¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

Hani: Perusta vaan se pino, jos haluat! Sinä ainakin olit huippuhyvä päivittäjä tuolla piinapuolella! :D Minä olen lähdössä viikonlopuksi reissuun, mutta jos pinoa ei vielä tiistaina näy, niin voisin kai minäkin kokeilla sitten sitä pinon päivittäjän pestiä... B)

Palkka-asioista: Opetusalalla saa myös kolmelta ensimmäiseltä äitiyslomakuukaudelta palkan.

Esikoisen pöksyissä haisee kakka, mentävä vaipan vaihdolle... :wave:
 
Heippa pitkästä aikaa! Kiva kun on taas uusia odottajia tullut mukaan!

Ite en oo missään kuukausi pinossa mukana, ei aika riittäisi kun tännekin niin harvakseltaan muka ehtii kirjoittaa vaikka luettua tuleekin päivittäin.

Kiva seurata eri viikoilla olevien vointeja ja tuntemuksia, toisilla synnytys lähestyy ja toiset odottelee ekaa ultraa! Nopsaan menee aika, hui!

Ihanat ilmat nyt ollu, tosin vähän ehkä jo liaan kuuma. Esikoinen ei tahdo nukkua päikkäreitä oikeen missään kun ulkona vaunuissa ja siällä sängyssä on molemmissa niin kuuma. Illalla ilmojen viilennyttyä sitte onneks kyllä nukahtaa ihan kivasti.

Olin ma-to sairaslomalla. Selkä petti kirjaimellisesti viime sunnuntaina. Nousin sängystä enkä päässy portaita alas, meni siis aivan jumiin! Lääkäri määräsi Paracetamolia 1g kolmasti ja mä olen vähän laiskasti niitä napsinu... Yöksi oon ottanu aina et saa ees vhän nukuttua. Istuma-asento on pahin selälle! Rauhallisia kävelylenkkejä oon esikoisen kanssa nyt tehny s-lomalla, se on ehkä se paras ja lähes ainoa lääke. Jostain välilevyn alaisesta nestekertymästä lääkäri puhui että täytyy seurata raskauden jälkeen häviääkö vai täytyykö asialle tehdä jotain. Vähä vihjas ettei musta enää töihin menijäks olis... Nyt kuitenki yritän. Täytyy vaan jalotella tosi usein. Wsikoinen on nyt keksiny että on kivaa kävellä mutta ku ei ite vielä rohkeus riitä ni äidin täytyy pitää käsistä kiinni. Tämähän se vasta selälle onkin kammottava asento! mutta toinen on niin suloinen kun tohkeissaan tepsuttaa!

No, se omaa napaa, täytyy vaan ottaa rauhallisesti, välillä vihlasee kyllä tosi kiperästi!

Onko muilla eteenkertyvä paino aiheuttanu selkä vaivoja?

Mitäs viikonloppusuunnitelmia? meillä ei kummempia, mies on la ja su illat töissä. Mies puhalsi pojalle eilen altaan pihalle jossa poika sitten lotrasi pitkän tovin! Taidetaan täyttää allas säiden salliessa joka päivä, niin kivaa puuhaa tuntui olevan!

Jonskis 24+2
 
Nyt on vaunut haettu ja kasattu, tälläset niistä sitten tuli:



Mä oon ihan lovena tuohon vauvankoppaan =) Eivät mahdu takaovesta sisään, etuovi vielä testaamatta. Mut kasattuna ne pitää jokatapauksessa säilyttää sit sisällä, en viitti ulkonakaan pitää talvella. Kun ajattelin vielä hyvän hinnan saada parin vuoden (tai miten pitkään nyt onkaan tarvetta) päästä!

Töissä kävin ottaa allekirjoituksen paperiin, ompahan ainakin millä todistaa että olen ilmoittanut 2kk etukäteen! Ensi viikolla pitäis käydä vielä ihan oikean pomon luona kyselee just ne loma-asiat... Ihan kiva kun maksavat palkan 3kk:lta, eipä ole ihan vähään aikaan sellaista summaa tililleni tullut :D

Otin tuossa takapihalla varmaan tunnin arskaa, sit oli jo pakko lähtee sisälle. Tyttökin nukkuu joten koneella olo aika on juuri nyt :p

