¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

onnea tirpiäiselle! :)

Ja uudet, tervetuloa joukkoon!

(.) Tänään oli lääkäri/ultra. Pieni sydän siellä jyskytti voimakkaasti =) Sikiö vastas vasta viikkoja 7+1 elikkä LA olis tuolloin 13.3.2009. Saattaahan tuo tuosta vielä muuttuakin ku lupasivat ultrata uudestaan seuraavan neuvolakäynnin aikana.

emmmaa 7+1 (omien laskujen mukaan 8+6 ja monesti olen laskenutkin menkkojen sekä oviksen mukaan)
 
tirpiäinen: Onnea hurjasti pikkuisen johdosta =) Ihana tosiaan esikoisesi! Meillä on tytöllä myös nukke, saas nähdä miten alkaa hoitamaan eritavalla vauvan syntymän jälkeen :heart: Tule kertomaan joskus teidän päivistänne, kiva ois kuulla miten arki hoituu kahden kanssa =)

latte: Ikävää kun olet joutunut panoinvoinnin uhriksi! Jospa se elämä vielä näyttää valoisammalta :hug:

emmmaa: Kivoja kuulumisia =) On se vaan niin mahtava tunne nähdä se pienen pieni ihmisen alku!

Aamupäivällä käytiin tytön kanssa leikkipuistossa. Välillä sielläkin eikä aina vaan omalla pihalla! SIt kotiin syömään ja nukkumaan. Mä menin ottamaan aurinkoa takapihalle, ihanan lämmintä oli =)
Mies kävi hakee tytölle lasten sängyn, meinaa sitä vähän hioa ja lakata vähän tummemmaksi! Siinäpä meille sit ensi kuulle hommaa kun siirretään siihen pinniksestä :eek: No, toivotaan että omaksuu sänkyn eikä tulis pois. Onneks on aika korkea laita niin pitää tehdä jo töitä alas päästäkseen :D

Ei ois enää kuin reilut viikko ja ois mun ja miehen viikonlopun kylpyläreissu =) Ihana päästä vähän kahden kesken, yöksi jopa =)
Tänään kävi mun vanhemmat kylässä ja tyttö meni parikin kertaa mummon syliin istumaan ja näpeltämään kaulakorua. Että ihan hyvillä mielin voin jättää tänne meille kun vielä saa olla tädin leikitettävänä! Ehkä illalla nukkumaan menoa mietin, mutta pitää vaan luottaa että pärjäävät =) Ja toivottavasti nukkuu tyttö yön heräämättä. Helppo se on tosin tutilla saada samantien uneen.

Masun asukas on tänään pitänyt huilipäivää... Välillä vähän muksauttelee. Mut ei huolestuta, tuollaista on ennenkin tehnyt. Kyllä se neiti viimeistään mun nukkumaan mennessä antaa kunnon potkunäytteet =)

Syötiin tuossa aivan herkullista salaattia. Ostin valmiiksi grillattua broileria, siihen jäävuorisalaattia, tomaattia, kurkkua, punasipulia sekä fetajuustoa ja liraus tomaatti-valkosipulikastiketta :heart:

Luminka ja neitonen 26+2
 
:wave: varovainen ilmoittautuminen täältä tulossa.. En oo vieläkään oikein asiaa sisäistänyt mutta pikku hiljaa :heart: . Meillä ennestään poika 09/07 ja nyt la on ~(kierto heitelly 25-36) 24.-29.3. Neuvolaan aattelin tällä (ens) viikolla soittaa, menossa laskutavasta riippuen noin 5+1-6 :D.
 
:wave:
En oo kauheesti kirjotellu tän,mut lueskellu oon kyllä!
Tänään oli np-ultra!Siellä se Iitu-Einari köllötteli!! :heart: :heart: Kaikki oli hyvin!
Saas nähä mites toi esikko sit helmikuussa suhtautuu uuteen tulokkaaseen!! :whistle:
Nyt unten maille!! :wave:
 
Paljon tervetulotoivotuksia miultakin kaikille uusille, niin vanhoille tutuille kun uusillekin tuttavuuksille ja Suuret onnittelut plussaamisesta!!

