¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

VIB Onnittelut tytöstä! :heart:

Luminka Joo, mulla oli viime raskaudessakin diabetes, joka todettiin vasta kyllä viikolla 28 tms. Silloin mulla oli pissassa sokeria, jonka vuoksi jouduin sokerirasitukseen, kun muuten en olisi joutunut. Eli silloin tuo tuli ihan yllätyksenä. Mulla ei ruokavalion tarkkailu auttanut, vaan joudun pistämään aika reippaastikin insuliinia. Nyt olin tähän jo valmistautunut, sillä jo viimeksi sanottiin, että seuraavissa raskauksissa diabetes todennäköisesti uusii kun oli noin voimakas jo esikoisen odotuksessa. Mutta silti vähän ärsyttää, että nyt joudun todennäköisesti jo näin alusta asti piikittämään.
 
Onnea paljon ja ihanaa vauvantuoksuista arkea VIB:lle ja koko perheelle :heart: :flower:

Jonskis, tutulta kuulostaa nuo tein hysteerisetkin itkut.. Mein neiti ei suostu että kukaan muu kuin mie nukuttaa.. ja nyt tutin jäätyä pois oon tunnista pariin häntä nukuttamassa tuol mein yht. makkarissa.. Tuntuu ettei hän opi koskaan nukahtamaan ilman miuta, tai hurjan pitkiä nukutus-sessioita. Ei miun tarvitse muuta siel tehdä, kun pitää kainalossa, mutta on sellaisia iltoja et neiti on kauheen levoton, ja räpeltelee vaan sormiaan ja kikattelee, eikä selvästikään halua nukahtaa.. Mikäs ilta se oli, kun olin 21-23.00 makkarissa nukuttelemassa... :whistle: |O |O
Ja nuo hysteeriset itkut tulee juuri siitä jos yritetään että hän nukahtas isän kanssa tai yksikseen.... Apua, ei varmaan onnaa koskaan, ja kauhulla odotankin et millaiseks mein yöt muuttuu kun kakkonen syntyy ,etenkin jos asumme edelleen täs kaksiossa missä jaamme ton yhen makkarin kaikkien kesken..!!

mamina ja vesseli 24+0
 
AAM
oih mikä kuva :) :heart:
puolisoni sanoi alle viiden viikon ikäisestä mahastani eilen kun kaverin luota mässäämästä tultin pojan kanssa että " no jo tuli vauvamasu äkkiä näkyviin" :kieh: :kieh: :LOL:
taisi tulla kartanon sipsit ja pullat ja vihannekset dippeineen kostautmaan... :p :xmas:

Olo oli kuin elefantilla...
Kertoilkaas aikanne kuluksi kuinka äkkiä on teillä näkynyt kakkonen alkuviikoilla..ulospäin siis =) ?mä yritän joka aamu peilin edessä vatsanahkaa imasta sisään päin kurkkia jos siellä joku pieni kohouma olis.. :D :ashamed: pathetic... :D

Am & hippunen 4+5
 
Allusmamma mulla esikoinenkin alkoi näkyä vasta rv 25 jälkeen, kunnolla vasta rv 30 jälkeen!kakkonen alkoi näkyä rv 18 omalle silmälle, muut alkoi huomata vasta rv 23 jälkeen.
Mulla kyllä kohtu niin taaksepäin että se vaikuttaa paljon.Maha ei nytkään oo mikään iso vaikka rv jo melkein 37!
mut monillahan alkaa näkyy maha jo sen maagisen rv 12 jälkeen, ehkä sullakin sit...täytyy vaan pullistella siihen asti :LOL:
 
Moi!

Oli kyllä kiva yhden yön matka. Eikä tyttö ennättänyt hirveesti äitilleen ikävää aiheuttaa. Toki kävi välillä mielessä mut sit piti hätistää pois ja nauttia ajasta kahden miehen kanssa =)

Hyvin oli pärjännyt mummon ja tädin kanssa. Ei ollut kiukutellut ja nukkumaan kiltisti jäänyt. Eli uskaltaa vielä toistekin jättää hoitoon. Mietittiin et tuossa syksyllä vois koittaa ihan mummolaan viedä yökylään kerta noin hyvin oli mennyt :heart: Voisi sitten joskus vauvan synnyttyä viedä tyttö uudestaan, saisin itse keskittyä vauvaan ja nukkua kunnolla kun vauva nukkuu. Ja saisi esikoinen kaiken huomion isovanhemmiltaan ja tädiltään =)