Ihanaa, huomenna grillataan pitkästä aikaa! Toisaalta hyvä ollut että ollaan ihan liedellä /uunissatehty ruokaa, kun samaa saa antaa tytöllekin. Ei olla meidän grillilihoja vielä annettu kun yleensä ovat niin mausteisia. On tosin mulla pakastimessa valmiiks kypsennettyä kanaa, jauhista ja possua varalla, nopee sieltä ottaa perunoiden ym. sekaan :p

Viikonlopun suunnitelmia ei ole, taidetaan kotosalla ihan olla! Miehellä vapaat nykyään aika v.loppuisin. Ulkona tulee varmasti nyt paljon oltua. Tyttö pääsi eilen testaamaan uima-allasta ja näkyi mukavaa olevan =) Kunhan tuolta päikyiltä herää ja ottaa vähän välipalaa, virittelen taas altaaseen vedet niin pääsee räiskimään =)

Selkäongelmia ei ole onneksi hirveästi vielä ollut. Jos joutuu pitkään olemaan seisaillaan ja paikoillaan, se on kaikista pahinta! Samoin kaupungilla shoppailu ottaa voimille, mut muuten hyvin pyyhkii =) Olenkin nyt keskittynyt tuohon loikoiluun aika kun mahdollista :whistle: Terassilla kiva makoilla ja seurata tytön puuhia. Meinaa vaan karata päädyn kautta etupihalle :kieh:

Luminka ja neitonen 25+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Luminka:
Nyt on vaunut haettu ja kasattu, tälläset niistä sitten tuli:



Mä oon ihan lovena tuohon vauvankoppaan =) Eivät mahdu takaovesta sisään, etuovi vielä testaamatta. Mut kasattuna ne pitää jokatapauksessa säilyttää sit sisällä, en viitti ulkonakaan pitää talvella. Kun ajattelin vielä hyvän hinnan saada parin vuoden (tai miten pitkään nyt onkaan tarvetta) päästä!

Töissä kävin ottaa allekirjoituksen paperiin, ompahan ainakin millä todistaa että olen ilmoittanut 2kk etukäteen! Ensi viikolla pitäis käydä vielä ihan oikean pomon luona kyselee just ne loma-asiat... Ihan kiva kun maksavat palkan 3kk:lta, eipä ole ihan vähään aikaan sellaista summaa tililleni tullut :D

Otin tuossa takapihalla varmaan tunnin arskaa, sit oli jo pakko lähtee sisälle. Tyttökin nukkuu joten koneella olo aika on juuri nyt :p

Ihanaa, huomenna grillataan pitkästä aikaa! Toisaalta hyvä ollut että ollaan ihan liedellä /uunissatehty ruokaa, kun samaa saa antaa tytöllekin. Ei olla meidän grillilihoja vielä annettu kun yleensä ovat niin mausteisia. On tosin mulla pakastimessa valmiiks kypsennettyä kanaa, jauhista ja possua varalla, nopee sieltä ottaa perunoiden ym. sekaan :p

Viikonlopun suunnitelmia ei ole, taidetaan kotosalla ihan olla! Miehellä vapaat nykyään aika v.loppuisin. Ulkona tulee varmasti nyt paljon oltua. Tyttö pääsi eilen testaamaan uima-allasta ja näkyi mukavaa olevan =) Kunhan tuolta päikyiltä herää ja ottaa vähän välipalaa, virittelen taas altaaseen vedet niin pääsee räiskimään =)

Selkäongelmia ei ole onneksi hirveästi vielä ollut. Jos joutuu pitkään olemaan seisaillaan ja paikoillaan, se on kaikista pahinta! Samoin kaupungilla shoppailu ottaa voimille, mut muuten hyvin pyyhkii =) Olenkin nyt keskittynyt tuohon loikoiluun aika kun mahdollista :whistle: Terassilla kiva makoilla ja seurata tytön puuhia. Meinaa vaan karata päädyn kautta etupihalle :kieh:

Luminka ja neitonen 25+6


miten tuo koppa pysyy paikoillaa?
 
Luminka: onpas hienon näköiset menopelit!! Paljonko maksoivat? Tulehan kertomaan sitten miten vaunut toimivat käytännössä, jahka pääset niitä työntelemään! :heart:

Täytyypä rueta penkomaan tätä pinoa, muistaakseni täällä oli jo ennestään paljon juttua sisarusrattaista (jaa minäkö jotenkin hätiköin, kun eilen vasta testasin plussan... :p ) Meillä siis sisaruksille olisi tulossa ikäeroksi suunnilleen 1v7kk, mikäli tämä pieni papunen nyt matkassani pysyisi :heart:
 
Talvitie: Maksoivat BabyStyleltä tilattuina 378? + postikulut 5?.
Liikkeessä kävin testaamassa, ja oisin sieltä ostanut, mutta ei ollut juuri noita värejä.

