¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

Jonskis meiltä löytyy Eemu Eelis,
tulokkaan nimiä ollaan mietitty tosi ahkeraan, toiset nimet on valmiina(ei tiedetä kumpi tulee)
ja ne tulee suvusta, Matias (mun isän toinen nimi ja isänisän etunimi) ja Sofia (mun isosiskon toinen nimi, kuoli 17-vuotiaana eikä ehtinyt omia lapsia saamaan.)
mut tosiaan etunimiä on vielä muutama harkinnassa, tällä hetkellä pojan nimiä johtaa Miio ja Elia, ja tytön nimiä Nessa ja Seea.
Saa nähä mihin sit päädytään....ei kyllä jokasen mieleen noi nimet mutta me tykätään ja se onneks riittää :D
 
mamina Meijän Aatusta olis varmaan tullu Aada jos olis ollu tyttö :heart:

daydreams kivoja nimiä! Meijän tutuntuttujen poika on kanssa Eemu! Toi Elia on kanssa musta ihana!

Meillä tulokkaalle olis suosikkina Veeti, mutta se on niin yleinen niin siks mietityttää... Mä haluisin kakkosesta Eelin mutta mies ei jostain syystä lämpene siihen... Ehkä mä yritän vielä sen pätä kääntää :LOL: Jooa on kanssa mun top5:ssa mut siitäkään mies ei tykänny...

Kivoja nää nimipohdinnat mutta myös hankalia!

Tytölle meillä olis nimi valmiina kakkoselle mutta kun poikaa veikkasvat rakenne ultrassa niin sitä ollaan nyt siks mietitty...

Allusmamma tuo Alexander on musta jotenkin ihanan miehekäs nimi...
 
Oottepas paljon taas kirjotellu...
Nimistä ootte puhuneet meillä on pojan nimi tiedos tytönki kaks ekaa mut si se kolmas onki viel vähä vaihees... Kolme nimee tarvii olla siks ku esikoisellaki on ja se on mun oma päähän pinttymä jälleen...!!!=) Nimii en paljastakka koska jos joku tuttu sattuu liikkuu samoil kiekuroil ni lukasee ne si täält ja me halutaan ne pitää kummiski salas siihe asti ku pappi ne sanoo=)
Nyt pika kyssäri...Mitä piruu teen ton neidin kans sil on vissii nyt joku nukkumiskammo yms...On kyl väsyny aina illallakin ku mammuu pitäs mennä mut hemmetin moinen huuto ku laittaa omaan sänkyy ja siin saa si aika kauan tapella et saa sen ensinnäki rauhottuu ja sama peli jos yöllä herää ni saattaa mennä se kolmekin tuntii ennen ku se rauhottuu ja sit sillonka ei enää omaan sänkyy...Viime yö meni sillai hienosti et nukku omas sängys kyl kerran heräs mut sitä edellenin yö olikin taas iha hirvee...Nukahti puol viis sit sohvalle kun ei muualle rauhottunu. Viereen en viittis enää opettaa kun se vauvakin tulee ihan pian ja sitä tarvi kummiski yöllä syöttää alkaa käymää sänky liian pieneks. Auttakaa ny jos jollain ollu sama tilanne...
Omaan massuun ei kummempii... Kivuliaampii suppareit on alkanu tulla aina iltasin mut ei kummempaa=)
elohiiri0608 juniori 35+6
 
Jonskis, kun kastoimme Aadan, niin päätin jo silloin että jos joskus veli tulee, niin olisi tullut Aatu, mutta Aadan serkusta tulikin sitten sen niminen, joten ei tarvitse sitä ainakaan enää miettiä. Aadasta olisi myös tullut Veeti jos olisi ollut poika=) Nyttemmin olen sen nimen unhotanut, syystä jonka siekin mainitsit; on niin monella. Tuntuu myös että jokatoinen vastaantuleva tyttö on Aada.
Miula on pohdinnassa paljonkin nimiä, mutta mies on niin ronkeli! meille ei tule kuuloonkaan vähänkään erikoiset, ja pitää olla suomalainen nimi.. melkein kaikista ehdotuksista saan kommentin "liian erikoinen" tai "ei oo suomalainen"-.. |O