Tuli tässä mieleen et kuin monet on tuteista päässyt eroon ja kauan tutin unohtaminen kaikenkaikkiaan kesti? Meillä nyt viikon verran ollaan oltu ilman tuttia, ja välillä sitä neiti huuteleekin, mutta tutit on ja pysyy piilossa. Kertaheitolla piilotin kaikki tutit, ensin kylläkin vähenneltiin päiväs aikaan imeskelyä.. Kerroin että pihan orava sai vauvan ja että sille pitäs ne tutit antaa kun niillä ei itsellään ole=) Aina sit kun neiti tuttia kaipailee niin muistuttelen orava-vauvasta joka on nyt tyytyväinen kun sai neidin tutit:) :heart:
 
Paljon onnea Tirpiäinen! :heart:

Uusille odottajille tervetuloa! :wave:

Latte inhottavaa tuo pahoinvointi mutta koita kestää,
kyllä se joskus loppuu!

Hienoja ultranäkymiäkin nähty, ainakin Emmmaa ja tyypin äippä.
Kyllä se vaan on aina ihanaa nähdä oma pikkuinen siellä ruudulla.

Mitäs, täällä pahaolo poissa jo kolmatta päivää, jee!
Jos se nyt loppui niin pääsinpä helpolla, esikon aikaan se
kesti lähelle puoltaväliä.. Mutta väsymys on palannut entistä
kovempana, ei jaksais mitään tehä. Ja tänäänkin sit tytön kans
ulkoiltu kolmasti.. ja käytiin mettälläkin testaamassa uusi kantoreppu.
Tytöllä virta vain lisäänty, vieläkin laulaa tuolla petissään ja
äiti on puolikuollut. Tänään on tuntunut tuolla masussa jotain nipistelyä,
oliskohan kasvukipuja kun nyt siellä ihan selkeenä tuntuu semmonen
paineen tuntu, tietää et kohtu on todella kasvamaan päin. =)

iitukka ja helmi rv10+2
 
Glow
enpäs ole huomannut tätä pinoa :wave:
heippa vaan kaikille, saanko liittyä mukaan?
oon kirjotellu tuonne helmikuisiin...
Perheeseen kuuluu mun poika vm.2003 ja rakas mieheni, vauvaa odotellaan syntyväksi 9.2.2009 :heart:
 
Tervetuloa mymmeliina!! :wave:

Latte: myötätyntohali :hug: Luulenpa että täällä perästä tullaan. ;)

emmmaa: Voi, ihanaa!! :heart: Onnea sydämen sykeuutisista!! Kävitkö yksityisellä vai pääsitkö alkuraskauden ultraan yksityisen kautta?

Onnittelut myös tyypin äipälle kivoista ultrakuulumisista!


Lumika: kuulostaa ihanalta tuo teidän kahdenkeskeinen kylpyläreissunne :heart: Muistakaahan ottaa lomasta kaikki irti ;).

Omassa ).:)ssa ei mitään kummempia, hiukka on ollut etova olo tänään ja väsy. Niin ja ihan hirveästi paleltaa!! Tästä se lähtee! Ajatuksissa on alkuraskauden ultran varaaminen ja neuvolaan soittaminen, saas nähdä koska sitten saan aikaiseksi soittaa ja varata ajat :).


Talvitie 4+6??
 
Talvitie Se ultra oli neuvolalääkärin yhteydessä eli ei tarvinnu yksityisellä käydä :) Oli kyllä helpottavaa kuulla se voimakas jyskytys vaikka mulle ei näytetykään monitorista kuvaa..

(.) Päätä särkee ja öllö olo. Toivottavasti menis nopeasti ohi. Onko teillä muilla mitään konsteja millä sais tuon pääkivun hellittämään?
 
mamina Meillä ei oo tutti missään vaiheessa kelvannut, peukkua imeskelee vielä öisin. Kunpa senkin sais napattua pois käytöstä, mut ei.. :D

Täällä edelleen taistellaan pahan olon kanssa. Onneks miehellä on nyt se loma, oon päässy tosi helpolla tässä pari päivää, kun kulta on hoitanut poikaa ja taloutta muutenkin. :heart:
Tänä aamuna kävin sokerirasituksessa. Etukäteen jännitti, selviänkö oloni kanssa kun ei ennen puolta yhtätoista saanut syödä mitään.. Mut hyvin meni ja sokerilitkutkin pysy sisällä. Saa nähä, miltä arvot sitten näyttää. Seuraava neuvola onkin vasta neljän viikon päästä ja siellä vasta saan tiedon otaksuakseni.