Pitkään kyllä mietin ja vaihdoin mielipidettäni siitä millaiset haluan. Kauan olin jo Jovi Land- tuplien kannalla. Kuitenkin nuo on tosi kevyet, sekä eikän se vauva kauan ennätä tuossa kopassa olemaan kun jo istuu, joten kivemmat ovat ensi kesää ajatellen!

Lisään vielä että samalla tavalla olin itsekin jo netissä katselemassa tuplia:whistle: Sekä muitakin asioita jo "järjestelemässä" vaikkei ollut vielä kuin testi varmistuksena raskaudesta... =)
 
Iitukka Juu, vähän "kirin" la:ni kanssa sua.. :D Olikohan sulla tuolla helmikuisissa sama la vai muistanko väärin? Olo on ollu kohtuullisen huono.. Lämpöset kelit ehkä tekee olon kehnommaks? Tänään vähän helpotti tossa iltaseiskan jälkeen, muina päivinä helpottaa usein iltapäivän aikana. Iltasin oon sitten yleensä virtaa täynnä ja puuhastelen ympäri taloa ja pihaa.. :LOL: Onneks ei kuitenkaan oo tarvinnu oksennella sen yhen kerran jälkeen.. :whistle: Mites siellä olot?

Jonskis Meillä pojalla tuo sama vaihe kävelyn kanssa menossa, täällä kans selkä kaarella saa taluttaa aamusta iltaan, kun ei vielä rohkeus riitä itsenäiseen kävelyyn pojalla. Kesäkuinen -07 siis meilläkin. :) Selkävaivoja on ollu jo 7 vuotta ja taas pelolla odotan, mitä lisävaivoja kasvava maha tuo tullessaan. Viimeks oli puolen välin jälkeen pahimmillaan ongelmat. Tukiliivi auttoi viimeks, täytyy taas varmaan hakea semmonen lainaks. Tsemppiä sulle töihin ja reilusti vaan jäät saikulle, jos ei tahdo selkä kestää!

Viikonlopulle ei kummempia suunnitelmia, nyt just mies pinkas Tervomaan keikalle. Aloitti tänään lomansa, ihanaa!!! Huomenna olis pari ystävää tulossa kyläilemään.

Ens viikolla olis tarkotus mennä sokerirasitukseen. Osallistun tutkimukseen, jonka vuoksi testataan jo nyt ja vielä toisen kerran myöhemmin. Ihan itsekkäistä syistä lähdin tutkimukseen mukaan, kun tiedän, et tommoset asiat motivoi mua liikkumaan ja syömään terveellisesti. :ashamed: Pysyy paino paremmin kurissa ja lapsellakin varmasti paremmat olosuhteet kehittyä masussa.

Latte Ihan takuulla pysyn täällä ihan vakituisena. :D Jostain syystä tulee kyllä tännekin liian harvoin kirjoteltua, vaikka vähintään tunnin välein pitää rampata lukemassa uudet jutut!! :ashamed: :LOL:

On muuten tosiaan kivaa, kun täällä on niin laidasta laitaan odotuksen vaiheita! Kivaa lukea. :heart: Ja kun tosiaan täällä on niin monta tuttua vähän pidemmältä ajalta, niin silleen ihan aidosti kiinnostaakin.. :D

Nyt sohvalle nauttimaan omasta ajasta!!

Pilkkis 9+5
 
Pilkkis oli pakko tulla pikaseen kertomaan et meitin tyttö on kans 07 kesäkuu ja nyt toista pukkaa oisko joku 5 viikko menos :D
oon jonkin verran kesämassuissa kirjotellu mut jöi vähäselle kun oli noit ruoka ongelmia tytön kans. Tosta kävelystä et meillä mennään jo lähes juosten... on ihan älyttömän vilkas tapaus. Sit mitetinkin et mites sitä sitte kahden pienen kanssa kun on super vilkas toinen. Niin siis toivon että tästä toisesta tulis ehk hieman rauhallisempi ja jaksais tuumailla ja leikkiä hetken itsekseen ilman että sinkoilee paikasta toiseen :D

niin ja unohtu kysyä et missä päin suomea meette?
pohjanmaalla =)
 
