¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

Onnea ja tervetuloa uudet odottajat! =)

Jäänyt vähemmälle tämän pinon seuraaminen kun kirjoittelen enimmäkseen maalismasujen pinossa. Mutta jos nyt tsemppais hieman :D

(.) Ensi viikon tiistaina olis eka neuvola ja hieman jännittää. Onneksi on sama neuvolatäti kuin viime raskauden aikana niin on hieman helpompi jutella. Heti ensimmäisenä varmaan lyö verensokerimittauslaitteet käteen ja käskee taas mittailla muutaman kerran viikossa 3-4kertaa päivässä. Mutta omaksi parhaaksihan se vaan on. Saas nähdä joudunko aloittamaan Retaferit kuten viimeksi.
Väsymystä lukuunottamatta normaali olo. Kunhan ei vaan sit myöhemmin iske se huono olo *koputtaa puuta*.

 
Hankinnoista, en suuremmin mitään oo hommannut paitsi noi tuplat.muutaman vaatteen, ja anoppi on ostellut parit bodyt.Pojan vaatteita kun on esikoisen jäjiltä niin niitä varsinaisesti ei tarvita mut jos tuleekin tyttö niin sit pääseekin vaateostoksille :D
ei siis tiedetä kumpi tulee.
Luminka mä en osaa sun pullokysymystä kommentoida kun ei meillä poika koskaan oppinut/halunnut pullosta syödä.Siirtyi siis tissiltä suoraan nokkamukiin.Mut mulla kyllä noita pusseja ja pumppu löytyy, ja vaikuttaa kyllä ihan kätevältä systeemiltä..
mamina löysin täältä 2+ kirppikseltä käytetyt (2v vanhat) menopelit ja niistä kärsittiin 350e.Mukaan saatiin pehmee kantokoppa, sadesuojat ja hyönteissuojat.En oo muuten ees löytänyt että mistä noita sais uutena!
meillekin tärkeetä oli erilliset kuomut ja säädettävä työntökorkeus ja se että pääsee liikkeelle lumessakin.Mulla kun ei oo ajokorttia niin noi on sit mun ainoo mahdollisuus pakoon täältä neljän seinän sisältä :)
Mut en kyllä tiiä oltasko noita ostettu jos tarvis jatkuvasti kasata, ja varsinkaan jos tarvis pystyssä säilyttää...
Eilen oltiin tokaa kertaa uimarannalla mutta eihän poika taaskaan uskaltutunut kun polviin saakka (viimeks meni napaan :D), lauantaina olis tarkotus mennä taas..mun isä pitää nyt tän viikon lastenleiriä (pitänyt jo 25v!) niin päästään siellä samalla saunaankin ettei haittaa vaikka olis vähän kylmempi ilmakin.Vesi oli kyllä jo 20 asteista mut pakko sanoo et ei se mitää hirveen lämmintä silti ollu!
Mites te ootte aatellu, aijotteko kutsua vauvaa heti nimellä kun kotiin pääsette?
ja onko nimi-ehdotelmia jo päätetty?
sain tälläsen neuvon että olis hyvä kun vois heti kutsua vauvaa nimellä niin pienen esikoisen olis helpompi suhtautua vauvaan, eikä niin että ensin se olis "vauva" ja sit vasta "erkki"...ollaankin miehen kanssa pähkäilty nyt noita nimiä kauheesti mut mä en jostain syystä löydä just niitä nimi-vaihtoehtoja jotka olis just mieleisiä...
aamupuhiin taas, jaksuja kaikille!

