¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

Glow
heippa! viimeistä heinäkuun päivää viedään... äkkiä se kesä menee, kai elokuu on vielä ihan kesää, vaikka musta jotenkin jo syksy "haiskahtaa" tai paremminkin tuoksuu :D pidän syksystä.
Nyt se jännitetty nt-ultra on käyty, eilen. Mies pääsikin mukaan! ja hieman hän oli onnessaan kun näki pikkuisen ja kuuli sydänäänet :heart:
nt lukema oli 0.9 eli se ok. Laskettuaika mulla vähän myöheni, 15.2 se olisi nyt sitten tod.näk.
Nyt on taas huono olo, huimaa/heikottaa ja vähän etoo, ikävä olla töissä.
Mut muuten on helpottunut olo, kun nähtiin eilen että on se pikkuinen siellä ja kaikki hyvin! Saatiin monta kuvaa kotiin.

Mulla on aivan kamala ikävä mun poikaa! On isänsä luona 3 viikkoa! vielä 2 jäljellä :/ (isän kesäloma). Ei ole ikinä noin pitkää aikaa ollut pois kerralla.
 
Huomenet tännekin!

Luminka ja Jonskis Mulle ei tehty viime raskaudessa eikä myöskään tehdä nyttenkään sitä sokerirasitustestiä vaikka BMI on selvästi yli raja-arvon. Riippuukohan se sit paikasta?

(.) Etova olo on kadonnut taas välissä jonnekin. Toivottavasti pysyykin poissa. Närästys on välissä jotain ihan kamalaa. Tuntuu että mitään ei vois enää syodä. Rennietkään ei enää tehoa kunnolla :|
 
Must se sokerirasituksen litku ei oo mitään kamalan pahaa, semmosta vähän kolan tapasta. Ja kun kylmänä tarjoillaan, ni se on ihan ok. Mä kävin just tiistaina siinä, kun osallistun tosiaan semmoseen tutkimukseen. Toinen ois eessä vielä 20+ viikoilla ja viime raskaudessa myös kävin. Must se on ihan kiva, että se tehdään, lapsen ja äidin parasta siinä kuitenkin ajatellaan. Viimeks yks arvo oli just rajalla ja jouduin sitten tarkkailla arvoja kotosalla muutaman viikon. Napakalla ruokavaliolla ne pysy kuitenkin kurissa (samoin kuin paino). Tämän viikon kokeista en nyt sitten vielä tiedä.. Eikös jossain oo ollu puhetta, et sokerirasitukseen lähetettäis jatkossa painosta riippumatta, kun niin useissa tapauksissa poikkevia arvoja? Vai oonko nähny unta?
 
Jonskis: Mä neuloin pikkusiskolle kaulahuivia =) Välillä taukoa kun silmät meinas mennä oikeesti ihan ristiin. Väsytti ja janotti + nälätti... :LOL: Mut nopeesti se oli ohi.

Ja sokeriarvot olivat kohdillaan
:D

Täälläkin siis BMI 25 on rajana painon puolesta jolloin testiin joutuu.. Itte laskin et jos oisin saanut pudotettua painoani vielä 2kg ennen raskautta niin oisin ollut normipainon puolella :kieh: Mut hyvin sain jokatapauksessa, lähtötilanteessa tällä kertaa -4kg vähemmän ekaan raskauteen verrattuna =)

emmmaa: Täällä ovat siis tosi tarkkoja tuosta sokerihommasta, ei ois mulla tosiaan paljosta ollut kun ei ois tarvinnut mennä. Mut parempi kun ottivat kuitenkin.