netskuli Onnittelut plussasta! Mä oon kans tosi vähän kirjotellu kesämassuissa. Hyppäsin sinne niin myöhään mukaan, etten oikeen sitten enää kai "sopeutunu". :D Meiän poika on tosi rauhallinen tapaus, kaikki pitää olla ihan varman päälle, ennenkun uskalletaan kokeilla mitään uutta. Meillä siis tuumaillaan pitkään ja ihan hyvä niin, ei oo kolhuja tullu matkan varrella oikeestaan ollenkaan. Mäkin mietin, et jos toisesta tuleekin tosi vilkas, niin miten sitä oppii kattomaan tarkemmin perään, kun on tottunu tähän itsekseen viihtyvään ja tapaturmattomaan lapsukaiseen. :heart: Mutta ihan varmasti sitä sopeutuu tilanteen mukaan mihin vaan!

Me asutaan Pirkanmaalla.


Pilkkis
 
Meillä myöskin poika on 06/07:) Hän oppi kävelemään vähän ennen 1v synttäreitä, ja se on helpottanut mun elämää huomattavasti, koska masun kanssa on jo vähän vaikea isoa poikaa kantaa(painoa on 13kiloa). Ja on tosi vilkas poika; oikeastaan mikään ei kiinnosta niin paljon kuin eestaas juoksentelu..:) Mies sanoi että paras leikkipaikka hälle olisi tyhjä jalkapallokenttä, jota saisi edestakaisin juosta! Muut lapset kiinnostaa myös tosi paljon, puistossa saa varoa kun menee "halailemaan" pienempiään turhan rajusti.. Maailman ihanin poju kyllä on :heart: Mua joskus hirvittää, että jos me saadaankin toinenkin vilkas poika, niin mihin minä hento tyttö heidän kanssaan joudunkaan :whistle: =)
 
v.i.b Meitä kesäkuisiahan on täällä paljon. :) Siinähän sulle habaa kasvaa, kun juokset perässä ja kannat molempia kainalossas, et pysyvät hetken aloillaan.. :D Mun veljenpoika (nyt jo 5,5v) on kans semmonen vilkas tapaus, et toi tyhjä jalkapallokenttä kuulosti ihan tutulta ihanneleikkipaikalta. :D Varmasti helpottaa tuo kävelemisen oppiminen elämää, kun ei tarvi joka paikassa aina kantaa.

 
Emppu81 haa, josko minäkin sen palkan saisin..
täytyypi selvittää asia. Sikäli menis hienosti kun nyt hoitovapaa
anottu lokakuun loppuun niin ei mene ä-loman kanssa päällekkäin.

Jonskis esikkoa odottaessa mulla sattu selkä siinä
rv8, oli tajuttoman kipee, ei tahtonut päästä kävelemäänkään.
Mullakin oli lääkkeenä Panadol 1gx3.
Että voin sanoa tietäväni miltä susta tuntuu.
Kaksi viikkoa olin saikulla. Tärkeintä olis levätä mutta myös liikkua
(kävellä ) voinnin mukaan. Huh, sillon oli joulun aika, selkä
tohjona ja järjetön pahoinvointi päällä.. unohtumaton joulu
voisin sanoa. :whistle:

Pilkkis joo tuolla helmikuisissa mulla se ite laskettu la
olis 22.2 ja neuvolan virallinen la 21.2. En ole vielä sinne sitä
muuttanut josko vaikka vielä muuttuu. Niin ja ultran mukaan
la olis 24.2. Ota nyt siitä sitten selvää.
Mites, olo on täällä ajoittain jo parempi, ei enää niin usein
huonoa oloa. Mä oon kyllä joutunut oksentamaan useamman
kerran. Ja huono olo saattaa tulla milloin vaan, yölläkin.
Nyt oon huomannut että nälkä iskee tosi useemmin,
melkein 2-3 tunnin välein pitäis syödä jotakin..

jeps, semmosta tänään

iitukka ja helmi rv9+6 :D
 
Moi!

Täällähän on aika paljon odottajia joilla esikko vasta n. vuoden ikäinen. Meilläkin on poika 06/07, joka on tosi rauhallinen tapaus. =) Mun oli tarkoitus mennä töihin syyskuussa, mut kun raskauduin näin nopeesti, niin oon alkanut miettiin onko se sittenkään järkevää. Mites te muut, jotka ootte hoitovapaalla, meinnatteko mennä välissä töihin? Mä kerkeisin oleen töissä puoli vuotta...