d. ja pipana 33+2
 
Luminka Mulla ei mitää käryy kans tost pussi hommasta... Mut täytynee itekki miettii et jos testais sellasii...Esikoinen ei suostunut yhdes vaihees juomaan esim kylmää maitoo...Se oli si isännän kiva pullossa yrittää lämmittää auos puhaltimen edes ees vähä lämpimäks ku ostosreissul ei muka löydetty mikroo mistää... :LOL:
daydreams Meil on ollu nimet jo tiedos aika kauan, mietin kans tota et tarvisko sitä si alkaa sil nimel kutsuu, mut oon si tullu siihe tuloksee et toi neiti on sellanen hölö suu et varmasti sanoo sen si väärien korvien kuullen ja mulla kun joku outo pinttymä et se tarvii pysyy salas kasteeseen asti... :ashamed:
emmmaa Onnee ekaan neuvolaan ja toivotaan et ei tarvi alkaa mittailee mitää...
Mä söin esikoisest retaferii kans mut tästä ei oo tarvinnu. Toivotaan ettei sunka tarvi on niis aina oma muistamisensa, yms!
Pakko hehkuttaa vähä viime yö meni pitkästä pitkästä aikaa esikoisen kans iha nappii ekan kerran heräs klo7 ja lopullisesti si 8 ja mä en heränny edes vessaan vasta ku sit 7... Sain kyl sillo jo mennä sellases ihme kyyrys ja puoli juoksuu sinne... :LOL:
Jaahas ja sit oliski Serranon vuoro =)
elohiiri0608 ja juniori 33+1
 
Mamina - me käytiin joku aika sitten lastentarvikeessa koeajamassa noita emman vaunuja ja musta ne oli tosi kätevän oloiset!! Niissä on haukuttu selkänojan säätöä hankalaksi,mutta jos ajattelee, että vauva nukkuu ja esikoinen istuu niin mihin sitä kauhean usein tarvitaan? Jos vielä tässä tupliin päädytään niin nuo emman rattaat meilletulee!

Iitukka onnea ihanista neuvola kuulumisista!

Täällä sairasloma jatkuu kuun loppuun... sitten onkin enää yksi päivä loman alkuun! Masu voihyvin, mutta äiti on kipeä ympäriltä,...Kohdunsuu pehmeä, mutta kiinni.

Nyt nukkumaan!

Emppu & Papunen 28+5
 
Emppu80, mie kanssa mietin sitä selkänoja hommaa.. ja sit mietityttää kun puhutaan et ne on just jotku halpavalmisteiset kiinalaiset rattaat, et kestääkö ne sit yhtää.. joku oli jossain kirjottanu et niissä oli ainakin heillä paljon vikoja ja et piti käyttää useaan otteeseen takuuhuollossa..
carenat ois miusta kivemmat, mut jostain sain selvitettyä ettei niissä saa säädettyä jalkatukia.
meillä vaikuttaa myös aika paljon se että ne sais osamaksulla, ja koska käyttöikäkin jää lyhyeksi niin ei oo mitään järkeä maksaa ihan mielettömiä summia.
 
ultrakuulumisia! Siellä se vauveli istui (kirjaimellisesti), pääkin oli ylöspäin:) Mittoja näkee tuosta miun ultrakuvasta, kovin hyviä kuvia ei taaskaan saanut kun vauva ei suostunut poseeraamaan. Sukupuoli selvisi, mutten sitä paljasta (anteeksi teille!!) koska muutama ystäväni saattaa vakoilla sen tiedon täältä, emmekä halua paljastaa kelleen kumpi on tulossa:)



hyvin huomaa miten vaihtelee laskettu aika eri mittojen mukaan:)

mamina ja vesseli 21+0
 
Täällä taas :D Tultiin eilen :) Mäkin haluaisin jo pienen ihanan masun :p No toki iltasin kun maha turpoo niin on sellanen pömppömaha *heh* Toki viikkoja menossa vasta niin vähän...Myöhemmin sitten taas lisää okay!
 
Huomenta!

Ihana ultrakuva mamina! :heart:

Onko teidan neuvoloissa/ sairaaloissa 3 tai 4D ultrat, vai pitaako menna yksityiselle? Oletteko ajatellut menna?