Hirvee turvotus vaan on päällä. Eilen käytiin päivällä pizzalla, ja sit välissä sipsejä ja illalla vielä ravintolassa piti ottaa valkosipulikanaa ranskalaisilla :p Kerrankos tuota, nyt vaan ananaskuuri päälle niin olo jaloissa helpottaa ;)

Allusmamma: Mulla tais omalle silmälle (oikean)mahan kasvu näkymään jossain 17-18 viikon tienoilla. En siis omistanut mitään litteää vatsaa, mutta kyllä se sieltä vähän jo pullotti =)

Luminka ja neitonen 28+1
 
Luminka: Hieno pikku reissu teillä! :heart:

Allusmamma: Esikoisesta mulla näky muistaakseni aika myöhään oisko ollut rv 20 tienoilla. Nyt musta tuntu, että heti plus testin jälkeen masu oli näkyvissä. Just perjantaina neuvolan täti ihmetteli masun koko ja sanoi luulleensa mun olevan jo puolivälissä.. Ja viikkoja on nyt siis tasan 16.
 
Luminika Tekevälle sattuu:) Ei voi vaatii et kaikkii muistaa!!! :hug: Ihana reissu teillä...Vähä oon kade!
Alusmamma Esikoisesta en muista aika pitkää siitäki meni mut viikon 25 jälkee alko muutki sanoo et e näkyy...Mulla kohtu taaksepäi kallellaa et en tiä johtuneeko siitä...No nyt näkyy kyl ihan tarpeeks jo:)
Nyt on si kaikki melki valmiina juniorin saapumista varten. Sairaalakassin täytyy viel muutama juttu ostaa ja si esikoisen hoitolaukku pakata muuton kaikki valmiina!
Omalle massulle ei kummosempii supistelee aina iltasin ja vihloo ku masukki rynnii vielä alaspäi...:)
elohiiri ja masu rv36+4
 
Onnea VIB :flower: En oo jaksanut kirjoitella kun on taas mukavasti oksettanut jne...Nyt viikkoja menossa 8+1...Mä en ymmärrä miksi ne laski neuvolassa kp28 mukaan vaikka mun kierto ollut viimeksi kp42? Et olisin muka jo viikolla 10 :eek: Toi ei pidä kyllä paikkaansa...
 
Onnea koko perheelle VIB!!!!! :flower: :D Ihania uutisia!

Mulla eioo mitaan vauvamahaa nakyvissa, mutta kohta on varmaan muuta mahaa...syon nimittain vakisin ihan kokoajan...se pitaa oksentelun hiukan kurissa... :x Muuten ei itselle kuulu mitaan uutta, tyossa on vaikeaa, kun on niin huono olo koko ajan. :|

Latte n 8 vkoa
 
On se hyvä että edes joku pystyy syömään :) Mä syön nykyään kun hyttynen :eek: Muutamasta suupalasta tulen jo ihan ähkyyn enkä pysty enään syömään |O Ravintolasakin välillä joudun tilaamaan lastenannoksia :ashamed: :D
 
Moikka pitkästä aikaa! :wave: Täällä on mökkeilyt mökkeilty, eilen kotiuduttiin. Miehellä vielä tää viikko lomaa, ihanaa. Pahat olot on helpottanu, pientä etomista enää. Ihanaa sekin! :heart: Ja huomenna pääsee vihdoin ekaan ultraan, jännää!

Äkkiseltään luin viikon tarinat, paljoakaan ei päähän jäänyt.. :D

V.I.B. Isot onnittelut uudesta tulokkaasta!! :flower:

Iitukka Sulla oli ainakin kivoja ultrauutisia, onnea! :heart:

Latte Voimia pahoinvoinnin keskelle.. :hug:

Luminka Kivalta kuulosti tuo teiän omaloma. Hyvä, ettei sulla menny ikävöidessä koko yö. Ihan hyväähän se tekee välillä olla vähän erossakin pikkumussukasta.

Taidan kirjotella enämpi paremmalla ajalla.. Mies on illan harrastamassa ja ollaan pojan kanssa kaksin kotona. Eilen tuotiin meiän kissat kotiin kesälomalta, poitsu on ihan innoissaan "kavereista". :heart: Kissat ei tokikaan ihan yhtä innoissaan.. :D Onneks reppanoilla on monta piilopaikkaa, ettei tarvi jatkuvasti juosta karkuun..