Pilkkis, mäkin oon Pirkanmaalta. =)

Marza ja vauva 6+3
 
Moikka minäkin liittyisin joukkoonne :) Plussasin ja laskettu aika olisi 31.3 tai 1.4? Meillä on esikoispoika 01/07 syntynyt :)
Meillä on talonrakennus projketi menossa ja ehkä vähän aikasemminkin olisi vauva saanut tulla, mutta kun asutaan evakko asunnossa niin halusin että täältä päästään pois ennen uutta tulokasta. Mies on raksalla kaiken aikaa. Poika ei meinaa edes tuntea enää isäänsä tai ainakaan ei kelpaa mihinkään. Mihinköhän olen nyt nenäni työntänyt kun toinen jo tulossa? Siis ajateltiin että saa tulla jos on tullakseen ja niinhän se nyt heti ekalla kerralla täräytti tulemaan :)

Niin ja mä olisin menossa töihin lokakuun alussa. Ja pojalle olisi hoitopaikka. Kyllä mä ajattelin että menisin vähän töissä käymään. Onpahan se vaihtelua ja saapahan sitetn melke heti jäädä taas kotiin...kun jaksaa loppu syksyn ja alkutalven niin koittaahan se äippäloma sitten :) jee.
Mutta pojan meinaan ottaa kotiin heti kun itsekkin jään...ainakin tälläiset fiilikset nyt, mutta katsotaan nyt miten muuttuvat :)

Olen uudeltamaalta :)
 
Huomenta!tehän oottekin ollut ahkeria kirjottelijoita, uusiakin oltiin saatu mukaan, tervetuloa ja suuret onnittelut kaikille!

Pakko myöntää että munkin kirjottelu rajoittuu aika paljon tohon oman kuukauden pinoon, eikä nyt oo kyllä tullu oltua koneellakaan kun ukkokin on lomalla.Nyt onkin viikonlopun pois rilluttelemassa(vikaa kertaa tällee pitemmän kaavan mukaan, meinas kuulemma juoda varastoon :D) joten on tullut taas täälläkin notkuttua.
Luminka nyt mua kaduttaa, oisko sittenkin pitänyt ostaa noi!!Ootko kokeillu onko tasapainoset vaikka olis vaan esikoinen kyydissä?kuinkas leveet noi onkaan?Meillä noi happy babyt niinkuin varmaan muistatkin, mut toi pinkki koppa on kyl maailman ihanin!saako noissa muuten tota työntökorkeutta säädettyä?mä oon nii lyhyt et on mulle aika ehdoton ominaisuuus.
mäkin olin hammaslääkärissä vasta lähempänä rv 30 ja voin kertoo ettei tosiaan ollut kivaa maata siellä, onneks lääkäri oli ymmärtäväinen ja käyntikin tosi nopee kun ei mitään tehtävää ollut.vaikka edellisestä käynnistä olikin ehtinyt kulua 5v... :ashamed:
iitukka mullakin oli nyt alkuraskaudessa selkä niin kipee ettei käveleen meinannu päästä!aluks en ees tajunnu et semmonenkin vaiva vois johtua raskaudesta mut kyl se näköjää vaikuttaa kaikkialle!meni onneks kyllä ohi muutamassa viikossa.
vib teillä onkin iso poika, meidän 2v painaa 12kg!on kyllä aina ollut aika pikkunen.eikä kyl totakaan tosiaan huvikseen viitti kannella tän mahan kans joten sympatiat sinne.onneks ei tarviikaan kun on "iso" poika jo :)
josko sit vähän omaa napaa kun unohdin mitä piti kommentoida..
Musta tuntuu et aika on pysähtynyt, neuvolakäynti oli viimeks rv 30 ja seuraava vasta rv 35, jotenkin tajuttoman pitkä väli.esikoista oottaessa olikin 2 viikon välein.Sit olis synnytystapa-arvio rv 36, saa nähä kääntyykö tulokas ennen sitä, nyt tosiaan köllii vielä poikittain tai istumassa, ja tuntuu kyllä tosi inhalta kun siellä möyrii kun tilaa alkaa oleen sen verran vähän!
Näin eilen yhtä kaveria pitkästä aikaa ja se luuli että meille tulee vauva vasta joulun paikkeilla..kyllä naama venähti kun pääsi sanoon ettei täs oo enää kun 6 viikkoo!
Mut tosiaan sen verran mukamas pieni taas toi maha (vaikka ei se itestä pieneltä tunnu!) ettei uskois että jo loppusuoraa mennään.
Koulukin alkais sit parin viikon päästä taas, mun on opiskelumotivaatiot ihan nollassa...no, pakko se on painaa :kieh: saa nähä kuin sit sujuu kun vauva syntyy.
Aurinkoista päivänjatkoa kaikille :wave:

d. ja pipana 34 (menkkojen mukaan jo 34+4 :))
 
mäkin olen sieltä kesämassuista, eli poika 05/07. on kans vilkas tapaus ja juoksee jo. ja oikea tapaturma mangneetti, kun ei osaa vieläkään taakseppäin kaatua ja aina lyö takaraivonsa lattiaan . on äidillä välillä kiire kun näyttää meno villiintyvän. sormet on myös aina jossain välissä.