Minua vahan huvittaisi menna, sitten myohemmin, mutta vahan mietityttaa, meneeko rahat hukkaan ja olisko se vahan turhaa... no taytyy miettia!

Ma oon vahan miettinyt, kannattaako niita vaunuja ostaa lainkaan, esikoisen kanssa kaytettiin niita vain pari kuukautta ja silloinkin vahan, kun pikkumies viihtyi hyvin kantorepussa.

Olen vahan katellut alessa lastenvaatteita, pojalle vaan, en oikein osaa tytolle katsoa, kun oon niin poikiin orientoitunut...mut kyllahan se mieli muuttuu, jos tytto on tulossa. On taa jannaa tama odotus!

Vielakaan ei ole juuri mitaan oireita ja aina valilla tuntuu, et pitais uudelleen testata ja se oliskin ollut vaan unta! :D Mut joo, en todellakaan kaipaa sita oksentelua ja muuta...taytyy toivoa, etta kuulun siihen pieneen prosenttiin joka ei sita joudu kokemaan. Mielestani koin ihan tarpeeksi viime raskaudessa! :ashamed:
 
Heippa täältäkin !!

Torstaina oli taas neuvola. Kaikki ihan hyvin. Painoarvio oli ultran mukaan 2400g eli 200g pienempi vauva olisi arvioilta kuin siskonsa samoilla viikoilla. Tuntuu tosi hyvälle ,kun tämä neiti on edelleen masussa mukana. Tuolloin torstaina olisi siis 35+1 eli ne päivät joilloin esikko syntyi. Olo on kyllä melkoisen väsynyt ja vatsan seudussa lähes kokoajan jotain kipuilua. Selkä rasittuu myös tosi herkästi. Vaikka kaiken kaikkiaan raskaus on ihanaa ,mutta kyllä se on myös raskasta. Varsinkin ,kun sairaslomalla olen joutunut olemaan niin pitkään ,mutta se on kyllä auttanut ,koska vauva on edelleen mukana. Eli sen sunhteen kuitenkin hyvä mieli.

Meillä on äitipolilla mahdollisuus päästä myös 4D ultraan ,mutta mä se silloin rakenne ultran yhteydessä päässyt. Mietin meniskö yksityiselle ,mutta ei sitten menty ,kun meillä neuvolassa ultrataan joka kerta. No nyt loppuajasta ,kun käynnit joka viikko, niin ultrataan joka toinen kerta.

Meillä on täällä talomme tersassin teko talkoot ja saan taas isolle porukalle laittaa ruokaa. Pitäisi vaan jaksaa raahautua kauppaan.
Hauskaa viikonloppua kaikille!!
-Poni ja Manteli 35+3
 
Poni06 Hyvä että asukki kulkee masus vielä:) :flower: Teillä ultrataanki aika usein, tääl meillä päi on ekas raskaudes kolme perus ultraa ja si täs toises on kaks.Tietty pääseehä sitä lekuril si tarkistuttaa jos on joku hätä yms. Mäki kävin sillo ku epäiltii et tää lähtis tulee vähä liian aikasin. Sulla kohta jo raskaus siinä pisteessä et saatat poksahtaakkin=) Onnee tulevaan synnytykseen!
Täällä appiukko on yks pers läpi. Tulipa si huomattuu et mein likka on kamala lapsi mikä ei usko yhtään mitään ellei sille korota ääntää ja sillonka ei kunnolla! Näin kerto appiukko tossa viikolla kun hein mökillä käytii...Eikä siinä mitää mut olis perkule sanonu sen vaan meil mut päättiki sanoo hein ystävä pariskunnan aikana näin, ja asia ei oo näin! Se vaan et Pappalla kun ei ole auktoriteettiä pätkääkään neitiin kun on antanu pienestä asti kaiken periks samoin Mummu ni piruuko alkaa nyt vinkuu! Neidillä sattuu oleen nyt myös uhma joka vaikuttaa varmaan asioihin aika paljon, mut ihme homma et miten me si pärjätään ton tottelemattoman lapsen kanssa?!?!?! :kieh: :kieh: :kieh: Että ottaa päähän.
No sori taas valitus virret mut pakko se johki oli kertoo tai saan jonku hepulin!
elohiiri0608 juniori 33+4
 