Missäs Torey menee ja mitä kuuluu? =)

Nyt pienelle kävelylle, josko se vähän parantais oloa..
 
Ihan kaikkea en taida jaksaa lukea, mutta ilmoittaudun varsin alkumetrien odottajana mukaan. Esikoinen täyttää vuoden elokuussa ja toinen on tuloillaan huhtikuun alkupuolella. Varmasti lueskelen ja kirjoittelenkin tähän ketjuun. Nyt vielä pikkuisen varovaisin mielin.. :)
 
Tirpiäinen Onnea pikku pojasta koko perheelle. Kiva ,kun isosisko myös hoivaa.

Tervetuloa kaikki uudet ja Onnea plussista :flower:

Täällä ei mitään kummallista. Vähän alkaa tympimään tämä kipuileva olotila. Nyt kun saa viikojen puolesta jo jotain puhata niin ei tahdo kivuilta pystyä. Huomenna tulossa hassu päivä ,kun tyttö lähtee koko päiväksi mummun ja papan kanssa mökille. En ole montaa kertaa ollut päivää erossa tytöstä. Ajattelin koitaa lähteä kaupunkiin katsomaan terassille kalusteita ,jos vaan vointi sen sallii. Hyvä ,kun yksin pääsee niin saa mennä omaa vauhtia ,eikä tarvi tyttöä nostella. Ainut huolen aihe on ,että huonekalu kaupoissa ei taida olla yleisö vessoja :) . Alkaa meinaa pidätyskyky olee ihan onneton, kun vauva painaa niin kovasti.

Tutti-gallup Meillä edelleen tutti ,kun mennään yö unille. On ollut aina öisin hetkittäin käytössä, mutta kun imetyksen lopetin 1½ vuoden iässä niin silloin tutista tuli tärkeämpi. Meillä tyttö on edelleen välillä todella levoton nukkuja niin siihenkin tutti hyvä apu. Vakaa aikomus oli saada tutti pois ennen pikkusiskon syntymään ,mutta kun yöt edelleen sitä "vaatii" niin käytössä on. Onneksi en sitä muuten edes halua. Tyttö siis nyt 1v11kk. Nyt raskaus aikana olen kokenut oman jaksamisenkin kannalta on tärkeää saada nukkua kunnolla, kun kohta taas valvomiset alkaa. Tyttö alkoi nukkua vasta 1½ vuoden iässä siten ,että jos ja kun herään niin nukahtaa lähes heti uudelleen.

Jospa menisi petiin..Hyvää yötä !!
-Poni ja Manteli 36+6
 
Poni, tiedän mistä puhut.. mein neiti on ihan samanlainen ton nukkumisen suhteen! Nyt on siis nukuttamiset jne vähän taas hankalempia kun ei oo tuttia (se oli todella tärkee!!) mutta aattelin olla sitkee sissi ja voittaa tän "taiston" =) Arvatkaa vaan kuinka monta kertaa olen meinannu juossa puolentoistatunnin nukuttamisen jälkee komerolle hakemaan sitä tuttia!!! :kieh: Mut onneks en oo luovuttanut, uskon että tää helpottuu tästä vielä.

Niin ja Poni, kun kirjoitit tuosta että jos herää yöllä, niin nukahtaa uudelleen..niin meillä voi usein olla niinkin (oli myös tutin kanssa) että jos herää yöllä, niin saattaa valvoa jostain kahesta puoleen viiteen ennenkuin nukahtaa uudelleen.. :x kivaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamina:
Jonskis! Mistä liikkeestä silloin tuollaisen mahdollisuuden sait? siis siitä vaunujen takuuhommasta on kyse..
Espoossa on kauppakeskus Merituuli(?) jossa on lastentarvikeliike (jonka nimeä en muista... Oisko ollu Lastentarvike...) Sieltä ostettiin esikon vaunut 2007 keväällä ja la:sta laittoi takuun alkavaksi. Tosi kiva mun mielestä. Nyt vaan päätettiin hommata vaunut lähempää kun jos niissä jotain on niin ei jaksa Espooseen asti ajaa niitä korjauttamaan kun takuu kai käsittääkseni aina ostoliikkeen kautta.