meillä tulee ikäeroksi melkein tasan 2 vuotta jos tää suvaitsee syntyä. on taas todellisempi olo ollu kun eilen alkoi illalla joku ihme oksu juttu. sit yöllä kävin vessassa päästelemässä lieskoja takapuolesta :LOL: ihme juttu. okohan toikin joku raskausoire, kun ei oo ees ruoka hirveästi maistunut et olisin jotain huonoa syöny???
 
Hani- mulla on myos tota suolisto- ongelmaa...valilla ummettaa ja sit taas ihan painvastoin...luin jostain, etta se loysaily on hormooneista johtuvaa...

Pilkkis- selkakivut on kylla jotain niin hirveeta...mulla tuntui supistuksetkin selassa! Selkakivut jumittaa koko ihmisen!

Mulla kanssa taa huono olo on vahan jokahetkista... :$ jotenkin se unohtu, kuinka hirveeta taa oikeesti on!
 
Mä kuulun myös niihin, jotka kijoittelee noihin kuukausipinoihin. Olin jo tuolla vauvakuumepuolella tammikuun pinossa, joten täällä odotuspuolellakin on tullut sitten siinä pinossa enempi roikuttua.

Mulla on vielä toistaiseksi (koputtaa puuta) vatsa toiminut hyvin. Yritän syödä paljon kuituja eli leseruispuuro aamulla, leipänä täysruisleipä ja kasviksia vähintään se puoli kiloa päivässä. Katsotaan kun kesäkausi loppuu ja ei saa enää tuoreita kasviksia, että miten sitten käy.. Ja kun syön eniten noita porkkanoita, ja nyt on joku hemmetin suositus että niitäkään ei saa syödä kuin sen puol kiloo viikossa... Viime raskaudessa loppuaikana söin niitä ja mandariinejä ähkyyn asti.

Mä oon taas kahden vaiheilla noissa ratas/vaunuasioissa. Vaunuina kun haluan vain ne emmaljungan duo edget, mutta sit mietin et puolella siitä hinnasta sain vaikka noi peg peregon plikot completo mallina ja niihin kunnon lämpöpussin. Ne saa laitettua vauvan kasvot työntäjään päin ja niissä kun ois varuilta valmiina toi sisarelle saisomapaikka..

Tänään sattui pari hirveä vastaan työmatkalla. Mun työpaikalle vie tie keskellä luonnonsuojelualuetta ja puolivälissä tietä pari nuorta vasaa seisoskeli tiellä. Mä tietysti kauhusta kankeena, kun pelkään kaikkia itseäni isompia eläimiä. Onneksi juoksivat pakoon metsään ennen kuin saavutin ne :whistle: .

Mulla pysyy vieläkin maha hyvin piilossa, viikkoja nyt 15+6, eikä ihmiset jotka ei tiedä raskaudesta sitä arvakkaan mahaa katsomalla. Kiitos löysät vaatteet ja hameet ja toisaalta kasvaneet tissit kompenoi sitä että vatsan kumpu pysyy piilossa :D .

Meillä myös tyttö tosi sirpukka. Pituutta löytyy nyt 3,5 vuotiaana 95cm ja painoa 12,5kg. Siro tyttö neuvolan sanojen mukaan. Tosin iltaisin, kun on päivän ruoat massussa, massu pullottaa kuin sudanilaisella pikkulapsella.

Pitää jatkaa taas töitten tekoa...

Aminohappo ja Kuutti 15+6
 
marza mä oon kotona. Ei ollu tarkotuskaan mennä töihin. Ihan sen takia että oon tehny pääsääntösesti PKssa lastenhoitajan hommia välillä päihdehuoltoa.
Oon niin monta paikkaa nähny mitä se on pienen lapsen olla, et ahdistun pelkästä ajatuksesta laittaa niin pieni hoitoon.