arvatkaapa mitä? :D mäkin uskallan varovaisesti nokkani tänne tunkea. kolmesta testistä olen nyt plussan saanut. tosin hieman hailukoita, mut pikkukakkosta toivovissa olivat sitä mieltä et selvä plussa.
vielä ei oikein oireita ole. paitsi nyt testien jälkeen muka huomaa, et onhan niitä oireita vaikka kuinka :LOL:
täytyy soitella neuvolaan maanantaina ja jos sit jossain vaiheessa vois tehdä alkuraskaudenultran että saatais laskettuaika selville. mulla kun noi kierrot ei oikein oo pelittäny. tällainen ylläri silti mukana :heart:
toivotaan nyt et kaikki kunnossa.

terveisiä kaikille tutuille täällä ja toistaiseksi tuntemattomille :wave: :wave:
 
Onnea Hani! :heart: Piti käydä kattomassa sun testikuvasi, ja paaaljon tummempi viiva sulla on kuin mitä mulla! Taisin testata hätäisenä aikaisin :whistle:
Oltiinkos me hetkisen yhtäaikaa kakkosta toivovissa? Jotenkin niin muistelisin.
Ilmoitahan sitten laskettuaikasi kun tiedät niin laitan sut listoille. Tai voinhan mä jo laittaa maaliskuulle, silloin se vissiin olisi?

elohiiri: Kiva appi sulla juu... Ei vissiin ole tietoinen että lapsille tulee uhmaikä jolloin mitkään kiellot ei tahtois mennä jakeluun |O Kauhuissani jo odotan milloin alkaa, omaa tahtoa tuolta reilut 1-veeltä tytöltä kyllä löytyy jo :kieh: Vaan pitäähän sitä ollakin!

Mulla on ihanan rauhallinen ilta tässä. Tyttö nukkumassa ja mies viihteellä... Kovin tekis mieli vielä syödä jotain, mut on maha jo liian täynnä ruisleipää ruohosipulituorejuustolla :p

Kiva päivä oli tänään, tein lapsille jotain löytöjä, ostin se tuttipullopussi-jutunkin. Testasin niitä double swingejä, en ostanut niitä kuitenkaan liikkeestä kun ei ollut kivoja värejä tarjouksessa. Joten netistä tilasin jo mustat rattaat + pinkin vaunukopan =) Tulevat jo ehkä ensi viikolla postissa, sitä päivää odotellessa!
Käytiin kaverin kanssa kahvilla ja syömässäkin, siinäpä se päivä vierähti!

Mut nyt kattomaan illan teevee tarjontaa :wave:

Luminka tasan 25
:heart:
 
huomasitko luminka ettei niissä voi säätää sitä jalkatukee? ja en oo varma onko ne selkänojan säädöt millaset, mut niissä juleissa mitä mie nyt haaveilen; on vaan sellanen remmisäätö vaikka oikein mainostetaan portaatonta selkänojan säätöä.. noh joo, onhan se sitäkin mut luulin et niis ois sellane mekanismi.. :kieh:
siula näköjään samat herkut kun miula, täälläkin maistuu meinaa se ruohosipulituorejuusto, etenkin paahdetun ruispalan päällä! :p ja siihen viel pala suolamakkaraa, nam :p
 
Mäkin kurkistelen tänne varovaisesti. :heart:

Eilen plussasin ja pikkukakkosta odotellaan. Raskaus on vielä niin kovin alussa, etten kauheesti vielä uskalla iloita...
Nyt olis rv 5+4 ja LA laskureiden mukaan 17.03.09. En millään meinaa uskoa tätä todeksi, sillä vappuna päätettiin miehen kansa antaa kakkoselle mahdollisuus tulla ja nyt jo oon sit raskaana. Ja mun piti olla vaikeaa tulla raskaaksi... Esikoinen täytti kesäkuussa vuoden, eli ikäeroa tulee n. 1v 9 kk.
 