*muoks* ja meilä myös on toiset nimet valmiina, suvusta tulevat.
---vieno kaarina tai ---arthur valtteri. Molemmille sukupuolille on molempien suvuista yksi nimi:)
 
Onpas meillä [/b]mamina samanlainen maku :wave: nimien suhtee ainakin. Ja miehilläkin kuulostaa olevan samanlainen maku keskenään, mikään vähänkään erikoisempi (kuten Jooa ja Eeli) ei mee läpi...

elohiiri06/08 meillä oli hankalan nukahtamisen vaihe tossa pari kuukautta sitten. En tiedä liittyikö se mun töihin menoon sitte jotenki, musta se kyllä alko jo sitä ennen. Iltasin poika alko huutaa kun näkikin pinnasängyn. Sitte vaan laitoin mobilen tuutulaulua soimaan ja nostin itkun yltyessä syliin ja rauhoittelin ja taas laskin hänet petiin ja syliin jne jne kunnes väsy voitti. Sitte pyllystä keikutellen nukahti. Ja heräili yöllä pahimmillaan 15min välein! (Ja siihen lisäk mun alkuraskauden aamu oksennukset, oli meinaan pikkasen raastavaa aikaa...) Sitä vaan kesti sen pari kuukautta ja sitte alko taas sujumaan vaihtelevalla menestyksellä. Nykyisin välillä jää petiin touhuamaan ja nukahtaa itsekseen, välillä taas saa ravata sitte useampaan otteeseen hyssyttelemässä. Eli ei valitettavasti mitään neuvoja ole antaa mutta ohimenevää teilläkin uskoisin.

Kylläpäs mä roikun täällä tänään, ei kerrota pomolle :LOL:
 
Pitkästä aikaa täällä.. Oli tollainen kuukauden tauko näemmä. Ehkäpä nyt jaksan taas osallistua enemmän kun olokin helpottaa jo. Nyt menossa siis "jo" rv 15+2. Nt-ultrassa oli kaikki hyvin ja nyt keskiviikkona on vuorossa sokerirasitus kun viime raskaudessa oli diabetes. Olen jo nyt valmistautunut siihen, että diabetes tulee tässäkin raskaudessa. Perjantaina on sitten heti neuvola josta saan lähetteen polile jos arvot ovat liian korkeat.

Tervetuloa uusille! Etenkin kiva nähdä vanhoja tuttuja: Hani ja Kesis! :wave:

Luminka: Ihanat nuo Carenan vaunut! Niitä minäkin olen katsellut "sillä silmällä". Saa nähdä mihin sitten loppujen lopuksi päädytään. Ainiin. Mulle voisi muuttaa lasketun ajan kun neuvolan mukaan se on siis 25.1. Ja esikoinen on poika. :)
 
Huuuh.. Esikoisen synttärit lähestyy. Peruutuksia, huonoa säätä jne. Taitaa vähä ressiä pukata.. Oikeestaan hyvä vaan siinä mielessä, jotta en liikaa mieti raskautta ja pelkää pahinta (mitään ei siis oo siihen suuntaan oireillukaan, mut mieli tekee tepposiaan).

Tuplamatkarattaat saahaan vissiin 30-40 eurolla tuttavalta ens keväänä. On yks huoli vähemmän. Tarvii hommata vaan koppa ja sit yhdistelmät.