Tuttihommelista...
Meillä tyttö 1v2kk saa tutin ainoastaan nukkumaan mennessä. Iltaisin olen antanut ehkä 5-10min. aiemmin, rauhoittuu samalla kun istutaan ja katellaan kirjoja =) Ja kun uniltaan herää antaa tutin minulle kun sanon et mikä on suussa :D
Eilen illalla oli hyvä, annoin tutin neidille mutta ihan kuin ei uskaltanut laittaa sitä suuhun! Piti kädessään ja vähän piilotteli sitä kun istui omassa pikku nojatuolissaan =) Ei vissiin uskaltanut tai jotain, mut sitten sanoin että laita vaan suuhun niin sit laittoi. Ei ole tuti kyllä tärkeä päivisin, joskus itkee kaapin edessä jossa niitä säilytetään. Mutta keksitään jotain kivaa niin se unohtuu.
Ollaan kyllä mietitty pitäisikö jättää pois ennen vauvan tuloa. Mutta kuinka sitten ottaa vauvalta oman tutin pois? Ja miten selitän että toinen saa tutin mutta sinä et. Mutta helpointahan unitutti olisi jättää pois, pari yötä varmaan menisi ihan pyllylleen. Mitä teillä on sitten annettu illalla tutin tilalle? Tytöllä kyllä on pieni pupu sängyssään aina, mutta antaako se tarpeeksi lohtua jos yölläkin herää itkemään :snotty: :whistle:

Luminka
 
Meillä tosiaan tulee esikolla olemaan unitutti vielä ,kun pikkusisko syntyy. Vakaa aikomus oli jättää se pois ennen siskon syntymää ,mutta tässä sitä nyt ollaan. Meillä ei ole mitää unilelua eikä riepua korvikkeeksi huolittu niin siksikin varmaan tuo tutti on edelleen. En nyt jaksa siitä ressata ,kaipa siitä joskus luovutaan.

Kävin tänään taasen neuvolassa. Vauva voi hyvin. Painoarvio ultralla 3000g. Meidän th on myös kätilö niin tutki kohdunsuun. 3 cm on kohdunsuu sisäsuulle asti auki ja kanavaa hiukan jäljellä. Joten lähtö on lähellä ja voi syntyä taas nopsasti. Oikein alkoi jännittään. Vauva on ihan alhaalla ja tukevasti kinnittynyt. Istukka oli myös kalkkeutunut. Hb:n nousu viittaa myös lähestyvään synnytykseen. Nyt on sairaalakassi jo tuossa eteisessä odottamassa. Ambulanssilla saan mennä ,koska paikat noin kyksät ja esikolta syöksysynnytys.

Mutta nyt lepäämään. Kummitäti ja serkut hoitavat tyttöä.
-Poni ja Manteli 37+1
 
Moikka!

Eilen kirjoittelin pitkät pätkät, mutta kun kiireessä juttua naputtelin niin jotenkin onnistuin hävittämään tekstin. Nyt yritetään paremmalla onnella. :)

Tuttigalluppiin: Meidän esikoinen on 6kk ikäisestä syönyt tuttia ainoastaan nukahtaessaan. Ja tutti toimiikin mainiosti nukutusvälineeneä. Pikkuisen silmät painuvat kiinni yleensä saman tien kun saa tutuin suuhunsa. Olen miettinyt että pitäisikö vierottaa kokonaan pois tutista, mutta kun tuo nukutushomma toimii tällä hetkellä niin hyvin, niin en taida.. ;) Pitäisi kai sitä olla yhtä sitkeä sissi kuin sinä mamina :D. Tulehan mamina kertomaan sitten miten teillä tutinvierotusjuttu edistyy!

Tuttipullosta neiti vierotti itse itsensä n. 10kk iässä, kun ei enää yhtäkkiä huolinut iltamaitoa pullosta. Nykyään mennään pelkästään nokkamukilla, onneksi juo siitä niin reilusti että saa maitoa riittävästi.

Tervetuloa mukaan pietu! Kiva että löysit tämänkin pinon! :wave:

Onnea mymmeliinalle hyvistä ultrauutisista! :flower:


Hui, onpa sinulla jännät paikat Poni!

Eilen vietin pitkän tovin netissä selailemassa tuplarattaita. Kahdet kiinnostavanmalliset yksilöt löysin:
1) HERQULES TWIN RAPTOR-SPIN -merkkiset (ainakin Lastentarvike myy)


2) happy baby spider duo -merkkiset (löysin käytetyt huuto.netistä, tietääkö kukaan mistä näitä saa uutena?)