mamina: Huomasin joo että ei voi jalkatukea säätää. Mutta samanlaisessa asennossa neidin jalat ovat tän hetkisissä rattaissa eikä se ole valittanut kun ei pysty pitää jalkoja 90asteen kulmassa ;) Ja kun ei nuku enää ulkona, niin sillä ei ollut mulla mitään merkitystä vaikkei voi säätää.
Selkänojan säätö oli kyllä remmillä, mutta ei sitäkään tarvii säädellä kun ei kerta nuku. Ja vauva tulee omaan koppaansa. Olihan se vähän hassua että jollain remmillä laitetaan, mutta toivotaan että kestää :D

m a r z a: Tervetuloa, onnitteluni :heart: Ootkos säkii pikkukakkosta toivovista? Siellä on tainnut taas kuhina käydä viimeaikoina :p

Mä laitoin neidin nukkumaan ja kävin jo pesemässä terassin mattoa, jätin vielä pesuaineeseen likoamaan. Oli meinaan aika likainen, siitepölyä ja hiekkaa ym.! Sen päällä istun aurinkoisilla ilmoilla jos grillaan itseäni =)
Aamupäivällä pyörähdettiin kaverin luona ja sieltä kotiin syömään.
Kiva kyllä kerrankin kun ei sada vettä! Tosin illaksi on taas luvannut, mutta nautitaan siihen saakka =)

Ukko nukkuu vielä krapulaansa :kieh: Tottakai se saa silloin tällöin viihteellä käydä, mut kun siihen menee ekaks lauantai-ilta sekä sunnuntaita pitkälle iltapäivään. Et ei oikein voi mitään tehdä sen kanssa. Mutta sallittakoon siis, pian tää vauva putkahtaa niin eipä se sit pääse mihinkään :whistle: Varmaan kuukautta ennen LA:ta alkaa kielto nauttia yhtä saunakaljaa enempää ;) Enkä tosiaan päästä sitä ihan heti senkään jälkeen. Ilkeä akka, mut enpä sitä minäkään ole minnekään kupittelemaan menossa vauvan synnyttyä :whistle: :D

Hyi kun minua närästää taas :headwall: Näköjään ihan sama juonko kahvia vai en, samalla tavalla hapot nousee. Tää on sitä onnea juu :saint:

Mut eipä mulla tässä muuta, jakselkaa hyvin :wave:

Luminka ja neitonen 25+1
 
Moi!

Pikaseen kirjottelen reissusta kotiuduttuani.. Suuren suuret onnittelut Hani, myymä ja nöttiäinen!! Ihanaa Hantsu, kun sut sittenkin palkittiin plussalla!! :heart: Näin se vaan on, et naisen kroppa on yllätyksiä täynnä.. =) Toivottavasti pieni pysyy kyydissä. d:)b

Mä selvisin reissussa polttareista ja vanhojen työkaverien pippaloista jäämättä kiinni raskaudesta sen suuremmin. Yks kaveri kysyi suoraan kahden kesken, jotta olenko raskaana ja hälle totuuden kerroin. Pahoinvointi antoi siis armoa näitten pippaloitten ajan, mut muuten se on vellonu aika lailla. Onneks ei oo tarvinu kuitenkaan oksennella, yökkimisellä selviää. Viime yönä tuli nukuttua vaan pari tuntia baarikeikan takia, ni tää päivä on ollu tosi rankka. Väsymys ja pahoinvointi on ollu kahta kauheempaa. Oma moka, mut olipa ainakin hauskaa eilen!! :D

Keskiviikkona olis jo eka neuvola. Tosi nopeesti on menny tää aika tähän mennessä!! Ei tuu IHAN samaan malliin mietittyä pientä joka hetki niin kuin ekassa raskaudessa. :ashamed:

No, nyt hiivin suosiolla sänkyyn kirimään univelkaa kiinni. Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!!