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! =)

Pilkkis 12+1
 
Onnea Vibille! :flower:

Mä sitten innostuin ja ilmoittauduin mammajoogaan. Kaveri nauroi itsensä jo kuoliaaksi, koska viimeksi mä olin todella iso raskauden lopussa ja nyt se näki jo sielunsa silmin mut jättiläisenä vääntymässä jooga-asentoihin :) Nytkin maha on pullahtanut kunnolla ulos ja tänään yksi vakioasiakaskin kysyi, että millos tiikeri tulee tynnyristään? Mä olin eka et wtf ennen kuin hän sitten osoitti mahaa ja mulla loksahti :D

Rautakuuri tepsii ja mulla on taas energiaa puskea hullun lailla. Tänään tuli vaihteeksi ylitöitä 2,5 tuntia ja nytkin vaan väännän markapiirakkaa, kun ei jaksa vaan olla...

Mut hauskaa viikon jatkoa kaikille!

Aminohappo ja Kuutti 18+2

Ja joku kysyi, et missä päin rattaat oli alennuksessa, niin vastaus on Kuopiossa.
 
Moikka!

vib oikein isot onnittelut pikku prinsessasta!!! :heart:

allusmamma esikoisesta mulla tuli vauvamasu näkyviin vasta jotain rv 22. Pidin omia farkkujakin sinne asti. Muutama työkaverikin huomas raskauden vasta kun oli jo jotain rv 30...:LOL:

maaruselle tsemppiä "sokerien" kans.

mamina kyseli noista vanhoista vaatteista, me ollaan säilytetty kaikki esikoisen vaatteet. Kaksi äitispakkaus-laatikkoa on täynnä vaatteita odottamassa kakkosta. Paljon on poikien vaatteita, mut aika paljon on myös tyttöjen vaatteita, kun oon saanut niitä mun siskolta, joten tulee tyttö tai poika, niin vaatteita kyllä löytyy. =)

Mulla oli tänään eka neuvola, ja kaikki oli ok. Sain ajan ultraan ja lääkärineuvolaan. Ultra vasta kuukauden päästä, miten jaksan odottaa sinne asti... :LOL:

marza ja masuvauva 9+0
 
Pakko tulla tännekin vielä kehumaan tuota meidän tyttöä, laiskana kuitenkin kopion vaan tekstin toisesta pinosta...

Päikkäriaika kun alkoi olla tänään lähellä (eli oli syönyt lounaan ja olin pessyt naaman ja kädet), neiti itse meni huoneeseensa sängyn eteen ja koitti päästä sinne! Vaihdoin kuitenkin vielä vaipan ja annoin tutin. Sit meni itse takasin ja minä perässä ja nostin nukkumaan :heart:
Illalla sama juttu, otti pupunsa olkkarista ja meni sänkynsä eteen. Kävin vaan tutin viemässä ja nostin sänkyyn :heart: Aivan ihana, toinen ymmärtää että nyt nukuttaa ja omaan sänkyyn pitää silloin mennä =)
Ei ole tarvinnut jäädä nukuttamaan muuta kuin vauvana, nykyään ei osaisi nukahtaa jos joku on huoneessa. Eli tosi helppoa sitten kun vauvakin tulee, jos sama jatkuu edelleen!
Vähän tietenkin jänskättää miten onnistuu nukkumiset lastensängyssä, onneksi ei helpolla pääse tulemaan pois. Siirretään varmaan tässä kuukauden kuluessa.


Luminka rv28+2
 
Pilkkis, no elä muuta =) Minä luin joitain kuukausia sitten eräästä blogista kun hänen lapsensa oli mennyt sängyn eteen ja ajattelin et voi miten ihanaa, jospa meilläkin joskus tuolleen :D
On siis aina ollut suht helppo laittaa nukkumaan, mutta että ihan itse menee ja jää samantien :heart:
 
Luminka :heart: Josko meiänkin poika sitten jossain vaiheessa.. Meillä on kans ollu kyl aina helppoa nuo nukkumaanmenot, mut toi kuulostaa jo ihan ylenpalttisen mahdottomalta!! :LOL:

Mä täällä kärvistelen, 3h ultraan ja en sitten saanu nukuttua.. Tunnin oon täs jo pyöriny ympyrää. Kiva kyllä tämmönen rauhallinen aamuhetki, ulkona on ihana aamuinen auringonpaiste ja talossa täysi hiljaisuus. Yleensä köllöttelen aina yli ysiin sängyssä ja nousen vasta kun poikakin heräilee, mut ihan kivaa tämmönen vaihtelukin. :) Vois vaikka katella ölymppialaisia ajan kuluks.

