime kesänä ihanan vuorotyöni ja miehen pelimatkojen vuoksi :ashamed: . Se on onneksi takanapäin ja mulla paremmat työajat.

Yöjuoksut tosin olen jo juossut. Silloin tällöin vietän iltaa ulkona kavereiden kanssa, jos ne sitä naukuu ja on se sitten kun baareissa harvemmin käy, niin ihan hauskaa. Tapaa yleensä paljon kaikkia vanhoja tuttuja joita ei sitten muuten tule tavattua. Enkä muutenkan juonut ennen raskautta mielellään, silloin tällöin viiniä ruoan kanssa ja saunan jälkeen muumilimpparia :D.

Noi raskausviikot menee muuten ihan todella vaudilla. Vastahan mulla oli jotain 6+ ja nyt taitaa ola 17+2 (jos oikein lasken). Housuihin laitoin ihana hiuslenkki-systeemin, joten saan vielä käyttää vanhoja farkkuja. Äippähousuihin siirryn, sit kun on ihan pakko. Noi trikootuubit näin pienellä vatsalla ei vielä oikein natsaa.

Nyt pitää mennä loppu aamiainen viemään pöytään.

Aminohappo ja Kuutti
 
Mä sit taas inhoon koko kalsarikänni-konseptia!mun mielestä menee viina hukkaan jos vaan kotona lipittää.meistä ei kumpikaan juo kotona, mies saattaa yhen ottaa ehkä kerran kuussa mut mä en juo sitä yhtäkään ellen aijo juoda humalaa.Pojan syntymän jälkeen oon 4 kertaa ollut juomassa ja sillon kun meen niin haluun kyllä mennä baariin ja ottaa sen verran etten kyllä seuraavana aamuna kykenis lasta hoitaan, siks ollaan viety poika hoitoon.eikun kerran tais muuten mies jäädä kotiin pojan kans.
ja niinkuin marzakin sanoi, meilläkin on ollut ne yhdet häät toisella paikkakunnalla niin ei sinne viittinyt poikaa raahata vaikka oltiinkin miehen kans siellä selvinpäin.

omaa napaa vielä sen verran ton äskösen "avautumisen" lisäks :)D) että eilen oli neuvola yli kuukauden tauon jälkeen.Kaikki oli onneks ihan ok, kaverikin oli ilmeisesti vihdoin kääntynyt raivotarjontaan.Painoo olin saanu kerättyä 2,5kg, eli yhteensä nyt 6kg :kieh:
Esikoista oottaessa tuli koko aikana 7kg, nyt taitaa kyllä tuo ylittyä ellei iske joku vesiripuli :LOL:
Nykyään muuten neuvolassa otetaan joku streptokokki-näyte(oliko se semmonen...) mitä ei esikoisen aikana otettu, onko teiltä muilta otettu???
Perjantaina olis sit synnytystapa-arvio, ihan mukava päästä kurkkaamaan vielä masuun ja toi alapään tilannekin kiinnostaa kun suppailee kuitenkin aika usein, vaikkakin kivuttomasti.
Ihanaa, tänään tulee kylään kaveri 2kk ikäsen vauvan kans, nyt tarvis pikkusen siistiä paikkoja...

d. ja pipana 35+2 (tai jo 36!!!!)
 
AAM
dd mä ennen tykkäsin kyllä käydä ulkona mut se jäi jo... 6-7 v sitten :whistle: :D
jotenkin vaan kyllästyin siihen. Polttarit on erikseen, toisaalta silloinkin mä olen hyvin usein designated driver :D juoppokuski siis :LOL: en pane pahakseni yhtään, kiva että kaverit pääsee kotio ilman pahempia kustannuksia jo lähellä pk-seutua ollaan ja nautin olla kun voi sitten hihitellä niiden toilailuille :)
Kesis juu mun kalsarikänni on kans että nuuhkaisee lonkeroa/siideriä niin hyvä hiprakka päällä ja kun pari-kolme ottanut niin sitten voi torkahtaa soffalle semmoi " i was just resting my eyes.. :LOL: :D ukko onkin eri sorttia sitten. valitettavasti viinaantaipuvainen yksilö ja meillä onkin siitä ollut kesksutelua enempi viime aikoina.. :| mutta se tsemppaa tosi hyvin ja tosissaan :) :heart: olen ylpeä siitä koska se on sille vaikea juttu. No nyt kun on "siunatussa" tilassa on tuo ottaminen bannissa kokonaan. Saunasiideritkin olen kieltänyt itseltäni.. tosin sauna tissuttelun makuun en ikinä päässytkään :) :xmas:
 
Emppu788 Onnea! On se niin liikuttava hetki nähdä se pieni ihmisen alku!

Mä oon täällä kiukkunen ku ampiainen, mies lähtee perjantaina viikoks reissuun, ei siinä mitään, se oli hyvissä ajoin tiedossa, mut nyt on joka saakutin illalle jotain tälläkin viikolla! Mä kun tuun töistä niin kotona odottaa siivous ja ruuanlaitto ja olis niin kiva olla vaan pojan kanssa pitkän työpäivän jälkeen ne muutamat hereilläolon tunnit. Eilenkin aloin tekeen ruokaa heti kun kotiuduin kun poika vielä päikyillä, no hän heräs just siinä sillai et jäi ihan kesken kokkaaminen. Mies haki poitsun petistä ja vaihto vaipan. Sitte toi pojan siihen keittiöön mun luo ja sano että mä meen nyt. minä että ehkös voisi joko hetken jatkaa tätä ruuanlaittoa tai sittten antaa pojalle päivällisen kun aloin tekeen sitä ruokaa kun en tienny miehen menosta. Ei kuulema ehtiny, hitto lähti vaan! Ja kymmeneltäkään ei vielä ollu takas tullu ku minä menin nukkumaan. Ja tännään heillä on joku "palaveri" kaverin luona reissun ruuista ym. senki pitää alkaa viideltä eli mitään ei taas ehdi kun m äolen vasta 16.30 kotona... Tällä selkäkivulla on jotenki kaikki niin infernaalisen hankalaa et vois ukko vähän ajatella! Aarghh |O

Sellanen purkaus täältäpäin.

Ollaan hypätty taas uudelle sivulle niin enhän mä enää muista mitä olitte jutustelleet tuolla aiemmalla sivulla :xmas:

Vadelmista oli jotain puhetta, kateellisena luin kun en keksi mistä ite sais poimittua... Meidän pihassa on karviais- ja punaviinimarja puskat.

Ootteko muuten jo nimiä miettineet tulevalla lapsoselle? Me ollaan mietitty ja yks suosikkikin on jo mut se etunimi on vaan harmittavan yleinen... Uskallatteko täällä paljastaa esikoistenne etunimiä, olis kiva kuulla? Meidän poitsun pää kääntyy nimestä Aatu.

Jonskis, huomenna 26 viikkoa kasassa! :heart:
 

Yhteistyössä