Pilkkis 8+5
 
Terve taas pitkästä aikaa täältäkin!

Kesäloma vienyt niin mennessään etten ole ehtinyt täällä käydä. Mitä? Onko mulla muutakin elämää kun te? :LOL:

Tervetuloa kovasti uusille! Muutama tuttu nimi oli minullekin tuolta haaveilijoista, mukavaa saada väkeä sieltä lisää. Onnittelut kaikille plussasta! :flower:

Täällä olo on ollut nyt pari viikkoa suorastaan loistava. Väsymys vihdoin hellitti, pahoinvoinnit loppui kokonaan ja vielä askel kulkee kevyesti kasvavasta masusta huolimatta. Vaavi se siellä potkiskelee aina välillä, tosin heikommin tunnen liikkeet nyt kun esikosta näillä viikoilla. On kuulemma kohtu taaksepäin kallellaan, mikä vaikuttaa liikkeiden tuntemiseen. Kuitenkin ihan päivittäin jo tuntuu mutta vielä vaimeasti.

Vielä on pari viikkoa lomaa jäljellä. Meillä tyttö on jo nukkunut monta kuukautta yönsä heräilemättä, kunnes nyt... Oon ollut nyt 3 viikkoa lomalla, jonka aikana tyttö on nukkunut tasan yhden yön heräämättä :eek: 2-3 kertaa melkein yössä herää ja huutoa riittää. Kaikki neljä poskihammasta on tulleet 2 kk sisään joten sitä se sit vissiin on mutta nyt alkaa jo vähän väsyttää kun sellasta viittä tuntia saa yössä nukkua... Eikä auta vaikka illalla Pamolin antaisi, herää silti... On vissiin likka päättänyt että äiti ei lomalla nuku ;) No ehkä se tästä.

Kivaa ekaa neuvolareissua Pilkkis!

Maminalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Nyt unille että jaksaa taas yöllä herätä...

Mukavaa viikkoa kaikille!

Torey 18+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Luminka:
mamina: Huomasin joo että ei voi jalkatukea säätää. Mutta samanlaisessa asennossa neidin jalat ovat tän hetkisissä rattaissa eikä se ole valittanut kun ei pysty pitää jalkoja 90asteen kulmassa ;) Ja kun ei nuku enää ulkona, niin sillä ei ollut mulla mitään merkitystä vaikkei voi säätää.
Selkänojan säätö oli kyllä remmillä, mutta ei sitäkään tarvii säädellä kun ei kerta nuku. Ja vauva tulee omaan koppaansa. Olihan se vähän hassua että jollain remmillä laitetaan, mutta toivotaan että kestää :D
niin, jos ostat sen kopan erikseen, mie en raaski. siks siis ei oo hyvä jos ei voi säätää niitä jalkatukia, ku se pehmee koppa ei ois sitten tukevasti siinä istuinosassa. Tai näin mie sen ainakin ajattelin. Muutenhan nuo carenat on kivemman oloiset kuin julet.
 
Onnea Hani ja marza!

Siis mitä, taidetaan tosiaan asua ihan landella..
ei täällä ole neuvolassa ultraa ja muutenkin kunta
tarjoaa vain sen nt-ultran. Ja se siitä. Käsittääkseni
äippäpolilla on se 4D-ultra mutta eihän sinne normiraskaudet
pääse. Eli yksityiselle mars jos haluaa enempi nähä.
Me siis käytiin jo kerran ja aiotaan mennä vielä siihen
4D ultraan siellä rv20 tuntumassa. Ja omasta pussista siis
nämä kustannettava.
Tasan ei käy onni tässäkään asiassa.. :whistle:

-iitukka ja helmi rv9+1-
 

Yhteistyössä