Onko näistä minkäänlaisia kokemiuksia, onko joku hankkinut jommat kummat?


 
Alkuperäinen kirjoittaja Talvitie:
Tuttigalluppiin: Meidän esikoinen on 6kk ikäisestä syönyt tuttia ainoastaan nukahtaessaan. Ja tutti toimiikin mainiosti nukutusvälineeneä. Pikkuisen silmät painuvat kiinni yleensä saman tien kun saa tutuin suuhunsa.
IHANA :heart: ai kun meilkii ois noi helppoo!
Meillä meni tuttipullon vieroitus just niinku teilläkin.. mutta ikää tais olla himpun yli vuoden..hitsit miten nopeesti sitä unohtaakin kaikki.
 
Meillä esikoisel on kans unirätti eli nunnu...Se on henki ja elämä sitä ilman ei nukuta eikä lähdetäkkä yleensä mihkää. Saa mun puolesta ollakki nii kauan ku haluaa ottakoo mukaansa vaik ku muutta kotoo pois. Toivon toisaalta et olis si seuraavaki pitäis nunnuu omanansa...On se kumminki semmonen turva ja tuki...
Onkohan se iha normaalii et kaks vee kattelee pienitalo preerialla.... =) Pikkukakkonen ku on loppunu jo vartti sitte ni tää istuu nojatuolis ja kattelee iha hohtees pientä taloo=)
Onks muilla ollu mitää pesärakennus viettii vielä kun jollain alkaa kuitenkin viikkoja olla kasas aika hyvinnii!?!?
Mulla vissii alkaa pukkaa päälle pikkuhiljaa, koko ajan tarvis olla jotai kihnuttamas ja jynssäämäs...Odotan jo innolla ens keskiviikkoo kun viikkoja on 36 otan trimmerin käteen ja leikkaan neidin hiekkakasan vierestä apilat ja muut mehiläis houkuttimet pois!!!! En kyl enempää aatellu alkaa sil riehuu en kummiska viel haluu synnyttää lähtee...
Mutta nyt jaksuja massukoille...
Elohiiri0608 ja masukki 35+1 :heart:
 
Hei kaikki kamut :heart: ja uudet tuttavuudet :wave:
Katsokaapa mitä se Kesis (entinen Nti Kesäheinä ) toi tullessaan:



Eli testasin tuossa toissapäivänä haamulaisen Clearbluella, ja tänään se näytti heti selkää plussaa

Meillä oli vasta ensimmäinen yrityskierto keskenmenon jälkeen (yhdet kuukautiset oli välissä ), ja nyt näyttää siltä, että tärppi tosiaan kävi heti


Ihanaa päästä taas takaisin tähän joukkoon, jos vaikka nyt sais olla täällä loppuun asti. :saint: Lueskelen ajan kanssa lisää teidän juttuja. :heart:
 
Onnea Kesis!!! :hug:

Talvitie musta jollain tässä ketjussa oli nuo Happy Babyt... Muistankohan oikein... Meillä on samanmerkkiset yhdistelmät nyt esikoisella, muuten ollaan tyytyväisiä mutta ko vaunuissa on hankala jarru, tuppaa prakaamaan aina välillä.

Nyt näitä töitä töitä ja töitä!

Hyvää viikonloppua kaikille!

Jonskis 25+2
 
Onnea Kesis! =)

Mikähän tuo lie kun koko ajan on sellainen epäuskoinen olo ja vahtaa, jotta joko menkat tuli. Ihan ärsyttää, jos nyt iskee km:n pelko, joka kalvoi esikoista oottaessa :( Ei uskalla viikkojakaan merkata ennen ku on kasassa enempi..