Pilkkis 12+2
 
Paljon onnea pikku prinsessasta very important baby! :flower: :)

Pilkkis onnea ultraan, hyvin se menee. :heart: :) Tuntuu, että justhan sä plussasit, ja nyt oot jo np-ultraan menossa, niin se aika vaan menee nopeasti! Oh my, nukutaanko teillä joka aamu ysiin asti? :eek: Nyt kerrot heti miten :kieh: :LOL: Monelta teidän poju menee nukkumaan illalla? Entä nukutaanko teillä vielä kahdet päikkärit? Meillä herätään normaaliaamuna seiskalta, onhan sekin hyvin, mutta että ysiltä... onnistuiskohan meilläkin niin


Kiva kuulla Luminka, että teillä oli onnistunut reissu! :heart:

Jatkan taas paremmalla ajalla :wave:

Kesis ja huvikumpu 5+4
 
AAM
Ultraan Pilkiikselle onnea täältäkin :heart:

ihana kun meilläkin poika olisi valmis itse menemään.. meillä saa aina viedä ja valvoa itse vieressä.. ja sitku luulet et on nukahtanut niin parin minuutin päästä tallustelee kissa kainalossa ja viltti toisessa kainalossa olkkariin ja sanoo "dad du" (där är du) :LOL: toinen on niin :heart: ...
sit viedään sänkyyn ja sit yleensä jää nukkumaan jo itse, väsyttävä iltakävely ;)

).( ON kertomus eilisyöltä: no iltasella just ennen nukkumaan menoa alkoi pitelemään mahasta. AJattelin et se on jotai mitä söin ja painuin sänkyyn (vähän siis pojan jälkeen n. 21.30) , sit aamuyöstä heräsin ihan karseeseen kipupistoon siinäalavatsalla ja samalla mieleen tuli välittömästi keväinen km. et samankaltaista särkyä :(
no jäin sänkyyn en halunnut mennää vessaan kokemaan mtn mahdollisia ylläreitä, nukahdin. Nukuinkin sitten makoisasti aamuun asti ja heräsin kellon soittoon, ja ensi töikseni liikehdin vesasan ja istuin ja istuin ja istuin istuin ja vielä kerran istuin. Siinäpä se syy ja särky sitten lorotteli vessanpönttöönkin..KUSI, se perkeleen kusi. Oli rakko niin täynnä että meinasin nukahtaa pöntöllekin ja siksi särki aamuyöstä, ei vaan tullut heti mieleen että tyhjennyksellä ois voinut käyä :| .. :LOL:

AM & hippunen 5+1
 
vib Onnea :heart:

Allusmamma huh, varmaan pelästyttii yöllä, onneks syy joskus noinkin harmiton...

Luminka teillä on kyllä ihana nukkumaanmenijä! Meilläkin poika onneks ihan hyvin nukahtaa iltasin, joskus jää itsekseen ja joskus "vaatii" läsnäoloa mut sit tosiaan heräilee yöllä... Ihana reissu teillä! Meilläkin olis tarkotus lähteä hääpäivän viettoon syyskuun alussa tai nyt elokuun viimesenä viikonloppuna kylpylään yhdeks yöks. Varasitko kuinka paljon ennen reissua huoneen? Mä oon vähän matti myöhänen,,, Ja saako udella missä kylpylässä olitte vai kerroitkohan jo?