Nimistä on näemmä ollu keskustelua. Mie oon sen verran "omistushalunen", jotta en ääneen oo ikänään sanonu missään tai kellekään, jotta mitä on meinattu nimeks antaa. Tulee semmonen olo, et sit joku nappaa meijän nimen :D Pojan nimiki on semmonen, et alta 50:llä on sama nimi kautta aikain. Viime vuonna tais olla vielä pojan kasteen jälkeen ainoo laatuaan ja vuojen loppuun mennessä tais olla yks tullu lisää eli saman vuojen kastetuissa vain 2 samalla nimellä. Ja ihan on kotimainen nimi, enemmän vaan tunnettu varmaan lempinimenä :)

Jaahans.. Eiku leipomaan. Pakkaseen tehtävä, jotta on mitä tarjota ja ehtii kaikki tehä.

pietu- ja luomu 5+0
 
AAM
"mitäs nyt palstalla" eläintesti :D !! ihan osui minuun ja uppos... http://www2.hs.fi/extrat/hsfi/omaelama/elaintesti/

Olet susi! Sosiaalisuus ja vaatimattomuus ovat parhaita puoliasi. Toisaalta jotkut saattavat pitää käytöstäsi joskus arvaamattomana ja pelottavana. Olet kova puhumaan ja viihdyt hyvin missä vain, kunhan sinulla on seuraa.
 
Tänään oli eka neuvola :) Eipä siellä mitään ihmeellistä ollut...Melkein samat jutut kun esikoisen aikana jne...Verikoe,hemoglobiini ja virtsanäyte otettiin sekä saatiin kasa papereita :) Seuraava aika 28.8. ja silloin on lääkärineuvola...Np-ultra ja rakenne ultraan ollaan menossa ja niistä tulee sitten aika postitse jne...
 
Jonskis toi Veeti on kyl harmittavan yleinen, mut toisaalta mitäs se sit haittaakaan...jos ei ihan lähipiiriin osu saman nimistä.Meilläkin oli toi Jooa ja Eeli esikoisen nimi-listalla (osuu näköjään maut yhteen :)) mutta koska toiseks nimeks oli ns. pakko laittaa tuo Eelis mikä kiertää miehen suvussa isältä esikoispojalle, niin ehkä Eeli Eelis olis ollu vähän huvittava :D
oon koittanu kans nettiä selata ja lainailla kirjoja mut ei oikein löydy kauheesti semmosia tosi kivoja nimiä.
 
Nyt pieni itsesäälipurkaus!!!! :ashamed: Mulla on välillä tosi huono omatunto kun en oo jaksanu huonolta ololta niin pali leikkiä poitsun kanssa!!!Ja nyt vasta oonkin huono äiti kun saunan jälkeen annoin hänel mehua mist luin vast jälkikäteen et sitä ei sais antaa alle kolme vuotiaille!! :snotty: Hän sai sitä noin 1dl(purkis ol 2dl)En sit älynny et siin vois jotain olla,kun muis samanmerkkisis ei oo ollu!!

Tyypin äippä ja Iitu-Einari 13+1
 
Nimiä olette pohtineet. Meillä ei ole vielä kakkoselle juurikaan mitään nimiehdotuksia. Taitaa tulla taas aika pitkä vääntö miehen kanssa mikä tulee nimeksi. Onko toi Jooa tosiaan pojan nimi? Mun lapsuuden ystävä on Jooa ja se on tyttö. No ehkä toi nimi on sit sellainen, että voi antaa molemmille. Mä tykkään kanssa tosta Eelistä, mutta vielä kivempi olisi Emil. Sitten jotenkin kolahtaa myös Jesper. Tyttöjen nimiä en ole vielä jostain syystä edes pohtinut, mutta yksi suosikki mulla on ollut jo varmaan 10 vuotta. Saa nähdä jos tulokas on tyttö, että sopiiko mun ehdotus miehelle. :)
 
Iltoja!

Neuvolassa käyty tänään saarnaa kuuntelemassa...huh... no kaikki ihan on hyvin mutta puntari VALEHTELEE.. :kieh: Väittää et mulle on tullu painoa 1,4kg viikossa.... :ashamed: huh huijaa... Melkosen saarnan sain kyllä niskaani... Ja täytyy tunnustaa, että ihan aiheesta... Kaipa sitä painoa tulee jos vetää suklaalevyn joka ilta... No nyt pitää yrittää tsempata... ei kahteen viikkoon suklaata.... Papunen masussa kasvaa hyvin, tosin sf mitta oli "vaan" 27,5m kun esikoisesta oli näillä viikoilla jo 31... Enpä tosin kauheesti jaksa tuohon mittaan uskoa...