(.) Töissä... Kuuma... Äääh... 9 viikkoa äitiysloman alkuun, lasken jo päiviäkin. Ei ehkä muuten mut tällä selällä tää on tuskaa tää istuminen!

Mulla on edelleen ongelmia ä-päivärahan laskemisen kanssa... ehin oleen viikkoa vajaa 6kk töissä eli mun pitäis saada ihan hyvää päivärahaa mutku meijän palkkurissa eivät osaa/tajua/viitsi täyttää sitä Kelaan menevää lappua, ne aina tulostaa jonkun fuckin liitteen joka ei Kelalle kelpaa. eilen kävin siellä neljättä kertaa ja kerroin tarkalleen ohjeet jotka Kelasta sain. Onneks mukava virkailija Kelassa sanoi että jos eivät nyt ymmärrä niin Kelasta ottavat palkkuriin yhteyttä. Sain meinaan päivärahapäätöksen, 29,90 e pvä ja meinasin saada sätkyn kun sen pitäis olla lähempänänä 50 euroa per pvä... Olivat ilmoittaneet 3kk tulot eikä 6kk niinku pitää :headwall:

Onko muille puolivälin ylittäneille ilmenny turvotuksia? Mulla on jo sormet niin turvoksissa että sormukset tuntuu epämukavilta. Oon ny yrittäny juoda paljo ja töissä stixannu pissan välillä ni ei onneks protskuja oo ja rr on ihan ok, liekö sitte vaan tää kesä tekee tehtävänsä... Mut tylsää, olo on ku virtahevolla!

Tervetuloa hei taas uusille, kivaa kun plussatuulet puhaltaa :wave:

Tuttigalluppia joku kyseli, meijän 1v1kk syö tuttia unille mentäessä ja yöllä herätessä (edelleen heräilee parin tunnin välein) ja sitte joskus jos on kiukku joka ei taltu tms. Eli aikas paljon vielä tutti kuviossa mukana on. Mietinki et kun hän on 1vee5kk kun vauva syntyy ja vauvalle aion tutin koittaa opettaa niin jos esikon sitä ennen vierottais ni alkaako sitte kaipaileen taas kun näkee että miks vauvalla on tutti... Mutta sit jos ei tässä ennen vauvan syntymää vierota ni ens kesänä poika onki jo kaks vee ja sitteki vielä pikkusisarus syö tuttia ni miks hänen siitä pitäis luopua... Mites neuvoisitte?

Nyt näitä töitä...

Jonskis 25 viikkoa kasassa, tasan :heart:
 
voi hitsi ku jänskättää. tilasi huomiseksi sen alkuraskaudenultran. täytyy toivoa että olis tarpeeksi viikkoja kasassa. noh halvan paikan löysin, et ei sillai ole väliä.

oksettavaa oloa on kyllä riittänyt :x :x välill' helpottaa kun löytää jotain mitä suuhunsa voi laittaa. paljon muita oireita ei kai sit ookkaan. paitsi väsymystä tietty ja rinnat hieman arat.
 
tosta vaunuasiasta vastaan minäkin. meillä täällä turussakin on lastentarvike niminen lastenliike, niin siellä just on toi sama homma. esikkoa kun odotin ja ostettiin vaikka mitä ni sit kassalla kerroin et mulla on huoli et jos jokin menee vaikka mönkään ni he sanoi et voin kaikki palauttaa sit takas vaikka sänky olis valmiiksi pikkuiselle laitettu. tosi ymmärtäväisiä ovat siellä.
 