Galluppia pukkaa, minkä ikäisenä ootte lakannu soseuttamasta esikoistenne sapuskat? siis toki nyt täytyy vähän muussailla ja pilkkoa mutta kun mä oon tähän asti vetässy ihan sauvasekottimella, pienen pieniä kasvisten paloja oon vaan jättäny... Kun mua jotenki pelottaa se tukehtuminen... Tuntuu muutenkin että meillä ruokailu on yhtä sirkusta. aamupala, lounas ja välipala menee mut sit kun päivällinen syödään päikkäreiden jälkeen niin poika on ehtiny tulla niin nälkäiseksi että itkeskelee ja jos vähänkin itkeskelee niin menee usein väärään kurkkuun ruokaa. Ja sit jos ruokailun aloitusta vähän yrittää pitkittää ettei olis enää yhtään unenpöpperöinen niin nälkä yltyy vaan eikä sekään oo hyvä... Iltapuurokin menee usein ihan kivasti mut toi päivällinen on meidän tai siis mun "murheenkryyni"... Oisko teillä vinkkejä? Ja tosiaan tuo, että kuinka karkeeta ruokaa teillä jo syödään? Meillä pojalla on vasta kaksi hammasta et se nyt tietty hieman rajoittaa.

Sumplitaan just kaverin kanssa miten tehdä toi vaunujen vaihto kun heille on eka vauva tulossa ja he ostavat nuo meijän yhdistelmät ja kaveri vähä puhu ettei heillä olis varaa niitä maksaa kerralla ja me taas tarttettas se raha niistä ennenku on mahollista ostaa meille ne tuplat...

Meillä mies on nyt siel reissussa ja koira lähti appiukon kans mökille, outoa olla ihan kaksi pojan kans, ekana yönä jopa vähä pelotti :LOL:

No, nyt näitä töitä että pääsee sit kotiinki!

Jonskis 26+6, huomenna vaihtuu taas viikko, jee!
 
Jonskis: Entä jos annan vähän jotain syömistä vielä ennen päikkäreitä, niin ei ois kiljuva nälkä herätessä? Malttaisiko sitten syödä rauhassa ilman itkuja?
Ruokien muussaamisesta... En kyllä muista enää, enkä ole näköjään laittanut ylös! Jossain ennen 8kk en ajellut enää sauvasekoittimella ruokia, toki haarukalla ym. painelin, mutta oli jo kökköjä seassa. Ja kaksi hammasta taisi silloin olla.
Tää neiti on aina hyvin syönyt kaikki mitä ollaan annettu, myös "kököt". Eikä ole siis tukehtunut vielä tähän päivään mennessä =)
Rohkeesti vaan että ennättää tottua karkeampaan ruokaan. Tiedä vaikka ei sitten kelpaakaan muu kuin hieno ruoka!

Minä teen yleensä itse ruoat, silloin tällöin kiireessä turvaudun purkkiin. Eli silloin 8kk iässä sai 8kk ruokia, ja kun vuosi tuli täyteen menevät 1v ruoat. Sen mukaan sitten itse paloittelin ruoat suunnilleen samanlaisiksi, nykyään siis saa olla ihan isompiakin paloja. Hampaita nyt 5kpl, pitkään oli 4 kunnes kk sitten yksi tuli lisää.

Hotellihuoneen varasin ainakin kuukautta ennen. Tosin ei ollut sille päivälle vapaana yhtään huonetta kun olisi alunperin ollut tarkoitus mennä, joten käytiin sit aiemmin. En taida uskaltaa paljastaa, jos sattuu joku tuttu olemaan täällä niin yhdistää mut siitä!

Pitäis alkaa ruoanlaittoon et mies ennättää syödä vielä ennen töihin lähtöä. Neiti nukkuu päikkäreitään parhaillaan (meni taas itse sängyn eteen seisomaan et nostas jo mut nukkumaan =) ) Joo, siispä broilerin ruskistukseen :wave:

Luminka
 
Poitsu syö välipalan aina just ennen päikkäreille menoa... Mut kyllä mun täytyy nyt vaan rohkaistua antamaan karkeempaa ruokaa.. Joskus reissussa kun ollaan ja tarjoan noita 1v purkkiruokia niin kyllä ne menee ihan hyvin alas ellei oo kiukkunen/itkunen.

 
Jonskis: Joo, anna vaikka pikku hiljaa karkeampaa ruokaa joka kerta. Ja jos poikasi ei sylje kökköjä, on paljon helpompi sellaiselle antaa kuin "sihtikurkuille".
Itekin joskus pelkäsin vähän ruisleivän antamista. Siis isomman palan josta tyttö itse puree paloja. Kyllä joskus vieläkin meinaa mennä väärään kurkkuun jos liikaa meinaa kerralla tunkea. Mutta olen aina itse vieressä pöydän ääressä joten pystyy samalla seuraamaan =)
 

Yhteistyössä