Nimistä... meillä on nimi valmiina tytölle. Tosin esikoisellekin oli, mutta se vaihtui vielä ennen kastetta. En viitsi nimeä kuitenkaan tässä ertoa. Esikoinen tottelee (harvemmin :D ) nimeä Riina.

Jospa tästä painuisi pehkuihin... tekee tiukkaa olla ilman suklaata ja limua... Vielä kun molempia löytyy kaapista...

Emppu & Papunen 31+3
 
Emppu80: Tuo suklaa on kans mun mieliherkkuni :ashamed: Saas nähdä kuinka mahtavat lukemat vaaka antaa mulle huomenna :whistle: Paljo sulla on tullut tähän mennessä yhteensä jos saapi udella? Mulla on viime kertaan mennessä (viikkoja 23+4) vähän vaille 4kg.

Neuvolakuulumiset siis huomenna täältä suunnalta :wave:
 
AAM
Emppu80 esikkoa ootellessa vaaka alkoi mullekin huijaamaan siellä neuvolassa systemaattisesti... pakottivat sokruihin vielä, ja pah siel mtn ollut. Sanoin että ne kilot on niistä kolmesta litrasta Carte dór: iä ja maraboun dajm suklaalevyistä jotka on ältsin hyviä :p
 
Täällä edelleen ja vieläkin ilman suklaata... Katselen tuota 4d-dokumenttia :whistle: Ei tee mieli ei..

Luminka :LOL: hehhehe... Oikeesti...en tiiä edes kehtaanko sanoa... Siis 15.3kg on tullut alusta!!!! Montakohan fazerin sinistä siihen mahtuu??

Nyt sammuu valot... Mulla on tämmönen uus miniläppäri ja tää on kyllä tosi kätevä kun voi sängyssä surffailla....

Öitä!
 
Emppu80 pöh noita tätejä saarnoineen.. eikös tuossa vaiheessa
se vauvakin siellä masussa kasva hurjaa tahtia. Niin mullakin
nous paino jossain vaiheessa yli kilon/vko. Yhteensä tuli n. 12kg.
Mä kun oon tämmönen vastarannan kiiski niin mä jo sillon
alkuvaiheessa saarnasin tätille että mua ei sitten ripitetä
mistään turhista kuten painonnoususta.. ja eikä se
koskaan mitään sanonutkaan.
Että tämmönen avautuminen tälläkertaa. :snotty:

Nimistä- esikon nimeä en kerro ja helmelle ei ole vielä
mitään mietittynä. Helmi nimeä ei hän kuitenkaan saa.
Joku vanha suomalainen nimi tulee olemaan ja
ihan tavallinen. Tytölle olis helpompaa keksiä nimi kun pojalle.
No, katotaan nyt ensin minkä näkönen otus sieltä
aikanaan putkahtaa. =)

ON- tänään tuli semmonen että en pystynytkään syömään
lounaskeittoa kun ällötti se haju.. eilen kyllä uppos.
Leipä-hedelmä-jugurttilinja on turvallinen valinta. :p
Kävin jo kurkkimassa miltä äp näyttää ja hyvältähän se,
eipä ole valittamista. Aion sen siis ottaa.
Ja samalla laskin et ä-loma alkais 17.1.09.