Tutti-galluppiin voisin sanoo, et meillä on sitä mukaa vähentyny tutin syöminen ku alkaa olla tutit kaikki kateissa (suurin osa aina lelulaatikon pohjalla). Tarkotus ois 1v. päivien jälkeen alkaa vierottaa sekä tutista, että nukkupullosta. Mukista juodaan muutoin ilman nokkaa. Tutitkin pääasiassa just unenhakua varten ja nyt nitkuttaa ikeniäkin aika tahtia. Nukahtamisen jälkeen poika sit ite sylkee tutin pois. Herra täyttää siis 11.8. vuojen :)

Mimmoset vaunut tai rattaat kannattas hommata ku on kyseessä 1v9kk ja sit vauva? Ei taaskaan hajua. Kannattasko vanhat yhdistelmät säilyttää vai luopua kokonaan.. Miula alkaa taas tää "pikkuhiljaa" hamstraaminen nostaa päätään - JO nyt. :D
 
Jonskis, kyllä miulakin oli ajatuksena just se et vierotan tutista enne toisen syntymää, muuten venyisi liian pitkälle. eipä se pieni lapsi tajua et miks hänen pitäs tutista luopua kun vauvaki saa syyä.

TAKUUSTA VIELÄ: HobbyHallista haluan Carenat (koska saa osamaksulla) ja sieltä kun kysyin tollasta takuu-vaihtoehtoa niin ei oo mahdollista kuulemma tehä poikkeuksia koska maahantuoja myöntää vain tietyn takuuajan rattaille...

Pietu- mein muksuille tulee ikäeroa 2v 1kk, ja tupliin päädyin. Pääsen kaupungillakin paljon helpommalla kun molemmat on kyydissä (JA VALJAISSA =) ), esikoinen ei missään nimessä pysyisi seisomalaudalla.. --VILLIPETO :kieh: mie siis myyn mein yhdistelmät pois, ja jos sellasille tulee viel tarvetta ni myyn tuplat ja ostan sitten halvat yhdistelmät ja laudan. meillä tosin on viel matkarattaatkin, sekä mummolassa varalla yhet vanhemmat yhdistelmät..:)
 
Onnea uusille plussille!!! :flower:
Kirjotin äskön jo pitkän stoorin ja si menin painaa iha väärii nappuloit ja kaikki hävis. Eli paltaan asiaan paremmalla ajalla nyt ei pysty enää täs toolil istuu!!!
Elohiiri0608 ja juniori pox pox 35
 
Tervetuloa uusille, ja onnittelut plussistanne =)

Kävin vaan pikaseen lukemassa sekä etusivun päivittämässä... Pitää lähteä vähän laittamaan naamaa ja hiuksia ihmismäisiksi.. Heräsin jo puoli kuudelta, kiitos miehen aamuvuoron |O Pyörin pitkään sängyssä eikä uni enää tullut. Tässä odottelen sokerirasituskoetta nälkä mahassa muristen :kieh: No, jospa tästä nälästä pääsee jopa reilun 3 tunnin päästä :snotty:

Luminka ja neitonen 26+5
 
Luminka mulla on kanssa toi sokerirasitus edessä 18.8, kerro sit oliko se juotava litku kamalaa... Ja mitä ihmettä siellä tekee sen kaks tuntia? Plaah, ku ei kiinnostais mennä... Sit menisin jos virtsassa olis joskus sokeria tms mut no, onhan se nyt sit hyvä varmistaa... Täällä BMI raja on 25 että siihen joutuu ja mulla on esikoisen odotuksesta noita kiloja jääny eli BMI on 26 ni siks mulla se.

elohiiri0608 toi on ärsyttävää kun kirjoittaa jotain ja sit kaikki katoaa! :kieh:

mamina ootko kattonu paljonko hobbarista tilattuihin vaunuihin tulee postimaksua? Ja toimitetaankos ne postiin vai kotiovelle? Siel ei tainnu olla väreistä ku mustaa, vai?

Mä jäin nyt oikeen tosissaan miettimään tota tutti hommelia. Musta sinne 1,5v asti sais syödä mutta se on sit just se ikä kun kakkonen syntyy ja voi tulla kehityksessä muutenki esikoisilla takapakkia elämänmuutoksen takia ni ei siihen syssyyn sovi tommoset jutut. Nyt ajattelin sit niin, että päivät mentäis ilman tuttia, laitan ne kaikki pois näkösältä ja sit vaan unille saa tutin. Ja sit Lokakuun alussa ku jään ite kotiin ni kokeillaan nukkumistakin ilman tuttia. Onneks pojalla on unirätti ni josko siitä sais tarvittavan nukahtamis avun...

Nyt ei taida enempää asiaa tulla mieleen...

Kohta on taas viikonloppu, jee!

Jonskis 25+1
 

Yhteistyössä