Mitenkä se muuten menee tukien kanssa toisen tullessa? Toisesta äippäraha ja ensmäisestä kotihoidontuki + hoitolisä? Paljonka toisesta on lapsilisä? (Vähä ristiriitasta tämmösiä kysellä edellisen kappaleen jälkeen.. :p Kertonee siitä, jotta edelleen hämillään :D )
 
Alkuperäinen kirjoittaja pietu-:
Mitenkä se muuten menee tukien kanssa toisen tullessa? Toisesta äippäraha ja ensmäisestä kotihoidontuki + hoitolisä? Paljonka toisesta on lapsilisä? (Vähä ristiriitasta tämmösiä kysellä edellisen kappaleen jälkeen.. :p Kertonee siitä, jotta edelleen hämillään :D )
ekasta äippäraha, toisesta mahollisesti jotain kotihoidon tukia, ja mahdollisesti myös kuntalisä.
Toisesta lapsesta lapsilisä on 110,50e. Eli molemmista yht. 210,50e.

Meillä menee myös silleen et jos ottaa samat äippärahat ku esikoisesta, ettei siis oo välissä ollu töissä jne.. niin kotihoidontuelle jäädessä saa myös tokasta lapsesta kuntalisän jos se on ekastakin saatu.. --mikä on sinänsä tyhmää kun mein kunnassa on ainakin sääntö kuntalisän saamiselle et on jääny välittömästi työstä äitiyslomalle.. ja siis kuopuksen kohdallahan ei niin ole, jos on esikoisen jälkeen jäänyt kotiin 'odottamaan toista lasta' --mutta silti kuopuksestakin maksetaan kun on ekastakin maksettu.. tyhmää!
SELITIN TAAS NIIN SEKAVASTI ETTÄ SAIKOHAN TÄSTÄ KUKAAN MITÄÄ SELVÄÄ:D
 
Painoindeksistä miun piti vielä sanomani, jotta mie en moiseen enää luota enkä usko. Ravitsemusterapeutti esikoista oottaessa oli varannu miule jo diabetesruokavalion valmiiks ennen ku näkikään miut. Sit ku näki ni veti paperin pois. Se on niin suhteellista tuon painon kans, ku on erilaisia ruumiinrakenteita ja tapoja kerätä sitä painoa. Eikös sitä nyt ollu joku tutkimuskin, jonka perusteella vissiin alkaneet virallisella puolella suhtautumaan BMI:iin skeptisemmin. Pitkään siinä meniki, ku alkovat tajuta... :LOL:
 
Kesis Isot halaukset ja onnittelut vielä täälläkin puolella!! :heart: :heart: Ihanaa, kun pääsit takaisin niin nopeasti!! :D Liimaa, liimaa, tarratossuja ja takiaistassuja.. :heart:

Tää pakkaa nyt kamansa ja suuntaa mökille. Palataan taas ens viikon jälkeen! :wave:


Pilkkis 10+5
 
Noista KELAn tuista sen nerran että kun kävin tätä surullisen kuuluisaa äippärahaani lasketuttamassa niin kysyin että mites kun on tuo esikoinenkin sitte tietenkin mun kanssa kotona kun nyt saadaan hänestä sitä kotihoidon tukea se 294euroa (noin) niin sit ku mä jään pois töistä niin sitä ei enää saa! Musta on kyllä tosi typerää... Esikoisesta saa siis vain lapsilisän. Että näin tuoetaan sitä, ettei laiteta esikoista päiväkotiin uuden vauvan syntyessä! Itelle ei kyllä tulis mieleenkään laittaa mutta kuntahan tässä tavallaan säästää yhden hoitopaikan. Että nyt tuetaan kyllä kun mun äiti hoitaa poikaa ja mä olen töissä mutta sitte ei kun ite jään kotiin. Mur :kieh:

Tällanen pikainen murina täältä tällä kertaa!
 
Siis mitä ihmettä taas Kesis! Sä se oot kyllä hyvin raskautuva nainen =) Onnea hirmuisesti, ja toivotaan että tällä kertaa pikkuinen jaksais loppuun saakka pysyä mukanasi! :heart:

pietu-: Toisesta lapsesta lapsilisä on 110?. Se mitä muuta saa esikoisesta uuden äippäloman alkaessa, riippuu vähän tuloista, tälläsen käsityksen sain!