Nyt pitäs suunnistaa petin pohjalle..

iitukka ja helmi rv11+3
 
Pikasee kommentoimaa viel...Painoo tulee ja se lähteeki ei ne kaikki siihe jää keikkuu mit raskaana ollessa tulee... Esikoisesta tuli 16kg ja tästä taitaa tulla enemmän ellei mitää ihmeen muutosta tapahdu nyt... Enkä ota siitä ressii sen saa si pois viimeistää ku lakkaa imettämisen ja saa kunnol alkaa laihduttaa siihen asti tuun syömään ja juomaan niin ku haluun tarviihan se vauva kaiken mahdollisen ravinnon mitä vaan haluu... Näin oon aatellu!!!
Jännityksel odotan torstain lääkäri neuvolaa...Se onki si viiminen lekuri neuvola ennen ku pamahdan...Iik!!!
Ötysii masut!
Elohiiri ja muutaman minsan päästä viikkoi 36... :heart: Sieltä se kakkonen kohta tulee=)
 
Auttakaas muo =) Mietin kovin että tarvitaanko me kaksostenrattaita vai ei? Ikäeroa tulis 2v2kk...Nyt kummiskin olen nähnyt ihanat yhdistelmävaunut kaupassa tulevalle lapselle :D
Esikoiselta olis kyllä 2 v vanhat yhdistelmät tallella...Mutta,mutta :D Mitä tekis? Ku jotenki ne uudet yhdistelmät houkuttaa :)
 
Tänään on jo rv 38+0. Onnellinen olen ,että näin pitkälle ollaan päästy ,mutta nyt voisi pikkuinen alkaa jo syntymään. Huomenna olisi neuvola ,joten saan tietää onko kohdunsuulla tapahtunut lisää muutoksia.

Tuplarataiden tarpeesta. Meillä ikäeroa tulee n.2 v ja edottomasti tarvitaan tuplat. Tyttö nukkuu edelleen ulkona ,joten tarkoitus on nukuttaa molemmat samalla vaunulenkillä, jos unirytmit yhtään kohtaavat. Lisäksi koirien kanssa pitää päästä lenkille ja ilman tuplia se olisi hankalaa. Tyttö onneksi viihtyy suht hyvin hereilläkin rattaissa, jos vaan rivaksti liikkuu.

Kylläpä tuota painoa on täälläkin tullut ihan kiitettävästi molemmissa raskauksissa. Esikota kerkesi kertyä 15 kg ja nyt kun ollaan pidemmällä painoa on tullut 19 kg. Esikkoa imetin 1v5kk ja sinä aikana tippui helposti kaikki kilot mitä tuli ja ennemmänkin. Oli vaikeusia saada paino pysymään edes suht normi lukemissa. Joten nytkin imetyksen kannalta on hyvä olla vähän vararavintoa.

Meidän pikku-uhmis tuossa kiukkuaa. Alan hänellekin olla niin tylsää seuraa. Joskus on juts näitä päiviä jolloin mikään ei käy.
-Poni ja Manteli 38+0


 
mäkin olen miettinyt et tarviinko tuplat kun ikäeroksi tulis nyt vähä alle 2v. näin alustavasti olen päätynyt siihen et en tarvi.

vielä olis 5 päivää siihen ultraan |O toivottavasti sinne olis pieni ilmestynyt. jos ei niin :'( sitte varmaan joku tyhjennys et saadaan roippeet pois. no hyvillä mielillä kuitenkin mennään ja luulen kaiken olevan hyvin kun on niiiin paljon noiyt oireita ettei meinaa tajuissaan pysyä, siis ihan oikeasti. tänään kävin labrassa kokeissa ja saan vastaukset iltapäivällä. ihan pelottaa mikä se hb on :eek:
ultrasta jäi kuitenki mietityttää kun oli viikkoja sillo tasa 5 ja näkyi vesipussi, muttei vielä edes ruskuaispussia??!! et jos kaikki ei ookkaan hyvin. lekuri kyl näki hetkellisesti yhessä reunassa sallsen "varjon" mihin vois sitte ilmestyä "jotain" ja sanoi mulle lopuksi et kaikki voi olla hyvin kun niin alussa vasta on.

meillä esikoinen on Samuel Patrik. toiselle ei ole nimestä vielä tietoakaan. kyllä siitä tulee aika mietintä jos sinne asti nyt päästään. en ole uskaltanut miettiä juuri mitään vauvajuttuja ennekuin nään masussa elämää.
 

Yhteistyössä