Eli jos sulla on mitenkään mahollista olla kotona niin oo ihmees. Saa sit se pikkunen sultaki viel kaiken huomion ennen kun vaavi vie paljon aikaa =)

meitä 06/07 mammoja on täällä hyvä pino.
Mut mä kyl tykkään et on pienellä ikäerolla niin on seuraa toisesta =)
 
Netskuli, mä vielä harkitsen tuota töihin menoa...

Cukkis, meillä on aika samanlainen elämäntilanne. =) Meilläkin talonrakennus meneillään, tosin ihan alkutekijöissä. Ens huhtikuussa pitäis alustavan aikataulun mukaan olla talo muuttovalmiina. Me asutaan tällä hetkellä väliaikasesti pienessä kerrostalokaksiossa, eikä tässä asunnossa ollut tarkoitus asua kahden lapsen kanssa, mutta elämä päätti toisin. Raskauduin ekasta yrityskierrosta, joten hetken aikaa joudutaan asumaan aika ahtaalla. Mutta eipä tuo haittaa, kun tietää että pian pääsee OMAAN taloon. Kiva myös kuulla et joku toinenkin on menossa töihin hoitovapaalta. Mulla on tuosta töihinmeno-asiasta aika huono omatunto, (harkitsen asiaa edelleen...) kun laitan pienen lapsen hoitoon, mut kuten itsekin sanoit, onhan se kivaa vaihtelua kotona olemiseen. Ja kaikki raha on nyt tarpeen...
 
marza: Mulla esikoinen 05/07 syntynyt, ja hoitovapaalla jatkan uuden äippäloman alkuun saakka! Mua ei huvittais ollenkaan koko työpaikka, joten tässä samalla saan jatkoaikaa miettiä pitäiskö vaihtaa duunia sit kun ipanat vähän isompia :whistle:
Mulla oli tarkoitus mennä jo tänä kesänä takas töihin, mut sit mulle iski hirvee vauvakuume ja piti alkaa kakkosta hommaamaan vähän samaan kyytiin. Ukkokin vaihtui duunia parempaan joten silläkin on nyt varaa olla kotona tytön kanssa. Eikä tarvii vielä kiikuttaa toista hoitoon =)

Tervetuloa cukkis!

daydreams: Kävin eilen testaamassa rattaita, ja päinvastoin meinaavat vähän kaartaa toiselle puolelle? Vaik periaatteessa pitäis tytön puolelle vetää... Ei mitenkään pahasti kuitenkaan! Ei voi säätää työntökorkeutta, se on aika miinus... Mut kun pitää sivuilta niin ne on vähä matalemmat... Leveys oli muistaakseeni 79cm

Jatkan myöh. tyttö heräs juuri!

:wave:
 
Poitsu vetää jo toista tuntia päikkyjä, harvinaista näillä keleillä! Onko muilla helteet vaikuttanu uniin? Omiin tai esikoisen? Meillä nukutaan kyllä levottomammin molemmat, miestä ei kuumuus haittaa se senkun kuorsaa :LOL: Hyvä että edes joku saa kunnolla nukuttua.

Tosiaan meitä on monta 06/07 esikoisensa saanutta, kiva juttu!

Luminka kiva tosiaan kun kerrot Carenoiden käyttö kokemuksia kun mekin niihin varmaan taloudellisista syistä päädytään... Onko niissä muuten helppo kasausmekanismi kun eivät meidän ulko-ovesta kokonaisina mahdu...

Mä menin tässä välissä töihin heti plussauksen jälkeen täysin taloudellisista syistä. Ensimmäiset viikot oli ihan kamalia, vaikka meillä sikäli hyvä tilanne et mun äiti hoitaa täällä meillä poikaa töiden ajan eli pojalla saa olla ihan oma rytmi ja tuttu hoitaja. Mut en olis tosiaan menny jos ei pakko. Koulusta suoraan kun jäin viimeks äippälomalle niin sain minimi päivärahan ja nyt olis ollu sama tiedossa. Nyt ehdin olla noin 5kk töissä niin pitäis pärjätä paremmin. Mutta valitettavasti tiedän, ettei meillä nytkään oo varaa mun olla kovin kauaa kotona... Eikä mun äiti varmaan jaksa kahta hoitaa kun on reuman takia s-eläkkeellä eli molemmat on laitettava hoitoon. Alle vuoden ikäistä en suostu laittamaan hoitoon, sanoinkin jo miehelle että sit muutama kuukausi vaikka syödään pelkkää perunaa mutta ennen Joulukuuta 09 en töihin mee... Ja saa ny nähä mistä se työpaikka sitte tärppää, nyt kun toi määräaikaisuus loppuu äitiysloman aikana. Mutta pienenä lohtuna sitte on sisaruksista seuraa toisilleen kun hoitoon "joutuvat".