Pitäis tehdä esikoisen villatakkiin toinen hiha vielä, pakko nyt kun muuten se oikeesti jää vaan haaveeksi saada valmiiksi! Mieluummin jo jatkaisi siskon kaulaliinaa mut pitää eka saada aiemmin aloitettu valmiiks =)

Neiti taas oli rauhaton yöllä, jossain neljän aikaan alkoi kitinä ja siitä pikku hiljaa voimistui joka kerta kuon huudoksi. Sain kuitenkin lopulta nukkumaan, annoin vähän aikaa huutaa ja rauhoittui silleen itsekseen paljon nopeammin!
Aamulla tutin kolina herätti minut vasta 9.30!!! Että vähänkö pitkään täällä nukuttiin! Yleensä 8.30 on viimeistään jo hereillä, mut tuo yön valvominen taisi tällä kertaa jatkaa unia pidemmiksi. Aamupalalla oltiin ja hitsi kun säikähdin kun ulko-ovi aukes ja kaveri tuli sisään :eek: Äkkiä juoksin laittamaan hameen päälle kun toppi ja pöksyt jalassa keittiössä puuhailin. Oletin että soittaa enen kuin tulee kun ei ihan varmaa vielä ollut illalla!

Nyt tyttö siis jo uudelleen nukkumassa, söi ja oli niin itkukitku että tökkäsin tutin ja vein sänkyyn. Ja sinnepä jäi :D

Luminka ja neitonen 26+6
ja kolmenkympin kerho vaan lähenee koko ajan :heart:
 
Onnea Kesis ja tervetuloa takaisin. Rekkalasti tarrasukkia :flower:

Noista Kelan tuista. Äitiyspaiväraha- ja vanhempainvapaa kaudelta ei saa kodinhoidotukea. Hoitolisää voi saada ,jos tulot jäävät niin pieniksi. Lapsilisät toki molemmista. Mulla alkoi ä-loma 16.7 ja tosiaa kodinhoidontukea sai tässä kuussa vain alkukuusta. Tuo kodinhoidontuki katkeaa automaattisesti ,joten siitä ei tarvi itse huolehtia. Tuo on vähän hassu homma ,kun jos on raskauden takia saikulla niin saa kodinhoidontuen normaalisti.

Täällä edelleen kotona keikutaan. Suppareita on ,mutta ei mitää kipeitä. Taidampa alkaa siivoilemaan hissukseen, jos vointi sen sallisi.
-Poni ja Manteli 37+2
 
Ihanaa Kesis että testi näyttää nyt selkeää plussaa! Tervetuloa siis takaisin tähänkin pinoon, vaikka itse en täällä vielä palstaillutkaan silloin kun sinä olit täällä viimeksi ;). Toivon sydämestäni että sinulla kaikki menisi tällä kertaa hyvin ja huhtikuussa saisit pienen vauvelin syliin asti!

Mamina: no ei se nukutus nyt _ihan_ aina noin helppoa ole mitä kirjoitin, varsinkin nyt kun tyttö on oppinut nousemaan tukea vasten, niin aina ei suostu omaan sänkyyn nukkumaan. Niinpä meillä nukutustaktiikkana nykyään onkin että tutti suuhun ja äitin tai isin kainaloon pötkölleen. Siihen nukahtaa yleensä tosi hyvin ja sitten nostamme vaan pienen omaan sänkyyn :heart:.

elohiiri: Ihanalta kuulostaa tuo teidän esikoisen nunnu! :heart: Oletko "opettamut" esikoisellesi unirättiin turvaamista vai onko keksinyt ihan itse?

Jonskis: täytyypä lueskella tätä pinoa tarkemmin jos saisin lisää infoa noista happy baby -tuplarattaista :wave:

Kelan rahoista: siis mitä mitä, lakkaako kotihoidontuki siinä vaiheessa kun kakkonen syntyy?? Minä olen kotihoidontuella nyt, ja olen ymmärtänyt että kotihoidontukea saa alle 3v lapsesta kaikissa sellaisissa tapauksissa kun lapsi ei ole päivähoidossa. Ja kuvittelin jo että kakkosen syntyessä saan lapsilisien lisäksi kotihoidontuen esikoisesta sekä äitiyspäivärahan/palkan kolmelta eka äitiyslomakuukaudelta. Eikö näin muka olekaan?? Juu tiedän että aika aikaista on tällaista laskeskella. :ashamed:


Talvitie kokonaista 5+2 ja tällaiset mietteet mielessä jo. :kieh:
 
IHANAA KESIS!!!tervetuloa takas :wave:

mä oon taas vaan taustaillu, te ootte nii aktiivisia kirjottaan et juttua tullut vaik kuin paljon!
mut mukavaahan se on kuulla mitä teille kuuluu.
Ponilla onkin jo jännät paikat, iik!tsemppiä ja jaksuja.
Talvitie meillä on noi happy babyt ja ostin kans käytettyinä, täältä 2+kirpparilta.vaikuttavat tosi hyviltä!!voin kertoo lisää sit kun saadaan käyttöön muuallekin kun olkkariin :D mut ei ainakaan puolla tms.ja vaikuttaa tukevilta ja muutenkin rahan arvosilta.(350e maksettiin, mukana tuli sadesuojat, pehmee koppa, hyttyssuojat ,jalkapeitot ja joku fleese-pussukka jonka entinen omistaja oli tehnyt kantokoppaan)
tutista olitte puhunut meillä pojalla ei oo koskaan ollut tuttia muuta kun unilla ja luopui siitäkin ihan ite.Nyt kun muutettiin huuteli parina yönä "tutun" perään ja saikin sen mutta nyt on taas unohtanut koko homman.saa nähdä pyytääkö sit taas kun näkee että vauvalla on tutti...tuttipulloo pojalla ei koskaan ollutkaan, tissiltä siirtyi nokkamukiin.
Ja ai niin, pojalla kyllä on lehmä-unirätti ja apina joita ilman ei voi nukkua, liekö ne sitten auttaneet tohon tutittomuuteenkin.unikaverit on pojalla ollut ihan pienestä asti ja varsinkin lehmä on niin tärkeä että sitä kanniskellaan aamullakin hetki mukana ennen kun malttaa luopua.
pietu- mä saan äippärahan (ja toisesta lapslisä on 110e)kotihoidon tukee ei saa samaan aikaan kun äippärahaa, esikoisesta ei vielä oo tullut päätöstä et saanko siitä jotain rahaa, ennen sain kotihoidontukee+hoitolisää, nyt voi olla et hoitolisää jää vielä vähän maksettavaks...kuhan vaan se päätös nyt joskus tulis :kieh:
talvitie siis kotihoidon tukea ei saa lainkaan.mäkin tosiaan aluks luulin mutta eipä vaan niin ookaan.
sokerirasitus oli mullakin, BMI just 26 joten "jouduin" siihen.Onneks oli lehtiä ja kirja mukana.Arvot oli kuiteski ok..ja nythän tosiaan kaavaillaan että kaikille odottajille se rasitus tehtäis painosta riippumatta.

nyt kyllä unohtu mitä muuta piti kommentoida...
mulla on 5 viikon tauon jälkeen maanantaina neuvola, äsken porukoilla kävin vaa'alla ja se pirulainen näytti 2 kiloo enemmän!PRKL!
no, eipä silti oo tullut kun 6kg yhteensä ja nyt on kyllä pikkusen turvotustakin...(seliseli :))
mutta tosiaan kun painoo on jo ennestään sen 10kg liikaa niin en kovin paljoo sitä haluis, toki vois herkutella vähemmän mut itsehillintä aika heikkoo :LOL:
meillä meni poika nyt viidettä kertaa elämänsä aikana papalle yökylään, ne on papan kans ku paita ja pylly joten poikaa ei haitannut jäädä, reippaasti vaan heilutteli, äidin sit taas teki mieli kaapata poika sittenkin mukaan.saa nähä meneekö yö pyöriessä(miten ikinä selviin sit synnäri-ajasta ilman poitsua :LOL: )
nyt ukon kainaloon sohvalle, jaksuja kaikille!!

d. ja pipana 34+5 (tai 35+3)
 

Yhteistyössä