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin kanssa painiville, toivottavasti pian helpottaa!

Miehelle just marisin et pahoinvoinnista ku pääsin ni muutama viikko oli hyvä olo ja pamahti selkä! No, onneks tää on vaan väliaikaista. Enkä haluu kauheesti valittaa kun ite haluaisin sen kolmannenkin kuitenkin sitte vielä joskus... Mies ei tällä hetkellä halua kun kaksi max mutta kahtotaan nyt kun saadaan ensin kunnialla tämä kakkonen maailmaan!

Miten muilla synnytys asiat mietityttää? Mua kyllä kieltämättä vähän, tai oikeastaan aika paljonkin pelottaa välillä... Ensinnä pelottaa se, että pysyis nyt masussa sinne 37 viikolle asti, sitte pelottaa alatiesynnytystä kokenemattomana se, että mitäs jos ponnistaessa kertakaikkiaan väsyy? Alkaa ahdistaa kun ajattelee että apua, mitä jos ei jaksa enää poinnistaa ja vauvan vointi heikkenee tms? Miten teillä alateitse synnyttäneillä tuo ponnistus vaihe meni? Ite kun lähinnä sillon tällön kavelylenkkejä teen niin en oo mitenkään kovin hyvässä kunnossa...

Hyvää lauantai päivää kaikille!
 
Lääh tätä hellettä. En olisi kyllä tätä kaivannut. No saadaampa viimein hevosille heinät tehtyä. Turvotusta vaan pukkaa heti oikein kunnolla. Vaikka juon ananasmehua valtavat määrät niin ei tunnu auttavan.

Tervetuloa uusille ja Onnea plussasta :flower:

Mua ei synnytys hirveästi mietitytä ,koska eka meni niin sujuvasti. Ainut mikä oli kurjaa niin repesin ihan hyvästi ,kun oli niin nopea synnytys. Ompelu kesti lähes tunnin ,vaikka lääkäri tuli korjailemaan. Puudutteet eivät tehonneet syvällä oleviin repeämiin ja siksi ompelu oli niin kivuliasta. Mutta hienosti lääkäri kaiken korjasi ,kun haavat parani hyvin.
Ponnistuvaihe kesti reilu 20 minsaa. Mulla loppu supparit just silloin ,kun piti alkaa ponnistaa. Tippa laitettin ,mutta ei sen vaikutusta keritty alkaa odottaan ,kun kyseessä oli ennenaikainen vauva niin hänet piti saada nopeasti ulos. Joskakin ne voimat vaan löytyi. Kun oikea tyyli ja suunta löytyi niin ponnitus alkoi sujua. Mulla katkesi useita verisuonia silmistä ,kun niin kovasti puskin vauvaa ulos. En edes muista ,että ponnitus olisi sattunut ,kun se on niin aktiivinen vaihe. Kätilöt ja mies kannustivat mua kuorossa ,mutta se auttoi. Avautumisvaihe nytkin eniten mietityttää ,jos se on vaikka oikein pitkä. En haluaisi nytkää ottaa mitään lääketieteellistä kivunlievitystä ,mutta jos kivut ovat ylisepääsemättömät niin toki otan.

Me saatin pinnasänky kotiin ,kun mun äiti oli sen maalannut. Voisimpa petata sen valiiksi. Ihanaa laittaa kaikkea vauva juttuja. Tyttökin tiesi ,että pinnis on vauvan sänky. Kovasti olen puhunut tytölle vauvasta ja pikkusiskosta. Meillä myös on Puppe-kirja ,jossa Puppe saa pikkusiskon niin sitä ollaan luettu.

No tulipas siinä taas turinoita.
-Poni ja Manteli 36+3
 
Aivan ihanan näköiset tuplat :p :p :p Mutta mä ajattelin ostaa tuplat käytettynä...Kun uutena ne maksaa niin julmetusti...Mäkin olen kuolannut carenoita kovin :p Mutta joku jossain kirjotti että ovat ihan P****t :eek:
Kokemuksia jollain?Olin eilen niin huonossa kunossa etten päässyt illalla koneelle...Nyt onneksi parempi olo kun eilen vaikka vieläkin hiukan oksuttaa jne...
 

Yhteistyössä